Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Pauza la descarcat


BTU

Postări Recomandate

  • Members

Colegule atata timp cat imi respect programul de conducere nu am de ce sa ma feresc indiferent de mercat sau almacen. Nu am manipulat tahograful doar am zic ca eu unul daca am 4 h 25 conduse si am rampa libera o bag direct. Nu trebuie sa faca nimeni ca mine. In afara de ungur nici un politai din lumea asta nu se leaga de treaba asta. Asta doar la unguri si la romano ca vor si ei dreptu na

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Colegule atata timp cat imi respect programul de conducere nu am de ce sa ma feresc indiferent de mercat sau almacen. Nu am manipulat tahograful doar am zic ca eu unul daca am 4 h 25 conduse si am rampa libera o bag direct. Nu trebuie sa faca nimeni ca mine. In afara de ungur nici un politai din lumea asta nu se leaga de treaba asta. Asta doar la unguri si la romano ca vor si ei dreptu na

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

[...]E aproape daca nu imposibil de facut deacarcari pe ciocanele sau mai stiu eu ce.[...]

Cum adică ''imposibil''?!?... Butonul de selectare activități de pe tahograf nu funcționează în Spania? Sau sunt spiriduși care vin și-ți schimbă activitatea selectată? DE CE să nu poți respecta legea? Și, admițând că au loc asemenea fenomene paranormale... DE CE mai ești acolo?

Eu de fapt cred că tu ești un ''lăutar rutier'' (șoferești după ureche). Doar faci pe interesantul, spui că cunoști legea (dar n-o arăți) și promovezi (indirect) modul de lucru ilegal. Înainte să te dai ofensat de cuvintele mele, explică-ne care este condiția esențială ca să poți face un repaus zilnic într-o rampă și în același timp, de ce nu-ți este permis s-o faci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

fery20, nu are rost sa te " cutremuri ", cand este vorba despre respectarea legii. Referitor la experienta pe transport international, am putin mai multa decat tine, vreo 22 de ani adunati cu greu. Daca vrei sa vorbim despre transport frigorific, te rog sa citesti postul meu despre Havi Logistic ( friguri ), o sa te lamuresti cam cum vad eu lucrurile si pe sosea, nu numai pe monitor. Am refuzat sa descarc pe repaus la McDonald's Iasi, chiar daca managerul de acolo facea spume la gura. Am curaj sa spun dispecerilor " Nu ", pana acum nu ama fost dat afara din aceasta cauza. Am spus " Nu " sefei aprovizionarii de la Ceresit, nu am bagat la descarcat nici cand m-a amenintat ca fara ADR-urile aduse de mine, vezi Doamne se opreste productia. Au carat paletii cu stivuitorul din parcare, in incinta fabricii. Am spus " Nu " si la Venlo, la KLG, 

Scuze, din greseala am postat inainte sa termin ce aveam de spus. Rog un moderator sau admin sa reuneasca cele doua posturi. Apropo de pastrat locul de munca. Am stat la Zaragoza doua zile, in parcarea de la Repsol, pe Carretera del Aeropuerto, langa Hotel Plaza Feria. Era un Roman, care schimba in parcare capul tractor ( pe diagrama ), si pleca mai departe. Si el mi-a motivat la fel - familie, pastrat locul de munca. La La Rochelle, am vorbit cu doi colegi care faceau tur-retur in echipaj, cu un autotransportor ( septica + tandem ) fara frigider, cu cabina cu un singur pat, pe o diurna de 22 de euro pe zi, magnet la incarcare-descarcare, si depasiri de greutate cat cuprinde. Si ei voiau sa-si pastreze locul de munca ! Ce mai trebuie facut ca sa pastram locul de munca ? Sa spalam masina Mariei - Sale, Domnul Dispecer in timpul liber ? Sa-l ajutam la treburile casnice ? Sa-i compunem imnuri de slava, pentru ca ne da voie sa ne facem meseria ? fery20, datorita faptului ca esti " baiat bun " - in felul asta incerci sa surmontezi lacunele profesionale - ai un loc de munca, dar asta nu te face Sofer Profesionist

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Fery , nu suntem copii ,asa ca nu incerca sa ne vinzi acadele , repet

, promovam legea la adevarata valoare , restul , cum am mai spus , in alta parte , te rog sa respecti vointa celor care vor sa invete si celor care vor sa dea exemplu legal .

