Jump to content

DISPECERI SI SOFERI


Guest Anonymous

Recommended Posts

  • Members

Si eu am fost sofer, de ceva timp sunt dispecer, si probabil voi fi iar sofer. Problemele eu zic ca se nasc cand soferii sunt incepatori, si nu isi accepta necunoasterea. Cum sa te sune un sofer sa iti spuna ca este blocat de politie din cauza inchiderii strazii, si ca il vor tine oprit pana dimineata, si la o ora distanta dupa acesta trece alt sofer de la aceeasi firma, fara absolut nici o problema, neobservand nici un blocaj. Eu cred ca unii vor sa faca prea mult cum vor ei, si din pacate nu se poate intotdeauna. Atata timp cat un sofer duce treaba la bun sfarsit, si tu ca dispecer il poti ajuta sa ajunga sambata acasa la nunta fratelui...nu ? Colaborare va exista intotdeauna cand este respect reciproc. Cazurile pe care le enumerati mai sus sunt posibile datorita prepotentei uneia din parti. Si sincer domnilor soferi...chiar credeti ca un dispecer nu e stresat? Eu am fost de ambele parti ale baricadei, si sincer va spun ca este putin mai stresanta meseria de dispecer, decat cea de sofer. Repet, sunt si dispecer, am fost si voi mai fi si sofer, si intamplator si patron.

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Salutare la toti!!

Va provoc sa vorbiti despre nemultumirile,erorile si de ce nu plangerile pe care le aduceti dispecerilor? Si in acelasi timp sa cautati si solutii ca aceste probleme sa dispara!!!Si de ce nu sa existe comunicare si complicitate intre soferi si dispecer!!

Am deschis acest subiect pentru a afla ce e in capul vostru si eu o sa va spun cum se vede din tabara asta!!!

O singura rugaminte!!! NU VA ABTINETI---SPUNETI TOT!!!

      Nu am vrut sa ma bag in discutie ,cu toate ca asi avea multe de spus vizavi de relatia sofer-dispecer.

Alina ne-a promis ca ne va spune cum se vede aceasta relatie si din tabara dispecerilor si .....astept, si iar ....astept si......NIMIC. Nu ca ar fi o surpriza asta, dar asa vad lucrurile dispecerii si Alina nu se dezminte cu nimic, cum sa se coboare ei la nivelul unui amarat de sofer .

Deci, seriozitate ZERO. Asta ca sa subliniez modul in care vad domnii si ,,doamnele'' dispeceri aceasta relatie. Nu din alt motiv dar ma roade curiozitatea sa vad si  eu ce aveti si voi dispecerii in capul vostru.

  Aceiasi rugaminte!!!NU VA ABTINETI---SPUNETI TOT!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

colegii care aduc in discutie de soferi care nu stiu sa-si gaseasca adresa sau mai stiu eu ce , am si eu o intrebare .

  1- in momentu in care ai primit o adresa gresita pe cine e normal sa intrebi ? nu persoana care ti-a trimis-o si care a preluat comanda ?

  2-  cand tu sti ca ai programata descarcarea la o anumita ora pe a doua zi ,ai intrat la pauza de odihna ,anunti dispeceru pt.

      asa ai fost rugat sa anunti, ora si parcarea ( electronice ) si el iti spune sa pleci la o anumita ora dimineata ,dar dupa calculele tale nu ai cum pt. nu te incadrezi in cele 15 ore de lucru ( adica ajungi prea repede si la ora stabilita descarcarii tu nu mai ai prog. si fiind si la DHL  >:() ,ii spui ca nu poti pleca la ora respectiva si motivul de ce nu se poate si vezi ca el habar nu are sa faca simple calcule ale programului ce poti sa mai zici de un astfel de om ??

  Si o simpla constatare , cei mai buni dispeceri sunt cei care in viata lor au tinut sub control macar pt. un an si volanul unu-i camion , acele persoane stiu tot ce pot aparea in trafic , probleme la incarcare,descarcare , devieri

de traseu ,adrese primite aiurea ,defectiuni , controale, probleme legate de gobox,program de lucru etc.etc.etc cu simpla conditie ca sa se implice ...altfel ..pfff

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Members

Salutare colegi .

