Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Pauza la descarcat


BTU

Postări Recomandate

  • Members

stie careva cum e cu programul in2 soferi

Simplu.

Puneti diagramele sau cardurile. la pozitia 1 (la ambele) puneti pe ala care conduce, dupa care dai bataie la drum. Dupa 4 ore 30 schimabti diagramele sau cardurile (pa ala din 2 in 1 si invers) si conduce celalalt 4 ore 30. Dupa care iarai schimbati cardul sau diagramele, si baga celalalt 4 ore 30. Dupa care iarasi scimbati, baga ultima ture de 4 ore 30 cel de al 2-le sofer.

In concluzie. Fiecare conduce 9 ore, fara sa faceti pauze. In timp ce unul conduce, celalat are pauza, DAR pauza asta nu se considera odihni care se poate raporta la pauza mare, ci numai pauza normala intre conduceri.

Dupa program la pat amandoi 11 ore.

Daca vreti sa mergeti cate 10 ore, dupa programul descris mai sus, schimbati iarasi diagramele/cardurile si conduce primul 1 ora, dupa care iarasi schimbari si baga si ce de al 2-lea 1 ora, dupa care 11 ore pauza.

Deci. Timpul de lucru in doi e 30 de ore, in care trebuie sa aveti cel putin 9 ore de somn (preferabil 11 ore)

Socoteala simpla:

30 - 18 (2*9 adica cele 9 ore de conducere pt. fiecare) = 12 ore (deci in cazul in care vreti sa faceti program de conducere de cate 10 ore, programulk de odihna se va reduce la 10 ore, ceea ce trebuie compensat in cel mult 3 saptamani).

Trebuie retinut, ca daca stati mai mult la incarcat, descat, stau bla bla, oredele de condus se reduc ata cat stati la incarcat/descarcat etc. E foarte foarte impoprtant sa nu depaseasca programul de lucru 30 de ora.

Sper ca amf fost destul de inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Din cite stiu,in timp ce conduce un sofer 1( la care apare volan),la sofer 2 nu va aparea pat( pt a fi luat in considerare ca pauza) si controalele ungare si altele nu trec cu vederea peste asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Din cite stiu,in timp ce conduce un sofer 1( la care apare volan),la sofer 2 nu va aparea pat( pt a fi luat in considerare ca pauza) si controalele ungare si altele nu trec cu vederea peste asta.

Domle... nu cred ca ai auzit bine ceea ce ai auzit. Urmele ramase pe diagrame sau pe card nu sunt considerate ca pauza in nico tara care iti cere sa lucrezi la program cat conduci... ceea ce am si subliniat mai sus. Dar nu sunt considerate nici orele de conducere, ci sunbt considerate ca alte activitati (altele decat ceea de incarcat, descarcat, bla bla), si in acest interval de timp tu poti sa stai in scaunul din dreapta sau sa dorim (ceea ce nu era permis inainte de 2008, cand era obligat sa faci pauza de 45 min. inainte sa schimb diagrama)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Sa presupunem ca dupa ce mergi 2h faci pauza de 45min,apoi mergi 7h pana la pauza mare sau mai faci vreo pauza?

Colega, daca gresesc, sa ma corecteze cine stie cum e bine...

Eu zic ca dupa ce mergi 2h si faci 45 min pauza, mai poti conduce 2h30' pana la cele 4h30'.Apoi faci pauza de 45 si conduci inca 4h30' pana la pauza mare.In total, vei avea "la volan" 9h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Sa presupunem ca dupa ce mergi 2h faci pauza de 45min,apoi mergi 7h pana la pauza mare sau mai faci vreo pauza?

Colega, daca gresesc, sa ma corecteze cine stie cum e bine...

Eu zic ca dupa ce mergi 2h si faci 45 min pauza, mai poti conduce 2h30' pana la cele 4h30'.Apoi faci pauza de 45 si conduci inca 4h30' pana la pauza mare.In total, vei avea "la volan" 9h.

