Members spoonvil Postat Iulie 24, 2011 Members Share Postat Iulie 24, 2011 Notite facute dupa chestionare de la drpciv. Bafta la examen si sper sa fie de folos, am sa incerc sa mai adaug si altele. Mecanismul de distribuţie asigură: - deschiderea şi închiderea supapelor, la momente bine precizate, pentru evacuarea gazelor arse şi umplerea cilindrilor cu amestec carburant; Rolul bateriei de acumulatori alimentează consumatorii cu energie electrică în raport de necesităţi; Roţile directoare ale autovehiculelor cu tracţiune pe spate sunt, de regulă: -convergente sau paralele; Raport de compresie - raportul dintre volumul cilindrului şi volumul camerei de ardere. Bateriei de acumulatori- alimentează consumatorii cu energie electrică în raport de necesităţi; Caracteristici ale bujiilor - dimensiunea filetului şi valoarea termică; - Schimbat la 15.000 – 18.000 km - Contrul la 5.000 km Manevrarea greoaie a volanului - griparea pivoţilor fuzetelor. Turaţia motorului - numărul de rotaţii efectuate de arborele cotit într-un minut Sistemul de transmisie - transmite, modifică şi distribuie momentul forţei de la motor la roţile motoare Sistemul de transmisie - ambreiajul, cutia de viteze, arborii intermediari, diferenţialul şi planetarele Instalaţia de pornire - demarorul, contactul de pornire cu cheie, conductoarele de legătură şi bateria de acumulatori Încălzirea puternică a bobinei de inducţie - defecţiunilor înfăşurării secundare Cifra octanică reprezintă-capacitatea combustibilului de a rezista la autoaprindere, atunci când este supus la temperaturi şi presiuni ridicate Unghiul de fugă - face ca, după virare, roţile directoare să revină în poziţia iniţială Surplusul de motorină de la injectoare este refulat: - in rezervor Antigel - dupa 3 ani solutia trebuie complet inloculit, chiar daca densitatea acesteia inca corespunde Termostat – apartine instalatiei de racier, porneste la 76-80 grade C Termostat - rolul de a inchide sau deschide circuitul lichidului de racire pentru a mentine temperatura acestuia in limitele normale de functionare a motorului, 90-95 grade celsius. Termostat – racirea exagerata a motroului, daca ramane in pozitia deschis. inchis duce la – supraincalzirea motorului ; - arderea garniturii de chiuloasa Ce permite sistemul ABS - stapanirea directiei autovehiculului, Ce permite sistemul ESP - controlul asupra tractiunii AIRBAG-ul asigură - protecţia suplimentară a persoanelor în cazul unui impact puternic al autovehiculului Calitatea uleiului – vascozitate, punctual de congelare, de a opune rezistenta la curgere - schimbat conform periodicitati spus de constructor. Rol ulei - reduce uzura motorului, prin crearea unui film rezistent de lubrifiant intre suprafetele pieselor aflate in miscare Verificare nivel ulei – Joja – intr-e repere Min - Max Fumul de culoare albastră - un consum exagerat de ulei Fumul de culoare neagră - un consum exagerat de combustibil; Blocarea motorului – Calare Autoveh dotat cu catalizator – benzina fara plumb Catalizator - reduce emisiile poluante Pneuri – durata de folosire depinde : presiunea din pneuri - presiunea se verifica la rece Cauză a exploziei pneului - umflarea insuficientă Roata rezerva – max 80 km/h, sa nu parcurgi mai mult de cat este necesar Supapele motorului in patru timpi sunt actionate de arborele de distributie Alternator - ursa de energie pentru consumatori in timpul functionarii motorului si de incarcare a bateriei de acumulatori Cutia de viteze - asigură transmiterea puterii la roţi; - permite mersul înapoi, fără a inversa sensul de rotaţie a motorului; - permite staţionarea cu motorul în funcţiune. Limitator de viteză - reducerea consumului de combustibil Turaţia arborelui cu came, faţă de turaţia arborelui cotit, este-de două ori mai mare; Pentru a limita riscul de răsturnare, coletele grele trebuie încărcate şi aşezate - în partea inferioară a caroseriei. Remorcă uşoară - remorca a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Iulie 30, 2011 Share Postat Iulie 30, 2011 bv..ai ramas cu ceva dupa ce ai scris atata??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members spoonvil Postat Iulie 31, 2011 Autor Members Share Postat Iulie 31, 2011 Daca nu ai nevoie sau nu iti place nu esti nevoit sa-l citesti! Cred ca nu ii un usless s**t! Parerea mea! Da am ramas, am luat 24 de puncte! