Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Legal .....sau ..... ilegal ?


Gongy

Postări Recomandate

  • Moderators

Păi normal... tipic ție. Când cineva îți spune adevărul îi bagi repede pumnul în gură.

Tu te crezi şofer DOAR pentru că ştii legislație Gongy, dar în realitate eşti pe din-afară la multe alte capitole. Ştii de unde ştiu?... Dacă ai avea habar ŞI de celelalte aspecte ale acestei meserii, probabil că aveai triplul numărului de postări de până acum. Nu numai în topicurile legislative.

Dar, cum spunea oldtrucker, de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere. Tu ai încurajat vădit violența între colegi, CERI explicații dar NU OFERI niciuna, nu ajuți niciodată explicit pe nimeni şi cu toate că eşti conştient de impactul postărilor tale din calitate de administrator nu intervii niciodată împotriva ofertelor de muncă cu plata la km.

Cum spuneam... numai gura e de tine şi numai aici pe forum.

P.S. Mie poți să-mi închizi contul liniştit, mai am 2 zile şi plec în concediu aşa că-l prind pe Mario în RO să-i dau lui plăcuța. Şi tu poți în continuare să te dai gogoaşă aici pe forum... deja ştiu câte cafele îți face pielea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

oldtrucker, poate ma ajuti si reusesti sa "urci" tu toate cele 6 diagrame. Eu am tot incercat si primesc mesaj de eroare ca fisierele sunt prea mari.

Gongy, daca ai tu idee unde agentia de control se numeste RSA, o sa-ti dai seama si daca stiu unde este Anglia pe harta.

Daca te simti in stare, vorbesc la mine la firma sa vii sa dai proba pe TIR manual si cu volan pe dreapa, sa vedem cum te descurci pe nationale din UK.

Vrei sa incerci cu vagoane standard, sau inalte de 4.5 m , 4.65m , sau poate chiar flat-uri cu pereti de casa ( nu de alta , da sa vezi cum e sa lasi flat-ul din perne sa nu rupi vreun pod ).

Soferi cu experienta avem si pe aici, da majoritatea "meseriasilor" au renuntat dupa 2-3 zile de training.

Fara suparare, poate nu stiu legile cu numar si articol, da asta e, ce sa-i faci, abia in februarie am facut si eu un an pe permis ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Păi normal... tipic ție. Când cineva îți spune adevărul îi bagi repede pumnul în gură.

Tu te crezi şofer DOAR pentru că ştii legislație Gongy, dar în realitate eşti pe din-afară la multe alte capitole. Ştii de unde ştiu?... Dacă ai avea habar ŞI de celelalte aspecte ale acestei meserii, probabil că aveai triplul numărului de postări de până acum. Nu numai în topicurile legislative.

Dar, cum spunea oldtrucker, de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere. Tu ai încurajat vădit violența între colegi, CERI explicații dar NU OFERI niciuna, nu ajuți niciodată explicit pe nimeni şi cu toate că eşti conştient de impactul postărilor tale din calitate de administrator nu intervii niciodată împotriva ofertelor de muncă cu plata la km.

Cum spuneam... numai gura e de tine şi numai aici pe forum.

P.S. Mie poți să-mi închizi contul liniştit, mai am 2 zile şi plec în concediu aşa că-l prind pe Mario în RO să-i dau lui plăcuța. Şi tu poți în continuare să te dai gogoaşă aici pe forum... deja ştiu câte cafele îți face pielea.

 

un caz concret esti tu cel caruia am vrut si chiar am insistat sa ii explic ce si cum este cu legislatia asta la care si tu accepti ca ma pricep,dar in afara de jigniri si de amenintari din parte ta si a altora ca tine crezi ca am primit ceva de la cineva eu sau acest site ?

te inseli amarnic "meseriasule", raspund unde vreau si unde cred eu ca se merita !

si poti pleca, nu te tine nimeni cu forta aici, dar banuiesc ca motivul este altul,( chiar iti trebuiesc doua luni sa gasesti un  inspector prin germania ?)

eu chiar nu cred asta , dar iti este rusine sa recunosti !

