Members toader Posted August 16, 2011 Members Share Posted August 16, 2011 (edited) Acest subiect incepe cu textul de mai jos ,pentru a nu devia de la subiectul domnului gongy , legal sau ilegal si titlul este , JUSTIFICAREA PAUZELOR ZILNICE /SAPTAMANALE + PERIOADE DE INACTIVITATE SE JUSTIFICA PAUZELE DE ODIHNA ZILNICE SAU SAPTAMANALE?? SE JUSTIFICA PERIOADELE DE INACTIVITATE ?? E LEGAL, EFECTUAREA PAUZEI DE ODIHNA ZILNICA SAU SAPTAMANLA LA BORDUL CAMIONULUI , FARA CARD /DIAGRAMA INTRODUSA IN APARAT ?? CUM SE FOLOSESTE CORECT FOAIA DE ACTIVITATI ?? CINE 0/ SI UNDE SE ELIBEREAZA avem si un sondaj : http://www.soferii.ro/Forum/http://forum.soferii.ro//viewtopic.php?t=2 ``daca vii din cursa vineri seara scoti diagrama si pleci acasa ,sambata lucreaza alt coleg cu masina ta (local) normal ca nu mai sunt aceeasi km ca la scoaterea diagramei si trebuie sa pleci luni la ora 3 in cursa (la firma nu se lucreaza pentru a-ti face un formular de activitate) cum justifici lipsa diagramelor?. si diagrama se poate scoate din tachograf la sfarsitul perioadei de condus , nu neaparat cand se sfarsesc cele 24 de ore de la introducerea ei. asta ar insemna ca daca o introduc la ora 3 ar trebui sa plec noaptea de la hotel(cazare) pina in ora 3 sa schimb diagrama, ceea ce nu mi se pare normal. si nu mi sa raspuns la intrebarea,daca parasesc auto 5 zile (in alta localitate) fara a sti dinainte acest lucru e corect sa las o diagrama in tachograf pana la revenire ,sau cum a spus dl. Anton sa -mi trimita firma prin fax formular de activitate pentru lipsa celor 5 diagrame.`` PE LANGA ACESTA INTREBARE SUNTETI LIBERI A EFECTUA ALTELE LEGATE DE SUBIECT !!! VA ROG SA RESPECTATI REGULILE FORUMULUI Edited August 4, 2016 by cico_3504 corectat titlul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted August 22, 2011 Administrators Share Posted August 22, 2011 Ca sa incep eu : ART 15 din reg 3821 / 85 (2) Conducătorii auto folosesc foi de înregistrare ►M6 sau carte de conducător auto ◄ în fiecare zi în care conduc, începând din momentul în care preiau vehiculul. Foaia de înregistrare ►M6 sau carte de conducător auto ◄ nu se retrage înainte de sfârșitul zilei de lucru, numai în cazul în care această acțiune este autorizată. Nici o foaie de înregistrare ►M6 sau carte de conducător auto ◄ nu se folosește pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea stabilită. Atunci când conducătorul auto este în imposibilitate de a folosi aparatura montată la bordul vehiculului ca urmare a faptului că nu se află în vehicul, perioadele de timp indicate la alineatul (3) liniuța a doua literele (, © și (d): (a) în cazul în care vehiculul este echipat cu un aparat de înregistrare în conformitate cu anexa I, se înscriu pe foaia de înregistrare manual, automat sau în orice alt fel, lizibil și fără a murdări foaia, sau ( în cazul în care vehiculul este echipat cu un aparat de înregistrare în conformitate cu anexa I B, se înscriu pe cardul conducătorului auto cu ajutorul funcției de introducere manuală oferită de aparatul de înregistrare. Aici aveti textul in caz ca nu (ma) credeti : http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1985R3821:20100111:RO:PDF Bun , se justifica ....dar cum Pe verso la diagrama se completeaza manual timpul si activitatea facuta de la scoatere ..pana in momentul cand revii la camion si introduci o noua diagrama in aparat . La tahograful digital se face prin introducerea datelor manual si validarea acestora DIRECTIVA 2006 /22 CE art.11 a).