Jump to content

Studiu


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Buna ziua,

Lucrez intr-o firma producator de camioane (nu stiu daca pot sa postez numele sau nu) si realizez un studiu despre conditiile de munca ale soferilor de camion si in special ale soferilor români. Momentan sunt in faza de documentare si incerc sa ma familiarizez cu tot ceea ce inseamna meseria de sofer de camion. Am citit numeroase articole si site-uri de specialitate dar as avea de nevoie si de parerea voastra, a soferilor. Bineinteles ca vom merge si pe teren unde ii vom chestiona pe soferi, dar deocamdata as vrea sa stiu mai bine care sunt problemele principale cu care se confrunta soferii de camion români in ziua de azi.

Am pregatit mai multe intrebari, daca nu aveti timp puteti raspunde doar la cele care vi se par interesante sau la care aveti de adaugat ceva din propria experienta. Va multumesc!

1. Ce apreciati cel mai mult la meseria de sofer de camion ?

2. Ce va displace cel mai mult la aceasta meserie ?

3. Care a fost motivatia principala care v-a impins spre aceasta profesie?

4. In general sunteti multumiti de relatia cu sefii d-voastra ?

5. Cand realizati curse internationale, respectati intotdeauna orarele de somn/odihna?

6. Ati fost supus vreodata presiunilor din partea sefilor pentru a depasi timpii de condus sau a pentru a accepta incarcaturi superioare celei legale?

7. Preferati cursele internationale sau pe cele nationale ? De ce ?

8. Ce parere aveti despre dizpositivele de management al flotei ?  Sunteti de acord  cu introducerea lor sau ati prefera sa lucrati fara ele. Considerati ca aceste dispozitive aduc schimbari in practica meseriei ? Din ce motive ?

9. Sunteti multumiti de vehiculele pe care le conduceti in firma d-voastra ? Considerati ca dotarile tehnice sunt suficiente ? Ce anume va lispeste din punct de vedere tehnic ?

10. Cat timp pastrati in medie un camion ? Cand va angajati intr-o intreprindere realizati toate cursele cu acelasi camion sau acesta est schimbat frecvent ?

11. Considerati ca soferii de camion sunt solidari intre ei sau acesta solidaritate s-a deteriorat in ultima vreme ?

12. Ce parere aveti despre soferii de camion din Europa de Vest (din punct de vedere al competentei, comportamentului, spiritului de echipa etc.) ?

13. Cat des des se practica condusul (international) in echipaje de cate doua persoane ? Este acest sistem preponderent sau nu ?

14. Cat timp faceti in medie intr-o cursa internationala?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

1. Faptul ca am avut posibilitatea sa cunosc oameni noi si locuri noi sau pentru ca esti la servici si nu ai seful langa tine non stop si faptul ca se castiga bine in comparatie cu alte meseri.

2.Sunt plecat 5 zile din saptamana de langa sotia si fiul meu.

3.Tatal meu a fost "sofer de tir" asa ca si eu am devenit unul in rest nu stiu poate si faptul ca nu e o munca fizica in sensul "cu carca" la cat de mult mi-a placut sa invat la scoala ...  .

4.In general da dar stiti cum e nu... ?

5.Da,  in sfarsit...  . :D

6.Da. :

7.Lucrez in Italia la o firma mica ,are doar 12 camioane,prefer internationalul pentru ca e mai simplu se respecta programul de lucru si pentru ca a face national in Italia iti trebuie nervi de otel si sa suferi de insomnie  ca sa faci tot ce vrea seful.

8.Cred ca asa o sa se respecte programul dar si pe cei care muncesc.

9.Da.Ce imi lipseste tehnic vorbind... nu stiu poate un navigator pentru camioane,desi nu existau deloc cand am inceput eu meseria si nu era greu nici atunci.

10.In teorie am avut mai tot timpul acelasi camion la firmele unde unde am lucrat .

11.No coment... . :-X

12.Sincer suntem toti la fel in rest nu stiu ce sa zic sunt intrun fel suparati pe noi ca am venit sa le facem concurenta dar  ... .

13.Am vazut ca polonezi sunt cate doi sau frigurile dar nu in general suntem "solitari" sa zicem asa...  .

14.De regula 4-5 zile  dar se mai intampla foarte rar sa fac si 6-8 zile.

Acesta e un studiu din cate am inteles si ceea ce am scris aici este doar ceea ce am facut sau vazut eu asa ca nu cred ca ar trebui sa supere vreun coleg!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

1. Faptul ca am avut posibilitatea sa cunosc oameni noi si locuri noi sau pentru ca esti la servici si nu ai seful langa tine non stop si faptul ca se castiga bine in comparatie cu alte meseri.

2.Sunt plecat 5 zile din saptamana de langa sotia si fiul meu.

3.Tatal meu a fost "sofer de tir" asa ca si eu am devenit unul in rest nu stiu poate si faptul ca nu e o munca fizica in sensul "cu carca" la cat de mult mi-a placut sa invat la scoala ...  .

4.In general da dar stiti cum e nu... ?

5.Da,  in sfarsit...  . :D

6.Da. :

7.Lucrez in Italia la o firma mica ,are doar 12 camioane,prefer internationalul pentru ca e mai simplu se respecta programul de lucru si pentru ca a face national in Italia iti trebuie nervi de otel si sa suferi de insomnie  ca sa faci tot ce vrea seful.

