Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

MAN sau DAF ??


Postări Recomandate

  • Members

Lucrez pe un XF de 480 din 2000, la o cursa Bucuresti-Istanbul ,20t dus - 20t intors a iesit cu un consum de 36 % calculat cu metrul in rezervor,nu dupa nu stiu ce prostii de calculatoare de bord.

Asa ca 29% cu 37t mi se pare putin absurd....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Members

Daf-ul intradervar este mai fiabil dar la deal un MAN face legea oricum sa fie scania king of the road si volvo cu cuplul imens eu pe MAN as merge!!!

"Tatal meu, lucreaza pe un DAF XF 105.460 galben manual, o trepe, si a pus si 37 de tone pe el, si venea la consum de 29 ... dar cand are 10-11-12-13-14-15 tone .. are consum de 25,5 , trebuie sa sti cum sa ii dai , sa ai consum bun" prietene ai vazut ce ai scris???? 37t si consum de 29 ai vrut sa scri 37kg nu vreau sa fiu rau dar uni pentru a pune masina preferata in fata ar minti!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ambele sunt masini bune si spatioase.Acum lucrez pe Daf si sa stiti ca este slabut ca motor,mai ales ca lucrez in Scandinavia si aici Daf-urile nu prea sunt considerate camioane.Pentru mine e ok,cabina destul de spatioasa,pat mare,frigider mare,dar cand vine vorba de deal se uita in spate ca magarul cand pui saci in caruta.Am cap tractor cu 3 axe,motor de 460 de cai si la incarcaturi de 30 de tone consumul depaseste 40%,plus ca nici cand e gol nu trage ca Man-u.La fiabilitate sta bine are 500000 km si nu am probleme cu el.Manu-l mi-a placut mai mult,mi-a ramas in suflet avea si finisaje interioare mai bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Members

M.A.N. vs DAF?!

Daca il cumperi pentru afacerea ta trebuie sa iei multi factori in calcul. Motorina( ca aia ne mananca zilele) cauciucuri, reviziile( intervalele de revizie, cat costa mana de lucru si piesele) si nu in ultimul rand daca il iei nou sau second-hand.

Daca mergi pe varianta second-hand, sati departe de tot ce inseamna TGA. La mine la firma le-au schimbat pe toate caci au avut o gramada de belele cu electronica si nu doar cu ea, si nu mai vor sa auda de ele. De TGX am lucrat pe cel de 480HP si pot sa iti spun ca la panta lasa de dorit.

Daca pui un XF105.480, TCX, Volvo si Scania la panta cu aceiasi greutate Daf-ul iti da mai mult cuplu iar cutia de la ZF se adapteaza mult mai bine la motorul de Paccar.

Cat de consum, media se invarte undeva la 30-33l/100km ceea ce este super bine vorbind de incarcaturi de 24to.

Eu merg pe DAF, tine cu casa, nu cere mult de mancare, si este mai robust ca un tanc.

Decizia la final este a ta

Salutari

Chaser

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu vreau sa va stric topicul dar am observat sa la marca "x vs marca y" se tine cont  numai de capuri tractor. Mai sunt si basculante, masini de padure. betoniere, pompe de beton sau pt containere. Stiu ca is aceleas motorizari si sasiuri dar  in cazul de fata (man vs daf) in ce priveste  camioanele "de santier" Man este castigator.... cel putin nu prea am vazut multe Daf-uri facand "treburi murdare". Sper ca nu am deranjat pe mineni.

Drumuri bune si asfalt uscat colegii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

este cutie manuala 8 viteze + jumatati, nici nu am pus mai mult de 12 tone pe el..si la 12 T pe autobanda ia 25%,25,5% si gol undeva 23-24% consumu asta l-am scos pe ruta oradea-carei..cine o fost recent pe acolo stie ca ii varza drumu,am luat o groapa si masuta din mijloc de pe bord o zburat jos..de tras trage bine,nici incarcatura nu ii mare da is multumit cum trage..are 430 CP ...in rest ii ok.bafta tuturor.

s-a facut autobanda de la oradea la carei ? ;D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Tatal meu, lucreaza pe un DAF XF 105.460 galben manual, o trepe, si a pus si 37 de tone pe el, si venea la consum de 29 ... dar cand are 10-11-12-13-14-15 tone .. are consum de 25,5 ;), trebuie sa sti cum sa ii dai :D, sa ai consum bun :D !

cred ca daca era rosu avea un consum mult mai bun ! ;D ;D ;D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Iti recomand sa arunci o privire intr'o cabina DAF MegaSpace. Lucrez pe un model din 2000, XF 480,cabina mega,si nu prea am vazut alta mai spatioasa pe la MAN decat asta.

eu stiam ca daful are cabina super space , si mercedesul e cu mega space !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

:-\  Nu stiu care este mai confortabil sau mai util ma refer in princial la cabina ca acolo iti petreci majoritatea timpului. ! Mercii !!

ba cauti soferi  sa lucrezi in echipaj  , ba cauti camioane , nici tu nu mai sti ! ???
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

M.A.N. vs DAF?!

