Jump to content

DISPECERI SI SOFERI


Guest Anonymous

Recommended Posts

  • Members

Am citit aici si nu pot sa ma abtin....povestesc si eu din experientele trecute.in primul rand pt soferul 07 care zice ca este dispecer.ai vazut multe filme vad cu dispeceri,daca e asa cum zici tu ca ai respect pt sofer de ce zici ca ii urmaresti ca pe butelii?cu onsum cu tot.daca ai lucra ofer vezi ca sunt curse in care nu te incadrezi cu un consum standard,iarna,zone geografice de munte,stauri pe germania,incarcat dec cu ajutoate cum spuneti voi.pornirea motorului cand faci pauza de 45 pt incarcarea bateriilor,sirocoul si alti factori.voi ce ati invatat la sscoala este ca un camion are consum standard....asta daca ati facut scoala.cum am zis si eu fostului dispecer ca e si sofer.facem schimb de locuri o luna,eu dispecer si el sofer si apoi discutam.dispecrul are pretentia de la sofer a isi faca treaba foarte bine,asigurarea marfii,trasee cat mai optime,consum cat mai bun,daca nu i se da adrea buna sa caute el daca o ref nu e buna sa vada cum se descurca ,sa gaseasca locuri de parcare cat mai aproape de firmele unde decarca si sa fie si in siguranta,adica sa stea sa pazeasca marfa,motorina,iar dispecerul sa stea la birou sa urmareasca si daca nu ii convine sa faca referate.cand vine ziua de salar dispecrul isi ia banii chiar daca banii sunt veniti din munca soferilor,daca nu se invarte roata.banii nu vin.dar soferul are grija dispecerul sa mai astepte cu banii,sa vina facturile de la motorina,caci ei nu au timp sau bunavointa a verifice online.sa vada daca nu vin amenzi.iar cand soferul nu poate ajunge la desc din cauza ca drumul nu este numai al lui,mai sunt si alti participanti la trafic suna dispecerul si zice stii politica firmei este sa ajungi,vezi cum faci si el se culca linistit si tu ar trebui sa stai cu stresul ca 1.te ajuti sa ajungi la inc si tremuri tot sau 2.nu ajungi si esti penalizat fara vina ta.patronul stand cu dispecrul toata ziua si acest domn dispecer avand el grija sa'sti dovedeasca ca el ete mai sef decat seful spune ca nu ai ajuns deoarece nu ai vrut sa te ajuti si nici nu ti'ai cumparat soseaua ta sa mergi cu 87h constant.apoi patronul mai degraba da afara soferii decat sa se uite la ce face dispecerul si apoi dupa ce isi ia omul 30 camioane dupa o munca grea ssi istovitoare de 4ani,constata ca a ramas cu dispecerul si 30 soferi fara experienta care nu ajung niciodata la desc ,se pierd pe drum,nu asigura marfa si apar pagubele.si atunci domnul patron isi da seama ca degeaba a ascultat dispecerul si are masini noi,toate botite,agatate dar km nu se mai fac,nu se mai ajunge la descarcat i toti factorii duc sa nu mai poata plati leasingul la masini.atunci intr'un caz fericit da afara dispecerul,isi aduce oamenii care i'a avut inapoi si pune dispecer pe un sifer cu experienta care stie cu ce se mananca....si lucrurile revin la normal.nu este o poveste de parcare....cum am zis este din experienta mea trecuta...din fericire pt el acel patron sis'a dat seama ca soferul aduce banii la firma nu dispecerul si acum il felicit pt alegerile facute.apropo acum are 50 camioane si ii merge bine.pt toti colegii drumuri bune si fara evenimente si pt dispeceri incecati sa va faceti treaba voastra i lasati soferii sa o faca pe a lor.fara imbarligaturi si fara aere de sefi din partea voastra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Pt "Rebelu" : nu ma cunosti, nu te cunosc, mai citeste te rog odata ce am scris si nu incerca sa imi schimbi vorbele; hai sa le luam pe rand:

1) legat de consum nu am spus ca un camion are un consum standard, iti spun din experienta ca poti merge cu consum de 24% daca ai marfa usoara si coeficient de drum bun... poti merge si cu consum de 35+ (adica peste 35%), am spus ca nu am treaba daca consumul cu care ai mers e real (am spus ca am avantajul sa vad consumurile pentru ca sunt monitorizate pe fiecare camion), este monitorizat consumul in sarcina, consumul la mersul in gol ("relanti"), etc; nu este monitorizat consumul pt sirocoul dar motorina este alocata separat in fiecare luna friguroasa pentru asa ceva (media este de 60 l/ luna si nu e batuta in cuie, poate fi mai mare sau mai mica, in functie de temperatura de afara, timpul stationarii, etc;  ideea e ca impreuna cu fiecare sofer ajung la consumul real pentru incalzirea cabinei, acea motorina o alimenteaza separat pentru a nu aparea discutii); legat de consumul realizat se iau in calcul toti factorii (coeficient de drum, traseu muntos, stauri,etc), se ia in calcul nr real de km (care includ si km facuti in plus la gasirea unei adrese de incarcare / descarcare);

