Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Legal .....sau ..... ilegal ?


Gongy

Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Members

GONGY ti-am urmarit "programele de munca" si pot spune ca SINT LEGALE.

Reg. 561 trebuie INVATAT si INTELES, altfel o sa mai vezi mesaje de genul " nu ai voie sa conduci doua zile consecutive cite 10", sau " cele trei pauze zilnice reduse trebuie recuperate", sau " intr-o zi de munca (24 de ore), nu ai voie sa conduci mai mult de 9 ore, respectiv 10 ore ( 2x saptamina), sau "am auzit eu de la un sofer cu multi ani de experienta in spate" si multe altele. Trebuie doar sa arunci o privire pe aceste postari si-ti dai seama cine a inteles Reg.561 si cine nu.

In orice caz, pe unii i-ai bagat rau de tot in "ceata"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

o zi cu multa munca  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

IMG_2210.jpg

cele 4:38 h apar cu semnul intrebarii din cauza ca , la introducerea cardului , si introducerea datelor manuale , un coleg incerca sa iasa din parcare si fiind incurcat  de o duba , manevra lipit de cabina mea si il dirijam , iar intre timp tacograful a sarit peste acea etapa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

:D :D :D Spune-mi unde gresesc ca sa-mi indrept greselile hi hi hi

eu consider  ca e practic , nu legal ..........sau mai bine zis ......,, legal practic

Am citit tot acest topic important de-a fir a păr şi am înţeles de la GONGY că este legal să poţi conduce chiar şi 15 ore într-un interval de 24 de ore consecutive, luând odihna redusă de 9 ore între cele două perioade de condus.

Oare am înţeles bine? Am citit legislaţia de câteva ori şi tot n-am reuşit să mă lămuresc pe deplin în aşa fel încât să fiu sigur că nu încalc nici o lege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

scriu de pe telefon , sunt 13.30 h maximul de ore conduse in 24 h-daca faci un program de 9h plus45 min pauza intre perioadele de sofat plus 9h odiha (si ai incheat programul) si 4.30h din al doilea program (plus pauza de 45 min care o faci intre perioadele de sofat din al doilea program faci fix 24 h )  , alea 15 sunt orele de serviciu ,luate la un program de 24 h (15h serviciu- toate activitatile plus 9 h odihna)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Chiar, am uitat de cele două pauze mici de câte 45 de minute care se cuvin între cursele de 4,5 ore! Mea culpa! Am prostul obicei de a neglija detaliile.

Într-adevăr, nu sunt 15 ore, ci 13:30. Bun, deci ne putem baza pe astea 13:30 în 24 de ore consecutive ca fiind legale! Aşadar, în 24 de ore consecutive, maximul de ore de condus efectiv nu este 9 (10) ore, ci este 13:30!

Super! În sfârşit, am înţeles şi eu cu precizie cum trebuie făcut! E bine să ştim asta atunci când ne grăbim şi facem curse de mai puţin de o săptămână.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Aşadar, în 24 de ore consecutive, maximul de ore de condus efectiv nu este 9 (10) ore, ci este 13:30!

Nu este legal.

Referitor la afirmatia de mai sus, care revolutioneaza aceasta stiinta numita "Soferie", vreau doar sa va spun ca acest lucru este posibil doar daca nu respecti regulamentul. Am discutat saptamana asta aceasta situatie cu inspector trafic Anton de la ARR Galati care mi-a spus ca nu exista asa ceva.

Conform regulamentului, saptamana de lucru incepe de luni ora 00:00 si tine pana duminica , ora 24:00. In practica, prima ta saptamana de lucru incepe in momentul cand ai introdus cardul tahograf sau diagrama (cand te-ai angajat si ai inceput lucrul, sau dupa concediu, etc). Poti sa incepi saptamana de lucru la ce ora doresti: la ora 02:00, la ora 11:30, la ora 16:50, la ora 23:00, etc. Iar din acel moment urmeaza arcuri de 24h, in fiecare arc de 24 ore tu nu ai voie sa ai decat timpii prevazuti de regulament, adica 9ore/zi (maxim 10 de 2 ori pe saptamana) de condus, odihna zilnica normala de 11 ore (sau 3+9) sau redusa la 9 ore de 3 ori pe saptamana, 5 sau maxim 6 perioade de condus saptamanale, a 6-a perioada cu recuperare pana la a treia saptamana care urmeaza, etc.