Subiectul are doua variante , posibil si imposibil legal , tu nu ai inteles nici-o varianta si desi cristian te face ,, lautar ,, eu zic ca ti mortis sa ne arati ca esti un simplu manuitor de volan .

Subscriu , care este conditia fundamentala ca sa poti face sau nu o pausa sau un repaus in rampa ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Daca am inceput cu jigniri ni are rost . Eu nu am jignit pe nimeni aici. Conditia ca sa poti sa faci legal o pauza in rampa e sa ti se comunice timpul de descarcare si astfel tu iti planifici timpul in asa fel sa nu ai nici o activitate in timpul pauzei. Daca mi se spune ca incarcarra dureaza 9 ore? Eu imi trag draperiile fau drumu la laptop si ma culc sau fac orice vreau . Aia nu e pauza? Repet daca am avut un punct de vedere putin diferit asta nu da dreptul la nimeni sa jigneasca sau sa vorbeasca urat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Inca o data ma repet si cu asta termin. Eu nu vrrau sa promovez indirect nerespectarea legii. Am vrut sa trag un semnal de alarma cu ce se intampla mai sus de noi ca soferi. Giani tu ai avut poate mai mult noroc eu daca faceam asta mai mult ca sigur plateam penalitati de nu avea rost sa mai plec in cursa. Am lucrat cu 2 firme de cand am camionul meu si la 5 ca sofer inainte. Peste tot aceeasi mizerie. Luna trecuta am avut 3 descarcari intr-o zi ca sa-ti dau un exemplu. Koln - Wupertal si Unna daca nu ma insel. Am plecat de Moulhouse si aveam intre toate in jur de 700 de km. Am prins la Sttasbourg buchon si dupa calvarul de la Koln nu am reusit sa fac decat 2 descarcari . Ce crezi ca sa intamplat mi-au oprit 500 de euro penalitati. Daca nu-mi convinea eram liber sa plec. Ce vina aveam eu? Bineinteles ca niciuna. Ce vina am avut eu ca am vrut sa fac si eu ceva in viata asta? Mi-am luat un camion in leasing sa fac ceva nu ? Sunt un simplu sofer chiar daca lucrez pe camionul meu. Nu toata au fost roz. Ce era sa fac eu in momentul ala cand aveam deja restante la leasing si 20000 de euro datorii? Sa o iau iara de la 0 pierdeam camionul ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Decat asa mai bine lasa-i pe altii sa se ocupe de transporturi.  700 km si 3 descarcari intr-o zi, 9 luni de stat in camion, pauze in timpul incarcarilor descarcarilor.......etc.  Nu faci altceva decat sa distrugi mai rau conditiile de munca si de trai a altora. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

hai sa o luam pe rand ....

proverbul pus de gongy e fara atac direct , dar vrea sa semnaleze fudulia de care dai dovada , nu ne acuza pe .noi ca nu intelegem cand tu esti cel care se ,, cruceste ,, cand vorbim si promovam legea , tu esti cel care afirma ca indiferent ce face pune pauza si ce mai bati campii pe acolo .

2 ) nu ai raspuns la intrebare .

3 ) intai de a da vina pe altii , fiecare are partea lui de vina in harababura transportului Ue , nu zi altii au facut , ci noii , cat ai fost sofer ai inghitit doar sa obtii , mentii si sa castigi din munca , fara a face ceva contra , nu astepta ca altu sa faca pentru tine fi primu care ia masuri . daca si acum te complaci ca restul .....

