Members Razvan Posted September 5, 2011 Members Share Posted September 5, 2011 Lucrez pe un XF de 480 din 2000, la o cursa Bucuresti-Istanbul ,20t dus - 20t intors a iesit cu un consum de 36 % calculat cu metrul in rezervor,nu dupa nu stiu ce prostii de calculatoare de bord. Asa ca 29% cu 37t mi se pare putin absurd.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted January 20, 2012 Members Share Posted January 20, 2012 Daf-ul intradervar este mai fiabil dar la deal un MAN face legea oricum sa fie scania king of the road si volvo cu cuplul imens eu pe MAN as merge!!! "Tatal meu, lucreaza pe un DAF XF 105.460 galben manual, o trepe, si a pus si 37 de tone pe el, si venea la consum de 29 ... dar cand are 10-11-12-13-14-15 tone .. are consum de 25,5 , trebuie sa sti cum sa ii dai , sa ai consum bun" prietene ai vazut ce ai scris? 37t si consum de 29 ai vrut sa scri 37kg nu vreau sa fiu rau dar uni pentru a pune masina preferata in fata ar minti!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members sandubad Posted January 20, 2012 Members Share Posted January 20, 2012 Ambele sunt masini bune si spatioase.Acum lucrez pe Daf si sa stiti ca este slabut ca motor,mai ales ca lucrez in Scandinavia si aici Daf-urile nu prea sunt considerate camioane.Pentru mine e ok,cabina destul de spatioasa,pat mare,frigider mare,dar cand vine vorba de deal se uita in spate ca magarul cand pui saci in caruta.Am cap tractor cu 3 axe,motor de 460 de cai si la incarcaturi de 30 de tone consumul depaseste 40%,plus ca nici cand e gol nu trage ca Man-u.La fiabilitate sta bine are 500000 km si nu am probleme cu el.Manu-l mi-a placut mai mult,mi-a ramas in suflet avea si finisaje interioare mai bune. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted February 2, 2012 Members Share Posted February 2, 2012 As prefera DAF . Tine cu casa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members qazqazqwerty Posted March 1, 2012 Members Share Posted March 1, 2012 DAF-urile au zgomotul ala al pompei de zici ca e moara de uruiala, pe cand la MAN nu iti dai seama daca merge motorul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanflorin483 Posted March 30, 2012 Members Share Posted March 30, 2012 M.A.N. au cabina mai mare decat daf ,sunt masini bune si rezistente.Si la aceeasi cilindree/sarcina MAN da fum multor tiruri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Chaser Posted April 7, 2012 Members Share Posted April 7, 2012 M.A.N. vs DAF?! Daca il cumperi pentru afacerea ta trebuie sa iei multi factori in calcul. Motorina( ca aia ne mananca zilele) cauciucuri, reviziile( intervalele de revizie, cat costa mana de lucru si piesele) si nu in ultimul rand daca il iei nou sau second-hand. Daca mergi pe varianta second-hand, sati departe de tot ce inseamna TGA. La mine la firma le-au schimbat pe toate caci au avut o gramada de belele cu electronica si nu doar cu ea, si nu mai vor sa auda de ele. De TGX am lucrat pe cel de 480HP si pot sa iti spun ca la panta lasa de dorit. Daca pui un XF105.480, TCX, Volvo si Scania la panta cu aceiasi greutate Daf-ul iti da mai mult cuplu iar cutia de la ZF se adapteaza mult mai bine la motorul de Paccar. Cat de consum, media se invarte undeva la 30-33l/100km ceea ce este super bine vorbind de incarcaturi de 24to. Eu merg pe DAF, tine cu casa, nu cere mult de mancare, si este mai robust ca un tanc. Decizia la final este a ta Salutari Chaser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members RazvanBV Posted April 7, 2012 Members Share Posted April 7, 2012 Nu vreau sa va stric topicul dar am observat sa la marca "x vs marca y" se tine cont numai de capuri tractor. Mai sunt si basculante, masini de padure. betoniere, pompe de beton sau pt containere. Stiu ca is aceleas motorizari si sasiuri dar in cazul de fata (man vs daf) in ce priveste camioanele "de santier" Man este castigator.... cel putin nu prea am vazut multe Daf-uri facand "treburi murdare". Sper ca nu am deranjat pe mineni. Drumuri bune si asfalt uscat colegii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b24cul Posted April 7, 2012 Members Share Posted April 7, 2012 este cutie manuala 8 viteze + jumatati, nici nu am pus mai mult de 12 tone pe el..si la 12 T pe autobanda ia 25%,25,5% si gol undeva 23-24% consumu asta l-am scos pe ruta oradea-carei..cine o fost recent pe acolo stie ca ii varza drumu,am luat o groapa si masuta din mijloc de pe bord o zburat jos..de tras trage bine,nici incarcatura nu ii mare da is multumit cum trage..are 430 CP ...in rest ii ok.bafta tuturor. s-a facut autobanda de la oradea la carei ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b24cul Posted April 7, 2012 Members Share Posted April 7, 2012 Tatal meu, lucreaza pe un DAF XF 105.460 galben manual, o trepe, si a pus si 37 de tone pe el, si venea la consum de 29 ... dar cand are 10-11-12-13-14-15 tone .. are consum de 25,5 , trebuie sa sti cum sa ii dai , sa ai consum bun ! cred ca daca era rosu avea un consum mult mai bun ! ;D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b24cul Posted April 7, 2012 Members Share Posted April 7, 2012 Iti recomand sa arunci o privire intr'o cabina DAF MegaSpace. Lucrez pe un model din 2000, XF 480,cabina mega,si nu prea am vazut alta mai spatioasa pe la MAN decat asta. eu stiam ca daful are cabina super space , si mercedesul e cu mega space ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b24cul Posted April 7, 2012 Members Share Posted April 7, 2012 \ Nu stiu care este mai confortabil sau mai util ma refer in princial la cabina ca acolo iti petreci majoritatea timpului. ! Mercii !! ba cauti soferi sa lucrezi in echipaj , ba cauti camioane , nici tu nu mai sti ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted April 7, 2012 Members Share Posted April 7, 2012 M.A.N. vs DAF?! Daca il cumperi pentru afacerea ta trebuie sa iei multi factori in calcul. Motorina( ca aia ne mananca zilele) cauciucuri, reviziile( intervalele de revizie, cat costa mana de lucru si piesele) si nu in ultimul rand daca il iei nou sau second-hand. Daca mergi pe varianta second-hand, sati departe de tot ce inseamna TGA. La mine la firma le-au schimbat pe toate caci au avut o gramada de belele cu electronica si nu doar cu ea, si nu mai vor sa auda de ele. De TGX am lucrat pe cel de 480HP si pot sa iti spun ca la panta lasa de dorit. Daca pui un XF105.480, TCX, Volvo si Scania la panta cu aceiasi greutate Daf-ul iti da mai mult cuplu iar cutia de la ZF se adapteaza mult mai bine la motorul de Paccar. Cat de consum, media se invarte undeva la 30-33l/100km ceea ce este super bine vorbind de incarcaturi de 24to. Eu merg pe DAF, tine cu casa, nu cere mult de mancare, si este mai robust ca un tanc. Decizia la final este a ta Salutari Chaser Te contrazic.DAF-ul nu urca panta ca un MAN,SCANIA,VOLVO.Credema, am condus si daf si man dar man-ul este mai comfortabil,si la deal da fum la daf ne se inegreste daf-ul.Da, daf consuma mai putin dar,totusi un MAN toata viata i un MAN.La agabaritice,prin padure de ce se folosesc MAN-uri???si nu DAF-uri???MAN,mai are putine probleme cu electronica dar ca motor DAF-ul nu ajunge la standardele unui MAN.MAN-ul cu orice tonaj,in orice panta o sa fi suprins ce bine merge.Eu la MAN-ul meu nu am avut probleme cu electronica, am un prieten pe un DAF euro5 space cab si se plange de el.A avut probleme cu cutia de viteze(automata) cu tahografu si multe altele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Chaser Posted April 7, 2012 Members Share Posted April 7, 2012 Te contrazic.DAF-ul nu urca panta ca un MAN,SCANIA,VOLVO.Credema, am condus si daf si man dar man-ul este mai comfortabil,si la deal da fum la daf ne se inegreste daf-ul.Da, daf consuma mai putin dar,totusi un MAN toata viata i un MAN.La agabaritice,prin padure de ce se folosesc MAN-uri???si nu DAF-uri???MAN,mai are putine probleme cu