Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Legal .....sau ..... ilegal ?


Gongy

Postări Recomandate

  • Members

adevarul e ca pe diagrama sau cardul lui, fiecare conduce cum vrea(a se citi: stie)! Problema mai mare apare cand intri in contradictie cu ceea ce stiu organele de control! si cum de obicei acestia se intampla sa stie un pic mai bine cum e voie sa conduci se intampla in cele mai multe cazuri sa inveti sa conduci pe bani. pe proprii bani! si abia atunci incepi sa iti pui intrebari de ce nu ai invatat atunci cand era cazul(adica la atestate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@xmann. Saptamana este definita ca fiind cea calendaristica (de luni ora 0:00 pana duminica ora 24:00) si nu 7 zile consecutive. Poti prelungi perioada de conducere de 9 ore la 10 ore, de doua ori pe saptamana. "Perioada de odihna saptamanala incepe cel mai tarziu dupa cel mult 6 perioade de 24 de ore calculate dupa perioada de odihna saptamanala precedenta."

Nu trebuie confundata "saptamana de lucru" (asa cum ai spus tu) cu saptamana reglementata. 6 perioade de 24 de ore nu definesc o saptamana de lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Aici un link foarte interesant de la VOSA si foarte bine explicat:http://www.dft.gov.uk/vosa/repository/Rules%20on%20Drivers%20Hours%20and%20Tachographs%20-%20Goods%20Vehicles%20in%20GB%20and%20Europe.pdf

si pentru ca ei nu se joaca cu aceste reguli cititi la pagina 42 capitolul Enforcement and penalties ca in unele cazuri "uzuale" in Romania la ei se poate face si umpic de "facultate" :) 2 ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

E identic cu ce stiu eu. Si totusi, nicaieri nu scrie ca nu poti conduce 4 zile consecutiv cate 10 ore (sambata, duminica, luni, marti), ba mai mult, imi sprijina afirmatia. Au un exemplu la pagina 18, prin care arata ca se poat conduce cate 10 ore, pe parcursul a 6 perioade de 24 de ore. Ai voie sa conduci cate 10 ore, de 2 ori pe saptamana, nu cate 10 ore de doua ori pe parcursul a 6 perioade de 24 de ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

tot de acolo , citez:

Mixed EU/AETR and GB domestic driving

Many drivers spend some of their time driving under one set of rules and some under another set, perhaps even on the same day. If you work partly under EU/AETR rules and partly under GB domestic rules during a day or a week, the following points must be considered (the EU rules take precedence over the GB domestic rules):

u The time you spend driving under EU rules cannot count as an off-duty period under GB domestic rules.

u Driving and other duty under GB domestic rules (including non-driving work in another

employment) count as attendance at work but not as a break or rest period under EU rules.

u Driving under EU rules count towards the driving and duty limits under GB domestic rules.

u Any driving under EU rules in a week means that you must take a daily rest period on those days

when you actually drive under EU rules, as well as a weekly rest period.

Driving limits

GB domestic limit (a maximum of 10 hours of driving a day) must always be obeyed. But at any time

when you are actually driving under the EU rules you must obey all the rules on EU driving limits.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Moderators

''Si totusi, nicaieri nu scrie ca nu poti conduce 4 zile consecutiv cate 10 ore (sambata, duminica, luni, marti), ''

colegul,daca am inteles eu bine firul discutiei afirmatia ta de mai sus este incorecta,nu poti conduce 4 zile la rind cite 10 ore zilnic.Poti insa conduce 4 zile cite 10 ore  dar avind intre ele o pauza de odihna saptaminala,respectiv simbata ,duminica,pauza[de 24 sau 45]apoi 2 zile cu 10 ore,asta deoarece ai 2 zile cu condus intr-o saptamina si 2 in urmatoarea.In concluzie 4 zile le poti conduce una dupa alta dar in 2 perioade de condus diferite,si regulamentul 561 iti spune destul de clar ca maximul este de 2 zile intr-o perioada saptaminala de lucru..nu calendaristica.Daca nu am inteles corect firul discutiei nu lua in seama comentariul meu te rog,mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Regulamentul CE 561 Art. 6 (pag. 9 http://www.arr.ro/files/tahograf-digital/legislatie/561.pdf):

"Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu

mai mult de două ori pe parcursul săptămânii"--asa cum este saptamana definita: "„săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni şi ora 24.00 a zilei de duminică"

Deci ca idee, cu ce reguli se contrazice cazul meu??

