Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Justificare perioada repaus zilnica/saptamanala+ perioade extra


toader

Postări Recomandate

  • Members

acuma depinde unde faci pauza. daca faci pauza in camion, cel mai bine e sa schimbi diagrama atunci cand se fac cele 24 de ore, asta ca sa nu se lege prietenii nostrii cu "aici problem colegu"!. daca nu faci pauza la camion, lasi diagrama de vineri pana luni dimineata si scrii datele de introducere si scoatere a diagramei. si ca sa fii 100% fara probleme, un domn inspector de la fostul ARR ne-a spus cand am schimbat atestatele, sa facem si 2 diagrame de mana completate pe spate pentru zilele in care diagrama se suprapune. in mod normal, nu ar trebui sa se mai lege nimeni de tine, insa nu poti sti niciodata ce le trece prin cap "vecinilor" nostrii X(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Sa nu uitam ori sa omitem ca ne sunt si prieteni, "vecinii". >:D

Folosesti partea din spate a diagramelor si le scrii acolo cu ce te-ai ocupat .

Are doar 4 optiuni. Te descurci si singur nu trebuie sa te invatam noi.

E valabil si pentru cei care fac pauza la camion. Nu te retine nimeni sa -i tii companie fierataniei in weekend sau dupa ce ai terminat programul de lucru.

Daca nu ti se aproba parcarea intr-o parcare pazita e problema detinatorului de mijloc de transport, nu a ta ca si angajat.

Asa ca ia-ti diagrama sau cardul si mergi in sat. Nu uita ceva de valoare prin fieratanie ca s-ar putea sa nu mai gasesti.

E valabil si in parcarile cu plata.

Cardul de tahograf e unul din lucrurile de valoare. Ca si valoare are o luna de concediu fara plata plus banii dati pentru a obtine o copie.

Asta datorita "prietenilor" din ministerul transporturilor. Din pacate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Tocmai colegule, ca in comunitate e perfect legal, si mi se pare logic si normal, numa la romani si la prostii aia de unguri le trebe toate hartiile de pe lume. Introducerea manuala de date e perfect legala dupa ce treci de Nickelsdorf. Eu personal am lucrat asa dar numai in comunitate, fara curse spre casa si am fost controlat in Elvetia si n-am avut nicio problema. Drumuri line

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

deci zici ca e perfect legal eu ajung la garajul din Romania scot cardul tahograf si o sa il introduc iarasi peste 5 zile ce introduc in tahograf daca intimpul asta masina a facut 10km la vulcanizare,5 km ptr reparat prelata ,2km afost plimbat prin curtea garajului si altele toate fara aavea card in tahograf???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@valy!Salut!Ca sa fii tu acoperit:listezi,cu tichetul te duci frumos la Persoana imputernicita sau seful tau direct si -l pui sa-ti scrie pe verso ca nu tu ai condus in perioada de conducere fara card,semnatura si stampila firmei!Eu asa am procedat in Be si fiind controlat pe FR nu am avut nici o problema!Sau ceri foaie de concediu!Asta cu listatul si scrisul pe verso-ul tichetului am folosit-o si pe Pl unde condusesem 11 ore dar nu gasisem parcare libera!Controlat de polaci care-s cei mai ai dracu'(dupa parerea mea)nu au avut ce sa-mi faca!Dar binenteles ca trebuie ca tu intradevar sa fi cautat parcare,pentru ca ei pot verifica!Important!!!Trebuie sa listezi inainte sa incepi o noua perioada de lucru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

am si eu o intrebare, la un tahograf analogic dupa ce completez diagrama si o introduc in tahograf ce simbol selectez ca nu am decat trei simboluri: unul cu ciocanele, al doilea patratul cu diagonala si al treilea este patul, in dreptul caruia trebuie sa fie butonul selectat cand plec de pe loc ? sa inteleg ca este automat si trebuie sa fac selectia numai cand opresc si desfasor anumite activitati(descar.c,repar sau ma odihnesc), multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Depinde de tachograf.

Cele cu sertar analog- digitale stiu ele in general cand te misti si comuta ele de pe pat pe optiunea volan.

La cele vechi, cu ceas la fel le lasi pe pat, nu pe ciocanele sau patrat, si scriu ele diagrama normal.

