Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Legal .....sau ..... ilegal ?


Gongy

Postări Recomandate

  • Members

@tecsoiu Asa sa faci amice, cum te invata soferii profesionisti nu un incepator ca mine.

Cu profesionism din asta s-a ajuns la ceea ce te face pe tine sa te crucesti azi pentru ca fara sa "filozofeze" sa pliat fiecare pe

ce a mostenit de la ziua de ieri.

Dumnezeu stie ce au putut sa inteleaga niste oameni ( si din pacate nu putini, pentru ca daca te uiti pe net si in Argentina si in Canada si

in Rusia si in toata Europa se geme de o aceeasi durere) cata vreme soferul angajat se confunda el singur cu doua "institutii" (soferul

autonom si antreprenorul).

Angajatul are aceleasi raspunderi si obligatii si daca e strungar, si daca e zidar si daca este "incarcator-descarcator cu permis C (D)".

Angajatorul decide in realitate asupra lui "cand" si asupra lui "cat". Angajatul doar in ceea ce priveste "cum", "in ce fel".

E poveste grea. Tu, mergi cu "curentul" pentru ca eu, dupa 30 de ani de meserie m-am cam pus in contra sistemului si nu mi-e cald deloc.

Daca va fi in castig, efortul meu, il impart tuturor. Daca mi-o fi in paguba, paguba mi-o opresc doar pentru mine. Salve ...

PS. Cat priveste cu "cotetul" .... este adevarat ca lantul nu e vizibil tuturor ochilor.

Tie suficient insa sa dai pe "google" - fisa postului pentru sofer- coroborezi cu niste "regulamente interne" si cu cateva puncte din Regulamentul general de circulatie si ai sa vezi ca pana nu esti dezlegat din lant , tu nu te poti dezlega.

Cum ziceam, mai depinde si de "stapan" (ca nu toti cainii au viata de caine).

Dar deocamdata, de cand au bagat astia tahograful pe piata si pana azi, ne-au lasat la bunul plac al angajatorilor sa ne aparam noi

muncitorii dar nu ca ceilalti muncitori, doar in fata patronului ci in fata intregii Societati (politia este platita si din banii tai si din banii

mei dar de aparat apara interesele unor "persoane juridice" (ca si ea) desi pe prim plan are de aparat interesul persoanelor fizice

(asa ca mine, ca tine si ca orice alta persoana).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Intr-un final aici e un forum unde ne exprimam parerile, punctele de vedere si mai ales neclaritatile pe care incercam sa le rezolvam. Din pacate de multe ori se ajunge la a ne critica unul pe altul ca a-m fi mai putini cunoscatori ai regulamentului si alte critici. E libertatea fiecaruia sa isi impuna punctul de vedere si cu atat mai brav pentru cei care continua sa si-l sustina. Toti trebuie sa avem mintea deschisa pentru a intelege. Unele pareri pot fi constructive.

Cineva afirma aici ca un sofer este un "caine" in lesa. Cumva sunt de acord. Intradevar pentru a-ti pastra postul trebuie sa te supui unor reguli impuse in primul rand de angajator, iar regulile de circulatie (incluzand regulamentul 561) sa ajunga pe plan secund, si asta din simplul motiv ca angajatorul urmareste catiguri cat mai mari, iar pana la urma soferul e platit de angajator, nu de stat. In urmare soferul nu ramane decat sa faca un slalom printre reguli, in asa fel incat fie sa nu le incalce, sau in cel mai nefericit caz sa nu se vada ca au fost incalcate. Ca sofer cica ai avea drepul de a refuza si de a alege, dar stim cu totii ca sunt foarte putini care isi permit luxul asta.

