Jump to content

4.37 Condus?


sorin

Recommended Posts

  • Members

Salut,asa cum am scris titlu am depasit cu sapte minute programul,pur si simplu nu am avut unde opri!!!!!

Ce parere aveti ce se poate intampla la un urmatorul control? daca ati fost in aceiasi situatie va rog spune-ti cam la ce ar trebui sa ma astept.

Am  printat tichetul si am scris pe spate ca nu am gasit parcare si ruta pe care eram.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

    Nu ai problema  daca corespunde cu REALITATEA :adica ;la 4 ore de condus tu treci pe LANGA ,,parcare,, cu 90/ora(nu ai intrat in acea parcare

pentru a vedea daca ai loc...) ,,se poate verifica..,,

Link to comment
Share on other sites

  • Members

daca ai scris pe bon nu e problema in toata europa poate doar unguru sa te jumuleasca de o cafea. oricum amenda in ungaria pt depasirea programului intre 4h30 si 5h e 40 euro eu asa stiam da acum de cand s-au schimbat amenzile nu mai stiu

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

TE  poti folosi de :

REG 561 Art 12

Pentru a da posibilitatea vehiculului să ajungă la un loc de oprire corespunzător, conducătorul

auto poate deroga de la articolele 6-9 în  măsura necesară pentru a se garanta siguranţa

persoanelor, a vehiculului sau a încărcăturii acestuia, cu condiţia de a nu se periclita prin

aceasta siguranţa rutieră. Conducătorul auto trebuie să indice manual natura şi cauza derogării

în foaia de înregistrare sau pe un imprimat scos din aparatul de înregistrare sau în registrul său

de sarcini, până la sosirea la locul de oprire corespunzător.

Pe viitor foloseste aceast articol doar in situatii limita (nu zi de zi )  ,opreste inainte de 4:30h , scoate tichet , noteaza pe spate ce si cum , si pleaca mai departe pana unde consideri ca poti stationa  . O sa auzi comentarii din partea politiei ca tacograful te anunta cu 15 minute inainte de terminarea perioadei de sofat , (maximul ei ) si trebuie sa-ti iei masuri de a oprii  si stationa in siguranta ,  dar daca nu ai unde stationa  fara a pune in pericol siguranta ta si a celorlanti participanti la trafic  , noteaza-ti portiunea de drum si kilometrul unde ai ,, savarsit fapta ,, si numarul articolului  care iti permite sa o faci , si pastreaza bine tichetul .  drumuri bune !!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Multumesc tuturor de raspuns dar nu am fost niciodata in postura asta si cu amenzile din ziua de azi  :,iti este frica si daca nu ai hartie pentru imprimanta de rezerva.

Mii de multumiri!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Colegule eu  chiar am patit-o pe Valea Oltului, trebuia sa opresc sa fac 45'-u si am depasit timpul cu aprox. 15 min ;am prins o portiune de drum cu linie continua, curbe , aglomeratie si abia am gasit o parcare de am iesit .Am scris pe digrama a doua zi in cateva cuvinte cauza depasirii timpului si am fost oprit la cateva zile de ARR ,au vazut digrama respectiva, le-am explicat natura intamplarii precum si ca legea prevede derogari in astfel de situatii si crede-ma ca totul a fost ok ;dar trbuie sa faci tot posibilul sa respecti legea si sa nu faci un obicei din a depasi timpii chiar si cu putin !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Members
TE  poti folosi de :

REG 561 Art 12

Pentru a da posibilitatea vehiculului să ajungă la un loc de oprire corespunzător, conducătorul

auto poate deroga de la articolele 6-9 în  măsura necesară pentru a se garanta siguranţa

persoanelor, a vehiculului sau a încărcăturii acestuia, cu condiţia de a nu se periclita prin

aceasta siguranţa rutieră. Conducătorul auto trebuie să indice manual natura şi cauza derogării

în foaia de înregistrare sau pe un imprimat scos din aparatul de înregistrare sau în registrul său

de sarcini, până la sosirea la locul de oprire corespunzător.

Pe viitor foloseste aceast articol doar in situatii limita (nu zi de zi )  ,opreste inainte de 4:30h , scoate tichet , noteaza pe spate ce si cum , si pleaca mai departe pana unde consideri ca poti stationa  . O sa auzi comentarii din partea politiei ca tacograful te anunta cu 15 minute inainte de terminarea perioadei de sofat , (maximul ei ) si trebuie sa-ti iei masuri de a oprii  si stationa in siguranta ,  dar daca nu ai unde stationa  fara a pune in pericol siguranta ta si a celorlanti participanti la trafic  , noteaza-ti portiunea de drum si kilometrul unde ai ,, savarsit fapta ,, si numarul articolului  care iti permite sa o faci , si pastreaza bine tichetul .  drumuri bune !!!