Daca le lasi pe alte optiuni o sa fie niste linii trase aiurea, altceva nu se intampla cu ele. Iti vor contoriza kilometrii si viteza, timpii de lucru si stationare. Dar va fi o linie trasa pe diagrama in alt interval decat repaus. Asa ca lasa-l pe pat si va merge cat de cat ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
deci zici ca e perfect legal eu ajung la garajul din Romania scot cardul tahograf si o sa il introduc iarasi peste 5 zile ce introduc in tahograf daca intimpul asta masina a facut 10km la vulcanizare,5 km ptr reparat prelata ,2km afost plimbat prin curtea garajului si altele toate fara aavea card in tahograf???

colegul valy eu am spus ca e perfect legal si nu ai probleme in comunitate, iar tu acuma ma iei ca daca ajungi la garajul din Romania...pai hotareste-te. Nu stiu ce nu intelegi...daca ai curse spre casa si tranzitezi Ungaria, Romania si astea iti faci foaie, daca nu, scoti cardul fara nicio belea si nu vei pati nimic. In plus dupa cum probabil sti( daca ai fost controlat vreodata) chiar si in Romania daca esti oprit la control de ISCTR si scoti cardul la control iti dau ei cardul lor sa misti masina la cantar sau sa o tragi mai in fata. Deci in cazul in care duci masina la atelier sau la reparat prelata cum ai spus tu, colegul care o duce isi baga cardul in taho. Tu cand iei masina si taho te intreaba ce activitate sa selectezi cat timp ai avut cardul scos, selectezi pauza pt ca tu ai fost in pauza acasa, daca alt coleg de-al tau a mers la reparat cu masina sau prin tara sa descarce isi baga cardul lui, e munca lui, tu ai fost in pauza, insa e ilegal sa misti masina fara card, cum ai spus tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
deci zici ca e perfect legal eu ajung la garajul din Romania scot cardul tahograf si o sa il introduc iarasi peste 5 zile ce introduc in tahograf daca intimpul asta masina a facut 10km la vulcanizare,5 km ptr reparat prelata ,2km afost plimbat prin curtea garajului si altele toate fara aavea card in tahograf???

tahograful digital face diferenta intre soferi , si tine evidetia activitatilor separat pentru sofer / soferi si camion . la preluarea camionului prin functia introducerii datelor manual , se face acoperirea timpului lipsa , ( sa dam un exemplu banal , 2 zile .) , iar separat prin ,, butonare ,, si vizualizare activitati camion se poate vedea ca altcineva a miscat camionul ( daca avea cardul introdus ) sau cu lipsa soferului ( daca nu avea cardul introdus ) cu data , ore . kilometrii etc ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salutare la toti colegii!Va rog sa ma ajutati cu o problema.Trebuie sa aduc un camion din germania dar nu stiu cum sa procedez cu programul.Daca e pe card,trebuie sa fac foaie de concediu din momentul in care am scos cardul din masina pe care lucrez acum pana in momentul cand bag cardul in cealalta masina?Si trebuie sa incep cu pauza de 9 ore?la fel si pe diagrama?Va multumesc si Drumuri Bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
cel mai simplu ar fi sa iti trimita seful foaie de concediu de cand ai scos cardul din masina ta si l-ai bagat in cealalta.sa iti trimita prin mail nu prin fax si sa pui tu stampila la fata locului pe foaia de concediu.si pt diagrama la fel.

sigur ??

Salutare la toti colegii!Va rog sa ma ajutati cu o problema.Trebuie sa aduc un camion din germania dar nu stiu cum sa procedez cu programul.Daca e pe card,trebuie sa fac foaie de concediu din momentul in care am scos cardul din masina pe care lucrez acum pana in momentul cand bag cardul in cealalta masina?Si trebuie sa incep cu pauza de 9 ore?la fel si pe diagrama?Va multumesc si Drumuri Bune!

iti iei la revedere de la familie , rude , primesti ordinul de depasare , dai mana cu sefu` si la drum .....

daca camionul e echipat cu tahograf digital , introduci cardul , si depinzand de momentul plecarii , din ziua de munca sau dupa o pauza zilnica acasa , faci introducerea datelor manual , daca pleci din ziua de munca -alte munci , daca pleci din ziua de munca acasa si dupa in deplasare , pauza pana la ora x , dupa care alte munci pana la momentul preluarii camionului . daca camionul e cu tahograf analog , completezi cate o diagrama dupa exemplu de mai sus . atentie , din mometul preluarii camionului si introducerea cardului sau a diagramei , esti obligat la de o pauza de odihna de minim 9 h , facand exceptie cazul in care voiajul tau este facut cu un mijloc de transport la care ai acces la o cuseta . dupa pauza se respecta cu sfintenie legislatia europeana , atentie la saptamana de lucru , ore conduse saptamanl /bisaptamanal , etc . precum zici lucrezi cu un camion dotat cu tahograf digital , cardul are inregistrate activitatile pe zilele anterioare , cele care ti se cer la un eventual control , daca aveai analog , trebuia sa-ti iei cu tine diagramele aferente , asta poate e atent si colegul de mai sus , kissionel , pe care te rog sa il intrebi CUM , UNDE si CAND se face un certificat de desfasurare a activitatlior LEGAL , si ce se poate intampla in cazul in care tu prezinti un certificat fals ( pentru ca la asta se refera ) si agentul cere si controleaza cardul din aparat !! L-)L-) .

