Jump to content

intrebari incepatori


Recommended Posts

  • Members

Buna ziua, am tot urmarit posturile pe aici.

Multe sunt folositoare, dar parca prea multe se refera doar la firmele care accepta incepatori, de parca in asta ar sta lucrurile in a fi acceptat sau nu de o firma. Eu personal cred ca sunt cateva chestii care nu sunt tratate cum trebuie, pentru ca pana la urma meseria de sofer nu se rezuma doar la cum si cat tragi de 'covrig', parerea mea.

Eu sunt, sau mai bine zis, inca nu sunt incepator, urmeaza sa-mi scot atestatele si sa o iau de coada. Nu mi-e frica dar vreau sa aflu cat mai multe ca sa nu intru ca fazanul in cusca, daca intelegeti. Si cum in Ro scolile de tiristi se numara pe degetele de la o mana si nu sunt intotdeauna accesibile, ma vad nevoit sa apelez la bunavointa celor batrani. Ma rog, batrani e cam mult spus, intelegeti voi, experimentati.

Sunt cateva intrebari care ma macina:

De exemplu:

- cum se face cuplarea / decuplarea vagonului ? Care sunt furtunurile si in ce ordine se monteaza la cuplare/decuplare de vagon ? Exista vreo ordine care trebuie respectata sau nu ?

- am citit prin unele locuri despre preinspectia care trebuie facuta inainte de a pleca in cursa. Chiar se face sau e doar o formalitate ?

- cum se lucreaza cu tahograful ? Chiar trebuie respectate perioadele respective sau mai poti ciupi ceva pe ici pe colo ? Adica, daca te prinde cele 4:30 de condus in mijlocul orasului, ce faci ?

- cum se face asigurarea incarcaturii ? Ma rog, asta cred ca ar trebui legata de intrebarea cu preinspectia autovehiculului ...

Deocamdata asta e ce-mi vine in minte. Va multumesc frumos.

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

Buna remarca ta , insa gasesti raspunsul la toate intrebarille ce te framanta.

Sint topicuri mai mult sau mai putin pentru fiecare tema ,cuplare,decuplare,ore de condus,verificare si plecare in cursa

Daca ai ceva nelamurire, astep un pm, si le luam pe rand .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

La cuplare decuplare poti sa pui furtunele cum iti vine mai bine. Nu e nici o ordine. Este recomandat dupa ce ai conectat cablurile de curent sa inspectezi sistemul de iluminare-semnalizare al remorcii. De inselat nu te poti insela pt ca furtunele de aer respeca culoarea(rosu sau galben) iar cele de curent sunt fabricate de asa forma ca nu se pot cupla daca sunt inversate. Cel de ABS e unic si la fel are o singura pozitie de montaj. Cit priveste timpii de condus mare atentie! Nici vorba de ciupeala. Pe Franta s-a amendat si pt 10 minute. Te costa 135€. Ca sa nu te prinda in oras iti iei masuri de precautie. Te opresti inainte. Un sofer adevarat isi cauta parcarea cu cel putin 30 de minute de terminarea programului. Cumpara-ti un atlas bun si nu te baza prea mult pe sisteme de navigatie. Pe harta poti vedea mai bine parcarile simple sau cele mari si iti poti calcula mai usor distanta in kilometri pina la cea mai apropiata parcare. Stai pe frecventa de radio cea mai apropiata din zona unde te afli(radio trafic nu muzica rap)asa esti informat de posibile stau-uri si nu intri in ele sa strici diagrama.  Pentru orice problema cauta-ma la orice ora si vorbim pe mes. Dar inainte trimite un email la urmatoarea adresa:bb003@mobileemail.vodafone.es.Asa stiu si deschid mess-ul Adresa mea de mess este Krrys67. Toate cele bune si daca ai probleme de orice natura si pot sa te ajut te ajut!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Salut veteranii. O intrebare de ,,tilicar'': daca ai pana ce trebuie sa faci? Multumesc anticipat.Drumuri bune si respect.

de ce anume trebuie sa faci cu camionul scrie la lege(deci banuiesc ca asta stii  ;D)

cu pana, daca te respecti si tu si firma, doar dai un telefon si mentionezi coordonatele tale.

de pana se  vor ocupa altii !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

daca faci pana si esti la o firma care nu se respecta,adica la care suni si vine serviciul,o faci ca la inceputuri.Semnalizezi corespunzator masina,scoti cricul,cheia de roti,si schimbi tu roata.Daca ai norocul sa ai rezerva,daca nu ai rezerva ......e mai frumos,cauti un coleg sa te imprumute,hahah

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ce am patit eu...explozie pe axa mijloc semiremorca pe la Pamplona.Sunat la firma,luat legatura cu cei ce asigura sevice anvelope,asteptat sosit serviceul cel mai apropiat...luata roata...nu aveau cauciuc corespunzator...asteptat...sosit service mobil din Franta...eu nu eram la camion...au venit la service-ul unde eram...s-au certat F cu E asupra interventiei...mers la camion cu duba din F si rezolvat problema.Pierdut 10 ore....as fi preferat sa am roata de rezerva sa o schimb singur.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Pentru cuplarea si decuplarea semiremorcii cauta pe youtube : truck trailer  coupling

Uite de start :

Category C+E Training - Coupling Excercise

Mai sunt si filmuletele pe coloana din dreapta.

