Jump to content
Guest Anonymous

DISPECERI SI SOFERI

Recommended Posts

Dupa parerea mea domnul dispecer e de slaba calitate prin simplu fapt ca amesteca atributile si ne incarca postul nostru de muca cu atributiuni care nu au nimic de a face cu soferia iar restul ce ne-au scris pe sait e diversiune, cei vechi stiu despre ce scriu , nusi dau seama ca ne paseaza atributii si obligatii pentru care un sofer corect nu poate fi tras la raspundere, nu depinde de el , sa ajuns sa se puna in circa soferilor totul. sunt satul de atita papagal.

Singurul mod ca o firma sa isi respecte soferi sunt banii , cum bani sunt din ce in ce mai putini si respectul din partea firmelor e mai mic restul sunt vorbe in vint.,,Desteaptate Romane,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kenworth: ai dreptate, restul pieselor sunt la fel de importante (stare tehnica camioane, marfa, asigurare bani pt taxe de drum unde nu sunt aparate, etc); despre cele spuse in paranteza cred ca se intelege in postarile mele ca nu se pune problema de asa ceva, nu la noi; cred ca am spus ca marfa se cauta de cand pleaca camionul de la incarcare (am dat exemplu in acest sens). Cand un sofer vine cu placere la munca merge treaba mai bine, cand un dispecer vine cu placere la munca merge treaba mai bine, cand restul echipei vin cu placere la munca merge treaba mai bine, samd;

@SSP poate ai dreptate, poate sunt de slaba calitate, desi personal nu mi s-a spus acest lucru, poate gresesc cand ajut un sofer care nu gaseste adresa si il dirijez prin telefon (poate e greu de crezut dar se mai intampla), poate gresesc cand ii spun unui sofer cum sa isi faca programul de condus - in general la pauzele saptamanale (stiu ca e greu de crezut dar sa nu credeti ca toti sunt chiar asa profesionisti, sunt care nu inteleg cum sa faca programul cu cartea in mana), poate gresesc cand unui sofer ii platesc pe internet o taxa de drum sa nu piarda timp (chiar daca carduri pt asa ceva la camion), aceste exemple sunt pt soferii incepatori si nu numai.... eu facand aceste lucruri imi incalc pe de o parte atributiile, cu cei vechi nu am nicio problema; imi mai depasesc si in alte cazuri din atributii dar o fac in beneficiu tuturora... am descoperit din greseala acest topic si am dorit sa adaug si eu cate ceva din experienta acumulata; imi cer scuze ca am inceput sa deranjez, nu o sa mai postez iar daca o voi mai face va fi destul de rar (pacat ca nu ma cunoasteti, nu ma laud, nu imi place sa fac acest lucru dar stiu ca sunt cu multe clase peste multi colegi de breasla), le multumesc pentru asta tuturor soferilor care m-au ajutat, multumesc tuturor de pe acest site care (nu) m-au apreciat, nu o sa va mai deranjez, oricum mult timp nu voi mai continua meseria asta pentru ca vreau altceva de la viata, am alte oportunitati la varsta mea si vreau sa profit de ele; tuturor soferilor le doresc DRUMURI CAT MAI BUNE SI FARA EVENIMENTE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima colaborare cu coordonatorul trebuie sa arate ca un punct de vedere,,,,,daca esti profesionist si esti pregatit mereu cu argumente solide ,cordonatorul va apasa frana si va considera ca pe teren are un profesionist,,,nu va mai dicta ordine,va cere parerea,nu va mai dicta trasee,,va cere parerea,,,nu va mai da timp de tranzit va cere parerea,,,,,,,,,,el este multumit ca are un profesionist pe teren si orce cursa va fi dusa la bun sfarsit fara probleme.....fiti voi profesionisti si atunci coordonatori vor dormi linistiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect d-le Virgil, foarte simplu si la subiect... fara a dezvolta la infinit acest subiect, cu aceasta postare s-a cam inchis topicul; DRUMURI BUNE TUTURORA SI LIPSITE DE EVENIMENTE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

camion_2_1280x800.jpg

io am o relatie de rahat cu coordonatoru'. multe curse nu le calculeaza si le gestioneaza prost in sensul ca imi forteaza programul.eu nu sunt de acord cu acestea si de aici ne luam la cearta . din cauza lui am ceva amenzi la activ pt magnet ,pauze saptamanale si zilnice incomplete si niscaiva minutzele peste timpii de conducere. of corse, ca el s-a spalat pe maini si in rahat am ramas eu. m-am saturat ca facand un bine firmei sa-mi autotrag eu una sau mai multe shuturi tzapene.

te rog evita scrisul tip sms si prescurtat !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
camion_2_1280x800.jpg io am o relatie de kkt cu coordonatoru'. multe curse nu le calculeaza si le gestioneaza prost in sensul ca imi forteaza programul.eu nu sunt de acord cu acestea si de aici ne luam falcile-n cardan. din cauza lui am ceva amenzi la activ pt magnet ,pauze saptamanale si zilnice incomplete si niscaiva minutzele peste timpii de conducere. of corse, ca el s-a spalat pe maini si in kkt am ramas eu. m-am saturat ca facand un bine firmei sa-mi autotrag eu una sau mai multe shuturi tzapene.

