Members gogulica Postat Ianuarie 11, 2010 Members Share Postat Ianuarie 11, 2010 daca esti la descarcat dai pe ciocanele ,pentru ca daca doamne fereste se intampla ceva incidente sau accident de munca si tu ai dat pe pat nu iti da nimeni nimic, in franta vin protectia muncii si te controleaza daca in momentul cand descarci esti pe ciocanele sau pe pat , am auzit de persoana care a avut un accident de munca cand era la descarcat si cand au venit cei de la asigurari iau cerut diagrama sa vada ce activitate avea la ora cand sa intamplat accidentul si era la pat si nu l-au platit pentru ca nu era la locul potrivit ,au zis ca ce cauta acolo cand trebuia sa fie la odihna asa ca aveti grija Confuzi lucrurile. Pauza la descarcat, la incarcat, etc nu se considera pauza. Asta facem numai noi, ca sa avem cat mai multe pauza sa putem conduce. Cand esti la incarcat, descarcat, in mod normal pui pe ciocan. Asta sa fie clar. In cazul in care nu mai ai timp de lucru (alea 15 ore terminate), pui pe pauza si stai linistit. Poti sa iei amaneda, si amenda usturatoare (2000-2500 EU) daca pe diagrame, carduri nu ai amprent pt. alte activitati. Un lucru: Dupa pauza de 11 ore procedeul normal care iti cere BAG, ARR, politia din Franta sau orice organ de control: Pui/reglez pe ciocan 5-10 minute, dupa care incepi conducerea. Ce rost are? lasi dovada, ca dupa ce te-ai trezi, te-ai dat jos din camion, ai verificat anvelopele, sigiliul sau marfa etc. Deci activiatea zilnica nu cu pauza sau conducere incepe, ci cu alte activitati (ciocan)... tu ai dreptate dar sunt multi dintre noi care cum au tras masina in rampa la incarcat/descarcat repede pun pe pat total gresit ,asta am vrut sa spun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members CrisVV Postat Ianuarie 29, 2010 Members Share Postat Ianuarie 29, 2010 Colegii,eu am fost controlat de VOSA (autoritatea rutiera engleza) de la A-Z si nu am avut pe nici o diagrama "alte activitati",si nu a fost nici o problema.Treaba cu trezitul si pusul pe ciocanele 5 sau 10 minute,mi se pare un pic prea "prea".Am vb cu o gramada de colegi care fac comunitatea,dar nu am auzit sa faca vreunul asa.In schimbul "ciocanelelor" folosim ale obiecte,cu poli la incarcari si descarcari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members palm Postat Ianuarie 29, 2010 Members Share Postat Ianuarie 29, 2010 Colegii,eu am fost controlat de VOSA (autoritatea rutiera engleza) de la A-Z si nu am avut pe nici o diagrama "alte activitati",si nu a fost nici o problema.Treaba cu trezitul si pusul pe ciocanele 5 sau 10 minute,mi se pare un pic prea "prea".Am vb cu o gramada de colegi care fac comunitatea,dar nu am auzit sa faca vreunul asa.In schimbul "ciocanelelor" folosim ale obiecte,cu poli la incarcari si descarcari. Ciudat.... sa nu aude colegi tai care baga comunitate de inceputul ziles de lucru? Ciudat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Tavy985 Postat Ianuarie 29, 2010 Members Share Postat Ianuarie 29, 2010 In schimbul "ciocanelelor" folosim ale obiecte,cu poli la incarcari si descarcari. Poli Timisoara ?? ;D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Ianuarie 29, 2010 Moderators Share Postat Ianuarie 29, 2010 Merge si Poli Iasi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Februarie 10, 2010 Share Postat Februarie 10, 2010 si ce dovada ar avea ca tu, ca sofer ai participat la descarcare? de ex: tragi la rampa descarci/incarci 1h, pui pe pat si se considera pauza.Cum pot dovedi inspectorii ca tu ai participat efectiv la descarcare/incarcare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members b93lfk Postat Februarie 10, 2010 Members Share Postat Februarie 10, 2010 e obligatia ta ca sofer sa participi la incarcare ca poate sa iti zica ,ca cari cartofi si cand colo iti baga caramizi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators CALIN Postat Februarie 12, 2010 Administrators Share Postat Februarie 12, 2010 e obligatia ta ca sofer sa participi la incarcare ca poate sa iti zica ,ca cari cartofi si cand colo iti baga caramizi Sau sa puna 10 negri mititei si te trezesti dupa ziduri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lascu Postat Februarie 13, 2010 Members