Jump to content
Mario Bandit

DEPASIRE vs DEVANSARE

depasire vs devansare ( filmulet 3 )  

46 members have voted

  1. 1. depasire vs devansare ( filmulet 3 )

    • 3) nu sunt sofer , ma abtin
      2
    • 2) depasire+ depasire pe dreapta
      14
    • 1) depasire +devansare
      32


Recommended Posts

trecerea unui vehicul aflat pe o banda de circulatie, pe langa un alt vehicul aflat pe o alta banda de circulatie in acelasi sens de mers, nu este considerata depasire !

acum in ceea ce ai prezentat tu aici , dobitocii care ar trebui amendati si chiar trimisi din nou la examen sunt cei care circula pe banda a doua a drumului in timp ce prima banda este libera.

Oare  ??? =(

Stimabile domn (nu te pot numi coleg , pt ca eu  lucrez ca sofer doar de prin 98 si nu am nici un accident la activ ) , eu circul destul de des pe un drum national  care are doua benzi pe sens si cand sunt incarcat (marfa la carlige )  circul doar pe banda 2 obligat fiind de starea drumului , care a ramas cu foarte mari denivelari in urma lucrarilor de canalizare ... (iesirea din Piatra Neamt catre Bacau)  , denivelari pe care un camion gol sau un turism nu le resimte la aceeasi intensitate ... Si credeti-ma ca mereu sunt presat de timp ... adica mai pe intelesul dv , circul cu viteza la limita evitarii oricarui pericol ... (o medie de 4:30 ore de la Piatra Neamt la Bucuresti-Afumati  .. )  zilnic gasesc cate un idiot care striga la mine ca de ce-l oblig sa ma depaseasca pe dreapta ???  ... 

Cat despre sondaj .. parerea mea este ca  in ambele cazuri vorbim de devansare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe autostrada de ce se considera depasire trecerea de pe banda 1 pe banda 2 cand vrei sa treci de altul care merge mai incet...au interzis asta camioanelor. Se considera depasire daca faci aceasta manevra si daca te prinde politia iti da amenda, dar m-am uitat in regulament ca daca mergi pe un drum cu 2 benzi pe sens, ca e devansare, adica daca merg mai repede ca celalalt, nu inseamna depasire. Depasire e decat daca ai un drum cu o singura banda pe sens si incalci linia continua sau discontinua. Si la unguri, austrieci, nemti e la fel, interzisa depasirea camioanelor, au banda speciala de mers. naspa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In majoritatea tarilor din Europa e interzisa depășirea sau ,,devansarea,, pe partea dreapta . Nu încerca.

dacă nu crezi încearcă sa mergi în Germania pe banda 2 cu viteza mica,vei face coloana pe ambele benzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

depasirea_interzisa1.jpg

Acesta de sus l-am intalnit pe majoritatea autostrazilor din vestul Europei. Cred ca defineste clar interdictia de a circula,cu marfarul, pe una din benzile 2,3... Oricum nu se practica circulatia pe banda de urgenta pe autostrazi( doar parcare din lipsa de spatiu) sau ca banda alternativa cand o deschid autoritatile, deci nu vad ce as putea depasi pe banda 1. Conform acestui semn sunt obligat sa stau pe banda 1 cu marfarul.

depasirea_interzisa.jpg

Acesta e mai nou aparut si sincer l-am vazut doar in Romania pe "autostrazile nationale".

Ca interpretare eu cred ca zice astfel: Este recomandatsa eviti depasirea/devansarea daca pe banda 2 circula un turism. Mi se pare de bun simt,

Chiar si primul semn nu este o piedica pentru majoritatea soferilor din vest. Dar cel de al 2 lea iti da o sansa. Repet, mi se pare mai corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea este depasire ( vezi filmuletul) . De ce spun asta ?  Notiunea devansarii consta in faptul ca doua  autovehicule ruleaza pe benzi diferite , ruland aparent cu acceasi viteza , iar la un momentdat , fara asi fi parasit banda de mers  una dintre ele mareste viteza . In cadrul depasirii apare un alt aspect , acela ca ambele autovehicule ruleaza pe accesi banda  , iar la un momentdat autovehiculul care circula in spate schimba banda de rulaj trecand de cel din fata !

