Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Legal .....sau ..... ilegal ?


Gongy

Postări Recomandate

  • Members
[...]daca incep saptamina de lucru dupa 24 de ore de pauza duminica la ora 22,30 pot sa conduc pina simbata la ora 22,29[...]

Nimic mai corect. (presupun că te referi că poți munci, adică condus + alte activități + timp la dispoziție etc).

[...]cu toate ca sunt 7 zile dar nu depasesc cele 144 de ore(24x6)[...]

Ai greșit doar la număratul zilelor, sunt doar 6 zile :)). Și, de dragul exactității, să nu depășești 143 de ore și 59 de minute (în secunda imediat următoare deja ești obligat să începi o nouă pauză săptămânală, în cazul în care te-ai întins cu munca până în acel moment).

[...]Intr-o saptamana poti deschide 6 programe, insa sunt artificii sa deschizi si 7 programe , depinde de interes . Daca incepi programul duminica la ora 22. 30 , dupa parerea mea , vinerea urmatoare ........[...]

În 561 spune că următoarea pauză săptămânală trebuie să înceapă înainte de sfârșitul a 6 perioade de 24 de ore de la ultima pauză săptămânală, deci el a calculat corect: de duminică ora 22:30 până sâmbătă ora 22:29 poate munci liniștit.

WRONG ! Citeste si interpreteaza corect 561/2006 !

1. 561 spune ca dupa maximum 6 programe , nu inainte de 6 programe , trebuie sa faci o pauza saptamanala .

2. Tot 561 spune ca poti face un singur program intr-un arc de 24 ore , referitor la ziua de munca.

3. 561 te conditioneaza ca timp de munca saptamanal cat si cumulat in doua saptamani

4. Pauzele de 24 ore intre saptamani te conditioneaza la recuperari

5. Amestecul orelor fizice in graficul orarului de respectat comform 561 este o mare eroare !!! Cu atat mai mult atunci cand folosim tahograful digital .

Dupa parerea mea 561 trebuie citit si interpretat corect si mai ales respectat ! Zic si eu asa.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
1. 561 spune ca dupa maximum 6 programe , nu inainte de 6 programe , trebuie sa faci o pauza saptamanala .

Articolul 8, pct. 6: ''O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru

de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.'' Este copy/paste direct din Reg. C.E. 561/2006. După cum vezi se vorbește de 6 perioade de 24 de ore nicidecum 6 programe. Sintagma ''până la'' scrisă cu litere bold, oare ce înseamnă... înainte de a se termina cele 6 perioade de 24h sau după?

2. Tot 561 spune ca poti face un singur program intr-un arc de 24 ore , referitor la ziua de munca.

Când spui ''program'' presupun că te referi la suma timpilor de muncă (condus+alte activități+timp la dispoziție), nu?

În cazul ăsta, dacă eu încep munca la ora 00:00, conduc 55 de minute, mai am alte activități vreo 7 minute și apoi fac pauză zilnică de 11h... dacă e cum spui tu, de la ora 12:02 (când mi se termină pauza zilnică) până la ora 00:00 (când se încheie arcul de 24h)... eu ce fac?

Între noi fie vorba, m-ai dezamăgit oldtrucker.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
1. 561 spune ca dupa maximum 6 programe , nu inainte de 6 programe , trebuie sa faci o pauza saptamanala .

Articolul 8, pct. 6: ''O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru

de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.'' Este copy/paste direct din Reg. C.E. 561/2006. După cum vezi se vorbește de 6 perioade de 24 de ore nicidecum 6 programe. Sintagma ''până la'' scrisă cu litere bold, oare ce înseamnă... înainte de a se termina cele 6 perioade de 24h sau după?

2. Tot 561 spune ca poti face un singur program intr-un arc de 24 ore , referitor la ziua de munca.

Când spui ''program'' presupun că te referi la suma timpilor de muncă (condus+alte activități+timp la dispoziție), nu?

În cazul ăsta, dacă eu încep munca la ora 00:00, conduc 55 de minute, mai am alte activități vreo 7 minute și apoi fac pauză zilnică de 11h... dacă e cum spui tu, de la ora 12:02 (când mi se termină pauza zilnică) până la ora 00:00 (când se încheie arcul de 24h)... eu ce fac?

Între noi fie vorba, m-ai dezamăgit oldtrucker.

Pai la primul punct bifat te contrazici in ceace ai spus in articolul precedent .

La al doilea punct nu ai inteles nimic din 561 referitor la programul de lucru si arcul de timp de 24 ore !

