Members Seba Postat Mai 15, 2011 Members Share Postat Mai 15, 2011 Salutare tuturor,sunt bulversat, in primul rand trebuie sa va spun ca sunt novice in ale tirului, am permis de 5 ani B,C acuma am decis sa imi iau si E-u, totul decurge bine ... dar am cateva intreabri elementare cu toate ca am citit forumul l-am rascolit l-am rasucit dar sunt ametit de cap, unu zice alba altul neagra, albastru, verde etc .. sa las prostiile si sa va pun cateva intrebari elementare in ale tirului !Precizez faptul ca am C de atatia ani dar nu l-am folosit, am cursat doar cu farase de 3,5to in lungul si latul europei/tarii ! go on ! 1.programul de lucuru cu tahografu digital , nu il inteleg, nu inteleg traba cu timpii, la modu ca merg si dau de un blocaj apoi stau la incarcat din timpu meu de condus apoi ce fac iau pauza ?... sunt bulversat ! trebuie setat tahografu pe moduri diferite in functie de situatie ? pat,ciocane,condus si timp efectiv ? pat- odihna ciocane - pui cand incarci descarci alimentezi etc ? ti se ia din timpu de conducere ? condus - condus timp efectiv aka patrat - cand stai in blocaje, corect ? 2.pauzele si timpi de concudere ... de ex 4h30m - 45m - 4h30m - 11 ore(odihna) 4h30m - 45m - 4h30m - 45m - 1h - 11 ore(odihna) varianta asta se poate face de maxim 2 ori pe saptamana ?mai stiu ca daca nu iei 11 consecutive poti lua 3 si 9 astea sunt 12 ore ! 2h30m - 15m - 2h - 30m - 4h30m - 11 ore(odihna) daca iau perioada de repaus zilnic redusa adica 9 ore cu ce se compenseaza sau de cate ori este voie intr-o saptamana si care este ordinea ? 3.ce se intampla daca depasesti cu 1-2-3m programu de condus ? sau ce se intampla daca misti camionu 2metri in timpul pauzei de 45m-9-11 ore ? Cam asta nu inteleg eu, probabil daca vb cu cineva experimentat fata in fata despre astea sau asi merge o cursa asi intelege perfect fenomenul ... !Multumesc pt timpul acordat si sper ca m-am facut inteles cat de cat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Mai 15, 2011 Administrators Share Postat Mai 15, 2011 nu este asa greu de folosit tahograful citeste cu atentie : reg.CE 561 reg CE3821 dierctiva 15 din 2002 si ai sa vezi acolo exact ce ai tu de facut ca sofer daca citesti cu atentie nu ai cum sa nu intelegi , este imposibil ai timp destul pana termini ! bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 15, 2011 Administrators Share Postat Mai 15, 2011 probabil a citit regulamentul si directivele si de asta e bulversat ;D vad ca in mare ai prins treaba cu timpii de condus si odihna , iti mai lipseste practica http://www.fomento.gob.es/transportes/simulador/ing/simulador_adsl.html pana sa pui mana pe camion , joaca-te cu simulatorul digital! dat fiind ora tarzie , maine o sa incerc sa iti raspund la intrebarile puse !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Mai 16, 2011 Moderators Share Postat Mai 16, 2011 stai linistit ca nu e un capat de tara,totusi pentru mine faptul ca nu stii unele lucruri referitoare la timpi conducere inseamna ca nu ai atestat ,altfel aceste mici lucruri le invatai acolo in cadrul cursului.Voi incerca sa iti raspund la intrebarile tale cit mai simplu cu putinta.Programul zilnic de condus este de maxim 4,30,pauza 45 minute,apoi iar maxim 4,30 condus.Timpii condus sunt efectivi cei de conducere.Aici ai si exceptiile ,pauza se poate lua in 2 parti,15 cu 30 min, se poate mari timpul de condus intr-o saptamina de 2 ori pina la max 11 ore.Totalul orelor de condus intr-o saptamina poate fi de 56 dar in a 2 a trebuie sa conduci in asa fel incit sa nu depasesti 90 ore,deci 34. Cu tahograful e si mai usor,trebuie sa pui pe ciocanele cind ai incarcari,descarcari,etc,adica alti timpi de munca.Patratelul e timp disponibil,gen astepti la incarcat.Daca poti intra si pe prima pagina a acestui site,vei vedea ca este si programul de condus,si tahograful,sunt destule informatii acolo,nu e greu,e o diagrama desenata si dai clic pe ea.Dupa ce citesti acolo,si ai informatii complete,daca mai ai intrebari le asteptam.Sper sa nu crezi ca sunt rau voitor,dar ai