Share this post


Link to post
Share on other sites

depasirea_interzisa1.jpg

Acesta de sus l-am intalnit pe majoritatea autostrazilor din vestul Europei. Cred ca defineste clar interdictia de a circula,cu marfarul, pe una din benzile 2,3... Oricum nu se practica circulatia pe banda de urgenta pe autostrazi( doar parcare din lipsa de spatiu) sau ca banda alternativa cand o deschid autoritatile, deci nu vad ce as putea depasi pe banda 1. Conform acestui semn sunt obligat sa stau pe banda 1 cu marfarul.

depasirea_interzisa.jpg

Acesta e mai nou aparut si sincer l-am vazut doar in Romania pe "autostrazile nationale".

Ca interpretare eu cred ca zice astfel: Este recomandatsa eviti depasirea/devansarea daca pe banda 2 circula un turism. Mi se pare de bun simt,

Chiar si primul semn nu este o piedica pentru majoritatea soferilor din vest. Dar cel de al 2 lea iti da o sansa. Repet, mi se pare mai corect.

 

 Indicatorul 2 se refera la depasirea camioanelor astfel : interzis depasirea camioanelor atunci cand conduci un camion . Poti conducand un camion si sa depasesti autoturisme si motociclete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitati-va la art. 74 din OUG 195/2002 rep. "circulatia autovehiculelor destinate transportului public de persoane sau de marfuri se efectueaza, DE REGULA, numai pe banda marginala din partea dreapta a autostrazii, in sensul de mers !" 

In ceea ce priveste manevra de depasire, uitati-va la art. 45 alin. 1 din OUG 195/2002 rep.: "depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial (nu se specifica nicaieri pe sensul opus de mers!)" - de aici intelegem ca iesim din banda I in care ne aflam initial, circulam anterior, schimbam banda (din I in II) prin schimbarea directiei de mers, in timpul acesta trecem pe banda II, pe langa vehiculul sau obstacolul (poate sa fie o groapa sau un alt vehicul imobilizat voluntar sau nu) aflat pe banda I dupa care intram pe banda I pe care circulam initial.  Nu se precizeaza nicaieri de trecerea peste sensul opus de mers! In acest ultim context vine completarea la art. 45 alin. 3 din OUG 195/2002 rep. "Atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire"- asta inseamna ca manevra de depasire exista si in alte cazuri in care nu se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, deci situatiile prevazute la art. 45 alin. 1 definitia depasirii.

In ceea ce priveste termenul de devansare, acesta nu exista in legislatie (folosim acest termen popular).

Intr-adevar observam art. 45 alin. 4 din OUG 195/2002 rep. "nu constituie depasire, in sensul alin. 1 situatia in care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie" asta inseamna sa circuli mereu pe banda II a autostrazii si sa nu fi circulat anterior pe banda I ! 

In sustinerea celor de mai sus, ca argument al faptului ca exista depasire si fara sa se treaca pe sensul opus de mers, va rog sa observati faptul ca depasirea este interzisa pe trecerea pentru pietoni art. 120 lit. e din HG 1391/2006, iar pe anumite drumuri unde exista doua sau mai multe benzi de circulatie pe fiecare sens, pana in marcajul pietonal exista un marcaj longitudinal de separare al benzilor continuu, ceea ce implica faptul ca nu mai poti schimba banda de circulatie astfel incat sa nu depasesti pe trecerea pentru pietoni, astfel trebuie sa iti mentii banda de circulatie pe care te-ai inscris pana in trecerea pentru pietoni! Drumuri bune!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Indicatorul 2 se refera la depasirea camioanelor astfel : interzis depasirea camioanelor atunci cand conduci un camion . Poti conducand un camion si sa depasesti autoturisme si motociclete

Cum adică?!?... E pe fond albastru și tu îl vezi ca indicator de interzicere?

Primul indicator înseamnă ''Depășirea interzisă vehiculelor destinate transportului de marfă'' mai exact... când conduci un camion nu ai voie să depășești!!!

Al doilea indicator arată banda pe care vor circula vehiculele destinate transportului de marfă... adică prima!!!

Am pretenții la voi domnilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adică?!?... E pe fond albastru și tu îl vezi ca indicator de interzicere?

Primul indicator înseamnă ''Depășirea interzisă vehiculelor destinate transportului de marfă'' mai exact... când conduci un camion nu ai voie să depășești!!!

Al doilea indicator arată banda pe care vor circula vehiculele destinate transportului de marfă... adică prima!!!

Am pretenții la voi domnilor.

