Members toader Postat Septembrie 5, 2012 Autor Members Share Postat Septembrie 5, 2012 La noi soferul efectueaza 2-3 curse pe saptamana cu masina , in rest masina ramana la sediul firmei , iar soferul face alte activitati. Daca de ex a facut miercuri de la 9 pana la ora 14 o cursa si apoi scoate cardul din taho, el lucrand pe un stivuitor , cand pleca sa spunem vineri la ora 10 in cursa este obligatoriu introducerea manuala a timpilor de odihna zilnica si a timpului de lucru cu stivuitorul? Daca pana acum a scos cardul de fiecare data cand a venit din cursa si nu a facut introducerea manuala a datelor in tahograful digital atunci cand a plecat din nou in cursa peste alte 2-3 zile,este posibil sa luam amenda ? de cand ai scos cardul (diagrama )din taho..si pana la urmatoarea cursa ..i-ti trebuie certificat de activitate avind bifata casuta 17 ( a condus un vehicul exceptat de la reg.561/2006).. dar inainte de a pleca in cursa trebuie sa demonstrezi ca ai facut repaus cel putin 9 ore ..introducand cardul (diagrama ) in taho... sau sa ai alt certificat de activitate avand bifata casuta 16.( vezi pe you tube;control arr la vama giurgiu ,mai exact la min. 26) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Septembrie 5, 2012 Autor Members Share Postat Septembrie 5, 2012 Daca pana acum a scos cardul de fiecare data cand a venit din cursa si nu a facut introducerea manuala a datelor in tahograful digital atunci cand a plecat din nou in cursa peste alte 2-3 zile,este posibil sa luam amenda ? este posibil sa luati amenda la un control al ARR-ului la firma ,ar fi bine ca in aceasta perioada sa aveti certificat de activitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members desemnatu40 Postat Septembrie 6, 2012 Members Share Postat Septembrie 6, 2012 Ptr. TOADER : In situatia in care un conducator auto vine luni la servici dupa o perioada de repaos saptamanal si pleca sa spunem Luni ora 8:00 in cursa , dupa care se intoarce la ora 14:00 si lasa masina la garaj, de la ora 14 cand a scos cardul merge pe un stivuitor si lucreza pana miercuri la ora 16:30 ( pentru aceasta i se elibereaza certificat activitati), de la 16:30 pana joi la ora 07:30 odihna ( certificat aactivitati ) , joi ora 07:30 introduce cardul pentru o noua cursa si se intoarce in aceeasi zi la ora 14:00 si scoate cardul din taho, dupa care lucreaza pe stivuitor pana la ora 16:30 cand se incheie programul . Pana martea viitoare (urmatoarea saptamana ) nu mai efectueaza nici o cursa ci sta cu cardul scos . Intrebarea mea : Este necesara evidentierea perioadei de odihna saptamanala in zilele de sambata si duminica de 45 ore ? Lamuriti-ma si pe mine cu privire la odihna saptamanala in cazul prezentat de mine . Ce nu am inteles eu foarte bine , este daca odihna saptamanala este obligatorie a fi acordata si in situatia in care un sofer efectueza doar doua curse pe saptamna dupa care restul timpului il lucreaza pe un stivuitor . Programul nostru este de Luni pna Vineri de la 07:30-:16:30. El efectueza cele doua curse mai sus amintite, in timpul acestui program si ,dupa ce scoate cardul din masina de fiecare data cand vine din cursa trece si lucreaza pe stivuitor , pentru a acoperi golul de lucru pna vineri la ora 16:30 ) a era sa uit uneori mai lucreaza soi sambata pana la 16:30 . Cum trebuie acordata odihna sapatamnala in cazul lui? (detaliati pe caz) Multumesc mult ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members desemnatu40 Postat Septembrie 6, 2012 Members Share Postat Septembrie 6, 2012 Am discutat cu mai multi soferi si ei au spus ca tin cardul in tahograf timp de 28 zile cand il scot si fac descarcarea prevazuta de legislatie , aceasta si in situatia in care efectueaza sa spunem numai 1-2 curse pe sapatamana ( in restul perioadelor cardul ramane in aparat pe pat ) Ei spun ca asa au procedat de foarte mult timp si nu au avut probleme , nici ei nici firma .