Intr-un fel inteleg si pozitia angajatorului: de multe ori daca din venituri scad cheltuielile s-ar putea ca salariul soferului sa fie mai mare decat castigul angajatorului-o spun pentru ca stiu un caz concret. Solutia e ca angajatorul sa aiba mai multe camioane..poate asa simte ceva. In final, el este patronul, el trebuie sa aiba castigul cel mai mare:ideea lui, investitia lui, si in primul rand riscul lui-ca sofer nu pierzi decat locul de munca si nimic mai mult, dar ca investitor pierzi banii investiti, iar in cazul de fata investitia nu e tocmai neglijabila. Traim intr-o lume in care ideea e cea mai importanta, si pe buna dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

In primul rand amatorii de misto-uri ii rog sa isi vada de treaba,iar cei care vor sa ajute ii rog fara filozofii:Ma numesc Marius sunt incepator si nu inteleg saptamana redusa,daca eu trag si fac prima saptamana 56 de ore saptamana ce urmeaza nu am voie sa fac mai mult de 34 de ore la acest program nu cred ca ma tine patronul prea mult...ar iesi foarte putine ore in cele 6 zile..cum procedati voi,cum va faceti programul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu ai cum sa le organizezi, pentru ca legea asa spune, daca tragi prima saptamana si faci 56 de ore de munca, a doua saptamana mai poti sa faci 34 de ore dupa care e obligatoriu sa faci pauza. daca patronul tau e serios si nu are chef de probleme, cunoaste si el legea si atunci nu iti face scandal. daca nu e de acord cu asta, parerea mea e sa iti cauti de munca in alta parte, pentru ca amenzile pentru incalcarea timpilor de condus se dau pe "sofer", nu pe firma, si sunt al dracului de mari si decat sa lucrezi pe gratis, mai bine sa stai pe gratis. eu cel putin nu am gasit inca un patron care sa plateasca amenzile pentru timpii de condus. daca nu este vreo urgenta la descarcare sau la incarcare, ma cam opresc dupa cele 45 de ore de munca saptamanale si fac pauza. insa fiecare face ce stie mai bine pe banii lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Sunt cazuri "calculate" in care se platesc amenzile de catre angajator.

Cel mai bine e sa-i ceri sa-ti transmita prin SMS, pe sistemul de comunicare al flotei, etc. mesaj scris cu acceptul depasirii celor 90 ore/ 2 saptamani consecutive.

Nu e recomandabil sa depasesti programul dar la noi e ca la nimeni. Avem legi dar nu ne pasa de ele.

Or fi doar pentru biblioteca academiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asa este, amenzile se dau ... pe sofer. Cu toate ca este si ilogic si ... fara lege.

Mai intai ca in "transport" nu mai existe "sofer" din 2002 (Diretiva 15). De atunci exista 1) conducator autonom (sau ...independent) si

"lucrator mobil".

Ma rog ... vorba multa si putin efect. Cata vreme n-o sa ne duca capul "ei", .... ne jupoaie si cu ajutor de la noi.

Sunt in lucru cu niste discuri de tahograf, de prin 2009, 2010 sa le urc in pagina mea ca sa facem operatie si pe "pacient" si nu doar

pe papusoi de plastilina sau pe papusi gonflabile.

Imi asum riscul ca s-ar putea folosi impotriva mea, dar cineva trebuie sa si-l asume.

Am vazut pe aici ca spuneti "ca la noi, la nimenea". Sa vedeti (cei care or fi curiosi) ca problema nu e "nationala" ci e al dracului de globala.

Mai trec eu pe aici si mai anunt, cand le lansez. Deocamdata, cine vrea sa vada niste "fise de plata" asa cum sunt in Spania, din ce

este compus (si cum este compus) salariul, gaseste cateva exemplare in "obrero europeo del transporte" la pagina "salario chofer".

Salutari si  ... drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am gasit pe youtube ceva ce eu consider foarte folositor ( sunt un incepator la randul meu )

Poate unele lucruri s-au schimbat in astia 2 ani de cand a fost postat , deci rog Veterani sa ne ajute daca unele lucruri s-au schimbat.

Va Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu sunt atat de sigur ca amenzile pentru depasirea de oricare natura a programului de conducere (zilnic, saptamanal sau la doua saptamani) ar fi pe firma si asta in primul rand pentru ca soferul este cel care de fapt ar trebui sa isi organizeze programul. La fel ca si amenzile pentru arimarea necorespunzatoare (inclusiv depasirea maselor pe axe), care intra de fapt in atributiile soferului.

