Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Sofer Profesionist--Pe bune?


Postări Recomandate

  • Members

Cati asa zisi soferi profesionisti nu sant de fapt nici macar la nivel de soferi amatori?  Dar ce conteaza mai mult la un patron in ziua de azi? Important este faptul ca am mai angajat unul care nu are pretentii . Am intalnit multi dintre noi soferi care nu stiau nici sa intre in rampa.Dar nu asta il intereseaza pe patron la el pe primul loc sant doar banii. Normal face ce vrea cu banii lui . Totusi eu nu ma-s prezenta la un interviu in care postul liber este strungar de exemplu si sa nu stiu nici sa prind un material in universal de exemplu. Vad ca la aceasta meserie sint multi care cer fel de fel de informatii din fata tastaturii si apoi se prezinta la interviu. Si culmea chiar reusesc sa-i pacaleasca pe angajatori . Dar multi care procedeaza asa de multe ori si gafeaza.Scuzati dar ganditi-va la ce riscuri va expuneti pentru ca aici in soferie greselile se platesc. chiar cu libertatea uneori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

corect , sunt de acord , cu atestatele , si tot ce tine de calificare ca si un sofer profesionist , dar sa se faca pe bune !!! pentru un incepator , ar fi bine , ca societatile si firmele de tansport sa il angajeze ca ,, ucenic ,, pe perioada atestatului , sa zicem o perioada de 3-5 luni in care sa inveti , perfectionarea manevrelor , incarcare /descarcare +ancorarea marfii , acte , controlul camionului in diferite situatii in trafic , si conditii meteo , legislatie , si comportament rutier ( conducerea preventiva ) , ceva gen , conducere in echipaj , sau in fabrici , santiere , sau poligoane industriale

arr in colaborare cu firmele de transport /societati , sa decida ca dupa perioada de x timp , daca soferul este sau nu capabil sa devina profesionist , ca una e sa fii sofer amator , si alta sa fii profesionist !!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Faza cu ucenicul ... din punct de vedere moral e buna ... dar daca va puneti in postura unui patron ... credeti-ma nu ati mai avea rabdare sa invatati ucenici ... va trebuie oameni care sa isi faca treaba cat ma bine si mai rpd fara sa le explice prea multe ... patronul se gandeste ca daca il invata ii da bani putini ... face meserias din ucenic si apoi ucenicul pleaca la o firma care plateste mai mult ... ce ai rezolvat ?

Drumuri bune, numa' bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

o intrebare si va raspundeti singuri la ea : voi cum ati ajuns profesionisti ????  ( fac referire la faptul daca voi ati executat tot ceea ce va trecee acum prin cap ca ar trebui sa se faca .. oare asa ati facut cum va doriti acum sa ajunga alti profesionisti ? )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

o intrebare si va raspundeti singuri la ea : voi cum ati ajuns profesionisti ????  ( fac referire la faptul daca voi ati executat tot ceea ce va trecee acum prin cap ca ar trebui sa se faca .. oare asa ati facut cum va doriti acum sa ajunga alti profesionisti ? )

eu vad logica treaba , asa ai iesii de pe ,,banda ,,deja cu specializare si putina incredere din partea patronului , de ce crezi ca mergi in echipaj  imediat cand te angajezi ????  o intelegere intre sidicate + arr (stat) + patronate , si facuta o buna organizare a atestelor . ti-ar permite , sa lucrezi , in timp ce inveti , fara stres , ca esti incepator si nu gasesti , toata lumea ar fii multumita . odata ajuns profesional , si sa sa functioneze un sistem de unde firmele sa ,preaia soferii , poti merge cu fruntea sus peste tot !!!

si in meseria asta , orice greseala se plateste scump , si sincer prefer sa fiu ,, educat ,, decat sa merg pe bajbaite !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Moderators

:( cum poti sa fii de acord cu atestatele? pai in ce alta meserie ai vazut asa ceva?

inteleg ,as fi de acord cu diferite cursuri de perfectionare la un anumit timp,nu sa platesc eu la fiecare 5 ani atestatele,in plus astia iti iau banii si diferentiat cica,adica ca sa ma intelegi mai bine acum cind dai ADR platesti separat ptr colete si separat ptr cisterna,deci iti iau banii de 2 ori,Nu crezi ca e un lucru rominesc????