Total gresit. Daca iti permite programul, poti sa conduci linistit 4 ore 30

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pai si cu cele 2 ore de condus ce se intampla mai colegu?...Si daca merge la 15 ore si daca merge la 13, tot aia e...el a condus 2, pana la 4 ore si jumatate are inca 2,5h de condus.La programul de condus se adauga cele 45 min in care a stat si pana la "jumatatea" normala a programului poate sa conduca doar 2.5h.Apoi sta 45' si porneste cu 4h30', cat i'o permite programul.Nu e asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pai si cu cele 2 ore de condus ce se intampla mai colegu?...Si daca merge la 15 ore si daca merge la 13, tot aia e...el a condus 2, pana la 4 ore si jumatate are inca 2,5h de condus.La programul de condus se adauga cele 45 min in care a stat si pana la "jumatatea" normala a programului poate sa conduca doar 2.5h.Apoi sta 45' si porneste cu 4h30', cat i'o permite programul.Nu e asa?

Ai lucrat sau lucrezi la program, sau ne pui la incercare :)

Omule. Dupa pauza de 45 de minute poti sa incepi iarasi o perioada de conducere de 4 ore 30, indiferent cate ore, minute ai condus inaintea minutelor de pauza (45 de min).

Exemplu clar.

Ai incepat programul (dupa pauza de 11 ore) la ora 08.00

Ai condu 2 ore, si ai ajuns la un restauran. tragi camionul  in parcare, te duci, mananci bine, si dupa 45 de min. pornesti la drum.

Conduci frumos 4 ore 30 min. si faci iarasi pauza de 45 de min.

Pana acum ai condus in total 6 ore 30 cu doua pauze de 45 de min. Faci un calcul simplu. 9 ore  - 6,30 = 2,30. Mai conduci 2 ore 30 si tragi la pauza mare de 11 ore. Simplu ca buna ziua.

Eu am terminat subiectul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Scuzelle de rigoare Palm dar te contraziq: pauza de 45 de min. poti sa o fractionezi in in doua.

Prima sa fie de min.15 min. iar a doua de min. 30 min.Dar prima perioada de conducere sa nu depaseasca 4,30 min.

Deci conduc 2h,iau pauza 15 min. minim mai conduc 2,30h si iau pauza 30min. minim.    15+30=45 minute

Restul de 4.5h poti sa le faci cum vrei dar sa nu depaseseti cele 13h care le  ai de conducere sau activitati (incarcare,descarcare).Am scris mai sus modul ideal in care un sofer ar trebui sa se incadreze in program, dar........bla bla, este lunga povestea vizavi de patroni care vor marfa sa fie livrata ,,ieri" si tot asa.

Si ei profita de criza si vor ca soferii sa fie mai ceva ca robotii, dar uita ca soferul este prepusul firmei,care la randul lui daca vrea sa fie ''rau'' poate produce mari dezavantaje firmei,care dezavantaje se vor vedea in timp.ASTEPT CONTRADICTII PE ACEASTA TEMA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Scuzelle de rigoare Palm dar te contraziq: pauza de 45 de min. poti sa o fractionezi in in doua.

Prima sa fie de min.15 min. iar a doua de min. 30 min.Dar prima perioada de conducere sa nu depaseasca 4,30 min.

Deci conduc 2h,iau pauza 15 min. minim mai conduc 2,30h si iau pauza 30min. minim.    15+30=45 minute

Restul de 4.5h poti sa le faci cum vrei dar sa nu depaseseti cele 13h care le  ai de conducere sau activitati (incarcare,descarcare).Am scris mai sus modul ideal in care un sofer ar trebui sa se incadreze in program, dar........bla bla, este lunga povestea vizavi de patroni care vor marfa sa fie livrata ,,ieri" si tot asa.

Si ei profita de criza si vor ca soferii sa fie mai ceva ca robotii, dar uita ca soferul este prepusul firmei,care la randul lui daca vrea sa fie ''rau'' poate produce mari dezavantaje firmei,care dezavantaje se vor vedea in timp.ASTEPT CONTRADICTII PE ACEASTA TEMA.

