Members AMYRAL Postat Octombrie 2, 2011 Members Share Postat Octombrie 2, 2011 De ce ARR nu ia masuri pt. firmele care platesc la km?Personal sesizez 2 firme din Suceava care platesc la km:Suceava Logistic si Tonic Trans.Personal am lucrat la aceste firme si nu spun din auzite.O implicare mai puternica a ARR ar duce si la o scadere a bataii de joc pe care unii patroni o fac asupra soferilor.In schimbul unui sindicat al soferilor care nu exista ne bazam pe ARR si pe ITM pentru respectarea legii.Daca soferilor li se cere sa respecte legea,acelasi lucru sa fie cerut si patronlor!O zi buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cmi Postat Octombrie 23, 2011 Members Share Postat Octombrie 23, 2011 COLEGULE LA TOATE FIRMELE E LA FEL DAR NU POT CEI DE LA ARR SA MEARGA IN CONTROL DACA ACESTE FIRME PLATESC LUNAR COTIZATIE SPRE BOSSI ARR,ITM SI ALTE ORGANE ABILITATE. EU AM FOST OPRIT DE 3 ORI CU MAGNETUL PUS SI FARA CARD IN APARAT SI PA PA MERGI MAI DEPARTE. SA NU MAI VORBIM DE CEI DE LA ITM CARE AR TREBUI SA VERIFICE DACA SUNTEM ANGAJATI PE POSTUL CORECT SI NE PRIMIM SALARUL SI INDEMNIZATILE CORECT SE FAC CA PLOUA.LA UNELE FIRME SE IAU GARANTI PENTRU INVENTI DEALE PATRONILOR IA GINDESTETE DE EXEMPLU LA FIRMA TIMISOREANA FARTUD SE IA 1000E DE ANGAJAT LA 110ANGAJATI CE BANI INVIRTE ,,,,,VAMESul. LA RADAN DE LA ARAD SE IA GARANTIE PINA LA 3000E. DE ACEEA VIN FEL DE FEL DE FIRME DE AFARA SA FACA SUCURSALA IN ROMANIA CISTIGA LA FIECARE SALARIAT VREO 600E NUMAI DE LA SALAR ORI 100 DE MASINI CALCULEAZA SI TU. DACA VREI ITI MAI POVESTESC Te rog sa nu mai scrii cu majuscule !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members SSP Postat Noiembrie 9, 2011 Members Share Postat Noiembrie 9, 2011 si ar mai fi si altele ca ridicarea grupei de munca la 800-1000 euro iar diurnasa fie seperat pusa pe cont bancar??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members slash79 Postat Februarie 21, 2012 Members Share Postat Februarie 21, 2012 bravo cmi nus vloarea sumelor dar apreciez curajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members iogy bear Postat Iulie 26, 2012 Members Share Postat Iulie 26, 2012 Colegilor suntem prea mici si prea nestiutori de cele ce se intampla in realitatea de zicu zi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members angola_nul Postat August 26, 2012 Members Share Postat August 26, 2012 SE COSIDERA, PRIMA, IN CONTABILITATE, PLATA LA KM. DIURNA E DE LA 35-80EURO PE ZI, PE EU. Si modul tau de a scrie mesajul inseamna nerespectarea regulamentului acestui forum!Exces de caps. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members eugenmitroi74 Postat Octombrie 17, 2012 Members Share Postat Octombrie 17, 2012 De ce ARR nu ia masuri pt. firmele care platesc la km?Personal sesizez 2 firme din Suceava care platesc la km:Suceava Logistic si Tonic Trans.Personal am lucrat la aceste firme si nu spun din auzite.O implicare mai puternica a ARR ar duce si la o scadere a bataii de joc pe care unii patroni o fac asupra soferilor.In schimbul unui sindicat al soferilor care nu exista ne bazam pe ARR si pe ITM pentru respectarea legii.Daca soferilor li se cere sa respecte legea,acelasi lucru sa fie cerut si patronlor!O zi buna! vezi ca legal are dreptul sa te plateasca la km , se numeste bonus dat si sunt tot feleu de cichite sa te plateasac , pt ca asa sunt legile facute la noi , arat tu o lege in care se interzice plata la km? si sa le dam cu ea in cap , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members haiduc2012 Postat Noiembrie 21, 2012 Members Share Postat Noiembrie 21, 2012 Plata la km. nu este legala. Asta ar incuraja pe multi soferi sa conduca cat mai mult pentru a castiga cat mai multi bani, dar e gresit pentru ca patronul tot gaseste scuze si mijloace sa nu-i dea banii , in timp ce el ,obosit , e un pericol pe sosele pentru noi, pentru familiile noastre, pentru toti. Si astfel, patronul devine mai bogat, avand apoi bani si pentru spagi. Tot ce putem face e sa refuzati acest mod de plata. Nu uitati ca diurna pe comunitate este intre 35-75,48 euro pentru tarile precum Germania,Franta,etc.Ne mai trebuie