4 ) observ ca si in patronat ai intrat ,, fluierand ,, habar nu ai de gestiune si manageament .

conform conveniului transportului international rutier de marfuri , adica C.M.R , transportul este protejat in cazul intarzierilor justificate din cauza vremii , traficului si evenimente cu mentiune importanta , transportul nu poate avea clauze care pot pune in pericol siguranta rutiera , a marfii , a ansamblului, a personalului sau orice natura , menita sa incalce legile in vigoare ale uniunii europene .

asa ca suporti penalizari ca un inconstient ( sa nu zic alceva ca nu e permis ) , in timp ce tu arunci cu sutele , altii castiga litigii financiare datorita tupeului de a fi respectati .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario aici sunt perfect de acord cu tine ca , conform CMR in caz de intarzieri justificate nu ar trebui sa fie nici o problema. Dar in cazul meu i doare fix in cot pe turcii care se ocupa cu ,comertul fructelor pentru Lidl de drepturile mele. Iti refuza camionu si gata pleci cu marfa inapoi treaba ta ce faci cu ea. Bine acum vorbesc despre un caz ca nu se intampla asa mereu. In patronat am intrat chiar nepregatit chiar daca nu ma consider patron aici iara iti dau dreptate dar invat usor usor ca nimeni nu s-a nascut invatat. Sunt la inceput nu cred ca am facut ceva rau sa fac ceva in viata. In fine poate o sa scap si eu odata de mizeria asta si o sa vina vremuri mai bune. Cat despre program ca de aici a inceput treaba cum naiba in mai bine de o jumate de milion de kilometrii nu am primit nici o amenda pentru program? Si am fost supus la controale in majoritatea tarilor din UE?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Apropo mult respect pentru suedezi. Acolo intr-adevar lucrezi ca la carte. Niciodata nu am intalnit probleme acolo de genul care am intalnit aici. Aveai libertate iti puteai face un program linistit. Ora de descarcare rar nu era respectata. Cursele calcate bine vaporul la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

BAG da mai inchide ochii dar spaniolii acuma la ce foame e la ei cologule se cam ia si din nimic. Mai ales mosos`u in catalunia. Sau suedezii ? Sau cehii? Daca si astia sunt amabili colegule... io am luat amenda si ca beam apa la 2 litri in spania colegule ca au zis ca in lege poti sa bei di sticla de jumate sa nu-ti distraga atentia sau am luat pentru ca stateam cu o mana pe geam ca au zis ca nu am pozitie normala la volan si multe altele....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Omule, tu chiar habar nu ai cu ce se mananca viata, nu mai vorbesc de meseria de sofer. Daca treci pe culoarea rosie a semaforului de 20 de ori fara sa te prinda, nu inseamna ca devine " aproape legal " ! Daca nu s-a intamplat, nu inseamna ca nu poate sa se intample ( ai si noroc cu caru' ). Vorbesti de pauza, dar te referi la repaus. Te plangi de programul prea incarcat, dar povestesti de stat in rampa fara activitate 9 ore ( unde.... gasesti rampa libera 9 ore !?; ce profit au ei, daca descarca un camion in 9 ore ? ). Te plangi de conditiile mizerabile din transport, dar participi din toate puterile la mentinerea lor. Spui ca ai lucrat ca sofer la cinci firme, inainte sa fii transportator, deci trebuia sa stii despre ce este vorba. Ca sofer ai acceptat orice, ca sa ai un loc de munca . Ca sofer/patron accepti orice, pentru a-ti mentine statutul actual. Daca vei dezvolta afacerea, o sa cauti soferi asemeni tie, care sa accepte orice. Mai mult, pentru unii vei fi un exemplu de reusita. Cine te obliga sa lucrezi cu toti... din logistica? Esti ilustrarea perfecta a proverbului " Cine se aseamana, se aduna ". Te-ai intrebat de ce oare, tahograful are mai mult de doua pozitii de setare a activitatii ? Te-ai intrebat de ce exista Codul Muncii ? Si eu am avut camionul meu, si am renuntat. In principal pentru ca mi-am dat seama ca sunt praf ca " om de afaceri ". Alt motiv a fost, pentru ca ma incapatanam sa respect niste principii de bun simt. Cel mai usor este sa te justifici dand vina pe sistem, dar tu si altii asemeni tie, creati si mentineti sistemul. Cand eu refuz sa fac " prostitutie rutiera ", sunt intrebat : Dar x, y, z, fery20, cum poate ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Bai baiatule ce  vorbesti tu acolo? Tu iti dai seama ce vorbesti? Am dat exemple in general, ba cu programul prea incarcat ba cu stat 9 ore in rampa ca am lucrat cu 2 firme ca transportator. La una era program prea permisiv dar nu erau bani la a doua sunt banii dar e programu asa cum am spus. Daca tu spui ca nu ai auzit de stat in rampa 9 ore inseamna ca nu ai iesit din romania frate fara suparare.T U ce ai fi facut in locu meu? Te-ai fi luat cu toti nu? Poate ar trebui sa te intrebi de ce nu mai ai camionul ala. Ca nu multi are norocul sa aibe unul dar problema e ca multi il pierd usor ? Dce ? Tot respectul pe soferii cu ani grei se soferie si oameni deosebiti. Pe forum toti sunt perfecti dar in practica nu mai zic nimc ...... imi spui u mie ca  de 5 ani am pacalit politia din toata europa si ca am facut ilegal ? Fii serios ..... respect pentru mario ca el intr-adevar a stiut cum sa puna problema si mi-am recunoscut inferioritatea in cunostinte