Regulamentul 561 limiteaza programul de conducere in doua saptamani la 90 de ore, in primul rand, obligat de "legea muncii" -sa ii spun asa- care afirma ca programul saptamanal al unui angajat nu poate depasi 48 de ore (6 zile X 8 ore). In privinta soferilor profesionisti, programul este extins pe doua saptamani pentru a oferi o oarecare libertate in a-si putea organiza timpul de condus in asa fel incat sa isi poata indeplini cu succes toate obligatiile legate de un transport-poate nu e cea mai buna exprimare, dar sunt sigur ca se intelege ideea. Diferenta de program cred eu ca este lasata pentru ca e oarecum imposibil ca un sofer sa nu incarce/descarce cel putin odata intr-o saptamana  -adica "alte activitati".

Revenind la cine si ce primeste amenzile: pentru nerespectarea obligatiilor soferului (timpii de condus, arimare, verificarea si intocmirea documentelor de transport etc) mi se pare rational ca acestea sa vina pe numele soferului.

-pentru nereguli legate de alte acte necesare transportului (licente etc) respectiv nereguli ale mijlocului de transport (fie cap+semiremorca sau camion+/-remorca) sa le plateasca angajatorului.

Sunt total de acord totusi ca pentru nereguli legate de timpi, amenzile sa le primeasca si angajatorul -pentru ca adesea acesta forteaza nota.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

@raduro1985

Daca nu incurci lucrurile, ai avea dreptate "raduro".

Este adevarat ca ... tot omul ce misca de un volan se numeste "sofer", dar nu tot ce este "sofer" are o aceeasi treaba cu acest Regulament internationa (care

pentru noi, europenii, se numeste Regulamentul CE 561/2006.

Daca ai treaba cu domeniul asta este imposibil sa nu stii ca "Directiva 2002/15" stabileste ca "actorii" carora li se permite sa joace sub regulile legislatiei

tahografului sunt de doua categorii: "conducatorii independenti" si "lucratorii mobili".

Diferenta intre cele doua categorii o da "prezenta" sau "absenta" (in ecuatie) a "contractului individual de munca".

Acum, mai ramane sa stii ca semnatarul unui contract de munca nu dispune de "autonomie" ci de "autonomie limitata"(ca orice fel de "angajat".

Are o autonomie analogica acelei autonomii pe care o are un ambasador fata de guvernul tarai care-l numeste in functie, sau ca cineva caruia tu ii dai o

"procura de reprezentare".

Este imposibil sa nu sesizezi ca una e sa te reprezinti tu, pe tine (in interesele tale) iar alta este sa iti reprezinte cineva delegat de tine, niste interese.

Hai sa schimbam planul si sa nu vorbim despre "sofer" ci despre "strungar".

Un strungar autonom poate lucra cum il taie capul. Daca-i iese "pasienta" a castigat, daca nu, mai incearca.

Dar un strungar angajat nu lucreaza de capul lui ci executa ceea ce i se cere. Adica, daca i se pune sub nas un desen tehnic reprezentand un anume "surub"

el pe acela trebuie sa-l faca.

Poate "angajatorul" sa acorde autonomia pe care o doreste angajatilor lui (de la "totala" la "deloc") dar oricata autonomie le-ar acorda, este o autonomie

relativa (pe care le-o poate retrage in orice moment), este o "mana libera" pe care le-o poate da in ceea ce priveste "executia" . Raspunderea, ii ramane.

"Autovehicolul industrial" (camion sau autobuz) este ... ceea ce pentru strungar este strungul si atelierul in care strungul ii e amplasat, sau ceea ce pentru

un functionar reprezinta "masa de birou" si biroul in care lucreaza,

Pentru tot ce este (prin analogie) "activitate de birou (sau de ... atelier) a "lucratorului mobil" drept (si obligatoriu) este (cum zice si Regulamentul 561 la

capitolul "Obligatiile intreprinderii de transport" ca raspunderea sa fie "angajatorului".

E suficient ca Societaea sa inteleaga cum stau de fapt lucrurile si sa dea sanctiunile pe "titularul de drept al vehicolului" si-ai sa observi ca ... de-abia de

atunci - incolo se poate vorbi de "competitie leala".

Am o pagina web care se numeste "server european transport". Am expus acolo atat "discuri" cat si "fise de plata".

Parte din discuri sunt suprapuse pe niste "rapoarte zilnice de lucru". Este o dovada clara ca "angajatorul" lua la cunostinta zilnic ca "angajatul" iesea in afara

cadrului legal prin toate directiile posibile.

