Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Este rentabil?


BTU

Postări Recomandate

  • Members

Cum spune titlul,renteaza sa-ti cumperi(leasing) un cap tractor+semiremorca si sa cauti la bursa transportatorilor comenzi sau contracte?

Sa spunem ca ai muncit afara si acum te-ai saturat sa tragi pentru altii.Ai o suma de bani pe care vrei s-o investesti

in ceva,iar acel ceva este un "T.I.R".

Cel mai important,trebuie spus si modelul camionului,avand in vedere ca e foarte posibil sa fie second hand. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • VIP

Ii rentabil sa iti iei si sa mergi pe comunitate, iti iei numai un cap tractor, de ex. cei de la LKW Walter sau Frans Maas au numai trailere si faci cu ei contract si lucrezi cu ei ,cel mai bine sa fi tu sofer la inceput ,ar mai merge la autostrada sa prinzi ceva contract si tot asa sa fi tu sofer .merge treaba si cu o bascula de 7,5 tone am un vecin care are un MAN de 7,5 si cara lemne ,piatra,nisip..etc si ii merge treaba .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cum spunea si MAN mai mere daca lucrezi tu pe iel nu ai sofer.am un vecin care a facut un credit si a cumparat un cap tractor sh,o tras vagoane la inceput pt pankarpathia,dupa 6 luni a cumparat si vagon si acuma face pe comunitate.cand am vb cu iel zice ca nu te imbogatesti dar traiesti bine,dar daca ar trebui sa isi plateasca si sofer nu sar mai merita,poate daca ar avea mai multe.si mai ii o chestie ca nu termini creditu pana trebuie sa te gandesti sa schimbi masina ca deja ii veche,asa ca din imprumut in imprumut,daca ai avea bani cash se schimba situatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Salut,depinde de la caz la caz,pentru unii poate sa fie rentabil(pentru mine a fost,doamne multam')pentru altii poate sa insemne faliment!Nu poti sa stii pana nu incerci!Dar,inainte sa incerci "fa-ti bine lectiile",documenteaza-te cum trebuie,fa-ti experienta ca sofer la inceput,pune niste banuti de o parte,specializeaza-te intr-un anumit segment de transport,vezi ce camion iti trebuie pentru aplicatia respectiva,fa-ti studii de fezabilitate,cauta-ti niste contracte,vezi cam cat se plateste in domeniul tau,vezi care ar fi cheltuielile,cauta-ti camionul cu raportul cel mai bun calitate-pret,etc.....Daca iti faci bine temele,poti sa ai succes,sa iti mearga bine(nu neaparat sa te imbogatesti dar sa traiesti frumos,fara grija zilei de maine,fiind propriul tau patron si lucrand pe un camion care sa-ti placa si in meseria care iti place)In cel mai rau caz dai faliment!Si?mare scofala!O iei de la casuta 0 si incerci sa nu mai faci aceleasi greseli ca prima data!Eu sunt primul care iti zic "incearca!"DAR nu ca berbecul,ci dupa ce ai analizat totul cum trebuie inainte!Bafta si putere de3 munca,o sa-ti trebuiasca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

1. E foarte greu sa prinzi la contracte doar cu un singur camioan , deobicei iti cer sa ai cel putin 2 , in caz ca se defecteaza unul sa nu incurci treburle si sa poti cara mai departe marfa.

2. Mai rar gasesti o firma mare( cele mici nu prea fac contracte cu cei care au doar un camion) care sa te las sa cari cu propriul tau camion( doar vreo cateva din comunitate)

3 .In Romania poti sa faci ceva cu un singur camion doar daca este o basculata sau un cap tractor cu o remorca pt carat nisip,pietris si alte materiale  deastea necesare la casa omului unde nu faci contract si cari pentru unii si pentru altii ocazional(adica cu ziua cum s-ar spune , sau curse pt omul de rand , ma rog, nu prea stiu eu k sa ma exprim  :D )