A nu se intelege ca poti sa nu gasesti parcare inca o ora , doua ,din cauza unui stau in care ai stat mai de dimineata . x_x

Link to comment
Share on other sites

  • Members
acest lucru se face inainte de a depasi timpul de conducere , nu a doua zi.
Scoaterea imprimatului se vace la oprirea in parcare.Ce spui tu este aberatie!Cum pot scoate bon inaintea depasirii programului?Atunci numai este o situatie neprevazuta ci una prevazuta deja.Opresc in mijlocul autostrazii si scot bon pe care mentionez ca trebuie sa depasesc programul?Imprimatul se scoate imediat dupa oprirea in parcare,dar pentru ca depasirea si orele conduse efectiv in ziua respectiva sa fie evidentiate trebuie sa astepti si sa faci cel putin 1 minut de pauza.Altfel pe imprimat nu apar orele conduse efectiv.
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
acest lucru se face inainte de a depasi timpul de conducere , nu a doua zi.
Scoaterea imprimatului se vace la oprirea in parcare.Ce spui tu este aberatie!Cum pot scoate bon inaintea depasirii programului?Atunci numai este o situatie neprevazuta ci una prevazuta deja.Opresc in mijlocul autostrazii si scot bon pe care mentionez ca trebuie sa depasesc programul?Imprimatul se scoate imediat dupa oprirea in parcare,dar pentru ca depasirea si orele conduse efectiv in ziua respectiva sa fie evidentiate trebuie sa astepti si sa faci cel putin 1 minut de pauza.Altfel pe imprimat nu apar orele conduse efectiv.

nota 1 de orientare asupra 561 ce

2) Un conducător auto trebuie să respecte cu stricteţe normele şi să nu depăşească duratele-limită de

conducere, cu excepţia cazurilor în care intervin în mod neaşteptat situaţii excepţionale şi devine

imposibilă respectarea regulamentului fără a pune în pericol siguranţa rutieră, siguranţa persoanelor, a

vehiculului sau a încărcăturii acestuia. Dacă un conducător auto hotărăşte că este necesară derogarea

de la regulament şi că acest lucru nu periclitează siguranţa rutieră, trebuie să indice manual natura sau

cauza derogării (în orice limbă comunitară, în foaia de înregistrare sau pe un imprimat scos din

aparatul de înregistrare sau în registrul de sarcini) până la oprire

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Aplicam litera legii,si incalcam alte reguli de circulatie,nu?@sorin a spus:,,am depasit cu sapte minute programul,pur si simplu nu am avut unde opri"Daca imprimarea o facea inainte de oprire poti spune cum putea sa o faca,@Mario?Tehnic,din cate stiu,nu se poate scoate imprimat in mers!Daca notarea era facuta inainte de depasirea programului,atunci nu mai vorbim de situatie neprevazuta ci de o incalcare a regulamentului cu bunastiinta!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Aplicam litera legii,si incalcam alte reguli de circulatie,nu?@sorin a spus:,,am depasit cu sapte minute programul,pur si simplu nu am avut unde opri"Daca imprimarea o facea inainte de oprire poti spune cum putea sa o faca,@Mario?Tehnic,din cate stiu,nu se poate scoate imprimat in mers!Daca notarea era facuta inainte de depasirea programului,atunci nu mai vorbim de situatie neprevazuta ci de o incalcare a regulamentului cu bunastiinta!

planificare se face calculand , x pana la y , si da pot fi situatii extreme care te obliga sa depasesti ceea ce dicteaza acele articole din 561 ce . de ce se cere oprirea si scoaterea unui bon din momentul depasirii timpului si momentul opririi ?? simplu . se poate intampla ca tu esti pe un drum judetean , nu gasesti o parcare corespunzatoare ( dupa cum iti cere si art 12 , legat de siguranta ta si a celorlanti participanti la trafic ) din x motive si decizi sa mai mergi pana la primul oras / sat , unde exista un loc mai sigur . ce se intampla daca la intrare in oras /sat e un echipaj isctr ?? daca faci anotare spate diagrama , sau printare si anotare bon , o prezinti si explici situatia agentilor acestia inteleg situatia , dar daca tu te prezinti cu 4.45 h conducere ce crezi ca o sa zica domnul agent ??

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Conform celor spuse de tine,Mario,trebuie sa opresc in mijlocul drumului sau autostrazii,sa scot bon,sa scriu notificarea pe spatele bonului,dupa care merg mai departe.Care lege si ce articol din presupusa lege imi permite sa opresc in mijlocul drumului si sa blochez circulatia dupa bunul plac?Pentru a scoate bon,camionul trebuie sa fie oprit,altfel tahograful nu face imprimarea conform specificatiei tehnice.S-a conceput cumva tahograf care face imprimarea din mers?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
scrie pe ticket sau sau spatele diagramei motivul depasirii programului,locatia unde s-a intamplat evenimentul,eventual portiunea de drum si mentioneaza: reg.561 art.12,astfel nu vei avea probleme.

reg561,art12:Pentru a da posibilitatea vehiculului să ajungă la un loc de oprire corespunzător, conducătorul

auto poate deroga de la articolele 6-9 în măsura necesară pentru a se garanta siguranţa

persoanelor, a vehiculului sau a încărcăturii acestuia, cu condiţia de a nu se periclita prin

aceasta siguranţa rutieră. Conducătorul auto trebuie să indice manual natura şi cauza derogării

în foaia de înregistrare sau pe un imprimat scos din aparatul de înregistrare sau în registrul său

de sarcini, până la sosirea la locul de oprire corespunzător.

http://ec.europa.eu/transport/modes/roa ... e_1_ro.pdf

dan , grija mare la ultimile mentiuni :

© duratele-limită de conducere zilnice şi săptămânale ar trebui să fie respectate, prin urmare

conducătorul nu ar trebui să aibă „câştiguri de timp” prin depăşirea duratei-limită de conducere în

căutarea unui loc de parcare;

(d) derogarea de la normele referitoare la duratele-limită de conducere nu trebuie să genereze o

reducere a pauzelor necesare şi nici a repausului zilnic şi săptămânal.

e de vazut daca si agentul te incadreaza acolo !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.