Members Jan68 Postat August 6, 2011 Members Share Postat August 6, 2011 Vilhelm Cuceritorul - in 1066 dupa batalia de la Hastings a introdus un nou sistem de unitati de masura (sistemul anglo-saxom). In Imperiul Roman-pe drumurile pietruite ,circulatia era pe PARTEA STANGA . Napoleon Bonaparte -profitand de faptul ca francezii au circulat din-totdeauna pe PARTEA DREAPTA ,a ordonat ca fiecare provincie cucerita de Franta sa-si schimbe directia traficului (se spune ca Napoleon era stangaci...altfel...) Suedia a trecut la circulatia de PE STANGA-PE DREAPTA=in 1967 sept (ziua H ,,Hogertrafic,,) Ungaria =1941 ;Portugalia=1928 ; Spania=1924 ;Polonia=1922 ; Austria=1919 si 1938 (treptat ) ,,cand eram copil (spuneau) batranii ca si la noi in perioada imperiului circulau cu carutele pe partea STANGA ,, Conversia Vitezelor in Anglia 30=48 ;40=64 ;50=80 ;60=96 (GB=UE) Conversia Inaltimilor 12”9”=3,90 m. /13”1”=4,00m. /13”5”=4,10m. /13”9”=4,20m. 1. MILA(MILE) =1609,344 m. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members valera_82 Postat August 8, 2011 Members Share Postat August 8, 2011 Am auzit ca motivul de a avea volanul pe dreapta ar fi fost ca soferul sa poata folosi arma in timp ce conduce(asta pe timp de razboi)din moment ce majoritatea suntem dreptaci. E o chestie si asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ROSSY Postat August 17, 2011 Members Share Postat August 17, 2011 Se pare ca regula este mult mai veche. Deorece cavalerii purtau spadele pe partea stanga au ales regula de a merge pe stanga pentru a nu se ranii cand treceau unul pe langa celalalt. ;D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members UNHleaSHD Postat Octombrie 1, 2011 Members Share Postat Octombrie 1, 2011 Sigur erau sute de cavaleri pe drum la orice ora. Aia erau doar pe timp de razboi si cavalerii nu erau ostasii de rand, ci doar cei numiti de rege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.