Ca idee, cazul pus de mine pe masa mi-a fost spus de profesorul de legislatie (la atestat)- adica un inspector din cadrul ARR. Nu spun ca am luat neaparat de buna ce mi-a spus (desi ma indoiesc de faptul ca omul ne-a informat gresit- nu are nici un motiv sa ne induca in eroare si sa ne invete gresit), dar am analizat situatia si observ ca nu intra in contradictie cu regulamentul.

@cico_3504: Termenul de "saptamana de lucru" nu exista. Daca vezi bine in regulament, ceea ce spui tu e numita de regulament "sase perioade de 24 de ore". Oare de ce au definit termenul de "saptamana".

@Xmann, cu tot respectul esti pe langa, aceeasi explicatie ca si in cazul lui cico_3504. De ce nu au spus ca poti conduce maxim 10 ore pe parcursul a sase perioade de 24 de ore?

UITE UN RASPUNS DAT DE ALTCINEVA! http://www.tachochart.com/legislation2/questions/questionsdrivingperiods.htm

Inca unul: http://www.linkedin.com/groups/Driving-hours-3593592.S.137324802

Vis a vis de asta, in al doile link e scris si ca pe parcursul a "unei saptamani de lucru" (6 perioade de 24 de ore) poti efectua in fiecare zi perioade de odihna zilnica redusa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu poti conduce 4 programe consecutive la 10 ore............se poate 2 programe cu pauza min 24 ore si iara 2 programe,,,,,,,,,,,programul nu este definit ca o zi,,,,,,,,,,,,,ziua incepe la ora 00.00............ programul incepe cand vrea muschiul meu si se termina tot la fel fara a depasi  cele 13 ore sau max 15 ore

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu poti conduce 4 programe consecutive la 10 ore............se poate 2 programe cu pauza min 24 ore si iara 2 programe,,,,,,,,,,,programul nu este definit ca o zi,,,,,,,,,,,,,ziua incepe la ora 00.00............ programul incepe cand vrea muschiul meu si se termina tot la fel fara a depasi  cele 13 ore sau max 15 ore

[/quote

Salut...Adica daca luni si marti am condus cate 10ore in fiecare zi si marti seara incep o pauza de 45ore sa zicem de la ora 21:00 marti pana joi la ora 18:00 dupa terminarea acelei pauze pot sa mai conduc vineri si sambata,sa zicem cate 10 ore?Eu nu prea cred...De doua ori pe saptamana se poate prelungi programul de condus la 10 ore...Saptamana incepe Luni la ora 00:00 si se termina Duminica la ora 24:00...Deci intr-o saptamana(cum este ea definita in 561 si AETR) nu poti face mai mult de doua programe de 10ore...

Sanatate si drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Corect Florin. Nu conteaza daca iei pauza saptamanala la mijlocul saptamanii (luni-duminica). Spre exemplu: daca luni si marti conduci cate 10 ore, iar miercuri si joi iei pauza saptamanala, pana in ziua de duminica saptamana respectiva, tot nu mai ai voie sa conduci 10 ore. Adica, vineri, sambata si duminica nu ai voie sa prelungesti programul la 10 ore.

Virgil, nu vorbeam de ore de conducere consecutive (adica 10) ci de zile consecutive in care iti poti prelungi programul de conducere la 10 ore.

Inca imi sustin afirmatia ca poti conduce cate 10 ore in 4 zile consecutive:-sambata, duminica, luni si marti. Afirmatia imi este sustinuta si de discutia din linkurile postate de mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Acum este randul meu sa-ti dau dreptate raduro1985....Eu nu am citit postarile anterioare,am vazut doar postarea lui Virgil.

Da ai dreptate,daca le faci asa sambata si duminica iar pe urma luni si marti se poate...Spun asta pentru ca asa chiar am facut,am profitat de chestia asta care-i legala!

