Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

trebuie scoasa cartela din tahograf..??


adriano22

Postări Recomandate

  • Moderators

Da, asa o sa inregistreze. Dar programul tau real, luat dupa ora UTC+2 va fi normal,  daca  l-ai respectat.

Ce-mi spui despre atitudinea ARR ului nu e ceva nou.  Dar presupun ca si tu ai tacut sau ai fost de acord (pentru ca ei stiu mai bine).

La diagrame era mai simplu, le puteai citi.  Cu cardul e un pic mai greu dar nu imposibil sa vezi igraficul. Sunt programele de vizualizare a datelor de pe card.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Administrators

colegii re feritor la "de ce scot nemti , francezi si altii diagrama sau cardu cand fac pauza" aceeasi intrebare am avuto si eu pana in momentul care am fost oprit in franta la o casa de plata de catre politie si totul a fost ok nic o problema pentru ca mergeam la 3 ore cu pauza de o ora intre si mi-am permis sa pun intrebarea respectiva "de ce uni scot cardu sau diagrama di aparat si nu ii amendeaza " raspunsul a fost scurt si la obiect "daca intri si faci un dus si cineva iti fura masina si face un accident la iesire din parcare pe autostrada cine este vinovat ? sau cu ce justifici ca nu tu ai condus in momentul respectiv ?" de aici trageti si voi concluziile

??? ??? mi se pare o prostie a face treaba asta , mai pe romaneste a ,, cauta-o ,, cu lumanarea ....ok , scoti cardul si dupa iti poti inregistra manual datele ...dar totusi din x motive poti gresii , si pana la urma nu cred ca merita ,, efortu ,,  ... cat de furat ...... no comment ....pare SF  explicatia asta !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da, asa o sa inregistreze. Dar programul tau real, luat dupa ora UTC+2 va fi normal,  daca  l-ai respectat.

Ce-mi spui despre atitudinea ARR ului nu e ceva nou.  Dar presupun ca si tu ai tacut sau ai fost de acord (pentru ca ei stiu mai bine).

La diagrame era mai simplu, le puteai citi.  Cu cardul e un pic mai greu dar nu imposibil sa vezi igraficul. Sunt programele de vizualizare a datelor de pe card.

Colegule nu prea am avut ce sa comentez pt ca erau si aia de la bucuresti la control si cand mi-au bagat cardul in laptop a iesit direct hartia la imprimanata cu cotraventia(am vazut cu ochii mei).Baietii de la Deva m-ar fi lasat cu un avertisment pt ca le-am explicat cum sta treaba dar cei de la Bucuresti nici nu au vrut sa auda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Pt. klaudiu:

Presupun ca ai facut contestatie la acea contraventie.

Sau nu ?

Daca nu inseamna ca stii tu sau sefii tai de ce nu a fost contestata.

Cineva a facut niste compromisuri care sigur erau mai scumpe decat amenda.

Pentru Vasileb20:

Am fost controlat de cam toate structurile de control din Europa.

Nu au avut nimic de comentat sau de amendat de felul cum imi fac programele.

Si crede-ma, ca merg la limite cand am de lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Colegu sxn nu a facut nimeni contestatie pt ca am luat amenda cand plecam in italia,iar cand m-am intors din cursa deja amenda era platita pt ca seful meu nu se complica la treburi d`astea oricum opreste toti banii din salariul soferului.Bine macar ca nu a fost mare(1500lei-750 in 48 de ore) si i-am platit in cateva rate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

"Saptamana de lucru conform regulamentului incepe luni la ora 0 si se termina duminica la ora 24 dar la orice control se ia in considerare ora UTC."

Saptamana de lucru nu are nimic de a face cu calendarul ... Daca un sofer are un repaus saptamanal de 45 de ore miercuri si joi, cele 6 perioade de munca încep  la sfarsitul acestui repaus ! Deci dupa 6 perioade de 24 de ore trebuie un repaus minim de 24 de ore, cu conditia ca cele 21 de ore sa fie recuperate (cu un repaus zilnic de 11 ore sau un saptamanal de 45 de ore) în urmatoarele 3 saptamâni ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

"Saptamana de lucru conform regulamentului incepe luni la ora 0 si se termina duminica la ora 24 dar la orice control se ia in considerare ora UTC."

