Members costy67 Postat Martie 24, 2013 Members Share Postat Martie 24, 2013 La schmbarea soferilor trebuie sa se faca si schimbarea cardurilor in sloturi.Cardul din slotul 2 va fi introdus in slotul 1 iar cel extras din slotul 1 va fi introdus in slotul 2.Nu trebuie introduse alte date decat comfirmarea orei la care s-a facut extragerea respectiv introducerea cardurilor.End se introduce la sfarsitul perioadei de activitate iar begin la inceputul unei noi perioade de activitate.Nu sunt necesare pauze la schimbarea soferilor,respectiv cardurilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members nel31 Postat Aprilie 29, 2013 Members Share Postat Aprilie 29, 2013 buna,tot pe acest subiect as dori sa pun si eu o intrebare:Daca nu am cursa si camionul stationeaza 3-4 zile,trebuie sa scot cardul tahograf din tahograf? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Aprilie 29, 2013 Members Share Postat Aprilie 29, 2013 @nel31 nu este necesar sa scoti cardul din tahograf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Aprilie 29, 2013 Members Share Postat Aprilie 29, 2013 @nel31 nu este necesar sa scoti cardul din tahograf. Daca camionul stationeaza la firma? Trebuie sau nu ,,foaie de concediu,, dupa X ore? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Aprilie 29, 2013 Members Share Postat Aprilie 29, 2013 Chiar daca stationeaza in curtea firmei nu este necesar sa scoti cardul asa cum nu este obligatoriu sa stea in tahograf.Indiferent de situatie aleasa nu este incalcat nici un regulament in vigoare.Insa dupa o stationare mai mare de 45 ore soferul va trebui sa aibe asupra sa o fisa de desfasurare a activitatii eliberata de catre firma angajatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Aprilie 29, 2013 Members Share Postat Aprilie 29, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members soreen Postat Mai 25, 2013 Members Share Postat Mai 25, 2013 Pe noi ne-au invatat altceva la scoala. (ifptr) Daca opresti camionul de joi ora 12:00 pana luni la ora 6:00 de exemplu: Se introduce o diagrama noua ... care se lasa pana revii la camion. La revenirea in camion se iau asa ... 1 diagrama pentru joi - pe spate se trage linie de la ora 12 pana la 00:00 peste JOI - se semneaza si se pastreaza. (Toate datele completate si pe fata) 1 diagrama vineri - linie la Vineri de la 00:00 pana la 24:00 1 sambata ... 1 duminica si 1 luni pana la 6:00. Apoi se introduce o diagrama noua cu tot ce trebuie scris pe ea ... si se porneste la drum nici eu nu sunt edificat asupra aspectului cu acel caz in care camionul este folosit de alt sofer .... cel mai ok mi se pare o copie a diagramei respectivului. Diagrama folosita pe perioada cat camionul a stat nu se pastreaza!!!!! Este contraventie sa ai o diagrama pe care s-a inregistrat mai mult de 24 de ore. Cu respect, Sorin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Iunie 29, 2013 Autor Members Share Postat Iunie 29, 2013 De ce mai introduci o diagrama noua daca la revenire o arunci.... diagrama este valabila daca este competata corect si te afli in alta localitate,fara a mai completa pentru fiecare zi alta diagrama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members baziuka Postat Iulie 4, 2013 Members Share Postat Iulie 4, 2013 rog colegii sa ma lamureasca daca inainte de a pleca in cursa trebuie obligatoriu sa ai pauza de 9 ore pe linga foaia de concediu si daca da cum procedez avind pe masina 7.5 t tahograf cu cartela?las cardul in aparat non stop sau??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iulie 5, 2013 Administrators Share Postat Iulie 5, 2013 rog colegii sa ma lamureasca daca inainte de a pleca in cursa trebuie obligatoriu sa ai pauza de 9 ore pe linga foaia de concediu si daca da cum procedez avind pe masina 7.5 t tahograf cu cartela?las cardul in aparat non stop sau??? cum ai procedat pana la urma ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Iulie 6, 2013 Moderators Share Postat Iulie 6, 2013 cind se foloseste functia out of scope??se programeaza din meniul tahograhului??? Nu ai cum sa o folosesti, in principiu ,a fost creata pentru deplasari non comerciale