Members Mihai Doctorasu Posted January 28, 2011 Members Share Posted January 28, 2011 Category C+E Training - Coupling Excercise Cred ca aici este mai detaliat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members villy_83 Posted January 28, 2011 Members Share Posted January 28, 2011 Hmmm,eu unu inainte sa las picioarele o ridic din perne,apoi las picioarele.Aici vad ca nu au ridicat-o deloc din perne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EX Staff VT880 Posted January 28, 2011 EX Staff Share Posted January 28, 2011 Daca semiremorca este goala,este inutil sa ridici pernele,poti decupla la inaltimea de "mars " ! Daca cautai mai atent gaseai acest topic > http://www.soferii.ro/Forum/http://forum.soferii.ro//viewtopic.php?t=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted January 29, 2011 Members Share Posted January 29, 2011 Servus tuturor! Reteta mea ! 1. Actionez frana de parcare a remorcii . ( pentru ca remorca sa ramana pe loc chiar si in panta) 2.Decuplez saua ( se deschide usor in pozitia de echilibru al ansamblului cap - remorca) 3. Salt puntea spate ( i-mi va fi usor la calarea remorcii) 4. Las jos picioarele remorcii( atat cat sa pot opera bine cu capul tractor ) 5. las jos puntea spate ( aproape sa nu-mi frece saua de remorca la extractie) 6. Ies de sub remorca inaintand cam 0.8m ( pt a avea loc bun intre cap si remorca) 7. Scot cuplele de aer si le asez in suporti apoi cablurile si le asez in suporti * Nici o manevra nu o fac fara a trage frana de mana atunci cand cobor de la volan!! * La cuplare - dupa klicul seii incerc in tractiune daca am ,, agatat bine" - trag frana de mana, cobor sa vad daca siguranta e ,,in regula"cuplez racordurile ,verific aer si lumini , apoi e simplu... * Sa las o remorca si sa agat alta a-mi ia cam 15 min. Nu e mult si nici nu transpir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mercedes_freak Posted January 29, 2011 Members Share Posted January 29, 2011 cate bordeie atatea obicee... fiecare decupleaza in functie de masina pe care lucreaza. daca semirem era goala si egalizarea mergea bine, la ce sa mai ridice din perne? cand intra sub ea, tot pe egalizare intra, ca doar asa a si iesit, nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted January 30, 2011 Members Share Posted January 30, 2011 cate bordeie atatea obicee... fiecare decupleaza in functie de masina pe care lucreaza. daca semirem era goala si egalizarea mergea bine, la ce sa mai ridice din perne? cand intra sub ea, tot pe egalizare intra, ca doar asa a si iesit, nu? Servus tuturor! Cand lasi o remorca , apoi agati alta , poti avea ,,ghinionul" sa nu poti intra . Daca ai pe cap roti mici si lasi remorca pe nivelul tau, unul cu roti inalte nu va intra sub remorca lasata de tine. De obicei , eu lecrez cu porturi - iau remorca ,o descarc la beneficiar , dislocare, incarc , retur in port, las remorca si iau alta. Apoi e anevoios sa ridici mai mult de 15 cm o remorca incarcata si mai ales daca reductorul picioarelor i-ti face probleme. De multe ori am fost nevoit sa chem truckul de manevra din port sa-mi innalte remorca , ca nu puteam intra sub ea, si pierzi timp. Logica mea este urmatoarea : las remorca la un nivel , incat sa poata intra orice cap sub ea! Din bun simt! Altfel as avea ,,frigiderul super plin". De aceea o salt din perne, ajuta mult ca viteza de munca si altele...Drumuri bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Gongy Posted January 30, 2011 Members Share Posted January 30, 2011 fiecare face cum vrea si se descurca cum poate ! mai ales ca sunt atatea variante si atatea comenzi ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted January 31, 2011 VIP Share Posted January 31, 2011 fiecare face cum vrea si se descurca cum poate ! mai ales ca sunt atatea variante si atatea comenzi ! Corect,atata timp cat nu pierdem remorca,nu conteaza cum o agatam/decuplam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mercedes_freak Posted January 31, 2011 Members Share Posted January 31, 2011 Concluzia, cate bordeie, atatea obicee... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Hussein Posted February 17, 2011 Members Share Posted February 17, 2011 Cred ca aici gasiti ce va intereseaza (inclusiv cuplare-decuplare): http://interactiveoverview.volvotrucks.com/content/applications/interactiveoverview/fmfh_lh.html?lama=ro-ro Va salut cu faru'! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members dorian Posted February 18, 2011 Members Share Posted February 18, 2011 ee or dura 13 min sa cuplez vag de cap in 5 min daca nu mocaiestii laii cuplat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mario Bandit Posted April 19, 2011 Members Share Posted April 19, 2011 uite vin si eu cu un filmulet .... Mercedes Actros 1841 aankoppelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members andreicuc Posted April 20, 2011 Members Share Posted April 20, 2011 frumos filmu mario ..ma bucur ca l-ai pus aci sa ne belim si noi ochiu...drumuri bune.