Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

sesizare pentru domnii de la ARR


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

buna seara,am revenit pe forum ptr a va detalia prb mea.am facut acum cateva zile o sesizare si mi sa spus sa scriu pe forum necazul care-l am dar si numele firmei.deci:firma se numeste S.C. Int.Transporte Popovici S.R.L. cu sediul in Sfantu Gheorghe,jud.Covasna.sant angajat la ei din 25.05.2010 si am rezistat pana acum acestor presiuni si anume,de a merge ilegal pe drumurile europene.conducerea firmei a spewcificat la o sedinta ca nu accepta depasirea programului sau folosirea altor mijloace ptr a respecta prg de condus si cel de pauza dar ca acei soferi care vor si doresc din propie initiativa sa se foloseasca de mijloace ilegale sant liberi sa o faca dar pe raspunderea lor.ceea ce inseamna ca amenda este platita de catre sofer iar cursa este facuta pentru buzunarul firmei.repet,am rezistat pana acum si mi sau dat curse scurte ptr a nu face km,numai ptr faptul ca nu vroiam, sa depasesc prg.acum sa va spun si de ce nu am mai rezistat in acest sistem,ptr ca am fost dat jos de pe masina,fortat,si trimis acasa.motivul?am primit o cursa de 3600 de km,care coordonatorul de transport mia zis ca este cursa vietii mele.aceasta cursa a fost din Grecia de la Athena,prin Kavala(o loc din N greciei de unde am incarcat struguri),Sofia,Bechet,Nadlag,Budapesta,Wiena,Nurnberg,Koln,Liege,Bruxelles,Calais,Londra si trebuia sa o fac in 4 zile!!!!!!!ceea ce este imposibil,respectand prg.in acest caz am fost silit sa merg peste cele 90h,fara sa fac pauza de 24h la sf.de saptamana.primind aceste ordine de la coord.de transp. l-am intrebat daca isi asuma raspunderea ptr aceste fapte sau mai bine zis acest ordin si va platii amenda pe care urma sa o iau daca eram prins pe traseu.si mia zis ca DA,isi asuma si sai dau GAZ GAZ GAZ pana la Londra.e,dupa terminarea cursei am fost adus la Antwerpen si am incarcat ptr Lannach,unde are sediul,unul din sedii,speditia Express Interfracht si am fost dat jos de pe masina si trimis acasa.asta se intampla pe 14.10.2011 si de atunci stau acasa asteptand sa fiu trimis la lucru dar se pare ca seful din Sf.Gheorghe care se ocupa de soferi prefera sa nu ma mai trimita,motivand ca nu are ce masina sa-mi dea.in cadrul firmei sa-u introdus de curand mai multe reguli,printre care si aceea ca soferii vor sta pe comunitate 6-7 sapt si 1-2 sapt acasa dar se pare ca se aplica numai ptr unii dintre colegi.si acuma ma tine acasa,fara servici,fortandu-ma sa plec eu fara a ma da ei afra,fiind obligati sa-mi dea somaj,fara a mai putea sa angajeze alti soferi.si mai sant si alte nereguli cu consum,cu unele taxe care soferul le plateste cu bani cash iar firma nu deconteraza pe motiv ca trebe decontata de speditie iar soferul nu mai vede acei bani.santem platiti la km,lucru ilegal si si din acei putini km pe care-i facem se taie pe moitiv ca speditia plateste doar un nr de km(traseele sant facute de speditie pe prg M&Guide si calculate din centru in centru si la fiecare cursa apar diferente care sant scazute din totalul km efectuati).as dorii foarte m,ult ca domnii de la ARR care sper sa citeasca aceste randuri sa efectueze un control la aceasta firma,ca nu sant singurul cu prb,si sa faca dreptate sa nu mai fim folositi ca niste sclavi ca pana la urma este viata noastra in pericol dar si a celorlalti participanti la trafic.recent sa intamplat o nenorocire langa Mako in Ungaria unde 14 oameni au murit nevinovati ptr ca un sofer a fost bolnav si obligat sa mearga in cursa.VA ROG,DOMNILOR DE LA ARR,LUATI MASURI PENTRU A STOPA ACESTE NENOROCIRI LA CARE SANTEM SUPUSI CU TOTII.cu speranta ca voi fi ascultat si ca se va face ceva in aceasta prb,va multumesc ptr timpul acordat citiri acestiu mesaj.o seara placuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator Anonymous

domnilor de la  ARR  ce aveti de facut este foarte simplu iar noi stim  in mare parte de presiunile la care trebuie sa va aplecati  dar de fiecare data cind se intimpla ceva  sunteti si voi responsabili  .va rog      luati exemplui celor din vest    opriti masinile  si pina nu se plateste amenda  sechestrati-le  pentru ca atunci  patronul firmei va fi `direct interesat  ca sa mearga legal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