si pentru zona non AETR. Decand a venit 561/2006 orice deplasare a unui vehicul comercial care se supune la ceea ce zice el, este obligat sa foloseasca tachograful si cardul aferent soferului. Inlocuitorul cardului si folosirea "out of scope" este rezervata deocamdata service-urilor (care iti vor da o dovada de folosire a masinii) si a firmei , caz in care tot ei dau pe propria raspundere o adeverinta. Tu ca sofer nu ai nicio treba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Iulie 7, 2013 Autor Members Share Postat Iulie 7, 2013 rog colegii sa ma lamureasca daca inainte de a pleca in cursa trebuie obligatoriu sa ai pauza de 9 ore pe linga foaia de concediu si daca da cum procedez avind pe masina 7.5 t tahograf cu cartela?las cardul in aparat non stop sau??? depinde ce casuta bifezi in formularul de concediu. vezi pe youTube control ARR la vama Giurgiu min 26. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Iulie 8, 2013 Autor Members Share Postat Iulie 8, 2013 Chiar daca stationeaza in curtea firmei nu este necesar sa scoti cardul asa cum nu este obligatoriu sa stea in tahograf.Indiferent de situatie aleasa nu este incalcat nici un regulament in vigoare.Insa dupa o stationare mai mare de 45 ore soferul va trebui sa aibe asupra sa o fisa de desfasurare a activitatii eliberata de catre firma angajatoare. costy67 spune ca dupa o stationare mai mare de 45 ore soferul trebuie sa aiba asupra sa certificat de desfasurare a activitatii, alti colegi spun ca dupa 72 ore, la un raspuns dat de ARR (ISCTR) pe soferii.ro se spune ca dupa 4 zile de repaus soferul trebuie sa aiba certificat de activitate. Cum e pana la urma? Unde este scris in reg561/2006 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Andy74 Postat Iulie 9, 2013 Members Share Postat Iulie 9, 2013 Eu am citit mesajul postat de costy67 si nu vad unde face referire la reg 561.De fapt nu avea cum sa faca referire la acest regulament,ci la 3821. O pauza normala este de 45 ore. daca depasasti aceste ore,in certificatul de desfasurare a actvitatii trebuie sa fie bifata casuta unde se spune ca soferul s-a aflat in recuperare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iulie 9, 2013 Administrators Share Postat Iulie 9, 2013 unde apare in un certificatul de desfasurare a activitatii ca soferul e in recuperare ? pe alta parte de certificat se ocupa o directiva , care zice ca aceasta se foloseste cand nu se pot demonstra activitati cu ajutorul tahografului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Andy74 Postat Iulie 11, 2013 Members Share Postat Iulie 11, 2013 Pe de o parte ai dreptate domnule administrator!Am gresit eu.In cazul discutat aici trebuie bifata casuta in dreptul careia scrie ca soferul s-a aflat in concediu sau repaus.Pe de alta parte insa:Certificatul vizeaza anumite activitati din perioada mentionata la articolul 15 alineatul (7) litera (a) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85, respectiv ziua curenta si cele 28 de zile anterioare. Certificatul poate fi utilizat in cazurile in care soferul: 1. s-a aflat in concediu medical 2. s-a aflat in concediu, in cadrul concediului sau anual de odihna, in conformitate cu legislatia statului membru in care se afla sediul intreprinderii 3. s-a aflat in concediu sau in repaus 4. a condus un alt vehicul exclus din domeniul de aplicare al Regulamentului (CE) nr. 561/2006 sau al AETR 5. a desfasurat o alta activitate decat condusul 6. a fost disponibil si in cazul in care inregistrarea acestor activitati cu ajutorul echipamentului de inregistrare a fost imposibila.Casuta „concediu sau repaus” poate fi utilizata in situatia in care soferul nu a condus, nu a efectuat alte activitati sau nu a fost disponibil, nu s-a aflat in concediu medical sau in concediu anual, luandu-se in considerare, de exemplu, si cazurile de somaj partial, de greva sau lock-out. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sven28 Postat August 31, 2013 Members Share Postat August 31, 2013 Buna ziua colegi, Va propun un alt fel de intrbare; Cum se poate justifica ce 28 zile in cazul in care, sa presupunem ca, ma angajez maine si nu am mai lucrat pe TIR de 2 ani sau nu am mai lucrat in meseria asta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members soso Postat August 31, 2013 Members Share Postat August 31, 2013 multi patroni te pun sa mergi la un notar sa declari pe proprie raspundere ca nu ai condus in ultimele 28 de zile.nebunie totala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sven28 Postat Septembrie 2, 2013 Members Share Postat Septembrie 2, 2013 Multumesc de raspuns, dar ... legal (eu nu am reusit sa gasesc in nici o lege chestia cu notariatul) cum se procedeaza. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Septembrie 11, 2013 Moderators Share Postat Septembrie 11, 2013 Buna ziua colegi,Va propun un alt fel de intrbare; Cum se poate justifica ce 28 zile in cazul in care, sa presupunem ca, ma angajez maine si nu am mai lucrat pe TIR de 2 ani sau nu am mai lucrat in meseria asta ? Nu e nevoie de justificare pentru perioada dinaintea semnării C.I.M.. Și da, declarația notarială e o tâmpenie, un simplu extras din REVISAL dovedește pe loc când, unde și în ce meserie ai fost încadrat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Andy74 Postat Septembrie 13, 2013 Members Share Postat Septembrie 13, 2013 cri5tian spune:Nu e nevoie de justificare pentru perioada dinaintea semnării C.I.M.. Și da, declarația notarială e o tâmpenie, un simplu extras din REVISAL dovedește pe loc când, unde și în ce meserie ai fost încadrat. De acord cu el!Doar ca justificarea celor 28 zile inainte de semnarea C.I.M. o pot face inspectorii I.S.C.T.R. Problema apare la iesirea din tara .Din discutiile purtate aici pe forum,asa am inteles.Ca la intrare in Ungaria se cere uneori,acea declaratie notariala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Septembrie 13, 2013 Moderators Share Postat Septembrie 13, 2013 [...] Problema apare la iesirea din tara .Din discutiile purtate aici pe forum,asa am inteles.Ca la intrare in Ungaria se cere uneori,acea declaratie notariala. Sincer, mi se pare un abuz din partea lor. Ca și faza cu contractul de muncă tradus în maghiară. Eu sunt angajat la un operator de transport român, am legitimație de serviciu (deci nu sunt obligat să am contractul de muncă la mine) și totuși ungurii vor C.I.M. tradus în maghiară...eliminat Ce, românii cer C.I.M.-ul șoferilor ce tranzitează RO, tradus în română?!? Oricum, la situația asta s-a ajuns probabil tot din cauza unor angajatori, mai slabi de înger, care în loc să stea drepți au inventat tot felul de prostii pe care ungurii acum le iau de bune. P.S. E doar o părere de-a mea, nu cunosc prevederile legale în acest sens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members iassy Postat Octombrie 15, 2013 Members Share Postat Octombrie 15, 2013 Buna ziua! Am o nelamurire. Se spune ca nu se poate conduce un camion inmediat dupa ce ai introdus cardul cu pauza facuta in alt camion, ci trebuie facuta o pauza de 9 ore, pe masina noua inainte de a o putea conduce. Mi se pare o aberatie dar in ziua de azi, cu atatea restrictii....... Va multumesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members UNHleaSHD Postat Octombrie 15, 2013 Members Share Postat Octombrie 15, 2013 Iti apreciem parerea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Octombrie 15, 2013 Moderators Share Postat Octombrie 15, 2013 Deci tu ai făcut pauză în camionul ''x'' și la sfârșitul pauzei trebuie să pleci cu camionul ''y''. Nici o problemă în cazul ăsta, poți pleca liniștit, fără nici o pauză suplimentară. Trebuie doar să fii angajatul operatorului acelor camioane, iar pauza și preluarea să aibe loc în același loc (procesul verbal de predare/primire utilaj va dovedi asta). Dacă te deplasezi în alt loc pentru preluare, vei avea nevoie de înregistrări manuale sau document de atestare al activităților (în funcție de situație) și poate chiar de o nouă pauză (în funcție de durata deplasării). Sper că nu te-am băgat mai mult în ceață... ideea este că tu trebuie să justifici prin înregistrările prevăzute de lege (+ documente anexe) timpul petrecut la locul de muncă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.