 

 

Respect pentru varsta ta ca e aproape dubla fata de a mea dar asta nu inseamna ca esti si superior.

 

Foloseste editorul de text si nu mai dubla postarile.

Totodata nu mal folosi limbajul tip chat.

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu am avut noroc să am un camion, am muncit pentru el ( l-am platit cash ).Nu am pierdut camionul, am ales să dorm liniștit. Eviti sa raspunzi la intrebarile strict profesionale. Crede-ma, sunt foarte mulți " transportatori " de comunitate ( chiar cu două camioane ), care la sfârșitul lunii număra mai puțin decât mine. După cinci firme ca angajat, știai ce te așteaptă, așa ca nu te mai victimiza. Te rog în continuare sa-mi explici de ce tahografele sunt totuși prevăzute cu mai mult de două poziții de setare a activității. Prostituția rutieră este activitatea pe care o desfășori încălcând legislația. Nu te ascude in spatele turcilor, te bagi în troaca, te mănâncă porcii. Apropo de ieșit din țară: sunt la Suben, pe sensul de mers spre Germania, în exteriorul parcarii " de la vamă ". Două Volvo galben-auriu, FH16 750 cu trailer după ele. Aștept ora 22, să o iau din loc spre Bonn-Vilich. O să caut un coleg care se pricepe mai bine la informatică, să mă ajute să postez poze cu printuri taho. Să vezi și tu, câte " pătrățele și ciocănele " conține programul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Si eu l-am platit colegule aproape de 2 ori crede-ma . Am avut niste probleme cu el ma rog e postat tot aici in alt thread. Bun te cred poate la trailere e alta treaba nu am lucrat nu stiu cu ce sa mananca. Dar eu pot sa iti demonstrez ca exista situatii in care stai 9 ore in rampa si credema nu am de ce sa mint. Sunt la northeim si aici ploua ca ma duceam sa fac o poza sa- ti arat camioane care stau de dimineata la descarcat ai au draperiile trase de ore bune. Daca ai ghonionul spre exemplu sa gaseasca din tot camionul 2 pepeni stricati si se fac ai naiba si ia fiecare palet in parte durraza ore bune +pana iti da actele. In multe locuri in spania te duci si incarci pe camp. Pana vine ala mereu cu tractoru tre pana incarca dureaza. In grecia la fel incarca la mana . Eu asta vreau sa stiu asta ce e pauza sau nu? Eu zic ca da . Sau stau 9 ore pe patrat sau pe ciocanele si dupa se termina cele 13 ore si tre sa ma pun la pauza nu? De acord cu tine tahograful are mai multe butoane pentru a justifica timpul cat stau la un blocaj in trafic , cand facem o pana sau alta activitate la camion fara a implica condusul etc. Aici clar nu se pune problema de pauza ca aia nu e pauza in stau sau cand faci o pana sau cand esti in service etc.