electronica dar ca motor DAF-ul nu ajunge la standardele unui MAN.MAN-ul cu orice tonaj,in orice panta o sa fi suprins ce bine merge.Eu la MAN-ul meu nu am avut probleme cu electronica, am un prieten pe un DAF euro5 space cab si se plange de el.A avut probleme cu cutia de viteze(automata) cu tahografu si multe altele. Sunt opinii si opinii. EU am avut ocazia sa tin sub maini destule camioane. Nu doar MAN sau Volvo sau DAF. Pe pantele care sunt in Spania nimic nu trage cum trage un XF105.480. Motorul pus pe bancul de proba scoate 507HP reali si cuplul motor este peste ceea ce da MAN, si aici vorbind de cifre reale. Pe pante de 6-7% MAN gafaie cu 24to dupa el pe cand un DAF sau un Volvo avand cutia de opt rapoarte de la ZF are mai multa elasticitate, lucreaza in trepte de turatie joase, nu mananca carburant, nu trage de turbo. DAF nu sa intins pe multe segmente, si au o piata de nisa, relativ scazuta dar foarte fidela. De aia nu ai sa le gasesti prin paduri, cariere de piatra. Cat de probleme cu electronica...hmm. Tot ce am vazut eu in service pana acum la DAF a fost doar pentru revizii. Cutiile de viteze atat la MAN cat si DAF sunt de la acelasi producator ZF. Deci...te las sa tragi tu concluziile. PS. Cand vrei te invit la un test MAN vs DAF pe un traiect Madrid-Paris unde urci si cobori de ti se uraste. Si ai sa vezi cine sta cel mai bine la acest capitol. Salutari Chaser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted April 8, 2012 Members Share Posted April 8, 2012 Sunt opinii si opinii. EU am avut ocazia sa tin sub maini destule camioane. Nu doar MAN sau Volvo sau DAF. Pe pantele care sunt in Spania nimic nu trage cum trage un XF105.480. Motorul pus pe bancul de proba scoate 507HP reali si cuplul motor este peste ceea ce da MAN, si aici vorbind de cifre reale. Pe pante de 6-7% MAN gafaie cu 24to dupa el pe cand un DAF sau un Volvo avand cutia de opt rapoarte de la ZF are mai multa elasticitate, lucreaza in trepte de turatie joase, nu mananca carburant, nu trage de turbo. DAF nu sa intins pe multe segmente, si au o piata de nisa, relativ scazuta dar foarte fidela. De aia nu ai sa le gasesti prin paduri, cariere de piatra. Cat de probleme cu electronica...hmm. Tot ce am vazut eu in service pana acum la DAF a fost doar pentru revizii. Cutiile de viteze atat la MAN cat si DAF sunt de la acelasi producator ZF. Deci...te las sa tragi tu concluziile. PS. Cand vrei te invit la un test MAN vs DAF pe un traiect Madrid-Paris unde urci si cobori de ti se uraste. Si ai sa vezi cine sta cel mai bine la acest capitol. Salutari Chaser Eu acuma nu mai am MAN,am scania la manul meu cred ca deja este trecut de 1.000.000km si nu i-a facut nimic la motor decat reviziile si acum 2 ani a schimbat injectorul 3.Depinde,dupa mine ca MAN,SCANIA,VOLVO nu urca nimic la deal,ai condus o scania r500 sa vezi cum trage?Nu este asa comfortabila ca un daf,man dar spatiile de depozitare+motorul foarte reusit face o masina ff buna.Fiecare cu parerea lui dar eu cand am condus DAF nu ma lasat asa impresionat ca MAN si SCANIA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Chaser Posted April 8, 2012 Members Share Posted April 8, 2012 Herman, am avut pe mana o Scanie, un 480. Pe lunga distanta cabina nu prea ma incantat. Motorul nu am nimic sa ai reprosez, merge bine si trage bine la panta. Daca a-si fi patron, nici nu a-si ezita la alegere- DAF. Ca angajat, mai mult ca sigur Volvo. Mi sa parut un camion ciolanos si rezistent, si daca vrei o comparatie un fel de Mercedes 190D( parca asta era faimosul bot de cal) al soselelor. Scania mi-a parut un pic "domnisorica", cat despre DAF eu unul nu am ce sa ai reprosez. Ultimul condus era din 2006 cu motor de 12,9L 6 in linie si pe mine nu ma dezamagit. Un fel de "soldat rus, care a luptat 24 de ore, cu tigara in coltul gurii, cu capul taiat si sub apa" MAN bate la finisaje, dar in rest...nu este cu absolut nimic peste DAF. Cele bune