Pentru mai multa intelegere a-se vedea Reg.561 art 4 liitera I si art 6 aliniatul 1 ;)

Sanatate si drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna seara.Dupa doua programe prelungite ,NU mai poti face înca doua pîna nu recuperezi orele de odihna.Scuze daca greșesc .                                                                                                                                                                                                             

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna seara.Dupa doua programe prelungite ,NU mai poti face înca doua pîna nu recuperezi orele de odihna.Scuze daca greșesc .                                                                                                                                                                                                             

Salut nkd94....Care ore de odihna?Saptamanala?Zilnica...?

1)Recuperarea orelor de odihna in cazul pauzei saptamanale reduse n-are nici o legatura cu programul de 10ore de condus.

2)In cazul pauzei de odihna zilnice redusa la 9ore nu este ceruta recuperarea,nu exista obligativitatea recuperari.De 3ori poti face pauza zilnica de 9ore si de 3 ori de 11ore.

Sanatate si drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Buna seara.Dupa doua programe prelungite ,NU mai poti face înca doua pîna nu recuperezi orele de odihna.Scuze daca greșesc .                                                                                                                                                                                                           

ceva ceva stii tu  , recuperarea orelor la pauzele zilnice reduse se face la aetr  , in afara UE  ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ceva ceva,da e buna!in seara asta m-a oprit vosa la Dartfort tunel ,si ceasu meu nu prea arata ora utc ci timpu din mongolia(eu facind pauze cu diagrama scoasa,prieteni stiu de ce),incerc sa le atrag atentia de la mine si le expun problema cu 4 programe de 15 ore,mutulica se baga sub masina cu ciocanelu,dar ala cu diagramele in mina se apuca de ras,da asa cu pofta,vine altu si-l intreaba de ce rade,rade si ala ,apoi ma pune sa-i arat ,ii arat pe iphone(nu prea pricepe sa,da vede cifrele ) ,si raspunsu lui :nu poti afla nr de circulatie sa-l bage in sistem (masinile au ANRPN), eu le spun ca nu  stiu decit cum il cheama ,bla bla bla,imi da diagramele inapoi ,iese mutulica ma pune sa semnalizez,sa clansonez ,sa spal pambrizu,si Have a nice day,sar in masina si dau bataie ,asta e,e bun forumul la ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cred ca ar trebui sa ne spui detaliat si la ce ore te-ai oprit; adica luni seara, marti,miercuri,joi, vineri si chiar sambata.La programul zilnic de 13_15 ore in care ai dreptul sa conduci cele 9/10 ore , te-ai conformat? Ai tinut cont de cele 13-15 ore sa fie in Cadrul celor 24 ore ale zilei :ORA UTC ? daca da, e ok.

dar ore suplimentare ai primit de la sef ?  Stii ce scrie in contractul tau de munca ? 8ore /ZI sau 40 / Saptamana .SUNT SIGUR ca aici nu te-ai mai incadrat si cred 90% ca nu ti s-au platit nici orele suplimentare si nici nu ai fost lasat liber ca sa ti le recuperezi. Ehe!!! tocmai din cauza unora ca tine, care risca amenzi,oboseala, siguranta celor din jur doar pentru a dovedi ca sunt rapizi, nu mai avem noi salarii, locuri de munca, iar patronii isi fac banii pe seama ,pieselor de schimb,,. Totusi, daca vei primi vreo amenda in cele 28 de zile de la savarsirea vreunei posibile contraventii, mergi te rog cu ea la sefi, sa-ti deconteze! Sa nu ma intelegi gresit! Intentia ta ca si a multora( chiar si eu ca incepator aveam aceleasi intentii) de a rezolva rezonabil si la timp preferintele patronilor, sefilor a fost buna si chiar de laudat, dar te rog si va rog sa nu mai riscati, pentru ca in timp va veti da seama ca nu merita;pastrati-va ,,coloana vertebrala,, adica ramaneti corecti, profesionisti.  Bafta in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu inteleg ,ajuta-ma,cum din cauza mea nu aveti voi(nu precizezi cit sinteti!)salarii,sau locuri de munca?,vezi zicea o vorba: nu da-n caine pina nu vezi cine-l tine de lant!eu am citit postarile tale dar tu nu pe ale mele ,altfel n-ai afirma ca-ti iau locul de munca,dar vorba ta,sa nu ma intelegi gresit ,arunca gps -ul pe geam si tine-te dupa mine,asa ai sa descoperii o noua europa,si crede-ma n-o sa-ti ajunga 28 zile s-o intelegi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Grea (si grava) problema. Eu am mancat paine cu volanul din 80. Ultimii 4 ani sub cupola regulamentului 561.