( aceasta numai pentru masinile care sunt utilizate de catre un singur sofer). Este corect acest lucru ? Astept raspuns pentru acesta intrebare si pentru cea de dinainte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members desemnatu40 Postat Septembrie 6, 2012 Members Share Postat Septembrie 6, 2012 Nu-mi raspunde nimeni la intrebarile puse mai inainte? Astept de ceva timp un raspuns ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Septembrie 6, 2012 Autor Members Share Postat Septembrie 6, 2012 Am discutat cu mai multi soferi si ei au spus ca tin cardul in tahograf timp de 28 zile cand il scot si fac descarcarea prevazuta de legislatie , aceasta si in situatia in care efectueaza sa spunem numai 1-2 curse pe sapatamana ( in restul perioadelor cardul ramane in aparat pe pat ) Ei spun ca asa au procedat de foarte mult timp si nu au avut probleme , nici ei nici firma .( aceasta numai pentru masinile care sunt utilizate de catre un singur sofer). Este corect acest lucru ? Astept raspuns pentru acesta intrebare si pentru cea de dinainte. Ptr. TOADER : In situatia in care un conducator auto vine luni la servici dupa o perioada de repaos saptamanal si pleca sa spunem Luni ora 8:00 in cursa , dupa care se intoarce la ora 14:00 si lasa masina la garaj, de la ora 14 cand a scos cardul merge pe un stivuitor si lucreza pana miercuri la ora 16:30 ( pentru aceasta i se elibereaza certificat activitati), de la 16:30 pana joi la ora 07:30 odihna ( certificat aactivitati ) , joi ora 07:30 introduce cardul pentru o noua cursa si se intoarce in aceeasi zi la ora 14:00 si scoate cardul din taho, dupa care lucreaza pe stivuitor pana la ora 16:30 cand se incheie programul . Pana martea viitoare (urmatoarea saptamana ) nu mai efectueaza nici o cursa ci sta cu cardul scos . Intrebarea mea : Este necesara evidentierea perioadei de odihna saptamanala in zilele de sambata si duminica de 45 ore ? Lamuriti-ma si pe mine cu privire la odihna saptamanala in cazul prezentat de mine . Ce nu am inteles eu foarte bine , este daca odihna saptamanala este obligatorie a fi acordata si in situatia in care un sofer efectueza doar doua curse pe saptamna dupa care restul timpului il lucreaza pe un stivuitor . Programul nostru este de Luni pna Vineri de la 07:30-:16:30. El efectueza cele doua curse mai sus amintite, in timpul acestui program si ,dupa ce scoate cardul din masina de fiecare data cand vine din cursa trece si lucreaza pe stivuitor , pentru a acoperi golul de lucru pna vineri la ora 16:30 ) a era sa uit uneori mai lucreaza soi sambata pana la 16:30 . Cum trebuie acordata odihna sapatamnala in cazul lui? (detaliati pe caz) Multumesc mult ! deci: saptamana de lucru poate incepe in orice zi din saptamana deci si repausul saptamanal poate fi in cursul saptamanii ,nu neaparat sambata si dumineca. reg.561/2006 spune ca dupa 6 perioade zilnice de conducere trebuie sa iei un repaus de 45 ore sau redus la 24 ore cu conditia ca pana la sfarsitul celei dea treia saptamani sa fie recuperate.in cazul vostru nu trebuie, fiindca faceti doar 2 curse care intra in domeniul de aplicare a reg 561 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Septembrie 6, 2012 Autor Members Share Postat Septembrie 6, 2012 cu privire la cardul care ramane in taho..28 de zile .. intradevar inregistreaza activitatea soferului ..dar nu cred ca dupa o cursa sau 2 pe saptamana soferul sta numai in repaus pana la urmatoarea.. eu as folosi certificat de activitate ...cu activitatea reala.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members desemnatu40 Postat Septembrie 7, 2012 Members Share Postat Septembrie 7, 2012 PENTRU TOADER si mario@bandit Bun si daca cartela sta 28 zile in tahograf ,exista riscul sa luam vreo amenda pe firma ,ca am inteles ca multe firme asa procedeaza ? Referitor la repaosul saptamanal ca sa in teleg mai bine daca soferul face curse miercuri si joi din saptamana ( deci sapatamana de lucru incepe miercuri, in prima sapatamana si se termina marti in saptamana II, trebuie obligatoriu ca pana la sfarsitul celor 7 zile sa evidentiem cele 45 ore de odihna sapamanala ? Inrebare 3: Daca pentru o perioda cand soferul nu face curse si lucreaza pe un stivuitor , (cardul este in aparat),se face suplimentar si un Certificat activitati ( adica certificatul se suprapune peste perioada de lucru cu stivuitorul ) exista riscul sa luam amenda ? Exista vreo prevedere legala care interzice acest lucru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Septembrie 