informatii complete si eu doar te indrum unde sa le cauti,cei care au muncit aici au facut o treaba buna ,mai avem doar noi sa descoperim de unde le luam,succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Jan68 Postat Mai 16, 2011 Members Share Postat Mai 16, 2011 Tahografu trebuie selectat in functie de activitate, ex: ciocane (activitati ANEXE conducerii)=-3/5 min.inainte de plecare (verifica usa spate,prelata,etc) - complectarea documentelor de transport -manipulare marfii(inc-desc) -acoperirea si descoperirea cu prelata -asigurarea marfii (chingi ) -depanarea,intretinerea ex:patrat(timp de asteptare)-vama -clienti -stau (semafor,wc) -sofer 2. ex:pat(timp odihna)-zilnic,saptamanal -pauze 15/30 -45 min. -mesele(restaurant,ferry,camion) -timp liber(intretinerea masinii,asteptarea marfii pana la o ora precisa) -traversare ferry(poate fi intrerupta odihna in 3 perioade:inbarcarea-debarcarea=max 1 H. La cea mai mica deplasare a masinii,tahograful trece automat:-conducere(volan) Memoria- tah.digital :365 zile -card sofer :28 zile (calendaristice) -----Daca il selectezi corect ;se ia fiecare activitate separat (stau nu intra la condus)----- Se poate reduce pauza de 9 H.de 3 ori pe saptamana;fara a fi nevoie sa faci pauza anticipat de 3 H.sau sa recuperezi DAR :sa nu depasesti norma de ore conduse (zi,saptamana,2 saptamani consecutive) In mod normal inainte cu cel putin 30 min.de a termina programul de lucru trebuie sa-ti cauti loc de parcare(indicator,atlas,gps)---intri in parcare daca nu este loc mergi la urmatoarea ---si nu este problema ca ai depasit 3 min. programul ---scoti raport si scri :depasit program ,parcare plina ca sa tii minte---la control se vede ca ai REDUS viteza pt. a intra in parcare... Doamne ajuta ,drumuri bune!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 16, 2011 Administrators Share Postat Mai 16, 2011 se poate mari timpul de condus intr-o saptamina de 2 ori pina la max 11 ore. ;Dmaxim 10 ore de 2 ori pe saptamana ;D -traversare ferry(poate fi intrerupta odihna in 3 perioade:inbarcarea-debarcarea=max 1 H. se poate include in pauza , cel mult 2 intreruperi pentru a intra/iesii pe/ de pe - ferry. iar suma totala a acestora sa nu depaseasca 1 ora , dar atentie , chestia este cu dus-intors din cauza ca zice ca sa faci acest lucru trebuie sa ai acces la o cabina/ cuseta de odihna !!! totusi trebuie sa ai la tine la un eventual control biletul de imbarcare !!! nu iti explic chestia cu semne si activitati , astea sunt usoare , ce trebuie sa stii din start : o zii de munca are ( cel mult )24 ore , din momentul pornirii / sau alte activitati , dupa o pauza zilnica sau una saptamanala tu in 24 ore ai obligatia sa faci o pauza normala de cel putin 11 ore , sau una redusa ;mai mica de 11ore dar nu mai mica de 9 ore( deci ce este intre 9 ore si 11 ore se considera pauza redusa ), pauzele reduse se pot face de cel mult 3 ori la saptamana !!! daca in timpul zilei de lucru ai o pauza de cel putin 3 ore continuu, si efectuezi o pauza de cel putin 9 ore , aceasta se socoteste ca pauza normala !!! plecand de la momentul porniri calculam 24 ore din care scadem 11ore sau 9 ore in functie de ce pauza vrem sa facem si avem , 13 ore respectiv 15 ore timp la dispozitie in care ne putem efectua toate activitatile si in care trebuiesc respectate orele de conducere ( 9 -maxim 10 de 2 ori pe saptamana ), cand se ajunge la timpul limita de 13/15 ore se incheie orice activiate pentru a te dedica exclusiv odihnei , in timpul restant de 11/9 ore pentru a inchide arcul de 24 ore !!!!! un exemplu : pornesti luni la ora 08:00 si ai la dispozitie 13 ore pentru munca in cazul pauzei de 11 ore , respectiv 15 ore in cazul pauzei reduse de cel putin 9 ore pentru 13 ore : ora 08:00+13 :00 ore = ora 21 :00 timp limita -restul pana la ora 08 -00 a zilei de marti este dedicat odihnei (11 ore) daca conduci continuu 4:30h +1 h pauza +4:30 h in 10 ore de la inceperea programului ti-ai terminat timpii de condus ( in exemplu acesta ) deci ora 18 :00 , moment din care te dedici pauzei