Revenind la o parte a subiectului,referitor la incepatori acum nimeni nu mai are timp sa stea dupa ei,dupa mine problema nu este dupa examen si cind au carnetul,ci din timpul scolii,acolo nu se invata lucrurile elementare,acolo trebuie lucrat.Bine asta e opinia mea,totusi as vrea sa va punctez un singur lucru pentru noi astia mai cu experienta si in virsta ,pai noi cind am iesit din scoala am facut ucenicie sau am plecat direct,fara sa fie nevoie de nimic altceva ,in cursa??/ eu asa imi amintesc.Si mai imi amintesc ceva,ce faceam eu la 1 saptamina  nu faceau altii vechi de 15-20 ani in meserie ;) ;) ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

:( cum poti sa fii de acord cu atestatele? pai in ce alta meserie ai vazut asa ceva?

inteleg ,as fi de acord cu diferite cursuri de perfectionare la un anumit timp,nu sa platesc eu la fiecare 5 ani atestatele,in plus astia iti iau banii si diferentiat cica,adica ca sa ma intelegi mai bine acum cind dai ADR platesti separat ptr colete si separat ptr cisterna,deci iti iau banii de 2 ori,Nu crezi ca e un lucru rominesc????

Revenind la o parte a subiectului,referitor la incepatori acum nimeni nu mai are timp sa stea dupa ei,dupa mine problema nu este dupa examen si cind au carnetul,ci din timpul scolii,acolo nu se invata lucrurile elementare,acolo trebuie lucrat.Bine asta e opinia mea,totusi as vrea sa va punctez un singur lucru pentru noi astia mai cu experienta si in virsta ,pai noi cind am iesit din scoala am facut ucenicie sau am plecat direct,fara sa fie nevoie de nimic altceva ,in cursa??/ eu asa imi amintesc.Si mai imi amintesc ceva,ce faceam eu la 1 saptamina  nu faceau altii vechi de 15-20 ani in meserie ;) ;) ;)

De acord cu tine ! problema incepe de la scoala de soferi ! de exemplu eu am facut scoala pe un man mai in varsta decat mine si cand am pus problema ca poate ar fi mai nimerit sa vad macar cum se comporta unul mai nou mi s-a spus sec : de ce camioane performante si asa le stricati! Poate au si ceva dreptate deoarece acum poti face impreuna B C E si tu daca nu poti conduce nici caruta cu vaci e clar ca pe un camion ai dificultati! Insa sa revin  :  daca la scoala s-ar face macar toate orele si instructorii sa fie instructori in adevaratul sens al cuvantului ar fi un mare avantaj pt elevi , dar asta nu stiu unde s-ar putea gasi

Pe scurt faci cam 8 ore pt C si vreo 2 sau cu exceptie 4 pt CE

Deci meri la examen si tu nici macar nu ai incercat sa faci manevra mersului inapoi caci " se f **e ambreiajul! Scuzati!

si prima proba e mersul inapoi si parcarea la 90 grade pe dreapta!

Cred ca am fost destul de explicit

Scoala trebuie sa-si faca treaba cum trebuie si atunci putem avea pretentii ca si incepatori!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

............................in plus astia iti iau banii si diferentiat cica,adica ca sa ma intelegi mai bine acum cind dai ADR platesti separat ptr colete si separat ptr cisterna,deci iti iau banii de 2 ori,Nu crezi ca e un lucru rominesc????

in spania , si baniuesc ca si in celelente state ale UE , atestatul ADR , se elibereaza sub forma de 1 atestat baza ( marfuri vrac si impachetate )  + 1 cisterna ..., deci nu cred ca s-ar numii lucru romanesc  ;D ;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

adr e un "lucru " frantuzesc ,de la ei vine , ei  l-au inventat , cand se da de adr ai 2 categorii pe care poti sa le dai , colete si cisterna , le poti da pe ambele sau decat colete , cisterna singura fara colete nu se poate ., deoarece intrebarile de baza sunt la colete si la cisterna mai ai in plus cateva intrebari . mai ai  clasele de pericol 1(explozibili) respectiv 7(radioactive) ,2 categorii pt  care trebuie sa faci scoala speciala pt ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

