Members levy13 Posted March 28, 2011 Members Share Posted March 28, 2011 Am categoriile B C+E atestat marfa si card....ce ziceti voi de unde sa incep prima data ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members ady_lkw Posted March 28, 2011 Members Share Posted March 28, 2011 poti sa incepi la ,,romanii au talent,,.Glumesc .Ar fi bine pentru inceput sa cauti sa lucrezi in 2 pentru 2 3 luni apoi pe cont propriu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted March 29, 2011 Moderators Share Posted March 29, 2011 pai ca sa incepi trebuie sa te angajezi,ai grija la viteza si nu accepta sa conduci peste programul regulamentar,doar conducind vei acumula experienta,ptr inceput nu conteaza unde gasesti,sunt locuri bune si la distributie,Necesar sa lucrezi ptr a acumula experienta cum am spus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Salbatic Posted March 29, 2011 Members Share Posted March 29, 2011 Nu inteleg de ce va aruncati majoritatea spre TIR atat timp cat multi dintre cei care abia au luat bce+atestate nu stiu sa mute camionul 2 m mai in fata ! Aveti rabdare 2-3 ani cel putin in care sa lucrati pe camion 6-7 To si apoi sa indrasniti sa ravniti spre TIR. Nimeni nu are nimic cu voi incepatorii dar totul se obtine gradual ,ca si in medicina ;eu personal am intrat pe TIR dupa 6 ani de camion distributie si parca totul era un domeniu nou si inteleg foarte bine acest lucru .Nici fratele meu care abia a luat BCE nu l-as lasa la volanu TIR-ului atat timp cat abia stie sa porneasca si sa opreasca camionul ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Razvan Posted March 29, 2011 Members Share Posted March 29, 2011 E regula asta sau cum ? Eu am lucrat 2 ani pe 3.5 tone si am trecut direct la TIR cum ii zici tu,prima mea cursa fiind Turcia-Rusia.Nu trebuie neaparat sa lucrezi 2-3 ani pe 7 tone ca sa inveti sa conduci un TIR...daca iti place si vrei se poate si sa gasesti si firma sau omul care sa te angajeze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Salbatic Posted March 31, 2011 Members Share Posted March 31, 2011 Nu este o regula ,este o parere .Totul difera de la persoana la alta ,sunt intr-adevar oameni care au inclinatie spre aceasta meserie si prind foarte repede ;dar cine ma contrazice ca 90% din cei care fac BCE se viseaza pe TIR imediat ce au luat permisul ? Cunosc persoane care se lauda ca au BCE viseaza la TIR dar nu stiu sa bage camionul de 7,5 to in parcare intre alte doua camioane ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Geotrayler Posted March 31, 2011 Members Share Posted March 31, 2011 Salbatic sint de acord cu tine.Unii dintre noii soferi profesionisti nu realizeaza cit de importanta este experienta la volan,si o spun din propria experienta. Inainte de revolutie soferii profesionisti adevarati obtineau gradele dupa 18 Luni de scoala profesionala(si....se facea conducere) nu ca acuma.....faci 3,4 ore de conducere si meri la examen,dupa care trebuia sa lucreze ca sofer2, 6 luni,si abia dupa aia putea sa lucreze singur,si atunci pe camion scurt nici gind de trayler. Deci sa fim obiectivi,experienta se acumuleaza(in timp) nu se invata.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members qazz Posted March 31, 2011 Members Share Posted March 31, 2011 Erau multe chestii bune in mai multe domenii inainte, pacat ca s-a renuntat la ele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Erau multe chestii bune in mai multe domenii inainte, pacat ca s-a renuntat la ele. Enumera cateva.