Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Pauza la descarcat


BTU

Postări Recomandate

  • Members

Giani, in primul rand, daca aveam mentalitate de dispecer, ma angajam dispecer, clar?

Sunt si alti colegi care afirma ca nu folosesc "patratelul" , dar tu nu ai cum sa procesezi acest lucru, esti setat pe ideile tale si atat. Daca eu primesc incarcare si eventual drop-uire de vagon inainte ca eu sa ajung la firma unde descarc, cand sa am POA ? As mai avea o intrebare, ai tu "puterea" sa nu raspunzi la telefon daca te suna biroul cand incarci/descarci, sau esti la pauza? NU cred, si asta ne diferentiaza pe noi doi.

Ai amintit mai sus de accidentul pe care l-ai avut. Nu vreau sa ma intelegi gresit, imi pare rau ca ai avut exp neplacuta a unui accident destul de grav, dar partial este si vina ta. In momentul in care ai vazut ca acel coleg al tau nu este apt, aveai optiunea sa nu pleci cu el in cursa.

Iar la afirmatia ta cu camionul platit cash, dar totusi preferi sa fi la cheremul unor firme si a unor dispeceri , NO COMMENT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu ce am vorbit aici Vulcan de mi s-a suit toata lumea in cap? Am spus ca din cauza la sistem sau a unor firme si din pacate sunt multe nu poti sa faci tu mofturi ca nu intri la descarcat la ora indicata ca trebuie mai intai sa faci 45 de minute afara si dupa sa intri legal sa te pui pe ciocanele. I-am dat dreptate colegului cand a zis de un accident de munca aici are perfecta dreptate. Am inteles si ca asa este legal. Dar ce te faci cand nu se poate face asa ? Ca serios nu e o crima sa faci spre exemplu macar un 45 de minute in rampa. Agentii nu sunt toti amabili doar ca ei daca vad ca ai un program calculat atent cu pauze de rigoare nu prea se baga la dastea. Si legat de codul muncii inseamna ca ar trebui desfiintate 90% din firmele din romania . Am avut o perioada cand am lucrat pe cimentruc si s-a auzit ca a cazut un coleg de pe el cand a desfacut capacul deoarece nu a fost atent si acesta era inca sub presiune. Deci trebuia centura de siguranta. Cati soferi de cimentruc ati vazut sa aiba macar in cabina asta va spun eu ca marea majoritate nu au dar sa o mai puna. Aici e o intreaga problema nationala daca tot amintim de codul muncii. Ca tot aminti colegul de Gartner Pei acolo nu s-a inventat pauza de 45 de ore atat la romani cat si la nemti. Nu mai zic ca la ei e lege sa descarci cu cardurile afara. Adica intre timp isi fac si pauza de 24 daca descarca spre exemplu duminica si incarca luni.

Editat de fery20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Vulcan , tu ai inteles subiectul si cele doua situatii ??

Ca profesionisti avem datoria morala ca sa promovam bunele practici

asta implica sa discuta strict pro legal si la subiect , ca acel care vrea sa invete sa stie cum sa faca , stiind e problema lui daca face sau nu cum trebuie , noi macar ne-am facut datoria , e greu sa intelegeti lucrul asta ?

Pentru incalcarea legii aveti grupuri pe facebook , site-uri ale unpr mari.,, vedete ,, in transport , parcarea si Cb-ul unde chiar va puteti etala talentul , aici nu , si cand promovati o chestie aiurea ganditiva la cei ce pot lua exemplu gresit , dava doriti sa va complaceti situatiei e treaba dumneavoastra , dar nu influentati pe alti .