7, 2012 Members Share Postat Septembrie 7, 2012 Exista vreo prevedere legala care interzice acest lucru? Cauta si vei gasi. Ti sau dat toate raspunsurile posibile,dar tu insisti.Citeste regulamentele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Septembrie 7, 2012 Autor Members Share Postat Septembrie 7, 2012 Bun si daca cartela sta 28 zile in tahograf ,exista riscul sa luam vreo amenda pe firma ,ca am inteles ca multe firme asa procedeaza ? Referitor la repaosul saptamanal ca sa in teleg mai bine daca soferul face curse miercuri si joi din saptamana ( deci sapatamana de lucru incepe miercuri, in prima sapatamana si se termina marti in saptamana II, trebuie obligatoriu ca pana la sfarsitul celor 7 zile sa evidentiem cele 45 ore de odihna sapamanala ? Inrebare 3: Daca pentru o perioda cand soferul nu face curse si lucreaza pe un stivuitor , (cardul este in aparat),se face suplimentar si un Certificat activitati ( adica certificatul se suprapune peste perioada de lucru cu stivuitorul ) exista riscul sa luam amenda ? Exista vreo prevedere legala care interzice acest lucru? 1)daca cartela sta in taho.. si inregistreaza activitatea reala a soferului conform reg 561 ar fi ok. dar tu in cazul tau ,ai iesit din domeniul de aplicare a reg561 ,tu efectuezi o alta munca si aceasta nu o poti face cu tahograful ci cu un certificat de activitate. 2)ti-am mai spus...repausul saptamanal se ia dupa 6 perioade de conducere...tu ai?? 3)daca tu lucrezi pe stivuitor, pe fadroma la lopata si cardul din taho... camionului e pe pat e corect?..ti-am spus ,scoate cardul si foloseste certificatul de activitate cu activitatea ta reala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Septembrie 8, 2012 Moderators Share Postat Septembrie 8, 2012 Pentru "desemnatu40" Cu amabilitatea si ajutorul lui Mihai (Gongi) am pus urmatoarele definitii de pe aceasta adresa < http://transportuleuropean.wordpress.com/2012/04/15/regulamentul-ce-561-din-2006-modificat-in-2010/ > Stimate domn! sau doamna?, (scuze daca gresesc) daca nici asa nu intelegeti eu va recomand sa mai dati odata testarea pentru atestatul de desemnat, incercati varianta "fara costuri ascunse".Daca asta nu merge..... va trimit pe MP, o adresa unde primesc scriitori de scenarii pentru telenovele. Aveti un oarecare talent pentru refrenele lor. Nu de alta dar ati putea atrage multe traznete si grindina asupra unei regiuni continuand sa insistati acolo unde nu aveti chemare. " REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3821/85 și (CE) nr. 2135/98 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3820/85 al Consiliului ... Articolul 4 În sensul prezentului regulament, se înțelege prin: (a) „transport rutier”: orice deplasare efectuată, în tot sau în parte, pe drumurile deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor; ( „vehicul”: un autovehicul, un tractor, o remorcă, o semiremorcă sau o combinație de aceste vehicule, definite după cum urmează: — „autovehicul”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe un drum public, altul decât cel care se deplasează în permanență pe șine, și care este utilizat în mod normal pentru transportul de călători sau de mărfuri; — „tractor”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe un drum public, altul decât cel care se deplasează în permanență pe șine, și care este proiectat în mod special pentru a trage, împinge sau acționa remorci, semiremorci, utilaje sau mașini; — „remorcă”: orice vehicul proiectat pentru a fi cuplat la un autovehicul sau la un tractor; — „semiremorcă”: o remorcă fără osia din față, cuplată astfel încât o parte substanțială din greutatea sa și din cea a încărcăturii sale să fie suportată de tractor sau de autovehicul; © „conducător auto”: persoana care conduce vehiculul, chiar și pentru o scurtă perioadă de timp, sau care se află la bordul unui vehicul în cadrul serviciului său pentru a-l putea conduce, în cazul în care este necesar; (d) „pauză”: orice perioadă în care conducătorul auto nu are dreptul să conducă sau să efectueze alte munci și care trebuie să-i permită numai să se odihnească; (e) „altă muncă”: orice activitate, cu excepția conducerii