(3) Comisia redactează un formular electronic imprimabil, în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 12 alineatul (2), care trebuie utilizat în cazul în care un conducător auto a fost în concediu medical sau în concediu anual sau atunci când conducătorul auto a condus un alt vehicul exclus din domeniul de aplicare al Regulamentului (CEE) nr. 3820/85, pe parcursul perioadei menționate la articolul 15 alineatul (7) primul paragraf prima liniuță din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85. art 12 (2) Atunci când se face trimitere la prezentul alineat, se aplică dispozițiile articolelor 5 și 7 din Decizia 1999/468/CE, având în vedere dispozițiile articolului 8 din aceasta. Formularul aici : http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:330:0080:0081:RO:PDF Pentu cine isi aduce aminte , inainte de aparitia tahografelor digitale ,si implicit a foii de activitati , se foloseau diagramele galbene pentru justicarea timpilor lipsa , si ereau folosite pe perioada concediilor de odihna, concediilor de medicale sau a altor tipuri de intrerupere a activitatii soferilor. pentru a fi luate in calcul acestea trebuieau stampilate si semnate de o persoana autorizata din frma . In cazul in care camionul stationa la baza sau in o locatie propietate a firmei , se introducea o diagrama normala cu km indicati la inceputul perioadei de stationare pana la urmatoarea plecare in cursa cand se schimba aceasta diagrama. si care erea ,, validata ,, de o diagrama galbena . PAREREA MEA ESTE CA PAUZELE EXECUTATE LA BORDUL CAMIONULUI , TREBUIESC FACUTE CU DIAGRAMA /CARD INTRODUS/A IN APARAT , pentru ca te aflii la bordul camionului si executi o activitatea , pe care nu o inregistrezi !!!! Ia sa vad catii ma contrazic ;) ;) ``daca vii din cursa vineri seara scoti diagrama si pleci acasa ,sambata lucreaza alt coleg cu masina ta (local) normal ca nu mai sunt aceeasi km ca la scoaterea diagramei si trebuie sa pleci luni la ora 3 in cursa (la firma nu se lucreaza pentru a-ti face un formular de activitate) cum justifici lipsa diagramelor?`` Cand ajungi la baza si lasi un camion vineri , si in cazul acesta alt coleg il ia in primire , tu trebuie sa lasi copii dupa discurile facute ,si luni cand revii la firma , sa preiei camionul, colegul trebuie sa lase copii dupa discurile lui , si luni normal ar fii sa ai o diagrama galbena(ATENTIE ) . Tu manual pe o diagrama normala scrii nume , localitatea de vineri si cea de luni , data de vineri si cea de luni , numarul camionului si km de vineri si cei de luni ( aici difera pentru ca a mers colegul ) si pe spate orele , de la x la n si activitatea , odihna .De ce spun normal ar fii sa ai si o diagrama galbena , pentru ca se poate ca tu sa pleci inainte de a deschide firma , si nu o poti avea stampilata si semnata !!! Dar cu copiile de la discurile colegului plus diagrama ta , iti justifici si kilometrii facuti de camion in timpul pauzei tale si activitatea ta , implicit pauza .!! ( aici vorbesc din experienta personala ) MULTI SPUN CA NU AI NEVOIE DE O FOAIE DE ACTIVITATI PE LANGA DIAGRAMA INIANTE DE TRECEREA A 72 ORE DE PAUZA !!! AICI VA ROG SA VA EXPRIMATI PAREREA , INCA NU AM GASIT INDICII CLARE CARE CERTIFICA SAU NEAGA ACEST LUCRU !!! La tahograful digital , justificarea timpului si actvitatea depusa o faci prin introducerea datelor manual , si validarea acestora . In memoria tachografului ,raman activitatile de o saptamana(exemplu ) in urma efectuate , tot ce a efectuat colegul , si prin introducerea datelor manual iti acoperi timpii lipsa , si la un control ..se face evidentierea si controlul fiecarui sofer in parte . Aici repet...care este perioada minima de timp pentru care nu ai nevoie de foaie de activitati??? . si nu mi sa raspuns la intrebarea,daca parasesc auto 5 zile (in alta localitate) fara a sti dinainte acest lucru e corect sa las o diagrama in tachograf pana la revenire ,sau cum a spus dl. Anton sa -mi trimita firma prin fax formular de activitate pentru lipsa celor 5 diagrame.