stimate coleg eu am o intrebare pt tine...ce te retine la acea firma,de ce te cramponezi sa continui la ei daca sunt asa conditi de munca.sunt atitea firme care ofera munca pe comunitate in conditii totusi NORMALE(daca se poate spune ca e normala acesta viatza).pe ejobs imi vin saptaminal oferte de munca pentru comunitate.asa ca recomandarea mea este...UITA ACEA FIRMA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Sunt salariat la aceasta firma SC INT. TRANSPORTE POPOVICI SRL de mai bine de 1 an de zile. Nu stiu caror domni de la ARR sa ne adresam, deoarece domnii din Sf. Gheorghe , salariati ai ARR-ului, la fiecare angajare pe care o face aceasta firma participa la cursurile de initiere unde ni se spune de catre domnul director Liviu Damian ca vom incarca programul , ca suntem platiti la kilometru, fara diurna pentru zilele in care nu se poate circula si pe care noi le petrecem in cabina, dansii( domnii de la ARR) fiind partasi la aceste lucruri. A VAZUT CINEVA CAMION DE LA ACEASTA FIRMA OPRIT DE ARR DIN COVASNA PENTRU CONTROL DE RUTINA ??? De asemenea, la aceasta firma nu se tine cont de normativele prin care se calculeaza FAZ-urile? Este legal sa se impute motorina (fara acte justificative) din diurna pe care o incasam pe motiv ca MAN-ul TGX consuma 24 l % si 0.5 l % per tona indiferent de sezon, chiar daca pe timp de iarna masina stationeaza cu siroco-ul pornit si 80% din cursele unei luni sunt pe teritorul Elvetiei ? Cine stabileste acest consum ? Legea sau firma? In aceasta situatie cui ma adresez? ARR-ului, ITM-ului sau TRIBUNALULUI ? Multumesc pentru ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

fratilor, singura situatie in care ne putem gasi dreptatea este sa-i inregistram pe ascuns cind ne cer aceste chestii sau cind ne debiteaza ca suntem obligati sa dam peste program etc. etc., dar din pacate din ce stiu eu inregistrarile nu sunt acceptate la tribunal pe motiv ca sunt nelegale sau sunt facute fara mandat. Asa ca Dumnezeu ca mila...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna stimati colegi nici pe departe nu sunt vinovati domnii de la arr cintar sau alte autoritatii isi fac meseria caci fiecare din noi avem un vecin un prietenca re cunoastem situaria rezolvarea..sus guvernullllllllllca li se impune si lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

colegii cu tot respectul cuvenit....dai in judecata cu un avocat bun si ai sa castigi dar nu in localitate, ci la bucuresti..sunt avocati pe legislatia muncii,si iti spun ca sunt foarte buni...si chestia cu iesitu in strada am patit-o eu colegule.........am blocat cenatura ,,,atunci nu faceam externu....si colegii de la extern vroiau sa mearga la desc ,,, si nea obligat politia sa deblocam drumul.....si uite asa s-a facut o bresa mare in blocaj ca multi au fugit ,deoarece politia i-a amenintat ca le ia permisele si am ramas o mina de fraieri.....cea mai buna solutie ar fi fost sa nu iesim la munca..........nu sa blocam ca este ilegal........sa nu mergem la muncadeloc...dar nu ai cu cine,,,doar suntem romani.........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Saracia si problemele ii imping pe soferi sa munceasca in aceste conditii si degeaba tipa unul daca 1000 accepta.In 

transporturi in Romania sunt foarte multe probleme insa nimeni nu face nimic,ar trebui inregistrati si dati direct la tv pt k la noi incepand cu ARR,POLITIE,JUSTITIE in mare majoritate sunt corupti sau incompetenti si soferii lasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Total de acord cu clegul  CNA25.

Imaginati-va ce ar insemna cateva zile de pauza pentru toata romania.

Atunci sigur vom fii auziti si bagati in seama,sper si respectati pentru ceea ce facem.

In speranta de mai bine,va urez drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu cred ca cea mai buna solutie ar fi ca toti colegii de la firma respectiva sa demisioneze....de ce sa blochezi drumurile? Poate altii au nevoie de acel drum mi se pare ilegal. In ce instanta sa mergi? Crezi ca ARR ca institutie are ceva de castigat ca face lumina in acest caz, iar daca nu are nimic de castigat nu va misca un deget....televiziune? avocati? nu cred ca mediatizarea va produce vreo reactie. Colegilor, sunt sofer (si fata de altii am coloana vertebrala...dreapta) si eu am trecut prin astfel de tratament la o firma de transport, credeti ca pe cineva de acasa care vede la televizor sau pe cineva din ministerul transporturilor (am scris cu litera mica intentionat din cauza lipsei de respect pe care o am pt acest "minister") intereseaza de programul soferului? Sa fim seriosi cred ca majoritatea oamenilor care nu au mers cu un camion nici nu jtiu ce e ala program...deci nu impresionam pe nimeni asa ...nu va prinde la public si daca nu captam publicul n-am facut nimic. Vrem dreptate nu? Pai hai sa fim odata si pt totdeauna uniti cu adevarat si sa ne facem singuri dreptate daca Arr-ului ii e frica sa intervina sau probabil e pe listele de plata a "patronilor" respectivi. Ce poate fi mai rau decat un patron cu sa zicem 200 de camioane care nu are si nici nu va mai putea angaja soferi pt ca a fost el "jmeker" si "jupan" si a furat de la soferi. Ca asta e furt dragi colegi.. sa impui un consum unei masini, pe care evident n-a facuto nici el nici ma-sa sa jtie cat consuma(evident pretext) pt ca mai apoi sa iti bage direct mana in buzunar sa iti ia niste bani pe care el stie ca ii fura si ca nu e asa si noi sa tacem din gura???? DE CE? Om fi mai prosti? Om avea ceva in minus fata  de "patron"?? Nu cred....cred avem in minus doar coloana vertebrala o mare parte din noi. Si asta ne costa scump... In final ideea e ca daca nimeni nju se implica ARR POlitie, instante judecatoresti, ce drepate mai asteptam?? Oare nu ne-am trezit inca? Nu ne va face nimeni dreptate niciodata si pt a salva aceasta breasla va trebui sa actionam noi nu altcineva?? Sa-i lasam fara soferi pe nenorocitii astia, sa vedem daca pot sa conduca singuri si firma si cele 200 de camioane. Nu cred ...dupa 2-3 luni cand intra in faliment sa vedeti cum au sa vina cu cel mai mare respect pt sofer pt ca soferii duc greul in spate si soferul e "ambasadorul" firmei la care lucreaza. Drumuri line tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