2) da am pretentia ca soferul meu sa isi faca treaba cat mai bine, sa ajunga la timp la incarcare / descarcare dar inainte de asta eu trebuie sa imi  fac treaba si mai bine, sa ma asigur ca soferul are toate instrumentele necesare pentru a putea lucra (are adresele de incarcare / descarcare corecte, are nr de referinta daca e nevoie, are asigurat tot pt a putea alimeta si plati taxe de drum, are tranzitul calculat in asa fel incat sa respecte normele AETR + o marja in cazul in care apar probleme pe traseu - stauri, pene/explozii de cauciuc, etc), cand primesc de la client o cursa cu tranzit mic/la limita nu o accept de capul meu, rog clientul sa ma lase 10 minute si discut cu soferul, impreuna vedem daca ne incadram sa facem cursa sau nu, daca nu ne incadram o refuz respectuos, ii spun clientului ca nu pot garanta ca ajung cu marfa in data X la ora Y... din experienta in majoritatea cazurilor clientii mai accepta si daca nu ajungi la ora care o cer in prealabil dar sa respecti data; in cele mai multe cazuri cei care fac presiuni pe ore fixe sunt casele de speditie care vor sa demonstreze mai departe clientilor lor ca sunt limba in limba cu un ceas elvetian. se intampla (foarte rar ) sa mai intarziem dar asta nu inseamna ca neaparat e soferul vinovat, in ultimii 2-3 ani un singur sofer mi-a intarziat din vina lui pt ca a uitat sa puna ceasul sa sune si nu s-a trezit, asta nu inseamna ca m-am certat cu el sau i-am reprosat ceva, am mai spus: suntem oameni si gresim dar nu inseamna ca trebuie sa ne luam capul; pot sa va spun ca nu am mai avut un incident major (accident, dauna marfa, lipsa, etc) de foarte mult timp (cele care le mai avem sunt minore si in majoritatea cazurilor nu sunt din vina noastra/soferilor), nu luam amenzi pentru depasirea timpilor de condus, nu luam amenzi pentru depasire greutate (totala sau pe una din axe), nu luam amenzi pentru depasire gabarit, etc, daca credem ca marfa care urmeaza sa o incarcam ne poate duce la amenzile amintite mai sus o refuzam (sa depasim timpul de condus nu facem exceptii dar pentru greutate si gabarit mai riscam daca clienul suporta eventuala amenda). Am spus ca am o echipa de soferi cu care ma mandresc, in ultimii ani nu mi-a plecat niciun sofer (sunt convins ca fiecare e multumit de colaborare, salarizare si mediu de lucru), cu ani in urma am avut probleme cu soferii, am spus ca sunt care le-am facut referate si au fost dati afara (nu sunt genul de om sa fac rau la nimeni dar te rog sa ma crezi ca sunt si "uscaturi" in padure, respect meseria de sofer, respect munca voastra, e o munca foarte grea, cred ca ar trebui mai bine platita - din pacate piata in transport in ziua de astazi nu permite asa ceva, poate intalniti si colegi prin parcari cu camioane proprii , vorbiti cu ei si vedeti ca totul e la limita de supravietuire - mai ales daca camionul e luat in leasing), imi pare rau de cei care sunteti buni si aveti parte de dispecerii/firme care nu va merita;

3) legat de salarii nu exista ca dispecerii sa isi ia banii si soferii nu (cel putin la noi ziua de salar e stabilita conform contractului de munca, aceasta zi a fost si este respectata, patronul nostru nu accepta ca ziua de salar sa fie alta decat cea stabilita, el tine foarte mult la acest lucru);

4) la firma unde lucrez "piesa" cea mai importanta din companie este "SOFERUL", el este cel care are legatura direct cu clientul, este imaginea companiei si trebuie sa ne asiguram (noi ca si companie) ca facem tot posibilul ca soferul sa aiba toate cele necesare pentru a nu ne pata imaginea (are echipamente de lucru pt vara si iarna cu brand-ul companiei, are echipament de protectie : casca, ochelari, bocanci, vesta reflectorizanta, manusi, gel de protectie maini, acest echipament este purtat de fiecare sofer, e regula interna a companiei si e respectata cu mandrie de soferii nostrii), nu poti accepta ca un sofer sa ajunga la un client in slapi si maieu / bustul gol (stiu ca nu e placut mai ales pe timp de vara, acest efort pana la urma nu e foarte mare si pentru a castiga incredere il respectam);

5) Pot sa iti spun ca la noi nu se pleaca si nu se vine ca in alte firme, suntem o echipa in frunte cu patronul, avem tot sprijinul lui (eu si soferii), cred ca suntem profesionisti in meseria asta, la noi soferii sunt respectati pentru ca ei fac munca ce mai grea, nu suntem o firma mare / dar nici foarte mica, patronul nu doreste sa se extinda mai mult de atat (momentan doar se gandeste la cateva camioane in plus dar nu e o certitudine), e multumit ca isi poate controla business-ul, stim cu totii ca apar probleme cand cresti prea mult; noi avem reguli interne dupa care lucram, reguli care le cunoastem si le stim de la inceput, nu sunt absurde , sunt normale intr-o companie de profil, nu sunt facute sa incalce nicio lege romaneasca sau europeana;