Consider ca sa specificat si exemplificat clar cand si cum e legal , cand si cum e ilegal .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Valy5110, nu sunt " setat " pe ideile mele, sunt " setat " pe respectarea legii. Aici nu discutam cum procedeaza unul si altul, vorbim de cadrul legal. " Patratelul " nu este pauza, esti la dispozitia firmei, deci in timpul programului de munca. 5 ore " patratel " + 6 ore " pat " nu inseamna repaus zilnic normal. Articolul 134, aliniatul1, din Codul Muncii, prevede ca, in cazul ca durata zilnica a timpului de lucru este mai mare de 6 ore, salariatii au dreptul la pauza de masa si la alte pauze. Deci afirmatia ta ca poti sta 14hsi 50 min fara pauza, este complet gresita. Referitor la disponibilitatea mea de a raspunde la telefon, iar incurci borcanele, si inca grav: in timpul incarcarii/descarcarii sunt in timpul legal de munca, " pe ciocanele ", - spre deosebire de tine, nu am capacitatea sa descarc " in timpul somnului " - primesc contravaloarea prestatiei mele, produsul muncii mele este proprietatea angajatorului, este obligatia mea si un lucru de bun simt sa raspund la telefon. In pauza, daca dorm, mananc, BEAU CAFEAUA ! ( in atentia dispecerilor  :-w  ), nu raspund la telefon, crezi, sau nu. Accidentele, de aceea se numesc accidente. In acea zi anuntasem ca demisionez, colegul nu-si permitea luxul sa nu plece in cursa, eu sunt sofer. Nu este responsabilitatea mea sa evaluez starea de disponibilitate a colegului de echipaj. In urma  anchetei, efectuate de organele abilitate, nu s-a formulat nici o concluzie sau acuzatie referitoare la o eventuala vinovatie din partea mea, si ma opresc aici... Deci, pe baza caror aspecte legale faci afirmatia precum ca si eu am avut o parte de vina ? Sa nu denaturam subiectul: am beneficiat de toate drepturile legale, pentru ca am respectat legea ! Nu sunt la " cheremul unor firme si a unor dispeceri ", muncesc, sunt respectat, salariul este mult peste media vehiculata aici, diferenta dintre ceea ce castigam ca " transportator " si ce castig ca simplu sofer, nu justifica bataia de cap suplimentara. Vulcan, ai inteles gresit, nu discutam despre timpul necesar introducerii " agregatului " in rampa. Nu discutam de timpul in care stationeaza vehicolul in rampa, discutam despre simularea pauzei/repausului in rampa. Daca totusi in urma unui proces se obtin drepturile conform legii, inseamna ca totusi legea prevede ceea ce afirm eu, si alti colegi, mai putin " intelegatori ". La Gartner, nu este chiar asa. Nici Batz Cristi ( roman), nici Zoli Kotay ( maghiar ), nici Simion Andrei cu sotia ( romani ) nu lucreaza in felul asta. Asta o fac doar ... ma abtin. Si eu am primit o oferta de la Gartner, 4 saptamani in cursa cu 1 acasa si drum suportat de angajator. Unde lucrez momentan, e mai bine decat atat. Zoli Kotay face toate repausurile saptamanale normale, acasa ( Budapesta ). A plecat de la Wabi, dupa 5 ani, unde era " star ". Cel putin o calitate au ungurii : se respecta pe ei insisi. Si ROMANII au aceasta calitate, dar din pacate este pe cale de disparitie. Si mai este si cazul, cand din cauza slabei pregatiri profesionale, cauta sa compenseze cu altceva. Obedienta, compromisuri...Pe urma vin si se vaicaresc pe forum, cum au fost discriminati, napastuiti, furati, folositi si la sfarsit aruncati. P.S. - Calculati cat castigati, impartit la orele de conducere + orele de simulare pauza/repaus + orele de " intelegere " si o sa obtineti o suma inferioara celei castigate de un salahor de santier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Dragii mei colegi sa va spun ce am patit azi . Am plecat la 04:00 de pe langa Kiel inspre Ahlorn sa incarc carne pentru Strasbourg. Am anuntat superiorii k am ajuns pe la 8 . Pun frumos tahograful pe ciocanele si ma duc cu referinta. Zis si facut imi zice doamna de acolo sa ma duc sa cantaresc camionul mai intai si dupa sa ma intorc cu tichetul. M-am dus cu tichetul si dupa m-am apucat sa bag paletii inapoi in duba ca cica nu pot sa-i las jos. Intre timp vazand ca nu vine nimeni sa ma cheme sa bag in rampa cum mi sa spus la birou, pun tahograful pe patrat. Am asteptat vreo 2 ore si dupa i dau mesaj la ai mei ca nu s-au apucat sa ma incarce. Ei imi spun ca au vorbit cu ei si ca nu ma mai incarca acum ci ma incarca diseara ca se termin pauza sa plec cu program intreg . Bun pun tahograful pe pat inchid programul si ma pun in pat. Ce credeti ca nu a trecut nici macar o jumate de ora si ma trezesc ca imi bate in geam sa ma duc sa incarc. Am uitat sa prrcizez ca eu ca sa ma asigur m-am dus sa-i intreb si pe domnii de la incarcae si mi-au zis ca nu au marfa gata si nu stie cat trebuie sa astept. Dupa multe telefoane si mult balamuc a ramas sa incarc cand termin 9 ore de pauza dar atentie pentru domnii de la conducere pauza a inceput la ora 8 dupa ce am intrat in curte ca au zis ca daca nu am incarcat inseamna ca am pauza. Trageti si voi concluziile na