Sunt 100% convins că disponentul nu stă lângă tine în cabină, cu un pistol la capul tău obligându-te să încalci legea. Deasemenea sunt convins că deasupra lui se mai află cel puțin un manager de transport, dacă nu chiar ''the big boss''. Ce-o fi așa greu să-i ceri un disponent profesionist, nu amator?!?

La volanul ansamblului ești tu singur și tu decizi ''ce și cum''. Un timp de tranzit calculat prost ar trebui să-l bănuiești chiar dinainte de a pleca și să-i atragi atenția că a a dat-o'n bară și că va trebui să se repună de acord cu clientul/casa de expediții. Dacă n-o face, anunți următorul șef de pe scare ierarhică și în funcție de răspuns îi dai sandale... dar te oprești la sfârșitul programului.

Îți garantez că o coloană vertebrală dreaptă e mai bună împotriva amenzilor, decât luatul fălcilor în cardan.

Părerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce disponentul nu tine o relatie strict profesionala cu soferul ?? doar munca si nimic personal eu la disponenti mei nu le permit sa se abata de la obiectul munci si sa treaca la chesti personale , eu ii anunt ca nu pot ajunge in timpul dat de el si cu asta gata , nu mai e problema mea , nu le permit sa imi zica ca :descurcate sau , vezi cum faci . De ce sa trag ca nebunul pentru incompetenta dispecerului sau a patronului ? eu conduc camionul nu eii , e viata mea in joc nu a lor , de ce sa inghit atita stres ? Cel mai bine sa iti tii dispeceri la respect reciproc si atit

Share this post


Link to post
Share on other sites
camion_2_1280x800.jpg io am o relatie de kkt cu coordonatoru'. multe curse nu le calculeaza si le gestioneaza prost in sensul ca imi forteaza programul.eu nu sunt de acord cu acestea si de aici ne luam falcile-n cardan. din cauza lui am ceva amenzi la activ pt magnet ,pauze saptamanale si zilnice incomplete si niscaiva minutzele peste timpii de conducere. of corse, ca el s-a spalat pe maini si in kkt am ramas eu. m-am saturat ca facand un bine firmei sa-mi autotrag eu una sau mai multe shuturi tzapene.

Sunt 100% convins că disponentul nu stă lângă tine în cabină, cu un pistol la capul tău obligându-te să încalci legea. Deasemenea sunt convins că deasupra lui se mai află cel puțin un manager de transport, dacă nu chiar ''the big boss''. Ce-o fi așa greu să-i ceri un disponent profesionist, nu amator?!?

La volanul ansamblului ești tu singur și tu decizi ''ce și cum''. Un timp de tranzit calculat prost ar trebui să-l bănuiești chiar dinainte de a pleca și să-i atragi atenția că a a dat-o'n bară și că va trebui să se repună de acord cu clientul/casa de expediții. Dacă n-o face, anunți următorul șef de pe scare ierarhică și în funcție de răspuns îi dai sandale... dar te oprești la sfârșitul programului.

Îți garantez că o coloană vertebrală dreaptă e mai bună împotriva amenzilor, decât luatul fălcilor în cardan.

Părerea mea.

Da colegule, e parerea ta ! Probabil ai prins un job de vis, unde dispecerul te intreaba cum stai cu programul si daca binevoiesti sa ajungi la urmatoarea destinatie. Pai hai sa-ti spun o chestie: chiar nu am probleme cu coloana vertebrala, chiar ma doare rau cand ma aplec, mai ales cand trebuie sa dau socoteala unor mucosi in vama dintre Hu si Ro. Probabil stii bine mentaitatea: "Eu te amendez, daca nu esti de acord poti sa ma dai in judecata!". Ei bine, desi sunt platit la zi si am programul OK, acolo tot se gasesc sa imi dea o amenda pt ca dupa 10 ore de condus nu am facut pauza de 11 ore !!!!!

Asa ca, desi am coloana vertebrala si program OK, se mai intampla minuni.

Trecand peste faptul ca, dupa o varsta, ti-e mai greu sa gasesti un job, chiar daca ai experienta.

Firmele prefera soferi tineri si entuziasti, in detrimentul celor mai in varsta si cu experienta.

Vorba unui amic foarte slobod la gura: "Viata e ca parul de la fund scurta si plina de rahat".