6) legat de ce ai spus pe final cu patronul care a renuntat la soferi buni pt dispecer, etc sunt deacord cu tine, nu mi-a placut ca m-ai judecat fara sa ma cunosti, stiu ca e greu de crezut ca mai suntem si "oameni"  / "firme" care ne respectam si suntem respectati, soferii mei imi spun ca in parcari aproape toti soferii se plang de dispeceri si chiar firme (incepand de la firme mici pana la cele mai mari), am zis si in comentariul trecut, prioritatea mea nr 1 este ca soferul meu sa fie multumit, daca asta se intampla toate lucrurile merg in bine pentru toata lumea. Bafta multa tuturora si Dumuri Bune sa aveti si lipsite de incidente! 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Tot pentru Rebelu: vreau sa cred ca esti profesionist in meseria asta, nu stiu de ce m-ai atacat ( poate nu voit), nu cred ca am spus in primul comentariu ceva gresit; legat de cum pui problema in comentariul tau as mai avea ceva de adaugat:

1) spui ca dispecerul are pretentia ca soferul sa asigure marfa bine? ... pai cine trebuie sa faca acest lucru daca nu soferul? nu vreau sa acuz dar soferul este responsabil de acest lucru; sau ar trebui a fiecare camion sa mai aiba pe cineva in cabina angajat pt asa ceva?

2) spui ca ii urmaresc ca pe butelii?... pai nu e normal sa fac acest lucru, nu il deranjez cu absolut nimic, nu ii stric pauze, nu il afectez cu nimic, doar verific in sistemul informatic pus la dispozitie.... sau ce ar trebui sa faca patronii? sa renunte la dispeceri si sa dea carduri motorina si bani full la soferi ? pe langa asta sa nu mai verifice nimeni nimic?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

pt. 007. cred ca la experienta ta prof. ai uitat sa adaugi ca ai fost ajutat de un sofer sau mai multi, asa incat ai reusit sa intelegi ce este in spatele monitorului. daca ai fi fost si sofer, macar o perioada scurta ai fi fost mult mai bun de atat. si poate te uitai altfel la butelii. vad o diferenta mare intre postarile tale, ai precizat sofer ca si coleg, iar apoi soferii mei ca si proprietate personala. personal am lucrat cu disperi buni pacat ca doar doi, restul fiind doar copy-paste. apreciez ca tu stii ce ar trebui sa faci.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu vreau sa te supar 007,dar cel putin la mine la firma pe dispecer nu-l intereseaza de consumul meu de motorina la camion,sint alte persoane in firma care se ocupa cu asa ceva,pe dispecer il intereseaza sa fie clientii multumiti,s-a organizeze in asa fel cursele s-a se faca cu km cei mai putini si in timp util si da ai dreptate s-a urmareasca soferii daca respecta traseul si orarele de condus si pauza,nu stiu la ce firma esti dispecer si nici nu te acuz pe tine,dar in general la dispeceri trebuie s-a mergi s-a deschizi usa cu capul ca s-a ai curse bune,la mine nu e cazul ca e firma straina,eu unul urasc lucru acesta,mai ales ca multi  au ajuns dispeceri  dupa ce au fost soferi,bafta si drumuri bune la toti colegii.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

dan_g am fost foarte mult ajutat de soferi, imi cer scuze ca nu am specificat si acest aspect foarte important,  de la fiecare am invatat cate ceva, de la fiecare am luat in considerare ce am crezut ca e util; norocul meu este ca am 2 rude + prieteni care practica meseria asta. NU vreau sa cred ca sunt bun, vreau sa cred ca sunt pe un drum care ma va ajuta sa fiu si mai bun. Am privit si privesc lucrurile din ambele parti (ce se vede din spatele monitorului dar mai ales ce vad/cred soferii despre dispeceri, am incercat sa ma apropriii cat ma mult de ei, am incercat sa le inteleg nevoile). Daca va spun ca mai aveam putin si mergeam cu masina intr-o parcare la un Hypermarket micut sa fac o pauza de 11 ore in parcare, sa vad ce inseamna sa stai nemiscat atatea ore / din pacate soferii stau si zile. E greu si pentru dispeceri, sunt la mijloc, majoritatea incearca sa multumeasca patronul... apoi raman soferii... de cele mai multe ori f.t.ti. Eu am incercat sa gandesc invers, daca multumesc soferii sigur voi multumi si patronul, soferii sunt fundatia business-ului, aici trebuie investit cel mai mult (parerea asta o sustin cu tarie in fata oricui), in mod normal in orice domeniu trebuie sa investeti in clasa muncitoare, in oamenii care produc banii,  trebuie sa ii lasi sa si gandeasca, sa ii faci sa se simta utili, sa iei ce e mai bun de la fiecare si sa pui in practica. Nu stiu cati soferi au fost recompensati (nu sume foarte mari) pentru ca e curat si intretinut camionul, recompensati pentru lipsa incidentelor (rutiere sau daune/lipsuri marfa), sunt chestii minore pe care un sofer le face pt ca asta e munca/viata lui, sa il chemi la final de an si sa ii dai o prima cu felicitare pentru profesionalismul aratat e chestie frumosa, cred ca si apreciata de soferi, asta am propus patronului si a fost incantat de idee, a pus-o imediat in practica ( la cate am dat din casa poate apare un sofer de-al meu si ma demasca  :P ) ;

