Administrators CALIN Postat Martie 27, 2009 Administrators Share Postat Martie 27, 2009 Mecanismul de blocare a diferentialului - un ajutor în conditii de aderenta redusa Pamânt alunecos sau pante acoperite cu gheata. În conditii dificile, mecanismul de blocare a diferentialului forteaza rotile motoare si se roteasca cu aceeasi viteza, în vederea optimizarii tractiunii. Diferentialele permit egalizarea vitezei de rotatie În special la abordarea unei curbe, rotile interioare si cele exterioare acopera distante diferite, la viteze diferite. Pentru îmbunatatirea sigurantei si manevrabilitatii autocamionului, rotile motoare dispun de pinioane diferentiale. De asemenea, pinioanele diferentiale echipeaza si puntile tandem, rolul lor fiind de a egaliza diferentele de viteza dintre doua punti motoare cuplate în tandem. Blocheaza diferentialul Diferentialul are rolul de a distribui puterea egal la rotile motoare, care de obicei se rotesc cu viteze diferite. Daca o roata pierde aderenta, de exemplu pe o portiune cu gheata, s-ar putea ca cealalta roata sa nu dispuna de suficienta putere pentru a permite deplasarea autocamionului. De aceea, vehiculele sunt echipate cu mecanisme de blocare a diferentialului, care blocheaza întreaga punte si forteaza rotile sa se roteasca cu aceeasi viteza. Se foloseste frecvent un cuplaj cu dinti Mecanismul de blocare cupleaza între ele pinioanele diferentialului, asigurând o rotatie uniforma a puntii motoare. De obicei, mecanismul de blocare a diferentialului este format dintr-un cuplaj cu dinti, un dispozitiv mecanic relativ simplu dar robust, capabil sa faca fata conditiilor de lucru solicitante. Sistemele de blocare a diferentialului erau de tip manual, însa acum sunt disponibile si sisteme automate. Se va folosi numai în caz de nevoie Diferentialul trebuie blocat numai la mersul pe drum drept si la viteza foarte redusa, pentru a nu deteriora cuplajul cu dinti sau alte componente. Majoritatea autocamioanelor moderne sunt echipate cu mecanism de blocare a diferentialului atât între puntile tandem, cât si la puntile motoare. În multe situatii, este suficient? utilizarea mecanismului de blocare dintre punti. Mecanism de blocare a diferentialului, disponibil în echiparea standard Autocamioanele Volvo dispun de mecanism de blocare a diferentialului, în echiparea standard. De asemenea, exista pachete optionale care permit îmbunatatirea sistemului. DLS (sincronizare blocare diferential) frâneaza una dintre rotile motoare si sincronizeaza rotile înainte de blocarea diferentialului. Sistemul de frânare EBS ajuta la reducerea turatiei motorului si la frânare. DLC (control blocare diferential) - blocheaza automat diferentialele la viteze mici, pentru puntile spate de tip solo si tandem. Sursa: volvo.com Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members hermanrazvan Postat Martie 29, 2012 Members Share Postat Martie 29, 2012 Doar VOLVO are acest sistem? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Martie 29, 2012 Members Share Postat Martie 29, 2012 caut mecanismu de blocare diferential ,mercedez 815,nu al gasesc de aproape 4 ani,eu am ramas la ideea ca nu are Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mercedes_freak Postat Martie 31, 2012 Members Share Postat Martie 31, 2012 caut mecanismu de blocare diferential ,mercedez 815,nu al gasesc de aproape 4 ani,eu am ramas la ideea ca nu are Si eu zic tot asa, ca nu are Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.