Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Justificare perioada repaus zilnica/saptamanala+ perioade extra


toader

Postări Recomandate

  • Members

In data de 04.07.2012 nu ai respectat odihana zilnica min 11 ore sau redusa 9 ore . Nu este corect !

Dar eu vroiam sa imi raspunzi la exemplul prezentat de mine nu sa imi trimiti niste printuri de la tahograf. Astept de la tine raspuns pentru programul exemplu prezentat de mine .Detaliaza ca sa inteleg .Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Vreau sa imi raspunda Mario@bandit , dar mai repede ca astept de azi dimineta !

Pentru ca am fost ales ,, special ,, in continuare am sa-ti zic ceea ce cred eu ca trebuie facut  . ( dupa exemplu dat)

-introdus cardul in taho luni ,la ora 09

-deplasat cu masina la locul de incarcare timp de 15minute

-asteptat pentru incarcare 1 ora ( de la 09 :10 la 10:10);

-plecat in cursa la 10:10 si condus 2 ore intre 10:10 si 12 si 10;

-ajuns la locul de descarcare la 12 si 10 si astepat pentru descarcare 1 ora ( intre 12:10-13:10);

-intors inapoi la garaj in intervalul13:10 -14:30;

-scos cardul la 14:30

introduci cardul , faci si introducerea datelor manual ?? ( acoperi timpul ca si o pauza saptamanala )  daca nu  foarte rau , art 15 din reg 3821 ce zice sa o faci . mai jos o sa vezi o mica diferenta

asta cu,, astept ,, suna putin ciudat  , camionul iti este incarcat sau descarcat  ??  sa poti beneficia de ,, functia ,, disponibilitate ?? daca nu si pui si tu mana pe treaba faci o activitate rau inregistrata , trisezi , tot art 15 din 3821 iti zice ceea ce trebuie sa faci .

daca totusi faci bine inregistrarile cu privire la activitatea depusa  , perioada de sofat e ok 

-efectuat activitati cu motostivuitorul pana la ora 16:30 cand se termina programul si plecat acasa ( la 16:30);

-venit la munca a Marti  la ora 07:30 si condus stivuitorul pana la ora 16:30, acelasi lucru se face si miercuri intre aceleasi ore ;

-revenit la munca joi la ora 07:30 , asteptat pana la ora 08:00 si la ora 08:00 introdus cardul taho in masina si plecat din nou in cursa

pornind de la minutul extragerii  cardului si pana la introducerea acestuia tu ai  nevoie de acoperirea timpilor . o poti face manual dar la atatea zile si activitati te poti incurca , si tocmai  pentru a nu favoriza abuzurile  cred ca cea mai corecta  forma de acoperire a timpilor e cu certificate de desfasurare a activitatilor  in ordine cronologica .  un certificat pentru cele 2 h de munca cu motostivuitorul ( 14.30 -16.30 )  bifand optiunea 18 ( desfăşura o altă activitate decât condusul ) , un certificat de la ora 16 .31 pana marti  la ora 07,30 cu bifand optiunea 16 (

se afla în concediu sau în repaus - pentru a-ti acoperii odihna  dupa o ,, zii ,, de munca .... se stie de ce !! ) , un alt certificat pentru munca cu motostivuitorul de la ora 07.31 pana la ora 16.30 a zilei de marti  bifand optiunea 18 ( desfăşura o altă activitate decât condusul ) , un alt certificat de marti  ora 16.31 pana miercuri ora 07.30  16 (  se afla în concediu sau în repaus ) si tot asa pana joi la ora introducerii cardului cand cu toate aceste certificate refuzi introducerea datelor manual . de ce cred ca exista diferenta intre justificarea timplor manual si prin certificate ?? tocmai pentru ca se desfasoara o alta munca , un efort fizic , care poate pune in pericol munca cu camionul  , etc  si  ma repet e un mod mai credibil ..... parerea mea !!

Daca eu am condus luni cumulat toata ziua 3 ore si 35 minute efectiv , in intervalul de 24 de ore sunt obligat sa iau 11 ore de repaos zilnic, in conditiile in care nu am ajuns la 9 ore de conducere pe zi?

indiferent de durata de conducere zilnica ,  dupa o ,, zii ,, de munca se cere o pauza , pauza zilnica normala  sau redusa .....

