Jump to content

" Soferii.ro " ,lanseaza campania " VREM SA TRAIM "


Sunteti de acord cu aceasta campanie?  

595 members have voted

  1. 1. Sunteti de acord cu aceasta campanie?

    • MA ABTIN
      18
    • NU
      2
    • DA
      688


Recommended Posts

  • Members

Si cam atat cu aceasta initiativa ... Laudabila de altfel. Ne place sau nu, marele Petre Tutea a avut dreptate : "Am fost de multe ori tentat sa scriu o teza de doctorat cu tema "Aflatul in treaba, ca metoda de lucru la romani". A fost un foc de paie, am topait noi bucurosi in jurul lui iar acum este iar bezna. Aratam ca niste babe carcotase care sparg seminte pe marginea santului. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

" Soferii.ro " ,lanseaza campania " VREM SA TRAIM "     Cu scopul declarat de a sensibiliza opinia publica cu privire la conditiile de munca si degradarea continua a acestora in meseria de sofer /co

pai vinovatu principal este GPSu, de cand s-a inventat navigatia toti ciobanii sunt soferi, acum nu mai conteaza ca esti cioban, zidar,ospatar,portar sau necalificat pui 3 GPSuri in geam si esti sofer

BRAVO!!An sfarsit cineva care incearca sa faca ceva ptr.breasla! Lucrez an Anglia si pot sa spun cu mana pe inima ca se lucreaza numai la program ce sa spun lucrez de drag credeti-ma!Dispecerul te int

  • Members

Salut, Mario! Iti respect parerea dar da-mi voie sa cred ca totusi avem pentru cine. Ca nu prea avem cu cine ... Da, intr-adevar suntem putini aia care suntem dispusi sa facem mai mult decat sa chibitam de pe margine. Ar trebui sa iei in calcul ca multi au acces la internet si un calculator, tablet, smartphone sau mai stiu eu ce instrumente de navigat pe net. Din multimea asta pestrita, chiar crezi ca toti sunt OK si gata or sa si faca ce au zis!? Ei, as!! Insa, eu stiu ca se poate. Eu cred ca prima oara trebuie sa discutam si sa gasim o metoda de lucru la care sa si putem adera cat mai multi. A fi uniti incepe prin a avea ceva in comun. Din postari am vazut ca fiecare si-a dat cu parerea (mai mult sau mai putin avizata) insa, pana acum nimic concret. Concluzia : ne trebuie un plan. Exact ca orice campanie publicitara, incluzand aici si campania electorala, ne trebuie un plan, definirea rolului fiecaruia in planul asta si la treaba. Asa ... cu "vai ce frumos e!" si atat, nu o sa ajungem prea departe. Si nici prea multi simpatizanti nu vor fi pentru ca nici macar nu stiu cu ce simpatizeaza.

  In plus, lista de inceput este prea lunga. Pentru fiecare punct de acolo trebuie facut ceva, nu pentru toate deodata. De aceea, eu propun sa o luam punct cu punct, fiecare in sine sa fie o campanie. Altfel, nu avem atata putere si nici resurse sa deschidem atatea fronturi. Mai degraba cred ca va fi o lupta de gherila decat deschiderea a sapte mii de fronturi. Suntem prea mici. Deocamdata!

  Dintre toate punctele de pe lista, punctul 1 mi s-a parut cel mai important. Nu spun ca e usor. Va fi chiar foarte greu. Dar daca ne gandim la ce efect ar putea sa aiba succesul... apai, nici Armata Rosie nu ne mai opreste. Eu zic ca merita.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Am mai citit o data tot topicul. Nu stiu cat intelegeti voi dar treaba cu platitul la ora este foarte serioasa. De ce?

 

- fiind platit la ora soferul este dispus sa se aplece mai mult asupra securitatii rutiere, nu mai este stresat de timp. Daca un camion intarzie 30 de minute la descarcat, nu moare nimeni. Altfel ... ne uitam la stiri si vedem "groaznicele".

