Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Cum reusim sa avem un consum cat mai mic?


qazz

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Members

Ideal raspuns pentru un moderator, veteran!

Era o gluma, binenteles.Sper ca ai perceput-o ca atare :).Toti vor un consum cat mai redus, dar nu se gandesc ca toate au o limita(inferioara), oricat ai vrea de mult nu reusesti sa o depasesti.De cele mai multe ori consumul este un stres pentru soferi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

daca avem un camion perfect din punct de vedere functional, daca motorina e ok, daca incarcatura este repartizata corect si in limitele de incarcare... atunci mai raman doar trei actiuni pe care trebuie sa le facem cum trebuie pentru un consum bun:

-anticiparea

-franarea

-accelerarea

acu asa scrie la carte. mai tine si de sofer, atitudine, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

daca avem un camion perfect din punct de vedere functional, daca motorina e ok, daca incarcatura este repartizata corect si in limitele de incarcare... atunci mai raman doar trei actiuni pe care trebuie sa le facem cum trebuie pentru un consum bun:

-anticiparea

-franarea

-accelerarea

acu asa scrie la carte. mai tine si de sofer, atitudine, etc

uite mey cine stie  ;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

servus tutror. 1. starea tehnica a ansamblului sa fie cat mai buna si apropiata de datele din cartea tehnica ! 2. Incarcatura sa fie normala si echilibrata 3. factorul sofer 4. conditii meteo 5. starea de strea a soferului . Atunci cand unul dintre acesti factori se diminueaza consumul creste . Depinde si de experienta pe vehicul in particular, caci din 10 camioane , de exemplu DAF (toate) nu gasesti 2 la fel ! Despre tehnica conducerii , timpul le rezolva pe toate ! In final sunt curios sa aflu pe ce criterii se calculeaza consumul real ?? Care este baza de calcul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

asa este mario, cum ai zis si tu !

vezi acum motivul pentru care nu reusesc eu sa fac mai mult de 600 km pe tara in 10 ore de program  :o

si asta nu ca as merge eu la economie, dar nu am pe unde sa fac o depasire, cu toate ca eu fac tot posibilul sa trec de colegii care merg la economie, sau care sunt obligati sa mearga asa , fara sa-i deranjez sau sa-i jenez cu ceva, dar unii dintre ei fac tot posibilul sa ma tina in spatele lor.

crezi ca asta este normal dupa tine ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

se consuma aproximativ 1l de motorina pentru a aduce un vehicul de 40t de la 0km/h la 80km/h...in conditii de drum drept, forta de inertie fiind cea care trebuie invinsa, odata atinsa viteza constanta(de croaziera) forta de inertie este nula.

scade consumul daca:

- atingi cat mai rapid posibil aceeasta viteza

- eviti opririle de fiecare data cand este posibil, ptr a limita astfel cat mai mult manevrele de readucere a vehiculului la viteza de croaziera.pentru a putea face asta trebuie sa anticipezi fiecare situatie si sa utilizezi de o manevra optima energia cinetica acumulata de la plecarea de pe loc

- incarcarea la capacitate maxima a vehiculului contribuie la micsorarea consumului de carburant

- metodele si stilul de conducere, faci ecomonie cu cat mergi mai lin si linistit, demaraje si franari cu intensitate mare

- reducerea consumului de carburant la o functionare a motorului cu moment mare si turatie redusa

- pentru o rezerva de putere se mentine turometrul in zona verde

- cauciucuri care sa opuna o cat mai mica rezistenta la inaintare

- cele mai mici consumuri se inregistreaza in intervalul de turatii in care motorul dezvolta momentul maxim 

motoarele subturate consuma, schimbarea vitezelor in afara zonei verzi max albastra a turometrului consum mare, franare brusca consum mare

- retarderul nu iti scade consumul, in plus daca este hidraulic iti reduce cu intarziere si nu poti sa te bazezi pe el decat sa iti compenseze franarea la coborare

si sunt convins ca astea le stiti dar nu avem ce face

reglaj frane

stare drumuri

starea vremii

starea  tehnica generala a  vehiculului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

poate ca sunt nebun sau nustiu , dar sa gandit cineva  ca atunci cand mergi la incarcat si esti  gol sa incerci sa mergi cu prelata decopertata  [ da o sa spuneti  ca legea nu iti da voie]  dar cred  ca sar  face o economie  adevarata , sincer cand sufla vantul  cu putere  simteam asta in acceleratie , mersi mult  astept  parerile voastre