stimate coleg eu am o intrebare pt tine...ce te retine la acea firma,de ce te cramponezi sa continui la ei daca sunt asa conditi de munca.sunt atitea firme care ofera munca pe comunitate in conditii totusi NORMALE(daca se poate spune ca e normala acesta viatza).pe ejobs imi vin saptaminal oferte de munca pentru comunitate.asa ca recomandarea mea este...UITA ACEA FIRMA.

De ce trebuie sa lucrez in alta tara?De ce comunitate?Se poate lucra si in tara ,curat si cinstit si fara probleme!De acord ca trebuie sa uite de aceasta firma.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

vad ca sunteti porniti impotriva companiilor de transport. Intr-adevar exista societati care nu cer respectarea timpilor Reg 561,corect acelea au o problema si trebuie sa raspunda pentru greselile comise sau dinadins comise. Dar sa recunoastem ca sunt si soferi care nu fac aceasta breasla mandra de existenta lor.

Vorbeau colegii de consumul camioanelor ca sunt impuse de firme niste standarde....Nu sunt impuse de firmele de transport aceste standarde sunt impuse de Producatorul masinii si inscrise in cartea masinii depinzand de marca intre 24-27l /100 consum fara incarcatura si 0.5l pe tona. Asadar exista persoane care se pot inscrie in acest consum, de ce altii nu pot? Va intreb ,banuiesc ca aveti masini mici de familie, cand cumparati o masina personala intrebati pe vanzator de consum? sa spunem ca un VW golf5 diesel consuma 6l/100 km, date fabricant. Daca imprumutati masina unui prieten si vine cu un consum de 15l/ 100km , nu ii spuneti nimic???

Intelegeti ca societatile de transport nu sunt fundatii de binefacere, sigur cele care nu respecta legile si cele care asupresc pe cei care ii sunt salariati nu trebuie sa mai existe, dar nu cred ca 100% toate societatile sunt asa, cum nici 100% din soferi nu sunt demni de aceasta meserie.

Cati dintre soferii de pe acest forum au avut in gand sa isi porneasca propria firma, nu cred ca ii impiedica cineva, poate doar bataia de cap a actelor si a banilor neancasati de viitoarea societate!!!!!!!111

Sunt dispecer si va rofg sa ma credeti ca platile le fac la zi, atat diurna cat si salariu pe tara, nu se impute lipsa de motorina dar nu se accepta nici obraznicia. Insa nici un sofer nu  ma intreaba cat bani sunt de incasat sau pierduti la firmele care au dat faliment? De ce? Orice firma trebuie sa inregistreze profit, asta este menirea economica a oricarei afaceri. Daca nu produce firma nici nu are de unde sa plateasca la fel ca unui om caruioa nu i se da salariul nici nu are de unde sa cumpere. Am cunoscut soferi care seara sunau ca au intrat in tara si dimineata apareau la ploiesti.Nimeni nu i-a fortat, spuneau ca le e dor de familie, ii cred e o meserie grea.

Dar amenda pentru nerespectarea reg 561 cine o incaseaza pt genul asta de caz? Firma. De ce?

si referitor la tonajul de incarcare in semiremorca orice sofer care se pretinde a fi profesionist efectueaza un curs IFPTR o data la 4 ani in urma caruioa el invata modul de repartizare a incarcaturii pe axe, perioadele de conducere di timpii de odihna la fel si condusul economic, pentru ca defapt prin stilul de a conduce nu il fura pe patron ci pe el se fura, deoarece firma nu va mai avea bani sa sustina pierderi

daca aveti intrebari legate la modul de organizare a unei soc de transport nu ezitati a le posta.

repet, nu agreez companiile care nu joaca corect atat timp cat salariatii joaca corect. Daca acest lucru nu se intampla a dica a fii corect si disciplinat, fiecare va raspunde de modul sau de actiune.

Drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

domnilor de la ARR,  am 25de ani de soferie, am vazut lumea la volanul camionului, ,ma doare sufletul cind vad ca ieu si colegii mei de suferinta, sintem batjocoriti de ARR ,POLLITIE SI PATRONI, RIDE EUROPA DE NOI,  , stiti ce sa sa spune in spania, franta,italia,  politia romana -spagari-mafioti oameni fara caracter,va rugam sa luati masuri contra  firmrlor de transport care nu respecta legislatia, si nu va vindeti  ,aveti dignidade, reprezentati ROMANIA nu  reprezentati  firmele de transport, din romania  .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru rotrans!