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mario Bandit Posted April 25, 2011 Members Share Posted April 25, 2011 si astea Aankoppelen Trailer aankoppelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members andrei78 Posted May 7, 2012 Members Share Posted May 7, 2012 mar interesa niste filmulete in care unul are o semiremorca de containere cu bascula pe ea(cu bena) vreau sa vad cum scoate transcontainerul de sub bena,multumesc anticipat si drumuri bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members vasylyka007 Posted May 7, 2012 Members Share Posted May 7, 2012 www.youtube.com .... cauta si tu pe acolo .... 100% gasesti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted May 8, 2012 Moderators Share Posted May 8, 2012 Cuplarea si decuplarea nu se face dupa cum vrem fiecare,in mod normal exista tari unde sunt reguli,pe care daca nu le respecti risti sa fii dat afara,bineinteles ca atunci cind esti singur fiecare face cum vrea dar daca filmuletele nu au fost de ajuns aveti copy de la o postare mai veche unde e explicat corect cum se procedeaza Cuplarea remorcii =dai in spate cap tractor pina te apropii la aproximativ 50 cm de fata remorcii.,tragi frina de mina,selectezi N[adica neutru,sa nu fie in viteza] si opresti motorul. =cobori din cabina,verifici la remorca daca frina de parcare e ON [trasa],verifici cui remorca[daca e ok,adica nu prezinta rupturi,fisuri,etc], vezi daca e la inaltimea corecta in relatia cu unitatea si o ajustezi daca este necesar prin ajustarea picioarelor sau a suspensiei aer tractor pina cind e la inaltimea corecta[adica cutia aia neagra de linga scaun sofer cu sageti sus/ jos] =conectezi cablurile [ aer,electrica si abs ] =dai cu spatele incet pina se cupleaza tractorul cu remorca,pui in viteza 1 si faci 2 incercari de a porni inainte,asta pentru a verifica cuplarea. =tragi frina de parcare,selectezi N, opresti motorul si te dai jos din cabina =pui siguranta la cui,verifici inca odata cuplarea daca e corecta =ridici picioarele remorcii =lasi frina de parcare remorca[off] * cei care au pe remorca TK[termoking,denumire generala chiar daca unele sunt carrier,etc] vor face si o verificare a pornirii si setarii temperaturii la TK, ** deoarece in acest moment nu am documentul cu ordinea corecta in care se pun sau se scot cablurile voi face o alta postare doar pentru acest lucru,nu am vrut sa postez gresit,doar din memorie ***E IMPORTANTA ordinea in care se pun cablurile aer deoarece la unele modele[vezi Scania] la o cuplare gresita remorca fuge in fata spre cabina existind destule accidente mortale din aceasta cauza, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Gianni Posted June 18, 2012 Members Share Posted June 18, 2012 maneta aceea rosie pentru aer la ce se foloseste, sunt incepator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members trifsandu Posted June 28, 2012 Members Share Posted June 28, 2012 Nicioadata nu mi-am permis si nici nu-mi voi permite sa comentez munca cuiva pe care nu-l cunosc sau mai ales sa-mi dau cu presupusul. Ideea acestui forum ( parerea mea) este sa ne impartasim experientele atit bune cit si cele rele, sa ne ajutam reciproc nu sa facem mistouri unii de altii sau sa ne aratam superioritatea. ai foarte multa drptate multi dintre soferii cei cu mai multa experienta nu vor sa impartaseasca si celor fara experienta asa se maninca de obicei multi romani oriunde in lumea asta de parca ei sau nascut direct soferi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members sv86vyc Posted July 20, 2012 Members Share Posted July 20, 2012 Cred ca aici gasiti ce va intereseaza (inclusiv cuplare-decuplare): http://interactiveoverview.volvotrucks.com/content/applications/interactiveoverview/fmfh_lh.html?lama=ro-ro Va salut cu faru'! Multumiri colegului! Da,cele mai detaliate exemple pt.incepatori sunt aici! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members stalker Posted July 21, 2012 Members Share Posted July 21, 2012 maneta aceea rosie pentru aer la ce se foloseste, sunt incepator Nu sunt eu cel mai in masura sa-ti explic care-i treaba cu 'maneta rosie' dar daca nu a facut-o nimeni pana acum incerc sa o fac in 2 cuvinte. In primul rand nu am inteles despre care 'maneta rosie' e vorba: 1. Poate fi furtunul de aer de culoare rosie care se afla intre tractor si remorca, acela foloseste la incarcarea cu aer a buteliilor remorcii si la actionarea franei de stationare la remorca (atunci cand tragi frana de mana din cabina camionului). Daca e cuplat numai furtunul rosu, nu si furtunul galben, poti misca remorca dar nu ai frane pe ea (frana de picior), o poti frana folosind cu moderatie frana de mana. Pentru a muta o remorca de colo colo in curte unii cupleaza numai furtunul rosu. Cand decuplezi furtunul rosu de la tractor remorca ramane franata (e ca si cum ai trage frana de mana). 2. Butonul de culoare rosie (de langa cel de culoare neagra), care de obicei este amplasat fie langa manivela care ridica picioarele remorcii fie in spatele remorcii pe partea stanga folosescte la franarea remorcii CAND E CUPLAT FURTUNUL ROSU la tractor. Deci daca e tras spre exterior butonul rosu remorca nu pleaca de pe loc. Pentru a debloca franele si a pleca de pe loc trebuie impins. Sper sa nu fi gresit pe undeva la explicatii. Daca totusi s-a intamplat, toti cei mai experimentati care vor aduce completari sau corecturi sunt bineveniti(culmea!). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.