Nu am mai scris aici cam de mult timp pentru ca am fost la munca . In octombrie mi-am inceput si eu viata pe tir . Lucrez tractionist si din Octombrie pana acum am lucrat pentru 4 firme si acum urmeaza a cincea . Am avut si dispecer bun si intelegator si ma dirija super la incurcatura mentionez ca masina este monitorizata , dar am avut dispecer care a dat la doua capuri sa ridice aceeasi semiremorca din acelasi port si cand a realizat problema am stat multe ore dupa urmatoarea si uite asa am mers in ziua aia de la zeebruge pana la mastricht si atat 200 si ceva de km si daca esti platit la km iti plateste el ziua pierduta din vina lui ? O alta faza care s-a repetat : trageam pentru o firma din germania si mi se da adresa de descarcare si pe documente alta adresa , eu anunt si mi se spune dute unde te-am trimis eu , ajung acolo si zic aia ca nu e bine ca trebuie sa mewrg in alta parte si asta de trei ori mi s-a intamplat in decurs de o saptamana . E corect asa ceva ? Cum sa nu se strice relatia dintre cei doi ?..........? Dar va spun am avut si dispecer ok care era si educat si avea habar de ceea ce face un om de nota 100 nu am ce zice .   

  Va doresc numai drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

dispeceriiiiiiiiiiii din romania  , niste persoane fara pregatire ,fara demnitate, spagari,incultii, si ce-a mai mare problema  habar  nu-au de transport  terestru rutier cine le da de munca sint niste ......NU-AM CUVINTE DE CALIFICARE,  dispeceri din romania  aruncati-va in  buda si trageti apa , xxxxxxx.

Daca esti suparat nu trebuie neaparat sa insulti !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

referitor la dispecerii spagari....tot noi ai invatam cu spaga asa ca nu cred ca trebui sa-i acuzam numai pe ei....trebui sa ne acuzam si pe noi ...ar trebui sa ne respectam mai mult intre noi,am vazut n cazuri cand la incarcari sau descarcari incercam sa fentam ordinea si dam tot felul de spagi...dar asta e Romania si eu sunt roman si cu toate astea tot sunt mandru de asta...numai bine

Link to comment
Share on other sites

  • Members

si daca nu le dadea nimeni ce faceau numai incarcau masinile....si iti spun eu ca daca o tin asa cu adrese gresite nu fac purici multi la firma....nici un patron nu-si permite sa piarda bani si mai devreme sau mai tarziu afla si el ce se petrece in firma

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

sa intelegeti si voi ca trebuie sa va asumati responsabilitati atunci cand este cazul, si sa deveniti profesionisti .

incredere totala intre unii si altii.

cel care greseste primul trebuie sa plece . SCURT  fara alte discutii.

doar asa vad eu relatia .

