Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

de ce?


catalin86

Postări Recomandate

  • VIP

Aici intra mai multi factori ,1 poti sa faci cursa mai repede daca nu ai curse decat doua pe saptamana,2 unu ii fumator altu nu 3 uni nu au rabdare sa mai stea sa ii invete pe alti si poate o sa vezi in timp ,dupa 20 de ani de tir ,nu iti mai vine sa stai sa il supravegezi pe celalalt,4 multi nu pricep, le zici de 100 de ori si tot nu pricep...si mai sunt da nu imi aduc aminte , pe vremea lui Ceausescu dupa ce luai permisul lucrai o perioada in cariera sau santier nu aveai voie pe drum public pe urma dupa un an dadeai pentru E (remorca) si apoi mergeai cu un sofer (mai demult erau si ajutori de sofer,stiu ca bunicu mi-a zis ca avea ,erau un fel de examinatori)era mai sever atunci da cine a facut atunci scoala ala ii sofer si mai tine si de talent multi nu au accea carisma de a fi soferi ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Salut,eu am avut incepatori cu mine si pot sa va spun ca nu e usor!La noi in companie,in vremurile bune,cand este mult de lucru si au nevoie de multi soferi,angajeaza si fara experienta!soferul incepator este in stagiu,in cadrul asa zisului program de "mentoring".Nu se merge propriu-zis in team(echipa) ci in maxi-single,adica mentorul(formatorul)il lasa pe invatacel sa conduca(nu prea mult,cca 8 ore pe zi sa nu-l rupa),timp in care el sta in dreapta si ii da sfaturi invatacelului,dupa care trece si el la volan si mai conduce si el 4-5 ore,prilej cu care ii arata practic incepatorului ce greseli facea el si ce nu trebuia sa faca,dupa care camionul se opreste si amandoi fac nani!(Sunt camiaone cu 2 paturi).Acuma,de cand cu criza,s-a sistat provizoriu acest program,nu se mai angajeaza decat soferi cu experienta(in special minim 5 ani pentru tren rutier).De cand lucrez cu camionul meu propriu si personal nu mai iau nici un incepator cu mine!Singura exceptie la aceasta regula este consoarta mea(care oricum vine rar si vine mai mult pe post de copilot).In afara de ea,singura exceptie pe care as face-o ar fi daca as avea un baiat si daca ar vrea neaparat sa faca meseria asta,l-as lua cu mine,in rest sincer,nu imi trebuie bataie de cap!Sincer,sunt mult mai obosit dupa cateva ore de stat in dreapta cu un incepator la volan decat dupa o zi intreaga de condus singur!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

1.Cand mergi in team trebuie sa ai incredere unul in celalalt.

2.Eu am inceput sa merg in tara tot in team ( chiar daca eram doar pe un microbuz) , dar la noi a fost alta povete, caci conduceam non-stop, doar ne schimbam intre noi si doarmeam in masina cate 2-3 maxim 4 ore pe noapte( au fost si nopti cand nu am dormit deloc).Colegul meu a fost unul cu experienta si am azut incredere in el si el in mine( adevarul e ca stia cum conduc,dar nu mai facusem drumuri asa lungi impreuna).A fost atent cum conduc doar primii 300-500 km si apoi nu a mai avut grija mea. Atunci cand a inceput sa faca externul se ruga la dumnezeu sa-i dea un coleg asa k mine  ;D ( k s-a angajat la o firma pe italia si era nevoie de 2 soferi pe masina aia).

3.Cei doi soferi trebuie sa-si spuna de la inceput la ce se asteapta unul de la celalalt ( sa se faca un asa zisul "regulament de ordine interioara" ).

4. Daca un sofer nu este dumerit de ceva sau nu stie ceva sa nu ezite sa-si intrebe sau consulte colegul.Intotdeauna doua minti gandesc mai mult si mai bine decat una  ;) .

.............................................................................