Share Postat Februarie 13, 2010 daca te prinde ca tahograful e pus pe pat la descarcarea sau la incarcarea masinii te amendeaza ,trebuie sa fie pe ciocane ,asta la cele cu card si prin franta chiar controleaza prin depozite.Asa ca mare grija cu tahograful cu card si nu uitati dimineata la inceperea programului bagati ,,begain country; si la sfarsitul programului ,,end country; adica tara de incepere si tara de sfarsit a programului eu am platit amenda in Germania ca am uitat sa bag dimineata begain country ,D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members b93lfk Postat Februarie 13, 2010 Members Share Postat Februarie 13, 2010 uite asa invatam si noi cate ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Martie 11, 2010 Moderators Share Postat Martie 11, 2010 Pt Toader [ataşament şters de admin din cauza vechimii] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Martie 11, 2010 Members Share Postat Martie 11, 2010 Multumesc sxn, Este interesant , dar cel mai corect ar fi :conduce fiecare sofer cate 4,30h=9h, pauza 45 min si apoi mai conduce cate 4,30 fiecare si urmeaza pauza mare care este de cel putin 9 h, pentru ca in regulament spune ca:Dupa 4,30h de condus conducatorul auto este obligat sa ia o pauza de cel putin 45 min cu masina stationata si tachograful sa fie pe pat. conducand intercalat soferul2 este la dispozitie nefiind considerata pauza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Martie 11, 2010 Moderators Share Postat Martie 11, 2010 Tocmai aici e spilul. Timpul petrecut langa cel care conduce e tot asa considerat pauza ca si cel petrecut pe ferry sau tren. Deci e clar pauza. De asta te si poti schimba fara pauza. Europenii astia au definit diferit pauza si repausul. si chestia aceea cu autovehiculul in stationare cu taho pe pat e obligatorie doar la repaus, 9 ore in cazul tau. Dar e mai bine cu pauza, eu cel putin fac pauza 1 ora si dupa 4 ore incep sa mi caut loc de stat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EX Staff VT880 Postat Martie 11, 2010 EX Staff Share Postat Martie 11, 2010 Tocmai aici e spilul. Timpul petrecut langa cel care conduce e tot asa considerat pauza ca si cel petrecut pe ferry sau tren. Deci e clar pauza. De asta te si poti schimba fara pauza. Europenii astia au definit diferit pauza si repausul. si chestia aceea cu autovehiculul in stationare cu taho pe pat e obligatorie doar la repaus, 9 ore in cazul tau. Dar e mai bine cu pauza, eu cel putin fac pauza 1 ora si dupa 4 ore incep sa mi caut loc de stat. Intervin pentru a te contrazice Sorin. Timpul petrecut alaturi de ce care conduce ( sofer 1 /sofer 2 ) nu este considerat pauza. Se considera asteptare,pt a fi considerat pauza camionul trebuie sa fie in stationare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Martie 11, 2010 Moderators Share Postat Martie 11, 2010 "REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL...... .................................. Articolul 3 ......................... (d) „pauză”: orice perioadă în care conducătorul nu are dreptul să conducă sau să efectueze alte munci şi care trebuie să-i permită numai să se odihnească; (f) „repaus”: orice perioadă neîntreruptă pe parcursul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său; HOTĂRÂRE Nr. 38 din 16 ianuarie 2008 ART. 3 c) perioadă de disponibilitate - orice perioadă, care nu este nici pauză, nici perioadă de odihnă, în cursul căreia lucrătorul mobil/conducătorul auto independent nu este nevoit să rămână la locul său de muncă, dar trebuie să fie disponibil pentru a răspunde oricăror eventuale solicitări de a relua lucrul. Aceste perioade de disponibilitate includ perioadele în care lucrătorul mobil/conducătorul auto independent însoţeşte vehiculul în timpul transportului cu feribotul sau cu trenul, precum şi perioadele de aşteptare în punctele de trecere a frontierei şi cele impuse de restricţiile de circulaţie. Perioadele de disponibilitate şi durata lor preconizată trebuie să fie cunoscute dinainte de către lucrătorul mobil/conducătorul auto independent, fie înainte de plecarea în cursă, fie înainte de începerea perioadei în cauză. în cazul celor care conduc un vehicul în echipă, perioada petrecută stând lângă şofer sau în cuşetă în timp ce vehiculul este în mişcare este considerată perioadă de disponibilitate;" Asa cum e formulata "disponibilitatea" se deduce ca e asimilata cu o pauza, desi nu e.