------

AMBULANTANICU am 30 ani, am tot ce isi poate dori un om la varsa asta (nu ma refer la bani, masini, etc), ma refer la familie , sanatate, fericire; destinul meu a facut sa muncesc de mic, sa cresc la tara (cine locuieste in mediul rural stie ce inseamna sa lucrezi intr-o gospodarie - animale, agricultura, etc). Am plecat de acasa la o varsta cand altii se gandesc la cluburi, masini, fite, etc, am plecat pentru ca mi-am dorit mai mult de la viata, la 18 ani am fost nevoit sa incep sa lucrez, am tinut neaparat sa fac si facultate + master, am stat intr-un camin studentesc multi ani, ziua mergeam la lucru, seara invatam (am avut perioade in facultate cand mai aveam inca un job part time), ani de zile concediile mele de odihna erau doar cand eram in sesiune, erau doar concedii pentru a putea invata;  sunt inginer de profesie, am fost un student bursier, proiectul de diploma in acest domeniu mi l-am facut singur de la A la Z (cand altii dadeau sute poate mii de euro pt asa ceva ), nu vreau sa ma laud dar am terminat facultatea cu 9.36 (nu am dat 1 cent la nimeni pt niciun examen, in conditiile in care lucram si puteam sa o fac). Am exclus din vocabularul meu cuvantul spaga, favoruri, etc, nu am dat la nimeni nimic pt niciun favor dar nici nu cer nimic de la nimeni, respectul se castiga prin munca, corectitudine ( sa ne uitam la clasa polititca , e jalnica, suntem unde suntem din cauza noastra ca si natie dar mai ales din cauza lor).  Am spus asta ca sa vedeti ca am la varsta mea o experienta de viata, vreau sa ma imbunatatesc profesional cat mai mult, vreau la acest nivel sa nu mai raman mult timp, nu pentru ca nu imi place ceea ce fac dar vreau mai mult, cred ca am armele necesare ca in viitorul apropiat (maxim 2 ani) sa tintesc mai sus pe alte pozitii. Sunt altii care au avut totul pe tava (sau aproape totul), s-a facut dispecer si e mare sef ("dai prostului butonul de la bariera").  AMBULANTANICU sunt firme care lucreaza diferit, postul dispecer inseamna ceva diferit de la o firma la alta (un dispecer poate avea unele atributii la o firma si alte atributii la alta firma). Si la noi e persoana desemnata care se ocupa de consumul de motorina, dar si eu am acces la consumuri, la sfarsit de luna scot rapoartele cu motorina consumata real de camion si motorina alimentata (e ceva foarte de simplu, te uiti la 2 valori si vezi daca e diferenta, daca da care e cauza). Legat de "atacat usa cu capul dispecerului" pentru curse bune sunt putin confuz, nu prea inteleg, in opinia mea nu exista curse buna la popescu, cursa proasta la georgescu; pentru mine toate cursele sunt bune atata timp cat aduc venituri companiei. Eu prin data de 20 a lunii inainte sa aloc camioanle pe cursa verific soferii care stau prost cu km si cei care stau bine, de aici incolo le aloc in asa fel incat sa echilibrez balanta pana la finele lunii, daca tot nu imi iese si unul sau 2 raman cu km putini, tin cont ca luna urmatoare sa faca km (nu avantajez pe nimeni, incerc sa fiu corect fata de toti, nu doar unul sau 2 pleaca de acasa pentru bani, nu doar unul sau 2 au familii/cheltuieli, etc). Asta sunt eu ca om, asa imi practic meseria, daca v-am plictisit imi cer scuze, dar m-am simtit bine pe acest forum, am simtit oamenii aproape, am simtit ca pot sa ma destainui,  sper ca toti sa ramanem "OAMENI" , sa ne respectam. Acum orice ai face exista oameni nemultumiti, niciodata nu poti multumi pe toata lumea. Va doresc drumuri cat mai bune si lipsite de evenimente. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

;D Frumos scris.. dar din pacate nu toti gandesc asa si multi din ei nu au nici cea ma vaga idee despre acesta meserie. Chiar daca e un dispecer bun intr-o firma se gasesc restul sa compenseze.

PS: soferu007 am o intrebare dar am sa ti-o adresez pe privat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

      Frumos scris,soferul(dispecer).Chestia cu stautul 11 ore intr-o parcare intr-o masina mica: parerea mea, o prostie!Nu este acelasi lucru sa stai int-o masina sau intr-o cuseta de camion!la fel este si cu condusul!Aveam acum cativa ani un dispecer cu care ma intelegeam foarte bine si care,intr-o seara,la o bere(nu,nu-i dadeam spaga,eram doar amici si mai ieseam la bere cateodata,mai iesim si acuma desi nu mai lucram la aceeasi companie)imi spune ca vrea sa conduca 10 ore sa vada cum este sa stai la volan asa de mult,sa se puna in pielea soferilor(ati ghicit,nu fusese sofer inainte).I-am spus prietene,e o tampenie,sa conduci masina mica sau camionul nu e acelasi lucru,nu e aceeasi pozitie la volan,nu mergi cu aceeasi viteza,nu sunt aceleasi vibratii,nivelul de zgomot e diferit,nu ai remorca in spate care sa-ti faca balans(pe vremea aia conduceam cisterne),nu ai valul care sa vina pe tine la fiecare frana sau care sa te traga in spate cand urci o panta sau cand schimbi vitezele sau care sa vrea sa te verse la fiecare curba!Mai bine hai cu mine un voiaj de cateva zile si ai sa vezi exact ce inseamna sa stai cateva zile intr-un camion,nu intr-o masina mica! Si a venit!Si i s-a parut de 100 de ori mai greu decat s-ar fi asteptat!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

mda,  este de ceva timp aici !

scrie frumos, dar oare regulamentul acestui forum l-a citit ?