Daca ar fi fost asta "in folosul angajatului" a doua zi il reclama pentru "nerespectare de ordin" sau pentru "incalcare de proprietate" (vehicolul este

o "proprietate") si ii desfacea contractul de munca fara nici un fel de drept.

Ori, neprocedarea asa si ... inghitirea in propriile buzunare a efectului acestor incalcari, inseamna ca a fost "vointa expresa" a angajatorului.

In afara de asta, "rapoarte de lucru" ca cele ale mele faceau toti ceilalti 60 - 70 de angajati. Angajatorul este obligat sa pastreze discurile.

Politia nu are nici o treaba cu "rapoartele de lucru". Dar, la o ancheta, si daca nici unul dintre ceilalti angajati nu s-ar constitui (din ratiuni personale) in

martor in favoarea afirmatiilor mele, dar nu exista posibilitatea plauzibila ca ... sa infirme toti (inclusi cei care au fost dati afara in toti cei 4 ani, ca nu

au cunostinta de aceste "rapoarte de lucru".

Nu este atat de important dat-ul in gat al unui angajator, cat mai ales demonstrarea faptului ca pe baza "principiilor defectuoase care se aplica" se

obti anomalii ca cele pe care le prezint eu.

Am material suficient pentru a taia macaroana celor care baga in fata eternul "e un caz izolat" sau ..."fiecare caz are particularitatile lui".

Bine ar fi daca macar noi intre noi, suferinzii de aceeasi boala, in loc sa ne dam lectii pentru ceea ce diferim am cauta sa identificam ce anume ne aseamana.

Malformatia din transportul rutier este de o gravitate extrema, gavitate ce creste in progresie geometrica, si oricat de bine pregatit ar fi cineva, imbunatatirea

situatiei nu se poate obtine decat "intre toti".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

h 00:00 06:24 06:24

o 06:24 06:39 00h15

h 06:39 06:45 00h06

o 06:45 06:50 00h05

h 06;50 07:51 01h01

o 07:51 07:56 00h05

h 07:56 07:58 00h02

o 07:58 08:05 00h07

h 08:05 08:29 00h24

o 08:29 08:39 00h10

h 08:39 09:02 00h23

o 09:02 10:10 01h08

* 10:10 10:12 00h02

o 10:12 10:18 00h06

* 10:18 10:20 00h02

h 10:20 10:35 00h15

o 10:35 10:38 00h03

h 10:38 10:48 00h10

o 10:48 10:49 00h01

* 10:49 10:52 00h03

h 10:52 11:59 00h17

o 11:09 11:11 00h02

h 11:11 11:13 00h02

o 11:13 11:33 00h20

h 11:33 11:41 00h08

o 11:41 11:43 00h02

h 11:43 11:48 00h05

o 11:48 11:49 00h01

h 11:49 11:59 00h10

o 11:59 12:02 00h03

h 12:02 12:16 00h14

o 12:16 12:18 00h02

* 12:18 12:23 00h05

o 12:23 12:53 00h30

h 12:53 12:59 00h06

o 12:59 13:01 00h02

h 13:01 13:11 00h10

o 13:11 14:48 01h37

* 14:48 14:50 00h02

o 14:50 15:08 00h18

h 15:08

deci condus 04h si 37 fara pauza normala de 45,ca anormale is multe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
deci condus 04h si 37 fara pauza normala de 45,ca anormale is multe

prima perioada de sofat - 20 minute

pauza

a doua perioada de sofat - 4.37 h

pauza - fractionare - prima 23 min + a 2-a - 23 minute , a 3-a - 15 minute ,a 4.a - 17 minute ; deci niciuna nu e valabila pentru completare !! (( restul nu intra in fractionare )

iti inchei a doua perioada de sofat cu 4.37 h conduse , incalcand asfel art 7 din reg 561 ce

atentie mare pe viitor !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
..."legea muncii" -sa ii spun asa- care afirma ca programul saptamanal al unui angajat nu poate depasi 48 de ore...
...este imposibil sa nu stii ca "Directiva 2002/15"...