Parerea mea este ca nu intelegi ce scrie in textul regulamentului si ai tendinta in a te pierde in calcule asupra orelor facand analize matematice abstracte .

Eu zic sa sezi binisor sa citesti regulamentele 3820 ; 3821; 561 sa le iei ad literam apoi sa le interpretezi din pct. de vedere juridic cum stau treburile.

Acolo ( in subiectul 2) comiti o mare eroare, eroare ce se trece cu vederea usor la orice control sumar , dar daca te ia la bani marunti .... Citeste bine 561 ! Si raspunde la urmatoarea intrebare : ...incepi programul asa cum zici tu si il faci asa cum zici tu , dupa alea 11 ore pleci si lucrezi .... ce implicatii sunt ( legal) si cum arata diagrama ?

Eu zic doar sa mai reflectezi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Oldtrucker unde ai găsit tu cuvântul ''program'' sau ''programe'' în 561?

La ce anume te referi când spui ''1 program''?

Câte zile sunt de duminică ora 22:30 până sâmbătă ora 22:30?

Unde ai găsit scris că trebuie să faci pauză săptămânală după 6 programe (indiferent ce-or fi alea) și nu înainte?

La fel, unde Dumnezeu ai găsit scris că pot face un singur program într-un interval de 24h?

Întrebarea de la sfârșitul situației expuse îți era adresată direct, așteptam răspuns la ea. Era oarecum retorică, un fel de a-ți arăta că greșești. Tu ce faci, mă întrebi pe mine aceeași întrebare? :o

P.S. Te provoc public să răspunzi (cu citate din regulamente) cu atât mai mult cu cât ai statut de moderator pe acest forum iar nivelul de credibilitate este destul de ridicat. Arată-mi clar (copy/paste urmat de explicația de rigoare) unde greșesc și ai cuvântul meu că mă retrag definitiv de pe acest forum și-ți dau ție plăcuța cu șoferii.ro.

Eu unul încep să mă cam satur de fazele astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cuvantul PROGRAM este generic folosit de mine si asta pentru a ma face inteles .

Acum :

1. Art 8 - 2 ((2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus

zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic. ) De aici rezulta faptul ca trebuie ca intr-un arc de 24 ore trebuie sa incluzi ziua de munca ( programul) cat si repaosul zilnic

Art 6 -1 ((1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore.

Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu

mai mult de două ori pe parcursul săptămânii. ) De aici reiese faptul ca poti conduce numai 9 ore sau maximum 10 ore dar numai de 2 ori intr-o saptamana , insa incadrata in definitia din text , recte durata de condus zilnica !

Art 6 - 2 ((2) Durata de condus săptămânală nu depăşeşte cincizeci şi şase de ore şi nici nu generează

o depăşire a duratei maxime de lucru săptămânale stabilită de Directiva 2002/15/CE.) De aici reiese faptul ca pot avea 6 perioade de 24 ore saptamanal in care sa-mi incadrez zilele de condus (program generic vorbind)( 9 +9+9+9+10+10), deci expresia corect interpretata fata de Art 6 pct 6 care face trimitere ca saptamana sa fie incheiata inaintea terminarii timpului maxim de lucru pe parcursul unei saptamani , de altfel in 3820 la art 6 pct 1 alin 2 zice clar ((1) Durata de conducere cuprinsă între două perioade zilnice de

repaus sau între o perioadă zilnică de repaus și o perioadă săptămânală

de repaus, denumită în continuare „perioada zilnică de conducere”, nu

trebuie să depășească nouă ore. Aceasta poate fi prelungită la zece ore

de două ori pe săptămână.

După maximum șase perioade zilnice de conducere, conducătorul auto

trebuie să ia o perioadă săptămânală de repaus, astfel cum este definită

în articolul 8 alineatul (3).) ----Deci aici este folosit cuvantul DUPA

Art 4 - q („perioadă de şofat”: durata de şofat cumulată între momentul în care conducătorul se

aşază la volan după o perioadă de repaus sau o pauză şi momentul în care începe o

perioadă de repaus sau o pauză. Perioada de şofat poate fi continuă sau fragmentată) Daca gandim corect , fata de art 8 alin 2 , inceperea programului indiferent de cate ore conduci in perioada din zi , incadrandu-te in quantumul de maximum admis a conduce intr-o zi implica si incheierea zilei de munca urmata obligatoriu de repaosul zilnic

Art 4 - k („durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei

perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o

perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal; ) completare din 3820 cu art 6 alin 2

Aici doar cateva interpretari . Voi continua daca prezinta interes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members
Am si eu o intrebare daca ma puteti ajuta.Mai este obligatorie pauza de 45 min in cazul conducerii in echipaj dupa ce ambii conduc cate un program?multumesc

Dupa ce conduc ambii cate un program fac repaosul zilnic . Ce pauza de 45 minute sa mai faca ? In echipaj pot merge fara pauze de 45 minute alternativ , adica 4.30 sofer I, 4.30 sofer II , 4.30 sofer I si 4.30 sofer II dupa care se face repaos zilnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

WRONG ! Citeste si interpreteaza corect 561/2006 !