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members valysoferubraila Postat Septembrie 10, 2011 Members Share Postat Septembrie 10, 2011 scuzama aceste intrebari e pentru c,c+e si pentru atestate ma refer la partea de mecanica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mmc66 Postat Septembrie 11, 2011 Members Share Postat Septembrie 11, 2011 Nu toate raspunsurile sant corecte din punctul meu de vedere,deci atentie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EX Staff VT880 Postat Septembrie 11, 2011 EX Staff Share Postat Septembrie 11, 2011 Nu toate raspunsurile sant corecte din punctul meu de vedere,deci atentie Poti sa dezvolti putin subiectul,am impresia ca esti " Gica contra " prin toate postarile userilor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mmc66 Postat Septembrie 11, 2011 Members Share Postat Septembrie 11, 2011 ABS-ul previne autoblocarea rotilor atunci cand franezi,limitatorul de viteza nici cum nu este un economizor de combustibil (este exact ceea ce se denumeste,adica de a limita viteza ),nu am inteles treaba cu roata de rezerva,max 80 la ora ,nu folositi mai mult decat trebuie.Pot sa dezvolt subiectul pe teme de mecanica , dar sa am cu cine.O sa fiu gica contra de cate ori se scrie ceva gresit , chiar pentru a ajuta pe cei care nu stiu(daca inveti ceva gresit la inceput ,gresit vei da si altora sfaturi),mai departe o duminica placuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members valysoferubraila Postat Septembrie 11, 2011 Members Share Postat Septembrie 11, 2011 pai eu vreau sa invat doar ce ne da la sala si plus la atestate(toata mecanica pentru asa ceva)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mmc66 Postat Septembrie 11, 2011 Members Share Postat Septembrie 11, 2011 vali,invatele asa cum sant,ca sa treci examenul,si dupa o sa te inveti lovindute de anumite situatii pe drum,succes si scuze daca nu scri ca la carte,nu m-i se pare important Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members valysoferubraila Postat Septembrie 11, 2011 Members Share Postat Septembrie 11, 2011 o sa incep si eu sa fac teste pe drpciv sa imi scot cateva parti de mecanica..stau si ma gandesc ca mai am vreo 2-3 luni de munca si incep si eu scoala de soferi de c,c+E.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members DafXF Postat Septembrie 11, 2011 Members Share Postat Septembrie 11, 2011 mmc66 crede-ma ca in cartile de legislatie alea sunt raspunsurile corecte. Din curiozitate m-am uitat si eu peste una nu de mult,iar la examen daca dai alt raspuns fata de cel care este corect in cartile lor ai toate sansele sa repeti examenul pana iesi la pensie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mmc66 Postat Septembrie 17, 2011 Members Share Postat Septembrie 17, 2011 dafxf am mai spus ca trebuie sa raspunzi la intrebarile din chestionar asa cum sant ele ,fie gresite sau nu,in timp experienta te va invata altcevasi aici va fi mai greu pentru ca practica difera mult de ceea ce inveti in scoala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members florinianc Postat Septembrie 17, 2011 Members Share Postat Septembrie 17, 2011 Sunt si eu de parere ca mecanica "din legislatie" este cam depasita. In realitate, treburile sunt mult mai complexe, si necesita cunostinte mult mai bune decat cele de "legislatie" pentru a putea fi rezolvate. Intr-un fel, e foarte bine ca legislatia a ramas la notiunile vechi de mecanica, deoarece daca ar fi fost la un nivel mai avansat, numarul de pretendenti la pemisul de soferi profesionisti ar fi fost mult mai redus. Oricum, vad ca de pe vremea cand am dat eu examen s-au mai introdus cateva notiuni, cum ar fi ABS, catalizator, roata de rezerva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Noiembrie 14, 2011 Members Share Postat Noiembrie 14, 2011 servus tuturor! Ca o parere personala: ca subiect este interesant si chiar ar trebuii dezvoltat! insa raspunsurile trebuiesc ,,bazate" adica reale! Exemplu : cauze pentru care un pneu poate exploda - suprapresiunea , suprasarcina , uzura prea accentuata , (in cazul semiremorcii) virajul ,, in loc" etc. Deci...........subiectul trebuie tratat cu seriozitate , altfel invatati alta meserie ...numai mecanica nu! Exemplu : axul distributiei se roteste de 2 ori mai putin decit arborele motor! si nu invers! Deci turetia axului cu came este mai mica decat turatia arborelui cotit ! Exemplu: Limitatorul de viteza , nu are rolul de a reduce consumul! Ci limiteaza turatia motorului in priza directa , astfel ca la o viteza data ca referinta viteza sa nu creasca, peste valoarea de setare!