Saptamana de lucru nu are nimic de a face cu calendarul ... Daca un sofer are un repaus saptamanal de 45 de ore miercuri si joi, cele 6 perioade de munca încep  la sfarsitul acestui repaus ! Deci dupa 6 perioade de 24 de ore trebuie un repaus minim de 24 de ore, cu conditia ca cele 21 de ore sa fie recuperate (cu un repaus zilnic de 11 ore sau un saptamanal de 45 de ore) în urmatoarele 3 saptamâni !

Colegule in perioada asta(saptamana de lucru) nu trebuie sa depasesti cele 56 de ore de condus.

Nu este similara saptamana de lucru cu cele 6 perioade de lucru,iar daca faci pauza saptamanala redusa la 24 de ore trebuie sa recuperezi cele 21 de ore in max 3 saptamani alipite de o pauza de 9 ore(adica sa faci o pauza de cel putin 30 de ore).Drumuri line!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
  • Members

sa revenim la scoaterea cardului din tahograf :),de curand am fost oprit de politie in italia si primul lucru care m-a intrebat a fost de ce nu am scos cardul din tahograf--mi-au zis ca e o lege noua care prevedea scoaterea cardului sau a discului(+completarea pauzei manual)la sfarsitul fiecarui program de munca!deci atentie cine va opreste!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Moderators

Lege noua ?

Unde ?

doar in Italia?

Din care parte a lui 561 trebuie vazut asta ?

Ca eu ma-m tot uitat si n -am vazuzut nicaieri scoaterea cardului.

??????????????????????????????????????????????????????????????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

sa revenim la scoaterea cardului din tahograf :),de curand am fost oprit de politie in italia si primul lucru care m-a intrebat a fost de ce nu am scos cardul din tahograf--mi-au zis ca e o lege noua care prevedea scoaterea cardului sau a discului(+completarea pauzei manual)la sfarsitul fiecarui program de munca!deci atentie cine va opreste!

Daca ai sa citesti singur, ai sa intelegi mai bine ce au spus politisti .

Legea  respectiva se refera la momentul in care parasesti autovehiculul , si esti obligat sa ai asupra ta diagramele sau cardul,atunci se completeaza pauza manual pe spatele acesteia sau pe bonul tahograf,sau in cazul in care orele de plecare nu coincid, in aceasta situatie pentru prevenirea suprascrierii diagrama se scoate din tahograf .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Members

Eu aproximativ de doi ani, in Italia, am primit o amenda de 48 de euro pentru ca nu am scos cardul din tahograf cand eram in pauza  acasa. Si atunci am primit atentionare din parte organelor ce m-au controlat, ca in orice pauza, chiar si aia de 45 de minute, daca parasesc camionul sa scot cardul din tahograf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

sa revenim la scoaterea cardului din tahograf ,de curand am fost oprit de politie in italia si primul lucru care m-a intrebat a fost de ce nu am scos cardul din tahograf--mi-au zis ca e o lege noua care prevedea scoaterea cardului sau a discului(+completarea pauzei manual)la sfarsitul fiecarui program de munca!deci atentie cine va opreste!

Referitor la asta am luat amenda pe franta ca nu am scos cardul din tahograf pt a schimba tara pe unde am trecut

Nu au gasit alta treaba de care sa se ia

M-au prins in Franta, cu marfa incarcata in Germania si cu camion de Spania

aceasta amenda doar pentru ca nu am scos cardul ca sa schimb tara unde mi-am facut pauza de 9 sau de 11 , 24 sau 45 de ore.

Drumuri bune si noroc tuturor!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Nu te-au amendat ca nu ai scos cardul.

Te-au amendat ca nu ti-ai inchis/descis programul la terminarea/ inceperea programului zilnic .