3. Recomandari & Obligatii :

b. este obligat sa completeze  profilul userului precum Locatie, Ocupatie,Varsta ...etc.

ce as putea eu sau altii intelege ???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

Un dispecer adevarat nu are nimic de a face cu soferul in afara de ai da cursa de executat si informatiile necesare.tot ce se intimpla dupa aceia ,consumuri ,  program , etc. nu tine de nasul dispecerului ,,adevarat,, Nu uitati ca dispeceri sunt de partea cealalta a baricadei si niciodata nu o sa tina cu soferul , daca se intimpla ca un sofer sa ia prima e meritul lui nu a dispecerului,putini dispeceri impartiali am intilnit in 24 ani de soferie ,mai ales in ultimi 10 ani patroni iau facut si pe dispeceri slugi si scule de badjocorit soferi , de exemplu taieri de km si bani ptr consum, cu respect ssp,,Desteaptate Romane,,

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pt SSP imi permit sa iti raspund:

Te contrazici putin, in prima parte spui una iar la sfarsit spui alta, la inceput spui ca dispecerul adevarat nu are treaba cu consumuri, program, etc... la sfarsit spui ca patronii  "...iau facut si pe dispeceri slugi si scule de badjocorit soferi , de exemplu taieri de km si bani ptr consum,... " ; ... pai au treaba cu consumul sau nu? au treaba cu km sau nu?  Daca spui ca un dispecer adevarat nu are treaba cu programul de condus si doar trebuie sa dea cursa pt a fi executata as avea o remarca: daca eu nu am treaba cu programul soferului si iau o cursa cu tranzit care se poate efectua in conditii normale dar, soferul are deja (de ex) in ziua de joi 90 H lucrate in ultimile 2 saptamani ce fac? sau a inceput programul de condus in asa fel incat in ziua de joi are deja 6 programe consecutive??  eu cred ca "dispecerul" trebuie sa cunoasca foarte bine legislatia in ceea ce priveste timpii de odihna si repaus, mai mult de atat trebuie sa stie foarte bine ce program de condus are soferul lui (in functie de asta poate cauta incarcare). Sunt convins ca in 24 ani de experienta cunosti meserie, sunt convins ca ai cunostiinta de multe lucruri care ti se par simple dar sunt si colegi la inceput de drum sau chiar unii care invata mai greu (daca seful lui nu il ajuta cine sa o faca?  daca el nu se descurca nici eu nu ma descurc... lista poate continua). In opinia mea patronii nu sunt de acuzat, ei ofera o paine tuturora, ca e alba sau neagra fiecare alegem daca dorim sa o mancam, ideea e sa spuna fiecare de la inceput, daca spune ca e alba si proaspata asa sa fie; va rog daca sunt pe forum soferi care au detinut camioane si au riscat sa faca un business din transportul de marfuri sa intervina si sa spuna ce inseamna sa incerci sa faci bani cu asa ceva si cate batai de cap sunt; sunt foarte mute firme de transport cu un nr de 10-20 camioane care la sfarsit de an castiga mai putin decat a castigat un sofer angajat  (asta va spun din 2 surse sigure). In rest voi ramane la parerea ca cel mai important factor intre dispecer si sofer e comunicarea, daca piesele astea 2 functioneaza foarte bine intr-o companie de transporturi restul vin de la sine.  S-auzim numai de bine, "Sarbatori Fericite" si "La Multi Ani!"