Ma bucur sa vad ca mai sunt soferi care inteleg ca media orelor de munca pe saptaman trebuie sa fie 48 de ore prevazut atat in Legile care reglementeaza munca in general cat si in directiva citata mai sus care se refera strict la soferi. Problema incarcarilor multiple cu timpii care se pierd acolo ar trebui sa se aduge in pretul transporturilor, al produselor si nu in carca soferilor care fac 13 sau 15 ore de program pe zi.

E suficient ca Societaea sa inteleaga cum stau de fapt lucrurile si sa dea sanctiunile pe "titularul de drept al vehicolului" si-ai sa observi ca ... de-abia de atunci - incolo se poate vorbi de "competitie leala".

Si eu sustin acelasi punct de vedere. Amenzile acordate pe firma (usturatoare) vor obliga firmele sa penalizeze preventiv soferii daca vor sa incalce programul de condus spre exemplu. Atunci vor disparea intr-adevar magnetul, depasirea programelor etc. In momentul de fata soferul e vinovat de toate in timp ce firma se spala pe maini, ii da un sut in fund soferului si trece la urmatorul, asta dupa ce l-a exploatat cat a putut pe primul. Bineinteles ca lucrul asta incurajeaza firmele sa impinga soferii peste limitele legale si morale pentru profitul lor si in dauna soferului.

Si soferii suntem tot oameni, tot dupa 8 ore de munca suntem si noi obositi, chiar si noi vrem sa avem o oarecare viata sociala si un timp la dispozitie al nostru. Nu am vazut inca nici un robot la volan, desi in curand e posibil sa apara. Mai curios sunt cum va semna robotul pentru marfa incarcata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Fratilor,ati facut sute de calcule...n-am inteles nimic. Daca a fost legal, explicati,va rog,de ce si cum, sa mai invatam si noi cate ceva.La prima vedere nu pare legal,daca,in schimb,e, atunci spuneti pe intelesul tuturor cum sta treaba. Sanatate maxima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

fratele meu Mit, cred ca un pic te-ai cam grabit cu aprobarile!!! firma sa penalizeze preventiv soferii????[-x . sa ma ierti, dar nu am cum sa fiu de acord cu asa ceva. eu stiu ca "amenzile" se dau in momentul in care se constata o contraventie, nu preventiv. e ca si cum la un control BAG-ul te-ar amenda pentru ca stiu ei ca peste 10 zile sa zicem tu o sa incalci legea :D . iar amenzile pentru greselile care le fac soferii ar ajunge in felul acesta o modalitate de a te razbuna pe patron. nu a fost de acord patronul sa imi ia boxe si amplificator in camion ca sa ascult la maxim Guta, poc, pun si eu magnetul si ma opresc din proprie initiativa la primul control care il zaresc asta numai ca sa ii dea la nemernicul de patron o amenda zdravana pentru ca nu mi-a satisfacut poftele. sau patronul o sa te penalizeze preventiv la fiecare cursa pentru ca nu cumva sa uiti tu sa schimbi diagramele. hai sa stam si mai judecam un pic aspectul acesta!

Mit: Maramu, din pacate n-am vazut raspunsul tau si chiar daca cu o foarte mare intarziere, totusi am sa-ti raspund aici. Imi cer scuze pentru termenul "preventiv" si ai dreptate. A fost doar o greseala de exprimare din partea mea. Am vrut sa zic preventiv, adica inainte de a te gasi autoritatile, dar pentru greselile si incalcarile care le-ai comis, pentru a descuraja angajatii sa le mai faca, sau sa-i motiveze sa studieze legea mai bine daca nu prea au facut-o. Felul in care m-am exprimat anterior intr-adevar nu e cel mai bun si imi cer scuze pentru neintelegeri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members
gongy : vreau sa-mi arati ce articol de lege , ce aliniat am incalcat !

articolo 4 : litera (k) „durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei

perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o

perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal 

articolu 6 litera (1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore,Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu

mai mult de două ori pe parcursul săptămânii

deci ti-am zis legal  nu ......,,legal practic ,,  nu respecti ciclu de 24 ore si mai adaugi la durata zilnica de condus 2-3 ore pe putin ....

legat de stres si oboseala si eu am experimentat astea .....facand doar curse expres . .cu camione de 16-18 tone ...si am totusi 8 ani de experienta .....

cat despre cursa aia ..iti doresc sa o prinzi cat mai repede .....si sa mearga treaba sa fii repede langa ai tai .....