Acum predau ,, stafeta ,, colegului Mihai -Gongy , sa vedem ce are de spus !! ;) ;)

ps : desemnatu ` 40 de ce nu ai depus acest interes si la cursul atestat ?? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am inteles ca un program de conducere , indiferent de durata acestuia incepe cu o pauza de 11/9 ore, o zi de munca pentru un sofer are durata de 24 ore si incepe de la data introducerii cardului in tahograf( anterior introducerii trebuie sa existe o perioada de odihna de 11/9 ore )

Intrebare: Daca cardul este introdus in aparat la ora 08 cand se pleaca in cursa , va fi scos obligatoriu din taho dupa exact 24 ore ca am vazut un articol din legislatie care face aceasta precizare ? Sau pentru ca la noi activitatea se desfasoara cu intreruperi ( se fac doua curse pe saptamana ) trebuie scos la data cand se intoarce soferul si paraseste masina pentru a desfasura alte activitati (condus stivuitor, etc)?

Este gresit ,daca eu fac astazi o cursa incepand de la ora 8 (cand am bagat cardul in aparat)si termin la ora 13 ( sunt la garaj)sa scot cardul si sa ma duc sa fac alte activitati pana la ora 16:30 cand se termina programul societatii?

Multumesc pentru raspunsurile anterioare, astept si pentru aceste intrebari , raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

A si alta intrebare : In situatia in care ,am scos cardul din aparat Luni la ora 13, daca de la 13-16:30 ii intocmesc certificat ca a lucrat pe motostivuitor si pentru perioda 16:31-07:30 fac certificat pentru odihna zilnica , la ora 07-30 cand incepe activitate lucreaza pana miercuri la ora 16:30(daca fac certificat pentru 2-3 zile cand a lucrat pe motostivuitor cuprinzand si perioda de odihna ) este corect ?

Adica ,de exemplu sa fac un certificat pentru perioda Marti  de la 07-30 pana Miercuri 16:30? ( evident in care sa includ si perioada cand se odihneste ) Este Corect? Sau trebuie sa evidentiez separat Marti 07-30 pana la 16:30 munca cu stivuitorul ,de la 16-30-07:30 (miercuri dimineta ) odihna , si apoi de la 07:30-16:30 iar munca cu stivuitorul si tot asa pana include cardul in aparat si pleca dinnou in cursa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

separate dupa activitati in ordine cronologica, se poate bifa doar o casuta , semnate si stampilate de responsabil firma si semnate de sofer . de moment nu se fac inregistrari in baza de date a arr , tot de pe site-ul lor poti descarca modelul . sunt la munca , tot diseara o sa-ti raspund la intrebarile de mai sus , e vineri si am mult de ,, pedalat ,, si ,, ciocanit ,, ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Din cate stiu munca de stivuitorist este inclusa in acelasi regulament.  Firma ar trebui sa aiba un registru de evidenta a orelor muncite pe stivuitor.

Un certificatul il poti face pe intervalul in care ai lucrat cu stivuitorul adica luni 14:30 pana miercuri 16:30 bifand rubrica (18).

Al doilea il faci de miercuri 16:30 pana joi 7:30 cu bifarea rubricii de reapus (16).

Cred ca ar fi bine sa le ai cu numar de inregistrare si sa ai copii a certificatelor la firma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Il astept si pe gongy sa-mi dea detalii .Referitor la scoaterea si introducerea cardului in aparat. Am discutat cu o persoana si mi-a spus ca el nu scoate cardul din tahograf timp de 28 zile , chiar daca masina respectiva nu face curse in fiecare zi , adica a terminat condusul , trece pe pat si apoi coboara din masina , dupa care el isi vede de treaba timp de doua zile , revine apoi la masina si pleca in cursa si dupopa care repeta ciclul. Este corect sa nu scoti timp de 28 zile cardul din taho?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

''Am inteles ca un program de conducere , indiferent de durata acestuia incepe cu o pauza de 11/9 ore,'

Colegule e bine ca pui intrebari si e bine ca sunt colegi care te ajuta,dar totusi nu crezi ca este bine sa studiezi si tu putin?? asa cred ca iti va ramine mai mult in memorie decit o simpla discutie aici,nu de alta dar in aceasta meserie nu merge cu..... am inteles...

sunt lucruri simple si clare,scrise,le inveti ca pe apa in maximum 1 zi,cele esentiale,ulterior exersezi....

ps=referitor la card,ce te faci daca vin eu si conduc masina continuu 6 ore pe cardul tau?cardul se tine si se utilizeaza numai de catre posesorul lui ,la incetarea activtatii ia cardul cu tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Va salut dragi colegi .