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members qazz Posted April 1, 2011 Members Share Posted April 1, 2011 Dupa cum spunea si colegul mai sus promovarea soferilor cat si promovarea in orice domeniu nu se prea facea pe ochi frumosi ci pe competenta si experienta (si carnet de membru) nu ca acum pe orice criteriu in afara de cunostinte in domeniu nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members andreicuc Posted April 1, 2011 Members Share Posted April 1, 2011 gaseste si tu un unchi,stra unchi,bunic ,vecin cineva care lucra pe tir extern intern cum vrea el..si roagal sa te ia cateva cursa macar sa vezi carei treaba..si dupaia dupa ce ai invatzat bati la toate usile posibile pana ti se da o sansa..succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Salbatic Posted April 1, 2011 Members Share Posted April 1, 2011 Sunt de parere ca vechea regula de obtinre a permisului era net superioara celei de acum .Deci tr sa ai 21 pt cat. C si 3 ani condus cu B; apoi 22 ani pt CE si 26 pt cat.D si se faceau cate 6 luni scoala ore+mecanica .Acum orice pusti care are banu face scoala ,ia permisu BCE si cauta sa se ia la tranta cu ala care face soferie de ani de zile !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mahocy Posted April 1, 2011 Members Share Posted April 1, 2011 Bravo colegu Salbatic, si eu as fi vrut sa fie asa. Pai daca tot faci scoala de soferi, macar sa inveti ceva din ea. Eu cand am dat CE, am facut numai 7 ore, si fara sa imi lege remorca dupa mine. Am avut noroc la examne ca m-am descurcat, luam virajele din lung, remorca venea dupa mine si era bine. Dar eu sunt de acord sa se faca scoala de soferi ca inainte, si sunt de acord sa mai dau inca odata pentru E. Sa fac 6 luni numai cu remorca dupa mine, parcari, manevre, etc, tot ce tine de remorca si semiremorca. Pacat, acuma dupa ce faci "scoala de soferi" nu te baga nimeni in seama ca nu ai experienta, si ajungi sa te duci la o firma gen dumagas sa platesti un curs, cu totu ca ai scoala asta de soferi facuta unde nu ai invatat nimic. Asa ca e mai usor sa gasesti pe o 7,5 T si apoi treci la ceva mai mare, treptat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Salbatic Posted April 2, 2011 Members Share Posted April 2, 2011 Raspunsul meu pentru Levy_13 este acelasi cu cel al lui Cico_3504 !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Am categoriile B C+E atestat marfa si card....ce ziceti voi de unde sa incep prima data ?? Oriunde gasesti si te accepta ca incepator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mary_86 Posted April 4, 2011 Members Share Posted April 4, 2011 Bravo colegu Salbatic, si eu as fi vrut sa fie asa. Pai daca tot faci scoala de soferi, macar sa inveti ceva din ea. Eu cand am dat CE, am facut numai 7 ore, si fara sa imi lege remorca dupa mine. Am avut noroc la examne ca m-am descurcat, luam virajele din lung, remorca venea dupa mine si era bine. Dar eu sunt de acord sa se faca scoala de soferi ca inainte, si sunt de acord sa mai dau inca odata pentru E. Sa fac 6 luni numai cu remorca dupa mine, parcari, manevre, etc, tot ce tine de remorca si semiremorca. Pacat, acuma dupa ce faci "scoala de soferi" nu te baga nimeni in seama ca nu ai experienta, si ajungi sa te duci la o firma gen dumagas sa platesti un curs, cu totu ca ai scoala asta de soferi facuta unde nu ai invatat nimic. Asa ca e mai usor sa gasesti pe o 7,5 T si apoi treci la ceva mai mare, treptat. POTI SA MERGI 10 ANI PE CAMION 7.5 TONE SI DEGEABA,NU COMPARA CAMION DE 7M CU CAP TRACTOR+SEMIREMORCA 16.5M PE DEASUPRA SI ARTICULAT.INAITE MERGE SI ,,BOU''MAI GREU E CU DATUL IN SPATE SI CULMEA ,,PE DREAPTA,, CARE MULTI ZIC CA E USOR DAR EU VA SPUN CA AM VAZUT MULTI