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Giani, iar interptretezi: cand am afirmat eu ca 5 ore "patrat" + 6 ore "pat" inseamna odihna zilnica normala? Nu te-am contrazis cand ai zis ca ai avut parte de toate compensatiile legale, m-am referit la faptul ca putea-i sa refuzi sa pleci in cursa daca ai observat ca e ceva in neregula cu colegul tau. Asta e cu totul altceva, bine ca nu ai patit ceva mai grav.
Fery, daca ai zis ca ai camionul tau, intrebarea mea este " Care domni de la conducere ? " , tu nu ai chiar nici un cuvant de spus? E camionul tau, programul tau.....viata ta. Nu am fost "patron" , dar presupun ca in momentul in care ai "luat" cursa, apoi ai ajuns la timp la incarcare si ai fost "pus pe tusa" , ai dreptul la compensatii, cu atat mai putin sa fii tras la rapundere pentru perioada de odihna zilnica pe care ai fost OBLIGAT sa o efectuezi pentru ca ei nu au avut marfa la ora programata. ( Perioada in care tu nu ai profit, ai pierderi )

 

Giani, si inca ceva, de cand POA intra in categoria timpi de lucru ( ciocane sau condus ), sau poate POA = period of activity
Mai trebuie sa faci si diferenta intre "incarc" si "sunt incarcat",cea de a doua afirmatie insemnand ca NU pun mana la munca. Si daca eu descarc/incarc, nu stau la discutii la telefon cu biroul, sau ar trebui sa ma opresc sa vad ce-si mai doreste vreun dispecer? Telefonul de firma sta in cabina in timpul operatiunilor de incarcare/descarcare. ( nu de alta, da sa nu cumva sa-l scap pe jos sau printre marfa )


Rog un moderator sa unesca posturile, nu merge functia edit. Multumesc

Editat de sxn
Unite la cerere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

[...] au zis ca daca nu am incarcat inseamna ca am pauza. [...]

Și dacă ei au zis... ce?!?

 

OK...>Imprimare vehicul...>OK...>24h zi...>OK...

Rupi hârtia ce iese din tahograf, îi faci o poză și o trimiți pe mail casei de expediții!!!

 

Una peste alta, ''ce ai pățit tu azi'' nu e nimic neobișnuit. Faptul că tu o vezi așa denotă că nu ai luat în calcul asemenea situații și implicit nu ești deloc pregătit să acționezi în consecință.

În loc să perpetuezi acest stil de muncă haotic și ilegal, mai bine învață cum să fii acoperit. Crede-mă, este mai mult decât posibil.

Intră în weekend, dacă poți, pe forum, poate reușim să te învățăm câte ceva...

 

P.S. Personalul casei de expediții nu sunt superiorii tăi, sunt parteneri contractuali.

P.P.S. Rog un administrator să șteargă postarea mea anterioară... m-am grăbit :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Valy raspund si pentru tine si pentru Cristian. Eu am decat un cap tractor. Nu am semnat nici un contract cu vreo casa de expeditie. Am un prieten autonom in spania cu care am un contract de inchiriere pentru capul tractor. El m-a ajutat sa intru la firma asta . Are si el beneficii si eu pentru ca sunt la inceput nu am terminat de achitat camionul integral si nu imi permit mai mult de atat deocamdata. Dupa o sami iau si o semiremorca o sa semnez un contract direct cu o firma , cu o casa de expeditii dar momentan atat pot. Aici am un avantaj ca motorina o platesc la saptamana si banii i iau la fel dupa ce termin cursa cu comision de 3%. M-am referit la superiori nu neaparat la sefi ci la cei care ne dau cursele care ni le calculeaza ca niste dobitoci. Problema nu se pune ca imi face cineva programul ca daca vreau pot sa merg doar o ora pe zi. Problema e sa ajung la descarcare la timp sa-mi iau banii si cum ei nu stiu sa calculeze iese ce iese.Crystian credema-ma asta a fost doar un exemplu sunt obisnuit cu asemenea situatii mai mult decat crezi. Ba mai mult cand prind o cursa bine calculata de multe ori ma mir si eu. Cursele astea sunt la ordinea zilei. Raspunsul lor e mereu acelasi clientu e seful si tre sa fi neaparat la ora x...y...z la descarcare. Nu te obliga nimeni lucrezi cu noi. Si vorbim de cea mai mare firma din spania. Si sa nu credeti ca ni se intampla numai noua care tragem friguri de la ei. Sunt si multi soferi romani angajati direct la ei si cand vorbesc cu ei nu vrei sa sti ce e la gura lor. Daca aveti vreo solutie cum sa ma acoper in aceste cazuri o sa o iau ca pe u sfat. Am spus si ma repet nu sunt patron . Patronii sunt aia care stau la birou. Eu doar incerc sa fac ceva in viata sa nu treaca asa pe langa mine... scuze daca mai gresesc cate o litera dar scriu greu dupa telefon. Respect