Gasesti filmulete interesante si daca cauti dupa: truck driver training sau truck driver lessons , truck driver tutorials, career truck driver si alte chestii asemanatoare.

Verificarea camionului inainte de plecarea in cursa:TRUCK PRE TRIP INSPECTION

Spor!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Am vazut filmuletele cu decuplarea vagonului facuta de un elev cu instructorul, vreau sa spun ca acuma fac si eu E-u am dat sala am luat-o astept traseul pe 20 dar instructorul roman te duce umpic scapa de tine dar nici macar o parcare cu spatele nu te invata ... astia cupleaza decupleaza,parcari in poligon (cu spatele,laterale) si toate astea cu un tir ... interesant !  ::) ::)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Interesante link-uri, intr-adevar, nu mi-a venit idea sa caut pe youtube :)

Ca un cuvant de precautie, am vazut ca multe din filmulete sunt postate de catre americani si mi se pare ca sunt cateva diferente intre camioanele americane si cele Euro. Cea mai evidenta este cea cu culoarea furtunelor de aer: la euro sunt galben si rosu, la americani albastru si rosu.

La fel, levierul seii precum si manivela de la cricul picioarelor sunt pe dreapta la euro dar din filmuletele pe care le-am vazut, la americani sunt pe stanga. Mi se pare cam aiurea pe stanga, sa stai in mijlocul soselei si sa dai la manivela in timp ce trec toti nebunii pe langa tine, dar na ... Oricum, la englezi, unde se circula pe dreapta, e normal asa. In sfarsit.

La fel, link-ul cu simulatorul de tahograf e super, il recomand cu caldura oricarui incepator. Functioneaza in doua moduri, un mod 'prezentari' in care te ghideaza pas cu pas, si un mod in care il poti utiliza exact ca pe masina. Nu va descurajati daca pare greoi la inceput, cred ca este foarte bun programul si de ajutor.

In alta ordine de idei, am gasit la http://www.mayan-koegel.com/products/ter-yak/BA_en_Sattelanh._geschl._Aufbauten_02-2005%5B1%5D.pdf un manual de operare semiremorci Kogel dar nu prea inteleg ceva: se tot vorbeste acolo de un fel de panou de comanda pe semiremorca, de unde se opereaza frana de parcare, ECAS-ul, se salta sau coboara garda la sol,  puntea mobila, etc. Unde se afla acesta locat pe remorca, ca nu mi-am data seama ?

Si apropo, are cineva un manual si pentru Schmitz ?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In alta ordine de idei, am gasit... un manual de operare semiremorci Kogel dar nu prea inteleg ceva: se tot vorbeste acolo de un fel de panou de comanda pe semiremorca, de unde se opereaza frana de parcare, ECAS-ul, se salta sau coboara garda la sol,  puntea mobila, etc. Unde se afla acesta locat pe remorca, ca nu mi-am data seama ?

Si apropo, are cineva un manual si pentru Schmitz ?

Nu este un loc anume unde este amplasat acest panou, el este pozitionat in functie de tipul remorcii si unde au crezut de cuviinta constructorii ca trebuie amplasat.De regula se intalneste pe partea stanga a remorcii ,in fata sau in spatele axelor (rotilor).

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

de regula panoul de comanda al remorcii este pe partea stinga, in functie de constructor acesta este pozitionat la spate sau jumatate dupa cum a spus si Tavy.In functie de constructor ai si comenzile,dar acestea sunt apropiate asa ca daca lucrezi cu una o sa te descurci si pe altele.Butonul rosu  e frina de parcare,in rest celelalte negre au de obicei aplicata si citeva desene,e destul de usor.Cele termoking difera,toate au pe spate panoul  daca ai lift ,iar te iei dupa desene daca nu stii,pentru control temperatura ai in fata si reglezi+/- sau pornesti/opresti

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • Members

Salut asta este o regula soferu se urca in partea stanga a camionului si le pune in ordinea primu furtun rosu si restu si ultimu este galben si cand decupleaza le ia in ordine galben ... ultimu rosu.. eu asa stiu ca este regula la soferi drumuri bune sa aveti

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut asta este o regula soferu se urca in partea stanga a camionului si le pune in ordinea primu furtun rosu si restu si ultimu este galben si cand decupleaza le ia in ordine galben ... ultimu rosu.. eu asa stiu ca este regula la soferi drumuri bune sa aveti

  Eu am obiceiul sa ma urc prin dreapta ! Gresesc?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.