Sunt de acord ca o firma de transport trebuie sa inregistreze profit,dar trebuie sa fii de acord ca sunt firme(majoritatea)care vor sa inregistreze profit cu orice pret,mergand pe principiul ca soferul este "piesa de schimb".Eliminati intai plata la km si dupa aceea impuneti soferilor normele de lucru specifice fiecarei firme de transport.Nu puteti impune aceste reguli unui nou angajat,atata timp cat de la angajare se incepe cu o ilegalitate,respectiv plata la km.

Si mai trebuie sa fii de acord cu ceva:sunt dispeceri care habar nu au cum se calculeaza traseele prin Europa,nu sunt la curent cu restrictiile de circulatie de prin Europa,dar ei se angajeaza la niste curse imposibile fortand soferul sa treaca peste programul de condus.

Nu poti vorbi despre lipsa de profesionalism a unor soferi fara sa-i amintesti aici si pe acei dispeceri incompetenti.

Am lucrat pana nu de mult la o firma olandeza care avea vreo 100 de camioane si doar 2 dispeceri.Ei bine n-am ce zice jos palaria pentru ei.Erau bine pregatiti din toate punctele de vedere,avand in vedere ca au lucrat si soferi fiecare vreo 5-6 ani,informau soferii permanent asupra restrictiolor de circulatie ba chiar te informau permanent asupra traseelor de evitat(mai ales pe Germania) din cauza aglomerarilor,te atentionau asupra programului de condus, fiecare cursa era atent pregatita din toate punctele de vedere,repet jos palaria.Erau prezenti la birou de dimineata de la 7 pana seara la 8,iar in weekend faceau cu schimbul cate unul,nu mai amintesc ca pute-ai sa-i suni la orice ora din noapte pentru orice fel de problema.Sistemul de lucru al firmei era foarte bine pus la punct,incepand de la plata autobenzilor pana la modalitatile de alimentare combustibil sau service in orice colt de Europa.

Vreau sa vad o singura firma de transport din Romania care se ocupa in detaliu de aceste lucruri.Atunci cand oferi conditii de lucru rezonabile mi se pare corect sa ceri profesionalism,dar cand incepi lucrul cu o ilegalitate nu poti avea pretentii sa ai soferi first classe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

vad ca sunteti porniti impotriva companiilor de transport. Intr-adevar exista societati care nu cer respectarea timpilor Reg 561,corect acelea au o problema si trebuie sa raspunda pentru greselile comise sau dinadins comise. Dar sa recunoastem ca sunt si soferi care nu fac aceasta breasla mandra de existenta lor.

Vorbeau colegii de consumul camioanelor ca sunt impuse de firme niste standarde....Nu sunt impuse de firmele de transport aceste standarde sunt impuse de Producatorul masinii si inscrise in cartea masinii depinzand de marca intre 24-27l /100 consum fara incarcatura si 0.5l pe tona. Asadar exista persoane care se pot inscrie in acest consum, de ce altii nu pot? Va intreb ,banuiesc ca aveti masini mici de familie, cand cumparati o masina personala intrebati pe vanzator de consum? sa spunem ca un VW golf5 diesel consuma 6l/100 km, date fabricant. Daca imprumutati masina unui prieten si vine cu un consum de 15l/ 100km , nu ii spuneti nimic???

...

In general nu sunt impotriva celor spuse de tine totusi, te rog frumos, arata-mi si mie acea carte a masinii care indica si garanteaza (garanteaza, atentie) consumul masinii. Te rog, retine ca nu am specificat un anume consum, ci am spus la general, "consumul". Si spun consumul garantat pentru ca daca nu este garantat de constructor, atunci nu vad cum un manager il poate pretinde de la un sofer sau mai mult, cum ar putea retine din bani bazandu-se pe acesta.

Ar fi instructiv de vazut, consumul asta garantat de constructor. Atat pentru camioane cat si pentru autoturisme.

Te rog, scuza-mi neincrederea, dar la cate vrajeli vad pe forumul asta, atat din partea managerilor (fie ei dispeceri sau patroni) sau din partea soferilor, nimic nu trebuie luat de bun.

Drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • Members

Pentru rotrans!

Sunt de acord ca o firma de transport trebuie sa inregistreze profit,dar trebuie sa fii de acord ca sunt firme(majoritatea)care vor sa inregistreze profit cu orice pret,mergand pe principiul ca soferul este "piesa de schimb".Eliminati intai plata la km si dupa aceea impuneti soferilor normele de lucru specifice fiecarei firme de transport.Nu puteti impune aceste reguli unui nou angajat,atata timp cat de la angajare se incepe cu o ilegalitate,respectiv plata la km.

Si mai trebuie sa fii de acord cu ceva:sunt dispeceri care habar nu au cum se calculeaza traseele prin Europa,nu sunt la curent cu restrictiile de circulatie de prin Europa,dar ei se angajeaza la niste curse imposibile fortand soferul sa treaca peste programul de condus.

Nu poti vorbi despre lipsa de profesionalism a unor soferi fara sa-i amintesti aici si pe acei dispeceri incompetenti.

