Jump to content

Oare a disparut colegialitatea intre soferi ?


Driver-ul

A disparut colegialitatea intre soferi ?  

226 members have voted

  1. 1. A disparut colegialitatea intre soferi ?

    • Da
      156
    • Nu
      89


Recommended Posts

  • Members

 Azi 28.04.2011 intorcandu-ma din Italia la intrare in terminal la Nadlac dupa cantar,un coleg in salopeta incearca sa gaseasca o cheie de 33 pentru a desface piulitele unei roti la care facuse pana. Ma opresc sa-l ajut pe colegul cu cheia din dotarea Reginei. In timp ce ne munceam cu destransul piulitelor colegul imi povesteste ca de la 7.30 intreaba pe fiecare coleg care a intrat in terminal daca il poate ajuta cu o "cheie de roti". Eu am oprit la 11.30 . Acum va intreb: oare in intervalul a 4 ore, dintre toti colegii care au tranzitat terminalul, nici unul nu a avut o cheie de 33 in dotarea camionului?

 Drumuri bune si bafta maxima !

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

da curioasa treaba .....!!! pana nu esti in situatia sa ai nevoie de ajutor ...si vezi ca nu te ajuta nimeni atunci,  iti dai seama ca nici tu nu ajuti pe nimeni ( vorbesc la figurat ) ...eu mi-am dat seama in primii,, pasi,, din soferie si am incercat intodeauna sa ajut , ca nu se stie niciodata cand am si eu nevoie de ajutor ....!!!!

drumuri bune tuturor!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

am facut si eu pe nesimtitu iarna asta,m-a rugat un coleg cu TIR-UL sa-i dau curent.l-am refuzat politicos,n-am vrut sa risc,carabusul meu o fi el la 24 V dar e cu instalatia electrica in pioneze...am doua baterii de 55 inseriate.poate am gresit dar m-am gandit ca e mai sanatos asa...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hai sa ne intelegem o treaba! Nimeni nu te obliga sa opresti in drum la orice solicitare. Nu cred ca daca nu opresti, trebuie sa fii injurat si sorcovit cu tot felu de urari... E dreptul fiecaruia de a face ce vrea. Eu i-am dat la un "coleg" cricul, ca el nu avea si dus a fost cu el... Ce ziceti de asta? Daca nu il daddeam si ma vedea alti colegi, ce ziceau??? Intr-adevar ca trebuie sa ne ajutam intre noi si sunt de acord cu asta, cand ai o problema, da sa fim seriosi, sa nu ai o cheie de roti sau una de deblocat un etrier sau un lacat de franare, parerea mea e ca e rusinos asa ceva...Esti tu pilot "artist" si stai in papuci de casa la volan, da in lada tre sa ai minimul de mai sus sa nu te faci de ras, daca cat de cat te respecti ca sofer!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Dupa mine minimul pe care ar trebui sa il ai in cabina cu tine ar fi cheia de roti,cricul,surubelnita dreapta si in cruce plus cele citeva chei uzuale,daca nu le ai cu tine inseamna ca nu esti pregatit pentru meseria asta.Revenind la subiect sunt cazuri si cazuri,unii nu pot opri ca nu vor,alti ca nu pot,totusi acolo in terminal e urit ca a stat 4 ore,ar fi fost normal ca maximum 1 ora sa piarda,dar eu cred ca neam invatat sa nu ne mai deranjeze problemele celorlalti,ne intereseaza numai de noi si basta,numai ca atunci cind ai probleme vezi reversul medaliei,dar e prea tirziu deja.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

,,Colegii" care ati avut ocazia sa ajutati si nu ati facut-o macar tacet-i  pentru a nu virusa pe ceilalti care sint oameni si au un bunsimt mai dezvoltat .In legatura cu fata opusa a problemei ,asta-i viata mai ai de lucru si cu gunoaie in cel mai pur sens al cuvintuli

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Celor ca tine le doresc sa stea fara curent macar un weekend in plina iarna prin Finlanda!

Astfel de scuze sunt penibile....

guvis,iar eu iti doresc sa degeri si tu ca mine in fiecare dimineata de iarna,sa vezi cum e sa pornesti camionu DOAR cu flacara,SINGUR,sa vezi cum e sa-ti moara bateriile dand la automat si cazanu sa nu porneasca.n-am facut-o din rautate,n-ai idee cati am scos de prin santuri sau am tras sa-i pornesc.pur si simplu,la cat de subreda e instalatia electrica la masina,nu ar suporta asa ceva.s-atat !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Celor ca tine le doresc sa stea fara curent macar un weekend in plina iarna prin Finlanda!

Astfel de scuze sunt penibile....