OAMENI VARSTNICI CU ASA ZISA EXPERIENTA(MAI MULTA PROBABIL DE CATI ANI AM EU) CARE EFECTUAU ACEASTA MANEVRA PE PARCURSUL A UNEI PAUZE DE MASA+INCA VREO 15 MIN.ASA CA LASA TREABA CU EXPERIENTA,IMPORTANT ESTE IN PRIMUL RAND SA-TI PLACA CEA CE FACI DAR TREBUIE SA TE MAI DUCA SI MINTEA MAI NENE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Coman Posted April 4, 2011 Members Share Posted April 4, 2011 Inainte de revolutie soferii profesionisti adevarati obtineau gradele dupa 18 Luni de scoala profesionala(si....se facea conducere) nu ca acuma.....faci 3,4 ore de conducere si meri la examen,dupa care trebuia sa lucreze ca sofer2, 6 luni,si abia dupa aia putea sa lucreze singur,si atunci pe camion scurt nici gind de trayler. Si soferii de acum sunt soferi falsi? Stiti ce nu imi place? Ca sunt unii colegi care conduc de 2-3 ani camioane de international si uita cum au fost si ei la inceput....dupa ce se vad cu permisul in mana....se apuca sa filosofeze...ca vezi Doamne ar trebui sa se dea permisu la nu stiu cati ani...ca sa fie mai stricta legislatia(nu zic ca acum e perfect regulamentul si obtinerea permiselor)....... Tu cum ai inceput Geo? sunt convins ca nu pe septica, apoi pe 12 tone, apoi pe 16...si tot asa pana la 40.... Nu vreau sa supar pe nimeni...dar inainte de a critica ar fi bine sa ne uitam la noi prima data. P.S.: Sunt de acord ca experienta e foarte importanta, dar la fel de important e ca incepatorii sa primeasca o sansa reala sa o dobandeasca. Astept injuraturi si minusuri . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted April 4, 2011 Moderators Share Posted April 4, 2011 nu exista soferi falsi dupa mine,doar pregatiti si nepregatiti.Cei care au facut inainte de revolutie scoala iti vor spune ca aveau ceva practica pina ieseau soferi,deci cind luai carnetul macar stiai despre ce e vorba.Cei care au luat carnetul ulterior nu au mai avut parte de asa ceva,au facut scoala,daca au avut un instructor bun au invatat ceva,daca nu au ramas doar cu examenul luat.Ulterior te angajezi si aici sfatul meu este inca odata ca e bine ca incepator sa te angajezi local,indiferent pe ce post,ca e masina mica,de 3,5 de 7,5 sau tir nu conteaza,important e sa acumulezi experienta.Daca ai o pila si te baga undeva direct pe tir e altceva,dar putini au sansa asta sau norocul sa gaseasca asa ceva,poate doar la dumagas care iti mai ia inca o data banii de scolarizare si te stoarce cit poate,dupa cum am auzit de la cei care au trecut pe acolo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members qazz Posted April 4, 2011 Members Share Posted April 4, 2011 cred ca pe international e foarte importanta si limba straina...colegii cu experienta pot spune exact cum sta treaba, daca e importanta doar experienta sau si limba straina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cocoBN Posted April 4, 2011 Members Share Posted April 4, 2011 nu cred ca este foarte importanta limba straina, nu contest ca te ajuta foarte mult dar nu cred ca este un impediment pentru un incepator. eu cunosc un sofer cu 7 ani de uniunea europeana si nu stie nici o boaba de limba straina si se descurca de minune nu are probleme. parerea mea ca ar trebui sprijiniti si incepatorii de cei cu experienta daca ar tine si ei asa cum sustin la aceasta meserie ca cei nestiutori sa nu faca de rusine prestigiul meseriei de sofer de tir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members levlev Posted April 5, 2011 Members Share Posted April 5, 2011 nu cred ca este foarte importanta limba straina, nu contest ca te ajuta foarte mult dar nu cred ca este un impediment pentru un