Am lucrat pana nu de mult la o firma olandeza care avea vreo 100 de camioane si doar 2 dispeceri.Ei bine n-am ce zice jos palaria pentru ei.Erau bine pregatiti din toate punctele de vedere,avand in vedere ca au lucrat si soferi fiecare vreo 5-6 ani,informau soferii permanent asupra restrictiolor de circulatie ba chiar te informau permanent asupra traseelor de evitat(mai ales pe Germania) din cauza aglomerarilor,te atentionau asupra programului de condus, fiecare cursa era atent pregatita din toate punctele de vedere,repet jos palaria.Erau prezenti la birou de dimineata de la 7 pana seara la 8,iar in weekend faceau cu schimbul cate unul,nu mai amintesc ca pute-ai sa-i suni la orice ora din noapte pentru orice fel de problema.Sistemul de lucru al firmei era foarte bine pus la punct,incepand de la plata autobenzilor pana la modalitatile de alimentare combustibil sau service in orice colt de Europa.

Vreau sa vad o singura firma de transport din Romania care se ocupa in detaliu de aceste lucruri.Atunci cand oferi conditii de lucru rezonabile mi se pare corect sa ceri profesionalism,dar cand incepi lucrul cu o ilegalitate nu poti avea pretentii sa ai soferi first classe.

  bravo bine spus , est mare . jos palria ... si ca se incarca camionul pina nu mai poate pleca de pe loc ca sunt rotile patrate de tonaj si jeme sarcul cind demareaza si creste consumul ca ai 40 de t , cum este a consumat camionul , ai furat motorina , sau ca mergi incet ca daca ii dai talpa consuma troaca .. bravo jos palria
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • Members

CNA25 are dreptate! NU trebuie sa blocam drumurile! IN NICIUN CAZ! dar Baiatuldelacolt, asa cum am spus si eu are iar perfecta dreptate: SA NU IESIM LA MUNCA : adica un fel de greva; Cu probele in mana:Card descarcat la o alta firma decat cea la care lucrati,diagrame copiate, foi de parcurs si chiar inregistrari video sau voce, mers la tribunal. Un coleg spunea de avocati buni!Buni ar trebui sa fie toti,tinand cont ca sunt avocati, mai ales cu probele date mura in gura,dar multi sunt parsivi:adica iau banii de inceput si apoi spun ca nu s-a putut face nimic din cauza unei chichite. 2- pot fi corupti, ceea ce mi s-a intamplat si mie, dar eu totusi am fost chemat a 2_a oara la negocieri cu o firma de renume, mi-au dat bani frumosi ca sa inchei 2 litigii cu ei pentru numele lor, Apoi , judecatorii pot fi si ei corupti, ceea ce mi s-a intamplat.3- daca scrieti la ITM, si ei aranjeaza lucrurile inaintea altcuiva, luandu-si spaga si invatand firmele ce sa faca. ARR-ul are cea mai mica vina, adica nu cred ca risca vreunul salariul, postul, pentru ca ei traiesc din amenzi. cred ca sunt prea putini cei care risca asa ceva. deci , Solutia este sa ne unim in vreun fel si sa refuzam orice contract de munca ce nu e legal/ adica sa aiba specificat despre orele suplimentare, Actul Aditional despre DIURNA in care sa se specifice exact diurna acordata pe zi in Extern, salariul pentru un sofer profesionist, Nu pentru necalificati, plata analizelor medicale, La 5 ani ,-plata atestatelor,plata cardului tahograf SAU CAND NEGOCIATI , SA specificati ca aveti aceste acte si vreti un salariu corespunzator,mai mare. ASTA inseamna NEGOCIERE, Nu : ,,va dam salariu minim pe economie si 1200 salariu,, care de fapt este diurna ce o recupereaza de la STAT, adica stau acsa langa neveste, copii, poate chiar langa ale noastre! si mai si castiga de pe urma noastra. NU dati SPAGI Dispecerilor sau asa-zisi Dispeceri care habar nu au cum se face un consum la masina mica si care calculeaza distantele curselor pe Calculator. bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Domnule Rotrans

Chiar daca a trecut ceva timp de cand ai postat in acest topic ,poate din greseala  vei citii pe aici si vei avea bunavointa a raspunde

  1 -  Ai mentionat ca , consumul respectiv ce tu l-ai scris e impus si de firmele constructoare , rugaminte mea care

      e , poti sa-mi arati un singur ex. de firma care nu ca impune, ci estimeaza consumul respectiv ?sau ori ce alt

    consum ??

  2 - Si aici vreau sa fiu  bine inteles ( NU sunt deacord cu furtul de motorine ) in momentu in care firma are echi-

      pate masinile cu g.p.s. si se vede clar ca soferu nu fura motorina, DE CE i se imputa ? firma nu-si baga la cheltuieli motorina consumata ? sau trebuie sa recupereze de undeva suma cu care a taxa sub pretul pietei transportul respectiv ,

3 -  Ai facut referire ca de ce soferu nu-si bate capul sa-si faca propia firma , domnule , nici in germania nu toti soferii detin propiile camioane , si acolo exista salariati ,atat ca acolo firma nu-si permite sa impuna un consum al camionului , acolo e ceva estimativ in care soferu cat de cat trebuie sa se incadreze nicidecum o litera de lege si in momentu in care prin absurd sa spunem ca nu a reusit ( ceea ce nu se intampla pt consumurile sunt cu bun simt si la real ) nu vei vedea neamt plecand acasa cu salaru diminuat

  4 - Soferu trebuie sa fie constient ca firma are pierdere legat de beneficiar ???  sincer personal ma lasa rece , ce ma intereseaza personal e sa ajung la termenu indicat pt sa nu existe penalizari la firma de la beneficiar , sa nu aduc prejudici firmei si sa-mi fac datoria pt care sunt platit,daca firma nu stie sa-si recupereze datoriile nu e problema soferului, eu copiilor pe masa nu le pun liste cu firme intrate in insolventa pt nu-i pot hranii cu hartii

as fi curios cati dispeceri ar tolera sa mearga acasa cu salariu ciuntit pt firma nu a stiut sa-si recupereze banii