Link to comment
Share on other sites

  • Members

As dori sa fiu cit mai bine inteles ,eu doresc sa delimitez cele doua posturi de munca asa incit sa le asez la ,,locul lor,, astfel incit un sofer care se numeste ,,profesionist,, sa fie profesionist nu numai cu numele, iar un dispecer sa fie bun,impartial fata de soferi si sefi. Iti scriu ca un sofer care are o anumita vechime in transporturi si aproximativ 3 ani de dipecerat alegind in cele din urma soferia. Ca sofer profesionist consider ca programul de lucru ,starea tehnica a camionului ,consum si multe alte probleme pe care le intilneste este datoria soferului si responsabilitatea lui. La sfirsitul zilei informeaza dispecerul despre programul efectuat sau cel ramas iar de aici dispecerul isi calculeaza timpii de mers, incarcare,descarcare etc. Informatia vine de la sofer catre dispecer si nu inpusa de dispecer de exemplu ,,ca trebuie sa ajunga neaparat, ca pierde contractu, ca e cursa rapida etc.De foarte multe ori domnii dispeceri, din motive multiple ,ca de exemplu sa dea bine pe linga sefi , sa nu isi piarda locul de munca, fortati de timp si de concurenta acerba ,depasesc orice limita legala si de bun simt , fortind soferul sa efectueze cursele ilegal si fara sa tina cont de drepturile acestuia sau cit de obosit este. Nu sunt putini soferi care au fost fugariti de dispeceri si care si-au gasit sfirsitul pe drumurile  europei.Iar problema cit cistiga un patron care are 2 sau 100 camioane nu are nimic de a face cu soferul ,nu se inparte profitul este tot al lor iar daca nu are capacitatea sa ramina pe piata transporturilor insemna ca nu e bun si sa lase locul altora si nu prin jupuirea soferilor sa se ridice. Stim amindoi ca saracirea soferilor dindu-le salarii cu care nu isi  pot sustine familia sau mentinerea conditiei de OM practicata mai ales in Romania astfel incit sa fie constrins de firma si pierzind posibilitatea de a alege. Cu cit soferul e mai sarac ,cu atit poate fi contrins sa faca lucruri ilegale care de multe ori pornesc de la dispeceri in dorinta lor de afirmare.Trebuie inteles ca in acest moment soferii si dispeceri isunt in tabere diferite si din cauza ca in Romania e la moda a urca in scara ierarhica inproscind cu noroi sau inecindul pe altul. Respectul meu ptr acei dispeceri care in ziua de azi reusesc sa isi mentina coloana dreapta si nu e indoita pina in partea neinsorita a patronilor. Sunt multe probleme care le descrii dar pe care le amesteci ,parerea mea e ca fiecare trebuie sa isi cunoasca atributiile si responsabilitatile pe care le are fiecare meserie in parte si sa nu existe nici un motiv de amestec.

                          Cu respect SSP ,,Desteaptate Romane,,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Colegii, fara suparare dar tot respectul pentru colegul nostru dispecer. Hai, nu ma luati la pietre si judecati un pic drept. Faptul ca omul nostru a venit aici si incearca sa invete ceva de la noi nu inseamna nimic pentru voi? Dar faptul ca impartaseste vederile care le care vocea pe care o ascultam in telefon? Cati dintre dispecerii vostri stau atat de vorba cu voi? Omul acesta nici nu ne cunoaste dar vrea sa faca un schimb de experienta, benefic atat pentru noi soferii cat si pentru el ca dispecer. Si-a petrecut mai mult timp cu cateva postari decat isi petrece un dispecer al nostru intr-un an de zile. Daca nu va e cu suparare, haideti sa-l incurajam sa ne spuna spuna si noua despre ce si cum e acolo, in birou, in timp ce noi tinem telefonul cu umarul, o mana pe volan si cealalta pe schimbator. Sau ... hai sa facem ce-am facut cu atatia altii care au vrut sa ne ajute de-a lungul istoriei. Sa le dam in cap doar pentru ca ne place sa ne impunem punctul de vedere. Fie el gresit sau nu, important este sa avem dreptate, nu-i asa?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Patroni , mecanici, dispeceri , secretare , femei de serviciu ...dintr-o firma de transport  , luati la gramada nu au importanta soferilor ! Atunci cand apar animozitati si disfunctii si se ,,rupe firul"  nu mai e bine .

Eu unul nu am avut treaba cu dispecerii , ei si-au facut treaba lor , eu , pe a mea ! Dar ca in fiece branse , sunt oameni mai pregatiti altii....  Un singur lucru le-am cerut , sa-mi dea adresele corecte  si sa nu ma streseze cu telefoane ori sms ! De altfel nici nu le mai raspund 8) !  Cu totii , insa, trebuie sa constientizeze ca daca soferii nu lucreaza , ei nu au bani in buzunar!  Soferii produc , restul ai ajuta ! 8)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Aici, avem o problema! Nu exista stat in stat, intr-o companie de transport. Toti angajatii sunt implicati direct sau indirect in buna desfasurare a unei curse. Daca nu ar fi asa, de ce ar angaja patronul atatia oameni? Compania la care lucrezi are un client. Te suna si iti da incarcarea. Pentru ca tu consideri ca nu se poate fara tine, dispecerul este nevoit sa externalizeze cursa catre un alt transportator. Nu poate sa ii spuna clientului ca soferul s-a trezit cu fata la cearsaf. Cursa a fost data iar tu, ai marele avantaj ca vei vizita truck stopul in care esti, cateva zile. In cazul in care nu iti place compania la care esti, este alta poveste. Dar acum discutam de dispeceri.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daca si dispecerii ar lucra cu profesionalism,asa cum ar trebui sa lucreze si soferii,nu ar fi probleme.Problema este ca de foarte multe ori dispecerul,contracteaza cursa fara a tine cont de programul soferului.Atunci cand  este anuntat de catre sofer ca nu se incadreaza in programul normal pentru a ajunge la descarcare sau incarcare apar discutiile gen :,,Mai vedem pe parcurs cum facem" sau,, Nu stiu,nu ma intereseaza,trebuie sa ajungi!"Vorba romaneasca spune :,, Sa te intinzi cat te tine plapuma".Uneori dispecerii nu vad marimea plapumii si astfel raman descoperiti. :(

