Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Cuplarea si decuplarea remorcii de capul tractor


Recommended Posts

  • Members

Servus tuturor! Reteta mea ! 1. Actionez frana de parcare a remorcii . ( pentru ca remorca sa ramana pe loc chiar si in panta)

                                              2.Decuplez saua ( se deschide usor in pozitia de echilibru al ansamblului cap - remorca)

                                              3. Salt  puntea spate ( i-mi va fi usor la calarea remorcii)

                                              4. Las jos picioarele remorcii( atat cat sa pot opera bine cu capul tractor )

                                              5. las jos puntea spate ( aproape sa nu-mi frece saua de remorca la extractie)

                                              6. Ies de sub remorca inaintand cam 0.8m ( pt a avea loc bun intre cap si remorca)

                                              7. Scot cuplele de aer si le asez in suporti apoi cablurile si le asez in suporti

                                            * Nici o manevra nu o fac fara a trage frana de mana atunci cand cobor de la volan!!

                                            * La cuplare - dupa klicul seii incerc in tractiune daca am ,, agatat bine" - trag frana de mana,                                                                              cobor sa vad daca siguranta e ,,in regula"cuplez racordurile ,verific aer si lumini , apoi e simplu...

                                            * Sa las o remorca si sa agat alta a-mi ia cam 15 min. Nu e mult si nici nu transpir

                                       

Link to comment
Share on other sites

  • Members

cate bordeie atatea obicee... fiecare decupleaza in functie de masina pe care lucreaza. daca semirem era goala si egalizarea mergea bine, la ce sa mai ridice din perne? cand intra sub ea, tot pe egalizare intra, ca doar asa a si iesit, nu?

  Servus tuturor! Cand lasi o remorca , apoi agati alta , poti avea ,,ghinionul" sa nu poti intra . Daca ai pe cap roti mici si lasi remorca  pe nivelul tau, unul cu roti inalte nu va intra sub remorca lasata de tine. De obicei , eu lecrez cu porturi - iau remorca ,o descarc la beneficiar , dislocare, incarc , retur in port, las remorca si iau alta. Apoi e anevoios sa ridici  mai mult de 15 cm o remorca incarcata si mai ales daca reductorul picioarelor i-ti face probleme.  De multe ori am fost nevoit sa chem truckul de manevra din port sa-mi innalte remorca , ca nu puteam intra sub ea, si pierzi timp. Logica mea este urmatoarea : las remorca la un nivel , incat sa poata intra orice cap sub ea! Din bun simt! Altfel as avea ,,frigiderul super plin". De aceea o salt din perne, ajuta mult ca viteza de munca si altele...Drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • Moderators

Cuplarea si decuplarea nu se face dupa cum vrem fiecare,in mod normal exista tari unde sunt reguli,pe care daca nu le respecti risti sa fii dat afara,bineinteles ca atunci cind esti singur fiecare face cum vrea dar daca filmuletele nu au fost de ajuns aveti copy de la o postare mai veche unde e explicat corect cum se procedeaza

Cuplarea remorcii

    =dai in spate cap tractor pina te apropii la aproximativ 50 cm de fata remorcii.,tragi frina de mina,selectezi N[adica neutru,sa nu fie in viteza] si opresti motorul.

    =cobori din cabina,verifici la remorca daca frina de parcare e ON [trasa],verifici cui remorca[daca e ok,adica nu prezinta rupturi,fisuri,etc], vezi daca e la inaltimea corecta in relatia cu unitatea si o ajustezi daca este necesar prin ajustarea picioarelor  sau a suspensiei aer tractor pina cind e la inaltimea corecta[adica cutia aia neagra de linga scaun sofer cu sageti sus/ jos]

    =conectezi cablurile [ aer,electrica si abs ]

    =dai cu spatele incet pina se cupleaza tractorul cu remorca,pui in viteza 1 si faci 2 incercari de a porni inainte,asta pentru a verifica cuplarea.

    =tragi frina de parcare,selectezi N, opresti motorul si te dai jos din cabina

    =pui siguranta la cui,verifici inca odata cuplarea daca e corecta

    =ridici picioarele remorcii

    =lasi frina de parcare remorca[off]

* cei care au pe remorca TK[termoking,denumire generala chiar daca unele sunt carrier,etc] vor face si o verificare a pornirii si setarii temperaturii la TK,

** deoarece in acest moment nu am documentul cu ordinea corecta  in care se pun sau se scot cablurile voi face o alta postare doar pentru acest lucru,nu am vrut sa postez gresit,doar din memorie

***E IMPORTANTA ordinea in care se pun cablurile aer deoarece la  unele modele[vezi Scania] la o cuplare gresita remorca fuge in fata spre cabina existind destule accidente mortale din aceasta cauza,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • Members

Nicioadata nu mi-am permis si nici nu-mi voi permite sa comentez munca cuiva pe care nu-l cunosc sau mai ales sa-mi dau cu presupusul. Ideea acestui forum ( parerea mea) este sa ne impartasim experientele atit bune cit si cele rele, sa ne ajutam reciproc nu sa facem mistouri unii de altii sau sa ne aratam superioritatea.

ai foarte multa drptate

multi dintre soferii cei cu mai multa experienta nu vor sa impartaseasca si celor fara experienta asa se maninca de obicei multi romani oriunde in lumea asta de parca ei sau nascut direct soferi

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

maneta aceea rosie pentru aer la ce se foloseste, sunt incepator

Nu sunt eu cel mai in masura sa-ti explic care-i treaba cu 'maneta rosie' dar daca nu a facut-o nimeni pana acum incerc sa o fac in 2 cuvinte.

In primul rand nu am inteles despre care 'maneta rosie' e vorba:

1. Poate fi furtunul de aer de culoare rosie care se afla intre tractor si remorca, acela foloseste la incarcarea cu aer a buteliilor remorcii si la actionarea franei de stationare la remorca (atunci cand tragi frana de mana din cabina camionului). Daca e cuplat numai furtunul rosu, nu si furtunul galben, poti misca remorca dar nu ai frane pe ea (frana de picior), o poti frana folosind cu moderatie frana de mana. Pentru a muta o remorca de colo colo in curte unii cupleaza numai furtunul rosu. Cand decuplezi furtunul rosu de la tractor remorca ramane franata (e ca si cum ai trage frana de mana).

2. Butonul de culoare rosie (de langa cel de culoare neagra), care de obicei este amplasat fie langa manivela care ridica picioarele remorcii fie in spatele remorcii pe partea stanga folosescte la franarea remorcii CAND E CUPLAT FURTUNUL ROSU la tractor. Deci daca e tras spre exterior butonul rosu remorca nu pleaca de pe loc. Pentru a debloca franele si a pleca de pe loc trebuie impins.

Sper sa nu fi gresit pe undeva la explicatii. Daca totusi s-a intamplat, toti cei mai experimentati care vor aduce completari sau corecturi sunt bineveniti(culmea!).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.