Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Pauza la descarcat


BTU

Postări Recomandate

  • Members

Domnule Vulcan, o sa-mi permit sa-l " plagiez " pe colegul Cri5tian:eliminat Cu scuzele de rigoare față de administratorii și moderatoriiacestui forum, și față de ceilalți colegi, o sa-ti răspund, pentru ca ceea ce faci se numește " intoxicare cu informații ".1- Lăsam vagonul la Vicente Torns, încărcam cupru de înaltă puritate și argint industrial, pentru Emerson. Din variantele tale, lipsește DSV Rubi și lista " trompetelor " este completă. 2- Prezentarea trunchiată a legii, pentru a da posibilitatea interpretării ei, în funcție de necesitati, este o josnicie. Articolul 136, aliniatul1 definește munca in schimburi: Muncă în schimburi reprezintă orice mod de organizare a programului de lucru, potrivit căruia salariatii SE SUCCED UNUL PE ALTUL LA ACELASI POST DE MUNCA, potrivit unui anumit program, INCLUSIV PROGRAM ROTATIV, și care poate fi de tip continuu sau discontinuu, implicând pentru salariat necesitatea realizării unei activități în intervale orare diferite în raport cu o perioadă zilnică sau săptămânală, stabilita prin contractul individual de muncă. Aliniatul 2 precizează: Salariat în schimburi reprezintă orice salariat al cărui program de lucru se înscrie în cadrul programului de muncă în schimburi. Deci, domnule ..., aliniatul 2, din articolul 135, la care faci referire, se aplica în cazul șoferilor profesioniști, la conducerea IN ECHIPAJ!( conform explicațiilor și comentariilor Domnului Profesor Universitar Doctor Alexandru Țiclea, pe marginea textelor de lege din Codul Muncii ). Apropo de strungari: sunt strungari, frezori, rectificatori ( prelucrători prin așchiere ), care știu să " umfle " un piston, respectând cotele de ovalitate și conicitate controlata, care știu să planeze o chiulasă, care știu să rectifice un vilbrochen, care știu să alezeze o cămașă. Și sunt strungari care fac piulițe pe un strung automat. Așa și cu soferii profesioniști. Un șofer profesionist adevărat, are același sentiment când vede un camion, pe care o are un biker, când vede un bobber. Tu ai ajuns să lucrezi ca șofer, ca să scapi de cârcă și mizerie, bineînțeles ca orice situație actuală, este mai bună decât cea din trecut. Pasiunea face diferența dintre MESERIE și doar profesie. Și încă ceva: la un moment dat, încălcarea unor articole din Codul Muncii, au ca " rezultat " confruntarea cu Codul Penal. A tuturor elementelor, indiferent de nivelul de prestație, care cu ajutorul metodelor de influențare - directă sau indirectă - îndeamnă, constrâng, determina, - cu buna stiinta - la încălcarea legislației. Este infracțiune domnule " ortac " Vulcan.

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Și totuși... cum e cu repausul în rampă domnilor? Lăsați mușchii la o parte, că nu constituția corporală vă face șoferi...

Eu v-am spus deja că e nevoie de o condiție esențială (după lege) ca să poți face repausul zilnic în rampă și în același timp o altă lege care-ți interzice acest lucru. Hai să vă văd șoferilor... lămuriți-o odată: se poate sau nu se poate?

Care este domnu Crystian diferenta dintre noi doi ? Ai zis ca tu sti cand faci ceva ilegal?  Daca stiai de ce ai mai intrebat ?

P.S Domul Gongy in afara de cuvintele adresate de Crystian mie eu nu am folosit nici unul in plus sau inspre jignire.  Sau la unii e voie si la unii nu ca nu am inteles cum sta treaba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Inca o dovada ca de umflati de sine cum sunteti si pusi vesnic pe harta, nu mai sunteti capabili intelectual de a intelege ceea ce scrie unul sau altul aici.

