Members Bodybuilder Postat Martie 12, 2011 Members Share Postat Martie 12, 2011 Lucrez in echipaj si facem extern si am auzit ceva despre pauza de 45 de ore cum ca s-ar putea reduce la 24 de ore dar nu stiu nimic concret daca e adevarat si daca cumva e, de cate ori pe luna se poate reduce la 24 de ore.Daca ar fi posibil atunci afara am face pauza redusa de 24 de ore iar acasa am face-o de 45 de ore.Sper sa fie vreun coleg care ar sti mai exact cum sta treaba.Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toby Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 Cum tu esti sofer profesionist ? Faci curse pe comunitate si nu cunosti legislatia ? chiar nu iti este rusine sa pui asemenea intrebare pentru un sofer profesionist !? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Martie 13, 2011 Administrators Share Postat Martie 13, 2011 Cum tu esti sofer profesionist ? Faci curse pe comunitate si nu cunosti legislatia ? chiar nu iti este rusine sa pui asemenea intrebare pentru un sofer profesionist !? meserie, meserie...... mama ei de meserie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Phraeudian Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 @Bodybuilder Salut. Perioada de odihna saptamanala normala este de 45 ore. Aceasta perioada poate fi redusa pana la minim (Atentie! PANA LA MINIM) 24 de ore. Numarul de ore cu care a fost redusa perioada de odihna saptamanala normala trebuie recuperata pana la sfarsitul urmatoarelor 3 saptamanii ce urmeaza saptamanii in discutie. Exemplu: saptamana asta tu ai luat sa zicem 30 ore de odihna saptamanala normala din 45. Restul de 15 ore trebuie sa le alipesti unei alte perioade de odihna saptamanale normale in urmatoarele maxim 3 saptamani. Adica, de exemplu, un saptamana urmatoare, pe langa cele 45 ore normale, vei lua 60 ore. Astfel recuperezi orele pe care nu le-ai luat saptamana asta. Noteaza-ti undeva cat conduci si cat de odihnesti...si mai pune mana pe carte si mai si invata, pentru ca altfel risti amenzi usturatoare...care de vor conduce spre faliment mai repede decat ti-ai putea imagina. Daca mai ai intrebari, poti sa le pui aici, te ajutam cu placere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toby Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 Phraeudian vezi ca lucreaza in echipaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Phraeudian Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 Phraeudian vezi ca lucreaza in echipaj Da. Scuze. Pentru echipaj ziua de lucru este de 30 ore. Se pot conduce maxim 21 de ore, dupa care urmeaza o perioada de odihna de 9 ore in care ambii soferi se odihnesc cu vehiculul stationat. Exemplu: 4:30 conduce sofer 1 0:45 pauza sofer 1 4:30 conduce sofer 2 0:45 pauza sofer 2 4:30 conduce sofer 1 0:45 pauza sofer 1 4:30 conduce sofer 2 0:45 pauza sofer 2 total 21 ore, dupa care 9 ore de odihna ambii conducatori. Atentie insa! Daca atunci cand conduce un singur sofer, timpul de incarcare/formalitati vamale sau ce mai faceti voi la alte activitati (ciocanele) NU se considera timp de conducere, la conducere in echipaj, aceste ciocanele se considera timp de conducere!!! Acest lucru mi-a fost confirmat de inspector trafic ANTON de la ARR Galati. Am gasit diferite pareri postate pe acest forum referitor la "daca ciocanelele se considera condus". Atunci cand conduce un singur sofer, ciocanelele nu se considera timp de conducere. Exemplu: 4:30 ore conduci, 45 minute pauza, apoi 2 ore ciocanele, apoi 4:30 ore condus...apoi perioada de odihna normala 11 ore. (si-ti mai ramane timp si pentru cele 30 minute de pregatire a autovehiculului inaintea plecarii la drum, care tot ciocanele se considera...si pe care se pune foarte mare accent in afara...si vad ca si la noi in tara a cam inceput sa se cam puna accent...etc.) Dar atunci cand se conduce in echipaj, trebuie avuta mare grija, deoarece ciocanelele se considera timp de condus, perioada respectiva scazandu-se din cele 4:30 ore de conducere continua. Adica, 2 ore conduci si 2:30 ore ciocanele, gata! S-au terminat cele 4:30 ore si trebuie pauza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EX Staff VT880 Postat Martie 13, 2011 EX Staff Share Postat Martie 13, 2011 " Exemplu: 4:30 ore conduci, 45 minute pauza, apoi 2 ore ciocanele, apoi 4:30 ore condus...apoi perioada de odihna normala 11 ore. (si-ti mai ramane timp si pentru cele 30 minute de pregatire a autovehiculului inaintea plecarii la drum, care tot ciocanele se considera...si pe care se pune foarte mare accent in afara...si vad ca si la noi in tara a cam inceput sa se cam puna accent...etc.) Dar atunci cand se conduce in echipaj, trebuie avuta mare grija, deoarece ciocanelele se considera timp de condus, perioada respectiva scazandu-se din cele 4:30 ore de conducere continua. Adica, 2 ore conduci si 2:30 ore ciocanele, gata! S-au terminat cele 4:30 ore si trebuie pauza." Phraeudian, imi poti explica de unde ai scos alea 2 ore cu " ciocanele"....asa ca eu sint mai batrin si nu ma