Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

program saptamanal redus


lucian75

Postări Recomandate

  • Members

cata iti dau un sfat, pana sa te apuci sa ne explci cum este cu legile astea te-as ruga sa calci frana si sa te pregatesti temeinic.

si iti arat si cum se interpreteaza legea in exemplul tau:

 

 

ati promis ca imi aratati cum se interpreteaza legea in exemplul meu! si de ce este ilegal acest exemplu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

cata iti dau un sfat, pana sa te apuci sa ne explci cum este cu legile astea te-as ruga sa calci frana si sa te pregatesti temeinic.

si iti arat si cum se interpreteaza legea in exemplul tau:

 

Începând cu cele mai vechi înregistrări (date) efectuate, identificați cele două perioade de repaus săptămânal (45 + 45, 45 + 24 sau 24 + 45) de pe parcursul a două săptămâni fixe consecutive. În cazul în care nu există două perioade de repaus săptămânal corespunzătoare, înseamnă că a fost identificată o încălcare.

 

În cazul în care o perioadă de repaus a fost într-adevăr luată pe parcursul unei săptămâni fixe, însă se constată că aceasta are o durată insuficientă pentru a îndeplini cerința regulamentului, aceasta constituie, de asemenea, o încălcare.

Hai Gongy, lasă-ne... deja o dai de parcă tu ai la dispoziție documente secrete și noi prostimea trebuie să te credem pe cuvânt... Și dacă tot citezi din manualul T.R.A.C.E., măcar citează tot, că așa, scos din context normal că sună cum vrei tu să sune.

Uite aici continuarea...

În cazul în care există suficiente perioade de repaus săptămânal, stabiliți dacă există mai mult de 6 X 24 ore între două perioade de repaus săptămânal consecutive. În caz contrar, acest lucru indică o încălcare. Ulterior, verificați următoarea săptămână și reîncepeți calculele de la pasul 1.

Uite aici afirmație de la mine Gongy, contrazice-mă cu argumente legale că așa-ți place ție:

Săptămâna 1: muncesc cât muncesc apoi...

  • de sâmbătă ora 20:00 până duminică ora 24:00 fac repaus săptămânal redus (doar 28 de ore) #1

Săptămâna 2: muncesc, apoi...

  • de marți ora 15:30 până miercuri ora 16:00 fac repaus săptămânal redus (24 de ore și 30 de minute) #2
  • continui să muncesc, apoi...
  • de vineri ora 21 până duminică ora 24:00 fac repaus săptămânal normal (51 de ore) #3

Săptămânile sunt consecutive.

 

Nah... am două repausuri săptămânale reduse, consecutive. Demonstrează că e ilegal, cum susții.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

cu acest exemplu m-ai dat pe spate !!!

repaus saptamanal este cel de 28 de ore si cel de 51 de ore.

in acest exemplu ai pierdut timp aiurea de marti pana miercuri, atat si nimic mai mult (este considerat repaus zilnic).

 

 

– „perioadă de repaus săptămânal redusă”: orice perioadă de repaus de mai puţin de
patruzeci şi cinci de ore, care poate fi redusă la minimum douăzeci şi patru de ore
consecutive.
 
perioada lui de repaus este de 24 ore si 30 de minute, deci se incadreaza in definitia data de regulament pentru o perioada de repaus saptamanal redusa
de marti pana miercuri poate nu a avut de lucru si doar nu era sa mearga prin parcare pentru a nu face o perioada de repaus saptamanal redusa.
apoi, in acea saptamana a luat si o perioada de repaus saptamanal normala pentru a respecta cerinta din art 8 alin 6

 

 

si apropo in saptama asta (curinsa intre repausul de 28 de ore si cel de 51 de ore[...]

aceasta perioada nu este o "saptamana" ci o perioada cuprinsa intre 2 perioade de repaus saptamanale consecutive. are voie sa faca pauza zilnica redusa de cel mult 3 ori in aceasta perioada

 

 

 

citez din ce scrie un alt coleg aici pe site:

 -care la art 9 nu specifica  "perioada normala de odihna zilnica de cel putin 11 ore" , ci doar "perioada normala de odihna zilnica"

 -regulamentul nu spune ca intr-o saptamana poti avea doua perioade de condus zilnice mai mari de 9 ore dar mai mici de 10, ci exprimarea este :"durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii."

 
spre exemplu, daca incepi un program de 10 ore duminica seara la ora 18 si il inchei luni la ora 6, "prelungirea"perioadei zilnice de condus peste 9 ore are loc in saptamana a doua , iar daca mai faci alte 2 programe de 10 ore , marti si miercuri de exemplu intri in ilegalitate , pentru ca , in aceasta saptamana prelungesti durata zilnica de condus de 3 ori.

 

 

nu vedeti diferenta dintre "perioada normala de odihna zilnica de cel putin 11 ore" si o "perioada normala de odihna zilnica"?

relatia dintre ele NU este una de echivalenta!! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

citez iar:

nu vedeti diferenta dintre "perioada normala de odihna zilnica de cel putin 11 ore" si o "perioada normala de odihna zilnica"?

