Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Salvat de cabina autocamionului sau Volvo


CALIN

Recommended Posts

  • Administrators

          104_SH_TonVanBrakel120_w.jpg   

Ton van Brakel din Olanda a lucrat toata viata ca sofer de autocamion. Pe 16 iulie 2007 viata i-a fost schimbata în mod dramatic. Peste cabina lui s-a rasturnat un container, iar astazi el nu se mai poate deplasa fara ajutorul cârjelor. „Dar sunt în viata, si asta datorita cabinei Volvo. Nu am nicio îndoiala în privinta asta”, spune el.

Era o dimineata obisnuita. Ceasul a sunat trezirea si dupa ce s-a barbierit, si-a luat micul dejun si ramas bun de la Edith, sotia sa, Ton van Brakel s-a Îndreptat spre serviciu. Ziua însa urma sa fie cu totul altfel decât zilele obisnuite.

„Condusesem cu o remorca goala pâna în Belgia, pentru a ridica o comanda de marfuri vrac. În timp ce decuplam remorca, am observat ca cerul devenea tot mai înnourat si am vrut sa ma întorc în cabina înainte sa înceapa ploaia”, ne spune interlocutorul nostru.

În drum spre iesire, cerul s-a înnegurat si mai tare si vântul a început sa bata atât de tare, de parca urma sa vina o furtuna. Ton van Brakel conducea foarte, foarte încet, de-a lungul unui sir de containere depozitate.

„Tocmai trecusem de prima denivelare pentru reducerea vitezei, când am auzit un zgomot asurzitor. M-am uitat în oglinda retrovizoare si am vazut containere goale aruncate în toate partile de vântul teribil, ca niste cutii de carton, încât nu-mi venea sa cred. Prima mea reactie a fost sa virez dreapta, ca sa nu fiu lovit”.

Deodata, Ton van Brakel a simtit cum cabina sa este izbita de un obiect.

„A fost un impact îngrozitor si când mi-am recapatat cunostinta mi-am dat seama ca fusesem lovit de un container. Peste tot erau cioburi si nu ma puteam misca pentru ca picioarele îmi erau prinse între panoul de bord si scaun”.

Cuprins de panica, Ton van Brakel a început sa strige. Dar nimeni nu-l putea auzi prin furtuna asurzitoare.

„Am apucat o patura la care puteam ajunge si mi-am acoperit capul. M-am gândit macar sa nu mai vad ce se întâmpla, în caz ca si alte containere ar fi zburat catre mine”.

Nu putea ajunge la telefonul mobil si a ramas blocat pâna când alti soferi de camion au venit si si-au dat seama ca are nevoie de ajutor. Dupa o jumatate de ora a auzit sunetul sirenelor apropiindu-se.

„Primul meu gând a fost „În sfârsit o sa primesc ajutor!”

Dar nu a fost chiar atât de simplu. În primul rând a durat destul de mult pâna când echipele de salvare au ajuns la autocamionul sau. Au trebuit sa vina pe jos, pentru ca peste tot era plin de containere. Iar când au ajuns la autocamion, le-a fost destul de greu sa intre în cabina.

„Am fost tot timpul constient si mi-a fost foarte greu sa-mi pastrez calmul. Mai ales când l-am auzit pe doctor spunând „Trebuie sa-l scoateti chiar acum, sta acolo de prea mult timp”. Mi-am dat seama ca daca nu ma vor scoate mai repede, vor trebui sa-mi amputeze picioarele”.

Sursa:  volvo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • Members

Se poate spune ca a avut noroc ca a fost caroseria buna, dar se poate spune si ca a avut noroc ca nu a fost containerul plin ;).Adevarul e ca astfel de accidente se pot evita...cum ? ....foarte simplu : containerele goale sa fie puse la un loc, deoparte de cele pline , ci nu peste ele .Ei ( cei responsabili cu depozitarea containerelor) trebuiau sa stie ca exista posibilitatea ca acele containere goale sa fie rasturnate de rafalele puternice de vant ( probabil ca au avut parte de astfel de vanturi puternice). Deci ,GRIJA MARE ATUNCI CAND TREBUIE SA DEPOZITAM CEVA !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Anonymous

  Containerele sunt intotdeauna depozitate pe caprarii:,goalele,cu goalele,plinele cu plinele,20'cu 20',40'cu 40',high stress-urile cu high stress,high cube cu high cube,tankerele cu cisterne,flexi-tank-urile cu flexi tank-uri,reef-erele la refrigerate,daca sunt materii "Dangeroase"la materii dangeroase(si asezate daca se  poate pe clase(nu o sa pui explozibili cu corozive) si totul se aranjeaza pe companii maritime(nu o sa pui maersk impreuna cu happag,de exemplu,decat daca cele din urma au fost inchiriate de catre maersk sau vice-versa).containerele pline nu cred ca ar fi zburat(decat daca ar fi fost relativ usoare sau daca vantul ar fi fost extrem de puternic)Dar daca ai "Norocul"sa prinzi un vant atat de puternic incat sa zboare un container de 30Tatunci de poti astepta la orice,inclusiv sa ti se prabuseasca o casa pe camion!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Members

Depinde si unde a lovit cabina pentru ca din poza nu se vede prea mult.

Daca ar fi cazut direct pe cabina nu cred ca avea vreo sansa sa scape(din cate stiu eu un container gol are in jur de 4 tone).

Totusi mie imi suna putin a reclama din moment ce sursa e volvo.com.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.