Ar fi mai multe de zas, dar nu mai am timp acuma, k tre sa plec la universitate  ;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Si eu am aceeasi problema ! pe unde nu t duci , cer experienta!am lucrat la o firma, 2 ani de zile, pe o duba , am facut  romania ucraina ! am habar cum e cu orientarea intr-o tara straina! Problema mare e cu experienta pe camion!Patronii sunt disperati dupa experienta! O intrebare : Cati dintre soferi ar fi dispusi sa isi ia un invatacel pentru macar 10 zile???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

salut.cred ca cei care au ceva vechime in breasla nu mai au rabdarea necesara pentru a mai ajuta si un incepator,eu unul am ajutat mult si ajut incontinuare dar odata ce ai ani de tir departe de familie si de cei dragi incepi sa devii irascibil si nu mai ai rabdarea cuvenita si cred ca incepi sa ai o lume a ta nu mai suporti sa dai lectii la altul,dar cred ca trebuie sa te gandesti mereu ca si tu ai fost un incepator canva si asta te face sa gandesti ca mai ajuti pe cineva.acum pot ajuta pe acei soferi care vorbesc limba franceza si vor sa munceasca pe bani buni dar ca e in franta si e posibil sa stai mai mult timp plecat,cei interesati sa dea mesaj pe tel la nr 0045751653211 deoarece sant cu roming si ma arde rau la buzunar.deci nu voi raspunde la tel.doar mesaje.salutare si drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

da ADI a-i mare dreptate dar mai este o problema majora??!instructorii din scolile de soferi.timpul este scurt pt a invata si spaga foarte mare.si vorba unui mentor d"al meuASA CUM INVETI SA CONDUCI LA INCEPUT ASA O SA CONDUCI TOATA VIATA.am lucrat o perioada pe F si am avut norocul sa asist la o scoala de a lor.diferenta max.incepea de la aparatura de bord pina la asezarea marfii pe camion si asigurarea ei,cu mult tact si rabdare.asta dura un an de zile.am ramas cu gura cascata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

E foarte greu sa gasesti pe cineva care sa vrea sa ia un incepator sa-l invete mai ales daca cei doi nu se cunosc sau nu exista o recomandare din partea unui prieten care are incredere in tine...

Eu am inceput anul asta pe ''tir'' si am avut norocul sa ma accepte cineva la recomandarea unui prieten comun.Am facut vreo 7-8 drumuri in tara si chiar daca am o experienta de 8 ani la ansamblu Sprinter-remorca,mi-a fost foarte greu.Experienta m-a ajutat doar la manevrarea la rampa,parcari,mersul inapoi...

Ultimele mele drumuri au fost pe Italia(tot prin recomandare)si cred ca la fiecare drum au fost lucruri noi de invatat.In plus sunt acte care trebuie sa le ia "instructorul" ptr tine...nu poti sa-ti pui cartela in tahograf si hai sa mergem....sunt reguli ce trebuiesc respectate si nu stiu care sofer angajat la o firma te-ar lasa sa conduci fara sa stie patronul despre asta.Oricum raspunderea e foarte,foarte mare!

In prima cursa pe care o voi face singura (cred ca saptamana viitoare),voi avea mari emotii dar am ajuns sa am incredere in mine cat de cat si cel mai incurajator lucru a fost acela ca in ultimele 2 drumuri,colegul meu a dormit cate 2-3 ore pe noapte fara sa se intrebe daca n-am gresit drumul sau mai are camionul ''intreg" ...

Cred ca fiecare merita o sansa mai ales daca asta ti-a fost visul de cand erai copil,si mai cred ca meseria asta se face in primul rand din pasiune si apoi din motive financiare.

Tuturor incepatorilor...succes si drumuri fara evenimente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

Buna colegi

Legat de ceea ce zice colegul tavy sa va povestesc si eu una , munceam pe un mercedes 2527 magarus i se zice pe la noi  mare masina 27 t si ma bagam cu ea prin toate ungherele ca sa ridic tomberoanele de gunoi  Trebuia sa plec si eu in concediu  si seful mi l-a dat pe un coleg cu aproape 30 de ani soferie zi de zi sa ii explic cum sta treaba cu masina si cu traseul . Zis si facut l-am luat pe batranul coleg i-am explicat toata treaba (eu la volan) dupa cateva ore ii spun hai nea bagate ca doar nu vin din concediu sa te invat la care el imi zice termina tu traseul si eu o sa merg la descarcat . Fac tot traseul se incarcase masina la refuz si cum era pe perne de aer era altfel balansul fata de arcuri si ii zic colegului baga la descarcat la care imi zice sa merg tot eu ca este prea plina masina. Si uite asa ma fost 3 zile cu el la munca sa il invat ca sa pot sa imi fac si eu concediul .

    Si eu mai cred ceva daca gresesc nu va sfiiti sa ma corectati

Cand cel cu peste 12-15 ani experienta earau niste cazane la noi in ro de te durea capul  si acum fac scoala pe volvo    de unde sa stie al batran sa mearga cu actros sau daf xf etc  cand el poate toata viata a mers doar cu cazane ?

    Repet daca am gresit accept morala si imi cer scuze  .

Sa auzim numai de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.