Editat de fery20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Fery20, revenim la clauzele contractuale asumate, si la avantajul furnizat dispecerilor de incarcarile/descarcarile " din pat ", plus obiceiul romanesc de a stationa la " indemana ", prin curtea depozitelor. Ai camionul tău, poți sa-l miști câțiva km. Ești una din părțile semnatare a unui contract, ai drepturi, nu ești aservit nimănui. Te-ai prezentat la ora stabilita, te-ai înregistrat, ( cand astepti la poarta, stai pe " patratel " nu pe " ciocanele " ), ai anunțat evenimentul,( nu superiorilor, partenerilor cu care împreună derulați contractul ! ), ti-au confirmat ca au luat la cunoștință de situație, ti-au indicat soluția, deci si-au asumat răspunderea pentru consecințe. Ai inchis programul la indicatia lor. Dacă accepți în continuare situația în mod tacit, o să ajungi să vorbești singur în cabina. Pauza nu incepe când decid tertii, ( ei sigur au clauza de plata a stationarii camionului din vina lor ), scoți un print si-l arati. Situație asemănătoare, soluție diferită. Inceput programul la 06.00, la Oed, descărcat la Feldham, primit încărcare între 16.00 și 16.30 la Linz. La 15.30 m-am înregistrat electronic, stat pe " pătrățel ", începând cu 16.30 expediat sms-uri la interval de 30 de minute coordonatorului meu și intermediarului - Passo, din Ansfelden. La ora 18.00 i-am anuntat,ca dacă până la 19.00 nu intru la incarcare, ( sa am timp suficient pentru incarcare, acte, deplasare până la locul de repaus) mă pun în mișcare, spre un loc de parcare, ceea ce am și facut la 19.02. Nu fac repausul în locuri fără condiții minime. Cei de la Passo au plătit staționarea. Încărcarea era de fapt la 02.00, a doua zi am încărcat la 09.30.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Giani bineinteles ca nu misc camionul pana nu termin 9 ore de pauza . Ca am posibilitatea de a face o perioada de odihna redusa. Este prima pe saptamana asta. Pe patrat am asteptat cand trebuiau sa ma cheme. Pe ciocanele l-am pua pana m-am dus cu referinta , dupa m-am dus la cantar dupa ce am rezolvat cu toate astea am pus pe patrat asteptand sa ma cheme .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Valy5110, nu ai înțeles, explic din nou. Noi, șoferii profesioniști suntem angajați, cu drepturi și obligații stipulate în Codul Muncii, ale carui prevederi, în relația angajat-angajator, au prioritate fața de alte regulamente, prevederi si dispozitii, care nu au voie să intersecteze cu prevederile acestuia. Mai clar: Codul Muncii este LEGE, Regulamentul 561 și tot ce ține de profesia noastră, DOAR REGULAMENT. Din punct de vedere juridic, legea primează, în față regulamentului. In caz de litigiu angajat-angajator, legea de baza luata in considerare, este Codul Muncii. Programul de muncă al șoferului profesionist, "perfect " conform Regulamentului 561, nu are voie să încalce prevederile Codului Muncii referitoare la programul de muncă. Regulamentul 561, prevede timpii maximi de conducere, ( NU TIMPII OBLIGATORII DE CONDUCERE ), plus celelalte situatii, care dacă adunate depășesc timpul de munca, conform Codului Muncii, angajatul trebuie să beneficieze de compensații materiale și zile libere suplimentare. De aceea, având în vedere specificul profesiei, și Regulamentul 561 da posibilitatea raportării la două săptămâni consecutive de lucru. Aici întram în situația în care, pocnitori de firme, cu dispeceri de doi bani, primesc amenzi substanțiale, deși se cred acoperițe de certificatele de desfășurare a activitatii ( denumite impropriu foi de concediu ) și pe care șoferii le semnează - ca primaru'- fără să țină cont ca, în funcție de căsuța bifata, timpul specificat se adaugă sau nu la vechimea în muncă. Pe scurt, Codul Muncii este Biblia, începutul și sfârșitul, alfa și omega.

 

Mii de scuze, nu am știut ca am reușit primul post ( s-a descărcat tableta ) și am încercat din nou pe lap-top. Rog un admin sau un moderator sa-l șteargă pe primul ( incomplet ), sau să unească cele două posturi. Mulțumesc, și încă o dată, mii de scuze !

 

 

 

 

Puteti evita aceste situatii usor daca editati ceea ce aveti de spus intr-un fisier de tip notepad sau word si  in momentul cand sunteti multumit de el il copiati in fereastra de editare a forumului.

Editat de sxn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Aaa scuze giani tu te-ai referit ca pot sal misc pentru a gasi o parcare. Nu e nevoie ca au si astia un minim de confort. Au dus curat, sala de asteptare cu televizor , aparat de cafea de apa orice nu e atat de rau.