Mario Bandit are perfecta dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Articolul 4

În sensul prezentului regulament (Reg.561,), se înțelege prin:

-(k) „durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal.

sper ca acum intelegi diferenta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salutare la toata lumea! Asadar si prin urmare, am intrat si eu in rand cu lumea buna si am ajuns sa conduc masina cu tahograf digital. Drept argument pt marturisirea mea, dreptul la replica o au urmatoarele imagini socante :D . Peste o saptamana si ceva, o sa va aduc rapoarte despre cursa de DK, pe care am inceput-o in data de 04.03. Astept pareri si mai ales Domn' profesor, supermaketu-l ala pt ore il mai stiti? Numai de bine si drumuri bune!

SP_A0359.jpg

SP_A0358.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@maramu

Amice nu stiu ce-ti spune tie "Obligatiile intreprinderilor de transport" din Regulamentul 561 dar eu am inteles din el ca

angajatorul este obligat sa verifice respectarea "discului" in asa fel incat sa garanteze respectarea legislatiei tahograf.

Nu-ti cunosc puterea economica dar un "lucrator mobil" abia-si permite (economic vorbind) sa faca naveta cu turismul proprietate personala d-apoi sa deplaseze un ditamai camionul impotriva vointei angajatorului.

Nu stiu cati angajatori in Romania au reclamat vreun "lucrator mobil" ca in loc sa se odihneasca insista sa-i bage

angajatorului niste bani in buzunare in ciuda faptului ca el (angajatorul) nu-i vrea, dar ... ce sa faca, de mila de sila ii

primeste.

Nu omule, angajatorul are obligatia sa faca ceea ce fac controlorii din traficul aerian, si are toate instrumentele din lume de

a desface contractul de munca angajatului sau imediat ce a incalcat discul (fara sa-i plateasca nici un drept).

Numai ca angajatorul nu face asta pentru ca ... in spatele aparentelor el este cel ce isi manipuleaza angajatul sa manipuleze

tahograful. Pentru ce sa incalce un "lucrator mobil" discul cata vreme punctul 1 din "Obligatiunile intreprinderii de transport"

spune clar ca "lucratorul mobil" este un "salariat in regie" si nu un "salariat in acord"?

Eu nu am vazut nici un strungar, zidar, politai sau orice alt fel de profesional care sa impuna angajatorului lui sa-l lase si pe

el sa lucreze ... asa, din placere pana il uita Dumnezeu la serviciu. De ce ar face-o un "lucrator mobil"? Doar de dragul de a

face rost de niste amenzi astronomice si de a-si rade niste puncte?

Angajatorul profita de o perioada tulbure, de o lipsa de justitie.

PS. Nu confunda "lucratorul mobil" cu "soferul" pentru ca semnand un "contract individual de munca" lucratorul mobil

se pune sub ordinul angajatorului iar angajatorul ii poate da mana libera cata vrea (asa cum dai tu procura de reprezentare

nevestei tale sau vreunui avocat) dar oricata mana libera i-ar da, cu responsabilitatea ramane.

Din pacate nici macar 90 % dintre "lucratorii mobili" nu stiu ca sunt "lucratori mobili" si continua sa se creada "soferi",

ajutand ei insisi la perpetuarea unei confuzii pe care Directiva 2002 s-a straduit sa o evite.

"Concursul" in "jocul" asta se da intre "jucatori" si nu intre "piese" iar jucatori in domeniul asta este "soferul independent"

impreuna cu orice marime de angajator (de la un minim de 5 angajati, mi se pare, in sus).

"Lucratorul mobil" este doar "piesa", si atat. Executa ordine ca si soldatul in armata. Ma rog, povestea-i lunga pentru ca

de prea mult a fost inteleasa gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@ rossy . Mesajul 112 (pagina 1 a acestui subiect)

Dupa cum vezi, in textul legii se foloseste expresia " conducator auto".

Tocmai aici este tot "chitibusul" confuziei ce domneste in domeniul nostru.