Editat de fery20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

[...] tahograful are mai multe butoane pentru a justifica timpul [...]

Știi ce ''patroane''?... Lasă-ne!!!

Tu și toți ceilalți neaveniți cu impresii de șoferi sau patroni. De v-ați duce odată de râpă, să nu vă mai aud cum vă tânguiți și vă plângeți toată ziua. Nu aveți habar de legislație (fac pariu că firma ți-a deschis-o altcineva... îmi dau seama după cum te exprimi) și când vi se arată, elegant, că nu aveți ce căuta în branșă, în loc să lăsați ciocu' mic și capul jos tot voi vă dați gogoașă, că așa și pe dincolo...

Ce tot îi dai înainte cu dormitul în rampă?!? Tu nu realizezi că ți se ''șoptește'' aici că este ilegal așa ceva?!? Tu de normele de securitate și protecție a muncii ai auzit? Știi ce sunt alea? Unde și când/cum se aplică?

Tu chiar nu ești capabil să înțelegi că ceea ce vezi în jurul tău nu e neapărat legal? Știm cu toții că se practică dormitul în rampă, dar nu încerca să pui întrebarea în o mie de feluri doar, doar ți-o spune cineva că e corect. NU ESTE!!!

ÎNVAȚĂ și GÂNDEȘTE, dacă vrei să faci o treabă (cu atât mai mult în transporturi), altfel vei rămâne în continuare un alt habarnist care se crede ce nu este (ca sutele de mii, dealtfel, care au fost și-au dispărut...).

 

P.S. Tu cu tahograful NU justifici nimic, tu ÎNREGISTREZI ceea ce faci. E o diferență, crede-mă...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