eu nu sunt asha de drastic in ceea ce priveshte datul afara,("orice gresheala poate fi reparata") dar cea mai mare problema a dispecerilor eu o vad in faptul ca nu prea au respect pentru colegii lor shoferii shi drept dovada este faptul ca spun minciuni nejustificate la colegii lor shoferi crezand ca asha fac treaba sa mearga...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Parerea mea despre acesta relatie este ca dispeceru trebuie sa aibe minim 20 ani dormiti si lucrati la cabina. Mancare la lada spalat la bidon si mancare incalzita la gurile de incalzire din cabina.Am avut dispeceri care au lucrat soferi si nu stiam ca am dispeceri.Acum il am pe fratele X..... si ma sunat ca de ce am doua pauze de 28 respectiv 29 de minute si acum stau iar.Prima e pauza de diminieata cand omu mananca si mai verifica o data o masina luata din parcare de la un coleg nou care nu se descurca sa ajunga in spania.Si a doua era de alimentare la Berchem cand nu a fost pauza ci a fost ciocane.Mi sau dat adrese de incarcare in spania pe care nici dispeceru nu le gasea pe fratele Goagale map.Aici nu are el vina pentru ca imi trimite ce ii dau altii sa trimita.Alta adresa corespundea exact.Ca denumire de oras...Granollers....si atat.Atat aveau in comun adresa mea si adresa de descarcare.Am umblat de mau gasit toti dracii pana am gasit o amarata de firma sa descarc 2 paleti pentru Lidl barcelona.La alta descarcare ii zic....Omule  ma vezi unde sunt cu camionu? Da te vad...Sunt in curtea firmei la incarcare....corespunde adresa??Nop.Asta e viata din spatele unei tastaturi.Camionu cu un om la volan si marfa de valoare incarcata este doar un punct pe ecran la fel ca in jocurile video.Asa cum noua ni se cere atestate ...adr....prim ajutor....legislatie.....blablabla....si multe altele ..asa ar trebui sa fie data o lege care sa interzica sa practici aceasta meserie de dispecer fara a avea 20 ani minim petrecuti ca sofer .Noua la angajare ni se cere experienta.Dispecerii fac scoala practicand direct cu noi.In germania asa se procedeaza.Urmeaza scoala de dispeceri si sunt angajati la firme de transport unde fac practica.Eu dorm in cabina si el doarme acasa.Si a doua zi are iar aere de sef si zice ca nu el e vinovat ca imi da doar ce primeste de la altii.Cine a lucrat ca sofer stie sa faca aceasta meserie .Cine o invata ca pe un joc video ar trebui sa se lase de meseria asta.Asta e parerea mea umila.Daca am deranjat smekerii....MA BUCUR...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dupa 20 de ani petrecuti pe sosele meriti si tu un loc caldut.Ar fi o promovare pe post.Asa cum in SUA se practica promovarea pe post fara scoala asa ar trebui sa fie si la noi in europa.Ce stie sa faca omu asta? pai lucreaza la noi de 5 ani a facut treaba buna masina a intretinuto nu a avut probleme de comportament si alte alea.....il intrebam daca vrea sa devina dispecer la 20 de camioane.daca a facut treaba buna cu unu inseamna ca stie sa faca treaba buna si cu mai multe.Hai sa vedem ce poate sa faca .Sau macar sa fie intrebati soferii vechi si cu experienta daca vor sa faca acest lucru. pai mie mi sa cerut sa nu fac pauza de 45 de un tip nou in firma. Asa de nou ca nu il stia nimeni.Am sunat la cine trebuie.....Bre uite asta zice sa nu fac pauza de 45 si am avut redusa saptamana trecuta. Mai omule nu exista asa nume in firma asta.Verifica mesajele mele de pe tomtom sa vezi mesajele.verifica omu mesajele si ma suna si zice.....Da cred ca e studentu asta nou care face practica aici.hahahahahaha un student care habar nu are unde e radiatoru stie sa ceara sa nu faci pauza de 45.cum suna asta? tot ti se pare mult 20 de ani petrecuti in cabina si dupa aia sa devii dispecer??

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut pe toata lumea!

Citind intamplator pe forum despre acest subiect, nu m-am putut abtine sa nu comentez si eu, desi am promis ca nu am sa mai postez...

Parerea mea ca cea mai mare problema dintre soferi si dispeceri este respectul! Daca respecti si te respecti vei fi respectat! Stres si nervi au si soferii si dispecerii, fiecare dintre ei din cu totul alte motive... Dar atunci cand se vad cei 7 ani de acasa orice problema se poate rezolva, atunci cand ai bunul simt sa recunosti ca ai gresit,atunci cand poti admite ca nu te-ai nascut invatat... Pe unde am lucrat am avut si dispeceri buni si dispeceri noi in meserie carora le-am impus respectul meu, chiar daca de multe ori a durat poate si luni bune de munca, pot sa va zic ca totul , sau aproape totul, a mers ca pe roate. Si inca ceva... In toti anii astia in care am condus camionul prin Europa am observat un lucru: 99 la % din soferii la care le sarea mustarul din orice lucru marunt, erau,dupa parerea mea, soferi slabi ca pregatire! Meseria asta grea din toate punctele de vedere, daca nu e facuta cu drag, rabdare si mai ales cu calm si e facuta doar pentru bani sau pentru ca suna bine cand spui ca esti sofer de tir, poate duce la dezastre... Oricat de bun ai fi dar nu poti recunoaste ca ai gresit si nu poti accepta ca si altul poate gresi nu esti OM. Drumuri bune sa aveti si familia cat mai aproape!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salutare! Am o intrebare - de ce voi dispecerii va considerati mai ceva ca si patronul? Dar ma gandesc ca intr-un fel ii tot vina noastra . Unii din firme asa zis (soferii VIP) au inceput sa va care tot mai mult sa dea cu  ciocul tot la fel de mult si atunci voi v-ati luat-o in cap . Colegul de mai sus spunea destul de bine orice nas isi are nasul . Parerea mea despre acesta relatie este ca dispeceru trebuie sa aibe minim 10 ani dormiti si lucrati la cabina.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