Daca tu ai inceput SAPTAMANA DE LUCRU DE EXEMPLU LUNI , adica ai inceput sa conduci la ora 00:00 de exemplu, atunci incepe arcul tau de 24h. Conduci pana la 04:30, faci 45min pauza, apoi conduci pana la 09:45, faci iar 45min pauza, apoi mai conduci 1 ora. S-a facut ora 11:30. Incepi o odihna zilnica redusa la 9 ore. S-a facut ora 20:30. Si acum, daca incepi o noua zi de lucru, conducand inca 3:30 ore (pana la ora 24), intr-adevar, poti conduce 13:30 ore in 24 de ore, dar nu respecti arcul de 24 de ore, si ai amenda. Ziua de lucru (conform regulamentului) are 24 de ore. Bineinteles, tu o incepi cand vrei. Dar trebuie sa respecti cele 24 de ore. Ceea ce se poate face mai sus (adica 13:30 ore de condus in 24 de ore) se poate face doar daca nu se respecta ziua de lucru de 24 de ore... Adica se respecta perioadele de condus(10 ore maxim), de odihna (minim 9 ore de 2 ori pe saptamana), dar nu se respecta ZIUA de lucru. ZIUA = 24 ore, nu 20:30 ore, cat o faceti voi, pentru ca la 20:30 incepeti o alta ZI de LUCRU.

Asta este atat parerea mea cat si punctul de vedere al ARR Galati prin inspector de trafic Anton, care mi-a demonstrat ca nu este legal acest lucru aratandu-mi pe servieta aia a lor magica in care introduc diagramele sa le citeasca... El acolo urmareste ZIUA de lucru, adica ARCURILE de 24h. Bineinteles, mi-a si zis razand ca daca ma prinde cu d-astea, ma si arde, chiar daca ne cunoastem.

Atentie mare la arcurile de 24h. Si la faptul ca ZIUA are 24 ore.

In regulamentul 561/2006 este precizat la Art. 4 Al. g+h+i+k+l:

(g)„perioadă de repaus zilnic”: partea unei zile în timpul căreia conducătorul auto poate

dispune liber de timpul sau şi care poate fi o „perioadă de repaus zilnic normală” sau o

„perioadă de repaus zilnic redusă”:

–„perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puţin unsprezece

ore. De asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două

tranşe, din care prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puţin trei ore şi a

doua, o perioadă neîntreruptă de cel puţin nouă ore;

–„perioadă de repaus zilnic redusă”: orice perioadă de repaus de cel puţin nouă ore, dar

mai puţin de unsprezece ore;

(h) „perioadă de repaus saptamanal”: o perioadă săptămânală în timpul căreia un

conducător auto poate dispune liber de timpul său şi care poate fi o „perioadă de repaus

săptămânal normală” sau o „perioadă de repaus săptămânal redusă”:

–„perioadă de repaus săptămânal normală”: orice perioadă de repaus de cel puţin

patruzeci şi cinci de ore;

–„perioadă de repaus săptămânal redusă”: orice perioadă de repaus de mai puţin de

patruzeci şi cinci de ore, care poate fi redusă la minimum douăzeci şi patru de ore

consecutive, sub rezerva condiţiilor menţionate la articolul 8 alineatul (6);

(i) „săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni şi ora 24.00 a zilei de

duminică;

(k)„durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei

perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o

perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal;

(l) „durată de condus săptămânală”: durata de condus totală, acumulată în timpul unei

săptămâni;

ZIUA = 24h, SAPTAMANA = 7 ZILE. Iar astea asa raman.

CONCLUZIA: deci, poti scoate LA UN MOMENT DAT 13:30 ore de condus de pe ANUMITE 24h pe care le urmaresti tu, dar acest lucru depinde STRICT de ULTIMUL arc de 24 de ore pe care trebuie sa il inchei, pentru ca ALTFEL nu iti inchei ziua de lucru de 24h si depasesti perioada de condus de maxim 10 ore. Sper ca nu v-am bagat mai tare in ceata si ati inteles ceea ce am dorit sa va transmit.

