Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

sens giratoriu vs .. trece cine poate ...


Mario Bandit

Cine are prioritate la iesirea din sens?  

48 membri au votat

  1. 1. Cine are prioritate la iesirea din sens?

    • 1) eu ca sunt pe banda 2 si ma grabesc !!!
      3
    • 2 ) cel de pe banda 1 !!!
      43
    • 3) nu sunt sofer , nu ma intereseaza !!
      1
    • 4) nu circul prin sensuri giratorii -nu cunosc !!
      2


Postări Recomandate

  • Administrators

Plecand de la Art. 135. -  din codul rutier : Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere  cand urmeaza sa patrunda intr-o intersectie cu circulatie in sens giratoriu fata de cel care circula in interiorul acesteia;  stim ca trebuie sa acordam prioritate celo aflati in sensul giratoriu

.

Bun .....ce facem odata aflati in sensul giratoriu ? ?

Ce facem in cazul in care ne aflam pe banda 2 ( catre centru ) si vrem sa iesim ....acordam prioritate celor aflati pe banda 1 sau iesim cu tupeu , ca in video : (supunem ca suntem cu masina rosie , de scoala )

la fel urmariti dacia alba din filmulet :

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Poate asa va fi mai usor de inteles :)

http://www.incepator.ro/practice/sens_giratoriu.asp

Sensul giratoriu

Virajul la dreapta:

- Semnalizati 'dreapta' si inscrieti-va pe banda dreapta;

- Deplasati-va pe partea dreapta si continuati sa semnalizati pana va inscrieti pe directia cprespunzatoare;

Virajul la stanga:

- Semnalizati 'stanga' si inscrieti-va pe pe banda stanga a sensului giratoriu;

- Va pastrati aceasta pozitie pana treceti de iesirea dinaintea celei dorite; atunci va asigurati, semnalizati si treceti pe banda dreapta pentru a urma iesirea dorita. Atentie: in figura acest viraj se termina pe banda a 2-a a iesirii dorite datorita faptului ca in mod normal banda I va fi ocupata de vehicule care fac dreapta. Daca aceasta situatie nu se intampla, este recomandat sa va inscrieti pe banda I.

Drept inainte:

- La apropierea de sensul giratoriu si tot timpul cat il parcurgeti este recomandat sa ocupati banda din dreapta;

- Semnalizati dreapta de indata ce ati ajuns la 25 m de iesirea dorita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

la exemplele prezentate au gresit si cel cu chevroletul rosu( si aici era si scoala,deci instructor varza) si dacia alba.In ambele cazuri au schimbat banda de mers,nu conteaza ca esti in sens giratoriu,nu poti taia de pe a 2 pe a 1 a fara semnalizare si sa te asiguri.Mai sus avem postari elocvente de la alti colegi,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Prioritate nu are niciun vehicul care iese din banda lui, cu excepţia celui care intră pe banda inferioară, atunci când aceasta este liberă, respectiv a mijlocului de transport în comun când iese din staţii cu alveole.

Într-un sens giratoriu cu mai multe benzi pe sens din care se ramifică drumuri cu mai puţine benzi pe sens decât în sensul giratoriu, benzile (superioare) care se termină în sensul giratoriu îşi pierd prioritatea la ieşire din sens, aşa cum îşi pierde prioritatea orice bandă care se termină.

Problema este însă cu vehiculele care nu încap pe banda lor, precum sunt camioanele. Joi am avut oră de condus şi, venind pe bulevardul Henri Coandă spre podul Decebal, instructorul m-a pus să mă întorc înapoi pe acelaşi bulevard, iar virajul să-l fac în sensul giratoriu cu două benzi din Piaţa Romană, aflat în faţa Grupului Şcolar Economic „Gheorghe Dragoş”. Zis şi făcut. M-am angajat pe banda 2 şi am început virajul. Problema este că am încercat să evit pătrunderea pe banda 1 şi în consecinţă am frecat bordura din sens cu roata din stânga spate (lucru pe care nu-l voi uita niciodată!).

Cum era corect să procedez astfel încât să nici nu pun în pericol banda 1 şi nici să nu am probleme cu bordura? Instructorul mi-a spus (şi tind să-i dau dreptate) că nu e nicio problemă dacă „muşc” din banda 1, pentru că banda 1 va fi în mod normal liberă.

Cu această ocazie, mă gândesc că chiar ar trebui (propus) creat un paragraf de lege prin care să se stipuleze păstrarea liberă a benzii 1 în asemenea cazuri, deci acordarea de prioritate vehiculului lung.

Voi ce ziceţi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

prioritate are cel de pe banda 1 din moment ce s-a incadrat pe banda 1, iar cei ce se incadreaza in giratoriu pe benda 2 trebuie sa iasa tot in 2 nu are voie sa  taie calea

Ai dreptate, aşa este în mod normal, cum zici tu. Problema este atunci când la ieşire nu există două benzi, ci doar una. Ce faci în acest caz? Acorzi prioritate dacă ieşi de pe banda 2!