Chaser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted April 9, 2012 Members Share Posted April 9, 2012 Chaser,pentru mine man este cu mult peste altel tiruri.La postul interior cand ai spus:"Motorul pus pe bancul de proba scoate 507HP reali"si mai sus scria ca ai condus unul de 480cp adica tu platesti motor de 480 si iti vine motor de 507cp?La man de ex:iti da la orice motor +3cp in talon scrie 513,483,463 pe cand Actros la 1848 480cp pe in talon scrie :476cp Poate tu te referiai la daf-ul de 510??si pe bancul de proba dezvolta 507cp.Cifrele de pe hartie nu conteaza.Uitate la volvo si iveco au aceeasi putere,volvo are cuplu motor mai mare dar la deal iveco i da fum.VT880 stiu ca o sa ma contrazici pt.volvo si iveco la deal Drumuri bune. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members amigoss1980 Posted April 14, 2012 Members Share Posted April 14, 2012 Chaser dar unde ai vazut tu DAF xf 105 cu 480cp????? eu stiu ca DAFul xf 105 are 3 motoare Paccar de 410, 460 si 510. Motorul de 480 cp se punea pe DAFul xf 95 care s-a produs pina in 2006 daca nu ma gresesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members gti Posted April 24, 2012 Members Share Posted April 24, 2012 190 a fost una dintre cele mai proaste masini produse de Mercedes...bot de cal e altceva mult mai in urma....referitor la tras la panta nu cred ca incape comparatie intre man si daf...manu-i man de aceea este cel mai folosit la agabaritice.....referitor la fiabilitate fiecare marca si respectiv model are bubele lui (eu cred lasate intentionat de producator)...una peste alta mie i-mi plac amandoua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Andreas Gluck Posted June 12, 2012 Members Share Posted June 12, 2012 parerea mea este ca nu se pot compara MAN si DAF pentru ca MAN a fost mereu in frunte alaturi de marcile suedeze, DAF totdeauna sub cele 3 marci[Man,Scania,Volvo] plus ca si Mercedes fac camioane extraordinare ador MP4 . MAN a fost si va ramane King of the road ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted June 13, 2012 Members Share Posted June 13, 2012 parerea mea este ca nu se pot compara MAN si DAF pentru ca MAN a fost mereu in frunte alaturi de marcile suedeze, DAF totdeauna sub cele 3 marci[Man,Scania,Volvo] plus ca si Mercedes fac camioane extraordinare ador MP4 . MAN a fost si va ramane King of the road ... Atata am vrut sa aud ai o bulina rosie de la mine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members fery20 Posted July 11, 2015 Members Share Posted July 11, 2015 Colegii consumul la MAN tgx 18.480 stam cam asa... nu ce arata calculatorul. Pe portiunea Almeria - LA jonquera unde cine stie cunoaste, cu 29 tone pepeni la frig unde masa totala este de 46 de tone consum de 36%. Pe portiunea Le bolou-Colmar 33 %. Pe germania intrare Freiburg pe A5 si dupa A6 Manheim catre Heilbronn 31%. Consum facut ca la carte. Deci depinde si ce portiuni de drumuri alegeti. Consumul la camion poate varia din multe motive. Daca ai vant din fata mai pui 1l poate 2 si multe altele stilul de condus etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted July 12, 2015 Members Share Posted July 12, 2015 parerea mea este ca nu se pot compara MAN si DAF pentru ca MAN a fost mereu in frunte alaturi de marcile suedeze, DAF totdeauna sub cele 3 marci[Man,Scania,Volvo] plus ca si Mercedes fac camioane extraordinare ador MP4 . MAN a fost si va ramane King of the road ... Si DAF-ul ce are? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mario Bandit Posted July 12, 2015 Members Share Posted July 12, 2015 Renault T , truck of the year :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members UNHleaSHD Posted July 10, 2017 Members Share Posted July 10, 2017 Camion mai leneș ca DAF nu am condus. Insă pe mine mă interesează confortul meu, atât. Deci bun. Dar.... nici un camion nu se compară cu MAN la confort.Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.