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Consumul frate depinde de cum stii efectiv de greutatea transportata ,de cai care-i are motorul de drumurile pe care mergi si nu in ultimul rand de cum stii sa mergi pentru ca daca esti unul agresiv care vrea sa depaseasca tot sau care pleaca de pe loc la modul"eu sunt cel mai tare de pe strada " ca si cand ar  fii cu Dacia nu cu camionul atunci sigur sa dus consumul,se poate si sa fii mai calm si vei ajunge la destinatie 15 minute in plus nu schimba nimic doar ca trebuie sa pleci la timp.Cat despre mersul cu 85 km/h frate nu faci altceva decat sa iti incurci aproape  toti colegii cei care mergeti in Franta amintitiva decate ori ati intalnit masini limitate la 80 km/h si aducetiva aminte ca nu tot timpul poti depasii sau in Italia pe A22 unde e depasirea interzisa si e  cate un coleg care dintr-un motiv sau altul merge cu 80-82 km/h.Fratilor eu zic ca avem altele pe cap decat consumul masini iar daca sefi unora sunt inca stresati de consum asi spune sa va cautati in alta parte de munca  pt ca e inutil sa  te certi cu oameni de genul asta.La final drumuri bune si odihna placuta cat mai suntem inca acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

eu intreb cum trebuie sa faci daca ai ora de incarcare sau de descarcare cu mesaj de incarcare la ora fixa.ca daca nu ajungi urmeaza tambalaul cu firma.credeti ca iti mai da mana sa mergi dormind si respectand nu stiu ce bazaconii?nu ....ii dai in goarna sa ajungi la timp nene.restul mai vezi dupa,daca ai timp.cam asa e in regim alert.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

sau spus multe lucruri utile ,un singur aspect sa scapat din vedere si anume prelata pt. cine lucreaza la prelata.

sa fie cat mai intinsa , vezi la multi cum vantul o face valuri ,valuri .

  daca nu e intinsa cum trebuie curentul de aer va avea un efect negativ in ce priveste consumul

      drumuri bune ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • Members

As mai adauga si eu ceva la cele aratate deja:calibrarea tahografului dupa cauciucurile de pe masina.Daca tahograful e calibrat dupa cauciucurile de vara,cand le pui pe cele de iarna poti sa uiti de consum,apoi tempomatul:nu scade consumul,il  creste la cele mai mici abordari ale rampelor.Eu o tin din pedala,la turatii intre 1200-1400 (la actros),asta poate sa insemne si 90/ora pe unele sectoare de drum,s-a mai vorbit si de incarcatura,nu cocosez motrica pe cat posibil,in rest drumuri line,km multi si consum cat mai mic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

SABIN Tga,coboara din cabina si mai uita-te  pe la alte camioane si o sa le vezi.Noua ni le skimba in fiecare primavara si toamna de vara si de iarna,nu vb aberatii,o spun din experienta cu consumul.Sa ai week-end placut

  Daca erai putin atent nu-l mai invitai sa coboare din cabina,eventual il trimiteai sa termine cele 10 clase inainte sa-si dea cu parerea vizavi de legea cauciucurile de iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

iNCET  INCET...SA MOR EO  CE DE ,,MAGARI" EXISTA  IMI DAU CU PARERE SI UNA DOUA SAR LA  GATU MEU KA  SA TERMINE 10 CLASE SI CHESTY DINASTEA.....Domnu ,,sofer"  eu nam vrut sa fak misto d colegul...doar ka eu nam auzit pana acuma d asa ceva ... la fosta firma a tatei nu le schimba pe sezon...Si apropo am terminat 10 clase;) sunt pe cale so termin  si pe cea dea 11-a :>.Colegu  gica eu nam vrut sa sar la gatu tau sau sa fac misto d tine poate nu mam fakut inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.