Am avut foarte multe contradictii cu multi colegi prin parcari referitoare la pauzele facute cu cardul scos din aparat si la foile de concediu . Dar toti spun ca nu este legal sa faci pauza cu cardul scos sau ca dupa nu stiu cate ore trebuie foaie de concediu . Dragi colegi ca sa se lamureasca cei ce nu stiu si sa nu mai invete prin parcari pe alti colegi numai aiureli va lipesc un link de pe situ ARR ca sa va lamuriti ca nu este necesara foaia de concediu daca inregistrarea datelor se poate face manual . Va multumesc .

http://www.arr.ro/files/legislatie/Dec_959-2009-UE.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

citeste bine :

Înregistrarea tahografului este sursa principală de

informații în cadrul controalelor în trafic. Lipsa înregis­

trărilor se poate justifica numai în cazurile în care înre­

gistrarea tahografului, inclusiv introducerea de date

manual, nu a fost posibilă din motive obiective. În

astfel de cazuri trebuie elaborat un certificat care să

confirme respectivele motive.

                        si

(4) Formularul de certificat trebuie utilizat numai dacă, din

motive tehnice obiective, prin înregistrarea tahografului

nu se poate dovedi că s-au respectat dispozițiile Regula­

mentului (CE) nr. 561/2006.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pntr GONGY : Sa stii ca am studiat legislatia dar ,nu am inteles foarte bine cum justific timpii cand soferul este pe stivuitor , in conditiile in care efectueaza 2 curse pe saptamana iar restul zilelor pana sambata sta si lucreaza in unitate pe un stivuitor .

Am discutat cu cineva si a spus ca soferii nu scot cardul din taho timp de 28 zile . Este corect? Eu am inteles ca trebuie tinut 24 h . Dar daca soferul pleaca in cursa Luni la 8:00 si se intoarce la 13:00. Nu trebuie scos cardul ? apoi lucreza pana la sfarsitul programului pana la 16:30 pe un motostivuiutor . Marti si miercuri lucreaza apoi pe motostivuitor si joi vine la munca la 8:30, lucreaza pe stivuiotor pana la 09:00 si de la 09:00 pleca in cursa si revine la garaj la 13:00. Cum se justifica timpii de conducere si cei de pauza ? Dar pauza saptamanala ? daca face doar doua curse mai este obligatoriu sa ia pauza saptamanala de 45 h ? Te rog expica-mi mai detaliat un program de acest gen , ca cel expus de mine ( cu intrerupei de lucru ca sofer). Cand vine din cursa la ora 13:00, trebuie sa scoata cardul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

colegule vad ca nu vrei sa intelegi,hai sa o luam altfel.....tu esti sofer sau stivuitorist angajat??Adica la acea firma tu poti sa faci N..munci,care e calificarea ta trecuta la ei pe contract.Apoi daca esti angajat sofer si lucrezi pe o masina de peste 3,5 atunci trebuie sa respecti regulamentul care iti spune si iti arata ce ai de facut.Legislatia studiata de tine este facuta pentru soferi,nu pentru stivuitoristi,oameni cu lisa sau cu tirnacopul.In acest caz daca lucrezi 2 zile pe saptamina ca SOFER atunci aceste 2 zile trebuie lucrate respectind legea,respectiv timpi conducere,pauza.Intre cele 2 zile si urmatoarele 2 zile de peste 2 saptamini cind mai conduci tu masina trebuie sa apara ciocanelele sau pauza,adica chestia asta o faci manual la tahograf tu cu minuta ta,respectiv ca tu ai facut alte munci.Ce fel de munci e treaba ta si a firmei dar nu ai condus,pentru a fi acoperit fa tot timpul o foaie care sa acopere perioada de cind nu ai condus pina cind incepi iar sa conduci.Ti-am mai spus odata cardul nu se lasa in tahograf,nu observi ca te tot repeti ca ai discutat cu cineva,ca tia zis,pai ai regulamentul ce atita bataie de cap,pune labuta si uitate pe ce ar fi trebuit sa inveti la atestat si o sa vezi ca nu e greu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@desemnatu40

Buna ziua,

O sa incerc sa va raspund la intrebariile sper sa va ajuta raspunsul :)

In primul rand cardul taho se poate tine in tahograf cat timp este 'justificat' sa zicem asa.. adica, daca un singur sofer lucreaza pe un singur camion poate sa lasa cardul in taho un timp nedefinit, chiar si 28 de zile daca face 'programul normal' asta daca ai acces la camion si nimeni altcineva nu il foloseste.

