Jump to content
toader

Justificare perioada repaus zilnica/saptamanala+ perioade extra

Recommended Posts

Oameni buni m-am tot uitat la tutorialele de pe youtube cu tahograful digital si nu am gasit cum as putea sa bag date manual pentru 28 zile in urma (oare merge?) daca masina nu a mai fost folosita de 3luni...cand o sa bag cardul si o sa ma intrebe ce am facut de acum 3 luni pana in prezent ii dau pe pat?? E ok ?? Justific si cele 28 zile ale mele ?daca sunt din Buc , firma tot din Buc trebuie sa mai fac pauza aia de 9 sau 11 ore dupa ce am bagat cardul ? Multumesc anticipat,  incerc sa prind din zbor cat mai multe in dorinta de a evita orice neplacere cu organele de control.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce introduci sunt datele pentru tine , faptul ca autotractorul a fost folosit sau nu , nu te impiedica cu nimic . De exemplu daca ai extras cardul luni si introduci miercuri , tahograful cere sa faci aceste introduceri pentru tine ca sofer intre acesta perioada , chiar daca camionul a fost folosit si luni si marti si miercuri , sau deloc .  

Problema la tine e ca nu ai o perioada de munca anterioara de care sa te legi ,( luni , saptamani , zile in urma )  deci nu poti pune manual aceste zile ca repaus , desi sunt tahografe ( foarte putine ) din prima serie care recunosc momentul executiei cardului si verificarii  , altele nu cer si sar pasul acesta , recunosc prima introducere operativa . Daca o face norocul tau !! Dar totusi , declaratia tot iti trebuie ca sa intaresti afirmatia !  

O alta optiune ar putea fi 28 diagrame cu numele tau si zilele aferente , pe verso in dreptul casutei pauza / repaus sa tragi linie de la 00.00 la 24.00 pe fiecare .  Desi , la fel , declaratia iti intareste afirmatia . 

Legat de repausul de minim 9 h la preluarea camionului , acesta in cazul tau nu e obligatoriu  inainte de a porni in cursa , fiind o preluare camion de la baza sau domiciliu , acest repaus se face doar la preluarea din deplasare . 

Ps : te rog sa folosesti dex ul de specialitate , nici nu ai inceput si deja ai captat ideile prost , e diferenta enorma intre o pauza si repaus ( odihna ) . 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

constantin10..esti la inceput de drum..invatate te rog sa folosesti termenii corecti...si atunci ,dupa cum tia spus si colegul Mario..nu vei avea o ''pauza''...vei avea un repaus zilnic...saptaminal..etc..termenii ii ai definiti in regulamentul 561..articolul 4.......

Intrarile manuale e usor sa le faci..trebuie sa fii doar atent cind introduci cardul in tachograf..el va incepe sa ''vorbeasca'' cu tine..si tu dai ok sau schimbi ce e de schimbat din sageti...uitate pe subiectul din acest link..cauta si alte explicatii pentru ca sunt..nu ai gasit tu probabil ...Totusi aici vom ramine la tema..nu deraiem spre tachograf...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, constantin10 a spus:

 incerc sa prind din zbor cat mai multe in dorinta de a evita orice neplacere cu organele de control.

Hai frateee... pe bune??!!!!

Nah @Mario Bandit... hai să explicăm corect și frumos, că deh... YouTube-ul se pare că s-a lăsat pe tânjală... mama lor de incompetenți ce sunt!!! Ar trebui să-i reclame cineva pe ăștia de la YouTube-ul maică-sii, că colegul nostru mai are puțin și pleacă în cursă și n-a apucat să învețe cum e cu pauza la repaus. Ei comedie, dar cum e posibil una ca asta?!... să obligi omul să prindă din zbor...

Pe forum ai așa: lista cu toată legislația relevantă (cu link-uri de download), ai manualul de utilizare al tahografului plus un simulator interactiv cu care să te joci. Și tu ai ignorat tot în favoarea YouTube-ului... Când o să-ți prinzi urechile și o să-și bată joc de tine toți (de la patron până la agenți de control)... să cauți atunci rezolvarea tot pe YouTube!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, colegilor! Am introdus cardul in tahograf și nu am introdus datele manual. Făcusem o pauza de 45 de ore. Știți care ar fi contravenția? Am scos un bon și am făcut pauza manual pe spatele bonului. Voi ați avut asemea probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Abatere foarte grava. Faci un "certificat de desfasurare a activitatii" pentru perioada de timp lipsa din inregistrarile tahografului, nu ai ce face cu bonul in cazul asta. 