mai tine memoria ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Phraeudian Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 Phraeudian, imi poti explica de unde ai scos alea 2 ore cu " ciocanele"....asa ca eu sint mai batrin si nu ma mai tine memoria ! Am spus 2 ore ca sa inteleaga ca "alte activitati" nu se considera timp de condus atunci cand conduce un sofer, dar se considera timp de condus atunci cand se conduce in echipaj. vt880, tu pe ce comuti cand faci pana si trebuie sa schimbi roata? Pe pauza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EX Staff VT880 Postat Martie 13, 2011 EX Staff Share Postat Martie 13, 2011 Mda, vad ca la polemica esti bun,dar chestia cu dl Anton de la ARR, e o prostie uriasa .... consider ca ai raspuns ,altfel nu mai terminam cu off-topicul !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Martie 13, 2011 Administrators Share Postat Martie 13, 2011 am postat niste regulamente si directive europene , care se refera la activitatea noastra ca soferi , si la ce avem de facut cat timp suntem la munca, dar vad ca nu intereseaza pe nimeni . ma minunez cum au luat unii atestatul , de pun asemenea intrebari \ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toby Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 ma minunez cum au luat unii atestatul , de pun asemenea intrebari \ din pacate uni sant soferi ,,profesionisti" ar fi bine sa fie mai dure examenele de atestat si la 3 ani , ar fi mai rara tagma asta a soferilor si mai bine platita , daca sant mai putini sant mult mai bine platiti , desigur si mai instruiti ,si la angajare sa primeze cazierul auto , ai trecut de 2 ori pe rosu sau esti mentionat cu alcol pa serviciu de sofer profesionist ! treci pe caruta sau la roaba asa sant soferi profesionisti la kil pe toate drumurile , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members truckerv Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 oare????..................mai gindeste un pic............... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mahocy Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 La 3 ani si examene mai dure? Sigur a doua functie a ta e undeva prin guvern. Numai acolo se dau legi din astea "bune". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Martie 13, 2011 Administrators Share Postat Martie 13, 2011 La 3 ani si examene mai dure? Sigur a doua functie a ta e undeva prin guvern. Numai acolo se dau legi din astea "bune". chiar foarte dure ar trebui sa fie ! tu vezi ce intrebari se pun ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toby Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 La 3 ani si examene mai dure? Sigur a doua functie a ta e undeva prin guvern. Numai acolo se dau legi din astea "bune". colegu daca eram pe la guvern nu imi pasa , tu esti multumit de salariu la care sa ajuns acum ca sofer de tir ? nu stiu cati ani ai dar intreba pe cei mai vechi ce slarii erau inainte in romania pe tir nu mai zic ,,afara" sti cumva ca inainte munceam mai putin si castigam mai mult ? acum e taman invers ? ti se pare normal ca un sofer zicem noi profesionist ,care conduce un tir de zeci de mii de euro pe comunitate sa nu cunoasca legea ? e normal ? tu nu vezi si pe forumul acesta ca multi se plang ca meseria a ajuns de 2 lei si castigi cat un bucatar ? de ce sa ajuns aici ? iti spun eu este inflatie de soferi facuti la norma , daca ar fi niste criteri mai dure ar fi mai bine ? sau iti este frica ca nu esti pregatit ,adica nu esti profesionist . sa vezi atunci salarii cand se bat pe tine angajatorii daca sant mai putini dar pregatiti . mai gandestete un pic si ai sa vezi ca am dreptate . ps sti care e salariu unui bucatar si in tara si afara , pai se compara ca munca !?? cunosc bucatar roman in franta 1600 euro ! si in romania un bucatar ia in jur de 15 mil exact cam un sofer de tir afara sau in tara , iti place comparatia ? se compara ca munca ? eu zic ca nu de acea as vrea examen dur la 3 ani maxim ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Salbatic Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 Raspuns pentru Phraeudian : de simbolul patratel ai auzit ? Inseamna timp disponibil si se comuta pe el cand esti la masina si faci orice altceva dar nu condus .Daca stai la incarcat ,descarcat ,vama ,trafic blocat ,pana , comuti pe patratel si nu se considera timp de conducere ci timp disponibil .La incetarea situatiilor respective treci din nou pe ciocanele si atunci se considera timp de condus .Asta e valabil si in echipaj cand un sofer conduce celalalt este pe patratel-timp disponibil deci nici pe ciocanele dar nici pe pat-repaus ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Flyboard Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 ...da, in legatura cu toate problemele semnalate de voi in ceea ce priveste cat de profesionisti sunt unii sau altii, ...din punctul meu de vedere, pe langa testarile/examenele uzuale (traditionale), i-as obliga si la un test de gramatica a limbii romane (scris). Mare e gradina cu specimene.... noroc k nu putem generaliza. Drumuri bune la toti "conducatorii auto". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EX Staff VT880 Postat Martie 13, 2011 EX Staff Share Postat Martie 13, 2011 ...da, in legatura cu toate problemele semnalate de voi in ceea ce priveste cat de profesionisti sunt unii sau altii, ...din punctul meu de vedere, pe langa testarile/examenele uzuale (traditionale), i-as obliga si la un test de gramatica a limbii romane (scris). Mare e gradina cu specimene.... noroc k nu putem generaliza. Drumuri bune la toti "conducatorii auto". Punctaj maxim !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members miki23 Postat Martie 13, 2011 Members Share Postat Martie 13, 2011 Ma oameni buni,omu a pus si el o intrebare ,nu a dat cu paru.Daca vreti sal ajutati datii un raspuns concret ,nu aratati cat de mari intelectuali sunteti voi,si ce mari profesionisti,poate o fi si el la inceput nu trebuie sal desconsiderati.Cat despre colegu care mentiona mai sus de examene si alte chestii,il sfatuiesc so lase mai moale ca nu ia luat nimeni salamul din fata,daca nu are loc pe undeva sau e prost platit,e doar din cauza lui, imi dau seama din modul cum raspunde si se baga in seama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Geotrayler Postat Martie 14, 2011 Members Share Postat Martie 14, 2011 bravo miki23 bine punctat.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Martie 14, 2011 Administrators Share Postat Martie 14, 2011 Ma oameni buni,omu a pus si el o intrebare ,nu a dat cu paru.Daca vreti sal ajutati datii un raspuns concret ,nu aratati cat de mari intelectuali sunteti voi,si ce mari profesionisti,poate o fi si el la inceput nu trebuie sal desconsiderati.Cat despre colegu care mentiona mai sus de examene si alte chestii,il sfatuiesc so lase mai moale ca nu ia luat nimeni salamul din fata,daca nu are loc pe undeva sau e prost platit,e doar din cauza lui, imi dau seama din modul cum raspunde si se baga in seama. tu nu ai inteles ? cel care a pus intrebarea zice ca este sofer , a fost la cursuri, are si un atestat cred, cum de l-a luat nici macar lucrurile elementare nu le cunoaste ! si ne intrebam ce au altii cu noi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toby Postat Martie 14, 2011 Members Share Postat Martie 14, 2011 in primul rand vorbind de gramatica ,,noroc k nu putem " si ,,Un cerc de prieteni nu este egal cu 360 grade" arata cat de bun esti la gramatica . Oare de ce nu pui intrebarea asta cu 45 de ore pauza la angajare ,sa vada cel care te angajeaza ce bine stai la capitolul legislatie ,vad ca multi nu au observat ridicolul situatiei ,un sofer profesionist care a dat un examen ,are niste atestate,lucreaza pe comunitate , nu stie un lucru elementar ,cand si cum se ia pauza de 45 de ore .iar daca asta tie ti se pare normal e grav . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Salbatic Postat Martie 14, 2011 Members Share Postat Martie 14, 2011 Momentan sunt discutii la nivel inalt despre modificarea regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere in echipaj deoarece legea permite cand este un sofer ,acesta poate lua timpul de odihna normal de 11 ore redus la 9 ore din 24 maxim de 3 ori pe saptamana cu compensatiile ulterioare ;dar cand vine vorba de condus in echipaj NU se mai fac 11 ore de odihna ci 9 ore in 30 ore fiecare sofer,cand legea spune totodata ca durata normala este 11 ore .De aici rezulta niste discutii privind modificarea timpilor de odihna pe echipaj si totodata si pauza de 45 ore odihna dupa 45 ore condus saptamanal .Ce modificari la lege se vor aduce vom afla in viitorul apropiat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Geotrayler Postat Martie 14, 2011 Members Share Postat Martie 14, 2011 omul cit traieste invata si cind moare tot nu a invatat prea mult.....in concluzie:unii s-au nascut gata invatati si se dau rotunzi,dar de fapt acest forum este numai pentru cei destepti... aici nimeni nu intreaba nimic toti tre sa fim super destepti! ALO!!!! aici e forumul soferilor profesionisti incepatori,cu EXPERIENTA si fara EXPERIENTA.dupa parerea mea pe acest forum intra cine vrea,intreaba cine vrea si raspunde cine vrea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Martie 14, 2011 Administrators Share Postat Martie 14, 2011 omul cit traieste invata si cind moare tot nu a invatat prea mult.....in concluzie:unii s-au nascut gata invatati si se dau rotunzi,dar de fapt acest forum este numai pentru cei destepti... aici nimeni nu intreaba nimic toti tre sa fim super destepti! ALO!!!! aici e forumul soferilor profesionisti incepatori,cu EXPERIENTA si fara EXPERIENTA.dupa parerea mea pe acest forum intra cine vrea,intreaba cine vrea si raspunde cine vrea! de acord cu tine ca invatam tot timpul, mai ales in meseria asta. dar ca sa poti invata ar trebui ca sa stii ABC-darul ! ai inteles colegu` ? sau...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.