autor, definită ca timp de lucru la articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE, inclusiv orice activitate desfășurată pentru același sau un alt angajator din sectorul transportului sau din alt sector; (f) „repaus”: orice perioadă neîntreruptă pe parcursul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său; (g) „perioadă de repaus zilnic”: partea unei zile în timpul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său și care poate fi o „perioadă de repaus zilnic normală” sau o „perioadă de repaus zilnic redusă”: — „perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin unsprezece ore. De asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două tranșe, din care prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puțin trei ore și a doua, o perioadă neîntreruptă de cel puțin nouă ore; — „perioadă de repaus zilnic redusă”: orice perioadă de repaus de cel puțin nouă ore, dar mai puțin de unsprezece ore; (h) „perioadă de repaus săptămânal”: o perioadă săptămânală în timpul căreia un conducător auto poate dispune liber de timpul său și care poate fi o „perioadă de repaus săptămânal normală” sau o „perioadă de repaus săptămânal redusă”: — „perioadă de repaus săptămânal normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin patruzeci și cinci de ore; — „perioadă de repaus săptămânal redusă”: orice perioadă de repaus de mai puțin de patruzeci și cinci de ore, care poate fi redusă la minimum douăzeci și patru de ore consecutive, sub rezerva condițiilor menționate la articolul 8 alineatul (6); (i) „săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni și ora 24.00 a zilei de duminică; (j) „durată de conducere”: durata activității de conducere înregistrată: — automat sau semiautomat de aparatul de înregistrare definit în anexa I și în anexa I B la Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 sau — manual, în conformitate cu articolul 16 alineatul (2) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85; (k) „durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal; (l) „durată de conducere săptămânală”: durata de conducere totală, acumulată în timpul unei săptămâni; (m) „masă maximă autorizată”: masa maximă autorizată de operare a unui vehicul, complet încărcat; (n) „servicii regulate de transport călători”: serviciile de transport naționale și internaționale, astfel cum sunt definite la articolul 2 din Regulamentul (CEE) nr. 684/92 al Consiliului din 16 martie 1992 privind regulile comune pentru transportul internațional de călători cu autocarul și autobuzul ( 1 ); (o) „conducere în echipaj”: situația în care, pe parcursul unei perioade de conducere cuprinsă între două perioade de repaus zilnice consecutive sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal, se află cel puțin doi conducători auto la bordul vehiculului pentru a asigura conducerea. Pe parcursul primei ore de conducere în echipaj, prezența unui sau mai multor alți conducători auto este facultativă, dar ea este obligatorie pentru restul perioadei. (p) „întreprindere de transport”: price persoană fizică sau juridică, orice asociație sau grup de persoane fără personalitate juridică, cu scop lucrativ sau nu, sau orice organism public cu personalitate juridică sau dependent de o autoritate cu personalitate juridică ce efectuează transporturi rutiere în contul altcuiva sau în contul său; (q) „perioadă de conducere”: durata de conducere cumulată între momentul în care conducătorul auto se așează la volan după o perioadă de repaus sau o pauză și momentul în care începe o perioadă de repaus sau o pauză. Perioada de conducere poate fi continuă sau fragmentată. ( 1 ) O L 74, 20.3.1992, p. 1, regulament astfel cum a fost modificat ultima dată prin Actul de aderare din 2003. ... " B.) Cardul conducatorului auto poate sta un an in tachogaf cu cateva conditii din ceea ce stiu eu: 1. cele 28 zile se refera exact la periaoda care trebuie sa o aiba orice societate de transport verificata pentru fiecare sofer angajat. De asta trebuie descarcat la 28 zile, nu ca nu-i incap datele pe el. 2.Avand in vedere ca noi (romanii) am inventat apa calda si gaura in macaroana, e normal sa-l tinem in aparat si pe pauza chiar daca titularul