ps : daca vrei sa te risti , avem la colt de suflet niste rugaciuni , in probe , le testezi si ne zici cum ti-au priit ca pe viitor sa le propunem la cursurile de atestare , decat legislatie mai bine religie :-j:-j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

buna ziua In data de19/02/2013 la ora 19.16 am ajuns la firma am scos cardul si am plecat acasa . A DOUA ZI AM MERS LA FIRMA AM DESCARCAT CARDUL SI AM FOST SA-L PREDAU LA sediul ARR ptr a-mi ridica cardul nou.Firma nu mai elibereaza certificatul de concediu am fost invatati sa bagam datele manual . IN DATA de 25/02/2013 amintrodus cardul nou si am bagat datele manual incepind cu data de 19/02/2013 ora19.16,cum am fost invatati de un inginer de la ISCTR[CU ALTE ACTIVITATI CU PAT SI PE URMA IARASI ALTE ACTIVITATI ]pina la data de 25 ora 02.31 dupa care am scos un tichet pe data de 25.02.2013 pe care nu a aparut nimic cu semnul itrebari deci era in regula.DAR ACUM VINE PROBLEMA in data de 06/03/2013 am fost oprit de politia franceza care a cerut foaia de concediu. la contol a cerut o printare pe ziua in curs si pe urma am scos cardul.AM FOST imobilizat pina am platit 3750 DE EURO iar cind am primit actele si procesul verbal am vazut ca am fost amendat ptr zilele din nainte de 19/02/2013

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ai inteles perfect situatia .dar nu stiu de ce inginerul nostru de la faimosul ISCTR de ce nu stie ca atunci cind schimbi cardul e nevoie de certificatul de atestare a activitatilor din ultimele 28 de zile . merci de raspuns si poate mai este cineva care stie despre acest subiect drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Administrators
Conduc in echipaj ce introducere manula trebuie sa dau in momentul cand schimb cardurile???

salut , timpul cat cardul fiecarui sofer in parte e extras trebuie justificat ca ,, alte munci ,, in cazul schimburilor de sofer , prin introducerea datelor manual in tahograful digital , cand acesta te intreaba daca vrei sa le faci , se accepta comanda , se regleaza minutele , se selecteaza activitatea si se aproba .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asta stiu dar in prima faza cand dau extragere primu card ma intreaba : end country ii dau sageata inapoi ma mai intreaba daca vreau sa printez pe urma cand il introduc ma intreaba daca vreau sa adaug ii dau da si ma intreaba din nou: end of shift . Intrebarea mea este ce ii dau la end country si la end of shift???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

sa zicem ca tu esti sofer 2 si treci pe postul 1

extragere : se apasa butonul , se refuza simbol tara , se renunta la printarea activitatii zilnice si se extrage cardul .

introducere : se introduce cardul in slotul 1 , apare recunoasterea / identificarea cardului facuta de tahograf si numele detinatorului pe display , dupa pentru cateva secunde ultima extragere facuta si mesajul daca vrei sa faci introducerea datelor manual ( M endry aditional ) si simbolul ,, yes ,, in dreapta jos licarind , dai OK acceptand petitia si esi trecut la nivelul urmator : end of shift - sfarsit de tura . cu un NO licarind in dreapta . ATENTIE !! aici trebuie sa accepti comanda NO , apasand pe OK asfel te legi de ceea ce ai facut inainte de extragere si tahograful accepta timpul pe care il vei justifica ca ( , ) continuitate , daca vei da YES , tu vei face o intrerupere a turnului iar intre ce ai facut si ce vei face va apare timpul cu semnul ,, ?? ,, . deci nu se intrerupe turnul si trecem mai departe , apar 2 randuri cu date , ora si zii , una fixa si una care licare , cea fixa este ora si data de extragere iar prin apasarea sagetii simbol ,, sus ,, se face regralrea ore cu cea curenta , vei vedea o diferenta de 1, 2, 3 minute . cand vei vedea ca pe linia de jos ai ajuns cu ora la cea curenta, de pe ceas nu de pe prima linie de sus , si nu mai inainteaza oriccat de mult ai apasa tu pe buton, se apasa OK si vei vedea ca in dreapta apare simbolul activitatii pe care vrei sa o justifici , din sageata selectezi ,, alte munci ,, si dai OK sa inregistrezi activitatea urmat de un mesaj de re-confirmare a acestora , dai iara ok si ai terminat , iar pe display o sa-ti apara afisajul standard .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am intrat in cafenea sa vb cu cei ce sunt acolo dar ei au dat niste raspunsuri aberante cum ca nici nu ar tr sa schimb cardu si mi-au si sters contu asa ca continui de pe acest cont intrebarea mea. Domnule Mario vad ca ati avut amabilitatea sa imi raspundeti la a duoua parte a raspunsului sunt deacord dar la prima cu end country nu cred ca trebuie dat deoarerce acest semn corespunde cu cel de la sfarsitul perioadei de lucru de 21 ore asa ca eu intr-o zi dau de mai multe ori inceput si sfarsit si ar tr sa dau doar la inceput si la sfarsit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.