- se evita divergentele care apar la incarcat si descarcat, de multe ori din cauza soferilor care sunt nemancati, nedormiti si tot timpul pe graba. Un om in asemenea stare isi pierde cumpatul si devine violent foarte repede.

- desi patronii vor spune ca vor pierde bani, eu spun ca vor castiga. Munca noastra va fi mult mai eficienta. Traiesc cu senzatia ca nici macar unul din zece patroni romani nu se gandesc la cat de eficienta este activitatea companiei. Majoritatea nu au in cap decat un singur lucru : mult, cat mai mult, cat mai multe curse. Ma scuzati ca va deranjez dar ... Voi faceti racing sau transport de marfa si persoane? Nu m-ar mira sa vad la Formula 1 cum in acul de par de la coborare al Premiului de la Monaco, un TIR cu numere de Romania ca depaseste pe liderul cursei. La stilul acesta, nu este exclus!!! Si sa il si vad pe sofer cum da claxoane si faruri sa se miste mai repede "Haidii, baaa! Lasa-ma cu obositele astea, ca trebuie sa ajung la incarcat!!!".

- daca se va plati in orice firma, mica sau mare, pe acest sistem vor creste si tarifele de transport pentru firmele est europene. Firmele de logistica nu vor avea incotro. Patronii est europeni vor avea de ales intre a inchide firma si a cere preturi mai mari nu CLIENTILOR DIRECTI (mare atentie!!!) ci firmelor de logistica. Clientii lor (ai firmelor de logistica) platesc, o stiu din sursa sigura. EI NU VOR sa plateasca aceste companii de transport. De altfel, de aici se trag foarte multe din problemele actuale in industria transporturilor.  Culmea, nu numai la noi!!! Cu ce ne-ar ajuta cresterea tarifelor la transport? S-ar misca economia nationala prin cresterea puterii de cumparare. Companiile care spun ca vor da faliment daca mai creste pretul la transport sa puna mana frumos si sa isi caute transportatori direct, fara sa astepte la mila companiilor de logistica. Sa isi faca departamente de transport si sa fie independente din acest punct de vedere. Vrajeala cu "nu gasesc flote de ajuns de mari sa imi satisfaca nevoile de transport sa i-o spuneti lu' mutu. Sunteti comozi si nonsalanti. Si amatori. nu spun aici ca logistica ar fi ceva negativ in transporturi. Dar s-a ajuns pana si la firme care au doua incarcari pe luna sa fie acaparate de "inventivii" din logistica. Hai sa fim seriosi! O firma de logistica va da exact ce va poate da si un transportator, daca nu necesita un lant intreg de depozitare si triere a marfii. Trimite camioane pe care le puteti contracta si singuri. Va costa mai mult un department cu trei angajati decat banii care ii aruncati pe geam cu intermediarii??!?!?! Nu zau?!!?

- plata la ora va obliga statul sa construiasca o infrastuctura rutiera adecvata. Acum, il doare la bascheti. Sa se descurce fiecare cum poate! Daca se intarzie cu marfa, este penalizat transportatorul. Domnu' tra'sportatoru' da repede pe sofer si ala de nervi il bate pe unul in trafic sau, mai rau, o bate pe nevasta-sa. Ca trebuie sa dea si el pe cineva, mai departe, nu?

- si desi pare o sintagma compromisa de comunisti, pana la urma ... Nici paine fara munca dar nici munca fara paine. Ce ar fi daca ne-am intitula campania noastra chiar asa : "Nici paine fara munca dar nici munca fara paine"?

 

Asadar, asteptam opinii si sesizari pe adresa redactiei. Haideti, domnilor! Mai cu talent, Doreleeeee!