Cand ne referim la circulatia rutiera in general, "conducator auto" este tot acel ce este asezat la postul de conducere al

oricarui fel de vehicul autorizat de lege sa circule pe drumurile publice.

Cand ne referim la acest regim special care este cuprins in "legislatia tahografului" in conceptul "conducator auto"

intra doua "sub-concepte" pe care Directiva 15/2002 le defineste:

- "conducator independent"

- "lucrator mobil".

In timp ce primul concept este echipat (de lege) cu autonomie decizionala completa, cealalta categorie (prin "contractul

individual de munca") cedeaza (de forma legala) 66% din "autonomia decizionala completa" angajatorului sau.

Cu alte cuvinte daca in cadrul "autonomiei individuale complete" sunt trei atribute decizionale (decizia asupra lui "cand",

asupra lui "cat" si asupra lui "cum") prin semnarea contractului de munca "lucratorul mobil" cedeaza (legal) decizia asupra

lui "cand" si cea asupra lui "cat" angajatorului sau.

In mod logic, "lucratorul mobil" nu are de ce sa fie responsabil in fata Regulamentului 561 ci doar in fata Regulamentului

General de Circulatie.

Vad ca scrii din Spania, si atunci presupun ca poti citi si in spaniola.

Legislatia spaniola este mult mai bine "pusa in pagina" decat cea romaneasca, mult mai bine scoasa la lumina si mult

mai putin echivoca decat a noastra (se poate compara "bogatia" sau "saracia" la tot felul de articole atat din wikipedia

cat si din cele oficiale). Fiind tari europene, semnatare ale aceluiasi conveniu (UE) vor nu vor, tarile semnatare desi

pastreaza specificul national, cauta sa armonizeze legislatia. Am comparat mai tot dreptul spaniol cu cel romanesc si

nu am gasit diferente (mari) de fond ci, de forma.

Asa ca citind din una, sigur este (sau trebuie sa se regaseasca) si in cealalta, doar ca in cea romaneasca trebuie sa

scormoni cat nu face pana dai de ceea ce cauti.

In Derecho laboral (echivalentul Codul Muncii) se gasesc publicate 5 caracteristici principale ale "contractului individual

de munca dintre care aduc eu aci caracteristica "ajenidad" (Ajenidad: en los frutos, en los riesgos y en los medios, todo

ello asumido por y para el empleador (los frutos directos del trabajo no son propiedad del trabajador, sino del empresario).

Caracteristica asta spune clar ca in ceea ce priveste beneficiul, riscurile si mediile este asumat de agajator.

Din asta nu are cum sa nu rezulte ca atat "masina" cat si orice ar servi obtinerii beneficiului (inclusiv tot ce ar privi

comunicarea angajator-angajat, adica inclusiv "hands-free"-ul, si inclusic GPS-ul ca sa dau doua dintre exemple) sunt,

daca vrea sa le aiba, ale angajatorului (si nu ale angajatului)

Doar prin niste strategii ordinare (mai ales prin santajul pe partea necesitatilor bazice ale oricarei fiinte vii: foame,

sete, necesitati fiziologice, inclusiv cele sexuale, necesitatea denumita "domiciliu") angajatorii obtin de la angajati

(si cu foarte mare concurs din partea angajatilor, care in mare majoritate nu-si cunosc nici drepturile si nu-si

respecta, in primul rand in fata lor insisi, obligatiile) foarte multe gratuitati, pe langa lege.

Nu "angajatul", nu "angajatorul" ar fi cel care sa aduca ordine in domeniu, ci organele autorizate pentru asta, dar cata

vreme nu exista o presiune (divizarea sociala la 1, maxim 2 in domeniul nostru, este o "lege a firii") din partea

Societatii pentru a se face ordine, nu sunt fraieri sa o faca, pentru ca le este mult mai lesne, mult mai moale, asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

trece vremea si cam se asterne praful peste subiectul acesta , noroc cu ,, vida clara ,, care face comparatii intre munca in echipaj a doi conducatori auto si un echipaj de politie sau doi sudori pe santier . care pe care ??

sa nu ne pierdem ,, antrenamentul ,, teoric revin cu o saptamana lejera de munca .

img027.jpg

img028.jpg

img029.jpg

img030.jpg

img031.jpg

img032.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.