Guvis, in nestiinta nu prea ai dreptul sa comentezi aiurea  ;)

Daca din putinul pe care il avea Costi il dadea acelui sofer si dupa cativa km i se oprea lui masina in camp, cum crezi ca era? Credeai ca o sa sara toti soferii sa ii ofere si lui curent, doar pentru ca el a dat cu putin timp in urma altcuiva?? Nu ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

eu personal in inteleg si pe cel care nu poate ,  nu stie cum si nu are idee de cum sa te ajute la nevoie ......si ii injur pe cei care fac misto

ce ziceti de faptu cand cauti o firma intro localitate si opresti un baiat de la o firma de distribuitie / pachetarie ...ii arati mesajul cu adresa si el te trimite in alta parte , ca stie el ca e acolo ,in  directie opusa , dai sa il crezi ca zici , omul face zona , stie ,  si pleci mai departe ...te invarti .....cand in sfarsit gasesti si vezi acelasi individ in curtea firmei si rade , ce sa mai zici ...????? asta e nesimtire curata .....asta trebuie pus la zid , nu colegii care nu au o cheie sau nu te poate  ajuta cu datu curentului !!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

acum doi ani,tot iarna,am patit ceva cel putin dubios.mergeam pe un drum destul de frecventat de masini si camioane,spre norocul meu nu si de pietoni.ma semnalizeaza unu cu un matiz insistent cu farurile,il salut si eu politicos :D si continui drumu.ma uit in oglinda,tipul oprise  in spatele meu.opresc si eu,in momentu ala simt cum imi cade spatele la camion :) . va dati seama ce senzatie tampita.cand ma uit,spate stanga pauza roti :)) . una cazuse cativa metri in spatele masinii,cealalta,vazuta probabil de tipu cu matizu,la cca 200 m in spate.n-am simtit nimic,drumul fiind destul de denivelat si probabil roata din interior a ramas din cauza inertiei pe pozitie,pana am oprit.prezoanele toate la locul lor,intacte.ma duc,il imping pe tip din sant,a derapat cand a oprit.merg,iau roata de pe camp,sun sefu.mi-a zis sa-l astept,sa rezolve cumva.intre timp incerc sa ridic masina,nu am reusit,butucul fiind pe pamant ,nu aveam spatiu sa bag cric.a aparut sefu la vreo 2 ore,cu cric din ala cu parghie lunga,piulite,saibe etc,am pus sus si am plecat acasa.sa mai zic cati au trecut pe langa mine,m-au vazut ca inghetam acolo si n-au oprit?asa ca draga guvis,nu mai fa pe lupul moralist cu mine ca nu tine....

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cat de cazan o fi totusi...energia electrica nu sta in instalatie ci in acumulatori.

Acum cateva saptamani am decuplat si m-am dus sa ajut un coleg cu camion de Letonia,nu am cautat nicio scuza desi nu aveam niciun  chef,in plus era trecut de ora 15 GMT+1 si eram in Austria...

Am masurat cu multimetru,taiat cablu vamal,2 incercari esuate de dat curent,scos borne de la baterie,fixat cablul bine in borne,stat 10 min  pornit si pana la urma s-a terminat cu bine.

In ro am patit de 2 ori sa aud diferite pretexte de la colegi care lucrau la aceeasi firma cu mine.Am fost ajutat si de turci si de polonezi dar noi suntem cei mai...

In ultimul timp chiar evit parcarile cu multi romani si sunt mult mai linistit.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

cazan sau nu , e bun ca iti faci treaba ......asa o sa ajunga si estea ,, noi ,, poate si mai rau , la cata  electronica .....

daca costi stie stadiul masinii si nu vrea sa riste sa faca ,, alte minuni ,, asta e ....trebuie sa fim oameni si sa intelegem si riscurile .....tu , guvis,daca stii ca te tine stii ca,, te tine instalatia ,, poti risca ,  oricum a da curent  nu inseamna doar un cablu de la plus la plus si de la minus la minus ...si gata ...

.cu un alternator,, obosit,,  plus instalatie electrica ,,subreda.,,.. in timpul pornirii , celalant camion ,, suge,,  mult curent  si risti sa arzi alternatorul /releul  tau , pentru ca are loc o scadere brusca de tensiune . in sitemul tau ....releul detecteaza imediat  ..baga mai multa tensiune in infasurarea de excitatie din alterantor  , se produce un camp magnetic mai mare ; in stator , o tensiune mai mare ,care , concomitent cu revenirea tensiunii in instalatie, dupa pornirea celuilant camion ,, se produce o supratensiune  ,, care arde diodele  , daca ai norocul sa fie si un releu regulator mecanic  in cazul tecnologiei vechi , si nu ,,isi da seamna ,, mai repede , atunci arzi releul si implicit alternatorul ...

fenomen demostrat pe banc , de catre maistru in timpul scolii profesionale !!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Lasati chestia cu chei sau curent. De cate ori a-ti intrebat pe statie de controale si nu a raspuns nimeni, cu toate ca stiti ca aveti "bataie" de cativa km buni la statie. Daca le e lene sa ridice microfonul si sa zica 2 vorbe, ce sa mai vorbim de oprit, umblat in lada de scule, eventual ajutat la remedierea situatiei colegului, timpul de asteptare...etc...