Asta da colegule...dar in situatia data mai sus, cand s'au condus 2 ore, se sta 45 minute in pauza, nu esti de acord cu raspunsurile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Poti sta si o ora, nu este nici o problema.Ideea era sa stai minim 15 min. ca sa fie considerata pauza.Gresesc?

Nu gresesti, dar faptul ca a stat 45' ii da dreptul de a conduce inca 4h30' apoi restul de 2h30', bineinteles, daca ii permite timpul.Esti de acord?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu personal sunt de acord,dar raman inspectorii ARR  care sunt de alta parere (functie de cum interpreteaza fiecare normele AETR)

La ultimul curs de atestare profesionala,facut in primavara l-am intrebat expres pe inspectorul ARR cu care am facut partea de tachgraf,pauze etc. despre un un caz relativ similar,mi-a raspuns ca este de evitat de condus modul pe care l-ai expus mai sus.Deci dupa cum ne-a explicat el corect ar fi sa conduci 2h si faci pauza de 45 min. sa mai conduci 2,30h si sa mai faci o pauza de 30 min. ca sa nu le dai idei inspectorilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu personal sunt de acord,dar raman inspectorii ARR  care sunt de alta parere (functie de cum interpreteaza fiecare normele AETR)

La ultimul curs de atestare profesionala,facut in primavara l-am intrebat expres pe inspectorul ARR cu care am facut partea de tachgraf,pauze etc. despre un un caz relativ similar,mi-a raspuns ca este de evitat de condus modul pe care l-ai expus mai sus.Deci dupa cum ne-a explicat el corect ar fi sa conduci 2h si faci pauza de 45 min. sa mai conduci 2,30h si sa mai faci o pauza de 30 min. ca sa nu le dai idei inspectorilor.

Eu m'am pus de acord cu palm,care din cate am vazut, e sofer cu experienta...sincer sa fiu, eu daca as conduce 2 ore, apoi as sta 45', as conduce inca 2h30', as face pauza si apoi m'as apuca de restul programului.Personal, asa am si procedat, "ca sa fie bine", vorba aia.Asta nu inseamna ca, ce a spus palm e gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu doar l-am contrazis, bineinteles cu scuzele de rigoare.Nu am spus ca greseste,topicul este deschis pt. toate parerile.

Da, bineinteles, daca nu, nu ar merge forum'ul :)

Si in concluzie, luand situatia de mai sus a lui BTU, tu cum ai proceda?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Moderators

  Pauza la descarcat se considera "Alte activitati" si este inclus in programul de condus. De asta se cere pe CMR sa se treaca si ora descarcarii/incarcarii. Timpul in care astepti sa intri la descarcat il poti "folosi " ca pauza daca nu misti vehiculul minim 15 minute.

    Pe de alta parte orice oprire care depaseste 15 min. se poate defini pauza, doar ca dupa 4 ore si 30 minute de mers, mai trebuie luata o pauza de 30 minute.

  Se poate face programul cum crezi tu de cuviinta. In sensul ca poti sa iei cate pauze vrei in intervalul de 13 ore. De ce trebuie sa tii cont neaparat e ca dupa 4,5 ore conduse, trebuie sa ai pauza 45 minute cumulate dar nu mai putin de 30 minute. Deci cea de la 4,5 ore e de minim 30 min.

    Ma gandesc totusi ca or fi "Pauzele lungi si dese cheia marilor succese" dar totusi e mai rentabil sa fii in mers. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Alte activitati, adica mai pe romaneste, ciocanul NU este considerat nici ore/minute de condus nici ore/minute de pauza.

Esti sigur ?

Citeste asta.