4. kenworth , in Romania e mai greu, nu e ca si in America sau Canada unde omul de rand cu un singur camion  poate prinde contracte sau sa faca curse pt marile compani la orice ora din zi si din noapte. Aici doar firmele de transport mari ( care au cel putin 3-4 camioane ) pot prinde contracte cat de cat bunicele.Bancile in Romania nu te ajuta , ci mai rau te ingroapa ( de exemplu aici sunt facute in asa fel contractele incat ei iti pot schimba dobanda la orice ora din zi sau din noapte fara sa le poti face ceva sau iti fixeaza o rata lunara de nici sa lucrezi 24 din 24 de ore si nu ai putea-o plati  :D).Aici in Romania daca ai un camion proprietate personala si ai ce cara pe local , caci la distantza nu prea prinzi, inseamna ca l-ai prins pe Dumnezeu de picioare  :D. castigi putini bani , care de cele mai multe ori nu-ti acopera motorina , intretinerea masinii si ratele la banca (  nu se mai pune problema sa mai ramai cu castig bunicel sa-ti platesti intretzinerea ta, hainele si mancarea :D ).In Romania NU SUNTEM LASATI SA LUCRAM !!! salarile sunt mizerabile,impozitele sunt mari,se plateste putin pe km , se lucreaza cu plata la termen nu pe loc ( adik faci transportul azi si dupa 15-30 de zile iti dau aia banii, caz fericit, caci deobicei astepti cel putin 60 de zile  ;D , chiar si pentru 300 $).Pe drum poti fi oprit si controlat de: politie , politia de frontiera, ARR,RAR,politia comunitara ( da, si ei au drept mai nou sa opreasca masini daca s-a incalcat vreo lege, dar au atributii limitate ), jandarmerie ( sper sa nu fiu uitat vreuna :D ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Aici notiunea de contract este un pic diferita. De fapt tu, ca proprietar de camion nu prinzi un contract la o companie. Real, tu te "angajezi" la acea companie cu tot cu camion.De oprit pe drum, te opreste politia doar daca te-au prins efectiv cu ceva. Nimeni de nu opreste doar asa de ochi frumosi. Pe linga Politie, te mai poate opri pe drum echipajul ministerului transportului, si astia tot un fel de politie. In rest, nimeni. De 2 ani de cind sofer aici in Canada, cu masina mica nu am fost oprit niciodata iar cu camionul am fost oprit doar de 2 ori si asta din cauza vitezei. Pe cintar (scale) am fost oprit de mai multe ori. Dar numai acolo.

Referitor la dobinda, de exemplu i-am cumparat nevestii o masina noua in leasing cu o dobinda de 0,9%, dobinda care nu se modifica sub nici o forma pe durata contractului. Asa am prins-o asa o duc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • VIP

Poti obtine un contract daca sti unde sa mergi ,de ex. LKW Walter , sunt multi care asa au inceput cu un camion si acum au 3 ,4  sau mai multe(bine au fost si alte vremuri acum nu stiu cat de usor obti, da poti) legat de camion poti avea si 10 si sa se strice toate deodata ,poti avea si unu si sa nu ai treaba cu el daca mergi in service mai des , normal ca se strica daca tragi pe ele pana le pui pe butuci ,dar daca mergi si ii faci revizia la timp si te ocupi de el ...nu ai treba . in America ,Canada din cate am vazut ii alta meoda acolo nu stiu cate firme sunt care sa aiba peste 100 de camioane nu vb de 1000, din cate vad mai mult tu esti patron/sofer adica ai camionul si cari remorcile la alte compani, gresesc? se merge mai mult pe metoda LKW Walter ,Frans Maas .si cum zice  kenworth, incerci, daca pierzi,dai faliment nu pierzi nimic o iei de la capat si sti unde sa fi mai atent,faza ii ca nu trebe sa concediezi pe nimeni ,cel mai bine (parerea mea) sa iti strangi bani si sa il iei cu bani jos ,ii mai greu da scapi de un cosmar(banca).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator Anonymous

  Salut!La mine in companie sunt cca 4000de camioane!Dintre care,nu stiu care este procentul exact dar suntem peste 1000de brokeri(owneri operatori,sau soferi proprietari).acuma,procentele sunt diferite de la o companie la alta,in unele companii sunt numai camioane de companie,soferii sunt doar angajati,in altele sunt numai brokeri!Thompson,de exemplu este o companie de owneri operatori 100%,acolo tu ai capul tractor,ei au remorcile dar tu platesti chirie pe remorca,cu alte cuvinte ai un contract de inchiriere cu ei si ei iti inchiriaza remorca pe termen lung(si iti dau si voiaje)!Acuma depinde de contractul pe care il ai,unele companii pot sa-ti impuna sa vopsesti camionul in culorile lor sau sa nu refuzi voiaje,eu nu m-as duce intr-o  "puscarie" din asta,la mine in companie camionul poate sa fie ce culoare vrei tu(si roz bonbon),poti sa scrii ce vrei pe el,singura obligatie este sa ai si sigla lor(un Rmare)pus undeva pe camion!Sunt multi care sub R-ul de la Robert si-au trecut numele companiei lor(toti avem cate o companie incorporata,aceasta companie mica are de altfel contractul cu Robert iar robert plateste aceasta companie pentru seviciile prestate).Compania mea de exemplu se numeste Transport Canadan(de la Canada si Dan)dar pe camion am scris Danny Boy,porecla mea in companie!O alta chestie buna este ca la noi in companie avem dreptul sa refuzam voiaje,daca este vreun voiaj care nu ne convine ii trimitem pe dispeceri la plimbare!E drept ca daca refuzi tot timpul voiaje te tin si ei minte si nu-ti prea mai ofera voiaje bune,ideal este sa impaci si capra si varza,eu de exemplu negociez tot timpul cu ei,cand mi se da cate un voiaj prost pun mana pe tel.si vorbesc cu dispecerul si ii spun:"tati,inteleg ca nu prea ai gasit pe nimeni sa-ti faca voiajul asta de 2 lei,eu ti-l fac numai pentru ca suntem prieteni si vreau sa te ajut,eu prea multi bani nu fac de pe urma lui,dar sper sa tii si tu cont de serviciul asta si sa ma uimesti cu un voiaj de vis data viitoare!daca nu,data viitoare cand mai ai jafuri de genul asta nu mai poti conta pe mine!"De cele mai multe ori functioneaza,dupa un voiaj prost primesc cateva voiaje bunicele sau unul foarte bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