1: Domnule Gongy, eu nu imi permit sa va tutuiesc. Va rog sa imi redati textul de lege care nu imi permite sa fac un repaus zilnic normal in situatia in care astept sa fiu incarcat, Cum spuneam mai sus, aceasta activitate reglementata de legi in vigoare si nu de decretul ¨Gongy¨ este considerata timp de lucru(si nu timp la dispozitie) daca si numai daca nu cunosc durata cat voi sta in rampa. Altfel...Textul, va rog.

2: Domnule Cristian, sti care e diferenta dintre un scolar inteligent si un tocilar? Tocilarul invata greu si mecanic. Invata teorema dar nu stie sa rezolve problema...Din pacate ai invatat mecanic, sti legea dar...mai sunt, nu esti singurul, genul: pauza e de 45´da eu fac 50 ca sa nu zica nimic BAG-ul...legea imi da voie dar eu cred totusi ca nu e bine deci nu fac...Daca esti in parcare in pauza si ia foc camionul de langa tine ce faci? Sigur ai auzit ca se poate sa misti in situatii de urgenta...Daca zice cel de la IKEA(parca ar fi de la trezoreria statelor unite, adica domle, eu am descarcat la IKEA, sti cu cin´ te pui? sa iesi din rampa lasa sa cheme politia. Vine, pune stampila pe bon si iesi. Dar, eu vorbeam de situatia cand ti se spune: stai in rampa ca te descarcam, te incarcam din nou mai tarziu si vii peste 11 ore sa iei actele. Asta e situatia cand stiu timpul cat stau in rampa. Citeste mai sus cu atentie...

3. Domnule Giani Grecu, cuvantul ¨ortac¨nu mi se potriveste...deoarece:a) a fost scris la modul tendentios si B) nu am fost la lopata deci nu puteam ramane la ea. Ce am postat eu din codul muncii era strict pentru Cristian si in aceeasi idee pe care ati enuntat-o si dv, adica prezentarea trunchiata a unui text duce la intelegerea gresita a lui. Dar asa, pentru cultura mea generala, ca unul a carui meserie la terminarea liceului era prelucrator prin aschiere, spuneti-mi si mie cand s-a schimbat denumirea din: raza de curbura(cum era pe vremea cand am facut eu scoala) in cota de ovalitate si daca exista conicitate necontrolata...E adevarat ca e mult de atunci, oi fi uitat, pacatele mele. Si, un strung automat face o piulita daca e reglat de cineva, ceea ce poate fi mai dificil decat sa iei 0,25 mm la un vilbrochen la rectificare. Apoi, spre deosebire de altii, eu chiar fac treaba asta ca imi place pur si simplu...am mai spus si in alta parte, am oarecare venituri in tara care mi-ar permite sa traiesc decent si fara sa lucrez ca ¨manuitor de volan¨cum sunt. Deci spre deosebire de dv domnule Giani, nu lucrez sa scap de mizerie si sa nu fiu muritor de foame. Si, sunt propriul meu sef, nu imi spune nimeni ce si cum si cand sa fac, avand camionul meu. Dar, e doar unealta de care ma folosesc, nu e Dumnezeul meu. Deci iar aruncam vorbele asa, fara sa stim cui si dece, doar ca sa fim bagati in seama.

In ce ma priveste, nu am inceput aici meseria asta si nici nu am invatat-o aici. Nici nu depinde practicarea ei de a fi membru sau nu aici. Declar ca mi-e scarba de toate rabufnirile astea de prostie orgolioasa si daca vreun moderator se simte jignit il rog sa binevoiasca a-mi sterge contul ca oricum nu voi mai intra pe aici. Drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Care este domnu Crystian diferenta dintre noi doi ? Ai zis ca tu sti cand faci ceva ilegal?  Daca stiai de ce ai mai intrebat ?