Daca il cumperi pentru afacerea ta trebuie sa iei multi factori in calcul. Motorina( ca aia ne mananca zilele) cauciucuri, reviziile( intervalele de revizie, cat costa mana de lucru si piesele) si nu in ultimul rand daca il iei nou sau second-hand.

Daca mergi pe varianta second-hand, sati departe de tot ce inseamna TGA. La mine la firma le-au schimbat pe toate caci au avut o gramada de belele cu electronica si nu doar cu ea, si nu mai vor sa auda de ele. De TGX am lucrat pe cel de 480HP si pot sa iti spun ca la panta lasa de dorit.

Daca pui un XF105.480, TCX, Volvo si Scania la panta cu aceiasi greutate Daf-ul iti da mai mult cuplu iar cutia de la ZF se adapteaza mult mai bine la motorul de Paccar.

Cat de consum, media se invarte undeva la 30-33l/100km ceea ce este super bine vorbind de incarcaturi de 24to.

Eu merg pe DAF, tine cu casa, nu cere mult de mancare, si este mai robust ca un tanc.

Decizia la final este a ta

Salutari

Chaser

Te contrazic.DAF-ul nu urca panta ca un MAN,SCANIA,VOLVO.Credema, am condus si daf si man dar man-ul este mai comfortabil,si la deal :)) da fum la daf ne se inegreste daf-ul.Da, daf consuma mai putin dar,totusi un MAN toata viata i un MAN.La agabaritice,prin padure de ce se folosesc MAN-uri???si nu DAF-uri???MAN,mai are putine probleme cu electronica dar ca motor DAF-ul nu ajunge la standardele unui MAN.MAN-ul cu orice tonaj,in orice panta o sa fi suprins ce bine merge.Eu la MAN-ul meu nu am avut probleme cu electronica, am un prieten pe un DAF euro5 space cab si se plange de el.A avut probleme cu cutia de viteze(automata) cu tahografu si multe altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Te contrazic.DAF-ul nu urca panta ca un MAN,SCANIA,VOLVO.Credema, am condus si daf si man dar man-ul este mai comfortabil,si la deal :)) da fum la daf ne se inegreste daf-ul.Da, daf consuma mai putin dar,totusi un MAN toata viata i un MAN.La agabaritice,prin padure de ce se folosesc MAN-uri???si nu DAF-uri???MAN,mai are putine probleme cu electronica dar ca motor DAF-ul nu ajunge la standardele unui MAN.MAN-ul cu orice tonaj,in orice panta o sa fi suprins ce bine merge.Eu la MAN-ul meu nu am avut probleme cu electronica, am un prieten pe un DAF euro5 space cab si se plange de el.A avut probleme cu cutia de viteze(automata) cu tahografu si multe altele.

Sunt opinii si opinii. EU am avut ocazia sa tin sub maini destule camioane. Nu doar MAN sau Volvo sau DAF. Pe pantele care sunt in Spania nimic nu trage cum trage un XF105.480. Motorul pus pe bancul de proba scoate 507HP reali si cuplul motor este peste ceea ce da MAN, si aici vorbind de cifre reale. Pe pante de 6-7% MAN gafaie cu 24to dupa el pe cand un DAF sau un Volvo avand cutia de opt rapoarte de la ZF are mai multa elasticitate, lucreaza in trepte de turatie joase, nu mananca carburant, nu trage de turbo.

DAF nu sa intins pe multe segmente, si au o piata de nisa, relativ scazuta dar foarte fidela. De aia nu ai sa le gasesti prin paduri, cariere de piatra. Cat de probleme cu electronica...hmm.  Tot ce am vazut eu in service pana acum la DAF a fost doar pentru revizii.

Cutiile de viteze atat la MAN cat si DAF sunt de la acelasi producator ZF. Deci...te las sa tragi tu concluziile.

PS. Cand vrei te invit la un test MAN vs DAF pe un traiect Madrid-Paris unde urci si cobori de ti se uraste. Si ai sa vezi cine sta cel mai bine la acest capitol.

Salutari

Chaser

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Sunt opinii si opinii. EU am avut ocazia sa tin sub maini destule camioane. Nu doar MAN sau Volvo sau DAF. Pe pantele care sunt in Spania nimic nu trage cum trage un XF105.480. Motorul pus pe bancul de proba scoate 507HP reali si cuplul motor este peste ceea ce da MAN, si aici vorbind de cifre reale. Pe pante de 6-7% MAN gafaie cu 24to dupa el pe cand un DAF sau un Volvo avand cutia de opt rapoarte de la ZF are mai multa elasticitate, lucreaza in trepte de turatie joase, nu mananca carburant, nu trage de turbo.