Link to comment
Share on other sites

  • Members

tocmai asta este ideea si asa cum am spus intr-o postare precedenta pe acest topic, acum ca avem pe cineva care vrea sa invete si sa faca un schimb de experienta cred ca ar trebui sa il pastram. Sau ii dam si lui in cap dupa care ne plangem ca nu avem dispeceri cum trebuie? Din pacate, in ziua de azi, numai cine nu a vrut nu s-a facut dispecer sau sofer. Este realitatea cruda a zilei de azi dar cred ca putem sa o schimbam.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In primul rand ar trebui apreciat acest dispecer ca incearca ceva in timp ce altii nu isi prea bat capul. Atata timp cat fiecare isi face treaba cu responsabilitate totul e ok. Nu trebuie dovedit care e mai "destept"in aceasta colaborare. Cheia succesului in aceasta relatie de munca e comunicarea, increderea si respectul reciproc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

@SSP: ai multa dreptate in ceea ce ai spus; daca urmaresti postarile mele o sa observi ca in momentul in care o cursa are un tranzit la limita am spus ca ma consult cu soferul meu inainte de a lua incarcarea; in peste 90% din cazuri eu stiu cu cel putin o zi inainte de descarcarea camionului ce cursa va incarca ziua urmatoare, totul e planificat din timp, eu caut marfa de cand pleaca camionul de la incarcare.... daca stiu ca peste 3 zile descarca la Paris eu deja in a 3-a zi am incacare (in cele mai multe cazuri descarcam si incarcam in aceeasi zi); NICIODATA nu am spus soferilor mei sa isi incalce programul de condus (cand se lucra cu diagrama mai faceam exceptii dar numai in cazul in care aveam confirmare scrisa ca soferul NU SUPORTA amenzile in cazul in care vor fi, si asta o faceam de comun acord.... e adevat ca nici amenzile nu erau exagerate ca acum);

@ TirExpress, rici, costy67 & CO: am spus in postarile mele ca piesa cea mai importanta in orice companie este clasa muncitoare, este clasa care produce direct banii (acesti oameni trebuie apreciati si recompensati); am spus ca am marele avantaj sa invat foarte multe de la soferi, pentru mine comunicarea a fost unul dintre prioritati, daca s-a intamplat sa nu am o incarcare, cand am crezut ca sansele sa mai gasesc ceva sunt foarte mici imi anunt soferii sa stie daca isi inchid sau nu programul de condus (dar asta se intampla foarte rar, altii imi "multumesc" ca am grija de ei si ii las sa se mai odihneasca :))))... intelegeti ce vreau sa zic, eu cu soferii mei sunt coleg si prieten, intre mine si ei nu exista relatie de sef - subordonat, amandoi suntem angrenati intr-un motor si nu putem unul fara altul); noi lucram foarte mult pe mesaje, mesaje la care primesc si dau confirmare ( asta cand e vb de incarcari, descarcari, detalii cursa, etc ... pt a fi sigur ca informatia s-a transmis/primit); la telefon vorbim multe alte chestii de servici; legat de a trimite un sofer la incarcare, sofer care imi spune ca nu se incadreaza sa ajunga sa livreze la timp marfa sa ii spun: "mergi incarca si vedem pe parcurs ce facem"... daca am facut asta nu pot sa fortez omul sa ajunga la descarcare ("sa se descurce"), daca eu am facut-o eu o rezolv (fac rost de alt cap tractor pe traseu si schimb remorcile, mai fac rost de al doilea sofer, etc depinde de ruta si posibilitati); nu am venit aici sa iau raspunsuri si sa plec, am gasit din greseala acest topic si m-am simtit bine sa dau si eu din experienta mea de cativa ani buni in meseria asta (poate unii aprecieaza, poate unii contesta... niciodata nu poti multumi pe toata lumea)... eu sunt fericit ca soferii mei ma aprecieaza, sunt fericit ca sunt oameni extraordinari si le multumesc din toata inima ca imi fac meseria usoara; eu am satisfactia cea mai mare cand imi multumeste soferul (nu cand o face seful); 

@oldtrucker: am vrea si noi sa primim de fiecare data adresele corecte, sunt adrese primite de la clienti (care de multe ori sunt case de speditie), daca eu pe o comanda primesc o adresa o dau mai departe catre sofer, daca e eronata venita la mine... eronata va pleca mai departe, de cele mai multe ori verific si pe internet adresa respectiva, in peste 95% din cazuri informatia se poate verifica;

Din fericire la noi in companie soferul e piesa de baza, e piesa pe care patronul o aprecieaza cel mai mult (nici noi nu suntem lasati pe dinafara), la noi treaba merge foarte bine in toate departamentele, motiv pentru care suntem toti oameni vechi, oameni care venim cu placere la servici; Inca odata parerea mea e ca cel mai important lucru e COMUNICAREA si RESPECTUL intre noi... orice problema se rezolva daca vrem acest lucru, noi nu suntem in stadiu "cum sa-l fac pe dispecer? cum sa-l fac pe sofer? cum sa-l mint, etc"; daca intr-adevar eu cred ca am dreptate si mi-am facut treaba bine o sa va spun pe parcurs; in acest an vreau sa renunt la meseria asta, vreu altceva de la viata, pana in vara sper sa reusesc sa fac asta (depinde foarte mult cum reusesc cu actele); pana acum doar seful meu stie de intentiile mele si nimeni altcineva, vom vedea dupa ce plec daca am fost apreciat, voi vedea cati dintre colegii mei din toate departamentele imi vor ramane prieteni si in viitor (promit sa revin sa postez). 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daca si dispecerii ar lucra cu profesionalism,asa cum ar trebui sa lucreze si soferii,nu ar fi probleme.Problema este ca de foarte multe ori dispecerul,contracteaza cursa fara a tine cont de programul soferului.Atunci cand  este anuntat de catre sofer ca nu se incadreaza in programul normal pentru a ajunge la descarcare sau incarcare apar discutiile gen :,,Mai vedem pe parcurs cum facem" sau,, Nu stiu,nu ma intereseaza,trebuie sa ajungi!"Vorba romaneasca spune :,, Sa te intinzi cat te tine plapuma".Uneori dispecerii nu vad marimea plapumii si astfel raman descoperiti. :(

