Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Pauza la descarcat


BTU

Postări Recomandate

  • 2 years later...
  • 9 months later...
  • Members

Colegii am o problema: azi la 7.30 am început program , am mers pana la 8 si am ajuns la descărcat si nu am mai mișcat masina pana la 19. Am mai condus pana 22.. Ce fac in continuare? Trebuie sa ajung la vapor. Am nevoie de un rasp urgent. Multumesc mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna Eleonor,

Am sa incerc sa iti dau un sfat.

Daca ai stat pe semnul pat al taho in timp ce ai ramas in rampa, atunci ai acumulat 11h de pauza. Cand ai miscat camionul, chiar daca nu ai dat sf si inceput de program, softul politistilor cu care iti citesc taho, s-ar putea sa interpreteze (la un eventual control in cele 28 de zile) ca tu ai inceput programul la ora 19h. deci din pct meu de vedere tu esti cu program inceput la ora 19h. Acu trebuie sa mai iei in considerare cate programe ai deschise saptamana asta, cate ore ai conduse saptamana asta inclusiv in cele 2 saptamani consecutive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario, eu doar spuneam ca poate considera prima perioada in care a condus pana in momentul in care s-a oprit, inclusiv pauza de 9h, ca fiind o perioada de 24h scurtata, urmand sa inceapa un nou program la terminarea celor 9h de pauza. Gresesc? Sau poate nu te-ai referit la comentariul facut de mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

daca te prinde ca tahograful e pus pe pat la descarcarea  sau la incarcarea masinii  te amendeaza ,trebuie sa fie pe ciocane ,asta la cele cu card si prin franta chiar controleaza prin depozite.Asa ca mare grija cu tahograful cu card si nu uitati dimineata la inceperea programului bagati ,,begain country; si la sfarsitul programului ,,end country; adica tara de incepere si tara de sfarsit a programului eu am platit amenda in Germania ca am uitat sa bag dimineata begain country ,D

 

Imediat dupa descarcare/incarcare masina trebuie mutata cel putin spre un loc mai spatios(din acceasi curte) ca sa aiba si altii loc de manevre. Daca vii dupa o conducere de ~4h30 sau 4h25 si manevrele iti iau 5 minute este ilegal sa te deplasezi? Sau daca in timpul incarcarii este necesar sa mai faci 2-3m cu masina dar cele 4h30 iti sunt expirate ce se intampla atunci? sau daca incarci din 2 locuri diferite ale aceleiasi societati? folosesti magnetul? sau faci pauza legala acolo pe loc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

 

Salut, acum depinde de situatie : daca te duci la o firma unde te incarca ei si poti sa faci o pauza de min 45 in rampa, atunci poti sa intri la incarcat cu 4:25 conduse.

Directiva 15 din  11 martie 2002 zice asa :

Definitii

In sensul prezentei directive:

`timp de lucru` reprezinta:

in cazul lucratorilor mobili: perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica:

perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele:

conducerea autovehiculului;

incarcarea si descarcarea;

ajutorul acordat pasagerilor la urcarea si coborarea din vehicul;

curatenia si intretinerea tehnica;

toate celelalte activitati vizand asigurarea sigurantei vehiculului, a incarcaturii sale si a pasagerilor sau indeplinirea obligatiilor legale sau de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata in desfasurare, inclusiv supravegherea incarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare, etc.

pune mana si invata "meseriasule", nu mai veni cu povesti aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

" meseriasi " sunt cei care se pare ca le stiu pe toate. Daca poti, da-mi un raspuns concret si complet : Ridic vagon gata incarcat, conduc 4 ore, pauza de 45 min, apoi mai conduc 3 ore si ajung la descarcare pe santier unde descarca un perete, il monteaza, apoi procesul se repeta. Toata descarcarcarea dureaza 3:30 - 4:00 ore. In afara de 10 - 15 min cat dau chingile jos si taho este efectiv pe " alte activitati " , pana in momentul in care plec, adica mai mult de 3 ore, cum trebuie setat taho, eu stiind in prealabil cat dureaza descarcarea ?

Editat de valy5110
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

valy5110, 

sunt intradevar colegi care stiu foarte multe..pot fi numiti ''meseriasi''....si Gongy este unul dintre ei....

Problema este insa atunci cind se asteapta ca si ceilalti sa doreasca si sa cunoasca la fel ca ei legile... :ymapplause:

 

Intrebarea ta are un raspuns simplu.....ai patratul ala...care are denumirea de ''period of avability'' sau mai simplu POA,

respectiv tu esti prezent...nu faci nimic...dar esti disponibil...definitia ar fi ceva de genul..timpi la dispozitie,.daca tu ai fi lasat trailerul linistit in santier..si ai fi stat cu capul tractor ''la umbra'' atunci puteai pune pe pauza 3 ore minim si apoi impreuna cu cea redusa de minim  9 ore devenea normala [adica de minim 11 ore]..

Cred ca asta aveai in minte cind ai intrebat

 

g) Perioada de repaus zilnic normală este de cel puțin 11 ore consecutive sau, dacă această
perioadă este împărțită în două tranșe, prima trebuie să fie de cel puțin 3 ore, iar a doua de cel
puțin 9 ore.
 
 
Tu de fapt vrei sa procedezi gresit..la fel ca cea cu pauza in rampa...daca esti pe uk..nu ti-as dori sa te prinda vosa in rampa pe pauza..
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am specificat ca stiu / am fost informat cat dureaza descarcarea, deci nu sunt la dizpozitie decat dupa acea perioada care nu se poate diminua, eventual tot procesul poate dura mai mult, diferenta care intradevar este POA. Intrebarea cu 3 ore nu avea legatura cu pauza zilnica fractionata.