( pt a raspunde oricaror solicitari de rencepere a lucrului) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Martie 11, 2010 Members Share Postat Martie 11, 2010 Din ceea ce spui tu sxn inteleg ca daca fac pauza 45 min sau fractionata 15 + 30 min nu trebuie sa pun tachograful pe pat? nu cred ca e corect. Am condus in doi soferi la ultima cursa si fara nici o pauza de la Galati la Cluj fiindca tot asa stiam si eu ca daca conduci intercalat nu trebuie pauza dar citind pe forum si vazand atatea opinii de asta am insistat atat de mult pe acest subiect .Si inca o problema care nu pre este inteleasa Exemplu: Sau terminat cele 10 ore de condus si mai am 30 de km pana la destinatie . Regulamentul imi permite sa depasesc cele 10 ore cu conditia ca inainte de a ajunge la destinatie sa notez motivul depasirii timpului de condus in foaia de parcurs(Documentul de control)la rubrica schimbari neprevazute( Mentionez ca conduc un autobuz )si pe diagrama. Am voie sa scot diagrama din tachograf pana la destinatie? Si era bine daca tot ai facut asa frumos graficele astea trebuia si cu programul de condus in trei soferi ,fiindca stii ca la cursele lungi se folosesc 3 soferi.- DRUMURI BUNE SI ROTI UMFLATE- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Martie 11, 2010 Moderators Share Postat Martie 11, 2010 Eu nu am zis ca nu trebuie pus taho pe pat in pauza.Poate nu m am exprimat corect.Ziceam ca atata timp cat ai cartela sau diagrama ca sofer 2 si esti in dreapta sau dormi, poti asimila acea perioada cu pauza. Bineinteles ca trebuie sa fie o perioada mai lunga de 15 minute, asa cum o definesc ai nostri. In aceasta situatie diagrama sof 2 trebuie sa inreg "timp la dispozitie". Poti scoate diagrma, daca faci notari pe ea sau daca o schimbi sof 1/sof 2. Pentru trei soferi n am intalnit inca situatia. Dar e o tema de gandire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members niko Postat Martie 11, 2010 Members Share Postat Martie 11, 2010 salut toader nicu ma numesc sunt din tecuci nu-mi dai si mie id tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EX Staff VT880 Postat Martie 11, 2010 EX Staff Share Postat Martie 11, 2010 "Asa cum e formulata "disponibilitatea" se deduce ca e asimilata cu o pauza, desi nu e.( pt a raspunde oricaror solicitari de rencepere a lucrului)" Nici un organ de control, si in lumea asta sint multe,nu iti considera disponibilitatea " pauza " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Martie 11, 2010 Members Share Postat Martie 11, 2010 ORDONANÞÃ nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea ºi completarea Ordonanþei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele ºi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto ºi utilizarea aparatelor de înregistrare a activitãþii acestora Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lascu Postat Martie 13, 2010 Members Share Postat Martie 13, 2010 daca sunt 2 soferi poti merge fara pauza 18 ore ,cate 4,5 ore fiecare sofer si te schimbi fara pauza ,adica masina merge 18 ore doar cu opriri pentru schimbarea soferilor. ;) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Martie 13, 2010 Moderators Share Postat Martie 13, 2010 Nici un organ de control, si in lumea asta sint multe,nu iti considera disponibilitatea " pauza " Se pare ca am starnit o furtuna intr un pahar de apa. Daca ceea ce afirmi este adevarat( n am fost controlat cat am lucrat in echipaj), atunci spune mi te rog cum procedezi in cazul asta ? Iti termini programul in port. Te imbarci si traversezi cca 9 ore. La debarcare faci pauza de 9 ore minim ? Ambele cazuri sunt trecute in "561" la disponibilitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Martie 13, 2010 Moderators Share Postat Martie 13, 2010 ORDONANÞÃ nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea ºi completarea Ordonanþei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele ºi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto ºi utilizarea aparatelor de înregistrare a activitãþii