eu tot fac atestate la cisterna din 1995 parca ,asa ca ....eu ramin la parerea ca este un lucru romanesc deoarece inainte puteai da  ADR doar cu 1 singura plata,nu ma intereseaza pe mine ca transpotul ADR se face doar in colete sau doar in cisterne.De ce sa platesc de 2 ori ptr acelasi lucru?.Asta e ca si chestia cu agabariticile,bani mai multi platiti pentru aceiasi palarie.Ptr clasele speciale e altceva,acolo se fac doar daca ai trimitere de la firma din domeniu[respecitv,mine,armata,etc]Nu le bagam aici pe aceste 2 clase.Si cel mai important lucru este ca eu nu vreau sa platesc nimic,am facut o scoala si pot face cursuri de perfectionare nu sa cotizez moca la stat din 5 ani in 5 ani,asta era o ideee :) :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

aici ai dreptate , ca se trece prin scoala de atestate nici nu zici ca ai fost .. eu cand am facut am fost la cursuri , o saptamana , erau colegi , soferi mai vechi care se inscriau miercurea seara , joia , si sambata erau la examen nu ii vazuse nimeni niciodata... a fost decat o cotizatie si o prezenta obligatorie in cazul lor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

o intrebare si va raspundeti singuri la ea : voi cum ati ajuns profesionisti ????  ( fac referire la faptul daca voi ati executat tot ceea ce va trecee acum prin cap ca ar trebui sa se faca .. oare asa ati facut cum va doriti acum sa ajunga alti profesionisti ? )

uite  un raspuns la intrebarea  ta  .. eu am ajuns profesionist mintind.. Da .. patronul ma intrebat daca am experienta si daca stiu cu volanu ... si  cu toate ca nu aveam nici cea mai vaga idee nici macar cum sa schimb vitezele ...am zis ca da.. mi-a dat cheile de la o scania r420 nou noutza in 2007 , eram in benzinarie la Albita si mi-a zis  dute fa plinul in moldova si a poi te opresti in belgia la brussel .. si cam asa a inceput cariera mea . Pe drum m-am specializat sa schimb vitezele sa pornesc sirocoul , am invatat si programul de condus si toate cele ..prin parcari . cand  am ajuns in belgia a mai ramas sa invat sa bag la rampa .. , Apoi prima cursa a fost mai grea si cu fiecare cursa care o faceam ma specializam , astfel incat dupa o cursa de 2 saptamani cand mam intors eram foarte mandru de mine si de ce eram in stare sa fac . :D 

Asa ca iti trebuie  2 chestii ca sa fii profesionist  .. Curaj si Placerea de a conduce , restul se invata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

De acord cu tine ! problema incepe de la scoala de soferi ! de exemplu eu am facut scoala pe un man mai in varsta decat mine si cand am pus problema ca poate ar fi mai nimerit sa vad macar cum se comporta unul mai nou mi s-a spus sec : de ce camioane performante si asa le stricati! Poate au si ceva dreptate deoarece acum poti face impreuna B C E si tu daca nu poti conduce nici caruta cu vaci e clar ca pe un camion ai dificultati! Insa sa revin  :  daca la scoala s-ar face macar toate orele si instructorii sa fie instructori in adevaratul sens al cuvantului ar fi un mare avantaj pt elevi , dar asta nu stiu unde s-ar putea gasi

Pe scurt faci cam 8 ore pt C si vreo 2 sau cu exceptie 4 pt CE

Deci meri la examen si tu nici macar nu ai incercat sa faci manevra mersului inapoi caci " se f **e ambreiajul! Scuzati!

si prima proba e mersul inapoi si parcarea la 90 grade pe dreapta!

Cred ca am fost destul de explicit

Scoala trebuie sa-si faca treaba cum trebuie si atunci putem avea pretentii ca si incepatori!

Confirm si eu ca asa este, totul se rezuma la banii, intructorul te lasa sa faci 700 km cu camionul (cat ar trebui dupa lege - 60H ore de condus sau 700km), dar si te taxaza de nu te vezi, eu am platit  20 de ore (10 sedinte, 6 pt cat C si 4 pt E)  900Ron pt instructor, camion Man TGA, nu ai treaba cu el, curat merge bine etc, 1 milion de km. Dupa asta sa zicem am luat examenul si ma pot numi profesionist pentru ca am permis cat C+E? Hai sa fim seriosi! Dupa mine profesionismul se rezuma la multa experienta facuta dupa zecile de curse diferite.