de odihna , normale ( in exemplu acesta ) si ora 18:00+11 ore =ora 05:00 ziua de marti !!!! atentie , chiar daca nu am atins punctul de 24 ore al arcului , din nomentul porniri ,adica ora 8 a zilei de marti , este perfect normal , pentru ca cele 24 ore este un termen limita , exact ca cele 30 ore la conducerea in echipaj ( ai condus continuu si ti-ai terminat mai devreme programul !!!) acum luam ora 05:00 cand pornesti din nou , iara tii cont de cele 24 ore ( din momentul pornirii)pentru ati ,, structura ,, programul , daca ajungi la limita de 13/15 ore + odihna 11/9 ore este bine , daca conduci continuu si faci iarasi 10 ore de munca plus 11/9 de odihna iara este bine , si mereu asa : Saptamanal ai nevoie de o pauza , o sa-ti explic la modul ,, practic ,, cum se face : o pauza saptamanala normala are cel putin 45 ore , iar una redusa este mai mica de 45ore dar nu mai mica de 24 ore ( deci ce este intre 24 ore si 45ore se considera pauza redusa !!! diferenta de timp intre o pauza normala si redusa se recupereaza pana la sfarsitul celei de a 3-a saptamani de munca !!! daca faci 30 ore , timpul de 15 ore se recuperaza in bloc cu alta pauza , urmatoarea sau cel mult a 3 -a pauza care urmeaza , deci 45 +15 =60 ore O pauza saptamanala normala sau redusa se face pana la sfarsitul a cel mult 6 perioade de 24 ore din momentul pornirii, dupa o pauza saptamanala , deci iara ai un termen limita Legal la saptamana ai voie sa conduci cel mult 56 ore sau 90 ore in 2 saptamani , care ti le poti inparti cum vrei numai sa nu depasesti cele maximul de 56 ore intr-o saptamana , Legat de depasirea orelor de condus cu cateva minute , taco te anunta printr-o alarma cand ai condus 4:15 h acumulate sau continuu , si iti zice ca in 15 minute ti se termina programul , din momentul acela tu trebuie sa te orientezi la o parcare ca sa nu zic mai devreme , dar totusi , pentru a-ti gasii un loc sigur de parcare ,fara a pune in pericol siguranta ta sau a celorlanti participanti la trafic , ti se permite depasirea timpilor , numai ca trebuie scris motivul pe disc/ sau tichet , dar numai in cazuri ,, extreme , nu te apuci toata ziua sa faci asta !!!! Legat de ce se intampla cand misti camionu in timpul pauzei de 45 minute !!!!! ca sa incep , pauza de 45 se poate fractiona in 2 parti .....prima care este mai mare de 15 minute dar mai mica de 45 se socoteste DOAR 15 MINUTE !!! si ca sa completezi iti mai lipseste 30 minute , daca tu stai 30 minute si misti camionu automat , taco trece in pozitia de condus ....cand opresti ( dupa cativa metrii)si pui manual pe pauza ..taco continua cu acumularea timpilor , de la 30 in sus , si daca stai inca 15 min el zice ca ai terminat pauza ,aici trebuie sa ai mare grija , pentru ca cele 30 minute se socotesc ca 15 , si din momentul opririi socotesti inca 30minute , dupa ce pornesti timpii de sofat se dau la 0!!! la fel si in cazul pauzei de odihna ...de exemplu daca ai stat 5 ore ai miscat camionu , si te pui iara pe pauza ....trebuie sa stai inca cel putin 9 ore , sau daca esti miscat de politie , pompieri , etc sau o situatie extrema trebuie sa scrii motivul si iti continuii pauza normal , dar iara sa nu folosesti chestia asta zi de zii ,( de obicei ti se stampileaza discul /tichetul de politie , vama ,etc ) Folosirea corecta a taco o poti invata din simulatorul tacografului digital , dai la ,, GUIDES SEQUENCES ,, si acolo iti arata cum trebuie procedat la introducerea cardului , cum sa continuii programul de munca la schimbarea de camion , cum sa iti ,, citesti ,, timpii , cum sa scoti un tichet , si asa mai departe , ce e rau,e ca este in engleza .......... ;D dar iti pot da si varianta in spaniola ( pentru cine stie ;D) SPOR LA TREABA !!!! 