Întrebarea mea era una retorică, dragul meu Fery20... știi cum zic?!? Adică, știu răspunsul dar fac, ''voalat'' pe prostul, așteptând ca voi să răspundeți.

 

Vulcan, cititul și înțelesul unui text de lege sunt 2 chestiuni diferite... de acord cu tine. Și chiar și bucata aia de text de lege pe care ai citat-o îți spune că încărcarea și descărcarea sunt timpi de lucru. Nu-ți diferențiază situația când te încarcă ei și tu numai pui chingile, nici când nu te lasă să te apropii de hală, nici când încarci tu cu transpaletul... nimic absolut, doar că operațiunea în sine, pentru șoferul vizat, reprezintă timp de lucru.

Este o formulare simplă dar atotcuprinzătoare și nici nu lasă loc de interpretări... am putea face o analogie simplă: încărcare/descărcare=taho pe ciocane;

Mai departe, subliniezi, în continuarea aceluiași citat, o altă formulare ce conține sintagma ''dacă durata previzibilă a acestora nu este cunoscută dinainte'' și hopa... ai dezlegat singur misterul!!! Cu de la tine însuți putere, declari că situația opusă sintagmei (adică atunci când știi cât durează) este ''repaus''.

Deci lăsăm la o parte că aliniatul ce conține sintagma respectivă, este doar o altă înșiruire de situații exemplificative pentru folosirea de ciocane, lăsăm la o parte formularea atotcuprinzătoare de mai sus... chiar ignorăm complet mențiunea din paragraful următor (pe care apropo, nu l-ai citat) care subliniază încă odată care sunt timpii de repaus, excluși de prevederile art 3... lăsăm absolut totul la o parte și ne apucăm de capul nostru să tragem concluzii...

 

Păcat... păreai mai promițător decât colegul Fery20...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru minerul Vulcan, dumneavoastra scrieti negru pe alb 1- " Si cei din fosta mea meserie erau la fel de " mandrii " ca sunt mineri ". Pai, daca cei din fosta  meserie, erau mineri, dar dumneavoasta nu, cum faceati parte din meserie ? Ca responsabil de cantina, unde servesc " ortacii " masa inainte de " sut " ? Si miner ( care nu a dat cu lopata ! ) iesit la pensie, si prelucrator prin aschiere, si sofer profesionist " de ceva timp " ! Doar atat ? Referitor la intrebarea prelucratorului prin aschiere Vulcan: nu s-a schimbat nimic, doar ca, dumneavoastra sunteti specialist in piulite. In manualele tehnice despre motoare, pistoanele sunt prezentate ca: piese confectionate din.., care.., cu..,"  PRELUCRATE CU OVALITATE SI CONICITATE CONTROLATA ". Recomand spre studiu, materiale tiparite de Editura Tehnica, cu autori, ca; A.Brebenel, C.Mondiru, I.Farcasu. Da, exista conicitate necontrolata, generata de frictiunea pieselor. Stiti dumneavoastra, motorul este un ansamblu de piese fixe si in miscare... Pentru soferul Vulcan: cand afirmati ca pentru dumneavoastra soferia, nu este decat un mod de a castiga bani, cand afirmati ca, citez : " eu chiar fac treaba asta ca imi place pur si simplu ". Scuzele mele, dar " m-ati pierdut pe drum ". Ma bucura ca sunteti preocupat de starea mea materiala, dar - din nou, gresiti - , realitatea este diametral opusa afirmatiei dumneavoastra. Pentru omul Vulcan: Domnule, Regulamentul 561, nu este perfect, nu elimina solticariile din industria transporturilor. A fost creat pentru a uniformiza la nivel de tari diferite, legislatia transporturilor, pentru ca vrand-nevrand, aceasta meserie - mai ales in contextul Uniunii Europene -, nu poate fi practicata pe baza legilor individuale. Cand a fost creat, din pacate nimeni nu s-a gandit ca aceasta industrie, o sa fie invadata de... ! Pentru ca Regulamentul 561 sa fie aplicat, fara interpretari, este nevoie de oameni. " Propriul meu sef ", nu accepta mizeriile firmelor de doi bani, unde sunteti tratat mai rau decat un simplu sofer. In adevarata postura de " propriul sef ", nimeni nu doarme in rampa, in zgomot, la cheremul unui " nimeni", si nu tremura din cauza unei parcari de patru zile. Va prevalati de tot felul de chitibusarii, pentru cativa euro in plus. A fi propriul sef, nu inseamna doar cinci cutii de bere mai mult, la sfarsit de saptamana, plus doua pungi de loz-uri. Va cer scuze, pentru afirmatia, precum ca, pentru dumneavoastra soferia este doar profesie, nu si meserie. Pentru dumneavoastra, este doar ocupatie. Treaba dumneavoastra cum fentati programul, dar nu mai dati exemple, gen Radio Erevan. Aici nu discutam despre " programul " dupa care se cara steril, de la mina, la flotatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