1. 561 spune ca dupa maximum 6 programe , nu inainte de 6 programe , trebuie sa faci o pauza saptamanala .

2. Tot 561 spune ca poti face un singur program intr-un arc de 24 ore , referitor la ziua de munca.

3. 561 te conditioneaza ca timp de munca saptamanal cat si cumulat in doua saptamani

4. Pauzele de 24 ore intre saptamani te conditioneaza la recuperari

5. Amestecul orelor fizice in graficul orarului de respectat comform 561 este o mare eroare !!! Cu atat mai mult atunci cand folosim tahograful digital .

Dupa parerea mea 561 trebuie citit si interpretat corect si mai ales respectat ! Zic si eu asa.....

La punctul 5 n-am inteles ce vrei sa zici

REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 15 martie 2006":35abwavj]Articolul 8

(6) O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârșitul a șase perioade de douăzeci și patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.

Greseli la punctul unu: regulamentul zice "pana la sfarsitul", deci se poate face o noua pauza saptamanala oricand, atata timp cat e mai devreme. Tot regulamentul zice "perioade de 24 ore" nu programe. Suntem limitati la numarul de perioade de 24 de ore din momentul terminarii ultimei pauze saptamanale si nu suntem limitati nicaieri la numarul de programe atata timp cat nu depasim cele 6 perioade de 24 ore.

REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 15 martie 2006":35abwavj]Articolul 8

(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic.

Punctul 2: Regulamentul nu te limiteaza la un singur program in 24 de ore ci la efectuarea pauzei intr-un interval de 24 ore de cand s-a inceput programul. Se poate lucra 2 ore, pauza, dupa care se incepe alt program intreg. Regulamentul este interesat doar de ceea ce ai facut de la ultima pauza. Odata ce s-a efectuat pauza, programul de munca si condus s-a resetat si se incepe de la zero. De aici rezulta ca nu e absolut nici o problema sa incepi 2 programe in 24 de ore, iar daca chiar insisti se pot incepe si 3. Exemplu: conduci o ora, pauza 9 ore, condici alta ora, pauza 9 ore si incepi al 3-lea program si au trecut abia 20 ore. Important este sa fie pauza ceruta de lege.

REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 15 martie 2006

privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale în domeniul transporturilor rutiere,

de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3821/85 ?i (CE) nr. 2135/98 ale Consiliului

si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3820/85 al Consiliului

Acesta este titlul legii care trebuie sa o respectam ca soferi, lege care ne impune diverse limite soferilor.

ABROGÁ, abrog, vb. I. Tranz. A anula o lege, o dispozitie oficiala.

Legea 3820/85 nu se mai citeaza pentru ca nu mai exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

(Aviz! Nu va luati dupa vorbele ce le spun eu pentru . . . "ziua de maine". Pentru "ziua de maine" aparati-va cum stiti, cum va povatuiesc cei mai vechi pe aici, dar luati aminte la cuvintele mele pentru termene (in timp) de distanta "medie" si "lunga").

N-am mai putut intra de mult pe aici dar vad ca tot nu a-ti ajuns la nici o concluzie si ca fiecare pasare pe limba ei piere.

Asta, este si "reteta succesului", si de-aia ne si iau astia pielea. Daca "jocul" asta era fotbal noi nici nu puteam sa incepem vreodata sa-l jucam pentru ca nu ne intelegeam nici macar asupra momentului cand trebuia sa-l incepem.

Inainte de toate trebuie sa nu uitam ca inainte de a fi "lucrator" esti "persoană". Apoi (ma refer la "angajati") din punct de vedere juridic angajatul este lipsit de "autonomia de vointă" si este (prin contract) situat intr-un regim de dependentă.

Deci, in mod normal, orarul nu si-l face soferul decat daca pentru asta ii da mana libera al sau angajator. Dar in situatia asta cel care trebuie sa-l traga la raspundere pe angajat, nu ar trebui sa fie politia ci angajatorul, iar politia sa traga de manecă angajatorul.