  5 - Legat de program , aici sant multe de spus , -a)sant firme care ele impun depasirea de prog pt un profit per  camion cat mai mare si de multe ori inconstienta asta il va costa tot sofer , fie ea si o amenda pt i se va imputa la salar  -diurna , ca sa nu mai spun de un accident si fara victime , asigurarile se retrag si soferu e bun de plata

  -  b )  sant soferi care in dorinta lor de a face cati mai multi bani si STIIND ca li se va deconta km respectivi , incalca bucurosi legea pt un buzunar mai plin, nu vreti sa aveti probleme de genu asta ??? simplu , nu se deconteaza km. si motorina imputata ,asta daca chiar se vrea ,,dar greu de crezut asta  .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Pentru "scorpion2"

Si eu sunt in situatia ta "scorpion2" (si nu de azi de ieri ci de mai bine de 10 luni. Si mie mi-au recomandat "prietenii" ca ... daca nu-ti convine,

nu stai.

Asta nu este solutie. De aceea dam de acelasi lucru oriunde ne-am duce.

Nu cel care respecta legea trebuie sa se dea la o parte din drumul celui ce nu o respecta pentru ca in felul asta lasi un rau mic afara din raza

ta de vizibilitate dar el creste si te loveste mai tarziu ca un bumerang pe care l-as arunca eu azi si te loveste pe tine cine stie cand.

In "ecuatia" (ca sa nu-i mai zic "problema") asta a noastra sofereasca vina apartine 69% acelui reprezentant al Societatii (civile) care se

numeste "Stat", 30% intreprinderilor (de transport) si 1% "lucratorului mobil" (fals pastrat in denumire ca "sofer")

Juridic, nu angajatul (pus in regim de dependenta de "contractul individual de munca", deci de "executant de ordine") este cel care trebuie

sa controleze timpii de lucru (inclus in asta si timpii de conducere) ci antreprenorul.

In practica insa vad ca se pacalesc ei nemtii, francezii, englezii ( nu mai zic de latini).

Problema principala la romani (departe  de a fi vorba doar despre "lucratorii mobili", dar pe noi, necunoasterea asta ne produce cele mai

ale naibii "fripturi") incepe de la aceea ca ei nu cunosc "Drept", ca merg prin Viata "pe babeste" (iar asta, cum spuneam este ...bumerang

curat.

"Dreptul" nu gireaza "legitima aparare" din consideratia ca suntem "fiinte sociale" iar in cadrul societatii trebuie sa aplicam fiecare doar ceea

ce obtinem autorizatie (electricianul pune becuri, chirurgul opereaza, brutarul face paine iar politaiul arbitreaza in aplicarea legii).

Problema este ca chiar ARR-ul este primul care uita ca "lucratorul mobil" nu este "sofer" ci este "si sofer". Uitand chiar ei, de sus, asta

se trece la o aplicare uniforma a legii asupra a tot ce misca pe "drum public".

"Lucratorul mobil" in toate perioadele de timp cand conduce autovehicul aflat sub incidenta "tahografului" nu-si este sofer sie-si ci unei

terte persoane. Singurul care-si este "sofer sie-si" este autonomul (sau cum am vazut in legislatia romana "independent" cu toate ca

"autonom" inseamna acelasi lucru si in DEX dar si in aproape toate limbile europene).

Astfel "lucratorul mobil" inceteaza a mai fi "persoana" si este "personaj", odata cu intrarea in "orarul de lucru" din "ziua de munca".

Logic este ca in afara de "accident rutier" absolut toate celelalte sunt  imputabile "capului organismului" si nu "mainii".

In afara faptului ca nu se mai aplica de mult taierea mainii celui care fura, de cand a fost introdus tahograful "angajatorul" fura cu mana

"angajatului" tocmai pentru ca "autoritatea statului" i-a dat sa inteleaga ca nu el va avea de suferit ci ... "vecinul"

S-a dat lege ca "soferul" nu mai are voie sa foloseasca telefonul mobil. Buna legea, pentru ca ii e clar fiecaruia ca ... treaba-i treaba  ...

banu-i ban.

Dar imediat vin "mainile" ARR-ului in strada si uitand definitia "lucratorului mobil" socoteste tot ce misca de volan "sofer", si ... dai amenda.

Daca amenda se da pe numele "angajatorului", atunci ... angajatorul daca vrea sa-si riste banii pentru cine stie ce ultima decizie importanta

lui are de comunica, o face, dar in felul in care ARR-ul ii da posmagii gata muieti il suna pe angajatul lui cand si cat ii vrea muschii pentru ca

cel care plateste amenda ( si isi pierde ca mine 12 puncte, si cu asta ... painea) nu e el.

Angajatorul are liber (prin lege) sa ne schimbe precum un club de fotbal isi schimba jucatorii. Nu-i place fata ta e liber (e normal sa fie liber)

sa nu lucreze cu tine. Priviti cum isi fac socoteala la motorina.

Depasirea timpilor de lucru ar insemna in primul rand incalcarea ordinelor primite, abuzare de proprietatea altcuiva.