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Mai 16, 2011 Moderators Share Postat Mai 16, 2011 scuze mario,ai dreptate ,ma grabisem si am zis de doau ori 11,corect e de 2 ori max 10 ore condus,in rest sunt explicatiile voastre complete,acum cred ca va intelege usor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Seba Postat Mai 16, 2011 Autor Members Share Postat Mai 16, 2011 Deci , superb ... acuma sunt cu creeri aranjati ... am inteles perfect am pus mana pe tahograf atat fizic cat si virtual ... doar ca am observat ca la cel virtual nu poti sa socotesti si pauza mare sau nu i-am dat eu de cap inca am vazut ca merge numa in runde de 4h30m - 45m etc ... ! Acuma treaba cu simbolurile ... ce vreu eu sa ma asigur si cu asta am incheiat ... este, un ex ... eu conduc am de bagat 4h30m ... am mers 3 ore si dau de un blocaj in trafic(dau pe patrat) initial mai am 1h30m de condus si stau 40m blocat ce se intampla in cazut asta ? dupa cele 40m de blocaj continui cu condusu ce mi-a ramas adica 1h30m si taho continua numaratoarea ?sau din cele 3 ore conduse mi se adauga cei 40m respectivi din blocaj si mai am 50m de condus ? in acelasi caz si cu ciocanele ? Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Jan68 Postat Mai 16, 2011 Members Share Postat Mai 16, 2011 Scuze,traversare ferry:pauza mare 3 perioade:1-7H.inainte de imbarcare 2:3H.ferry 3:1H.dupa debarcare 2intreruperi Dupa ce ai urcat(oprit) pe ferry(tren) trebuie selectata obtiunea ex:1-ok 2-sageata sus x4 3-ok 4-sageata jos x1 5-ok Important:inceput si sfarsit program=introduceti TARA (reg.E) Doamne ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 16, 2011 Administrators Share Postat Mai 16, 2011 deci cum am zis , fiecare activitate se cumuleaza separat in functie de ce reprezinta ... tu conduci 3 ore si ai dat de blocaj la sensul ca stai nemiscat , pui taco pe disponibilitae care se calculeaza la fel ca pauza , daca stai 40 minute in timpul acela inregisrezi in activitatile facute 3 ore condus ( timpul de sofat )+ 40 minute disponibilitate , si la reluarea conducerii , se incepe calcularea timpului de condus( timpului de sofat ) de la 3 ore in sus , deci mai poti merge cel mult 1.30 h ce e rau in exemplu aceasta , ca disponibiliatea ( sau pauza daca pui pe pauza ) cum este mai mica de 45 minute dar mai mare de 15 , se socoteste doar 15 min , dupa ce opresti trebuie sa stai cel putin 30 minute ( grija mare la cum calculeaza taco pauza , citeste ce am scris mai sus ) la fel daca ajungi la incarcat , dupa 3 ore de condus ( timp de sofat ), pui taco pe alte munci si stai 1 ora , dupa ce iti reiei conducerea , se aduna timpi de condus( sofat) de la 3 ore in sus , daca folosesti la incarcat timpul de 1 ora ca pauza , ai conduse 3 ore dinainte iar cand te pui pe condus timpii de sofat se dau la zero ( dupa o pauza /disponibilitate de cel putin 45 min -fractionata sau nu ), si poti lua o alta perioada de sofat de cel mult 4.30 ore , dupa mare grija la socotit timpii de sofat ca taco nu te anunta cand te apropii de 9 ore sau 10 !! eu te-as sfatuii ca in timpul incarcarii/ descarcarii sa folosesti ,, alte munci ,, ( cum este si legal de asfel ) dar daca rutina nu iti poate permite ce sa faci ..... in cazul aglomeratiilor , unde se circula bara la bara , si unde te misti cativa metrii stai cateva secunde , iara te misti iara mai stai cateva secunde sau chiar si minute , sfatul eu ar fii ca sa folosesti simbolul de alte munci ...pentru nu a lasa taco sa te ,,insele ,,.mai ales daca ai o pauza de cel putin 15 minute facuta mai inainte un exemplu .....conduci 2 ore si la intrare pe centura in bucuresti dai de un accident si stai pe loc 40 minute , pe care le stai pe disponibilitate ( sau daca vrei sa profiti pe pauza ) si te pui in miscare : daca te misti -opresti 2 min pe disponibilitate /pauza si te misti , opresti 2 minute tot pe disponibiliate /pauza ; te misti si opresti 2 minute pe disponibilitate /pauza cand te pui in miscare ( dupa 3 opriri de 2 minute ) o sa observi ca taco o sa considere ca ia facut pauza , si timpi de sofat se dau la 00, pentru ca el stie ca ai 40 minute si aduna : 40+2+2+2 = 46 si dupa el ai facut pauza , cand de fapt nu e asa !!! daca te misti -opresti 2 minute pe alte munci ,te misti si opresti 2 minute pe alte munci; iara te misti si te opresti alte 2 minute pe alte munci , o sa vezi ca