Numai ca, atat "intreprinderea" cat si "organul public" sunt "persoane juridice" (sau, intr-un termen spaniol "persona de existencia ideal") in vreme ce angajatul (in exercitiul functiunii) nu mai are in acele momente nici macar atributele de "persoană".

Aritmetic putem nota asa: "antreprenorul" il notam cu "+1", "autonomul" il notam cu "1" iar "angajatul" il notam cu "-1".

Cu alte cuvinte "anteprenorul" este (juridic vorbind) "mai mult decat . . . persoană", "autonomul" este "persoană plină", iar "angajatul (in exercitiul functiunii)" este "mai putin decat . . .persoană. Numai ca . . . atat "ei", cat si "noi" necunoscand "lungimea lungului de nas, pe de o parte ni se asuma responsabilitati de persoana atunci cand nu suntem, iar "noi" ne arogam atribute de "persoana" (in momentele "exercitiului functiunii") desi juridic, suntem (in acele momente) lipsiti de ele.

Angajatul este imposibilitat de lege ("imposibilitat" nu este sinonim cu "interzis". Spre exemplu "boul este imposibilitat sa iasa din jug", sau "prizonierul este imposibilitat sa iasa din celula". Imposibilitat sa se miste, este spre ex. cineva care este bagat in "camasa de forta". Imposibilitat sa iasa din ham este calul inhamat. Degeaba ii spui calului "esti liber" daca il lasi inhamat, si legat de un par) sa vanda mai mult de un maxim de 10 ore dintr-o "zi (naturala) lucratoare" iar, pe "cale de consecinta", angajatorul este imposibilitat de lege sa primeasca (normal ca nu poti, nu ai cum, primi ceva ce este imposibilitat prin lege, sa ia nastere)

Noi nu suntem masini. Suntem "fiinte umane" si nu trebuie sa uitam asta nici un moment. "O zi" este de "sinonimie perfecta" cu "24 de ore" dar "24 de ore" nu are "sinonimie automata" cu "o zi". Zilele au personalitatea lor. Se numesc cum stim :"duminica", luni"... etc. Regulamentul 561 permite un "timp de lucru" zilnic de maxim 10 ore. Daca este "doar condus" ("zbor", sa zicem) si nimic altceva este valabil "programul de condus". Dar daca sunt incarcari, asteptari, si orice altceva in afara de "condus", asta inseamna "timp de lucru" iar "timpul de lucru maxim" pentru "un luni" nu poate de fi mai mare de 10 ore, dupa care . . . mai lucreaza si "lumea ailalta", iar tu mai poti lucra "marti", alte maxim 10 ore (mentinand "organizatorul de joc" si nu "jucatorul" distanta intre "manșe"

Facand o analogie cu jocul de fotbal si imaginandu-ne ca se pune tahograf fiecarui jucator, si tahograful se pune in miscare doar "cad se misca roata" (cand jucatorul face pasul) voi ce credeti, cand fluiera arbitrul sfarsitul meciului, jucatorii care nu au facut inca "timpul de condus" mai pot continua sa joace? Va invit (daca moderatorul ma lasa) sa vizitati blogul meu (Ego - obiectivism). Niciodata nu stii de unde sare iepurele.Salutari si . . . drumuri bune. :-h

Mit: Vida clara, multumim pentru raspuns, dar am aprecia un raspuns mai clar si usor de citit. Are mai mult o tenta filozofica iar noi am dori mai mult ceva practic si care sa fie intr-adevar de ajutor. Deasemenea am aprecia daca ti-ai corecta varsta de la profil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru expertii in sofat cu diagrama si card va propun urmatoarea speta:

Ex. astazi la ora 18:00 introduc diagrama sau cardul in tahograf, setez tahograful pe odihna si o perioada de 11 imi fac odihna. A doua zi la ora 5:00 plec in cursa timp in care tin cont sa nu am activitate de condus mai mare de 4.5 ore. Pana la ora 18:00 a doua zi activitatea se desfasoara cu pauze multe si nu reusesc sa insumez 9 sau 10 ore de condus (sau sa zicem ca am si consumat timpul de condus), ora la care se incheie intervalul de 24 ore deci se termina prima zi de condus. In acest sens consideram ca incepe o noua perioada de lucru, pentru tahografe cu diagrama schimbam diagrama, prima perioada de activitate fiind de conducere efectiva. Dupa o perioada de condus efectiv ajung acasa si setez tahograful pe odihna pentru a-mi face odihna de 11 ore pentru aceasta zi.

ESTE CORECTA ACEASTA ABORDARE DIN PUNCTUL DE VEDERE AL ORDINULUI 561?