De la scoala deja nu sta bine treaba asa cum spunea si colegul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

am si eu cateva pareri personale! 1.atestatele. nu gasesc normal ca la fiecare 5 ani sa platesc aceste taxe.se presupune ca dupa 5 ani de practica nu mai stiu sa trag o chinga sa aranjez marfa etc. la atestatul a.d.r sa spunem ca pot accepta o testare la 5 ani fiind vorba de transport special. 2.scola de soferi. cei care au facut scoala de soferi mai de curand stiu foarte bine cum se face scoala. totul pe rapid inainte.solutia? reintroducerea poligonului in examenul auto,atat pentru amatori cat si pentru profesionisti. sunt sigur ca asta ar ajuta foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Poligonul da! Acum un incepator dupa 20 de ore de condus daca ia examenul din prima si gaseste un loc de munca pe camion cu atata experienta pot sa dai de el pe drum si problema este ca multi si se cred profesionisti pentru ca au permisul in mana!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

teoretic este profesionist , cu acte in regula , mai ramane sa si demonstreze in practica , pentru ca multi profesionisti  dau sfaturi aici pe forum si nu au implinit inca 18 ani sau daca au CE nu au condus niciodata un camion

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

  Eu am tot spus pe aici pe forum ca un sofer cu B ,C si E nu este neaparat si profesionist. Profesionalismul nu consta intr-o bucata de hartie, ci in mentalitate, modul de a gandi situatiile in care te aflii, experienta, felul cum iti conduci masina, respectarea legii si multe altele.

  Am tot spus si o repet, problemele incep inca din scoala. De exemplu o ora nu este alcatuita din 60 de minute,ci din 40 de minute si uite asa la 30 de ore de conducere  esti inselat cu 10 ore de conducere care pot face diferenta la examen sau mai apoi la angajare. Profesorii nu invata elevii tot ceea ce trebuie sa stie acestia si isi fac munca de mantuiala gen "timpul sa treaca,banii sa vina" .

  Eu nu le vad rostul atestatelor, decat cele pentru marfuri periculoase ori transporturi agabaritice. Ancorarea marfii ,timpii de conducere,etc... trebuiesc invatati in scoala, ca din cauza aceasta se numeste scoala.

  Redobandirea atestatelor la fiecare 5 ani cu examen platit este jaf la drumul mare.Maine poimaine o dam si bacalaureatul sau licenta la fiecare 5 ani . Nu este mai simplu sa fie definitiv, dar la o anumita perioada de timp sa fie cate o evaluare  ? Eu zic ca ar costa mult mai putin si ai pierde mai putin timp cu o evaluare decat cu un examen.

  Trecerea de la o categorie la cealalta (b,C,D,E) sunt de parere ca ar trebui facuta dupa o anumita perioada de timp de la primirea precedentei categorii . Sunt de parere ca un incepator (indiferent de categorie , cu exceptia categoriei A si eventual B) sa trebuiasca sa petreaca o perioada de un an ca si dofer 2 , iar dupa aceasta perioada eventual sa ii fie facuta o evaluare in urma careia sa dobandeasca sau nu dreptul de a putea conduce singur un camion, fara sofer 1 in cabina.Astfel eu cred ca s-ar reduce anumite riscuri si ar creste valoarea soferilor incepatori, firmele avand baza ca soferii sunt buni si  ,iar soferii incepatori ar gasi mai usor de munca .Astfel probabil ar disparea si sintagma "experienta obligatorie ai ?" .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