taco o sa ramana cu pauza / disponibiliataea de 40 minute si continua cumularea timpilor condusi intre opriri la timpii de sofat si 6 minute pe alte munci ( in exemplu dat ) bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Seba Postat Mai 16, 2011 Autor Members Share Postat Mai 16, 2011 Bun. multumesc tuturor am citit cu atentie si am inteles perfect ... astea au fost singurele mele nelamuriri in ale tahografului digital ... dar cel mai tare ma durea asta ce am postat-o ultima si mi s-a si raspuns implicit ... deci inca o data Multumesc tuturor ... Drumuri bune si doamne ajuta' ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 16, 2011 Administrators Share Postat Mai 16, 2011 Scuze,traversare ferry:pauza mare 3 perioade:1-7H.inainte de imbarcare 2:3H.ferry 3:1H.dupa debarcare 2intreruperi Dupa ce ai urcat(oprit) pe ferry(tren) trebuie selectata obtiunea ex:1-ok 2-sageata sus x4 3-ok 4-sageata jos x1 5-ok Important:inceput si sfarsit program=introduceti TARA (reg.E) odata oprit in port pe linia de asteptare , daca ai terminat programul de munca si iti incepi pauza si vrei sa incluzi in pauza si traversarea in ferry , iti inchei programul si te pui pe pauza!!! de exemplu: portul calais -franta si intri in meniul taco , tasta OK si sageata in jos pana ce apare pe ecran ENTRY( intrare/introducere) si sub DRIVER 1( sofer 1)( licarind), tasta OK ( pentru a intra in meniul destinat soferului 1) si apare DRIVER 1 si sub BEGIN COUNTRY-(tara unde se incepe) ( licarind) , sageata in jos pana apare END COUNTRY( tara unde se sfarseste ) ( licarind) - tasta OK, si din sageti alegem FR ( FRANTA ) iara tasta OK sa confirmam si apare ENTRY STORED ( introducere memorata ) ; de aici o sa apara iarasi submeniul destinat DRIVER 1 , si dam tasta cu sageata la stanga , sa iesim din meniu sa zicem ca ai stat 1.30 h in asteptare , vine ferry si trebuie sa imbarci !! te pui in miscare , prezinti biletul , intri pe ferry , o sa fii directionat catre locul ,,potrivit ,, de catre niste indivizi , si cand in sfarsit opresti , pui iara taco pe pauza si introduci in meiul taco, ca esti pe ferry!! sa zicem un timp de 15 minute intrare meniu -TASTA OK si dai de sageata in jos pana gasesti EMTRY si mai jos VEHICLE ( licarind) , tasta OK, si o sa apara VEHICLE si sub OUT, sageata in jos pana apare FERRY /TRAIN , si se confirma prin tasta OK ,apare ENTRY STORED , si din gaseata de iesire / sageata stanga iesim din meniu si pe display in dreapta sus apare un simbol de ferry,incui si mergi sus la puntile 7-8 unde profiti de timpul liber !!! cand ajungi la dover , si trebuie sa iesi , te pui in miscare , iesi din port , ca nu ai unde parca , treci de controale si poti sa profiti de cele 45 minute care iti mai raman din intreruperea pauzei ( cel mult 2 ori , dar cu conditia ca suma lor, adunata , sa nu depaseasca 1 ora ) aici va pot recomanda o firma , PRIORITY FREIGHT , adresa 6 - 7 Menzies Road Port Zone Whitfield, Dover Kent, CT16 2HQ unde se poate parca cu plata ,!!! se ajunge in cel mult 20 minute ,depinde de circulatie sau controale !! odata ajuns te pui pe pauza si continui pauza pana la sfarsit !!! pe langa asta eu adaugam si la tara finala - uk , si personal am fost ,,sfatuit,, de jandarmeria franceza , la un control langa scaner , cand fac aceasta ,,menevra , pauza totala sa fie de 11 ore !!!!! pauza de 11 plus suma timpilor de intrerupere !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusmid Postat Iunie 19, 2011 Members Share Postat Iunie 19, 2011 si eu sunt de acord cu ce spune mario@bandit are dreptate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members petre125@yahoo.com Postat Iunie 19, 2011 Members Share Postat Iunie 19, 2011 Asa este! Cand treci cu ferry pauza este obligatoriu de 11 ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members piti79 Postat August 13, 2012 Members Share Postat August 13, 2012 INTRADEVAR O EXPLICATIE CA LA CARTE ............ACUM SANTEM INTREGI LA CAP ! AM SCAPAT DE NELAMURIRI....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.