Şi ce faci dacă vehiculul este prea lung încât să încapă pe banda sa în sensul giratoriu, aşa cum am păţit-o eu? Primeşti prioritate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

la fotbal,politica si mai nou soferie sepricep toti,mai putin la practica,in rest va recomand sa fiti cu ochii in oglinzi si ca o paranteza,nu prea inteleg sensul intrebarii din partea unui sofer care are si experienta.Asta se invata la scoala(sau poate nu stie nici el si vrea sa afle de la altii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

la fotbal,politica si mai nou soferie sepricep toti,mai putin la practica,in rest va recomand sa fiti cu ochii in oglinzi si ca o paranteza,nu prea inteleg sensul intrebarii din partea unui sofer care are si experienta.Asta se invata la scoala(sau poate nu stie nici el si vrea sa afle de la altii)

ce-a mai buna caracterizare  ! ! !

;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

la fotbal,politica si mai nou soferie sepricep toti,mai putin la practica,in rest va recomand sa fiti cu ochii in oglinzi si ca o paranteza,nu prea inteleg sensul intrebarii din partea unui sofer care are si experienta.Asta se invata la scoala(sau poate nu stie nici el si vrea sa afle de la altii)

Ce usor e sa critici ,mmc .....un subiect normal ca fiecare in care sa dezbatem ,,problema ,

Ca sa iti raspund la intrebare , am vrut sa trag un semnal de alarma despre cum se practica ,,trecerea ,,prin sensurile giratorii ..dupa cum se vede a devenit ,, manevra periculasa ,, ce ar trebuii sa fac ??? cruce?? ca am scapat cu bine cand eu circul corect si vine un ,,incostient ,, care habar nare ?? La urmatorul sens giratoriu ..la fel .??...inger ingerasul meu.....hai ca am scapat si de data asta !!!  Hai sa fiem seriosi ...toti am gresit , gresim si vom gresii asta e firea omeneasca dar uni ,, conducatori auto ,, dau dovada de multa inconstienta si lipsa de bun simt ...asta am vrut sa dezbatem aici , cauzele si efectele !!!

Chiar crezi ca nu stiu sa ,,fac ,, un sens giratoriu ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario,stii foarte bine ca un profesionist stie sa anticipeze o posibila situatie si nu se va incadra paralel cu tine in giratoriu,desi sant si exceptii,dar ca sa nu le dai posibilitatea de a intra intro situatie de nu mai stie cum sa scape mai bine te incadrezi pe mijloc adica ocupi amandoua benzile si scapi numai cu vreo doua claxoane,ceva figuri geometrice facute din degete si asa ai iesit cu bine din primu giratoriu ,din al doilea ,samd.De aia spun ca toti se pricep la fotbal ,politica si alte meserii,una e teoria si alta este practica,sant sigur ca nu ti-am spus vreo noutate ,mult noroc la giratorii si sa ne auzim sanatosi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Multumesc de sfaturi ;) ;) ;)

Un sofer amator sau profesionist , cu ani de soferie prinde ,, mersul,, circulatiei ....percepe , anticipeaza  , si ia masuri ..dar ce te faci cu ..,, inconstientii,, ?? pana nu au primul accident nu baga la cap : auuu , mi--a dat de ma julit !!! data viitoare poate se gandeste mai bine inainte de a executa o manevra .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 years later...
  • Members

Intersectia cu sens giratoriu este cel mai prost tip de intersectie cu putinta. Dar din pacate in ziua de azi a inceput sa fie folosita pe scara larga, mai ales in Europa de Vest deoarece intreaga Europa se indreapta catre un regim socialist de stinga. Ceea ce e rau...dar voi dezvolta alta data.