lui face alte munci citez aproximativ, "stivuitorist cateva zile". Da bine la controalele A.R.R. ului. Isi face repausul "in timp ce bate coasa" Nu mai continui deoarece am impresia ca dau idei "neortodoxe" si nu asta e scopul acestui forum. Concluzie in cazul tau: Ai terminat munca cu camionul, ii inchizi programul si scoti cardul din aparat cu locatia respectiva. In momentul cand ai nevoie din nou de camion iti faci calculul de cand pana cand ai nevoie de "Certificat "si il compectezi corect. Sau complectezi doua,trei, cate sunt necesare sa acoperi acea perioada.Nu au posibilitatea de a defalca activitatile pe zile sau ore. Introduci cardul in aparat intotdeauna dupa ce a trecut ora inscrisa in "Certificat" ca ar fi ora de inceput a activitatii. p.s. Si tachograful digital iti spune cat a stat degeaba acel sofer, daca stii sa-l intrebi. Cu o oarecare indoiala ca am fost de ajutor, S.I. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members desemnatu40 Postat Septembrie 8, 2012 Members Share Postat Septembrie 8, 2012 Multumesc pentru ,, amabilitatea " de care ati dat dovada stimate SXn. Un sfat : sa stii ca atunci cand dati un raspuns se raspunde cat mai la subiect pentru ca persoanele care intreaba sa inteleaga , nu asa cum fac unii dintre ,,veterani'' batand campii si neraspunzand direct la subiect duc pe mai noii intrati in discutie mai mult in deruta decat sa-i lamureasca sau de catre un administrator al forumului. Cred ca rostul acestui forum este ca acele persoane nou intrate pe forum sa fie cat mai bine informate si sa afle cat mai repede un raspuns concret . Consider ca atunci cand unei persoane i se da un raspuns de catre un membru mai nou pe forum ,acel raspuns sa fie certificat de catre un membru veteran.(cred ca ati inteles la ce ma refer ) Altfel acest forum nu-si va atinge scopul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 8, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 8, 2012 gabi (cred totusi ca nu esti sofer) eu ajut colegii care au invatat macar abecd-arul la scoala primara, si pun intrebari la care chiar imi place sa raspund ! cand ai pus prima intrebare aici am intels ca nu ai varsta trecuta corect acolo la profil, si ca de fapt ai ceva de ascuns ! si din cauza asta te-am trimis sa citesti legislatie, dar dupa cate vad inca nu s-a prins nimic ! am speranta ca vei intelege ce am vrut sa zic . incearca sa nu mai fii ironic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members desemnatu40 Postat Septembrie 9, 2012 Members Share Postat Septembrie 9, 2012 Se pare ca nu ati inteles nimic din ceea ce am vrut sa va transmit . Sa fiti mai concisi atunci cand dati un raspuns. De regula de la un membru veteran ma asteptam la mai multa intelepciune .Am pretentia de la un ,,Global Moderator ''sa fie mai rezervat in declaratii atunci cand da o replica unui membru al forumului si sa nu raspunda ironic la intrebarile incepatorilor.Cu stima . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Septembrie 9, 2012 Members Share Postat Septembrie 9, 2012 Se pare ca nu ati inteles nimic din ceea ce am vrut sa va transmit . Sa fiti mai concisi atunci cand dati un raspuns. De regula de la un membru veteran ma asteptam la mai multa intelepciune .Am pretentia de la un ,,Global Moderator ''sa fie mai rezervat in declaratii atunci cand da o replica unui membru al forumului si sa nu raspunda ironic la intrebarile incepatorilor.Cu stima . Eu nu apar pe nimeni dar nu cred ca este cineva de vina ca un om este mai greu de cap decit altul.Ma intreb uneori la ce mai sunt necesare scolile de soferi,cursurile pentru atestat si alte cursuri care tin de domeniul transporturilor?Daca un coleg mai experimentat explica cu buna credinta ceia ce ar fi trebuit sa fie invatat la timpul potrivit va simtiti ofensati!Din pacate sata se intimpla si in parcari sau pe traseu.sxn vad ca ti-a dat totul dea gata. Ai dori cumva ca unul dintre noi sa vina sa iti faca si munca pentru care probabil esti platit? > Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members desemnatu40 Postat Septembrie 9, 2012 Members Share Postat Septembrie 9, 2012 Gongy si CostY sa stiti ca eu am inteles de prima data cum trebuie