Members Ovidiu Postat Mai 12, 2011 Members Share Postat Mai 12, 2011 Tare de tot duma lui Tavy. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Tavy985 Postat Mai 13, 2011 Members Share Postat Mai 13, 2011 Ideal raspuns pentru un moderator, veteran! Era o gluma, binenteles.Sper ca ai perceput-o ca atare .Toti vor un consum cat mai redus, dar nu se gandesc ca toate au o limita(inferioara), oricat ai vrea de mult nu reusesti sa o depasesti.De cele mai multe ori consumul este un stres pentru soferi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members truck driver doru Postat Mai 15, 2011 Members Share Postat Mai 15, 2011 cel mai bun consum il ai cand nu ai limita de consum si nu e motorina ta ci a firmei. cu alte cuvinte nu te intereseaza consumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members balas tudor Postat Iunie 13, 2011 Members Share Postat Iunie 13, 2011 Consum cit mai mic . Aici poate fi vorba si de felul in care ti-ai incarcat marfa din camion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members piticu242 Postat Iunie 13, 2011 Members Share Postat Iunie 13, 2011 daca avem un camion perfect din punct de vedere functional, daca motorina e ok, daca incarcatura este repartizata corect si in limitele de incarcare... atunci mai raman doar trei actiuni pe care trebuie sa le facem cum trebuie pentru un consum bun: -anticiparea -franarea -accelerarea acu asa scrie la carte. mai tine si de sofer, atitudine, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Iunie 17, 2011 Administrators Share Postat Iunie 17, 2011 daca avem un camion perfect din punct de vedere functional, daca motorina e ok, daca incarcatura este repartizata corect si in limitele de incarcare... atunci mai raman doar trei actiuni pe care trebuie sa le facem cum trebuie pentru un consum bun: -anticiparea -franarea -accelerarea acu asa scrie la carte. mai tine si de sofer, atitudine, etc uite mey cine stie ;D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Iulie 1, 2011 Members Share Postat Iulie 1, 2011 servus tutror. 1. starea tehnica a ansamblului sa fie cat mai buna si apropiata de datele din cartea tehnica ! 2. Incarcatura sa fie normala si echilibrata 3. factorul sofer 4. conditii meteo 5. starea de strea a soferului . Atunci cand unul dintre acesti factori se diminueaza consumul creste . Depinde si de experienta pe vehicul in particular, caci din 10 camioane , de exemplu DAF (toate) nu gasesti 2 la fel ! Despre tehnica conducerii , timpul le rezolva pe toate ! In final sunt curios sa aflu pe ce criterii se calculeaza consumul real ?? Care este baza de calcul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iulie 1, 2011 Administrators Share Postat Iulie 1, 2011 uite mey cine stie ;D eu nu am zis acelasi lucru ??? : : foloseste inertia camionului , condu preventiv , fara accelerari si franari bruste , si la panta nu forta camionu , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Iulie 1, 2011 Administrators Share Postat Iulie 1, 2011 asa este mario, cum ai zis si tu ! vezi acum motivul pentru care nu reusesc eu sa fac mai mult de 600 km pe tara in 10 ore de program si asta nu ca as merge eu la economie, dar nu am pe unde sa fac o depasire, cu toate ca eu fac tot posibilul sa trec de colegii care merg la economie, sau care sunt obligati sa mearga asa , fara sa-i deranjez sau sa-i jenez cu ceva, dar unii dintre ei fac tot posibilul sa ma tina in spatele lor. crezi ca asta este normal dupa tine ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members spaniolu Postat Iulie 17, 2011 Members Share Postat Iulie 17, 2011 se consuma aproximativ 1l de motorina pentru a aduce un vehicul de 40t de la 0km/h la 80km/h...in conditii de drum drept, forta de inertie fiind cea care trebuie invinsa, odata atinsa viteza constanta(de croaziera) forta de inertie este nula. scade consumul daca: - atingi cat mai rapid posibil aceeasta viteza - eviti opririle de fiecare data cand este posibil, ptr a limita astfel cat mai mult manevrele de readucere a vehiculului la viteza de croaziera.pentru a putea face asta trebuie sa anticipezi fiecare situatie si sa utilizezi de o manevra optima energia cinetica acumulata de la plecarea de pe loc - incarcarea la capacitate maxima a vehiculului contribuie la micsorarea consumului de carburant - metodele si stilul de conducere, faci ecomonie cu cat mergi mai lin si linistit, demaraje si franari cu intensitate mare - reducerea consumului de carburant la o functionare a motorului cu moment mare si turatie redusa - pentru o rezerva de putere se mentine turometrul in zona verde - cauciucuri care sa opuna o cat mai mica rezistenta la inaintare - cele mai mici consumuri se inregistreaza in intervalul de turatii in care motorul dezvolta momentul maxim motoarele subturate consuma, schimbarea vitezelor in afara zonei verzi max albastra a turometrului consum mare, franare brusca consum mare - retarderul nu iti scade consumul, in plus daca este hidraulic iti reduce cu intarziere si nu poti sa te bazezi pe el decat sa iti compenseze franarea la coborare si sunt convins ca astea le stiti dar nu avem ce face reglaj frane stare drumuri starea vremii starea tehnica generala a vehiculului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members simi Postat August 26, 2011 Members Share Postat August 26, 2011 poate ca sunt nebun sau nustiu , dar sa gandit cineva ca atunci cand mergi la incarcat si esti gol sa incerci sa mergi cu prelata decopertata [ da o sa spuneti ca legea nu iti da voie] dar cred ca sar face o economie adevarata , sincer cand sufla vantul cu putere simteam asta in acceleratie , mersi