Ai grija cu el in Spania ca e singura tara in care trebuie sa specifici si regiunea in care esti in momentul inchiderii si/sau deschiderii programului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Referitor la asta am luat amenda pe franta ca nu am scos cardul din tahograf pt a schimba tara pe unde am trecut

Nu au gasit alta treaba de care sa se ia

M-au prins in Franta, cu marfa incarcata in Germania si cu camion de Spania

aceasta amenda doar pentru ca nu am scos cardul ca sa schimb tara unde mi-am facut pauza de 9 sau de 11 , 24 sau 45 de ore.

Drumuri bune si noroc tuturor!!!!!!!!

si eu cred ca tot pentru ne-introducerea simbolului tara inceput / sfarsit program conform  art 15 din 3821 , si noroc ca se da doar pe ziua in curs .........asfel ........................ faci rate la banca  ;) ;) ;) ( nu rad , domne fereste ) de atata timp se tot vorbeste de cateva lucruri elementare .....dar .............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

sa revenim la scoaterea cardului din tahograf ,de curand am fost oprit de politie in italia si primul lucru care m-a intrebat a fost de ce nu am scos cardul din tahograf--mi-au zis ca e o lege noua care prevedea scoaterea cardului sau a discului(+completarea pauzei manual)la sfarsitul fiecarui program de munca!deci atentie cine va opreste!

Referitor la asta am luat amenda pe franta ca nu am scos cardul din tahograf pt a schimba tara pe unde am trecut

Nu au gasit alta treaba de care sa se ia

M-au prins in Franta, cu marfa incarcata in Germania si cu camion de Spania

aceasta amenda doar pentru ca nu am scos cardul ca sa schimb tara unde mi-am facut pauza de 9 sau de 11 , 24 sau 45 de ore.

Drumuri bune si noroc tuturor!!!!!!!!

a inceput sa nu ma mai mire nimic ,,,!!!! amenda aia cred ca o fost ca vorbesti aiurea,,!!parerea mea,,

ca sa bagi inceput-sfarsit de tara nu trebuie sa scoti cardul afara,,poti face din meniu treaba aia,,si se face cand termini programul de condus nu cand treci granita tarii respective ,,!!vad ca esti din spania !tara unde ii cea mai mare belea cu treaba asta cu inceput-sfarsit de regiune !echipaj de la mine de la firma au luat 1500 fiecare pt treaba aia !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

  Cardul poate fi scos la terminarea programului , precum si diagrama , cardul si diagrama nu pot fi scoase in timpul programului !

Eu am lucrat cu diagrama scoasa din tahograf in afara programului de munca ,8 luni in Belgia si la nici un control nu am avut probleme, insa programul l-am facut ca la carte iar pauzele au fost vizibile, atat cele ,,mici" , cele de 11 ore, cele de week end si nici maximum de timp de conducere nu l-am depasit . De obicei lucrez de luni pana vineri de la 6 la 18 , pauze de 50 min la cate 3 ore de condus , iar in week end ...de vineri seara pana luni dimineata liber (peste 50ore)....la nici un control pe nicaieri nu s-au uitat prea mult pe diagramele mele, mi-au zambit si paaaa!

    Ca idee.. la terminarea programului poti scoate cardul din tahograf , dupa inregistrarea terminarii programului! Nu esti obligat sa-l lasi in taho.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@oldtrucker

nu prea inteleg ce ai vrut sa spui: Eu am lucrat cu diagrama scoasa din tahograf in afara programului de munca .

ai inregistrat manual pe spatele diagramei perioadele de lucru si cele de odihna?

orice tahograf care nu are diagrama sau card in el te anunta dar asta cu siguranta stii.

cu tahograful defect nu ai voie sa circuli 8 luni deci ajuta-ma sa inteleg ce ai vrut sa spui.

Respecte.Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@oldtrucker

nu prea inteleg ce ai vrut sa spui: Eu am lucrat cu diagrama scoasa din tahograf in afara programului de munca .

ai inregistrat manual pe spatele diagramei perioadele de lucru si cele de odihna?

orice tahograf care nu are diagrama sau card in el te anunta dar asta cu siguranta stii.

cu tahograful defect nu ai voie sa circuli 8 luni deci ajuta-ma sa inteleg ce ai vrut sa spui.