Astia 4 ani mi-a daramat tot ce am construit anterior.

Soferul contemporan nu mai este sofer ci doar ... pilot. Este adevarat ca este obligat sa faca si pe soferul dar in realitate un sofer

angajat nu ar avea de ce avea (si nu ar avea de ce i se cere) alta optica decat un strungar are fata de "masina" lui.

Daca inainte vreme soferul era un fel de magician care facea sa prinda viata un maldar de fiare, in ziua de azi cand legea da

drep angajatorului sa schimbe soferul pe 4 camioane intr-un "schimb" (intr-un disc) soferul nu mai este altceva decat un fel

de "pilot de bob". De multe ori de-abia ajungi sa te sui ca si trebuia sa fi avut vreo 30 de km deja efectuati si-ti scoti lucrurile

de prin boccele in prima jumatate de condus.

Mai ales "optica" prin care privesc cei mai multi "proprietatea" ii duce la a-si amesteca ce e al lor (propriu-i timp, propria-i viata) cu a

angajatorului (care ii lasa sa se joace de-a asociatii cu el cat le aduce folos si ii pune la punct imediat ce e de impartit vreo ...paguba).

Ca sa explic ce ni se intampla am construit multe pagini web. Una din cele in lucru se numeste "obrero europeo de transporte" (este

mai ales intr-o stalcita spaniola) si rog moderatorul sa opreasca mesajul daca deranjeaza "publicitatea" dar nu pt publicitate va invit

sa o vizitati cat mai ales pentru o invitatie la o schimbare de optica.

Am o "baza de date" suficienta pentru a da in judecata un stat pentru "lipsa de protectie statala" (falta de proteccion estatal) dar nu

gasesc .... meseriasul. Avocatul "laboral" lucreaza cu "codul muncii" si nu-l intereseaza acest paralel "cod al muncii" cu care lucreaza

soferul. Pe cei de la politie ii intereseaza lucrurile privindu-le doar prin prisma regulamentelor de trafic (si nu coroborand cu codul muncii).

Este problema si de psihologie, si de munca si de trafic. Este mai ales o problema politica.

Daca noi lucratorii din acest sector nu ne facem un partid politic propriu cu ajutorul caruia sa atentionam/presionam Societatea sa aplice

legile  si nu sa le aplice in contra noastra, Societatea nu are de ce sa miste un deget (pentru ca este prea parsiva).

Vad pe aici fel de fel de pareri despre "timpul de lucru" si vad ca chiar la un asa subiect important nu s-a mai postat de multa vreme.

Problema nu este sa stiu eu cat am voie sa lucrez ci ce face Societatea ca sa-mi apere dreptul.

Nu trebuie uitat nici un moment ca suntem 1) "persoana" 2) "angajat" ; 3) posesor de permis C (D). Ca "Regulamentul 561" se afla

"infasurat" in "Codul Muncii" iar acesta la randul lui in "Dreptul civil". Odata ce "Codul Muncii" stabileste un maximum de ore lucrate este

ilegal sa fii folosit chiar si atunci cand tu admiti asta ...etc. Ca sa nu ma lungesc priviti in pagina mea la "conduccion en equipo" ca am

creat niste imagini care ajuta mult mai mult decat vorbele. Salve si ... mai vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Problema este foarte subiectiva, prietene.

Teoria asta dupa care suntem noi (soferii) obligati sa platim e posibil sa mearga aplicata in video-jocuri pentru ca in realitate (asa cum

au apucat din inceputuri sa o aplice) iti bagi sub piele tot incercand sa salvezi "curat", la zi, "discul".