 

si pentru celalalt "meserias" eu am condus masina cu volan pe dreapta in anul 1980, asa ca fa o pauza si respira adanc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Ghici ghicitoare mea revine :ymdevil:

intrebarea din titlul topicului ramana valabila !

pana sa va apucati sa scrieti prostii, vreau sa incercati sa ganditi, sper ca nu cer prea mult :D

Fotografie0205.jpg

asteptam opinii !

 azi sunt bine dispus si iti arat ca aceasta ghicitoare are chiar doua raspunsuri legale, dar tu nu ai de unde sa stii !

 

1- in ziua de  03-09-2014 este posibil sa fi folosit articolul 12 din regulamentul 561/206.

2- in ziua de  03-09-2014 este posibil sa fi inceput 2 (doua ) programe de condus.

 

asta face diferenta dintre un sofer profesionist si  niste "carutasi" care vin aici cu povesti de parcare.

asa ca pana sa mai zici ca pun ghicitori fara raspuns aici , te-as ruga sa iti folosesti cunostintele alea legislative  pe care sustii ca le ai !

si nici nu am incarcat in africa asa cum ai zis, dar asta faci tu cand nu ai argumente legislative, jignesti si ameninti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 years later...
  • Members

Salut. La concret e vorba de o descarcare cu slot la ora 9h00 si care a inceput undeva la 17h00 din motive care au tinut de client. Situatia a fost raportata si luata la cunostinta in baza de la inceput. Atat doar ca am fost retinut in fabrica, pus in linie de asteptare ore intregi. Asemenea situatii in care soferul nu dispune liber de timpul sau, fiind in incinta unitatii si fiind necesara prezenta lui la camion reclama inregistrarea activitatii in tahograf ca si timp de munca (alte activitati). Din captura foto facuta (una din multele in care am incercat sa limpezesc problema) se vede clar dispozitia sefului de trafic (neconforma) de a-mi impune inregistrarea acestei perioade ca si timp la dispozitie, perioada care e asociata pauzelor si nu e normata ca si activitate, drept consecinta-neplatita; si care permite abuziv prelungirea shiftului de program pina in limita de 15 ore, maximul admis de regulamentul de trafic. Situatia a fost reclamata la Bundesamt fur Guterverkehr care au luat masurile in consecinta si mi-au trimis si precizarile referitoare la inregistrarea activitatilor pe card. Nu stiu de ce nu se mai vede poza, am sa incerc sa reeditez si sa postez din nou.

Toate Bune

 
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Situatia a devenit atat de critica observ incat devine din ce in ce mai greu de suportat. Nu incerc sa invat pe nimeni cum sa-si faca treaba dar din punctul meu de vedere solutia imediata in cazul unui abuz este sa cereti ajutorul autoritatilor. Luati prima iesire unde vedeti "Polizei", parcati confortabil (s-ar putea sa aveti ceva de asteptat) si predati actele masinii reclamand situatia. Nu uitati sa va inregistrati activitatea ca si timp de lucru "alte activitati" atat timp cat sunteti la dispozitia lor

Edit: mi s-a intamplat ca unii ofiteri (nemti- incredibil) sa dea dovada de clementa si sa treaca cu vederea unele situatii, incercand sa gaseasca solutii de circumstanta. Dati-le de inteles ca exista riscul de a fi raportati la sefii lor in situatia in care nu aplica legea. Functioneaza

Editat de abracadabra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Un mic rezumat

Directiva 15/2002 /  H 38/ 2008 

 

Articolul 3

Definitii

In sensul prezentei directive:

`timp de lucru` reprezinta:

in cazul lucratorilor mobili: perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica:

perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele:

conducerea autovehiculului;

incarcarea si descarcarea;

ajutorul acordat pasagerilor la urcarea si coborarea din vehicul;

curatenia si intretinerea tehnica;

toate celelalte activitati vizand asigurarea sigurantei vehiculului, a incarcaturii sale si a pasagerilor sau indeplinirea obligatiilor legale sau de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata in desfasurare, inclusiv supravegherea incarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare, etc.;

perioadele de timp in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea, daca durata previzibila a acestora nu este cunoscuta dinainte, si anume fie inaintea plecarii fie chiar inaintea inceperii efective a perioadei in chestiune, sau in conditiile generale negociate intre partenerii sociali si/sau in conditiile legislatiei statelor membre;

in cazul conducatorilor auto independenti, aceeasi definitie se aplica perioadei cuprinse intre inceputul si sfarsitul lucrului, in timpul careia conducatorul auto independent se afla la postul sau de lucru, la dispozitia clientului sau exercitandu-si functiile sau activitatile altele decat activitatea administrativa generala care nu este direct legata de operatia de transport respectiva aflata in curs de desfasurare.