modificarile in toate comentariile de mai sus au fost facute de mine..de aceea v-am si rugat sa nu folositi cuvinte provocatoare...rugamintea mea este sa va expunti ideile fara a trece la jigniri..nu doresc ca discutia sa degenereza...aceleasi multumiri

 

 

 

ps= utila citirea acestui subiect.....alt caz ..aceiasi idee..de exemplu pagina 8..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut

Nu vad de ce un sofer ar face pauza pe descarcare in afara de faptul ca poate ia procente in plus din afacerea patronului, altminteri cum ??? iti ceri osanda singur ? or mai fi unii patologici, dar refuz sa-i iau in calcul. Descarcarea e timpul companiei, e timp platit, de ce sa iei pauza , nu pricep ,, pot sa admit ca sunt situatii cind un birjar de patron te obliga sa faci asa ceva si din cine stie ce motive nu poti sa refuzi. Pune la client sa-ti treaca pe CMR orele la care s-a efectuat descarcarea si opreste si prezinta la primul echipaj de pe traseu cardul taho cu perioada respectiva pe care tu ai facuta pauza. Sa-ti plateasca prostul amenda daca incearca sa faca abuz si sa-si bata joc de timpul tau.

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

Salutare la toti colegii. Am asteptat o perioada de timp inainte sa postez din nou sa malamuresc cum sta treaba si dupa atata asteptat si rasfoit regulamentul 561 m-am  intors perfect lamurit . Dupa 1 luna de practica in care am folosit exact cat, cand si unde trebuie acele butoane pe care tahograful le detine am observat cat de usor este sa lucrezi legal si fara nici o bataie de cap. Am fost oprit de catre Guardia Civil la Guadalajara ( Mario tu sti cel mai bine cum e cu , controalele pe  acolo) si dupa control domul inspector mi s-a adresat spre surprinderea mea (" muy bine ..bon viaje") Acum am inteles si care este diferenta dintre un "manuitor de volan " si un sofer profesionist. Bai fratilor care nu respectati legea un sofer profesionist nu inseamna numai sa conduci un camion mare si gata esti profesionist. Spre deosebire de un  " manuitor de volan" ( care  conduce ca si cum s-ar duce cu turismul in vacanta , si a auzit si el ca mai trebuie sa se opreasca sa mai faca o pauza etc...)  noi suntem angajati in aceasta meserie . Pe langa programul de condus noi trebuie sa respectam multe alte legi cum de altfel respecta toti angajatii in diferite medii( Medicina Muncii, Protectia Munci , Codul Muncii )etc. Puneti mana si invatati bine regulamentul 561 care asa cum zicea Dl. Gongy este mentorul soferului profesionist  si haideti sa fim un exemplu bun in toata lumea asta si sa nu mai fim bataia de joc a nimanui . Va promit ca o sa ascult orice sfat si o sa studiez in continuare pana o sa stapanesc toate aspectele acestei meserii. Va multumesc tuturor pentru sfaturi si  mii de scuze moderatoriilor  daca am mai fost si off topic. Drumuri bune va doresc si un week-end placut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Salut cu respect toti soferii profesionisti!