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Multumesc sxn pentru ajutor, ma invarteam cu tableta in mana pe linga trailer, prima varianta ( incompleta ) cumva am postat-o, desi nu a fost intentia mea, nu era gata. O sa revin cu explicatiile deliate, pentru ca am trecut prin asa ceva in instanta, am castigat, poate o sa fie de folos si altor colegi " experienta " mea, ideea de baza este ca desi nu pare la prima vedere, cu cat respecti mai mult legea, cu atat esti mai aparat de abuzurile angajatorilor. Fery20, cea mai mare firma din  ( doar ) Spania, are ocazia sa colaboreze cu cel mai bun sofer de la tine din firma ! Punct ! Incearca sa te pui la punct cu legislatia, si mai ales nu " trage un singur clopot ", incearca sa ai de ales. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am inteles perfect Mario. Nu asta e problema. Si nici faptul ca unii sau altii fac ilegalitati. Treaba lor.  Multi fac, chiar si cei care nu recunosc. Nu e bine. Eu am o problema cu cei care, si aici vin la subiect, chiar daca le arati legea, ei nu si nu, ca batman... Pai bai fratilor, daca LEGEA imi da voie sa fac pauze in rampa, in conditiile in care stau pur si simplu in cabina, de ce vin unii si altii sa spuna ca nu e corect, deoarece EI nu fac asa?  Si asta nu doar de subiectul acesta. Ia cititi ce se scrie despre programele de condus, ca te crucesti. Soferi vechi, cu experienta...din pacate unii chiar moderatori aici, daca ei asa stiu, asa e bine. Ca asa au apucat ei sa invete pe cand era AETR, sau ca au condus prin Rusia sau prin alte tari unde legile sunt chiar mai restrictive decat regulamentul CE. Ce daca regulamentul imi permite 4 programe de 10 ore unul dupa altul(sambata duminica luni si marti), daca el stie ca nu e voie nici macar 2 consecutive asa e corect cum stie el...si mai sunt aberatii din astea...

Nu vorbeam de cei angajati la Gartner, colegu´ Giani. Nu stiu cum e la ei. Eu am descarcat de cateva ori la Gartner la Kehl, langa Strasbourg si acolo asa se face, faci 9 sau 11 ore de pauza in rampa.

Si tot pentru colegul Giani...tu expui foarte frumos si corect relatia patron-angajat insa...Fery20 spune aproape in fiecare post ca el e autonom. Deci, care patron, care angajat? cu cine sa se certe? El spune ca lucreaza cu cea mai mare firma de transport din Spania. Care e, Carrion, Llacer, Intercox, Primafrio, Castillo? ca toate sunt mari...Si peste tot e la fel. Nicaieri nu prea se tine cont de programul soferului. Cand ai un patron e simplu, ii spui ca nu mai ai program si se cearta el cu spaniolii. Cand esti sofer pe agregatul tau...munca de lamurire, certuri...penalizari si 4 zile pe parcare fara incarcare prin Hamburg...Dar lucrurile astea le intelegi abia cand te lovesti de ele. Si ca sa anticipez intrebarea, de ce nu ai plecat? Pai...aveam de primit banii pe vreo 13000 de km. 1 euro/km. Voi ati fi plecat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Vulcan , tu ai inteles subiectul si cele doua situatii ??

Ca profesionisti avem datoria morala ca sa promovam bunele practici

asta implica sa discuta strict pro legal si la subiect , ca acel care vrea sa invete sa stie cum sa faca , stiind e problema lui daca face sau nu cum trebuie , noi macar ne-am facut datoria , e greu sa intelegeti lucrul asta ?

 

Nu cred ca prin ceea ce am scris am influentat pe cineva sa incalce legea. Exemplul cu firmele respective l-am dat pentru ca cineva spunea ca nu exista firma care sa te tina in rampa atata timp. Ba exista si nu doar una. Dar, cum spuneam mai sus, asta nu aduce vreo incalcare legii, daca tu chiar faci pauza, nu ai alte activitati. Cat despre depasirea timpului de care spuneam...sunt situatii cand trebuie sa alegi intre 2 rele. Consider ca e mult mai corect ca, daca sunt nevoit(exemplu, nu gasesc loc de parcare noaptea pe germania) sa depasesc programul si sa scot tichet decat sa apelez la alte metode. Chiar daca risc ca, in urmatoarele 28 de zile sa dau peste vreun politist spaniol care nu o sa ma creada(Mario, tu la Madrid cred ca sti despre ce vorbesc).

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Deci afirmatia ta ca poti sta 14hsi 50 min fara pauza, este complet gresita.

Daca nu depasesti 4h30m de condus efectiv si bineinteles daca nu depasesti 6 ore cumulat de condus+ciocane (adica de munca efectiva),, poti avea un program de 14h50m fara pauza. Asta deoarece patratul nu este munca, ci "POA". Abia dupa 6 ore cumulate de munca efectiva (condus + ciocane), iti este necesara o pauza de 30 minute.