acestora Cu ce ma ajuta faptul ca stii care e valoarea amenzilor daca nu stii cum sa iti faci programul. Iarta ma dar acea ordonanta modifica niste amenzi, nu mi spune ca am gresit la calcule. Sau trebuie eu ca sofer sa fac raportari ? Sunt ironic poate, dar da-mi un argument plauzibil pentru faptul ca am gresit in calcule. Nu vreau sa zic ca e asa cum zic eu neaparat, dar deocamdata n-am intalnit nici un argument care sa ma opreasca sa gandesc asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Martie 15, 2010 Moderators Share Postat Martie 15, 2010 Am gasit exceptia care-ti da dreptul sa iei ca pauza 45' minute o parte din timpul petrecute langa un sofer care conduce, in echipaj. Este "Nota de orientare nr.2", cazul al treilea, din Legislatia sociala din domeniul transporturilor auto. O anexez aici in original: Issue:Recording the travelling time of a driver to a location that is not the usual place fortaking charge or relinquishing of a vehicle in the scope of Regulation (EC) No 561/2006 Article:9 of Regulation (EC) No 561/2006 Approach to be followed: A driver travelling to a specific place, other than the employer's operating centre, indicated to him/her by the employer in order to take over and drive a 'tachograph vehicle' is satisfying an obligation towards his/her employer and therefore he/she does not freely dispose of his/her time. Hence, in line with Articles 9(2) and 9(3): - any time spent by a driver travelling to or from a location, which is not the driver's home or the employer's operational centre and where the driver is supposed to take over or to leave a vehicle in the scope of the Regulation, regardless of whether the employer gave instructions as to when and how to travel or whether that choice was left to the driver, should be recorded as either 'availability' or 'other work' depending on the Member State's national legislation; and - any time spent by a driver drivinga vehicle, which is out of scope of the Regulation, to or from a location, which isnot the driver's home or the employer's operational centreand where a driver is supposed to take over or to leave a vehicle which falls within the scope of the Regulation should be recorded as 'other work' In the following three cases the time spent travelling can be regarded as 'rest' or 'break'. The first case is when a driver accompanies a vehicle which is transported by ferry boat or train. In this case the driver may take his/her rest or break provided that he/she has an access to a couchette or a bunk (Art. 9.1). The second case is when a driver is not accompanying a vehicle, but is travelling by train or ferry to or from a place where he/she will take charge or has relinquished control of a vehicle within the scope of the Regulation (Art. 9.2) provided that he/she has an access to a couchette or bunk on that ferry or train. The third is where a vehicle is manned by more than one driver. When a second crew member is available for driving when necessary, is sitting next to the driver of the vehicle and is not actively involved in assisting the driver driving the vehicle, a period of 45 minutes of that crew member's 'period of availability' can be regarded as 'break'. There is no differentiation as to the character of the employment contract of the driver. Thus these rules apply to both permanent drivers and drivers employed by a temporary employment undertaking hiring out of labour. For a 'temporary driver' the 'employer's operational centre' means an operational centre of an undertaking using the services of that driver for its road transport ('user undertaking'), and not the head office of the 'temporary employment undertaking'. Comment: European Court of Justice, Case C-76/77 and Case C-297/99 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members villy_83 Postat Aprilie 6, 2010 Members Share Postat Aprilie 6, 2010 Colegii am vazut ca sunt anumite discutii referitoare la pauza mare,unii zic ca trebuie sa fie de minim 11 ore altii de 9 ore,eu cu colegul am facut numai de 9 ore si nu a zis nimeni nimic,am fost opriti in Polonia,Ungaria,Romania. Pana la urma cum e corect? Multumesc frumos si drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.