Respecte.Radu

Este craciunul prietene,,,,intradevar espresia eu am lucrat te duce  cu gandul ca a condus cu diagrama scoasa in afara programului,dar cunoscatorii (cred ca si tu)isi dau seama ca ceea ce a vrut el sa spuna este ca pauza o facea cu diagrama scoasa,dar de nu ne putem abtine sa criticam sau sa fim GIGI contra.De ce?,ce avem de castigat?,mai ales pe un forum,sincer nu stiu.

Si se mai intreaba unii colegi de ce ,,veteranii,,nu dau sfaturi.

Scuze ptr. off.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@mariusdafxf

multumesc de lamuriri.nu toti stiu sa citeasca printre randuri dar asta e,se poate invata.

poate trebuia sa citesc mai atent si intelegeam cat despre sfaturile date de "veterani" am vazut destule sfaturi gresite acum ramane de vazut daca voit sau nu

;)

Sarbatori fericite tuturor.

Respecte.Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@oldtrucker

nu prea inteleg ce ai vrut sa spui: Eu am lucrat cu diagrama scoasa din tahograf in afara programului de munca .

ai inregistrat manual pe spatele diagramei perioadele de lucru si cele de odihna?

orice tahograf care nu are diagrama sau card in el te anunta dar asta cu siguranta stii.

cu tahograful defect nu ai voie sa circuli 8 luni deci ajuta-ma sa inteleg ce ai vrut sa spui.

Respecte.Radu

    Limba romana ne joaca feste din totdeauna.  Important sa intelegem sensul exprimarii si nu sa o ,,luam " mot a mot .

Exprimarea mea intradevar este putin confuza , insa daca extrapolezi  continutul subiectului si ideea exprimata de mine , va reiesi ca pauza dintre programe o faceam fara a avea diagrama in tahograf . Pe diagrama inregistram timpul si operatiile executate in timpul zilei de munca , nu lucram fara diagrama ! Cat de idiot as fi putut fi sa bat Franta fara diagrama in tahograf?  Daca citesti postarea mea , am facut remarca  ca la toate controalele am iesit basma curata datorita programelor prezentate.  Cum puteam prezenta diagrame daca as fi lucrat fara ?  In esenta , daca eu m-am exprimat mai greoi lasand tenta interpretarii asupra textului  , scuze , insa ideea este una singura si de neinterpretat .

  Toate cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@oldtrucker

nu am fost sigur ca am inteles ce ai vrut sa spui de aia am intrebat.

cunoasteti vreun articol de lege sau ordonanta care sa specifice ca pauza "trebuie" facuta cu cardul sau diagrama scoasa din tahograf?

din ce stiu eu legislatia spune ca se poate dar perioadele ce nu apar inregistrate pe card sau diagrama se inregistreaza manual.poate gresesc.

orice activitate din programul de lucru,fie ea pauza , timp la dispozitie sau alte activitati trebuie sa apara inregistrata(automat sau manual) dar legislatia lasa loc de interpretari nu?deci agentii care controleaza programul interpreteaza legea cam dupa cum vor ei,indiferent de tara.

din punctul meu de vedere nu e normal sa scoti cardul sau diagrama din aparat pentru a efectua pauza indiferent care e ea.

Sarbatori fericite si un An Nou cu sanatate tuturor.

Respecte.Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Acum hai sa spun si care este excrocheria pentru care se scoate cardul sau diagrama din tahograf dupa incheierea activitatii din timpul zilei .  Simplu - mutarea masinii la incarcat sau descarcat si pana la parcare in incinta ( eventual cu maimuta) , timp si operatie ilegala !!! >:(

  Sunt locuri de munca unde nu ai cum sa nu calci pe bec !  ESTE ILEGAL  !  Dar nu ai alternativa ! Cei ce cunosc a-mi vor da dreptate , restul .....ma vor jumuli 8)

  Din punct de vedere legal atata timp cat te afli in cabina .....

( Eu am renuntat la un serviciu foarte bine platit  din cauza aceasta . Mai bine sarac dar fara stres !)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.