Sa auzim numai de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

, 5 sau maxim 6 perioade de condus saptamanale, a 6-a perioada cu recuperare pana la a treia saptamana care urmeaza, etc.

nu  am inteles ce vrei sa zici  cu a 6-a perioada cu recuperare ???

la subiectul ,,intrebari pe care dorim sa le adresam domnilor de la arr ,, am cerut un raspuns legat de cele 2 interpretari ,  acum ramane sa primim si raspuns oficial  ;D ;D ;D 

PS :  cred ca ai urmarit postarile mele si cum am facut diferenta intre cele 2 interpretari , LEGAL si PRACTIC .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu  am inteles ce vrei sa zici  cu a 6-a perioada cu recuperare ???

In saptamana de lucru curenta, a sasea perioada de conducere te determina sa iei odihna saptamanala redusa pana la minimum 24 ore (nu 45 cum e normal). Respectand ziua de lucru, adica arcurile de 24 ore, acea zi de lucru a-6-a, care in mod normal trebuia sa fie libera (sa poti insuma 45 ore de odihna), ti-a consumat din acele 21 de ore (cu care trebuia sa faci 45). Acele ore consumate, cate ti-a consumat tie, de exemplu 12 ore, trebuie sa le recuperezi prin alipire la o perioada de 45 ore de odihna saptamanala normala pana sfarsitul urmatoarelor 3 saptamani care urmeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

daca ar fi sa luam in calcul munca plus pauza saptamanala in o saptamana cum defineste dex-ul si reg 561 saptamana , adica de la ora 00 luni pana la ora 24 duminica , atunci ar fii :

luni 00.00 pana sambata ora 03.00 -munca plus 45 h pauza pana la ora 24 a zilei de dumnica , ( 5 perioade de 24 plus a -6-a de numai 3 h + 45 h pauza = 7 zile ale saptamanii ) ,

luni 00 .00 pana dumnica ora 00.00 ( sambata spre dumnica ora 24.00 -00.00) plus 24 h pauza redusa ( 6 perioade de 24 h plus 24 h pauza = 7 zi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Asta este atat parerea mea cat si punctul de vedere al ARR Galati prin inspector de trafic Anton, care mi-a demonstrat ca nu este legal acest lucru aratandu-mi pe servieta aia a lor magica in care introduc diagramele sa le citeasca... El acolo urmareste ZIUA de lucru, adica ARCURILE de 24h. Bineinteles, mi-a si zis razand ca daca ma prinde cu d-astea, ma si arde, chiar daca ne cunoastem.

Atentie mare la arcurile de 24h. Si la faptul ca ZIUA are 24 ore.

deci sa inteleg ca daca domnul inspector anton se intalneste cu mine in trafic , are sa ma lase fara bani pe urmatoarele luni ???

citez din 561 :

    Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic.

inspectori si soferi  ;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ce se agita lumea pe aici cu arcuri si alte figuri geometrice iar eu am langa mine vreo 40 de colegi care fac pauza de 9-60 ore cu diagrama scoasa din aparat si nici macar marele jandarm francez nu comenteaza....

Acum banuiesc ca o sa-mi sara iar toti in cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Ce se agita lumea pe aici cu arcuri si alte figuri geometrice iar eu am langa mine vreo 40 de colegi care fac pauza de 9-60 ore cu diagrama scoasa din aparat si nici macar marele jandarm francez nu comenteaza....

Acum banuiesc ca o sa-mi sara iar toti in cap.

si tu si eu cred ca trebuie sa mai invatam geometrie, ca altfel dam de ala cu coarne  ;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Adică să înţeleg că odihna zilnică obligatorie nu este 9 ore, ci mai mult de 13 ore? Atunci ce rost mai au valorile de 9 ore şi respectiv 11 ore care apar în lege?

eu pot sa-i spun ca greseste cand spune : legal practic, unde o fi auzit el expresia asta nu stiu!

eu stiu ca in justitie este:

    legal sau ilegal, vinovat sau nevinovat, atat si nimic mai mult.