DAF nu sa intins pe multe segmente, si au o piata de nisa, relativ scazuta dar foarte fidela. De aia nu ai sa le gasesti prin paduri, cariere de piatra. Cat de probleme cu electronica...hmm.  Tot ce am vazut eu in service pana acum la DAF a fost doar pentru revizii.

Cutiile de viteze atat la MAN cat si DAF sunt de la acelasi producator ZF. Deci...te las sa tragi tu concluziile.

PS. Cand vrei te invit la un test MAN vs DAF pe un traiect Madrid-Paris unde urci si cobori de ti se uraste. Si ai sa vezi cine sta cel mai bine la acest capitol.

Salutari

Chaser

Eu acuma nu mai am MAN,am scania la manul meu cred ca deja este trecut de 1.000.000km si nu i-a facut nimic la motor decat reviziile si acum 2 ani a schimbat injectorul 3.Depinde,dupa mine ca MAN,SCANIA,VOLVO nu urca nimic la deal,ai condus o scania r500 sa vezi cum trage?Nu este asa comfortabila ca un daf,man dar spatiile de depozitare+motorul foarte reusit face o masina ff buna.Fiecare cu parerea lui dar eu cand am condus DAF nu ma lasat asa impresionat ca MAN si SCANIA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Herman, am avut pe mana o Scanie, un 480. Pe lunga distanta cabina nu prea ma incantat. Motorul nu am nimic sa ai reprosez, merge bine si trage bine la panta. Daca a-si fi patron, nici nu a-si ezita la alegere- DAF. Ca angajat, mai mult ca sigur Volvo. Mi sa parut un camion ciolanos si rezistent, si daca vrei o comparatie un fel de Mercedes 190D( parca asta era faimosul bot de cal) al soselelor. Scania mi-a parut un pic "domnisorica", cat despre DAF eu unul nu am ce sa ai reprosez. Ultimul condus era din 2006 cu motor de 12,9L 6 in linie si pe mine nu ma dezamagit. Un fel de "soldat rus, care a luptat 24 de ore, cu tigara in coltul gurii, cu capul taiat si sub apa" :))

MAN bate la finisaje, dar in rest...nu este cu absolut nimic peste DAF.

Cele bune

Chaser

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Chaser,pentru mine man este cu mult peste altel tiruri.La postul interior cand ai spus:"Motorul pus pe bancul de proba scoate 507HP reali"si mai sus scria ca ai condus unul de 480cp adica tu platesti motor de 480 si iti vine motor de 507cp?La man de ex:iti da la orice motor +3cp in talon scrie 513,483,463 pe cand Actros la 1848 480cp pe in talon scrie :476cp Poate tu te referiai la daf-ul de 510??si pe bancul de proba dezvolta 507cp.Cifrele de pe hartie nu conteaza.Uitate la volvo si iveco au aceeasi putere,volvo are cuplu motor mai mare dar la deal iveco i da fum.VT880 stiu ca o sa ma contrazici pt.volvo si iveco la deal :))

                                                          Drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

190 a fost una dintre cele mai proaste masini produse de Mercedes...bot de cal e altceva mult mai in urma....referitor la tras la panta nu cred ca incape comparatie intre man si daf...manu-i man de aceea este cel mai folosit la agabaritice.....referitor la fiabilitate fiecare marca si respectiv model are bubele lui (eu cred lasate intentionat de producator)...una peste alta mie i-mi plac amandoua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

parerea mea este ca nu se pot compara MAN si DAF pentru ca MAN a fost mereu in frunte alaturi de marcile suedeze, DAF totdeauna sub cele  3 marci[Man,Scania,Volvo] plus ca si Mercedes fac camioane extraordinare ador MP4 . MAN a fost si va ramane King of the road ...

Atata am vrut sa aud ;) ai o bulina rosie de la mine :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...
  • Members

Colegii consumul la MAN tgx 18.480 stam cam asa... nu ce arata calculatorul. Pe portiunea Almeria - LA jonquera unde cine stie cunoaste, cu 29 tone pepeni la frig unde masa totala este de 46 de tone consum de 36%. Pe portiunea Le bolou-Colmar 33 %. Pe germania intrare  Freiburg pe A5 si dupa A6 Manheim catre Heilbronn 31%. Consum facut ca la carte. Deci depinde si ce portiuni de drumuri alegeti. Consumul la camion poate varia din multe motive. Daca ai vant din fata mai pui 1l poate 2 si multe altele stilul de condus etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

parerea mea este ca nu se pot compara MAN si DAF pentru ca MAN a fost mereu in frunte alaturi de marcile suedeze, DAF totdeauna sub cele  3 marci[Man,Scania,Volvo] plus ca si Mercedes fac camioane extraordinare ador MP4 . MAN a fost si va ramane King of the road ...

 

 Si DAF-ul ce are?  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.