`` Buna intrebare !! Aici dupa PAREREA MEA poti lasa discul in tachograf ( daca nu il preia nimeni ) si cand revii sa completezi datele si sa justifici pauza , si ulterior sa nu mai faci o introducere manuala pe verso , ( lucru mai bun decat sa ..mazgalesti ,, cu pixul ) dar pe cat de legala este treaba cu stampila si semnatura pe foaie trimisa prin fax ? In continuare asteptam raspunsurile ARR la intrebari !!! ps : pentru a evita orice eventuale ,,certuri ,( cum sunt in alte subiecte ) , acesta e o parere personala , pe care am incercat sa o argumentez , va rog sa o respectati !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members toader Posted August 22, 2011 Author Members Share Posted August 22, 2011 "Nici o foaie de înregistrare ►M6 sau carte de conducător auto ◄ nu se folosește pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea stabilită." atunci de ce sa o mai introduc in tachograf,sa fie "incalecata" 3-4 zile? cand pot inregistra manual pe verso (parasit auto....de la data ...la data...km sosire ,aceeasi km la plecare etc... sau cum mai face un coleg care schimba diagrama in fiecare zi chiar daca nu lucreaza auto...fiind stationat schimbando chiar si la 3 dimineata spunand ca abia atunci expira cele 24 de ore .total gresit ,fiindca diagrama se poate schimba si dupa terminarea programului de condus apoi intrand in repaus. Cat priveste "cand revii la firma , sa preiei camionul, colegul trebuie sa lase copii dupa discurile lui " mentionez faptul ca la transportul local nu se foloseste tachograful si auto ...il conduce oricice sofer din cei 250 .O alta intrebare ;La plecarea in cursa esti obligat sa iei si copii dupa diagramele colegului daca ai facut o cursa in echipaj in ultimele 28 de zile? eu nu am facut asa ceva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted August 22, 2011 Administrators Share Posted August 22, 2011 "Nici o foaie de înregistrare ►M6 sau carte de conducător auto ◄ nu se folosește pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea stabilită." atunci de ce sa o mai introduc in tachograf,sa fie "incalecata" 3-4 zile? cand pot inregistra manual pe verso (parasit auto....de la data ...la data...km sosire ,aceeasi km la plecare etc... sau cum mai face un coleg care schimba diagrama in fiecare zi chiar daca nu lucreaza auto...fiind stationat schimbando chiar si la 3 dimineata spunand ca abia atunci expira cele 24 de ore .total gresit ,fiindca diagrama se poate schimba si dupa terminarea programului de condus apoi intrand in repaus. E acelasi lucru a lasa diagrama in tachograf , sau a face intrarea manual pe diagrama .. ..tu cand completetzi o diagrama pentru justificare ...scrii pe fata nume , localitate vineri + localitate luni , data de vineri +data de luni , numar camion si km de vineri si km de luni ....iar pe verso ora de vineri + ora de luni si intre ele activitatea ....... .. daca o completezi doar pe fata cu nume -localitate vineri , data de vineri , numar camion si km de vineri ..o introduci - acul taho face linia pentru a arata ora , si pana cand revii la camion marcheaza odihna .. si tu luni o inchizi cu restul de date ....si acul face o alta linie . Atentie la ,, timpii morti !!! daca se poate lasa diagrama in tachograf nu este nevoie schimbarea acesteia la 24 h , cand nu te afli la bordul camionului ....iar la trecerea timpului...pe diagrama se citeste data scrisa si ora facuta la introducere ..si data si ora la scoatere ...intre ele ai o singura activitate....si nu se suprapune cu altele .... eu as recomanda ..ca vineri cand opresti camionul ...si te-ai pus pe pauza ...si vrei sa pui diagrama ...completeaza cea noua inainte de a scoate cea veche ...le schimbi repede si luni la fel , completezi pe cea noua , o introduci si dupa o ,,inchizi ,,pe cea veche ....pentru ca asa ai continuitate in activitati si elimini ,, timpii morti ,, plus ca la un control agentul se uita ....ai scos vineri la ora 19 00...si ai introdus alta (cea de odihna ) la 19 :20 si ai 20 minute de timp nejustificat .si apare intrebarea CE AI FACUT IN 20 MINUTE ?? ??...chiar daca pe foaie apar aceasi km si pe una si pe alta .... .O alta intrebare ;La plecarea in cursa esti obligat sa iei si copii dupa diagramele colegului daca ai facut o cursa in echipaj in ultimele 28 de zile? eu nu am facut asa ceva. Eu consider ca ar trebuii sa ai pe langa discurile propii , si copii dupa discurile copilotului ..asa iti ,, certifici ,, perioadele de diponibilitate , cand ai format un echipaj ... poti devenii suspicios de ceva ,,necurat ,, si se poate ajunge pana la imobilizarea camionului pana la clarificarea situatiei .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 cand m-am tras la parcare am pus tahograful pe pauza sa fac odihna de 11 ore dar am uitat sa dau end country.o sa imi iau amenda pentru asta ?? va multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted September 3, 2011 Administrators Share Posted September 3, 2011 Hai ca politia e indulgenta si te iarta ;) OG 21/2009 art 8 -Aliniatul l(1) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale: punctul 26. nerespectarea de catre conducatorul auto a obligatiei prevazute la art. 15 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind introducerea manuala a unor date sau nerespectarea de catre conducatorul auto a obligatiei prevazute la art. 16 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind introducerea manuala a unor date in cazul defectarii tahografului; Aliniatul (3) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari minore ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si constituie contraventii: 19. neintroducerea simbolului tarii in tahograf. "Art. 9: punctul e) cele de la alin. (1) pct. 18—20, 22—29 si 38, cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei, aplicabila conducatorului auto; punctul m) cele de la alin. (3) pct. 13—19, cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei, aplicabila conducatorului auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lascu Posted September 3, 2011 Members Share Posted September 3, 2011 eu am fost amendat ca nu am bagat begin country la inceperea programului in Germania ,amenda 25 euro, dar cum ti-e norocul poate nu te controleaza 29 de zile Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted September 3, 2011 Moderators Share Posted September 3, 2011 mentioneaza pe spatele tichetului , locul exact,tara,asa ai un surplus de siguranta,si dovedesti buna ta credinta,ca sa zic asa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 multumesc pentru raspunsuri. s-aveti drumuri bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mariusdafxf Posted September 8, 2011 Members Share Posted September 8, 2011 pauza la domiciliu(garaj)se poate face si fara card (diagrama)in tahograf dar iti trebuie foaie de concediu(alte activitati)de la firma. Daca lucreaza alt coleg in perioada respectiva nu trebuie sa-i lasi copii diagrame decit daca ai lucrat in echipaj cu el ultimele 28 zile(nu este obligatoriu se vede si pe diagramele lui ca a lucrat in echipaj) Pauza in tranzit e bine sa o faci cu diagrama daca parasesti auto si nu le poti schimba trebuie foaie concediu(la card este simplu dai end country si pleci linistit) Multi fac greseli ptr. ca nu inteleg bine termenii(SAPTAMINA DE LUCRU,PROGRAM.PAUZA SAPTAMINALA ETC.)Aceste reguli nu au fost date ca sa ne odihnim au fost date ca sa muncim toti egal 180H ca si un strungar sau o croitoreasa nu intereseaza pe nimeni cit dorm eu