( sistem impotriva vitezomanilor) Exemplu:ABS are o functie precisa - nu permite blocarea rotilor in cazul franarii bruste , si , prin logica de franare controlata , functie de forta de actionare , de masa, si starea drumului , face sa fie evitat derapajul! Exemplu : Blocarea motorului - si calarea , sunt doua expresii diferite , astfel blocarea motorului fiind - efect cu larg inteles , pe cand calarea se refera numai la un singur fenomen , adica blocarea motorului din cauza unei disfunctii cauzate de sistemul de ungere al motorului sau a sistemului de racire ! Cauze ce pot ,,bloca "un motor sunt multiple , de pilda , inghetarea apei in pompa de apa, patrunderea apei in ,,capul pistonului", ,,caderea "unei supape ....etc, Prin urmare ... un motor calat inseamna un motor distrus!!! Exemplu: Din practica stiu cu siguranta - un motor se distruge ,nu din cauza tipului de ulei de motor folosit , ci din cauza ca uleiul e depreciat sau din lipsa lui! (Nu am vazut motor ,,gripat" pe motiv ca a avut alta clasa de ulei decat cea indicata de constructor, in schimb am vazut din cauza lipsei lui, sau a deprecierii calitative a uleiului, a infestarii lui.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Noiembrie 14, 2011 Members Share Postat Noiembrie 14, 2011 TEST DE MECANICA !!! Intrebare : Care este rolul volantei ? Ce anreneaza ea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mmc66 Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 oldtruker ,pentru ca am fost multa vreme plecat nu am mai intrat pe forum,dar o sa te corectez la ceea ce ai spus despre axul cu came chiar pentru a nu-i invata gresit pe ceilalti, ca axul cu came face doua rotatii in timp ce arborele cotit face una singura,probabil a fost o greseala la scris deci am inteles Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 TEST DE MECANICA !!! Intrebare : Care este rolul volantei ? Ce anreneaza ea ? la mercedez meu angreneaza compresoru de ex si are senzoru torometru pe ia si este angrenata de motor si electromotor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mmc66 Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 volanta mentine un mers echilibrat al motorului, adica rotund , in al doilea si cel mai important rol il are in reducerea turatiei motorului atunci cand trebuie schimbata viteza in cutie, adica daca turatia motorului esste mare nu se va schimba viteza, pentru o schimbare de viteza trebuie redusa turatia pana la relanii sau de multe ori este nevoie de un ,sprit, daca este cv automata o sa il faca singura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members manu Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 Mecanica-notiuni elementare! Uleiul pentru motor are rolul de a reduce uzura motorului, prin crearea unui filtru rezistent de lubrefiant intre suprafetele pieselor aflate in miscare. Vascozitatea si punctul de congelare reprezinta calitatile unui ulei de motor. Pentru intretinerea sistemului de ungere, trebuie sa efectuati verificarea si completarea nivelului uleiului din baie si sa inlocuiti uleiul dupa expirarea termenului de utilizare. Controlul uleiului din baie se face cu ajutorul unei tije metalice numite joja, introdusa in blocul motor. Schimbarea uleiului si a elementului filtrant se fac conform periodicitatii stabilite de constructor. Aprinderea luminii “martor” de la bord, care semnalizeaza functionarea generatorului de curent, poate indica ruperea curelei de antrenare a pompei de apa, ventilatorului si alternatorului. Dupa intreruperea contactului electric, motorul continua sa functioneze. Fenomenul se numeste autoaprindere electrica. Bateria de acumulatori este descarcata daca, la aprinderea farurilor, intensitatea luminoasa a acestora scade progresiv, sau cand este actionat claxonul, acesta emite un sunet slab , intrerupt. Ambreiajul are rolul de a realiza cuplarea progresiva si decuplarea motorului de restul transmisiei. In pozitia debraiat, discul de ambreiaj nu atinge discul motor si rotile nu sunt antrenate in miscare. In pozitia patinat, rotile sunt partial antrenate. In pozitia ambreiat discurile sunt presate puternic iar rotile sunt antrenate total. Cutia de viteze asigura puterea transmisa rotilor, permite mersul inapoi, fara a inversa sensul de rotatie a motorului precum si stationarea cu motorul in functiune. Cutia de viteze face posibila utilizarea motorului in regimul cel mai favorabil, in functie de forta care se cere. Este gresit sa sprijini piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul deplasarii sau asteptarea la semafor cu pedala de ambreiaj apasata. Ele duc la defectarea frecventa a ambreiajului. Dereglarea carburatiei, dereglarea aprinderii sau defectarea injectoarelor pot determina un consum de combustibil peste limitele normale. Prezenta calaminei pe suprafata bujiilor si fumul albastru al esapamentului indica