Daca insepctorul este intelegator, poate incadra  abaterea ca find doar "grava", si in acest caz amenda este mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, o pauza de 45 ore. 

Am vorbit cu cei de la garaj și îmi fac o foaie de concediu pentru perioada respectivă. Coordonatorul nostru zice că ar fi ok cu foaia de concediu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gongy, îmi poți spune ce inseamna mai exact acest " certificat de desfășurare a activității".

 

Edited by B791LUX

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, B791LUX a spus:

Da, o pauza de 45 ore. 

Am vorbit cu cei de la garaj și îmi fac o foaie de concediu pentru perioada respectivă. Coordonatorul nostru zice că ar fi ok cu foaia de concediu.

 

Ce ai facut tu e un repaus saptamanal normal nu pauza , iar ce intrebi tu ce ar fi acel certificat e exact ce in necunostinta ta si a coordinatorului tau spuneti foaie de concediu . 

Unde ai obtinut atestatul ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og 37/2007 ( ultima modificare prin 0g8/2015) 

Art 8 (3) Următoarele fapte reprezintă încălcări grave ale dispoziţiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii, dacă acestea nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiuni:

p) neintroducerea/neînregistrarea manuală a datelor atunci când acest lucru se impune, conform prevederilor art. 34 din Regulamentul (UE) nr. 165/2014

Art. 9. - (1) Contravenţiile prevăzute la art. 8 se sancţionează după cum urmează:

f) cu amendă de la 600 lei la 1.000 lei, care se aplică conducătorului auto pentru faptele prevăzute la art. 8 alin. (3) lit. n)-t) şi u); 

 

De data asta scapi cu un certificat daca respecti cerintele de editare ( nu dupa povestitorii de parcare )  , lasa tampeniile si foloseste termeni corecti ca sa intelegi cand ti se explica . 

Introducerea manuala a datelor e importanta si nu trebuie gresit , e o obligatie a ta ca sofer . IMG_2045.PNGIMG_2046.PNG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru lămuriri. Nu știam denumirea oficială a foii de concediu. Nu mi s-a eliberat niciodată un asemenea document de la firma unde lucrez. Mulțumesc încă o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Am si eu o nelamurire. Daca soferul pe camionul x cu tahograf cu diagrama isi face programul de luni pana vineri si in repausul saptaminal de 45 ore preia alt sofer  camionul ca sa lucreze in weekend cat isi face primul sofer pauza de 45 ore, cum se procedeaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare sofer isi inregistreaza activitatile separat , primul isi face repausul si il introduce manual la preluarea camionului  si al doilea isi face treaba si lasa camionul , nu se incurca unu ' pe altu ... fiecare cu inregistrarile lui ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ma ajuta si pe cineva cu o intrebare? Suntem 2 soferi si o sa luam campionul din constanța până aici neam deplasat cu masina personala cum trebuie să procedăm cu dragramele? Va multumesc 

 

Păi da dar preluăm campionul in 2 in echipaj

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe fata datele  ca la orice alta diagrama, pe spate desenezi timpii de activitate,deplasarea pina la camion fiind ''alta activitate''

al 2lea comentariu cred ca l-ai incurcat..nu vad nici un raspuns intre comentarii de la altcineva

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am si eu o problema.Un coleg a lasat camionul la Pleven in Bg acum o luna si ceva .Acum eu trebuie sa ma duc sa il iau sa il duc in Grecia.

Cum procedez scriu 27 de diagrame pe spate la pozitia ,,pat'' si pe a 28 trasez 20 ore "pat" si 4 ore alte activitati (mentionez caa la Pleven ma duce un coleg cu masina).

Camionul are tahograf analg si este un camion dedict cu aparatura medicala.

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camionul a stat 1 luna...Nu stiu daca si tu...Daca ai stat si tu in co in acest timp atunci merge varianta ta,este bine sa ai si un certificat de desfasurare a activitatii..Daca nu ai stat si ai muncit atunci ai inregistrarile tale si pe perioada lipsa desenezi..ce ai facut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.