Pentru raspunsuri pro sau contra va rog argumentati in conformitate cu legislatia in vigoare.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 15 martie 2006":31b9awty]Articolul 8

(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic.

viewtopic.php?f=83&t=3527&start=375#p89175

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Exact. Cu alte cuvinte, inainte sa treaca 24 de ore de cand ai inceput programul, tu trebuie sa ai o pauza zilnica intreaga. Vei calcula 24 - 9 sau -11, in functie de ce pauza ai nevoie si vei obtine timpul de munca care il poti avea la dispozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Pentru expertii in sofat cu diagrama si card va propun urmatoarea speta:

Ex. astazi la ora 18:00 introduc diagrama sau cardul in tahograf, setez tahograful pe odihna si o perioada de 11 imi fac odihna. A doua zi la ora 5:00 plec in cursa timp in care tin cont sa nu am activitate de condus mai mare de 4.5 ore. Pana la ora 18:00 a doua zi activitatea se desfasoara cu pauze multe si nu reusesc sa insumez 9 sau 10 ore de condus (sau sa zicem ca am si consumat timpul de condus), ora la care se incheie intervalul de 24 ore deci se termina prima zi de condus. In acest sens consideram ca incepe o noua perioada de lucru, pentru tahografe cu diagrama schimbam diagrama, prima perioada de activitate fiind de conducere efectiva. Dupa o perioada de condus efectiv ajung acasa si setez tahograful pe odihna pentru a-mi face odihna de 11 ore pentru aceasta zi.

ESTE CORECTA ACEASTA ABORDARE DIN PUNCTUL DE VEDERE AL ORDINULUI 561?

Pentru raspunsuri pro sau contra va rog argumentati in conformitate cu legislatia in vigoare.

Multumesc

Programul de munca iti incepe la ora 05.00, nu la ora 18.00 ora la care ai introdus cardul (sau diagrama)

Dupa ce iti termini programul de condus ai obligatia de a sta in repaus 9, 11, 24 sau 45 ore ...

Iar cu obligatia de a face pauza inainte ... depinde de ce ai bifat.... pozitia 15, 16, 17 pe foaia de concediu.... etc.

Drumuri line

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Tu practic întrebi dacă poți face pauză+conducere apoi conducere+pauză... Răspunsul este nu, din cauză că în 561 este specificat clar că într-o perioadă de 24h de la ultima pauză zilnică sau săptămânală tu trebuie să incluzi o nouă pauză zilnică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Adiretegan, nu e deloc obligat sa inceapa programul atunci cand introduce cardul in tahograf. Din contra, daca preia masina undeva departe de baza sau de locul de resedinta, este obligat sa inceapa cu pauza. Deci e foarte corect si ok sa inceapa cu pauza.

REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 15 martie 2006":1cljqgbm] Articolul 9 (2) Perioada de timp necesară conducătorului auto pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reședință a conducătorului auto, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto, nu se consideră repaus sau pauză, cu excepția cazului în care conducătorul auto se află pe un feribot sau în tren și are acces la o cușetă.

Edit: Cu scuzele de rigoare, am citit cam in fuga mesajul anterior. Raspunsul meu de aici nu prea isi are rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

De ce trebuie sa va legati de pauza de dinaintea plecarii?Este o pauza care poate fi obligatorie sau nu,in functie de activitatea avuta inainte de aceasta pauza.@Giga incepe perioada de activitate la ora 5:00.Abia de la aceasta ora se incepe o noua perioada de activitate.La ora 18:00 isi poate incheia activitatea sau o poate prelungi pana la ora 20:00,dupa care trebuie sa faca o pauza de minim 9 ore.Repet:perioada de activitate nu incepe la ora 18:00 cand introduce cardul sau diagrama ci la ora 5:00 cand se pune in miscare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • Members

Daca dupa 4ore si 30 de min am ajuns la descarcat sa zicem(sau vama)trebuie sa fac pauza de 45 de min inainte de a incepe descarcarea?Si daca da,cat timp fac descarcarea(sa zicem 3h) ma pun pe tahograf ca alte servicii(semnu de ciocane) dupa aceea,cat mai pot sa conduc ca sa fiu in regula?De fapt cat poti sa stai maxim pe ciocane si dupa aia sa mai si conduci,cat ar fii un total acumulat pentru toate astea cu tot cu pauzele de 45 de min.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

am voie sa circul de la ora 22 pana la ora 08 dimineata deci eu plec la ora22 diferenta pana la ora 01 ora utc este de 3 ore deci a doua zi cand am voie sa plec .eu plec la 22,merg noua ore cu pauza de o ora intre ele deci osa ma opresc la 8 dimineata cand pot sa plec

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.