Esti un fel de "criminal platit". Daca nu-ti stergi atat de perfect urmele incat maine sa nu mai poti dovedi nici macar tu "crima" platesti

cat nici nu-ti vine a crede, iar daca le stergi bine-bine umfli cu pompa, cu proprii-le-ti maini, chiar puterea celui care te foloseste impotriva

ta insuti.

Pentru inceput descurca-te cum poti incercand sa faci tot posibilul sa nu "calci" discul ( cu toate ca eu inca nu am inteles cum e posibil)

Cand nu-mi mai ramanea alta optiune scoteam cardul si mergeam fara (de regula pana ajungi la destinatar. Pana descarci/incarci si apoi

daca-ti mai ramane ceva ... apuci sa zaci, te scoli apoi, pui cardul cand ai 9 ore si fugi unde ti se indica.

Depinde insa. Fiecare intreprindere, in sfera "Codului Muncii" este ca si o familie in sfera Dreptului civil. Nu toate familiile isi trimit copii

la cersit, la furat sau la prostituat.

Depinde mult si pe ce maini ai intrat. Eu am lucrat la niste pirati si ... daca ai vazut Papillon .... cam asa ne-au facut angajatorii, rolul.

Lucreaza cum poti, dar in acelasi timp croseteaza si la a-ti apara inspre viitor pielea, pentru ca daca fiecare din noi nu ne implicam

politic (suntem "fiinte politice", ne-politica e doar "vita de jug") suntem  ... mancati de gargarite.

Incerc eu sa fac ceva intr-o pagina (obrero europeo de transporte) dar pana ar iesi acel ceva trebuie sa nu inoti impotriva curentului.

Cele mai multe "digitale" trebuie sa le treci tu, imediat ce opresti pe "pauza" (doar un camion am avut care se trecea, pe pauza, singur)

La discuri (cel putin in sfera mea) nu era important pentru ca politia citea doar "condusul" (nici nu-i interesa celelalte pozitii) dar eu

vorbesc de Spania (de acum vreo 3 ani, pe urma am fost trecut pe card).

Salve si ... drum bun. Si eu am fost .... ca tine (nici nu stiam pe unde sa ma sui in "cotet")

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

frate Texoiu, sa nu te puna dracu sa ceri si explicatii detaliate la programul de condus, ca o sa urmeze cine stie ce disertatii de o sa trebuiasca sa faci facultatea de filozofie ca sa le intelegi. cum s-ar spune, "las-o asa la punctul mort"!!! le citesti pe astea babesti, dormi vreo doua zile ca sa iti treaca durerea de cap si dupa aia urmezi sfatul lui Gongy! acolo o sa gasesti toate explicatiile. si dupa aia daca mai ai nelamuriri, trimiti un mesaj privat(PM) la vreunul dintre colegi si incercam sa te lamurim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

lupualb : Decembrie 19, 2012, 04:24:07 »

si inca ceva , daca esti curios poti sa faci tu inventaru , eu nu sunt curios dar si daca dau un sfat nu-l dau nici cu aroganta si nici nu rad de un coleg daca intreaba ceva si nu stie , se pare ca unii sau nascut invatati , sau au uitat cand si ei la randul lor intrebau , si sa-ti mai spun ceva domnule moderatot ???? decat sa induc lumea in eroare si sa fie amendata mai bine ma abtin , ce profesionist e acel moderator care explica ca el face 7 programe de conducere legate si ca e perfect legal ? ?

Ce moderator e cel care la prog. pt echipaj nu stie cum trebuie facut programul ? asa ca te rog sa nu-mi mai adresezi intrebari , am observat si 2,3,moderatori care ,DA stie cum sa-si faca treaba ,dar multi prea multi sant peaici care .... in fine , numaru de postari sa conteze si raspunsuri in doi peri ,

Cum am mai spus mai sus , chiar nu-mi face nici o placere dialogu cu tine .

da. la dat sfaturi, sau la acuze nefondate nu ne intrece nimeni  !

eu sunt cel care a postat aici 7 programe de munca intr-o saptamana.

il intreb  pe acest coleg (in particular nu a dorit sa-mi raspunda, sau nu a stiut)

ce lege , ce articol, ce aliniat am incalcat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.