HOTĂRÂRE Nr. 38 din 16 ianuarie 2008 privind organizarea timpului de muncă al persoanelor care efectuează activităţi mobile de transport rutier

EMITENT:      GUVERNUL ROMâNIEI

PUBLICATĂ îN: MONITORUL OFICIAL  NR. 49 din 22 ianuarie 2008

………………………………………………………………………………………………

ART. 3

    (1) în sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

    a) timp de muncă al lucrătorului mobil - perioada de la începutul până la sfârşitul timpului de lucru, în cursul căreia lucrătorul mobil se află la postul său de lucru, la dispoziţia angajatorului şi în exerciţiul funcţiilor sau activităţilor sale, adică:

    - perioada dedicată tuturor activităţilor de transport rutier. Aceste activităţi sunt, cu precădere, următoarele:

    (i) conducerea autovehiculului;

    (ii) încărcarea şi descărcarea;

    (iii) ajutorul acordat pasagerilor la urcarea şi coborârea din vehicul;

    (iv) curăţenia şi întreţinerea tehnică;

    (v) toate celelalte activităţi vizând asigurarea siguranţei vehiculului, a încărcăturii sale şi a pasagerilor sau îndeplinirea obligaţiilor legale ori de reglementare direct legate de operaţiunea de transport aflată în desfăşurare, inclusiv supravegherea încărcării şi descărcării, formalităţile administrative legate de poliţie, vamă, serviciul de imigrare etc.;

    - perioadele de timp în care lucrătorul mobil nu poate dispune liber de timpul său şi i se cere să fie la postul său de lucru, gata să întreprindă activitatea sa normală, îndeplinind anumite sarcini asociate serviciului, în special în timpul perioadelor când aşteaptă să se facă încărcarea sau descărcarea, dacă durata previzibilă a acestora nu este cunoscută dinainte, şi anume fie înaintea plecării, fie chiar înaintea începerii efective a perioadei în cauză, fie în condiţiile generale negociate între partenerii sociali;

    B) timp de muncă al conducătorului auto independent - perioada de la începutul până la sfârşitul timpului de lucru, în cursul căreia conducătorul auto independent se află la postul său de lucru, la dispoziţia clientului sau exercitându-şi funcţiile ori activităţile, altele decât activitatea administrativă generală care nu este direct legată de operaţiunea de transport rutier aflată în curs de desfăşurare;

    c) perioadă de disponibilitate - orice perioadă, care nu este nici pauză, nici perioadă de odihnă, în cursul căreia lucrătorul mobil/conducătorul auto independent nu este nevoit să rămână la locul său de muncă, dar trebuie să fie disponibil pentru a răspunde oricăror eventuale solicitări de a relua lucrul. Aceste perioade de disponibilitate includ perioadele în care lucrătorul mobil/conducătorul auto independent însoţeşte vehiculul în timpul transportului cu feribotul sau cu trenul, precum şi perioadele de aşteptare în punctele de trecere a frontierei şi cele impuse de restricţiile de circulaţie. Perioadele de disponibilitate şi durata lor preconizată trebuie să fie cunoscute dinainte de către lucrătorul mobil/conducătorul auto independent, fie înainte de plecarea în cursă, fie înainte de începerea perioadei în cauză. în cazul celor care conduc un vehicul în echipă, perioada petrecută stând lângă şofer sau în cuşetă în timp ce vehiculul este în mişcare este considerată perioadă de disponibilitate;

    d) loc de muncă al lucrătorului mobil/conducătorului auto independent - locul de la sediul principal al întreprinderii sau de la sediile secundare ale acesteia, unde lucrătorul mobil/conducătorul auto independent îşi îndeplineşte atribuţiile, ori vehiculul pe care îl utilizează în exercitarea atribuţiilor sale sau orice alt loc unde acesta desfăşoară activităţi de transport;

    e) lucrător mobil - orice angajat al unei întreprinderi care efectuează transporturi rutiere publice şi/sau în cont propriu şi face parte din personalul implicat efectiv în operaţiuni de transport rutier. Cursanţii şi stagiarii implicaţi efectiv în operaţiuni de transport rutier sunt consideraţi lucrători mobili;

    f) conducător auto independent - conducător auto a cărui ocupaţie principală constă în transportul rutier public de mărfuri sau de persoane, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care nu este într-un raport de muncă cu un angajator, care este liber să-şi organizeze singur activitatea, al cărui venit depinde direct de profitul realizat şi care poate avea, individual sau împreună cu alţi conducători auto independenţi, relaţii comerciale cu mai mulţi clienţi. Conducătorii auto care nu îndeplinesc aceste criterii vor avea aceleaşi drepturi şi obligaţii ca cele prevăzute de prezenta hotărâre pentru lucrătorii mobili;