 

 

Macar acum nu ma dezamagi !  DA pe fond albastru ! camionul ce circula pe banda 2 are un x rosu pe el ( vezi indicatorul) .  Acest idicator da dreptul camioanelor sa depaseasca autoturisme si motociclete  si interzice depasirea altor camioane ( orientativ) !!!  Daca tot interpretam  , macar sa o facem cu folos .

  Indicatorul ( care te duce in eroare este asemanator cu acesta , numai ca nu are camionul cu x )  Aceste panouri sunt de orientare  nu de obligare/dirijare . Cele ce te obliga/dirijaja sunt rotunde pe fond albastru , astea dreptunghiulare sunt de orientare , si de regula alaturat mai gasesti si aditionale sub ele , respectiv ore cand poti sau nu poti face manevra , sau viteza pentru banda 1 obligatorie referitoare la camioane. De regula , pe tronsoanele de drum unde sunt montate gasesti si indicatoarele de restrictii ( rotunde cu rosu) cat si aditionalele aferente care fac trimitere si reglementeaza regimul camioanelor pe acel tronson.   Situatia asta o gasesti cel mai mult in Belgia.

 De regula restrictia ce se aplica pe acest tronson de drum se monteaza la inceputul tronsonului,  panoul albastu si cel rosu prezentate ( daca le intalnesti cuplate ) interzice camioanelor depasirea si automat camioanele nu au dreptul sa circule pe banda 2! 

   Aici vorbind la subiectul de fata ( depasire vs devansare)

 sper ca esti multumit 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oldtrucker are dreptate! Ca sa poti face o depasire, trebuie sa te inscrii pe banda a doua, ori conform indicatorului pe fond albastru nu ai voie sa circuli pe banda a doua!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oldtrucker are dreptate! Ca sa poti face o depasire, trebuie sa te inscrii pe banda a doua, ori conform indicatorului pe fond albastru nu ai voie sa circuli pe banda a doua!

Ești sigur?

Ia băgați voi amândoi câte un ochi aici http://legeaz.net/oug-195-2002/anexa-nr-2 și vedeți dacă nu cumva indicatorul ăla se află la categoria ''Indicatoare de orientare'' și cam care o fi scopul lui.

O fi ca mine, că-ți arată banda pe care să mergi cu camionul, sau ca voi doi că-ți interzice să depășești?

 

Așa șoferi suntem că nici indicatoarele nu le știm!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Indicatorul 2 se refera la depasirea camioanelor astfel : interzis depasirea camioanelor atunci cand conduci un camion . Poti conducand un camion si sa depasesti autoturisme si motociclete

 

 

depasirea_interzisa1.jpg

 

 

Daca conduci un camion si intalnesti acesti indicator poti depasi DOAR motociclete fara atas .

Este interzisa depasirea autoturismelor .

 Asa se numeste oficial  acest indicator 

 

depasirea autovehiculelor cu exceptia motocicletelor fara atas interzisa

 

depasirea_interzisa.png

 

 Acest indicator arata ca nu ai ce cauta pe banda 2 daca conduci un camion .

Pe banda unu circula regulamentar camioanele , pe banda 2 camioanele circula neregulamentar .

Doar autoturismele circula regulamentar atat pe banda unu cat si pe banda 2 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect!!!

Nu ai ce căuta, nu DOAR că nu ai voie să depășești.

Deci... explică-le te rog și șoferilor de mai sus diferența între a ți se arăta pe unde să mergi și a ți se interzice ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect!!!

Nu ai ce căuta, nu DOAR că nu ai voie să depășești.

Deci... explică-le te rog și șoferilor de mai sus diferența între a ți se arăta pe unde să mergi și a ți se interzice ceva.

intr-nr-102-jpg-81d0634f7f.jpg

Poate ca nu raspund chiar exact la intrebarea ta , dar si asta-i o buna discutie .

Daca nu transporti periculoase , poti sa mergi inainte .

Obligatoriu la dreapta este pentru cei care transporta anumite categorii de marfuri .

 Daca ai marfuri periculoase, asta te " obliga " , daca NU ai asa ceva, atunci nu-ti interzice nuci sa mergi la dreapta , si nici inainte.

Acest indicator este amplasat intr-o intersectie binenteles . Daca nu ar fi minim 2 trasee , atunci toati participantii la trafic ar trebui sa urmeze traseul cu sageata albastra .