incepator. eu cunosc un sofer cu 7 ani de uniunea europeana si nu stie nici o boaba de limba straina si se descurca de minune nu are probleme. parerea mea ca ar trebui sprijiniti si incepatorii de cei cu experienta daca ar tine si ei asa cum sustin la aceasta meserie ca cei nestiutori sa nu faca de rusine prestigiul meseriei de sofer de tir. important este si cunoasterea unei limbi straine,sansele de a fi angajat in afara cresc mult,caz intamplat in Italia,incepator cunoscand limba italiana angajat,colegul lui cu experienta nu stia limba...respins,nu peste tot dar conteaza limba cam 90%...invata o limba straina sansele cresc simtitor.drumuri bune sa aveti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 nu cred ca este foarte importanta limba straina, nu contest ca te ajuta foarte mult dar nu cred ca este un impediment pentru un incepator. eu cunosc un sofer cu 7 ani de uniunea europeana si nu stie nici o boaba de limba straina si se descurca de minune nu are probleme. Cum mama dreaq iti iei apa din afara daca nu sti o boaba de limba straina? Cum mama dreaq sa nu inveti in 7 ani ceva dintr-o limba straina daca esti numai printre straini? Eu zic sa-i mai tai coada ca macane. O limba de circulatie e foarte importanta. Asta ti-o poate sune oricine. Nu doar sa te angajezi in afara dar si in tranzit daca esti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Geotrayler Posted April 6, 2011 Members Share Posted April 6, 2011 Colegu Coman,in primul rind nu cred ca ar avea cineva motiv sa te injure ori sa-ti dea minusuri pt. parerea ta.Si ca si raspuns la intrebarea ta sa stii ca eu am inceput cu batrana RABA 16To. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted April 6, 2011 Administrators Share Posted April 6, 2011 am stat in dubiu daca sa dau si eu un sfat pentru colegul nostru , si pentru ceilalti care vor sa faca meseria asta. am inceput cu un IMS M461 aproape 1 an de zile, apoi un Buceag carosat, a urmat armata, unde am condus cam tot ce avea armata in dotare pe roti sau pe senile , (tanc nu am condus deoarece inca nu adusesera asa ceva in unitatea unde am facut specializarea) apoi dupa, a urmat un Saviem cu semiremorca de 7 tone inca un an si ceva apoi una bucata RABA cu semiremorca de 16 tone de care eram tare mandru ! nu zic ca toti trebuie sa inceapa asa de la mic la mare, dar cam asa ar trebui sa evolueze treaba in meseria asta. apropo, am colegi de varsta mea care si acum se chinuie cu camioanele si am vazut si tineri de 22-23 de ani care efectiv "danseaza" (in sensul bun) cu ele. conteaza foarte mult si inclinatia spre aceasta meserie ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members NIKO-1967 Posted April 13, 2011 Members Share Posted April 13, 2011 salut, hai ca am si eu o parere,am carnet din 1990(,am condus pe langa autoturismul propriu doua tipuri de transit-uri,ford si peugeot,ambele de 3.5 to.pe distributie 300-400 km zilnic timp de 8 ani(peste 800000 km).acum in ianuarie am luat c-ul si e-ul din prima fara probleme,am luat atestatele(marfa si ADR) si cardul tahograf.ma descurc bine cu mersu" si cu parcatu" TIR-ului,dar asta nu imi da o prea mare experienta.ce calificativ sa-mi dau??? sunt soferi si conducatori auto.eu ma cataloghez drept un sofer cu experienta la categ.b si incepator la categ.c-e.si astept sa treaca timpul ,sa acumulez kilometri cu un camion sau TIR si sper sa devin un profesionist total.dar trebuiesc ajutati,incurajati si sfatuiti toti cei care sunt la inceput ptr.ca toti trecem prin aceasta perioada. bafta multa tuturor si drumuri bune. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.