Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Informatii cutie de viteze automata M.A.N TGA 410 cp.


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

salut! as dori sa achizitionez un man tga 2004 cu 550000km si cutie automata . mentionez ca am lucrat pe el,cutia merge super ,nu a  avut nici o problema ,dar as dori mai multe informatii ,cat este de fiabila,etc.,dat fiind ca multi se feresc de automate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Hmmmm...

Am condus +200 k km TGX auto si vreo 60 k km TGA 410 CP cu 900 k km in bord.

Personal nu sunt multumit de cutia de viteze in modul automat,schimba destul de prost,in ultimul timp nu mai am rabdare sa mangai pedala dat fiind si puterea mica si schimb doar manual.

Despre fiabilitate,la actuala de multe ori am patit sa nu mai plece de pe loc la semafor...ramanea in 3 si se accelera ca si cum era scoasa din viteze.Rezolvarea...scos siguranta de jos de pe coloana 4 si pusa la loc.Chiar acum cateva ore acelasi incident la un coleg,acceasi solutie de rezolvare.De ,multe ori patesc sa nu imi schimbe treapta inferioara sau superioara in modul manual desi folosesc repsectiva maneta iar cand apas a doua oare pe ea in sare cu 2 trepte in = sau - ceea ce e chiar enervat.

Mai are 1 un coleg cu probleme ceva mai grave,smunceste foarte tare si de multe ori nu ia vitezele la timp,uneori chiar sare peste unele desi nu ar trebui.

Ce gen de curse intentionezi sa faci,cu ce tonaj si cam ce tari?

Am condus si Volvo si Daf automat si la capitolul cutii de viteza sigur stau mai bine,la Volvo este aproape inutil modul manual,in schimb power este super  ;D.Parca si la Iveco schimba mai bine...

Personal nu vad utilitatea cutiei manuale,dacat atunci cand patinez  ;D.

Chiar ma gandeam sa fac un chestionar cu preferintele SOFERILOR in privinta cutiilor de viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • VIP

Parerea mea este ca cele automate sunt facute pentru autostrazi,pentru tarile din vest,aici in Ro unde trebe sa schimbi viteza din 200 in 200 m,ii mai buna una manuala,ii mai fiabila....Depinde si cum a fost intretinuta masina.....Ciudat ii ca  DAF,MAN,Iveco folosesc aceleasi cuti de viteze ZF.

Vorba lui Guvis,ce gen de curse vrei sa faci,ce vrei sa tragi dupa el(frig,bascula,trailer).....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

POsibil sa fie chiar acelasi model desi am dubii dar mai important este cum sunt implementate din punct de vedere software,aici sunt mult diferite.Mai nou majoritatea problemelor sunt electrice-electronice,din punct de vedere mecanic sunt mai mult decat ok.

In Ro as muri cu manuala oricat de superfiabila ar fi.Oricum schimbi discul de ambreiaj iar la automata nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

cursele as dori sa le fac afara cu prelata. masina a luat-o la 460 000km. avea nr. de Germania ,a mai facut si in tara dar sincer mi-era mie mila de cutie la ce drumuri avem[ daca o tii in tara si pe drumuri nasoale o zapacesti cat ar fi ea de fiabila] ,insa repet merge bine nici nu simt cand schimba vitezele . eu stiu ca atunci cand incepe sa smuceasca sau sa o turezi prea mult ca sa schimbe ,trebuie schimbat uleiul - apropo la cati km. se schimba uleiul?,astia la MAN au zis ca la 300 000km. multumesc ptr. raspunsuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

cursele as dori sa le fac afara cu prelata. masina a luat-o la 460 000km. avea nr. de Germania ,a mai facut si in tara dar sincer mi-era mie mila de cutie la ce drumuri avem[ daca o tii in tara si pe drumuri nasoale o zapacesti cat ar fi ea de fiabila] ,insa repet merge bine nici nu simt cand schimba vitezele . eu stiu ca atunci cand incepe sa smuceasca sau sa o turezi prea mult ca sa schimbe ,trebuie schimbat uleiul - apropo la cati km. se schimba uleiul?,astia la MAN au zis ca la 300 000km. multumesc ptr. raspunsuri

O zapacesti la fel cum zapacesti si ambreiajul unei cutii manuale.

In general in Ro toti au tendinta de a scurta reviziile.Mi se pare prea putin 300 k din moment ce uleiul din motor se poate schimba chiar si la 100k.In cativa ani nu cred ca vom mai vedea cutii manuale.

pentru asta s au inventat cutiile de viteza automate , pt soferii noi care nu stiu anca sa schimbe vitezele corect si distrug cutia si ambreiajul

b

Pentru soferii care nu stiu sa scrie s-a inventat Abecedarul.

Daca inca nu ai condus o masina pana sa fie nevoie sa schimbi ambreiajul mai bine te abtii.Ceva ontopic ne spui si noua totusi?Ai condus automata macar?Permis sper ca ai macar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

da, am permis! si cred ca are varsta ta sau apropiata, vad ca ai inteles ce am vrut sa spun dar ai vrut sa fii rautacios, :D orice firma constructoare de camioane o sa-ti explice de ce s-au facut cutiile cu viteza automata!! ex.pt a usura munca soferilor noi care n-au avut timp suficient pt perfectionare, asta din cauza cererii mari de soferi pe piata intr-un timp scurt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • VIP

da, am permis! si cred ca are varsta ta sau apropiata, vad ca ai inteles ce am vrut sa spun dar ai vrut sa fii rautacios, :D orice firma constructoare de camioane o sa-ti explice de ce s-au facut cutiile cu viteza automata!! ex.pt a usura munca soferilor noi care n-au avut timp suficient pt perfectionare, asta din cauza cererii mari de soferi pe piata intr-un timp scurt!