Perioadele de pauza la care se face referire la art. 5, perioadele de odihna la care se face referire la art. 6 si, fara a aduce atingere legislatiei statelor membre sau acordurilor dintre partenerii sociali care prevad ca aceste perioade ar trebui compensate sau limitate, perioadele de disponibilitate mentionate la lit. prezentului articol, sunt excluse din timpul de lucru; 

 

 

perioade de disponibilitate` reprezinta:

perioadele, altele decat cele de pauza sau de repaus , in timpul carora lucratorului mobil nu i se cere sa ramana la postul sau de lucru, dar trebuie sa fie disponibil sa raspunda la orice apel de a intreprinde o calatorie sau a relua conducerea vehiculului sau de a efectua o alta munca. In special aceste perioade de disponibilitate includ perioadele in timpul carora lucratorul mobil insoteste un vehicul care este transportat cu feribotul sau cu trenul, precum si perioadele de asteptare la granita si cele datorate interdictiilor de circulatie 

 

`post de lucru` reprezinta:

locul unde se afla sediul principal al intreprinderii pentru care persoana respectiva care efectueaza activitati mobile de transport rutier indeplineste anumite sarcini, impreuna cu diversele sucursale ale intreprinderii, indiferent daca acestea sunt situate in acelasi loc cu sediul social sau sediul principal;

vehiculul utilizat la indeplinirea sarcinilor de catre persoana care efectueaza activitati mobile de transport rutier si

orice alt loc unde se desfasoara activitati legate de transport;  

 

Deci situatia e desul de clara , intentia ,, firmei ,, e acea de a nu platii orele de prezenta la punctul de lucru , considerand ca daca tot nu faci ,, nimic ,, in sensul productiv ( insasi prezenenta si asteptarea reluarii muncii e o activitate  fara a dispune liber de timpul si spatiul tau ) sa nu fi platit , dupa cum se observa se zice clar , pauza , repausul si ( adevarata ) disponibilitate nu se considera timp de munca / lucru si nu pot fi platite asta pentru ca vagabonteala din transport ii face si pe ei sa nu reclame aceste ore de ,, stand by ,, ( doar am clarificat , nu ii scuz , ) si iara se observa ca ultimul in ,, lantul slabiciunilor ,, e soferul . 

Din partea unui care la fel tine sa ii fie respectata si platita munca , te felicit !! 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

Va salut! Azi am pățit următoarea situație: primesc noua comanda, ajung la încărcare, unde mi se comunica sa decuplez remorcă în rampa si sa ma pun pe pauza...incarcarea urmând să dureze peste 9 ore...Pana aici totul ok...ies din incinta, închid perioada (am început de dimineață la ora 6.30 iar la închidere era în jur de ora 13), aici este vina mea...ca nu am anunțat dispecerul pentru închiderea perioadei de conducere, si undeva la o ora si 10 min, primesc mesaj ca nu mai incarc aici, mi se schimba comanda si se da o nouă adresa. Atunci ii comunic ca am închis "programul" ca depășeam perioada de amplitudine, atunci cand se finaliza încărcarea. Zice...te duci la noua comanda ...fără să deschizi un nou "program" si cand termini încărcarea închizi iar...considerând că tu închizi "programul" deschis de dimineață.......dar cat este de legal?

va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Moderators
La 08.02.2019 la 23:47, alin75 a spus:

......dar cat este de legal?

Nici măcar un pic.

Reg. U.E. 165/2014 (citez aproximativ, din memorie): ''Șoferul este obligat să marcheze în tahograf, începutul și sfârșitul perioadei zilnice de activități [...]''. Ai declarat sfârșitul activităților tale, la revedere... repausul corespunzător și abia apoi îi dai sandale.

Dispecerii au treaba lor, dar nici pe departe aceea de a preda cunoștințe de legislație în transporturi, deci pe viitor, comunică eficient cu el/ei și aplică legea așa cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

Bună am si eu o intrebare, dacă incep programul de lucru cu un disc nou la 2:30 noaptea si termin la ora 15:00 ,după masa, si in cealaltă zi ajung să incep programul de lucru la 3:00 noaptea cum procedez cu discul că trece 24 de ore ?

Editat de cico_3504
ortografie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.