Da, şi din punctul meu de vedere nu există distincţia legal-practic, ci doar dihotomiile legal-ilegal, respectiv practic-nepractic. Evident că practica primează, în sensul că dacă o lege nu este practică, atunci ea trebuie schimbată şi, reciproc, dacă ceva este practic, atunci el trebuie legiferat.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

;D ;D ..PRACTIC .vine de la punerea in practica cat mai ,,legal ,, posibila , nu am gasit alt cuvant mai potrivit , personal , am facut aceasta  mica /mare diferenta dupa termenii zilnic /zilnica sau saptamana /saptamanal care NU se respecta ca la ,,carte ,,( dex ) 

Adică să înţeleg că odihna zilnică obligatorie nu este 9 ore, ci mai mult de 13 ore? Atunci ce rost mai au valorile de 9 ore şi respectiv 11 ore care apar în lege?

la asta ma refer cand zic practic  sau legal ...

in cazul conducerii continue (drum lung ) a sta dupa cele 24 h ale zilei de munca e risipa de bani , se pierde din eficienta transportului , se respecta perioada zilnica de condus , o pauza normala  , totul facut repede in 20.45 ore  ( plus minus )  din momentul pornirii .... si iara la drum ...

in cazul unei conduceri -gen distributie sau grupaj ..etc ..cand alternezi conducerea cu alte activitati , faci 13 /15 h de serviciu si 11/9 de pauza ...si ai facut 24 h din momentul pornirii dupa o pauza zilnica sau saptamanala

ps : abel  in 561 spune ca minimul pauzei zilnice normale  este de 11 h , ( toti folosim minimul )  iar o pauza redusa este perioada cuprinsa intre mai putin de 11 dar nu mai putin de 9 h ( iar noi o folosim la minimul ei )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

    Pt. Phraeudian

Sigur - A N T O N - Inspectorul  ARR din Galati ti-e PRIETEN ?????

Sunt curios in PV ce lege ,,mentioneaza ,,pt.amenda ????? ===personal respect reg.561 NU semnez si Firma face CONTESTATIE !!!!!!!

Acest lucru (ARC 24 H) nu esti singurul care il sustini; unii.... au stat in PAUZA 14 H (ore)pentru a incepe un NOU program....nu-i asa Mario ????

  In alt mesaj de-al tau,zici ca ,,prietenul,, tau a spus :la ECHIPAJ dublu---2 H.ciocane DUPA 2H30.condus INTRA TOATE la condus....!!!!!

ATENTIE cand se pune :CIOCANELE si cand se pune :PATRAT !!!!!!!

  Sofer 1. (VOLAN )=SOFER 2.(PATRAT )

  Sofer 2. (VOLAN)=SOFER 1.(PATRAT).....

REG.561 VALABIL pentru:  prietenul tau ... ,tine/mine si coordonatori .Se aplica in UE (s-a schimbat ,,hotarul,,dincoace de Galati)??????

  Despre soferii francezi de multi ani ei la sfarsit de zi ,incheie diagrama si lasa aparatul DESCHIS pana ziua urmatoare sau dupa pauza mare

Valabil in F.D.B.NL...nu incaleca  activitatile...urmatoarea diagrama corespund km./loc/acul pleaca de unde a oprit roata...(avantaj=sindicat)

Daca erau ,,CAMERE,,dupa revolutie in salile de examene ,multi nu aveau astazi Bacul sau Facultati (multe tari nu recunosc diplomele din tara !!!!!oare de ce??????? )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ma intreb cat mai dureaza pana o sa-i invete ARR-ul pe nemti si francezi cum se aplica legile,pentru ca dupa 3 luni de comunitate si multe controale mai ales in F, nu am primit nici o amenda. Sa nu fi stiut chiar nici un echipaj sa citeasca diagramele ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

fiecare cu norocu sau ghinionul lui,cu cat lucrezi mai mult timp sansele sant mai mari, daca ai ai fost si tu o singura data si te-au controlat , se numeste ca ai avut ghinion.Da nu inteleg ce te deranjeaza ? Ca nu m-au amendat ? Sau esti singurul care stii sa conduci la program ? Nu cred ca as avea ce sa invat de la tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.