Prin urmare , daca ai periculoase, iti interzice sa mergi folosind celelalte directii , te obliga sa urmezi sageata albastra .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indicatorul ăla cel mai probabil că îl precede pe cel care, ulterior, va interzice accesul cu periculoase. Motivul pentru care dealtfel îți este indicată o cale de urmat (sau mai multe, căci pot fi amplasate succesiv până la drumul interzis pentru periculoase).

Și nu ''te obligă'' ci ''îți indică''. Efectele produse și comportamentul nostru în aceste situații, poate că sunt identice, dar ele sunt prevăzute/pedepsite diferit. ''Nerespectarea indicatorului'' și ''nerespectarea interdicției'' sunt chestiuni diferite, nu? Unele chiar fac diferența între contravenție și infracțiune, înțelegi acum ''rostul'' indicatoarelor de orientare și al celor de obligare/interzicere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect!!!

Nu ai ce căuta, nu DOAR că nu ai voie să depășești.

Deci... explică-le te rog și șoferilor de mai sus diferența între a ți se arăta pe unde să mergi și a ți se interzice ceva.

 

 

 

 

   Gigi contra .....uite ce am zis :   De regula restrictia ce se aplica pe acest tronson de drum se monteaza la inceputul tronsonului,  panoul albastu si cel rosu prezentate ( daca le intalnesti cuplate ) interzice camioanelor depasirea si automat camioanele nu au dreptul sa circule pe banda 2! 

 

  Si am zis ca panoul albastru este de orientare  iar acest panou este insotit de o restrictie , daca nu ai si indicator de restrictie , poti depasi dar nu camioane !  ( Exemplu: daca pe banda 1 circula ( in fata ta) un grup de biciclisti  sau unul de se plimba cu scuterul,   gasind acest indicator fara un indicator de restrictie , ce faci mergi asa pana se plictisesc aia si trag pe dreapta?)

 

   In linkul tau vezi de zice despre indicator .....,,organizarea traficului pe benzi "   si te-am invitat sa  interpretezi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ''Nerespectarea indicatorului'' și ''nerespectarea interdicției'' sunt chestiuni diferite, nu? Unele chiar fac diferența între contravenție și infracțiune, înțelegi acum ''rostul'' indicatoarelor de orientare și al celor de obligare/interzicere.

Nu am atestat de " periculoase " , nu am transportat in viata mea asa ceva .

Este posibil sa ai dreptate , totusi impresia mea este ca sageata albastra " la stanga " inseamna obligatia de a urma traseul indicat  ( pentru cei care transporta marfurile respective )

600_indicatoare%20de%20interzicere%20sau

pentru interzicerea accesului pare ca exista indicator specializat

Accesul interzis vehiculelor care transporta marfuri periculoase

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum dă-o la'ntors!!!

Uite ce ai spus, nu le mai scălda ca la spălătorie:

 Indicatorul 2 se refera la depasirea camioanelor astfel : interzis depasirea camioanelor atunci cand conduci un camion . Poti conducand un camion si sa depasesti autoturisme si motociclete

 

Ți s-a arătat ulterior diferența între '' a interzice'' și ''a indica''.

 

Cred că până la urmă îți copiez intenția și termin bâlciul ăsta cu tine. Atâta îți place să le sucești și să le învârtești, dar fără să expui o idee concretă... vorbim de săptămânile de muncă> apari tu și începi să te crucești că facem noi nu știu ce într-o săptămână; vorbim de durate zilnice de condus de 10 ore în două săptămâni consecutive> iar apari tu cu ziua de duminică și ora UTC; îți spun frumos că dezbatem pur teoretic> vii și ne tragi de atenție că e derizoriu și inutil etc

Acum la fel... definești greșit un banal indicator, te trag de atenție și iar ai început... că de fapt n-ai spus aia, sau ailaltă... ce Dumnezeu, chiar mă crezi gâsca cartierului? Chiar crezi că's vreun puțoi cu aere de șofer și că de fapt tu trebuie să mă înveți, sau ce?!?

Sunt cuvintele tale acolo... sau ai vrea acum să spui că n-am interpretat eu bine, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu am atestat de " periculoase " , nu am transportat in viata mea asa ceva .

Este posibil sa ai dreptate , totusi impresia mea este ca sageata albastra " la stanga " inseamna obligatia de a urma traseul indicat  ( pentru cei care transporta marfurile respective )

Nu privi indicatorul prin prisma comportamentului în fața lui. Dacă săgeata de pe un panou de orientare îți spune să faci la stânga, nu înseamnă că ăla e indicator de obligare... e tot un panou de orientare.