   Salut!La mine in companie sunt cca 4000de camioane!Dintre care,nu stiu care este procentul exact dar suntem peste 1000de brokeri(owneri operatori,sau soferi proprietari).acuma,procentele sunt diferite de la o companie la alta,in unele companii sunt numai camioane de companie,soferii sunt doar angajati,in altele sunt numai brokeri!Thompson,de exemplu este o companie de owneri operatori 100%,acolo tu ai capul tractor,ei au remorcile dar tu platesti chirie pe remorca,cu alte cuvinte ai un contract de inchiriere cu ei si ei iti inchiriaza remorca pe termen lung(si iti dau si voiaje)!Acuma depinde de contractul pe care il ai,unele companii pot sa-ti impuna sa vopsesti camionul in culorile lor sau sa nu refuzi voiaje,eu nu m-as duce intr-o  "puscarie" din asta,la mine in companie camionul poate sa fie ce culoare vrei tu(si roz bonbon),poti sa scrii ce vrei pe el,singura obligatie este sa ai si sigla lor(un Rmare)pus undeva pe camion!Sunt multi care sub R-ul de la Robert si-au trecut numele companiei lor(toti avem cate o companie incorporata,aceasta companie mica are de altfel contractul cu Robert iar robert plateste aceasta companie pentru seviciile prestate).Compania mea de exemplu se numeste Transport Canadan(de la Canada si Dan)dar pe camion am scris Danny Boy,porecla mea in companie!O alta chestie buna este ca la noi in companie avem dreptul sa refuzam voiaje,daca este vreun voiaj care nu ne convine ii trimitem pe dispeceri la plimbare!E drept ca daca refuzi tot timpul voiaje te tin si ei minte si nu-ti prea mai ofera voiaje bune,ideal este sa impaci si capra si varza,eu de exemplu negociez tot timpul cu ei,cand mi se da cate un voiaj prost pun mana pe tel.si vorbesc cu dispecerul si ii spun:"tati,inteleg ca nu prea ai gasit pe nimeni sa-ti faca voiajul asta de 2 lei,eu ti-l fac numai pentru ca suntem prieteni si vreau sa te ajut,eu prea multi bani nu fac de pe urma lui,dar sper sa tii si tu cont de serviciul asta si sa ma uimesti cu un voiaj de vis data viitoare!daca nu,data viitoare cand mai ai jafuri de genul asta nu mai poti conta pe mine!"De cele mai multe ori functioneaza,dupa un voiaj prost primesc cateva voiaje bunicele sau unul foarte bun!

In Romania dupa un voiaj prost primesti inca 3 si mai proaste  ;D ;D ;D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator Anonymous

prietene daca vrei sa investesti ia-ti o camioneta de 7.5 (4400 de euro a luat patronul meu un mercedes din 2000, din germania,fara pat sau siroco), inalt-o la 4 m, ia-ti si o semiremorca sa ai volum total de 90 mc.

Avantaje consum mic(21.5 maxim ), cheltuieli mici si poti cara mrfa usoara la acelasi pret ca tirul. eu am lucrat pe asa ceva si faceam la 8000 de km pe luna lejer pe tara.

diferenta de consum cu/fara semiremorca e foarte mica. Daca mu gasesti incarcare si pt semiremorca renteaza sa mergi incrcat numai pe camioneta.

078840263

zaydafganu11_mai@yahoo.com(id mess)

daca vrei contacteaza ma pt detalii

vara merge bine polistirenul(ca intra 85 mc ca pe semiremorcile de megavolum).Ai fabrica la ploiesti(si vata minerala), CJ, B , Buzau.

Vatelina 2 fabrici la tm+scaune de logan pt pitesti de la spumotim

La Sb ai poliflex fabrica de burete si greiner mase plastice

eu zic ca i rentabil

si in plus poti sa cari numai pe camioneta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.