In tara unde lucrez eu, reglementarea asta se numeste "Working Time Directive" iar eu lucrez dupa ea fara probleme, fiind controlat la card saptamanal de catre angajatorul meu. Iar zile de 12 ore fara pauza de 45 minute (bineinteles 8 ore patrat, adica POA), am avut destule.

Urmatoarea zi de genul asta ti-o voi printa si ti-o voi trimite cu un porumbel calator :-))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Și totuși... cum e cu repausul în rampă domnilor? Lăsați mușchii la o parte, că nu constituția corporală vă face șoferi...

Eu v-am spus deja că e nevoie de o condiție esențială (după lege) ca să poți face repausul zilnic în rampă și în același timp o altă lege care-ți interzice acest lucru. Hai să vă văd șoferilor... lămuriți-o odată: se poate sau nu se poate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Asta depinde de fiecare in parte, cum se considera, Om sau o piesa dintre volan si pedale ?

Muncitor intr-o societate sau aparat de condus .

In acest forum sunt destule informatii pentru fiecare dintre ei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Vulcan, daca citeai tot subiectul, poate ca intelegeai. Legea este aceeasi pentru toata lumea. Vorbesti cu un om care a avut " agregatul " sau, asa ca stiu cu ce se mananca. Nu este un motiv de mandrie ( poate la Ututoaia, la Gubaucea, sau la Atarnati ). Este ca si cum te-ai lauda ca ai o taraba in piata, cand exista lanturi de supermarket - uri. Apropo, prin  " Rusia sau alte tari ", trebuie sa fii sofer. Sper ca daca sunt mai scurt, sunt mai clar. Orice activitate de munca, este reglementata de Codul Muncii, - indiferent daca este vorba de angajat, sau angajator - , nu de Regulamentul 561 si celelalte note, directive, regulamente specifice. Pe strada esti controlat relativ superficial, in caz de incident-eveniment-control multiplu -proces, esti mancat. Eu personal, am ajuns in instanta -pe aceasta tema - cu firma de transport, si am castigat relativ usor, practic juristul care m-a reprezentat a spalat pe jos cu avocatii lor. Dupa asta, toate organismele de control, au inceput sa-si " predea stafeta " la usa lor, asa ca i-a costat si mai mult. Si erau convinsi - si ei -, ca " vopsesc legal " perfect, toata activitatea. Ce sa-i faci, soarta ! In afara de asta, parafrazand ceea ce a spus colegul sxn, depinde de fiecare ce vrea de la viata, si cat respect are fata de sine, si fata de meserie. Asa ca degeaba veniti sa va vaicariti, pe forum, de felul cum sunteti tratati, dand vina pe sistem. Sistemul sunteti voi, chiar daca datorita varstei - pe care o ascundeti - nu este creat de voi, este sustinut de voi. Citesc ce scrieti, si ma crucesc: un necalificat - pardon, picker -, vine si spune " sari ", si voi intrebati " cat de sus ? ". Un neica-nimeni, decide unde ramane - mai ales - camionul personal. Baieti, cand eram proprietar de camion, vagonul meu ramanea la incarcat la Rubi, si plecam cu " capatana ", sa fac plaja la Mataro, faceam repausul saptamanal. O sa ajungeti sa dansati pe cabine, pentru ca " asa se cere, asta e sistemul ". Phraeudian, bineinteles ca angajatorul tau, gaseste totul in regula, doar nu e prost sa-si strice singur jucaria. Inchei discutia, pentru ca nu se prezinta ca si contra-argumente, decat metode de lucru personale, si incarcam inutil server-ul.  Ajung acasa, si o sa postez o hatarare definitiva, a unei instante. Dupa parerea mea, cantareste mai mult decat exemple de genul " si x face asa ". Drumuri bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Giani Grecu, nu asta inseamna sa fi profesionist, sa iti arati muschii unui coordonator de transport...Dupa parerea mea, sa fi profesionist inseamna sa iti faci treaba corect si la timp, fara smecherii si fara orgolii. Sa se poata pune baza pe tine. Sa se stie ca daca face nea'cutarescu treaba aia, va iesi cu siguranta bine. Toti suntem foarte buni in a respecta legea....pe forum. In realitate multi zmei de pe aici au o anumita zona de pe cutia de viteze lustruita de cat s/a folosit. Din pacate.

Tu te plangi ca coligii aduc metode personale de lucru ca si argumente, dar faci acelasi lucru. Faptul ca ai avut ghinionul sa ai un accident de munca nu inseamna ca daca eu stau in cabina cand tipul din spate ma incarca cu transpaletul, si eu nu misc nimic, incalc legea. Mai mult, daca ajung in rampa la 12, descarcarea dureaza o ora apoi stau pur si simplu in rampa de la ora 13 pana la 22 cand se apuca sa ma incarce, adica un repaus zilnic redus... gresesc? Sigur ca poti dezlega vagonul si sa pleci sa iti faci pauza pe marginea drumului...apropo, daca incarcai de la Rubi, unde lasai vagonul, la Salvesen, la Europastry? ca sa stim si noi...