Daca nu ar fi in favoarea lui ca angajator te zboara a doua zi.

Cate reclamatii a primit ARR de la angajatori ca vreun angajat in loc sa se duca la a lui familie, in loc sa iasa din servici cand i se termina

programul, a mai ramas cu de la sine putere, s-a pus la volanul camionului si .. dai si fugi ... unde? ...unde sa fugi ca nu-ti da nimeni vreo

incarcare sau te descarca pe tine cand vrei.

Iar problema cea mai mare porneste de la definitia "odihnei".

In spaniola suna asa: "cualquier período ininterrumpido durante el cual un conductor pueda disponer libremente de su tiempo"

in romaneste ar insemna : "orice perioada neintrerupta de timp in care lucratorul poate dispune liber de timpul sau.

Acum vine incurcatura pentru ca romanul confunda "slobod" cu "liber". Pe boi, carutasul ii slobozea la rastimpuri din jug, cainele il slobozi

cand vrei / crezi din lesa dar "libera"  nu este persoana in alta parte decat "la ea acasa"(adica la domiciliul legal).

Ceea ce fac angajatorii (sub acoperirea nu a legii ci a "arbitrilor") este "privare de libertate".

@ haiduc . Nu este alta solutie in cazul nostru (al "lucratorilor mobili") decat doar "solutia politica". Doar daca fiecare dintre noi (ma rog,

un procentaj cat mai mare) inteleg ce anume patesc, isi cunosc libertatile (auto-studiind Dreptul) si in cunostinta de cauza isi dirijeaza

votul politic spre persoane care le inteleg fenomenul.

Te duci la "avocatul de Drept al Muncii" stie Codul dar nu cunoaste 561-ul , cei care cunosc 561 ii doare in cot de Codul Muncii (au treba cu

tine doar privindu-te ca pe sofer in general.

Cauti pe paginile DGT sau ale Politiei Romane dar pentru ei "lucrator mobil" exista doar asa ... ceva, ca o farfurie zburatoare.

Printre paginile web pe care le-am creat una se numeste "Partido europeo del piloto" si are o pagina si in romana (Partidul european al

pilotului). Este ... o idee. Poate face altcineva altceva mai bun. Dar avem nevoie de un partid.

Facuse cineva prin 90 (chiar imi suna urat) un "Partid al soferilor". Fara insa a se impulsiona Societatea politic sa se aplice legile asa cum

ele sunt legislate si nu folosite de institutii (si intreprinderea este institutie) in cardasie impotriva noastra nu-si vor lua bocancul de pe noi.

Salve (si scuze pentru lungile mele "scrisori" dar ... se leaga una pe cealalta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members
vad ca sunteti porniti impotriva companiilor de transport. Intr-adevar exista societati care nu cer respectarea timpilor Reg 561,corect acelea au o problema si trebuie sa raspunda pentru greselile comise sau dinadins comise. Dar sa recunoastem ca sunt si soferi care nu fac aceasta breasla mandra de existenta lor.

Vorbeau colegii de consumul camioanelor ca sunt impuse de firme niste standarde....Nu sunt impuse de firmele de transport aceste standarde sunt impuse de Producatorul masinii si inscrise in cartea masinii depinzand de marca intre 24-27l /100 consum fara incarcatura si 0.5l pe tona. Asadar exista persoane care se pot inscrie in acest consum, de ce altii nu pot? Va intreb ,banuiesc ca aveti masini mici de familie, cand cumparati o masina personala intrebati pe vanzator de consum? sa spunem ca un VW golf5 diesel consuma 6l/100 km, date fabricant. Daca imprumutati masina unui prieten si vine cu un consum de 15l/ 100km , nu ii spuneti nimic???

Intelegeti ca societatile de transport nu sunt fundatii de binefacere, sigur cele care nu respecta legile si cele care asupresc pe cei care ii sunt salariati nu trebuie sa mai existe, dar nu cred ca 100% toate societatile sunt asa, cum nici 100% din soferi nu sunt demni de aceasta meserie.

Cati dintre soferii de pe acest forum au avut in gand sa isi porneasca propria firma, nu cred ca ii impiedica cineva, poate doar bataia de cap a actelor si a banilor neancasati de viitoarea societate!!!!!!!111

Sunt dispecer si va rofg sa ma credeti ca platile le fac la zi, atat diurna cat si salariu pe tara, nu se impute lipsa de motorina dar nu se accepta nici obraznicia. Insa nici un sofer nu  ma intreaba cat bani sunt de incasat sau pierduti la firmele care au dat faliment? De ce? Orice firma trebuie sa inregistreze profit, asta este menirea economica a oricarei afaceri. Daca nu produce firma nici nu are de unde sa plateasca la fel ca unui om caruioa nu i se da salariul nici nu are de unde sa cumpere. Am cunoscut soferi care seara sunau ca au intrat in tara si dimineata apareau la ploiesti.Nimeni nu i-a fortat, spuneau ca le e dor de familie, ii cred e o meserie grea.