asa cum un coleg scria si salariile de soferi profesionisti ca prin tarile comunitare. Numai noi ii putem forta pe patroni sa ne respecte,adica sa ne plateasca corect,sa nu ne forteze la program;iar daca nu le convine, sa lucreze ei, sa doarma ei in cabina cu lunile si noi sa le pazim familiile acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mustatia constantin Postat Decembrie 1, 2012 Members Share Postat Decembrie 1, 2012 dragi colegi,daca am avea sindicat la fel ca soferii din Franta nu am mai fi bataiea de joc a patronilor,plus ca noi nici nu suntem uniti,auziti si voi la statii cum se respecta colegii intre ei,drumuri bune si fara evenimente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lupualb Postat Decembrie 14, 2012 Members Share Postat Decembrie 14, 2012 Pt. nici o firma in caz de control nu va recunoaste plata la km. toate firmele vor spune ca suma respectiva e diurna pt deplasare ,ceia ce este o acoperire perfecta pt ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Torino Postat Ianuarie 1, 2013 Members Share Postat Ianuarie 1, 2013 colegii degeaba am avea si sindicat daca nu suntem uniti,sunt rate si multi oricum nu ar trage pe dreapta si daca am face greva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members flodriver76 Postat Ianuarie 3, 2013 Members Share Postat Ianuarie 3, 2013 Salut si La multi ani! Dragi Colegii.Am si eu o singura vorba sa va spun in legatura cu plata la KM,singurii vinovatii pt.aceasta treaba suntem NOIIIII pt.ca acceptam sa lucram la km haideti sa ne trezim si noi o data si sa nu mai acceptam asa ceva eu deja am 4anii de cand nu m_ai lucrez la km.Asa zisi patronii profita ca x sau y are banii imprumutatii la Banca si ne Arde pe totii.Haideti sa refuzam plata la km cand mergem la interviurii, eu refuz tu refuzi ala refuza nu au ce sa m_ai faca si o sa te angajeze cum vreii tu Darrrrrrrrr pana nu o sa dispara asa zisi Soferii facuti peste noapte mie greu ca o sa putem face ceva .Doamne Ajuta si Drumurii Bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members vida clara Postat Ianuarie 14, 2013 Members Share Postat Ianuarie 14, 2013 CAPITOLUL III RĂSPUNDEREA ÎNTREPRINDERII DE TRANSPORT Articolul 10 (1) Se interzice întreprinderilor de transport să remunereze conducătorii auto salariați sau care sunt puși la dispoziția lor în funcție de distanța parcursă și/sau de cantitatea de mărfuri transportată, chiar și sub formă de prime sau majorări salariale, în cazul în care o asemenea remunerare este de natură să pericliteze siguranța rutieră și/sau să încurajeze încălcarea prezentului regulament. 2) Întreprinderile de transport organizează activitatea conducătorilor auto menționați la alineatul (1) astfel încât aceștia să se conformeze Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 și capitolului II din prezentul regulament. Întreprinderile de transport dau instrucțiuni corespunzătoare conducătorilor auto și efectuează controale periodice pentru a se asigura de respectarea Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 și a capitolului II din prezentul regulament. (3) O întreprindere de transport răspunde pentru încălcările comise de către conducătorii întreprinderii, chiar dacă aceste încălcări au fost comise pe teritoriul unui alt stat membru sau al unei țări terțe. ... etc. Iar in ceea ce priveste conceptul "salariu" uitati cum zice in "Codul Muncii" spaniol, iar ca membru UE, daca inca nu zice si la noi, vor trebui sa zica (asta neinsemnand cu nimic ca spaniolii sunt mai breji, si respecta): "El salario o remuneración, es el pago que recibe en forma periódica un trabajador de su empleador a cambio del trabajo para el que fue contratado. El empleado recibe un salario a cambio de poner su trabajo a disposición del empleador, con independencia de que se le asignen o no labores concretas. Es ésta la obligación principal de su relación contractual. ( Derecho laboral )" Adica ... mai pe romaneste , zice asa: Salariul (sau "remuneratia"(este ... plata pe care (periodic) o primeste "angajatul" de la al sau "angajator", in schimbul motivatiei pentru care acesta l-a angajat. "Angajatul" primeste "salariul" in schimbul auto-punerii sale la dispozitia "angajatorului (pentru perioada zilnica convenita), neavand importanta daca angajatorul ii da sau nu, ceva concret de facut in acel rastimp". Este aceasta ... "obligatie principala" a relatiei sale contractuale". Cu alte cuvinte, tu (cititorule) daca te duci la o sala de internet si platesti pentru 9 ore folosirea unui calculator, indiferent daca il folosesti sau doar il tii ocupat, trebuie sa platesti, iar cand se sfarseste timpul, nu calculatorul ia amenda daca tu il mai tii ocupat ci, tu (aflat in acel moment in situatia de "angajator al lui" esti cel care trebuie sa bage mana in buzunar. Semnam contracte (de munca) cu angajatori din transporturi pentru atat cat permite "Codul Muncii" sa ocupam un spatiu in "campul muncii" in limitele unei "zile lucratoare" iar ei ne latesc si ne lungesc cum vor, violand legile, ocupand locuri de munca ale altor persoane, deformand preturile de cost iar toate astea se rasfrang iarasi lor iar ei ne paseaza castanele fierbinti, noua. Stimati colegi, legislatia tahografului este o legislatie suprastatala. Este, ca sa zic asa ... un "regulament tehnologic" (tehnologie a muncii) asa cum pentru electricianul de inalta tensiune (sa zicem) or fi norme tehnologice unitare, pe tot globul. Dar legislatia asta (revenim la tahograf) suprastatala, o filtreaza mai intai Constitutia, Dreptul civil, Codul muncii, angajatorul iar mai apoi ... ni se aplica noua (noi, prin contractul individual ne aflam in fata unui "regim de dependenta"). Angajatul ... poate sa se aplece cat vrea. Legea nu-l opreste pe angajat ... sa se aplece, dar il condamna peangajator daca profita. Altfel, ar trebui sa putem talhari pe oricine scoate niste bani si ii numara, motivand noi ca ... vederea banilor ne-a incitat la asta. Cei care "lucreaza" cu spaniola pot incerca sa citeasca mai multa argumentatie pe aceasta tema in : https://sites.google.com/site/obreroeur ... ransporte/ Am vazut si vad ca se culpabilizeaza "angajatul", pentru ca accepta sa lucreze pe mai putin. Repet, nu mielul trebuie pus in situatia de a i se impune lupului. Platim toti, contributii acelui reprezentant al Societatii care se numeste "Stat". "Statul" este singura institutie care prin "Drept" are "putere coercitiva". Deci, nu "soferul" (corect, "lucratorul mobil") trebuie sa impuna legea angajatorului sau, ci ... Statul (prin agentii sai platiti cu bani "si din buzunarele noastre") sunt cei care au in datorie bagarea angajatorului sub cupola legii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Spetsnaz Postat Ianuarie 14, 2013 Members Share Postat Ianuarie 14, 2013 Are avantaje plata la km in strainatate, acolo respecti timpii si nu ai probleme cu politia sau rar foarte rar intalnesti un autotren cu prelata, il incarca firma, firma e responsabila daca cade marfa in timpul transportului si asa mai departe. Daca va referiti la Romania e intelegere cu exceptia unor firme care sunt de treaba si na... asta e viata. Acum toti soferii ar trebui sa nu mai conduca pana nu s-ar remedia problema cu salariile si problemele legate de conducere si acte de transport, incarcarea marfii etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Ianuarie 14, 2013 Moderators Share Postat Ianuarie 14, 2013 ''firma e responsabila daca cade marfa in timpul transportului '' S-o crezi tu ,drag coleg, ca firma este responsabila.Tot ce se intimpla intre punctul de incarcare [inclusiv cum a fost incarcat,legat] si punctul de descarcare tine de sofer.Esti pe dinafara la acest capitol,te scuza poate doar virsta dar si aici trebuie sa tin cont de faptul ca ai un atestat in buzunar,deci ar trebui sa stii corect aceste lucruri. Revenind la subiect... plata la km nu este legala,indiferent in ce tara ar fi aceasta.De ce? Pentru ca orice sofer ar trebui sa fie platit la un salariu lunar,exista exceptii unde se poate plati la curse,aici fiind vorba de santiere,etc.Atunci cind un sofer este platit la km tinde sa faca km,pentru a lua bani mai multi.De aici incep si nerespectarile de program.Daca esti platit la un salariu lunar tu mergi corect si daca cumva pierzi zile la incarcat,descarcat nu este din vina ta.Observa ca aceasta plata este facuta in general pentru comunitate si numai soferilor estici[romani ,bulgari,slovaci,etc]. Soferii din tara respectiva au salarii lunare nu plata la km.Numai ca sunt putine lucruri normale in ziua de azi si cei care veniti din urma invatati gresit din start . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Spetsnaz Postat Februarie 11, 2013 Members Share Postat Februarie 11, 2013 In Romania mai sant firme smechere, unele serioase dar in Europa de vest legea e lege amigo si firma isi rezerva drepturile de incarcare a marfii, nu vezi autotren strain cu prelata, toate au caroserie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Spetsnaz Postat Februarie 14, 2013 Members Share Postat Februarie 14, 2013 Imi pare rau dar si soferii sant blegi pentru ca asculta de patron in loc sa opreasca camionul frumusel toti soferii care se plang si pana firma nu le spune ca merg conform programului sa stea in parcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 14, 2013 Members Share Postat Februarie 14, 2013 In Romania mai sant firme smechere, unele serioase dar in Europa de vest legea e lege amigo si firma isi rezerva drepturile de incarcare a marfii, nu vezi autotren strain cu prelata, toate au caroserie.... Zici si tu asa.... ca o parere . Numai ca e deformata rau di tat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 14, 2013 Members Share Postat Februarie 14, 2013 Are avantaje plata la km in strainatate, acolo respecti timpii si nu ai probleme cu politia sau rar foarte rar intalnesti un autotren cu prelata, il incarca firma, firma e responsabila daca cade marfa in timpul transportului si asa mai departe. Daca va referiti la Romania e intelegere cu exceptia unor firme care sunt de treaba si na... asta e viata. Acum toti soferii ar trebui sa nu mai conduca pana nu s-ar remedia problema cu salariile si problemele legate de conducere si acte de transport, incarcarea marfii etc. N-ai sa vezi ! Si nici n-ai sa auzi ! (Ma intreb retoric ...asa...ca un tur de orizont ,pentru cultura mea generala ...oare ai iesit din tara conducand un camion ? sau doar ai anchipuiri ?) Citeste 561/2006 si 3820/1985 apoi mai discutam . A-ti imaginezi ca aia in west sunt zevzeci? Cat despre camioane cu prelata si alte tipuri de remorci....informeaza-te bine , pana ajungi sa vezi cu ochii tai traficul de pe acolo ! Ce sa mai spun de cum se plateste acolo ......strict salariu ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members suciu Postat Februarie 17, 2013 Members Share Postat Februarie 17, 2013 intrutotul de acord cu tine...colegule....ca sofer esti raspunzator de marfa pe care o transporti..de la incarcare si pana la destinatie........plata ..la km..!...inca se m-ai practica...din pacate....ceea ce duce la atatea...accidente...drumuri bune ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariustec Postat Februarie 24, 2013 Members Share Postat Februarie 24, 2013 Colegii plata la km efectiv este interzisa dar acceptata de toata lumea ptr ca patronii vad soferii ca pe niste sclavi nu ca pe unii care contribue la bunastarea lor..si noi nu o sa fim niciodata uniti precum sunt turcii,polonezii,etc ptr ca suntem mai deosebiti..drumuri bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariustec Postat Februarie 24, 2013 Members Share Postat Februarie 24, 2013 N-ai sa vezi ! Si nici n-ai sa auzi ! (Ma intreb retoric ...asa...ca un tur de orizont ,pentru cultura mea generala ...oare ai iesit din tara conducand un camion ? sau doar ai anchipuiri ?) Citeste 561/2006 si 3820/1985 apoi mai discutam . A-ti imaginezi ca aia in west sunt zevzeci? Cat despre camioane cu prelata si alte tipuri de remorci....informeaza-te bine , pana ajungi sa vezi cu ochii tai traficul de pe acolo ! Ce sa mai spun de cum se plateste acolo ......strict salariu ! Ai dreptate colegule..in vest singurii care sunt platiti la km sunt est-europenii(romanii in general)..neamtul,italianul,francezul nici nu stie ce inseama plata la km,el stie ca trece luna si are de luat 1800 cel putin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.