Cel mai bun tip de intersectie este cel denivelat cu bretele de acces. Cei care merg pe directia inainte nu trebuie sa dea niciodata prioritate nimanui si vor putea circula cu viteza maxima...singurii care vor fi nevoiti sa incetineasca si sa dea prioritate sint cei care doresc sa schimbe directia de mers. Dupa intersectia denivelata al doilea tip de intersectie preferat de mine este cel cu semafoare. Si in principiu cele semaforizate in partru faze pentru a nu aparea situatia de egalitate in care cei care vireaza stinga trebuie sa acorde prioritate celor care vin din sens opus. Regulile intersectiei semaforizate sint simple si de inteles pentru oricine. Ai verde mergi. Ai rosu stai. Ce poate fi mai corect de atit? AI verde si mergi inainte nu esti obligat sa incetinesti. 100% corect. In plus de asta cei care merg pe directia inainte sint privilegiati...au un verde mai "lung" decit cei care fac stinga. Pina aici toate frumoase si corecte. Cea mai proasta intersectie este cea cu sens giratoriu. Pentru ca toti trebuie sa incetineasca. Si toti pierd prioritatea (ca in comunism, unde nimeni nu avea prioritate in fata partidului). Pina intri in intersectie innebunesti. Nu ai reusit sa te inscrii pe banda unu cind vrei sa iesi, nici o problema mai faci o tura ca poate reusesti data viitoare. Si in plus de asta sint multi bizoni care nu respecta prioritatea in sensul giratoriu. Bizoni care sa treaca pe rosu la semafor vei gasi mai rar...dar care sa iti taie fata in giratoriu gasesti mereu. Ce poate fi mai comunsit decit faptul ca la intrarea in giratoriu toti pierd prioritatea si toti trebuie sa incetineasca. Macar la denivelate exista directii privilegiate...cei care merg inainte au prioritate intotdeauna. LA semafor cei care merg inainte au o prioritate mai lunga decit cei care fac stinga...dar la giratoriu nimeni nu are prioritate. Sa mai vorbim ca in judetul Bistrita Nasaud soferii se imbie unul pe altul la giratoriu? Fac semn din mina ca poftiti..iar apoi celalalt nu, nu Dumneavoastra poftiti ca sinteti mai in virsta! Ce e porcaria asta? Ar fi un avantaj acel al giratoriului ca poti intoarce..si asta este mare lucru mai ales pentru camioane, dar de altfel singurul avantaj. In rest este o chestie socialista/comunista 100%!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Sondajul nu are nicio relevanta.

Intersectiie cu giratie au prioritate cei aflati in interiorul giratiei egal de numarul de benzi.

Pentru cei aflati in interior, prioritate are cel care nu schimba directia de deplasare (banda).

Schimbarea corecta de directie (banda) se face imediat dupa trecerea autovehicolului de ultima iesire conform directiei de deplasare

ex: giratie in doua benzi - vrei a 3a iesire fata de intrare ta in giratie, incadrare in banda 2 iar dupa trecerea de a 2a iesire semnal deapta si schimbi banda in aceasta situatie, daca toti cunosc regula de deplasare in giratie, nu ai avea la ce sa te asiguri pentru ca cei care ar trebui sa intre din a 2a iesire trebuie sa acorde prioritate celor aflati in giratie iar din banda 1 este obligatoriu prima dreapta. Aceasta situatie am experimentat-o cu un autoturism care ma acrosat pe dreapta (tot el cu gura ca nu m-am asigurat la schimbarea directiei) am mers la rutiera unde i s-a explicat manevrele corecte intr-o intersectie prevazuta cu sens giratoriu, eu m-am ales cu asigurarea lui, el cu 30 zile pe dreapta pentru neacordare de prioritate.

La intersectiile prevazuta cu sens giratoriu si o singura banda este simplu, nu trebuie explicat prea mult

La intersectiile prevazuta cu sens giratoriu si 2 benzi de deplasare, banda 1 este prima dreapta; banda 2 pentru a 2a iesire (urmatoarea iesire) si stanga.

La intersectiile prevazuta cu sens giratoriu si 3 benzi de deplasare, banda 1 este prima dreapta; banda 2 pentru a 2a iesire (urmatoarea iesire) si stanga, banda a 3a pentru stanga, cu trimitere la o intoarcere de 180 gr cat si la ultima iesire din giratie conform directiei de intrare.

In Romania cat si prin Europa, dupa absolvirea scolii de conducere, aceasta regula este uitata sau trecuta cu vederea de foarte multi participanti la trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

In cazul nostru, al soferilor profesionisti, se prezuma faptul ca avem o pregatire superioara conducatorilor auto amatori, cat A si B si de aceea noi ar trebui sa fim mult mai precauti in trafic - cam asa vede legea romanesca, nu cunosc despre legislatia din restul tarilor europene (cazul nostru) cu privire la acest aspect.

Cu alte cuvinte, noi profesionistii trebuie sa fim un fel de multitasking in trafic, atenti la hardughia noastra, la autoturisme, la alte hardughii, la motociclete, sa vedem inclusiv unghiurile moarte, carute, biciclisti, etc... Suna cam imbecil dar cam asta e.

Sunt curios cati amatori stiu ca un 18,5 metri nu intoarce ca unul  de B!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Hey, am si eu o intrebare.....M.am grabit intr un sens...mai bine zis, la o iesire de langa sens, trebuia sa fac dreapta(deoarece acea banda e iesirea din sens) iar eu am facut stanga.Practic am intrat in sens pe o banda de iesire. Am avut o masina intrata in sens..insa a trecut.Ce mi se poate intampla???? Va rog sa mi raspundeti....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.