Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Un sfat ,va rog !


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Am o duba de 3,5 tone cu sarcina admisa 1300 si as vrea sa fac transport in romania si chiar extern .Pentru inceput nu am nici un contract si m-am gandit sa incep cu bursa .Ce parere aveti?Crede-ti ca as putea avea profit?/Astept opinii si sfaturi

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Asta sunt si eu curios sa aflu, pt ca sunt de vreo 3 ani prin Italia, am duba de vreo cateva luni, iar dupa ce'am achizitionat'o am aflat cu stupoare ca pt nivelul meu e IMPOSIBIL sa lucrez legal in italia, decat prin cooperative, care iti Impun reguli, absolut Aberante. Una e sa inscrii duba pe cooperativa lor, a doua e ca o poti folosi doar in interesul firmei si listaa poate continua ..... iar ca bani.... iti convine mai mult sa lucrezi ca angajat, decat ca Padroncino(colaborator).

Acest lucru m'a facut sa ma gandesc sa ma intorc in Ro, unde cel putin pot lucra, chiar daca in alte conditii( Fara Autostrazi, oameni mai putin seriosi, hoti pe toate drumurile... ) si pe bani ceva mai putini .

Deci as aveau si eu aceeasi curiozitate ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Conditiile sunt aceleasi peste tot..in mare parte!tu ca persoana fizica nu poi face transport,trebuie sa te alaturi unei cooperative(societate compusa din asociati cu acelas interes).Eu sunt in spania,am camionul meu complet dar e pe cooperativa ,desi e propietatea mea  (desi mi sa spus ca daca il inmatriculez pe numere de ro pot sa il trec pe mine)...si in transport de marfa sunt cam aceleasi conditii...banuiesc

iar viz-a-viz de bursa...nu stiu cat succes ai ,ca acolo majoritatea sunt curse de tonaj...mai mic mai mare..dar pt  dube..nu prea mi-a sarit in ochi vreodata!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Conditiile sunt aceleasi peste tot..in mare parte!tu ca persoana fizica nu poi face transport,trebuie sa te alaturi unei cooperative(societate compusa din asociati cu acelas interes).Eu sunt in spania,am camionul meu complet dar e pe cooperativa ,desi e propietatea mea  (desi mi sa spus ca daca il inmatriculez pe numere de ro pot sa il trec pe mine)...si in transport de marfa sunt cam aceleasi conditii...banuiesc

iar viz-a-viz de bursa...nu stiu cat succes ai ,ca acolo majoritatea sunt curse de tonaj...mai mic mai mare..dar pt  dube..nu prea mi-a sarit in ochi vreodata!

La fel e si in Italia, cu cooperative numai ca ei nu's interesati sa colaboreze cu unul ca mine, numai daca le aduc bani multi, si vor sa fie siguri de asta cerandu'mi un contract inainte de toate.

Tocmai de aceea am decis sa imi inscriu duba pe romania si deschid PFA si dupa aceea voi putea lucra linistit. Tinand cont ca in Ro e ceva mai simplu in comparatie cu Italia si cu Spania, din cate inteleg .

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

pai trebuie platita intrarea la cooperativa..ca asociat..depui si tu la fel ca si ceilalti pt k ai si tu beneficii din asta...e normal..dar daca te descurci mai bine cu pfa...de ce nu?!...mie nu imi place sa lucrez cu romania..eu aici in sp  mi-am facut tot..si de aceea mi se pare ,poate, mai rentabil..acum sti cum e...trebuie sa ai si un pic de noroc:) depinde unde nimeresti cu cine ce si cum...etc

Link to comment
Share on other sites

  • Members

pai trebuie platita intrarea la cooperativa..ca asociat..depui si tu la fel ca si ceilalti pt k ai si tu beneficii din asta...e normal..dar daca te descurci mai bine cu pfa...de ce nu?!...mie nu imi place sa lucrez cu romania..eu aici in sp  mi-am facut tot..si de aceea mi se pare ,poate, mai rentabil..acum sti cum e...trebuie sa ai si un pic de noroc:) depinde unde nimeresti cu cine ce si cum...etc

Depinde foarte multi de altii.... cel putin aici in Italia, varianta cu PFA'ul in Ro a ramas cam singura deocamdata ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Depinde foarte multi de altii.... cel putin aici in Italia, varianta cu PFA'ul in Ro a ramas cam singura deocamdata ;)

gandestete ca tu trebuie sa platesti pt licentele de transport..daca stai sa te gandesti...nu e un cost atat de mare eu chiar am vb cu cineva care le are in it pe cooperativa si mia zis ca e aceasi chestie ca aici in sp....platesti intrarea si aici practic e costul licientelor....oricum daca esti legat sufleteste de romania si ai deja ceva stabil acolo...e mai bine pfa...dar vreau doar sa te linistesc si sa iti spun ca nu te jegmaneste nimeni de bani..asa e cu cooperativele..sti cum e..dai un ban da stai in fata...eh..cam asa...platesti dar iti vine totul sub nas...nu mai platesti contabil pt modulele..pt calcul de tva la stat etc etc..recuperare tva nu mai stai ingrijorat ca nu fac plata clientii...ai totusi un statut(mai ales daca e o cooperativa serioasa..si de un capital cel putin mediu) app.pt cine nu intelege termenul de cooperativa(nu e coop de pe vremuri...e o institutie care reuneste asociati cu acelas scop comun..in cazul nostru transportu)etc...in fine eu ti-as putea scrie aici o gramada fiind in domeniu...insa sa nu mai stai cu gandu ca te "fura" de bani...asa e firesc...(ca sa nu speriem pe altii )....

Link to comment
Share on other sites

  • Members

gandestete ca tu trebuie sa platesti pt licentele de transport..daca stai sa te gandesti...nu e un cost atat de mare eu chiar am vb cu cineva care le are in it pe cooperativa si mia zis ca e aceasi chestie ca aici in sp....platesti intrarea si aici practic e costul licientelor....oricum daca esti legat sufleteste de romania si ai deja ceva stabil acolo...e mai bine pfa...dar vreau doar sa te linistesc si sa iti spun ca nu te jegmaneste nimeni de bani..asa e cu cooperativele..sti cum e..dai un ban da stai in fata...eh..cam asa...platesti dar iti vine totul sub nas...nu mai platesti contabil pt modulele..pt calcul de tva la stat etc etc..recuperare tva nu mai stai ingrijorat ca nu fac plata clientii...ai totusi un statut(mai ales daca e o cooperativa serioasa..si de un capital cel putin mediu) app.pt cine nu intelege termenul de cooperativa(nu e coop de pe vremuri...e o institutie care reuneste asociati cu acelas scop comun..in cazul nostru transportu)etc...in fine eu ti-as putea scrie aici o gramada fiind in domeniu...insa sa nu mai stai cu gandu ca te "fura" de bani...asa e firesc...(ca sa nu speriem pe altii )....

Multumesc pt toateaceste explicatii Alina, dar stiam deja, problema e ca ai inteles gresit sau nu m'am exprimat eu corect.

Problema in cazul meu e ca nu vor sa ma accepte fara un contract, nu ca nu as fi eu de acord sa platesc , intelegi ...?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Multumesc pt toateaceste explicatii Alina, dar stiam deja, problema e ca ai inteles gresit sau nu m'am exprimat eu corect.

Problema in cazul meu e ca nu vor sa ma accepte fara un contract, nu ca nu as fi eu de acord sa platesc , intelegi ...?

Fara contract...evident ca nu poti lucra!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.