8.Cred ca asa o sa se respecte programul dar si pe cei care muncesc.

9.Da.Ce imi lipseste tehnic vorbind... nu stiu poate un navigator pentru camioane,desi nu existau deloc cand am inceput eu meseria si nu era greu nici atunci.

10.In teorie am avut mai tot timpul acelasi camion la firmele unde unde am lucrat .

11.No coment... . :-X

12.Sincer suntem toti la fel in rest nu stiu ce sa zic sunt intrun fel suparati pe noi ca am venit sa le facem concurenta dar  ... .

13.Am vazut ca polonezi sunt cate doi sau frigurile dar nu in general suntem "solitari" sa zicem asa...  .

14.De regula 4-5 zile  dar se mai intampla foarte rar sa fac si 6-8 zile.

Acesta e un studiu din cate am inteles si ceea ce am scris aici este doar ceea ce am facut sau vazut eu asa ca nu cred ca ar trebui sa supere vreun coleg!

Multumesc rinox 98, raspunsurile tale imi sunt de ajutor. daca te intereseaza pot sa te tin la curent cu rezultatele studiului, cred ca o sa fie destul de interesant! multa santate si ...drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Imi pare bine ca pe acest forum  vin mai multe persoane  pentru studii,sondaje ,etc. O  sa incerc si eu sa iti raspund,sper ca vor veni mai multe comentarii si de la alti colegi.Deci :

  =1= frumusetea meseriei, prin faptul ca tot timpul cunosti locuri,persoane noi,

  =2= lipsa de linga familie

  =3=dragostea fata de aceasta meserie

  =4= cu foarte mici exceptii ,da

  =5= intotdeauna,

  =6= nu

  =7= din cauza drumurilor le prefer pe cele internationale,

  =8= sunt utile, aduc totodata si o eventuala ingradire libertatii pe care o aveai inainte, :D :D

  =9= da, ca viitoare dotari cred ca ar fi bine daca ar intra navigatorul,dar cu harti camioane, si celelalte utilitati in productia de serie.nu numai la comanda

  =10= pe RO acelasi camion,in strainatate ,la firmele mari camionul se schimba zilnic[depinde de activitate]

  =11= este putin impartita solidaritatea noastra,daca te referi la colegialitatea dintre noi sau alti soferi cu masini mici aceasta solidaritate exista si se vede tot timpul pe drumurile strabatute de noi,cu mici exceptii.Daca cumva te referi pe plan politic,drepturi,aici e altfel,ca peste tot in RO nu exista unitate in a cere drepturile si a lupta pentru ele

  =12= nu consider ca soferii din europa de vest sunt mai competenti decit noi,au mai mult respect fata de lege,aici e de vina mentalitatea  :P

  =13= in opinia mea, intr-un procentaj de 25% din transport,

  =14= aici ma abtin,deoarece eu nu am facut RO-europa ci doar 3 luni UK,apoi 1 acasa,si tot asa mai departe

Sper sa te ajute si aceste raspunsuri la sondajul  facut de tine,ne auzim,succes

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Imi pare bine ca pe acest forum  vin mai multe persoane  pentru studii,sondaje ,etc. O  sa incerc si eu sa iti raspund,sper ca vor veni mai multe comentarii si de la alti colegi.Deci :

  =1= frumusetea meseriei, prin faptul ca tot timpul cunosti locuri,persoane noi,

  =2= lipsa de linga familie

  =3=dragostea fata de aceasta meserie

  =4= cu foarte mici exceptii ,da

  =5= intotdeauna,

  =6= nu

  =7= din cauza drumurilor le prefer pe cele internationale,

  =8= sunt utile, aduc totodata si o eventuala ingradire libertatii pe care o aveai inainte, :D :D

  =9= da, ca viitoare dotari cred ca ar fi bine daca ar intra navigatorul,dar cu harti camioane, si celelalte utilitati in productia de serie.nu numai la comanda

  =10= pe RO acelasi camion,in strainatate ,la firmele mari camionul se schimba zilnic[depinde de activitate]

  =11= este putin impartita solidaritatea noastra,daca te referi la colegialitatea dintre noi sau alti soferi cu masini mici aceasta solidaritate exista si se vede tot timpul pe drumurile strabatute de noi,cu mici exceptii.Daca cumva te referi pe plan politic,drepturi,aici e altfel,ca peste tot in RO nu exista unitate in a cere drepturile si a lupta pentru ele

  =12= nu consider ca soferii din europa de vest sunt mai competenti decit noi,au mai mult respect fata de lege,aici e de vina mentalitatea  :P

  =13= in opinia mea, intr-un procentaj de 25% din transport,

  =14= aici ma abtin,deoarece eu nu am facut RO-europa ci doar 3 luni UK,apoi 1 acasa,si tot asa mai departe

Sper sa te ajute si aceste raspunsuri la sondajul  facut de tine,ne auzim,succes

Mersi cico_3504 pentru raspunsurile tale. O singura nelamurire am, lucrezi pentru o firma romaneasca sau britanica?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Pentru rezultatele studiului va mai dura o perioada, saptamana viitore, pe 15 mergem pe teren sa intervievam soferii fata in fata. Dupa aceea vom avea mai multe date. Pe curând!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.