In legatura cu perioada de repaus in rampa as dori si eu sa fac un comentariu.

In urma cu opt zile am inceput progamul de luctu la ora 05.25 in Cuxhaven. Am dus semiremorca la descarcat dupa care am informat planner-ul ca sunt disponibil pentru o noua cursa(precizez ca trag semiremorci pentru DHL). Mi s-a trasat ca sarcina sa merg sa incarc in aceeasi zi la ora 21.00 si la ora 06.00 a doua zi sa pornesc din rampa(ziua in discutie fiind sambata firma de unde incarcam isi incheia activitatea la ora 06.30), Am informat planner-ul ca nu pot face acest lucru si mi-a cerut explicatii. I-am detaliat ca la ora 20.25 programul meu de lucru se termina, ca am nevoie de cel putin 11 ore odihna zilnica(pe cele de 9 ore le "papasem") si ca oricum nu accept sa fac pauza in rampa, bineinteles explicandu-i si ca pauza nu se refera la timpul in care camionul e oprit ci la perioada in care un sofer poate dispune liber de timpul sau.

Cred ca nu avea server cu redundanta la calculator sau fluxul de informatii furnizate a fost mult peste capacitatea lui de intelegere, cert este ca a renuntat sa ma trimita la incarcarea amintita, desemnand un alt sofer sa faca aceasta.

Acum vine partea interesanta. Colegul respectiv accepta, merge si face pauza in rampa, bineinteles bosumflandu-se pe mine(ceea ce chiar m-a lasat rece, la figurat vorbind)ca eu nu am acceptat. I-am spus ca e fix problema lui sau a altuia care accepta sa faca aceste "favoruri", eu nu o fac. Iata deci inca un exemplu al lipsei de unitate dintre soferi, respectand bineinteles regulamentul. Am incercat eu sa ii explic colegului respectiv ca nu e bine ce face, intrebandu-l ce parere are daca in timp ce e in rampa pe "pat" vine "bitte" la el si il controleaza. Mi-a zis ca pana acum nu l-a controlat nimeni in rampa, asa ca am lasat discutia balta, fiind convins ca e o cauza pierduta, in sensul  ca nu e vorba de cum interpreteaza legislatia organele de control ci este despre LEGE si REGULAMENTE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

DoctorMaxx, daca ai inceput la 5:25, parca trebuia sa inchei programul pana la 18:25 ca sa poti efectua un repaus zilnic de min 11 ore.

Sau avea-i posibilitatea efectuarii unui repaus zilnic fractionat?

Daca avea-i varianta 2, cel mult tu putea-i sa duci vagonul si sa-l drop-ui in rampa la incarcat, urmand sa-l ridici dupa cele min 9 ore de repaus fractionat.

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da, valy5110, puteam sa efectuez fractionat perioada de repaus . Dar cu toate astea au fost mai multi factori care m-au impiedicat sa respect planul indicat de planner: necesitatea asigurarii marfii, care mi-ar fi luat cel putin 1 ora(timp mult mai scurt daca as fi asistat la incarcare si implicit as fi asigurat marfa pe masura ce era incarcata); dupa aceea gasirea unei parcari pentru weekend ceea ce e cam dificil sambata pe Germania; apoi efectuarea repausului saptamanal de minim 45 de ore; apoi, dupa efectuarea acesteia, inceperea deplasarii spre Dunkerque in cursul zilei de luni si traversarea in aceeasi zi spre UK.

Crezi ca era posibila respectarea acestui plan? Mie, sincer, imi lipseau niste ore pentru asta in toate variantele pe  care le-am analizat. Programul ar fi putut fi respectat cu tot cu traversare doar daca ma "odihneam" in rampa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.