ci cit muncesc.Eu asa vad lucrulile este parerea mea si sper ca nu am suparat pe nimeni.Sint 99% sigur ca se va gasi cineva care ma va critica, asta e moda pe acest forum moda care reflecta de altfel cum stau de fapt relatiile dsintre noi soferii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mariusdafxf Posted September 8, 2011 Members Share Posted September 8, 2011 revin trebuia sa fiu putin mai clar/ la fel ca un strungar adica 8-9h pe zi,5-6zile pe saptamina lucratoare ,180h pe luna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nonivis Posted November 2, 2011 Members Share Posted November 2, 2011 referitor la introducerea datelor manual..am si eu o nelamurire...dupa ce ai f ziua de munca si implicit saptamina, stii ca te duci doar peste 3 zile la munca...pui taho pe pauza, end contry si apoi poti scoate cardul din aparat??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Silencer Posted November 2, 2011 Members Share Posted November 2, 2011 da il poti scoate linistit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nonivis Posted November 2, 2011 Members Share Posted November 2, 2011 multumesc..drumuri bune.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nonivis Posted November 5, 2011 Members Share Posted November 5, 2011 cind se foloseste functia out of scope??se programeaza din meniul tahograhului??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nonivis Posted November 5, 2011 Members Share Posted November 5, 2011 ce diferenta si cum interpretam functia ,, ALTI TIMPI DE LUCRU" si ,, TIMP DISPONIBIL"???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EX Staff VT880 Posted November 5, 2011 EX Staff Share Posted November 5, 2011 ce diferenta si cum interpretam functia ,, ALTI TIMPI DE LUCRU" si ,, TIMP DISPONIBIL"???? http://www.arr.ro/files/tahograf-digital/Instructiuni-T-D.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators CALIN Posted November 5, 2011 Administrators Share Posted November 5, 2011 Vezi aici http://www.soferii.ro/Instructiuni%20tahograf%20digital.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members europolis Posted November 20, 2011 Members Share Posted November 20, 2011 Aceeasi poveste. Daca las masina in Bucuresti vineri la ora 13.00 si plec acasa in provincie si revin luni dimineata la ora 04.00 cum trebuie sa procedez? Bag o singura diagrama vineri la ora 13.00 pe care o scot luni la ora 4.00 si apoi pot pleca in cursa? Mai trebie si altceva? Pentru ca am auzit colegi care au fost in situatia data si au primit raspunsuri contracdictorii de la reprezentatii ARR care i-au oprit in trafic. Unii au spus ca trebuiau sa faca cu pixul pe spate inca 2 diagrame pt. sambata si duminica, iar altii le-au spus ca le trebiau foi de concediu pentru perioada mentionata. Asadar cum trebuie procedat in aceste cazuri in care ai masina cu diagrama si tu nu esti la masina pe perioada odihnei saptaminale? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Ciubacka Posted November 20, 2011 Members Share Posted November 20, 2011 Aceeasi poveste. Daca las masina in Bucuresti vineri la ora 13.00 si plec acasa in provincie si revin luni dimineata la ora 04.00 cum trebuie sa procedez? Bag o singura diagrama vineri la ora 13.00 pe care o scot luni la ora 4.00 si apoi pot pleca in cursa? Mai trebie si altceva? Pentru ca am auzit colegi care au fost in situatia data si au primit raspunsuri contracdictorii de la reprezentatii ARR care i-au oprit in trafic. Unii au spus ca trebuiau sa faca cu pixul pe spate inca 2 diagrame pt. sambata si duminica, iar altii le-au spus ca le trebiau foi de concediu pentru perioada mentionata. Asadar cum trebuie procedat in aceste cazuri in care ai masina cu diagrama si tu nu esti la masina pe perioada odihnei