Pe de alta parte, ascultati. Ma amuz copios de fiecare data cand citesc despre ¨mandria de a fi sofer¨. Fac meseria asta de ceva ani, insa inainte am facut alta. Mult mai grea, mai periculoasa si cu reguli mai multe si amenzi mai mari, de unde am si iesit la pensie. Si cei din fosta meserie erau la fel de ¨mandri¨ca sunt mineri. Ca de, nimeni nu da la lopata ca ei. Si strungarii au mandria lor ca stiu sa masoare cu micrometrul...pana si vidanjorii ca fara ei strazile ar fi pline de rahat...asa ca, lasati-o frate mai moale, e o meserie ca oricare alta, aducatoare de salariu. Atat. Si ca in orice meserie, sunt unii mai meseriasi, altii mai incepatori, unii mai cititi, altii care abia stiu sa scrie...In rest, la fel de multe uscaturi ca in alte meserii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

pentru... Ferry20 și cu Vulcan...

În orice țară civilizată din lumea asta există cel puțin o instituție care supraveghează și impune respectarea normelor de securitate și protecție a muncii. La noi se numește Inspecția Muncii (filialele teritoriale fiind numite I.T.M.). Printre atribuțiile lor se numără și controlul la punctul de lucru cu privire la modul cum se desfășoară activitatea. Pur și simplu vin oamenii la tine în firmă să vadă cu ochii lor cum îți desfășori tu activitatea și să se asigure că nu faci ceva ilegal sau periculos, nici pentru tine, nici pentru angajați nici pentru nimeni altcineva.

Acuma... imaginați-vă voi că sunteți într-o rampă dormind când apare un control de'ăsta. Cam ce explicație îi dați voi inspectorului când vă va trânti sub nas cele mai elementare norme de protecție a muncii (din'alea de le găsești de cumpărat prin librării, plasticuri vopsite...) și vă va completa o ditai amenda. Și vouă și clientului unde sunteți, evident.

Sau, dacă tot sunteți obișnuiți și convinși că e legal, ce-o să faceti atunci când, la jumatea pauzei într-o rampă la IKEA, va suna alarma de incediu într-unul din exercițiile lor antiincendiu (căci IKEA are niște standarde de lucru cu mult peste ce puteți voi măcar înțelege)... ce-o să faceți atunci?!? Spuneți aici, să învățăm și noi din vastele voastre cunoștințe... ce-i spunem ăluia de la IKEA care ne spune să eliberăm rampa în mai puțin de 1 minut sau cheamă poliția?

 

Țineți-vă gura domnilor atunci când nu știți... faceți cum doriți și cum știți, dar taceti dacă nu știți despre ce vorbiți.

Pauze în rampă fac și eu și încă o mie pe lângă mine... dar asta nu înseamnă că este legal, să fim clari și bineînțeleși. Cât despre mândria de a fi șofer... dacă nu te uiți după camioane pe stradă ca copii la dulciuri, mai bine rămâneai la lopată.

 

expuneti ideile,renunta la provocari...

Editat de cico_3504
cuvinte provocatoare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

Art. 135 codul muncii:

(1) Salariaţii au dreptul între două zile de muncă la un repaus care nu poate fi mai mic de 12 ore consecutive.

(2) Prin excepţie, în cazul muncii în schimburi, acest repaus nu poate fi mai mic de 8 ore între schimburi.

 

Ia citeste aici,  sa vezi ca mai sunt situatii cand daca interpretezi legea cum vrei tu o iei pe aratura. Cum se va descurca angajatorul tau la un control ITM? Conform cu articolul de mai sus din codul muncii tu gresesti in fiecare zi daca nu faci pauza de 12 ore consecutive. Oare???

 

Regulamentul 165/2014 articol 34 aliniatul 5 litera b trimite la directiva 15/2002.

  Directiva CE nr. 15 din 11 martie 2002 articolul 3 defineste clar asta.Dar tu esti prea plin de tine ca sa intelegi. Sau crezi ca doar tu intelegi limba romana?