procedat pentru un progarm de condus. Dupa cum stiti sunt foarte multi soferi care tin cardul 28 zile in tahograf si Arr-ul nu are nimic de spus la cest lucru . Am inteles de la voi ca acest lucru nu este legal si am insistat pe acest subiect tocmai in ideea de a face sa inteleaga si ceilalti membri ca nu este corect acest lucru. De ce iti exprimi parerea referitaoare la persoana mea daca nu ma cunosti si nu stii care sunt competentele mele in materie de soferie mai Costy?Cine esty tu mai costy sa spui ca eu sun mai greu de cap decat tine ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 9, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 9, 2012 desemnatu40 te incurci rau in ,, borcane ,, si eu pot tine cardul in tahograf 1 an daca muncesc cu camionul non stop plus pauzele de rigoare fara ca nimeni sa foloseasca camionul la fel cum il pot extrage dupa o ,, zi ,, de munca . nu e regula standard . descarcarea cardului si a tahografului se poate face si cu un pendrive si iarasi nu ma afecteaza .... in fine ...deci cardul // diagrama se folosesc dupa circumstante conform art 15 din reg 3821 : (2) Conducătorii auto folosesc foi de înregistrare ►M6 sau carte de conducător auto ◄ în fiecare zi în care conduc, începând din momentul în care preiau vehiculul. Foaia de înregistrare ►M6 sau carte de conducător auto ◄ nu se retrage înainte de sfârșitul zilei de lucru, numai în cazul în care această acțiune este autorizată. Nici o foaie de înregistrare ►M6 sau carte de conducător auto ◄ nu se folosește pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea stabilită. Atunci când conducătorul auto este în imposibilitate de a folosi aparatura montată la bordul vehiculului ca urmare a faptului că nu se află în vehicul, perioadele de timp indicate la alineatul (3) liniuța a doua literele (, © și (d): (a) în cazul în care vehiculul este echipat cu un aparat de înregistrare în conformitate cu anexa I, se înscriu pe foaia de înregistrare manual, automat sau în orice alt fel, lizibil și fără a murdări foaia, sau ( în cazul în care vehiculul este echipat cu un aparat de înregistrare în conformitate cu anexa I B, se înscriu pe cardul conducătorului auto cu ajutorul funcției de introducere manuală oferită de aparatul de înregistrare. si , (3) Conducătorii auto trebuie: — să se asigure de faptul că perioada de timp înregistrată în foaie respectă perioada de timp oficială din statul de înmatriculare a vehi culului; — să opereze mecanismele de schimbare pentru a permite ca urmă toarele perioade de timp să fie înregistrate separat și distinct: (a) cu semnul:timpul de conducere; ▼M11 ( se înțelege prin „altă muncă” orice altă activitate în afară de cea de conducere, definită la articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 11 martie 2002 privind organizarea timpului de lucru al persoanelor care efectuează activități mobile de transport rutier ( 1 ), precum și orice activitate desfășurată pentru același sau un alt angajator din sectorul transporturilor sau din afara acestui sector; aceste activități se înregistrează cu semnul ; © „disponibilitatea”, definită la articolul 3 litera ( din Directiva 2002/15/CE, se înregistrează cu semnul . ▼B (d) cu semnul: pauzele de muncă și perioadele de odihnă zilnice. cazul tau , nu poti tine cardul in tahograf si soferul sa munceasca cu motostivuitorul , si in niciun caz sa tii cardul / diagrama si sa mai faci si certificat de activitate cum ca soferul a muncit pe motostivuitor si cu cardul / diagrama sa declari un repaus , se cam bat cap in cap , nu ?? vezi mai jos de ce ........ DECIZIA COMISIEI din 14 decembrie 2009 de modificare a Deciziei 2007/230/CE privind formularul referitor la legislația socială în domeniul transporturilor rutiere : Înregistrarea tahografului este sursa principală de informații în cadrul controalelor în trafic. Lipsa înregis trărilor se poate justifica numai în cazurile în care înre gistrarea tahografului, inclusiv introducerea de date manual, nu a fost posibilă din motive obiective. În astfel de cazuri trebuie elaborat un certificat care să confirme respectivele motive. si , Formularul de certificat trebuie utilizat numai dacă, din motive tehnice obiective, prin înregistrarea tahografului nu se poate dovedi că s-au respectat dispozițiile Regula mentului (CE) nr. 561/2006. Regulamentul 561 CE Art 4 (e) „altă muncă”: orice activitate, cu excepţia şofatului, definită ca timp de lucru la articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE, inclusiv orice activitate desfăşurată pentru acelaşi sau un alt angajator din sectorul transportului sau din alt sector; ( ps : tudor mai sus ai zis mai sus : de cand ai scos cardul /diagrama din taho..si pana la urmatoarea cursa ..i-ti trebuie certificat de activitate avind bifata casuta 17 ( a condus un vehicul exceptat de la reg.561/2006). motostivuitorul nu se incadreaza la : art 4 litera ( : „vehicul”: un autovehicul, un tractor, o remorcă, o semiremorcă sau o combinaţie de aceste vehicule, definite după cum urmează: „autovehicul”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe un drum public, altul decât cel care se deplasează în permanenţă pe şine, şi care este utilizat în mod normal pentru transportul de călători sau de mărfuri; , deci casuta 17 in niciuncaz ci 18 - desfasura o alta activitate decat sofatul . ) Directiva 2002 / 15 / CE Articolul 3 Definitii : In sensul prezentei directive: `timp de lucru` reprezinta: in cazul lucratorilor mobili: perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica: perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele: conducerea autovehiculului; incarcarea si descarcarea; ajutorul acordat pasagerilor la urcarea si coborarea din vehicul; curatenia si intretinerea tehnica; toate celelalte activitati vizand asigurarea sigurantei vehiculului, a incarcaturii sale si a pasagerilor sau indeplinirea obligatiilor legale sau de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata in desfasurare, inclusiv supravegherea incarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare, etc.; perioadele de timp in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea, daca durata previzibila a acestora nu este cunoscuta dinainte, si anume fie inaintea plecarii fie chiar inaintea inceperii efective a perioadei in chestiune, sau in conditiile generale negociate intre partenerii sociali si/sau in conditiile legislatiei statelor membre; in cazul conducatorilor auto independenti, aceeasi definitie se aplica perioadei cuprinse intre inceputul si sfarsitul lucrului, in timpul careia conducatorul auto independent se afla la postul sau de lucru, la dispozitia clientului sau exercitandu-si functiile sau activitatile altele decat activitatea administrativa generala care nu este direct legata de operatia de transport respectiva aflata in curs de desfasurare. Perioadele de pauza la care se face referire la art. 5, perioadele de odihna la care se face referire la art. 6 si, fara a aduce atingere legislatiei statelor membre sau acordurilor dintre partenerii sociali care prevad ca aceste perioade ar trebui compensate sau limitate, perioadele de disponibilitate mentionate la lit. ( a prezentului articol, sunt excluse din timpul de lucru; Raman parerea mea exprimata in partea de sus a postului , cat soferul munceste cu camionul sa foloseasca tahograful , cand face o alta activitate in firma sa i se faca un certificat de desfasusare a activitatii separat pentru fiecare activitate in parte ( munca si repaus zilnic ) . CEL MAI CORECT !! ( ps : colegul sorin -snx zice : Un certificatul il poti face pe intervalul in care ai lucrat cu stivuitorul adica luni 14:30 pana miercuri 16:30 bifand rubrica (18). Al doilea il faci de miercuri 16:30 pana joi 7:30 cu bifarea rubricii de reapus (16) . Muncitorul nu efectueaza intre ore de 14.30 luni si 16.30 miercuri DOAR munca cu rubrica 18 - nu efectueaza o alta activitate in beneficiul firmei , mai are si o perioada de pauza , care ar trebuii certificata , nu ?? . si ce facem daca soferul marti dimineata trebuie sa plece in cursa ?? ) Cine este ,, manager transport / persoana desemnata ,, in firma ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members desemnatu40 Postat Septembrie 10, 2012 Members Share Postat Septembrie 10, 2012 Multumesc Mario am inteles acum.Asa trebuie procedat trebuie intervenit atunci cand unul din membrii forumului da o informatie care nu este corecta . Cu stima . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Septembrie 10, 2012 Autor Members Share Postat Septembrie 10, 2012 ,,( ps : tudor mai sus ai zis mai sus : de cand ai scos cardul /diagrama din taho..si pana la urmatoarea cursa ..i-ti trebuie certificat de activitate avind bifata casuta 17 ( a condus un vehicul exceptat de la reg.561/2006). motostivuitorul nu se incadreaza la : art 4 litera (b)" scuze pentru aceasta ...dar am mentionat mai jos ,,3)daca tu lucrezi pe stivuitor, pe fadroma la lopata si cardul din taho... camionului e pe pat e corect?..ti-am spus ,scoate cardul si foloseste certificatul de activitate cu activitatea ta reala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members INGERASH1983 Postat Septembrie 10, 2012 Members Share Postat Septembrie 10, 2012 poate te ajuta pdf asta colegu desemnatu40...poate iti este mai usor sa intelegi http://tachospeed.ro/pliki/Regulamentul_561_2006_timpul_de_lucru_al_soferului.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members otilia92 Postat Ianuarie 17, 2013 Members Share Postat Ianuarie 17, 2013 cunoastem art 9 alin 2 si 3 (2) Perioada de timp necesară conducătorului pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reşedinţă a conducătorului, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului, nu se consideră repaus sau pauză, cu excepţia cazului în care conducătorul se află pe un feribot sau în tren şi are acces la o cuşetă. (3) Perioada de timp necesară conducătorului ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reşedinţă al conducătorului, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului, se consideră altă muncă. INTREBARE,,,,,,,,, 1........ce se scrie pe verso la diagrama sau pe tichet ? 2,,,,,,,pana la ce ora se face foaia de activitatii [ora cand pleci de acasa, ora cand ajunji la firma ,ora cand ajungi la camion] 3,,,,,,,se poate conduce in momentul cand se ajunge la camion in situatia cand deplasarea la camion se face in 1-4 ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Ianuarie 17, 2013 Moderators Share Postat Ianuarie 17, 2013 1. Pe diagrama scrii alte activitati. 2. In cazul acesta faci foaia de concediu pana la ora plecarii spre masina (camion,autobus ) 3. Poti sa pornesti la munca.Sa ai grija doar sa te incadrezi in 15 ore decand ai plecat spre camion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members otilia92 Postat Ianuarie 17, 2013 Members Share Postat Ianuarie 17, 2013 1. Pe diagrama scrii alte activitati. 2. In cazul acesta faci foaia de concediu pana la ora plecarii spre masina (camion,autobus ) 3. Poti sa pornesti la munca.Sa ai grija doar sa te incadrezi in 15 ore decand ai plecat spre camion. 1 ce se scrie pe verso,,,,,,,,,un ex.........daca se poate? 2 ora plecari de acasa sau de la firma? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Ianuarie 17, 2013 Moderators Share Postat Ianuarie 17, 2013 N-am o diagrama scanata dar bifezi la ciocanele, alte activitati, de cand pleci de la firma. Presupun ca nu faci foile de concediu acasa. Daca o iei cu n zile inainte de la birou din localitatea de resedinta a societatii, o complectezi cu ora la care vei pleca spre camion daca acel camion e in alta locatie decat localilitatea de resedinta a societatii comerciale. Adica ora plecarii de acasa. Ca o paranteza vezi ca si timpul in care te deplasezi inspre si dinspre serviciu acasa e considerat tot "timp de munca". Adica este estimat un timp in functie de distanta dintre locuinta angajatului si pana la punctul de lucru unde isi desfasoara activitatea (1/2 ora, 2 ore sunt norme care stabilesc acest timp ) cat iti ia sa ajungi pana la si de la punctul de lucru declarat, la resedinta. In acest interval orice accident este considerat accident de munca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Ceaky Postat Februarie 15, 2013 Members Share Postat Februarie 15, 2013 salut colegii. Poate un coleg sa imi spuna cum procedez cu diagrama de weekend .De ex bag diagrama vineri seara la ora 17:00 si o scot luni dim la 8:00. Trebuie sa trec pe ea Weekend? are ceva daca se incaleca pe pauza! Multumesc mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.