faptul ca mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat. Motorul Diesel al unui autoturism poate sa emita fum ca urmare a unor defectiuni la instalatia de injectie. Organele mobile ale mecanismului motor sunt: -pistonul, segmentii, boltul, biela, arborele cotit si volantul. Arderea incompleta si defectuoasa a combustibilului determina poluarea mediului ambiant de catre autovehicule. Fumul de culoare albastra emis de esapament indica un consum exagerat de ulei. Fumul de culoare neagra emis de esapament indica un consum exagerat de combustibil. Atunci cand conduceti un autovehicul actionat de un motor cu aprindere prin scanteie, dotat cu catalizator, trebuie sa utilizati numai benzina fara plumb. Catalizatorul asigura o poluare atmosferica redusa, prin arderea completa a gazelor de evacuare. Defectarea termostatului sau ruperea curelei de antrenare a pompei de apa pot determina cresterea excesiva a regimului termic de functionare a motorului. Temperatura lichidului de racire, care asigura performanta maxima si uzura minima a motorului este cuprinsa in intervalul 90-05 grade C. Cele mai frecvente defectiuni ale instalatiei de racire a motorului sunt slabirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilitaorului si a pompei de apa. Circulatia frecventa cu termostatul defect si, implicit, cu o temperatura a lichidului de racire sub 60 grade C conduce la cresterea consumului de combustibil cu 30 pana la 90 %. Rolul termostatului este de a inchide si de a deschide circuitul lichidului de racire la anumite temperaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members manu Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 Pedala de frana se apasa greu deoarece pistonasele sunt blocate in cilidrul de frana. Pedala de frana se duce la podea usor fara ca autovehiculul sa se franeze fie datorita prezentei aerului in instalatia de franare, fie datorita lipsei lichidului de franare. Neeliberarea completa a franei de stationare(frana de mana sau frana de ajutor) duce la cresterea consumului de benzina pentru ca rotile din spate sunt franate si motorul trage greu, deasemenea se uzeaza garniturile de frictiune ale sabotilor si se incalzeste tamburul din cauza frecarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mmc66 Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 Domnule Virgil Timis, am invatat ce rol are uleiul din motor si cum sa verific pe joja nivelul uleiului.Nu cred ca esti sofer.Autoaprinderea ELECTRICA EXISTA NUMAI LA MOTOARELE CU BENZINA. Si aici inchei orice discutie pentru ca nu am cu cine sa vb despre mecanica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 volanta mentine un mers echilibrat al motorului, adica rotund , in al doilea si cel mai important rol il are in reducerea turatiei motorului atunci cand trebuie schimbata viteza in cutie, adica daca turatia motorului esste mare nu se va schimba viteza, pentru o schimbare de viteza trebuie redusa turatia pana la relanii sau de multe ori este nevoie de un ,sprit, daca este cv automata o sa il faca singura [/quote mersu echilibrat se realizeaza de mai multi factori] ,si greutatea pistoanelor conduce la un mers uniform,dereglarea tachetilor dar in orce caz nu volanta cand turatia motorului este mai mare iar turatia trenului mobil este mult mai mica nu se poate realiza cuplaju transmiterea fortei de la motor la cardan are urmatoru traseu motor-placa presiune--------disc ambreiaj-tren fix-----------sincroane tren mobil sau inversor[inversoru nu are sincron] de aceia mai caraie la macsalier daca exista diferente mari de turati intre cele 3 elemente nu se poate face cuplaju motor-cardan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 mmc66 citeste mai bine cine a scris despre aprindere electronica si ulei si dupa ati poti cere scuze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ar cobra 68 Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 Lipsa frinei poate inervenii si cind lichidul din instalatie s-a supra incalzit.Dar isi revine dupa ce s-a racit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Speedy Gonzales Postat Decembrie 30, 2011 Members Share Postat Decembrie 30, 2011 oldtruker ,pentru ca am fost multa vreme plecat nu am mai intrat pe forum,dar o sa te corectez la ceea ce ai spus despre axul cu came chiar pentru a nu-i invata gresit pe ceilalti, ca axul cu came face doua rotatii in timp ce arborele cotit face una singura,probabil a fost o greseala la scris deci am inteles mai gandeste-te! am impresia ca nu ai fost la lectia asta si vorbesti total aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.