Una din cauze pentru care s-au fabricat cutiile de viteze automate este consumul,un studiu a aratat ca un sofer,dupa un anumit timp de condus nu mai reactioneaza asa promp si ''limpede''ca la primele ore de condus,asta ducand la crestere consumului si alte cele...fiind obosit ,nu mai schimbi vitezele la timp(turezi motorul,sau ma rog, duc turatia prea sus de zona verde).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

orice firma constructoare de camioane o sa-ti explice de ce s-au facut cutiile cu viteza automata!! ex.pt a usura munca soferilor noi care n-au avut timp suficient pt perfectionare, asta din cauza cererii mari de soferi pe piata intr-un timp scurt!

Ne-ai omorat cu explicatia asta aberanta......firmele constructoare nu doteaza masinile cu cutii automate in functie de cati soferi noi au aparut in campul muncii.....pur si simplu pentru performante sporite, eficienta ....si pentru a usura munca soferului ...in general...si nu pentru o anumita categorie asa cum subliniezi tu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

[salut! as dori sa achizitionez un man tga 2004 cu 550000km si cutie automata . mentionez ca am lucrat pe el,cutia merge super ,nu a  avut nici o problema ,dar as dori mai multe informatii ,cat este de fiabila,etc.,dat fiind ca multi se feresc de automate. 

  LA KM ACESTIA  IN MOD SIGUR TREBUIE SA SCHIMBI KITUL DE AMBREIAJ.HARRYTGS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • VIP

sint bune cutiile automate eu lucrez la man de 10 ani poti sa il iei linistit dar la 500.000 km pica ambreaju daca mai ai intrebari si te pot ajuta poti sa intrebi lucrez pe electric la man

Din ce cauza pica ambreajul? Culmea ii ca MAN-ul, ii singurul producator care are ambreaj si pe schimbatorul de viteze,si tot pica la 500 de mii.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Am si eu o intrebare, care e diferenta de consum dintre o cutie manuala si una automata?. In opinia mea daca ai ureche si simti masina la o cutie manuala poti scoate un consum mai  bun. Voi ce parere aveti??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asta depinde de modul in care exploatezi si folosesti comionul care la fel de bine poti sa ai consum sau sa nu ai si cu un automat exact ca si cu un manual .Adica pe automat poti sa-l treci pe semi automat si tu cu urecha ta muzicala sa sa-i administrezi schimbarea de viteze dar, deja asta devine munca gratis tinind cont ca in acest caz nu mai lasi sa lucre computerul si parerea mea e ca nu are rost

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut.Am lucrat pe acelasi tip de masina (mercedes) cu motor de 421 cp cu acelasi tip de cutie ZF una manuala 6 trepte si alta cutie automata 12 trepte.Este vorba de autocare Travego .Pot spune ca dupa ce te obisnuiesti cu cutia automata nu mai vrei altceva .Ambreiajul la manuala se duce pe la 5-600 000 pe cind la automata mergi si 900000 km fara probleme consumul este mai mic daca nu faci formula 1 cu masina.Uleiul la cutie se schimba la maxim 90000 km cu uleiul recomandat de producator Probleme cu softul dar se rezolva relativ repede Deci  cutia automata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

uleiul la cutie se schimba la max.90000???? cineva spunea ca la 300 000km. i se pare putin... am mai intrebat la ,,truck &bus,, si ei ziceau tot cam la 300 000km...  -- apropo-ce ulei trebuie si cati litri intra la motorul de 410cp.?? sarbatori fericite!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

si o cutie de viteza automata are un rulment de presiune,acel rulment este folosit si la cv manuala si la cea automata, el se strica mai repede la cv automata pt ca primesste mai multe comenzi de la calculator decat de la sofer,adica schimba mult si prost si daca trebuie si daca nu trebuie,un ambreiaj la cv automata se schimba de obicei regulat la un anumit numar de kilometri pe cand un ambreiaj la o cv manuala folosit cat de cat corect poate sa functioneze chiar si 2 mil de kilometri asta in functie si de tipul masinii,de exemplu volvo are un ambreiaj greu de distrus si la manuala si la automata,intradevar cv automata este mai comoda la condus dar pe autostrazi,la un traseu cum avem in tara nu o recomand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut.Colegul cutia automata ZF nu are ambreiajul traditional ci niste placi de frictiune mai precis 3 placi care primesc comanda odata cu cutia de la calculator dar problemele apar din cauza softului si mai rar din cauza soferului (accelerari bruste ) care nu dau timp calculatorului sa trimita comanda potrivita.In manualul producatorului la cutia automata ZF 12 trepte cu intarder incorporat in cutie (foloseste acelasi ulei) uleiul se schimba la maxim 90000 km.Manual citit de mine la Evobus Viena .Drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • Members

La CV automata, ambreiajul are o durata de viata de doua ori mai ridicata decat la CV manuale; mai mult, se evita problemele ce pot apare la nivelul timoneriei CV, fie ea mecanica sau hidraulica. Cel mai indicat ar fi sa-l programati pentru o diagnosticare generala la un service autorizat MAN!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.