Drumuri bune tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut colegii,cred ca dispeceri mai incompetenti ca la ewals timisoara nu exista,si o spun cu raspundere si foarte multi colegi sant de acord cu mine,habar nu au de meserie,nu stiu sa lege cursele,3,4 incarcari sau descarcari pe zi si sa le faci si 600km,si tu esti platit la km,si toate cursele ore fixe tealearga si caand ajungi la destinatie stai 2,3 ore sa fii descarcat,asa ca feritiva de ei ca dracul de tamaie :ymdevil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
no zis nimeni ca dispecerul e vinovat.ideea era cum se comunica la mine in firma nu la modul general caci am mai lucrat si la alte firme  in decursul a 10 ani dar aici  la firma asta e ceva special.si am specificat asta a fost un exemplu

Baiul e altul,daca s-ar gasi dispeceri care au fost soferi inainte de birou,treaba ar fi alta,dar daca tu imi pui un farmacist sau agricultor care nu stie in picioare sa mearga bine,sa imi dea mie ordine de cum sa merg,ce sa fac,ca altii au facut etc,cum carul meu cu bere sa mearga treaba?Eram la montpellier si dispecera imi zice sa ajung seara la sarguemines,in capatul ala de franta in 10 ore.Si am intrebat-o daca stie geografie si daca cumva pe camionul meu scrie british airways:))Si exemplele sint multe si la altii,nu numai la mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toti. Eu propun sa discutam si invers(soferi si dispeceri). Dealungul anilor 91 pana in prezent am intalnit soferi care stiu de capul lor. Ce sa invete un dispecer de la unul care daca nu are gps-ul in nas si il intrebi in ce tara e,habar nu are. Sa fi "conducator de mare tonaj" e una si sa fi sofer in ziua de azi e alta. Pana in 2010,mai erau sofer,dar dupa dezastru. Vreau sa vad si parerea altora despre noi soferi. Va provoc sa spunet adevarul daca se mai face soferie in ziua de azi sau este doar un loc de munca. Va pup pe toti si drumuri intinse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare pentru colegii cu mai multa experienta si angajati la alte firme:

1. Cum se planifica cursa, cine o face si in baza a ce?

2. Exemplu; plec sa incarc la firma A si descarc in tara A la firma B - asta e clar! Dupa descarcare astept mesaj de la dispecer sa vad unde incarc! Este normala aceasta practica sau? In logica mea vad aceasta activitate in felul urmator: Iau camionu X din RO si plec in cursa la A sa descarc la B, dupa, plec in tara A sa incarc la C si sa descar la D tot in tara A, incarc in tara A din E si ma intorc in RO. Eu asa vad, sa am un plan de lucru pentru cele 6 zile de munca pana la pauza de 45 sau 24, dupa caz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Skywalker a spus:

2. Exemplu; plec sa incarc la firma A si descarc in tara A la firma B - asta e clar! Dupa descarcare astept mesaj de la dispecer sa vad unde incarc! Este normala aceasta practica sau? In logica mea vad aceasta activitate in felul urmator: Iau camionu X din RO si plec in cursa la A sa descarc la B, dupa, plec in tara A sa incarc la C si sa descar la D tot in tara A, incarc in tara A din E si ma intorc in RO. Eu asa vad, sa am un plan de lucru pentru cele 6 zile de munca pana la pauza de 45 sau 24, dupa caz.

Depinde. Firmele mari, de obicei, au un departament comercial bine pus la punct, în sensul că ăia ''cumpără'' cursele la pachet și le trimit către departamentul transport să le execute. Atunci da, ai ocazia să-ți primești job-urile pe o săptămână întreagă, sau chiar mai mult.

Dar sunt și cazuri unde o casă de expediții nu-ți dă cursa următoare până nu confirmi camionul liber, iar dispecerii știu că dacă ei confirmă un camion liber ÎNAINTE ca șoferul să termine descărcarea și exact atunci se nimerește ca unul cu un motostivuitor să-i răstoarne un palet în remorcă (ceea ce înseamnă întârziere), atunci firma voastră (unde lucrezi tu ca șofer și el ca dispecer) va trebui să plătească niște penalizări exorbitante (multe din casele de expediții din asta trăiesc, de aia se ajunge ca un palet rupt să coste 145€!!!).

Mario cred că știe mai multe detalii, el și lucrează ca coordonator din câte am înțeles, eu am doar atestatul dar 0 zile lucrate :P. Tot la volan mi-a plăcut :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, inteleg atunci incertitudinea in privinta asta, ma gandeam ca ar fi o lipsa de profesionalism a dispecerului sau coordonatorului. Singurul lucru pe care il stiam este ca avem descarcare in orasul X si dupa ce descarcam, soferul principal, dadea sms la dispecer ca suntem descarcati si asteptam instructiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.