Comportamentele sunt asemănătoare în fața diferitelor categorii de indicatoare, dar asta nu le schimbă încadrarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, aici sunt obligat sa-ti dau dreptate, nicaieri pe lumea asta nu exista obligatia ca cei care transporta " periculoase " sa urmeze trasee care duc la ROMA .

Cu toate ca stim foarte bine ca toate drumurile merg la roma .

Paradoxal nu-i asa ?

image008.jpg

Este fix acelasi lucru ca acest indicator , atara traseul de urmat pentru manevra respectiva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am atestat de " periculoase " , nu am transportat in viata mea asa ceva .

Este posibil sa ai dreptate , totusi impresia mea este ca sageata albastra " la stanga " inseamna obligatia de a urma traseul indicat  ( pentru cei care transporta marfurile respective )

600_indicatoare%20de%20interzicere%20sau

pentru interzicerea accesului pare ca exista indicator specializat

 

 

 1)  Diferenta intre infractiune si contraventie  consta in faptul ca : contraventia are raspundere civila , iar infractiunea , raspundere penala .  Incalcarea semnificatiei indicatoarelor rutiere ( in genere, a regulilor de circulatie ) sunt contraventii !   

 

2)  Daca gasesti indicatorul de fata , alaturat panoului albastru ( in cazul de mai sus) , si tu nu cari marfa  ADR ( generala), ai voie sa treci pe banda 2 , eventual sa depasesti o caruta??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristian ...... o sa te propun pentru grupul carcotasilor ....,,sef" :))  :))

 

indicatoare-interzicere-restrictie2.jpg

 

    Daca alaturi de panoul albastru, gasesti indicatorul 2 de pe randul 2 ( acces interzis autovehicule cu remorca cu exceptia celor cu semiremorca  sau cu remorca cu o singura axa ) , tu conducand un cap tractor cu semiremorca , sau un camion de 12 T fara remorca , ai voie sa mergi / depasesti pe banda 2 ?  

 Zic si eu asa...... 8-}

 

 Atentie !  Niciodata nu vei gasi panouri orientative  fara panouri aditionale ori restrictii . Totdeauna panourile orientative sunt reglementate de alte indicatoare . 

 

 Intr-un final .....indicatoarele de orientare nu sunt restrictive  decat in prezenta unui indicator/oare care o impune!

 

   Pa ! Te puppp maiiii !     :))  :))  :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU!!!

Organizarea circulației pe benzi se face în funcție de tipuri de autovehicule, respectiv ''vehicule destinate transportului de marfă'' și restul. Nu contează forma, ansamblul, greutatea, culoarea sau naționalitatea șoferului. Este destinat transportului de marfă... roiu pe prima bandă. Punct.

Și dacă tot ai tu chef de întrebări, ia de aici:

Ce reprezintă simbolul turismului de pe indicatoare (indiferent de culoare)?

Scurt și la obiect, te rog, fără comentarii sau adăugări personale. Să te văd.

 

P.S. Acum am văzut și ce ai scris la începutul postului anterior. Ok, dar dacă nu-mi răspunzi corect la întrebare, te bagi și tu acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristian ...... o sa te propun pentru grupul carcotasilor ....,,sef" :))  :))

 

    Daca alaturi de panoul albastru, gasesti indicatorul 2 de pe randul 2 ( acces interzis autovehicule cu remorca cu exceptia celor cu semiremorca  sau cu remorca cu o singura axa ) , tu conducand un cap tractor cu semiremorca , sau un camion de 12 T fara remorca , ai voie sa mergi / depasesti pe banda 2 ?  

 Zic si eu asa...... 8-}

 

 Atentie !  Niciodata nu vei gasi panouri orientative  fara panouri aditionale ori restrictii . Totdeauna panourile orientative sunt reglementate de alte indicatoare . 

 

 Intr-un final .....indicatoarele de orientare nu sunt restrictive  decat in prezenta unui indicator/oare care o impune!

 

   Pa ! Te puppp maiiii !     :))  :))  :))

600_indicatoare%20de%20interzicere%20sau

 

 

Accesul interzis autovehiculelor cu remorca, cu exceptia celor cu semiremorca sau cu remorca cu o osie

Indicatoare rutiere - Accesul interzis autovehiculelor cu remorcÄ, cu exceptia celor cu semiremorcÄ sau cu remorcÄ cu o osie

Indicatorul se instaleaza la intrarea pe drumurile publice pe care accesul autovehiculelor cu remorca, cu exceptia celor cu semiremorca sau cu remorca cu o osie, este interzis.