Dar amenda pentru nerespectarea reg 561 cine o incaseaza pt genul asta de caz? Firma. De ce?

si referitor la tonajul de incarcare in semiremorca orice sofer care se pretinde a fi profesionist efectueaza un curs IFPTR o data la 4 ani in urma caruioa el invata modul de repartizare a incarcaturii pe axe, perioadele de conducere di timpii de odihna la fel si condusul economic, pentru ca defapt prin stilul de a conduce nu il fura pe patron ci pe el se fura, deoarece firma nu va mai avea bani sa sustina pierderi

daca aveti intrebari legate la modul de organizare a unei soc de transport nu ezitati a le posta.

repet, nu agreez companiile care nu joaca corect atat timp cat salariatii joaca corect. Daca acest lucru nu se intampla a dica a fii corect si disciplinat, fiecare va raspunde de modul sau de actiune.

Drumuri bune

as dori sa stiu si eu unde ai vazut tu , care firma producatoare de camioane, ca da consumul pe care l-ai specificat mai sus? concret nu doar ce se cere de catre patroni!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

interesant punctul de vedere al domnului rotrans! are mare dreptate in multe afirmatii, insa pe ici pe colo, prin punctele esentiale (in cele in care il intereseaza) cam trage spuma pe oala dumnealui si anume:

1. marea majoritate a soferilor ar vrea sa isi faca propria lor firma de transport pentru a scapa de experientele neplacute traite in alte parti, insa nu curajul le lipseste sau frica de bataie de de cap, ci un lucru mult mai simplu si mai lumesc BANII!

2. nu cred ca s-a schimbat legislatia intre timp si amenzile pentru timpii de condus se dau pe firma!!! daca este un sofer care a reusit sa va pacaleasca cu asa ceva, bravo lui ca a reusit sa isi deconteze o amenda si imi pare rau pentru firma dumneavoastra ca a ajuns societate de binefacere. trimiteti coordonatorul de transport la niste cursuri la IFPTR-ul de care vorbeati dumneavoastra ca sa isi actualizeze legislatia!

3. exista producatori de camioane care garanteaza un anumit consum anual insa NUMAI in conditiile impuse de ei(viteza maxima, regim de condus, revizii, etc.). daca eu va spun ca pot sa ridic 120kg asta nu inseamna ca pot sa fac asta non stop si fara pauza.

4. in afara de analizele medicale anuale, carduri tahograf, atestate care sunt platite de toti soferii(indiferent ca se respecta sau nu) si nu sunt decontate de 99,99% dintre firme (pentru ca nu sunt societati de binefacere) mai cereti soferilor care se respecta sa mai faca un curs platit din buzunarul propriu la IFPTR o data la 4 ani ca sa invete cum sa conduca???? daca eu fac acest curs platit din buzunarul propriu(pentru ca ma respect!) dumneavoastra ma premiati pentru economia de combustibil, lipsa de evenimente rutiere si lipsa defectiunilor la camion??? sau nu o faceti, pentru ca nu sunteti "societate de binefacere"!!!

5. daca ma puneti pe mine ca sofer sa imi pun intrebari cate pierderi are firma din cauza facturilor care nu sunt incasate sau a firmelor pentru care ati facut transport si au dat faliment, atunci mi se pare normal ca si dumneavoastra sa va puneti intrebari de ce am eu rate mari la banca, de ce e mancarea pe care o mananca familia mea asa scumpa sau de ce costa medicamentele parintilor mei asa de mult???

Ca sa rezum, un parteneriat presupune implicarea ambelor parti aflate in acest parteneriat si a firmei si a soferului, atat la drepturi cat si la obligatii!!! nu e normal ca firma sa aiba toate drepturile iar soferul toate obligatiile. unoasteti foarte bine vorba aceea care spune ca ceea ce se aseamana se aduna! daca firma este serioasa, va reusi sa adune soferi care se respecta, daca nu , nu!!! nu mai are rost sa bat apa in piua! si ca sa dau dovada de aceeasi bunatate de care ati dat dumneavoastra la finalul postarii, daca aveti cumva nelamuriri vis-a-vis de comportamentul soferilor(si a celor care se respecta si a celorlalti) postati-le si am sa va raspund si eu cu cel mai mare drag.

ca sa revin la tema acestui topic, chiar daca a trecut multa vreme de la problema colegului care l-a initiat, colegule, daca tu nu mergi sa depui o sesizare SCRISA la ARR,ITM sau la orice alt organ de control pentru ca stii tu ca ei sunt pe o mana, nimeni de la acele organe de control nu va merge sa faca ceva doar pentru ca va citi aici pe forum ce probleme ai. nu are cum sa vina cineva de aici din Baia Mare de la ARR sa faca control la tine in judet!. daca ai insa o sesizare depusa(scrisa, cu numar de inregistrare si tot tacamul), ei sunt obligati sa iti raspunda la acea sesizare in termen de 15 zile! in cazul in care nu ti se raspunde in acest termen sau nu esti multumit de raspuns, poti sa mergi cu sesizarea mai departe, pentru ca fiecare sef isi are seful lui. insa totul se discuta pe hartii nu pe vorbe! parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Salutare tuturor, eu am o alta idee, sa ne gandim la un scenariu si cei care sunt dispusi sa participe, fizic si sa vorbim cu cei de la In Premiera, sa faca un reporaj despre munca la negru, munca la km si abatarile de program, de tonaj etc ... din transporturi si de la firmele mari de transport din Romania, inclusiv bataia de joc de la casele de expeditii, cum stim prea bine cu toti, ca mai nou, casele de expediti sunt 3 pile, un fax, 2 laptoprui si 2 mobile ... este o idee si asta, trebuie doar sa ii contactam si sa le expunem acest totpic barem, merita incercat!

Noroc

Drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.