a fi sofer profesionist inseamna in primul o scoala de profil , nu cateva ore dupa care i-ti primesti permisul , ai o diploma pe care scrie mare ,conducator auto,si profesezi meseria zi de zi,asa ai mai multe sanse de angajare.experienta o capeti in timp practicand,iar atestatul nu-i vad rostul cat timp am absolvit o scoala de soferi profesionist, i mi fac meseria de 27 ani neintrerupt si ma invata sa conduc acuma cine ? arr ? sant printre ei care nu au nici macar B-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mai bine nu am da vina pe institutii si scoli.Cine vrea sa invete profesionalismul in soferie il va invata numai daca ii va place  ceea ce face!In tara noastra alegem ,fiindca de multe ori nu prea avem mai multe optiuni",acea meserie de sofer pe camion!Cine gandeste,va intelege!Aici este problema noastra a romanilor in general.Si multi ,dupa faptul ca nu cunosc adevarul despre ei,mai sunt si mandrii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mai fratilor nu atestatele te fac profesionist,aceea e o simpla hartie ca sa ai acoperire in codul muncii la incadrarea in aceasta meserie.totul ar trebui sa se petreaca la scoala si in POLIGON.In  Franta de ex:se pune foarte mare accent pe practica in timpul scolii si in Germania la fel.pot sa va spun ca am vazut cu ochii mei in germania elevi care dadeau cu spatele intro curte la o firma unde nu prea multi asa zisi profesionisti ar fi reusit din prima,dar daca vrei sa fii profesionist cu adevarat iti trebuie multa ambitie si mai ales pasiune,pt ca nimeni nu sa nascut invatat iar omul cat traieste invata.Deci rabdare si tutun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Mai bine nu am da vina pe institutii si scoli.Cine vrea sa invete profesionalismul in soferie il va invata numai daca ii va place  ceea ce face!In tara noastra alegem ,fiindca de multe ori nu prea avem mai multe optiuni",acea meserie de sofer pe camion!Cine gandeste,va intelege!Aici este problema noastra a romanilor in general.Si multi ,dupa faptul ca nu cunosc adevarul despre ei,mai sunt si mandrii!

Cand te urci la volanul unui camion trebuie sa fi deja profesionist.Este ca si in aviatie, in momentul in care urci de unul singur in avion si zbori cu el trebuie sa fi profesionist, altfel te prabusesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Moderators

Orice persoană care are cel puţin categoria C pe permis, poate fi numită şofer profesionist, pentru că cel puţin d.p.d.v. teoretic a învăţat mai mult decât un posesor de categoria B. Aşa este în orice domeniu profesional, nu numai la conducătorii de autovehicule (un simplu contabil, se înscrie la nu ştiu ce curs, plăteşte o taxă, dă un test aşa cum se dau testele la noi în ţară... şi gata, din momentul ăla este expert contabil).

Atestatele au şi ele rostul lor. În primul rând pentru că în Codul Muncii este prevăzut clar că orice persoană trebuie să fie calificată pentru meseria ce o desfăşoară. Ori atestatele exact asta arată, calificarea pentru meseria de şofer, care este evident, nu se rezumă doar la a conduce un autocamion din punctul A în punctul B. ''Calitatea'' (dacă o pot numi aşa) acestor atestate e îndoielnică, iar plata lor la fiecare 5 ani e un abuz, sunt de acord, dar totuşi, să nu uităm că cursurile alea de la atestate ne învaţă despre timpii de conducere şi odihnă, despre documentele necesare la bord în diferite situaţii, despre utilizarea tahografelor (cu diagramă sau card), despre metodele şi sistemele de ancorare şi asigurare a mărfii, chiar şi ce metodă sau sistem folosim în funcţie de tipul mărfurilor, despre conducerea economică şi ergonomică, despre dimensiuni şi mase, iar la A.D.R. ce să mai vorbim, numai cursurile te pot învăţa toate prevederile...etc, etc... Cei care au învăţat meseria ''după ureche'', da, acum sunt profesionişti adevăraţi, cu experienţă şi tot ce trebuie. Şi norocoşi.

Şcolile de şoferi sunt sub orice critică, cu asta sunt de acord.

...

Părerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 2 years later...
  • Members

Cum sa fi profesionist daca scolile de soferii ii intereseaza doar banii...dc sa isi bata ei capu sa te invete pe tine ceva. O sa pun un exemplu eu. Am platit scoala de soferi 1400 de lei plus 65 de lei la o ora de condus. Pana ce am dat C-ul am facut 2 ore de condus si dupaia pentru CE la fel doar 2 ore de condus. Cand am fost sa dau traseul pentru atestat examinatorul ma intrebat de cate ori am condus un camion pana acuma. Cand o auzit ca doar 4 ore isi facea cruce. Cu chiu cu vai ma trecut examenul. Acuma imi caut de lucru si sa imi spuneti voi mie cine iti da pe mana ta un camion plin cu marfa de zeci de mii de euro? In fine eu am decit sa merg pe alt drum...Am inceput sa lucrez pe masina mai mica si incet si cu treaba buna o sa ajung si pe tir...deci rabdare. Drumuri bune sa aveti colegii si sanatate ca asa le facem pe toate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.