  • interzice accesul ansamblurilor formate dintr-un autovehicul tragator si una sau doua remorci cuplate
  • se instaleaza la capetele sectorului de drum sau strada unde se interzice accesul
  • cand se interzice accesul rulotelor, simbolul spatelui autocamionului este inlocuit cu spatele unui autoturism iar silueta remorcii este inlocuita cu silueta unei rulote

permite accesul ansamblului format dintr-un autotractor si o semiremorca, indiferent de numarul axelor, sau ansamblul format dintr-un autovehicul si o remorca cu o axa

 

 

 1)  Diferenta intre infractiune si contraventie  consta in faptul ca : contraventia are raspundere civila , iar infractiunea , raspundere penala .  Incalcarea semnificatiei indicatoarelor rutiere ( in genere, a regulilor de circulatie ) sunt contraventii !   

 

2)  Daca gasesti indicatorul de fata , alaturat panoului albastru ( in cazul de mai sus) , si tu nu cari marfa  ADR ( generala), ai voie sa treci pe banda 2 , eventual sa depasesti o caruta??

  1. ) Da , ai perfecta dreptate  contraventia are raspundere civila , iar infractiunea , raspundere penala .  Incalcarea semnificatiei indicatoarelor rutiere ( in genere, a regulilor de circulatie ) sunt contraventii ! 

exista totusi situatia in care incalcarea semnificatiilor indicatoarelor rutiere se transforma foarte usor din contraventie in infractiune 

De ex  :

fortarea trecerii la calea ferata sau la calea ferata industriala 

nerespectarea gabaritului de inaltime  

accident

etc.

      2.) Daca nu am marfuri  " periculoase " ,  ( banuiesc ca la astea te referi , ) bineinteles ca pot depasi o caruta .

Pot supralicita deasemenea si sa spun ca aceasta depasire este perfect regulamentara chiar si pe drumurile cu o singura banda  pe sens , chiar daca manevra respectiva inseamna parasirea benzii mele si intrarea pe banda de contrasens  ( singura conditie realmente obligatorii este sa faci manevra in siguranta si sa nu fie trafic pe banda de contrasens in celalatl sens al drumului )

depasirea_interzisa.jpg La acest indicator albastru te referi nu-i asa ?

Nu la cel cu sageata albastra care arata traseul pentru marfuri periculoase  , desi si pe acel sector de drum depasirea se poate efectua .

 

 

 

 

 

 

 

 

Ce reprezintă simbolul turismului de pe indicatoare (indiferent de culoare)?

 

 

Desi intrebarea nu mi se adreseaza direct , voi incerca sa raspund .

Simbolul " autoturismului " se refera de fapt la autovehicule .

In aceasta categorie intra multe " auto " de exemplu : autoturismul , camionul , tractorul , motocicleta , motocicleta cu atas , tancurile , etc .

Nu sunt , sau nu se considera autovehicule : mopedele ( niste biciblete cu motor mai mititel chiar daca acest motor poate fi si diesel sau chiar electric ) , carutele ( iindiferent daca sunt trase de cai sau de boi  , magarusi sau capre ) , bicicletele sau vehiculete trase sau impinse cu mana ( bratele ) .

Remorca sau semiremorca nu se incadreaza nici ele la autovehicule ci la vehicule .

Atunci cand aceste remorci sau semiremorci sunt atasate unui " tractor " , cap tractor sau un simplu turism, atunci abia sunt considerate autovehicule .

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU!!!

Organizarea circulației pe benzi se face în funcție de tipuri de autovehicule, respectiv ''vehicule destinate transportului de marfă'' și restul. Nu contează forma, ansamblul, greutatea, culoarea sau naționalitatea șoferului. Este destinat transportului de marfă... roiu pe prima bandă. Punct.

Și dacă tot ai tu chef de întrebări, ia de aici:

Ce reprezintă simbolul turismului de pe indicatoare (indiferent de culoare)?

Scurt și la obiect, te rog, fără comentarii sau adăugări personale. Să te văd.

 

P.S. Acum am văzut și ce ai scris la începutul postului anterior. Ok, dar dacă nu-mi răspunzi corect la întrebare, te bagi și tu acolo.

 

  Simbolul ,,autoturism " face referire la autovehicule  dar excepteaza motocicletele ( din categoria autovehicule)

 

 Daca est multumit de raspuns , dai o bere .   :-j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.