saptaminale? Tu cu o singura diagrama iti poti motiva doar 24 ore.Aici am si eu o nedumerire deoarece diagramele trebuiesc schimbate la 24 ore ca altfel se incaleca (se suprapun inregistrarile) si nu este bine acest lucru.Din cate am inteles daca lasi o diagrama in aparat mai mult de 24 ore fara sa misti autovehiculul din loc nu au treaba cu tine deoarece ai doar pauza dar nu ai voie sa conduci pe aceeasi diagrama,adica sa se suprapuna condusul peste odihna.In rest poti proceda in 2 feluri: ori cu diagrame trasate manual pe spate ori cu foaie de concediu care mi se pare metoda cea mai simpla si fara prea multe dubii. Intrebarea mea: Sa zicem ca vineri la ora 13.00 scoti diagrama pe spate iti tragi linie continua de la ora 13.00 la 24.00 acolo la sectiunea "pat/odihna".Astfel ti-ai motivat activitatile de vineri.Pe urma iei o diagrama alba/noua si trasezi pe spate tot la sectiunea odihna linie de la 00.00 pana la 24.00 iar pe fata notezi data de sambata.La fel si cu duminica.Astfel ti-ai motivat vinerea,sambata si duminica.Asadar daca vreau sa plec luni dimineata la 04.00 eu as lua o noua diagrama si as trasa pe spate de la ora 00.00 pana la 04.00 odihna ca sa am continuitate de pe diagrama de duminica noaptea de la ora 24.00 pana luni la 04.00 cand plec.Si plec in cursa si conduc si dorm si fac de toate si conform teoriei daca am bagat diagrama in aparat la ora 04.00 eu ar trebui sa o schimb inainte de ora aia a doua zi cu cateva minute inante.Dar daca conduc la ora 01.20 la 02.00 a doua zi (marti dimineatea inainte sa se faca 24h si sa trebuiasca sa schimb diagrama) mie pe fata mi se inregistreaza "conducere" intre 01.20 si 02.00 sa zicem.Dar eu pe spatele diagramei am trasat "odihna" intre acele ore (de fapt de la ora 00.00 pana la 04.00) ,atunci cum se interpreteaza sau cum se procedeaza?Sau in cazul acesta eu pot folosi acea diagrama doar pana inainte de ora 00.00 fiind nevoit sa o schimb cu 4 ore inainte de a se face cele 24 ore? Scuzati-ma daca nu intelegeti multe din ceea ce am scris dar imi este mai greu sa formulez in scris ceea ce doresc sa intreb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members toader Posted November 21, 2011 Author Members Share Posted November 21, 2011 pe spate se traseaza numai cind esti in cursa si ti se defecteaza tachograful s-au cand se conduce in echipaj de 3 soferi iar al 3-lea sofer nu are loc in tachograf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted November 21, 2011 Administrators Share Posted November 21, 2011 pe spate se traseaza numai cind esti in cursa si ti se defecteaza tachograful s-au cand se conduce in echipaj de 3 soferi iar al 3-lea sofer nu are loc in tachograf. sigur nu mai e ceva¿ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members blondul Posted December 6, 2011 Members Share Posted December 6, 2011 buna treaba ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted December 7, 2011 Share Posted December 7, 2011 Deci am bagat diagrama in aparat dimineata la 7.15,am lucrat pana pe 1.30 conducand in total max 2 ore........la noapte mai exact pe la 12 noaptea plec in cursa.......intrebarea mea este daca pot scoate diagrama din aparat sa bag alta diagrama.......sau trebuie obligatoriu lasa 24 ore in aparat? Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members andreiro Posted December 7, 2011 Members Share Posted December 7, 2011 19. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) teza intai din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind scoaterea neautorizata a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital inaintea terminarii zilei de lucru sau utilizarea lor pentru o perioada mai lunga decat cea prevazut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.