    g) persoană care efectuează activităţi mobile de transport rutier - lucrătorul mobil sau conducătorul auto independent care efectuează astfel de activităţi;

    h) săptămână - perioada cuprinsă între ora 00,00 a zilei de luni şi ora 24,00 a zilei de duminică;

    i) timp de noapte - o perioadă de cel puţin 4 ore, cuprinsă între orele 00,00 şi 07,00;

    j) muncă de noapte - orice muncă efectuată pe timp de noapte, aşa cum este acesta definit la lit. i).

    (2) Pauzele la care se face referire la art. 5 şi perioadele de odihnă la care se face referire la art. 6, precum şi perioadele de disponibilitate definite la alin. (1) lit. c) nu fac parte din timpul de lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ciocanul nu se considra ore de condus, asta fie clar pentru toate lumea. Cei care lucreza pe camion stiu foarte bine.... daca stai la incarcat 6 ore, ala insemana 6 ore de conducere si iei amenda ca ai condus peste??? Nu cred.

Daca conduci 4 ore 30 si tragi la rampa, si lasi 30 de minute pe ciocan adica pe tahograful clasic iti dace dunga groasa, ala nu se considera, si nici nu sa considerat vreodata ore de condus, ci alte activitati, care nu se socotesc ore de pauza.

Exemplul mai sus. Condici 4 ore 30, tragi la rampa, 30 de minute de ciocan. Dupa care daca stai inca 15 minute si tai la drum, nu e bine... dar daca mai stai 45 de minute, reglat la pauza, poti sa tai la drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

daca esti la descarcat dai pe ciocanele ,pentru ca daca doamne fereste se intampla ceva incidente sau accident de munca si tu ai dat pe pat nu iti da nimeni nimic, in franta vin protectia muncii si te controleaza daca in momentul cand descarci esti pe ciocanele sau pe pat , am auzit de persoana care a avut un accident de munca cand era la descarcat si cand au venit cei de la asigurari iau cerut diagrama sa vada ce activitate avea la ora cand sa intamplat accidentul si era la pat si nu l-au platit pentru ca nu era la locul potrivit ,au zis ca ce cauta acolo cand trebuia sa fie la odihna asa ca aveti grija

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

daca esti la descarcat dai pe ciocanele ,pentru ca daca doamne fereste se intampla ceva incidente sau accident de munca si tu ai dat pe pat nu iti da nimeni nimic, in franta vin protectia muncii si te controleaza daca in momentul cand descarci esti pe ciocanele sau pe pat , am auzit de persoana care a avut un accident de munca cand era la descarcat si cand au venit cei de la asigurari iau cerut diagrama sa vada ce activitate avea la ora cand sa intamplat accidentul si era la pat si nu l-au platit pentru ca nu era la locul potrivit ,au zis ca ce cauta acolo cand trebuia sa fie la odihna asa ca aveti grija

Confuzi lucrurile.

Pauza la descarcat, la incarcat, etc nu se considera pauza. Asta facem numai noi, ca sa avem cat mai multe pauza sa putem conduce. Cand esti la incarcat, descarcat, in mod normal pui pe ciocan. Asta sa fie clar. In cazul in care nu mai ai timp de lucru (alea 15 ore terminate), pui pe pauza si stai linistit. Poti sa iei amaneda, si amenda usturatoare (2000-2500 EU) daca pe diagrame, carduri nu ai amprent pt. alte activitati.

Un lucru:

Dupa pauza de 11 ore procedeul normal care iti cere BAG, ARR, politia din Franta sau orice organ de control:

Pui/reglez pe ciocan 5-10 minute, dupa care incepi conducerea. Ce rost are? lasi dovada, ca dupa ce te-ai trezi, te-ai dat jos din camion, ai verificat anvelopele, sigiliul sau marfa etc. Deci activiatea zilnica nu cu pauza sau conducere incepe, ci cu alte activitati (ciocan)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.