Voi dispecerii,nu aveti respect pentru soferi,datorita faptului ca nu aveti idee ce inseamna munca de sofer.Vinovati pentru ce se intimpla nu suntem noi soferii si probabil nici voi 100%.Vinovatii principali sunt cei care va angajaza fara sa ii intereseze daca voi aveti cunostintele minime despre legislatia in domeniu.Atita timp cit voi veti primi procente din platile incasate pe cursele efectuate nu se va schimba nimic in relatia dispecer - sofer.Si voi sunteti ca si noi angajati,pentru a indesa bani in buzunarele patronilor.Numai ca noi primim amenzile,suportam nesimtirea si obraznicia celor care ne incarca sau descarca,plus presiunile din partea voastra si ale patronilor.Pe cind voi...! >:(

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

    Dispeceri,am cunoscut unii foarte buni,extrem de bine pregatiti si care s-ar fi dat peste cap sa te ajute(e drept ca din pacate foarte putini),si erau si fosti camionagii dar si dispeceri fara experienta pe camion,am cunoscut si dispeceri corecti,OK dar fara nimic in plus,fara sa se implice in mod exceptional ca sa rezolve o situatie mai grea si din pacate astia sunt majoritatea,si am intalnit si adevarate jigodii,incompetenti,paraciosi,razbunatori,lingusitori cu sefii si din pacate unii erau chiar fosti camionagii care au uitat de unde au plecat!Parerea mea este ca depinde de om,nu neaparat un fost camionagiu va fi un bun dispecer,daca el ca persoana este un nemernic nemernic o sa ramana si in spatele unui birou,cum si un pustiulica de pe bancile scolii,daca este pasionat si are bun-simt si vrea sa se implice,parerea mea e ca poate sa invete si sa devina un bun dispecer!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

    Dispeceri,am cunoscut unii foarte buni,extrem de bine pregatiti si care s-ar fi dat peste cap sa te ajute(e drept ca din pacate foarte putini),si erau si fosti camionagii dar si dispeceri fara experienta pe camion,am cunoscut si dispeceri corecti,OK dar fara nimic in plus,fara sa se implice in mod exceptional ca sa rezolve o situatie mai grea si din pacate astia sunt majoritatea,si am intalnit si adevarate jigodii,incompetenti,paraciosi,razbunatori,lingusitori cu sefii si din pacate unii erau chiar fosti camionagii care au uitat de unde au plecat!Parerea mea este ca depinde de om,nu neaparat un fost camionagiu va fi un bun dispecer,daca el ca persoana este un nemernic nemernic o sa ramana si in spatele unui birou,cum si un pustiulica de pe bancile scolii,daca este pasionat si are bun-simt si vrea sa se implice,parerea mea e ca poate sa invete si sa devina un bun dispecer!

Ai pus punctul pe i...daca el ca persoana este un nemernic nemernic o sa ramana si in spatele unui birou...sau unii ar zice...nu poti sa faci din rahat bici si sa mai si pocneasca...

PS:Am fost de curand la un "interviu".Cea mai mare parte din cei prezenti a fost ok, in limite normale dar au fost si cativa pupincuristi care nu stiau cum sa intre pe sub pielea sefului...intr-o continua aprobare verbala, doar doar s-or face remarcati ca au buze carnoase ;) Concluzia?...ai spus-o tu...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • Members