Dar cred ca daca tot primesc lectii de legislatie, ar fi trebuit sa ma informati ca daca am o descarcare ( la dispozitie ) care dureaza minim 3-4 ore, luand in considerare timpul cat am condus si alte activitati, aceasta descarcare nu poate efectuata fara o pauza de minim 45 min inainte de inceperea procesului de descarcare.

Daca sunt in rampa pe pauza, dar inainte sa pun pe pauza am "alte activitati" cat am deschis usile, am dus actele si eventual cheile, iar VOSA ma gaseste in cabina uitandu-ma la televizor, ma indoiesc ca ma "felicita" cu o amenda, daca pot argumenta. Spre exemplu, firma de curierat ( da, din UK ), unde esti informat ca descarcarea dureaza minm 1 ora. De ce nu este legal sa stai la pauza pentru 1 ora, apoi sa fii la dispozitie?

PS: Gongy, esti cumva si profesor de Limba Romana, ma indoiesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

citez din nou din respectiva directiva:

"Pauze"

"Statele membre adopta masurile necesare pentru a asigura ca, fara a aduce atingere nivelului de protectie asigurat de Regulamentul (CEE) nr. 3820/85 sau, in absenta unor astfel de dispozitii, de catre acordul AETR, persoanele care efectueaza activitati mobile de transport rutier, fara a aduce atingere art. 2 alin. (1),

-nu lucreaza in nici o situatie mai mult de sase ore consecutive fara a face o pauza

. -Timpul de lucru se intrerupe cu o pauza de cel putin 30 de minute, daca orele de lucru totalizeaza intre sase si noua ore, si de cel putin 45 de minute, daca orele de lucru totalizeaza peste noua ore:

tu vii aici cu povesti de gradinita, asa ca imi permit sa te ignor de acum inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Vali,ca sa iti raspund..eu unul nu te informez...eu discut..nu iti predau lectii de legislatie

Aduci in discutie o  pauza...alta....acum ca sa inteleg eu cit de cit...deci avem 4 ore conduse...pauza minim 45 minute...condus din nou 3 ore...apoi 15 minute ciocanele..[adica desfaci chingi,etc] dupa care....

Tu zici ca nu te informez de o noua pauza...inainte de a te apuca de descarcare...pai de ce..??

daca vorbim de timpul de munca,ca doar esti pe uk..atunci pauzele se iau 30 minute la 6 ore...si apoi din 3 in 3 ore 15 minute...Asa ca daca tu iti iei dupa 4 ore de conducere 45 minute pauza ai acoperit munca pina la 9 ore...Ori tu ai 4+3=7 ore munca...plus ciocanelele sa zicem 7,30...

Sigur nu stii despre POA...altfel aflai ca ''te impinge'' ca timp...ca sa iti exemplific...eu conduc 2 ore , stau la incarcat 1ora[ciocanele]  conduc iar 2 ore si apoi descarc...de exemplu 4 ore cum stai tu [pus POA ]....Ca timp de munca am doar 5 ore...cu toate ca dupa ceas am 9 ore...POA-ul ma ajuta... 

Sau nu inteleg eu ce vrei tu sa imi explici...

Faptul ca esti anuntat nu inseamna ca poti lua pauza...ci tocmai ca stii ca esti disponibil..

Faptul ca anumite firme curierat sau altii va pun sa luati pauza in rampa tine de curtea lor interioara si nu e legal....fac asta cu soferii care accepta...eu de exemplu am facut citeva curse pentru amazon si dpd...am luat pauza inainte de a intra la ei in curte si la incarcat..chiar daca aveam conduse doar 1-2 ore...si nu mi-au spus nimic...nici nu aveau cum... O:-) ...ce..daca zic aia tu alergi cu 70 mile pe ora..?? ca zic ei...sa fim seriosi

Sa iti mai dau un exemplu cu un coleg...condus 3 ore...a stat la depozit dupa trailer  5 ore...cap tractor liber.. si apoi cind a iesit a luat pauza...nu au avut ce sa ii reproseze legal..doar i s-a batut obrazul..ca putea sa isi ia in cele 5 ore pauza...si asta deoarece era in perioada de decembrie cind era nevoie de masini..altfel nu il intrebau deloc..Asa ca daca esti pregatit..nu au cum sa iti spuna ei ce sa faci...tu iti faci programul...In fine...m-am indepartat de subiect ..nu te supara..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

S-a deviat ca de obicei.

Pauze in rampa mai fac, de alfel ca si alti soferi, dar care nu recunosc. Pana acum nu am intalnit nici o firma la care am descarcat sa ma intrebe macar de program, ce legatura are firma unde descarc cu programul meu de condus ?

Ca sa revenim la intrebarea colegului Sandu2 : sincer eu nu as intra la rampa cu 4:30 conduse, iar magnetul iese clar din discutie ( la un eventual control oricum se "vede" ). Parerea mea este ca ai 2 posibilitati :

1 - iesi din rampa dupa care printezi bon pe care scrii motivul depasirii celor 4:30

2 - faci pauza de 45 in rampa

In caz de control si o eventuala amenda, amenda pentru manipulare de taho este net superioara celorlalte 2, adica depasire program sau utilizare necorespunzatoare a taho.

Drumuri bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Gargara te rog sa o pastrezi pentru parcare , ai facut o remarca gresita , si citez : Pauze in rampa mai fac, de alfel ca si alti soferi, dar care nu recunosc .

Asta facem noi aici ??

Te rog sa iti pastrezi ideiile si constarile legate de birjerie pentru parcare sau cb . Sa inteles maestre ??

Subscriu ce zice gongy , undeva , candva te laudai ca esti ,, citit ,, , constat ca nu prea , si nici eforturi nu faci de a invata legal . Repet LEGAL !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.