Prin program normal ma refer la faptul ca nu are concedii etc. Pentru mine asa a zis domnul care preda la curs insa nu stiu cat tine de adevarul: "Daca ai acces la camion poti sa lasi cardul in taho pana cand nu depasesti limita de odihna saptamanala pe care trebuie sa efectuezi, adica daca ai 45 de ore odihna saptamanala dupa 45 e mai bine daca scoti cardul si ceri un certificat de desfasurare a activitatii de la coordonatorul de transport."

Cu lucrari efectuate pe alte utilaje care nu au tahograf exista urmatoare modalitate. Daca ai taho digital si ai acces la camion, lasi cardul in tahograf selectand alte activitati (ciocanul) pe tahograf si lasi asa pana cand ai terminat lucrarile de pe motostivuiutor si in rest e la fel, cand te intorci la masina trebuie sa efectuezi pauza de 45 de minute daca ai condus deja 4.5 ore ziua respectiva fara a efectua pauza.. (deci pauza se face numai intre 2 perioade de conducere, nu trebuie pauza si intre condus si alte activitati)

Daca nu ai acces la masina (poate un alt sofer e in cursa cu masina), scoti cardul, lucrezi pe stivuitor si cand introduci cardul data viitoare apare automat intrebarea daca vrei sa introduci date in mod manual, selectezi da si introduci perioadele exact cum ai facut.. de exemplu de la 3:00-5:00 stivuitor deci alte activitati (ciocan) dupa care sa zicem de la 5 pana in prezent odihna (pat).

La tahograful analogic iarasi aceste 2 metode: daca ai acces la masina (masina nu este folosita de nimeni altcineva) lasi diagrama inauntru si selectezi ciocanul iarasi.. la fel ca la digital.. daca nu ai acces la masina (altcineva vrea sa plece in cursa) scoti diagrama (in acest caz e justificat) si desenezi pe spatele diagramei cu pix linia la alte activitatii (vezi ca tabelul ala sus pe verso este impartit pe 24 ore deci tragi linia pe intervalul respectiv cat ai lucrat la stivuitor iarasi la simbolul ciocan.

Diagramele pot fi folosite astfel si la justificarea odihnei saptamanale daca nu ai acces la sediu ca sati faca 'foaia de concediu' (esti in cursa) poti sa iei o diagrama goala completezi cu datele tale (fara nr masina si kilometraj) si sa desenezi pe verso linie la simbolul pat si astfel poti justifica odihna saptamanala prin diagrame.

Sper ca ai inteles acuma, daca nu sa mai intrebi

Drumuri bune si lucrari fericite cu stivuitor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am vazut ca pe Certificatul de activitati zilnice ale soferului apare (dupa ce sa spunem persoana desemnata declara ca soferul a desfasurat o anumita activitate) subsemnatul............., declar ca soferul......... a defasurat................, semnatura . Intrebarea mea este daca pe formular semneaza persoana desemnata , mai este necesara si stampila unitatii?Si daca se pune stampila unitatii va semna langa persona desemnata , in dreptul stampilei si directorul unitatii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am vazut ca pe Certificatul de activitati zilnice ale soferului apare (dupa ce sa spunem persoana desemnata declara ca soferul a desfasurat o anumita activitate) subsemnatul............., declar ca soferul......... a defasurat................, semnatura . Intrebarea mea este daca pe formular semneaza persoana desemnata , mai este necesara si stampila unitatii?Si daca se pune stampila unitatii va semna langa persona desemnata , in dreptul stampilei si directorul unitatii?

In regulament ,spune ca certificatul de activitate al cond. auto este semnat de persoana desemnata si sofer ...(fara semnatura directorului )          ..certificatul se face in doua exemplare .. unul asupra soferului si altul ramane la interprindere... daca totusi  persoana desemnata are stampila este bine sa se stampileze acel certificat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru TOADER:La noi soferul efectueaza 2-3 curse pe saptamana cu masina , in rest masina ramana la sediul firmei , iar soferul face alte activitati. Daca de ex a facut miercuri de la 9 pana la ora 14 o cursa si apoi scoate cardul din taho, el lucrand pe un stivuitor , cand pleca sa spunem vineri la ora 10 in cursa este obligatoriu introducerea manuala a timpilor de odihna zilnica si a timpului de lucru cu stivuitorul?

Daca pana acum a scos cardul de fiecare data cand a venit din cursa si nu a facut introducerea manuala a datelor in tahograful digital atunci cand a plecat din nou in cursa peste alte 2-3 zile,este posibil sa luam amenda ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.