Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

de retinu pentru cei care nu stiu


ar cobra 68

Postări Recomandate

  • Members

Sunt persoane care sustin ca o masina second-hand are mai putini cai decat una noua. Aceleasi persoane sunt gata sa bage mana in foc pentru acest lucru si de aceea nu vor cumpara niciodata o masina la mana a doua.

Impresia lor este ca aceasta putere a motoarelor masurata in kW sau, generic, in cai putere, scade de-a lungul anilor, ca si cum acesti cai ar imbatrani si ar deveni mai rahitici sau chiar ar muri o parte din ei.

Pentru a dovedi ca, in ciuda mediului ostil de viata din interiorul blocului motor, caii nu mor, s-a realizat un test cu doua masini. Testarea propriu-zisa a constat in masurarea puterii motoarelor, masinile analizate fiind VW Phaeton 3.0 TDI an de fabricatie 2007, avand un rulaj de 98.000 km, cu o putere inscrisa in talon de 165 kW sau 225 CP, si Ford Mondeo 2.2 TDCi care are data o putere din fabrica, in anul 2009, de 175 CP, un cuplu maxim de 400 Nm si inregistreaza acum un rulaj de 60.000 km.

Rezultatele de pe bancul de proba au fost surprinzatoare, astfel ca in loc ca puterea sa scada, ea din contra a crescut. Astfel, nava amiral de la Volkswagen dispunea de 167 kW sau 229 CP, iar Ford-ul a fost masurat cu 178 CP. Si cuplul motor maxim, adica forta cu care pistoanele actioneaza asupra arborelui cotit, chiar daca nu a iesit neaparat mai mare, a dovedit ca intra in actiune la turatii mai joase, lucru de altfel, foarte folositor la utilizarea de zi cu zi. Cu alte cuvinte, o masina abia la cateva zeci de mii de km de rulaj are cele mai bune performante dinamice .

Fenomenul este explicat de rodarea pistoanelor, cilindrilor si eventual a turbinei pana la un anumit punct unde, daca motorul este ingrijit optim, acest proces de uzura incetineste. Altfel spus, in primele cateva zeci de mii de kilometri motorul se ajusteaza la anumiti parametri, iar in continuare  performantele se mentin atata timp cat motorul este ingrijit cum trebuie. Cel mai important este ca uleiul si filtrul de ulei sa fie schimbate la cel mult 10.000 de kilometri si sa fie de calitate.

Daca aceste doua lucruri sunt efectuate la timp, atunci motorul unei masini poate tine sute de mii de kilometri in parametri optimi, fara fum, fara scaderi de putere. Specialistii sunt insa sceptici si spun ca un motor isi pierde treptat puterea pe durata de exploatare, cu exceptia rodajului (pana la 10.000 de kilometri), cauzele fiind pierderea etanseitatii supapelor, uzura segmentilor, a cilindrilor sau a camelor etc.).

Aceasta demonstratie nu sta intotdeauna in picioare, dar trebuie facute masuratori foarte scumpe care se intind pe perioade lungi si care constau in masurarea puterii aceluiasi motor la intervale de rulaj pe acelasi stand, impunand conditia ca functionarea standului sa fie corecta. Este de dorit ca aceasta operatiune sa fie facuta pe mai multe motoare de acelasi tip pentru a obtine si distributia statistica a rezultatelor.

De asemenea, nu este strict corecta compararea rezultatelor obtinute cu puterile comunicate de constructori, motivele fiind aceslea ca determinarea puterii unei familii de motoare se face pe cateva exemplede catre constructorii seriosi, pe cele care furnizeaza o putere ceva mai mica (diferentele constructive determina existenta unor mici abateri ale puterii pentru motoarele din aceeasi familie), prin urmare este posibil ca unele motoare sa furnizeze, noi fiind , puteri putin mai mari. Mai mult, se pot compara, din gresala, puteri declarate sau masurate in conformitate cu diferite standarde sau diferentele pot veni de la etalonizarea standului de proba. 

Citynews.ro

Foto: autoeuropecar.com (VW Phaeton), www.auto-types.com (Ford Mondeo)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

conteaza foarte mult sa stii sa intretii masina..sa ii dai un ulei bun ,o motorina sau dupa caz benzina mai buna,buji bune nu sinterom..etc..eu am un VW JETTA 1,6 diesel classic  din 1980..sunt si poze pe forum cu ia..motoru merge brici nu am avut probleme deloc..si am facut drumuri destule cu ia ,in fiecare vara la suceava si inapoi etc..dar altele sunt prob la ia,dupa cum se vede si in poze caroseria ii mancata putin ,la directie face figuri..asta este are anu asta 31 de ani..a supravietuit bine zic eu..as fi curios sa vad cum arata un golf 3,4,5 orcare peste 30 de ani..si eu cand schimb uleiul ii bag castol ,motorina de la petrom, uleiul in cutie,ii fac eu asa mici revizii..asta e succesul ..dar nu va mai fi de viitor un ford mondeo i-a luat locul jettei..dar ia ramane in amintirea mea pe veci si probabil o voi pastra la tara asa mai pe naspa..bafta si grija la masini va doresc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.