Mare adevar in cele scrise...Imi permit sa mai adaug si sms primit....,,imi bag...in programul vostru''. Si asta in conditiile in care  la plecarea din tara am anuntat ca trebuie sa intru in ,,45'' neaparat in acea saptamana. Cel mai uzitat sms ,,vedeti cum faceti''. M-au terminat si cu altele de genul...,,te incarca'', ,,te descarca'' cu toate ca-i tineam la curent ...sunt la birou cu actele, am bagat la rampa, etc...Tind sa cred ca dispecerii nu stiu de capul lor, in sensul ca nu vb intre ei sa se stie ca echipajul respectiv a fost contactat. Il anunti pe unu ca ai incarcat si faci actele si altu te intreaba daca ai descarcat sau iti da comanda in alta parte de parca ai fi in asteptare de comanda. In aceste conditii dispecerii nu duc lipsa de carne in frigider.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Am mai auzit faptul ca colegi dispeceri nu tin cont te programul soferului , am auzit ca patronii le impun sa faca asta... eu nu inteleg; transportul se face dupa programul de condus al soferului, pauzele de 45 trebuie facute saptamanal (mai facem pauza de 24 dar recuperam diferenta in urmatoarele 3 saptamani); cand faci un tranzit trebuie sa-l faci in asa fel incat sa nu incalci normele AETR, va spun din experienta ca orice client e multumit daca ii dai un tranzit si il respecti (mai sunt exceptii cand au si ei nevoie urgenta de o marfa dar atunci te conformezi fara sa incalci TIMPII DE CONDUS.. gasim solutii cum spuneam mai sus, in cel mai rau caz ii spun clientului ca nu pot sa transport marfa in timpul cerut de el); legea e lege pentru toata lumea si trebuie respectata, ne place sau nu trebuie sa o facem; eu nu imi permit sa ii spun unui sofer sa ajunga la descarcare , sa se descurce, etc ; nici macar verbal dar sa ii mai dau si scris; din pacate datorita firmelor care fac asta, datorita soferilor care accepta sa conduca fara program concurenta dpdv al tranzitelor e mare; mai sunt probabil si acum camioane cu diagrame, acele firme probabil fac foi de concediu (repaus, etc) si merg non stop... la camioane cu diagrama se pot face inca multe smecherii... am auzit ca mai nou si la carduri (nu ma refer la folosirea magnetului)... oricum ar fi, riscurile la care se expun cei care fac aceste lucruri sunt imense, daca nu te prinde nu patesti nimic, daca te prinde platesti o amenda sa zicem... dar ce se intampla daca doamne fereste ai un incident cu victime? parerea mea e sa nu acceptati aceste conditii, voi raspundeti direct de ceea ce faceti, nu se poate sa se ajunga sa lucrati in acest fel, aveti si voi familii, aveti copii de crescut... facand aceste lucruri poate castigati mai bine un an doi comparativ cu restul, dar riscati sa platiti apoi toata viata. Drumuri Bune S-aveti!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Anonymous

Soferul are un rol foarte important!Dar,la fel si un dispecer,un dispecer bun poate sa te faca sa te misti LEGAL si sa pierzi cat mai putin timp prin parcari aiurea,cum,la fel un dispecer prost poate sa te mane din urma,sa te faca sa mergi tot ilegal,iar dupa ce ti-ai facut cursa,ca recompensa,sa te tina 5 zile prin vreo parcare uitata!Cu chestia ca soferul este piesa cea mai importanta intr-o companie,nu sunt de acord!Intr-adevar,daca nu ai soferi,marfa nu se misca!Dar si daca nu ai marfa de miscat,degeaba ai soferi care asteapta!Sau daca ai marfa,ai soferi,dar camioanele sunt stricate si nu are cine sa le repare la garaj!Degeaba ai soferi,camioane,marfa de miscat daca cei de la departamentul de contabilitate/plati nu si-au facut datoria,card-urile de motorina nu au fost platite si sunt blocate si soferii tai nu pot sa alimenteze!Intr-o companie de transport fiecare membru este foarte important,chiar si patronul,daca nu ar fi existat cineva care sa-si asume riscurile si sa investeasca in camioane,remorci,birou,garaj,tehnologie samd toti ceilalti membrii de "echipaj" ar lucra in alta parte!Toti sunt foarte importanti,si daca unul singur nu-si face treaba cum trebuie,apar probleme!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.