fery20 , anul trecut munceam pe un autotren frigorific. Colegul de echipaj, era rupt de neodihnit dar hotarat sa incerce sa recupereze o intarziere de 4,5 ore la plecare, intr-o cursa de circa 350km cu 8 descarcari ( aberatie totala ), - ca sa-i faca pe plac dispecerului. Din graba, neatentie, stress, a trantit pe mine o cusca cu marfa de circa 200kg, de pe lift. M-am ales cu o mana in gips, multiple lovituri.  Nu s-a facut nici un " compromis ", ancheta ITM, Protectia Muncii, etc. Printre primele lucruri verificate a fost tahograful. Daca descarcam " din pat " - si acolo se practica de catre " VIP-uri " - aveam foarte multe probleme si foarte putine drepturi. Si eu am incarcat rosii pe camp prin Spania, si eu am descarcat ingrasaminte chimice pe la ferme, am incarcat-descarcat bere, ulei, apa, prin locuri unde se efectua manual. Niciodata nu a durat 9 ore. Penalitati pentru stationarea ( imobilizarea ) nemotivata a camionului primesti ? Cel putin ai negociat o astfel de clauza in contract, sau aprioric ai acceptat orice ? Raspunsurile referitoare la setarile tahografului m-au lasat K.O. Daca tot ai asa de mult timp in rampa, incearca sa te pui la punct cu legislatia in vigoare, nu cu cea interpretata. valy5110, cu tine am mai avut discutia asta, ai mentalitate tipica de dispecer cu prestatii ocazionale ca sofer. " Portitele " care - in opinia ta - sunt infailibile, sunt valabile doar pana cand dai de un agent mai putin amabil, sau pana se ajunge in instanta. Acolo totul este clar: orice relatie de munca este reglementata in primul rand de Codul Muncii, si pe urma de celelalte regulamente, norme, etc. Aici nu este vorba de ce am vazut sau am auzit, este vorba de respectat ceea ce este prevazut. Rampa - in timpul programului de activitate - este punct de lucru. Daca se efectueaza operatia de incarcare-descarcare, nu poti sa dispui liber de timpul tau, deci nu esti in pauza.  Daca astepti la poarta beneficiarului sau astepti urmatoarea cursa,  esti la dispozitie , nu esti in pauza. " Patratelul " nu se adauga la programul de condus, dar face parte din programul zilnic de munca, nu este pauza. Pe " patratel ", daca suna telefonul trebuie sa pleci, sau muti pe " ciocanele " si se trece la operatia de descarcare - incarcare. Drepturile la eventuale despagubiri pe care le ai ca salariat in caz de accident de munca, nu sunt valabile decat daca ai respectat 100% toate prevederile legale, legate de activitatea pe care o desfasori. Caz real: sofer roman a cazut din vagon la Izmir si si-a rupt soldul. Descarca pe " pat ",  s-au agatat de treaba asta, au sucit lucrurile, si acum a ajuns paznic de scoala. P.S. - ca sa faci un repaus de 9 ore in rampa, trebuie sa introduci sfarsit de program. Ce te faci daca turcii aia rai si urati, totusi dupa 4-5-6 ore, iti spun - liber ? Folosim butoanele " auxiliare " ale tahografului ? Situatia asta in care se complac multi colegi, face viata mult mai simpla dispecerilor, si mult mai grea soferilor. Daca toti soferii s-ar apuca sa foloseasca toate pozitiile de setare ale tahografului, sa vezi ce i-ar " baga in priza " pe dumnealor, ce promt s-ar raspunde la telefon, si ce repede s-ar misca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Domnu Giani deci ce sa zic din punctul asta de vedere ai perfecta dreptate. Uite ca el la asta renosc nu m-am gandit sa iau in calcul in caz de vreun accident de munca doamne fereste in timpul descarcarilor si incarcarilor cum justific ca sa intamplat odata ce eu eram in pauza. Referit la raspunsurile despre setarile din tahograf recunosc ca nu e punctul meu forte sa explic pe indelete sau sa ma fac inteles de toti. Eu am zis cum am gandit in momentul ala .Referitor la contract colegule nu am semnat acea clauza. Bineinteles ca nu sunt de acord sa accept orice. Sunt multi la noi la firma care fac pauza de 24 de ore pe magnet. La mine niciodata nu a existat asa ceva Dumnezeu mi-e martor. Toti m-au acuzat ca ma vait de sistem si nu mai stiu ce? Pei din ce cauza s-a ajuns asa? Din cauza mea nu era cu mult timp inainte ca eu sa am macar permis. Recunosc nici eu nu am pus piciorul o prag efectiv pentru ca in momentul de fata nu imi permit sa o iau iara de la capat . Cel putin nu cred ca daca mai descarc pe pauza cand am nevoie de acele minute sa pot pleca inspre casa sau la alta incarcare, sau ca nu imi permite domnii de mai sus sa mai pierd ti pul ma rog dupa caz e atat de grav ca atunci cum fac multi dintre noi altele mult mai grave. Cu protectia muncii mai lamurit si iti dau dreptate. O sa tin cont de asta pe viitor cat de mult o sa pot. Respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Valy nu m-am referit neaparat sa las masina in service sa fie nevoie sa scot cardul. M-am referit spre exemplu cand faci o pana sau o operatiune ce dureaza o ora doua... atunci e clar ca trebuie comutat tahograful pe ciocanele . Eu legat de lasat traileru am avut experiente placute spre exemplu la DB schenker Hannover am fost la 12 ziua si mi-au zis sa decuplez ca mi-l incarca ei si sa ma duc sa-l iau la 12 noaptea. Am iesit frumos afara mi-am inchis programul si am facut pauza de 12 ore. Aici nu poate sa mai zica nimeni ca nu e legal nu?