mult astept parerile voastre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat August 26, 2011 Moderators Share Postat August 26, 2011 poate ca sunt nebun sau nustiu Cred ca ti-ai raspuns singur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members rinox98 Postat August 26, 2011 Members Share Postat August 26, 2011 Consumul frate depinde de cum stii efectiv de greutatea transportata ,de cai care-i are motorul de drumurile pe care mergi si nu in ultimul rand de cum stii sa mergi pentru ca daca esti unul agresiv care vrea sa depaseasca tot sau care pleaca de pe loc la modul"eu sunt cel mai tare de pe strada " ca si cand ar fii cu Dacia nu cu camionul atunci sigur sa dus consumul,se poate si sa fii mai calm si vei ajunge la destinatie 15 minute in plus nu schimba nimic doar ca trebuie sa pleci la timp.Cat despre mersul cu 85 km/h frate nu faci altceva decat sa iti incurci aproape toti colegii cei care mergeti in Franta amintitiva decate ori ati intalnit masini limitate la 80 km/h si aducetiva aminte ca nu tot timpul poti depasii sau in Italia pe A22 unde e depasirea interzisa si e cate un coleg care dintr-un motiv sau altul merge cu 80-82 km/h.Fratilor eu zic ca avem altele pe cap decat consumul masini iar daca sefi unora sunt inca stresati de consum asi spune sa va cautati in alta parte de munca pt ca e inutil sa te certi cu oameni de genul asta.La final drumuri bune si odihna placuta cat mai suntem inca acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members grumeza costel cristinel Postat August 27, 2011 Members Share Postat August 27, 2011 eu intreb cum trebuie sa faci daca ai ora de incarcare sau de descarcare cu mesaj de incarcare la ora fixa.ca daca nu ajungi urmeaza tambalaul cu firma.credeti ca iti mai da mana sa mergi dormind si respectand nu stiu ce bazaconii?nu ....ii dai in goarna sa ajungi la timp nene.restul mai vezi dupa,daca ai timp.cam asa e in regim alert. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members simi Postat August 28, 2011 Members Share Postat August 28, 2011 mai auzeam ceva de genu cand lucram la dumagas ca o masina consuma mult alta mai putin , iar cele noi consuma mai mult de obicei , concluzia ca aceeiasi masina nu consuma la fel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members simi Postat August 28, 2011 Members Share Postat August 28, 2011 sxn fii mai explicit daca esti in stare ? daca nu lasa pe altcineva . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lupualb Postat Septembrie 12, 2011 Members Share Postat Septembrie 12, 2011 sau spus multe lucruri utile ,un singur aspect sa scapat din vedere si anume prelata pt. cine lucreaza la prelata. sa fie cat mai intinsa , vezi la multi cum vantul o face valuri ,valuri . daca nu e intinsa cum trebuie curentul de aer va avea un efect negativ in ce priveste consumul drumuri bune ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Octombrie 7, 2011 Share Postat Octombrie 7, 2011 umbli mai putin..si ai un consum mai mic:))...glumesc...pai, baga-ti instalatie GPL, in 2 ani o amortizezi...depinde de salariul tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members steluste2005 Postat Noiembrie 30, 2011 Members Share Postat Noiembrie 30, 2011 eu incerc de ceva timp sa caut un catarg sa ii pun vele :D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members gicaciobanu Postat Decembrie 3, 2011 Members Share Postat Decembrie 3, 2011 As mai adauga si eu ceva la cele aratate deja:calibrarea tahografului dupa cauciucurile de pe masina.Daca tahograful e calibrat dupa cauciucurile de vara,cand le pui pe cele de iarna poti sa uiti de consum,apoi tempomatul:nu scade consumul,il creste la cele mai mici abordari ale rampelor.Eu o tin din pedala,la turatii intre 1200-1400 (la actros),asta poate sa insemne si 90/ora pe unele sectoare de drum,s-a mai vorbit si de incarcatura,nu cocosez motrica pe cat posibil,in rest drumuri line,km multi si consum cat mai mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 Cauciuc de iarna la camion?? Nam auzit de asa ceva...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members gicaciobanu Postat Decembrie 3, 2011 Members Share Postat Decembrie 3, 2011 SABIN Tga,coboara din cabina si mai uita-te pe la alte camioane si o sa le vezi.Noua ni le skimba in fiecare primavara si toamna de vara si de iarna,nu vb aberatii,o spun din experienta cu consumul.Sa ai week-end placut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mad_driver2009 Postat Decembrie 3, 2011 Members Share Postat Decembrie 3, 2011 SABIN Tga,coboara din cabina si mai uita-te pe la alte camioane si o sa le vezi.Noua ni le skimba in fiecare primavara si toamna de vara si de iarna,nu vb aberatii,o spun din experienta cu consumul.Sa ai week-end placut Daca erai putin atent nu-l mai invitai sa coboare din cabina,eventual il trimiteai sa termine cele 10 clase inainte sa-si dea cu parerea vizavi de legea cauciucurile de iarna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 iNCET INCET...SA MOR EO CE DE ,,MAGARI" EXISTA IMI DAU CU PARERE SI UNA DOUA SAR LA GATU MEU KA SA TERMINE 10 CLASE SI CHESTY DINASTEA.....Domnu ,,sofer" eu nam vrut sa fak misto d colegul...doar ka eu nam auzit pana acuma d asa ceva ... la fosta firma a tatei nu le schimba pe sezon...Si apropo am terminat 10 clase;) sunt pe cale so termin si pe cea dea 11-a :>.Colegu gica eu nam vrut sa sar la gatu tau sau sa fac misto d tine poate nu mam fakut inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members gicaciobanu Postat Decembrie 5, 2011 Members Share Postat Decembrie 5, 2011 E ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.