Spuneam cu ceva timp ca soferii si dispecerii trebuie sa fie in primul rand colegi (nu am fost sofer, sunt dispecer la o companie romaneasca, nu dau nume, nu fac reclama); sunt multe adevaruri spuse in acest topic dar sunt multe pareri gresite (nu spun ca am dreptate, asta e punctul meu de vedere). Lucrez dispecer de cativa ani buni, am o experienta in meseria asta, am o echipa de soferi cu care ma mandresc, ii respect si le multumesc pt ca imi fac meseria cat mai usoara. Prioritatea mea nr 1 in meseria asta e cand soferul ia salariul / diurna sa imi spuna multumesc (adica sa fie multumit); daca e multumit de bani inseamana ca a muncit si a facut km; daca au facut km inseamna ca noi impreuna (eu si cu ei ) atingem cerintele companiei; legat de spaga primita de dispeceri eu nu am cunostiinta de asa ceva (nu in compania unde lucrez). Pe fiecare sofer il ajut in limita posibilitatilor (atat ale mele cat si a politicii companiei), am avut cazuri cand un soferi mi-a cerut sa il ajut cu o problema, i-am spus frumos ca nu se poate... daca o fac risc a fiu dat afara, mi-a trimis ulterior un plic (in care ei lasa acte de obicei - cmr-uri, foi parcurs, etc) in care era o suma de bani, erau euro (nu stiu cati au fost ca nu i-am numarat). Cand am vazut ca a facut asta l-am chemat la birou, i-am facut referat pt ca incercat sa imi dea mita pentru anumite favoruri, am anuntat superiorii si i s-a desfacut contractul de munca; stim cu totii ca poti merge cu un consum intre 23-24% si 30 - 35 + (depinde de tonaj, coeficient de drum, stil de condus, anotimp, etc - ma refer la camioane de 22t);  daca ai mers cu un consum de 33% si asta e consumul real in conditiile amintite mai sus nu am nimic impotriva. Daca imi aduci in foi un consum de 28 - 29% (care este un consum bun) dar tu in realitate mergi cu consum de 25-26% iti fac referat si propun sa te dea afara in secunda 2 pentru furt (avantajul meu sa vad realitatea e ca sunt monitorizate consumurile prin satelit, eu ii las sa isi spuna varianta, mergem verificam impreuna si cand ii prind ca m-au mintit nu mai zic nimic... experienta ma ajuta sa cunosc in aproape toate cazurile omul de la inceput cand minte - astea sunt experiente mai vechi, acum am o echipa super); Sunt omul care are incredere in soferi, nu stresez pe nimeni dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa verific (pot fi greseli, ideea e ca se poate face simplu diferenta intre greseala si furt). Legat de adresele de incarcare / descarcare va pot confirma ca vin foarte multe gresite de la clienti (cand am o adresa noua verific in prealabil pe internet daca e aceeasi cu ce primesc), de multe ori insisti la client sa iti dea adresa corecta si sustine ca cea trimisa e corecta (desi nu e adevarat).  E adevarat ca multi dispeceri au o problema de comunicare, poate chiar isi depasesc limitele dar va rog sa ma credeti ca e si invers. Ideea e ca soferul trebuie sa se simta sprijnit/ajutat de dispecer , comunicarea e foarte importanta in aceasta relatie, soferii mei au incredere in ce le spun, nu vin cu minciuni, nu vand gogosi ... indiferent de situatie adevarul (placut/neplacut) trebuie sa fie cunoscut. In acest fel suntem o echipa, ne respectam reciproc, daca ii spun la un sofer sa ma ajute cu o problema vreau sa o faca din respect nu din obligatie, daca soferul ma roaga sa il ajut cu o problema nu pot sa-l refuz (nunti, botezuri, concedii, etc). Nu pot sa spun ca nu apar si intre noi neintelegeri, ideea e ca discutam si ne recunoastem greseala (daca ai gresit nu inseamna ca esti prost sau incompetent/prost - toti mai gresim intr-un fel sau altul, suntem oameni pana la urma, ideea sa stim sa recunoastem/acceptam/asumam greselile facute ). Ceea ce am scris mai sus nu inseamna ca e corect in totalitate, este parerea mea. Incerc sa intru mai des pe forum, mai discutam.   

Link to comment
Share on other sites

  • Members

am cunoscut un domn dispecer la trans euro expres se numeste Tiulica Daniel.acest domn chiar stie ce face cunoaste aceasta meserie....cinste lui...

....No comment.....dar am cunoscut si altii....nici nu vreau sa-mi mai amintesc de ei....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.