Editat de fery20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

La firma Gartner in Lahr(Germania) ajungi, predai CMR, ti se indica o rampa, deschizi usile, opresti frigul, intri in rampa si pleci cand ai pauza gata(9 sau 11 ore). Nu ai acces in depozit. Dupa caz, ramai gol sau te incarca pentru alta destinatie.

La Eurogrup, in Kehl(Germania) aceeasi treaba. Nu ai acces in depozit. Ajungi ziua, pana in ora 14(asa sunt programate descarcarile), te descarca, te incarca, hartiile le primesti dupa ora 22, in timpul asta stai in rampa.

Sunt doar doua firme unde faci pauza(si chiar faci pauza, nu altceva, neavand acces inauntru) in rampa. Doar deschizi si inchizi usile.

povestile cu asiguratul marfii, cantarire, etc, sunt posibile acolo unde exista conditii. daca nu e cantar, o cantaresc cu ochii? daca pe CMR e trecut 39990 kg si la cantar da 40200, are vreo vina soferul? plateste firma care incarca. Ei trebuie sa stie cat cantareste marfa lor, brut. Soferul e de vina daca scrie 42000 si el pleaca asa in cursa, doar atunci...Daca nu am acces la incarcare si ei pun in loc de televizoare cartoane(si daca ai acces, sti ce e in cutiile infoliate? prostii...) si camionul e sigilat la sosire, eu nu raspund de continut. Sigur ca scriu pe CMR ca nu am asistat la incarcare, si anunt dispecerul.

Daca am conduse 4 ore si 20 minute cum zicea un coleg, si nu bag la rampa ca sa nu depasesc programul...scuza-ma, trebuie sa fiu beat ca sa imi ia 10 minute sa bag la rampa sau sa ies.

Colegul care a...facut galagie pentru pauzele lui...de acord cu tine. Prefer sa depasesc programul 1 sau 2 minute decat sa umblu cu alte magarii(nu e nici cazul, la mine nu merg :D) dar...as vrea sa te vad descarcand la Decathlon sau la Dia pe Spania si sa nu intri la ora fixata la descarcat ca tu mai ai doar 10 minute de program(nu discutam daca iti ajung sau nu)...ce se intampla? descarci in cel mai fericit caz la sfarsitul zilei(Fiecare camion are alocat un anumit timp de descarcare) sau maine. Penalitati pana la 70 de euro pe palet pe ora. Si...nu veni cu teorii gen: daca acceptati, daca...etc. Penalitatile le impun cei de la decatlon caseei de expeditii. Care, iti ia banii tie. Sigur ca , la o adica, daca sunt motive poti castiga un proces. dar pana atunci tu platesti, ca ti se retin banii. Si nu intereseaza pe nimeni ca tu trebe sa platesti taxa la scoala la fiica-ta sau ca la nevasta ii trebe papuci noi...daca castigi procesul, peste 3-4 luni primesti banii inapoi. daca intre timp nu ti se face lehamite sau nu ai crapat de foame. Cam asta e...situatiile difera de la caz la caz, nu inseamna ca daca eu nu am intalnit o anume situatie descrisa de cineva, ea nu e posibila pentru ca nu am intalnit-o eu. Si nimeni nu poate avea pretentia ca cunoaste absolut toate firmele din Europa, chiar si dupa 40 de ani de soferie. Fiecare loc unde incarci-descarci are regulile lui...Drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.