OFF si mie mi se pare de bun simt sa ai o cheie de roti o surubelnita si cateva chiei uzuale, nu mai vorbesc de-o reglabila sau de vreo cheie cu reductor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

cazan sau nu , e bun ca iti faci treaba ......asa o sa ajunga si estea ,, noi ,, poate si mai rau , la cata  electronica .....

daca costi stie stadiul masinii si nu vrea sa riste sa faca ,, alte minuni ,, asta e ....trebuie sa fim oameni si sa intelegem si riscurile .....tu , guvis,daca stii ca te tine stii ca,, te tine instalatia ,, poti risca ,  oricum a da curent  nu inseamna doar un cablu de la plus la plus si de la minus la minus ...si gata ...

.cu un alternator,, obosit,,  plus instalatie electrica ,,subreda.,,.. in timpul pornirii , celalant camion ,, suge,,  mult curent  si risti sa arzi alternatorul /releul  tau , pentru ca are loc o scadere brusca de tensiune . in sitemul tau ....releul detecteaza imediat  ..baga mai multa tensiune in infasurarea de excitatie din alterantor  , se produce un camp magnetic mai mare ; in stator , o tensiune mai mare ,care , concomitent cu revenirea tensiunii in instalatie, dupa pornirea celuilant camion ,, se produce o supratensiune  ,, care arde diodele  , daca ai norocul sa fie si un releu regulator mecanic  in cazul tecnologiei vechi , si nu ,,isi da seamna ,, mai repede , atunci arzi releul si implicit alternatorul ...

fenomen demostrat pe banc , de catre maistru in timpul scolii profesionale !!!!

dar daca decuplezi bornele de la baterii......ce se mai intampla in instalatie???Fiecare e liber sa faca ce vrea intr-o astfel de situatie dar e inutil sa inventam n scuze....cat despre colegul cu cheia poate ca a avut omu una dar s-a rupt .....se mai intampla...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

dar daca decuplezi bornele de la baterii......ce se mai intampla in instalatie???Fiecare e liber sa faca ce vrea intr-o astfel de situatie dar e inutil sa inventam n scuze....cat despre colegul cu cheia poate ca a avut omu una dar s-a rupt .....se mai intampla...

Sunt masini la care daca iei bornele de la baterie jos ,degeaba le mai pui inapoi, pentru ca mai pornesc doar cu cod.Cred totusi ca nu sunt puse astfel de sisteme si pe camioane, dar , mare atentie  ;).

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Stimati colegi, am pus o intrebare simpla, nu am primit nici un raspuns concret. Am atasat un sondaj pentru a va fi mai simplu, de vorba lunga ne este plin podul la toti si fiecare dintre noi putem enumera "n" cazuri pro sau contra. Va rog nu v-a mai contraziceti si votati. Va multumesc, drumuri bune si bafta maxima !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Sunt masini la care daca iei bornele de la baterie jos ,degeaba le mai pui inapoi, pentru ca mai pornesc doar cu cod.Cred totusi ca nu sunt puse astfel de sisteme si pe camioane, dar , mare atentie  ;).

Poate ai vrut sa spui radiocd-uri in loc de masini...

Nu am condus ultimele hibride sau electrice dar la camioanele din semnatura nu am avut probleme decat cu urnele lasate pe tahograf.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

driverule la intrebarea ta simpla se vor gasi 100 solutii,important este ca majoritatea nu vor opri,te vor lasa cu ochii in soare,sunt si baieti care opresc dar mai putini.Fiecare va avea motivele lui,cei care nu opresc iti vor spune de ce,cei care opresc iar asa,mai sunt si cei fripti care au ajutat si pe urma sau trezit fara ...scule sa zicem,au uitat sa le inapoieze cei care se folosisera de ele .O sa fie ca peste tot unde sunt romani,ai 2 strinsi linga tine,deci vei avea cel putin 5 pareri,haahah

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu stiu sa iti zic daca a disparut colegialitatea intre soferi, dar pot sa iti zic sigur ca niciodata nu a existat o mare colegialitate..vedeti voi, peste tot sunt si uscaciuni si niciodata nu o sa fie prieteni toti soferii unei firme ( de exemplu) fie ca acea firma are 5 soferi, fie ca are 500 ; si eu cred ca niciodata nu se va schimba acest lucru.

Referitor la partea cu opritul pentru a da o mana de ajutor, nu prea putem sa judecam soferii daca nu opresc, poate or avea ei vreun motiv...si in viata de sofer, nu cred ca exista o persoana care sa fi trecut pe langa o masina/tir care avea probleme si sa mearga inainte fara macar sa se uite ;)

Asta este parerea mea, voi credeti ce vreti!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.