Din moment ce legea spune clar ca:

 

`timp de lucru` reprezinta:in cazul lucratorilor mobili: perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica:

perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele:

conducerea autovehiculului;

incarcarea si descarcarea;

curatenia si intretinerea tehnica;

toate celelalte activitati vizand asigurarea sigurantei vehiculului, a incarcaturii sale si a pasagerilor sau indeplinirea obligatiilor legale sau de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata in desfasurare, inclusiv supravegherea incarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare, etc.;

perioadele de timp in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea, daca durata previzibila a acestora nu este cunoscuta dinainte, si anume fie inaintea plecarii fie chiar inaintea inceperii efective a perioadei in chestiune, sau in conditiile generale negociate intre partenerii sociali si/sau in conditiile legislatiei statelor membre;

 

Regulamentul 3820/85 art 7/ 4 defineste:

 „repaus” înseamnă o perioadă neîntreruptă de cel puțin o oră în cursul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său;

 

Toate acestea, coroborate, spun ca daca eu astept sa se faca incarcarea, daca perioada de timp e cunoscuta dinainte, eu pot dispune liber (nu poti) de timpul meu si aceasta se numeste pauza sau repaus zilnic daca e suficient de lung ca durata.(nu poti )

 

Incearca sa si intelegi legea nu doar sa o citesti. Din nefericire asta e pacatul nostru, al romanilor, ne pricepem la toate si doar noi, nimeni altcineva, chiar daca atunci cand scriem comentariul e plin de greseli gramaticale si cacofonii. Si daca ne contrazice cineva devenim violenti in limbaj si jignim. Gratuit.

Cu ITM-ul ma crezi sau nu, am avut de-a face direct timp de 20 de ani, nu am avut nici o amenda ca as fi interpretat gresit vreo lege. Si iar nu conteaza daca ma crezi, lucram intr-un domeniu cu mult mai multe reglementari dacat soferia...Dar cum spuneam, unii sunt  plini de ei, chiar daca nu au motive. Mandria de breasla exista in toate meseriile...

 

Crezi ca a da la lopata e o rusine???  Sunt multi ¨lopatari¨care pot baga in buzunar pe inspectorii ITM in ce priveste cunoasterea legii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Domnu crystian dar tu de ce nu te gandesti ..........(grija la exprimare) ca daca te prinde in rampa dormind ce faci? Ca si tu ai sustinut ca faci pauzele in rampa desi nu e corect. De fapt te contrazici singur tu. In primul post adresat mie mi te-ai adresat foarte de sus si cu o ironie care da inspre nesimtire ca vezi doamne cum eu fac lucru asta sa fac pauzele in rampa ca nu-i invatam corect pe incepatori, si ca tre sa plec capul auzi. Poi ce sunt la biserica ? N-am plecat capul niciodata si nici nu il voi pleca in fata nimanui. Aici este un forum in care fiecare ne spunem o parere. Bun ... sa trecem la a doua postare a ta in care parca nici tu nu stiai cun e legea. Ca parca se contrazice una pe alta ca nu stiu cum... ca pana la urma sa recunosti ca si tu faci acelasi lucru ca noi. Poi ce facem aici tu vi si ma iei de sus cu genul de vorbe "Patroane lasa-ne" cand tu faci la fel ca mine. Ce sa invete saracu incepator din ce ai postat tu aici ca : " Luati-va dupa popa dar nu faceti ca el " nu? Eu zic sa lasi pe altii sa vorbeasca care intr-adevar respecta legea cu sfintenie. Bineinteles daca o exista pe aici. P.S Tu ce te faci daca te tin aia la ikea mult cu incarcarea si tu nu mai disponibitate si suna alarma de incendiu?

 

sigur exista si soferi profesionisti

Editat de Gongy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Ca să înțelegi exact ce și cum... nu m-am contrazis deloc. Am fost pur și simplu arogant, în toate postările. De ce?!?... Pentru că, spre deosebire de tine, știu despre ce vorbesc. Am spus de la bun început că nu este corect să faci pauza în rampă, nu am spus nici o secundă că eu nu fac.

Diferența dintre noi doi este că eu știu când fac ceva ilegal, pe când tu le faci doar pentru că îi vezi și pe alții că le fac și presupui că este legal. Ba mai mult și tu și Vulcan, ați încercat chiar să ne convingeți că așa este. Asta este diferența între soferii rutieri de teapa voastră și șoferii profesioniști.

Când o să fiți și voi trimiși de Gongy să citiți, cel puțin pe jumătate de câte ori m-a trimis pe mine... atunci să veniți voi să-mi țineți lecții de legislație.

 

P.S. Să-ți răspund la ultima ta întrebare:

Când mai am mai puțin de 3ore de program, întotdeauna și indiferent de client le aduc la cunoștință acest lucru. În funcție de situație ajungem la un numitor comun (fac operațiunea normal, în ritm accelerat, las vagonul la ei, revin după pauză etc, etc). Deci o alarmă de incendiu n-o să mă prindă niciodată fără program, ai înțeles?

P.P.S. Atunci când fac pauza în rampă, o fac pe barba mea... dacă se lasă cu bani, asta e... sunt bun de plată. Dacă ținem cont că nu beau alcool niciodată, pot spune că am de unde să plătesc, nu?

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.