Members qazz Postat Mai 7, 2011 Members Share Postat Mai 7, 2011 M-am inspirat de la emisiunea promotor de azi in care au prezentat un Renault si povestea ca se reduce consumul folosind foarte mult retarderul in loc de frana. Ce alte modalitati cunoasteti si cum credeti ca reusim sa avem un consum cat mai mic? Orice sfat este binevenit pentru toata lumea. Va multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members CatalinFCS86 Postat Mai 8, 2011 Members Share Postat Mai 8, 2011 un alt factor important este :franarea cat mai rar cu putina a masinii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members buceag srl Postat Mai 8, 2011 Members Share Postat Mai 8, 2011 conducere fluenta,nu frana brusc,nu accelera max,nu tura max.pastreaza distanta fata de cel din fata sa nu f-i nevoit sa franezi si apoi sa accelerezi.plecarea dupa loc in forta suge rau rezervorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Mai 8, 2011 Administrators Share Postat Mai 8, 2011 cu alte cuvinte ,daca vrei sa ai consum mic, adio accelarari ca la curse, adio depasiri, adio viteza maxima, adio program, adio descarcare la termen,si trebuie sa ai timp berechet la dispozitie,(de unde ) cel mai bine este sa faci un compromis intre toate acestea, adica sa impaci capra cu varza parerea mea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members rotaru Postat Mai 8, 2011 Members Share Postat Mai 8, 2011 Interesant subiectul, camionul bea mai putin atunci cand merge mai incet, sunt multi care merg in autostrada cu 85km/h in loc de 90 unui amic de al meu i-au schimbat diferentialul la camion pentru ca se stricase, i-au pus un alt tip de diferential. la 90km/h avea 1200 turatii, cu 250 mai putine decat cu celalalt diferntial de cand in au introdus amenzile usturatoare pentru viteza pe anumite strazi conduc cu 75km/h, desi pierd 10 min, diferenta se vede in rezervor. firenze siena, fi pi li, aurelia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 8, 2011 Administrators Share Postat Mai 8, 2011 foloseste inertia camionului , condu preventiv , fara accelerari si franari bruste , si la panta nu forta camionu , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members qazz Postat Mai 8, 2011 Autor Members Share Postat Mai 8, 2011 Ce credeti ca e bine sa alegem intre a merge putin turat sau subturat intr-o viteza inferioara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Tavy985 Postat Mai 8, 2011 Members Share Postat Mai 8, 2011 Ce credeti ca e bine sa alegem intre a merge putin turat sau subturat intr-o viteza inferioara? Cand ti putin turata masina ai consum mai mare, cand ti subturata nu ai forta, demaraj...Este bine sa dasesti echilibrul intre cele doua .Aucm depinde si de situatia in care te aflii, drum, etc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Vio25 Postat Mai 8, 2011 Members Share Postat Mai 8, 2011 Da, cam astea sunt modalitatile de a reduce consumul: conducere fluenta, cat mai putine accelerari agresive, cat mai putine franari bruste (aviz celor care nu-si asigura marfa ), mentinerea unei viteze de mers constante de preferat, abordarea dinamica a rampelor, folosirea inertiei autovehiculului si doua chestii importante: mentinerea acului turometrului in gama de turatii marcata cu verde , adica sa utilizezi cat mai mult motorul in moment motor maxim, si, cea din urma chestie dar si cea mai importanta, sa tii motorul in cuplu cat mai mic (nu forjezi motorul, adica sa practici accelerari line, treptate, cand accelerezi simti motorul sub pedala, simti cat poate , nu-i da mai multa motorina decat poate el sa arda ). Cand faci cuplu mare (cand schimbi viteza si lipesti pedala de acceleratie de podea, si tot asa), se face vartej in rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 Interesant subiectul, camionul bea mai putin atunci cand merge mai incet, sunt multi care merg in autostrada cu 85km/h in loc de 90 unui amic de al meu i-au schimbat diferentialul la camion pentru ca se stricase, i-au pus un alt tip de diferential. la 90km/h avea 1200 turatii, cu 250 mai putine decat cu celalalt diferntial de cand in au introdus amenzile usturatoare pentru viteza pe anumite strazi conduc cu 75km/h, desi pierd 10 min, diferenta se vede in rezervor. firenze siena, fi pi li, aurelia. Ce treaba are diferentialul cu viteza??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members rotaru Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 Ce treaba are diferentialul cu viteza??? chiar asa ce treaba are diferentialul cu viteza?? acum ca stau si ma gandesc nici cutia de viteze nu prea are treaba cu viteza. Au trecut vremurile alea cand soferii schimbau transmisiile finale si reductoare la raba sa mearga mai tare..., Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members blondul Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 Vad că nimeni nu a zis de cauciucuri care trebuie sa fie unflate corespunzator. Daca ele sunt putin dezunflate adica 0,5 atm suprafata de rulare crește si inplicit crește consumul !! Dar nici prea unflate nu este bine ptr ca atunci cauciucul se toceste mai repede decat normalul. !! Si aici sper ca am atins 2 pc cheie. Consumul de carburant si de cauciucuri! Drumuri bune ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Tavy985 Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 Vreti sa aveti cel mai mic consum posibil ? Cel mai mic consum posibil este 0 L/100 km . Stiti cum puteti sa-l realizati ? Nu porniti motorul, defranati camionul , apoi inpingeti-l de la spate ;D . Daca lucrati in echipaj veti prinde si o viteza mai mare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ROSSY Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 Cel mai mic consum obtinut de mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members qazz Postat Mai 9, 2011 Autor Members Share Postat Mai 9, 2011 Asadar: - presiune adecvata in roti (de preferat azot) - franari cat mai putine (folosim cat mai mult retarderul) - accelerari line pe distanta mai mare (pierdem timp) - folosirea inertiei cat mai mult posibil - folosirea a cat mai putini consumatori electrici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members qazz Postat Mai 9, 2011 Autor Members Share Postat Mai 9, 2011 Am mai gasit ceva pe net: Trucuri cu aerul cald în maşină Vara este sezon pentru instalaţiile de aer condiţionat, setarea aerului condiţionat pe maximum rece poate creşte consumul de carburant. Majoritatea oamenilor care se urcă în maşina supraîncălzită şi dotată cu aer condiţionat greşesc, pornind aerul pe treapta cea mai mare de ventilaţie şi setând temperatura cea mai scăzută. Asta nu costă doar combustibil, ci va provoca şi o răceală pe măsură.” Corect şi mai de efect este să deschideţi întâi toate geamurile, astfel încât la pornirea de pe loc să iasă tot aerul cald din interiorul maşinii. Apoi puteţi da ventilaţia la maximum, dar la o temperatură moderată, de exemplu 22 de grade Celsius. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members qazz Postat Mai 9, 2011 Autor Members Share Postat Mai 9, 2011 Si inca ceva: Cum credeti ca e bine sa urcam o rampa pentru un consum cat mai redus? La limita superioara a turatiei pe verde sau la cea inferioara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Tavy985 Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 - folosirea a cat mai putini consumatori electrici Ce are farul sau pozitia cu consumul de carburant ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members longbou Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 Ce are farul sau pozitia cu consumul de carburant ? are! daca aprinzi farurile si mai ai ceva consumatori se diminueaza turatia motorului. incearca si ai sa vezi sau daca ai o masina cu computer de bord cu consum instantaneu ai sa vezi ca se mareste consumul (cam cu 0,1% pe ora) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members qazz Postat Mai 9, 2011 Autor Members Share Postat Mai 9, 2011 Nu se reduce considerabil, dar are un procent mic ce influenteaza. Acum nu inseamna ca mergem fara lumini sau nu mai semnalizam ca sa facem reducere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ROSSY Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 Acum ceva serios. Volvo Trucks: "Las ventajas de una alineación correcta" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 9, 2011 Administrators Share Postat Mai 9, 2011 raspuns : un exemplu , noapte , ploaie si frig , luminile aprinse ( faza scurta , si pozitii din cand in cand si faza lunga , ), aeroterma la maxim pe cald , stergatoare , si ce mai poate avea omul ,,util,, prin masina ( casetofon , gps , moduladtor fm , etc ) , in instalatia electrica are loc un consum mare de curent , releul detecteaza o scadere a tensiunii , si ,, obliga ,, alternatorul ca sa produca o tensiune mai mare , in acesta se produce un camp magnetic mai mare , iar rotorul depune un efort mai mare in rotire , efort pana la urma depus de motor , fiindca el misca alternatorul prin curea !! la fel se intampla si cu instalatia aerului conditionat , cand aperi pe buton, se deschide o valva care permie circularea gazului prin instalatie , compresorul , comprima feonul , si il ,,plimba ,,prin instalatie , lucru care necesita un efort mai mare !!!! compresorul este in continua miscare , in timpul functionarii motorului , dar daca nu e actionata valva , nu are ce sa produca , si se invarte ,,in gol ,, cum vine vorba !!!! scuzati ,, termenii ,, tehnici , dar ma grabesc , toate cele bune !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members rotaru Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 spoilerele si carenele fac camionul mai aerodinamic, astfel camionul bea mai putin, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members NIKO-1967 Postat Mai 9, 2011 Members Share Postat Mai 9, 2011 sa mergi in spatele unui alt camion,forta de frecare cu aerul este mai mica si deci consum mai mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 9, 2011 Administrators Share Postat Mai 9, 2011 sa mergi in spatele unui alt camion,forta de frecare cu aerul este mai mica si deci consum mai mic si distanta minima , de siguranta ?? ; [ ca sa eviti fluxul de aer creat de camionul din fata , trebuie sa stai la cel mult 5-10 metrii de el , si sa zicem ca in cazul in care circuli cu un turism in spatele camionului ai avea sanse de a evita un eventual accident , cu un camion ai 99% sanse sa nu eviti !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.