Jump to content

Cum reusim sa avem un consum cat mai mic?


qazz

Recommended Posts

  • Members

M-am inspirat de la emisiunea promotor de azi in care au prezentat un Renault si povestea ca se reduce consumul folosind foarte mult retarderul in loc de frana. Ce alte modalitati cunoasteti si cum credeti ca reusim sa avem un consum cat mai mic? Orice sfat este binevenit pentru toata lumea. Va multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Administrators

cu alte cuvinte ,daca vrei sa ai consum mic, adio accelarari ca la curse, adio depasiri, adio viteza maxima, adio program, adio descarcare la termen,si  trebuie sa ai timp berechet la dispozitie,(de unde ???)

cel mai bine este sa faci un compromis intre toate acestea, adica sa impaci capra cu varza  ;D

parerea mea !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Interesant subiectul,

camionul bea mai putin atunci cand merge mai incet, sunt  multi care merg in autostrada cu 85km/h in loc de  90

unui amic de al meu i-au schimbat diferentialul la camion pentru ca se stricase, i-au pus un alt tip de diferential. la 90km/h avea 1200 turatii, cu 250 mai putine decat cu celalalt diferntial

de cand in au introdus amenzile usturatoare pentru viteza pe anumite strazi conduc cu 75km/h, desi pierd  10 min, diferenta se vede in rezervor. firenze siena, fi pi li, aurelia.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ce credeti ca e bine sa alegem intre a merge putin turat sau subturat intr-o viteza inferioara?

Cand ti putin turata masina ai consum mai mare, cand ti subturata nu ai forta, demaraj...Este bine sa dasesti echilibrul intre cele doua  ;).Aucm depinde si de situatia in care te aflii, drum, etc..

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da, cam astea sunt modalitatile de a reduce consumul: conducere fluenta, cat mai putine accelerari agresive, cat mai putine franari bruste (aviz celor care nu-si asigura marfa ;) ), mentinerea unei viteze de mers constante de preferat, abordarea dinamica a rampelor, folosirea inertiei autovehiculului si doua chestii importante: mentinerea acului turometrului in gama de turatii marcata cu verde , adica sa utilizezi cat mai mult motorul in moment motor maxim, si, cea din urma chestie dar si cea mai importanta, sa tii motorul in cuplu cat mai mic (nu forjezi motorul, adica sa practici accelerari line, treptate, cand accelerezi simti motorul sub pedala, simti cat poate , nu-i da mai multa motorina decat poate el sa arda ). Cand faci cuplu mare (cand schimbi viteza si lipesti pedala de acceleratie de podea, si tot asa), se face vartej in rezervor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Interesant subiectul,

camionul bea mai putin atunci cand merge mai incet, sunt  multi care merg in autostrada cu 85km/h in loc de  90

unui amic de al meu i-au schimbat diferentialul la camion pentru ca se stricase, i-au pus un alt tip de diferential. la 90km/h avea 1200 turatii, cu 250 mai putine decat cu celalalt diferntial

de cand in au introdus amenzile usturatoare pentru viteza pe anumite strazi conduc cu 75km/h, desi pierd  10 min, diferenta se vede in rezervor. firenze siena, fi pi li, aurelia.

Ce treaba are diferentialul cu viteza???

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ce treaba are diferentialul cu viteza???

chiar asa ce treaba are diferentialul cu viteza?? :o acum ca stau si ma gandesc nici cutia de viteze nu prea are treaba cu viteza.

Au trecut vremurile alea cand soferii schimbau transmisiile finale si reductoare la raba sa mearga mai tare...,

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Vad că nimeni nu a zis de cauciucuri care trebuie sa fie unflate corespunzator. Daca ele sunt putin dezunflate adica 0,5 atm suprafata de rulare crește si inplicit crește consumul !!  Dar nici prea unflate nu este bine ptr ca atunci cauciucul se toceste mai repede decat normalul. !! Si aici sper ca am atins 2 pc cheie. Consumul de carburant si de cauciucuri!  Drumuri bune !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Vreti sa aveti cel mai mic consum posibil ? Cel mai mic consum posibil este 0 L/100 km  ;). Stiti cum puteti sa-l realizati ? Nu porniti motorul, defranati camionul , apoi inpingeti-l de la spate  ;D ;D ;D. Daca lucrati in echipaj veti prinde si o viteza mai mare ;).

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Asadar:

- presiune adecvata in roti (de preferat azot)

- franari cat mai putine (folosim cat mai mult retarderul)

- accelerari line pe distanta mai mare (pierdem timp)

- folosirea inertiei cat mai mult posibil

- folosirea a cat mai putini consumatori electrici

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Am mai gasit ceva pe net:

Trucuri cu aerul cald în maşină

Vara este sezon pentru instalaţiile de aer condiţionat, setarea aerului condiţionat pe maximum rece poate creşte consumul de carburant. Majoritatea oamenilor care se urcă în maşina supraîncălzită şi dotată cu aer condiţionat greşesc, pornind aerul pe treapta cea mai mare de ventilaţie şi setând temperatura cea mai scăzută. Asta nu costă doar combustibil, ci va provoca şi o răceală pe măsură.”

Corect şi mai de efect este să deschideţi întâi toate geamurile, astfel încât la pornirea de pe loc să iasă tot aerul cald din interiorul maşinii. Apoi puteţi da ventilaţia la maximum, dar la o temperatură moderată, de exemplu 22 de grade Celsius.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ce are farul sau pozitia cu consumul de carburant ?

are!

daca aprinzi farurile si mai ai ceva consumatori se diminueaza turatia motorului.

incearca si ai sa vezi

sau daca ai o masina cu computer de bord cu consum instantaneu ai sa vezi ca se mareste consumul (cam cu 0,1% pe ora)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

raspuns :

un exemplu , noapte , ploaie si frig , luminile aprinse ( faza scurta , si pozitii din cand in cand si faza lunga , ), aeroterma la maxim pe cald , stergatoare , si ce mai poate avea omul ,,util,, prin masina ( casetofon , gps , moduladtor fm , etc )  , in instalatia electrica are loc un consum mare de curent , releul detecteaza o scadere a tensiunii , si ,, obliga ,, alternatorul ca sa produca o tensiune mai mare  , in acesta se produce un camp magnetic mai mare , iar rotorul  depune un efort mai mare in rotire , efort pana la urma depus de motor , fiindca el misca alternatorul prin curea !!

la fel se intampla si cu instalatia aerului conditionat , cand aperi pe buton, se deschide o valva care permie circularea gazului prin instalatie , compresorul , comprima feonul , si il ,,plimba ,,prin instalatie  , lucru care necesita un efort mai mare !!!! compresorul este in continua miscare , in timpul functionarii motorului , dar daca nu e actionata valva , nu are ce sa produca , si se invarte ,,in gol ,, cum vine vorba !!!!

scuzati ,, termenii ,, tehnici , dar ma grabesc , toate cele bune !!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

sa mergi in spatele unui alt camion,forta de frecare cu aerul este mai mica si deci consum mai mic

si distanta minima , de siguranta ?????  ; :-[:-[ :-[  ca sa eviti fluxul de aer creat de camionul din fata , trebuie sa stai la cel mult 5-10 metrii de el , si sa zicem ca in cazul in care circuli cu un turism in spatele camionului ai avea sanse de a evita un eventual accident , cu un camion ai 99% sanse sa nu eviti !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.