 

-

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Dupa m"ultitudinea" de raspunsuri si mesaje,tind sa iti dau dreptate Mario. Toti vrem o viata mai buna dar daca s-ar putea sa coboare o mana divina din cer si sa ne-o puna direct in brate.Noi?! Sa miscam noi ceva?!! Doamne fereste! Lasa ca se agita prostii si eu culeg roadele.Rusineeeeeeee!!!! Asa ati distrus tara asta.Cu atitudinea de rahat pe care o aveti. Cat desprementalitate ... nici nu are rost sa comentez.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Members

" Soferii.ro " ,lanseaza campania

" VREM SA TRAIM "

    Cu scopul declarat de a sensibiliza opinia publica cu privire la conditiile de munca si degradarea continua a acestora in meseria de sofer /conducator auto .

In ultimi ani acesta meserie a castigat noi adepti, din cauza crizei financiare la nivel global,cat si din punctul unui castig imediat in plan material, singura partea care a avut de castigat a fost doar patronatul roman si cel international, prin segregarea acestei " rase ", folosirea platii la km , impunerea de conditii de munca subumane( acceptate de marea majoritatea a noilor veniti ) si proasta retribuire a muncii.

Vrem sa tragem un semnal de alarma, in al 12-lea ceas , numai uniti vom putea realiza ceva, se vor putea imbunatati la nivel national si international conditiile de munca , sa lasam deoparte orgoliul si ideea cu capra vecinului, respectand legislatia in vigoare - ne respectam singuri !

  Motive acestei campanii le facem cunoscute tuturor,sint sigur ca sint mult mai multe, pe masura ce vor iesi la iveala,aceasta lista v-a fii completata .

1.    Plata soferilor sa nu se mai faca la kilometri parcursi

2.    Sa nu mai fim obligati sa circulam fara program

3.    Sa nu ne mai fie interzisa depasirea pe autostrada

4.    Sa ne fie asigurate parcari pentru odihna in locuri sigure

5.    Sa nu mai fim vanati de politie daca oprim camionul pentru 5 min sa intrebam de o adresa

6.    Sa avem dreptul sa circulam pe DN1 Brasov-Bucuresti si in timpul zilei ( in afara de week-end)

7.    Sa fie eliminata concurenta neloaiala dintre firmele de transport ,prin monitorizarea la nivel national a tarifelor practicate.

8.    Sa avem reprezentanti cinstiti la nivelul sindicatelor,care sa urmareasca interesele acestei categorii de munca

9.    Sa se faca ca in alte state europene, o separare la nivel de preturi a carburantilor,cel pentru tractionism sa fie mai ieftin,daca este necesar subventionat .

10.  Subventiile tip " rabla " sa se aplice si la nivelul firmelor de transport,pentru eliminarea din parcul rulant a "fosilelor " ce inca mai circula pe drumuri

11. Respectarea de catre patronat a prevederilor internationale AETR ,cu privire la timpi de conducere/odihna ,inclusiv cea saptaminala

Asteptam comentariile si sustinerea voastra.

pai vinovatu principal este GPSu, de cand s-a inventat navigatia toti ciobanii sunt soferi, acum nu mai conteaza ca esti cioban, zidar,ospatar,portar sau necalificat pui 3 GPSuri in geam si esti sofer asa s-a ajuns la inmultirea soferilor si exploatarea muncii de catre companiile de transport, asa s-a ajuns sa ti se impuna sa deconectezi tahografu (aviz retarzilor care cred ca amenda pt deconectare de tahograf e pe firma si o plateste firma) ca vorba aia acum soferi gasesti pe toate drumurile asa ca din pacate noi cei care inca suspinam dupa vremurile de dinainte de GPS trebuie sa intelegem ca nimik nu se mai poate face pentru revenirea vechilor conditii singura speranta e ca lumea sa isi dea seama de cata bataie de joc si umilire implica mai nou meseria asta de riscuri la care adaugi daca merita sa pierzi anii inchis intr-o conserva mobila rupt de familie prieteni etc....si ajungeti la concluzia la care am ajuns si eu adica sa va recalificati intr-o alta meserie (zic asta dupa 10 ani de international cu mult inainte de aparitia GPSului) sustin cu placere aceasta campanie insa cu slabe sperante de a crede ca cineva mai poate schimba ceva 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • CALIN unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.