 

-nu. :-?

 

diferenta este explicata tot de colegul cri5tian intr-un alt post :

 

Citat

 

–„perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puţin unsprezece ore. De asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două tranşe, din care prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puţin trei ore şi a doua, o perioadă neîntreruptă de cel puţin nouă ore;

Asta este definiția repausului zilnic normal. Observăm că sunt două ''modele'' descrise acolo, ori 11 ore neîntrerupte, ori 3+9 ore... dar ambele sunt repausuri zilnice normale.

 

 

deci poate sa existe o "perioada de repaus zilnic normala", (una luata in 2 transe  3+9 ore) , care sa nu fie "perioada de repaus zilnic normala de cel putin 11 ore" neintrerupte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

citez :

aceasta perioada nu este o "saptamana" ci o perioada cuprinsa intre 2 perioade de repaus saptamanale consecutive. are voie sa faca pauza zilnica redusa de cel mult 3 ori in aceasta perioada

 

Postat 15 februarie 2015 - 12:31

 

"da" este si raspunsul meu, vroiam sa vad daca sunteti de acord cu mine in aceasta privinta

este foarte clar si corect exemplul tau, cu o mica precizare: daca fiecare perioada de activitati zilnice ar avea 13 ore , primele 11 ore din perioada de 24 de ore de odihna luata de miercuri ora 18 pana joi la ora 18 , ar constitui o perioada zilnica de odihna normala (corespunsazoare celei de a 3 a periada de activitati zilnice, cea de miercuri). deci ar exista o pauza zilnica normala in aceasta saptamana

 

-deci cum este pana la urma ???

 

 

pana la urma saptamana este asa cum este definita in regulament . adica luni 00 pana duminica 24. la aceasta perioada m am referit cand am scris "deci ar exista o pauza zilnica normala in aceasta saptamana" precum si in primul post cu care am deschis acel topic.

colegul cri5tian a folosit termenul de "saptamana de lucru" pentru perioada dintre 2 pauze saptamanale consecutive, pe care l a si explicat de altfel

acest termen NU exista in regulament , asa cum nu exista nici termenul de "program", care se foloseste foarte mult in vorbirea curenta si prin care se intelege perioada zilnica de activitati(condus,alte activitati , pauze etc) cuprinsa intre sfarsitul precedentei perioade de repaus zilnice sau saptamanale si inceputul urmatoarei perioade de repaus zilnic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
in acest exemplu ai pierdut timp aiurea de marti pana miercuri, atat si nimic mai mult (este considerat repaus zilnic).

CEEE?!? Deci pe lângă că n-ai adus nici un argument legal să mă contrazici, deși tu tot timpul ceri... mai și faci afirmații demne de un posesor de plastic roz. Conform a ceea ce spui tu acolo eu de miercuri ora 16:00 NU POT începe o nouă serie de 6 perioade de 24 de ore, nu-i așa?!?

Eu n-am susținut niciodată că nu cunoști legea, din contră chiar, am recunoscut în repetate rânduri că eu te văd ca pe un adevărat profesor, chiar aici pe forum. Sunt destui useri ce pot confirma asta...

Așa că Gongy, provocarea e în continuare la fileu... prezintă-mi argumentele legale că ce am făcut eu acolo este ilegal (două repausuri săptămânale reduse, consecutive). Ești liber să abordezi tema cum vrei tu, pe mine mă interesează baza legală.

Sterilă sau nu, discuția poate fi instructivă pentru mulți.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

[...]colegul cri5tian a folosit termenul de "saptamana de lucru" pentru perioada dintre 2 pauze saptamanale consecutive, pe care l a si explicat de altfel

acest termen NU exista in regulament , asa cum nu exista nici termenul de "program"[...]

popey2003 recunoaște că nici tu nu ai citit regulamentul. Termenul respectiv (aka săptămână de muncă) EXISTĂ în 561. Este menționat exact așa și se referă exact la cele 6 perioade de 24 de ore în care șoferul își desfășoară activitățile. Mai mult de atât... paragraful în care este menționat acest termen subliniază importanța termenilor folosiți în regulament și înțelegerea exactă a ceea ce reprezintă fiecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

popey2003 recunoaște că nici tu nu ai citit regulamentul. Termenul respectiv (aka săptămână de muncă) EXISTĂ în 561. Este menționat exact așa și se referă exact la cele 6 perioade de 24 de ore în care șoferul își desfășoară activitățile. Mai mult de atât... paragraful în care este menționat acest termen subliniază importanța termenilor folosiți în regulament și înțelegerea exactă a ceea ce reprezintă fiecare.

:) recunosc ca nu l am citit in intregime, m-ai facut curios si da,  ai dreptate:

 

(13) Toţi termenii cheie ar trebui definiţi în mod complet pentru a facilita interpretarea şi a
garanta aplicarea uniformă a prezentului regulament. De asemenea, este necesar să se
prevadă asigurarea unei interpretări şi aplicări uniforme a prezentului regulament de
către autorităţile de control naţionale. Definirea termenului „săptămână” care figurează
în prezentul regulament nu ar trebui să împiedice conducătorul auto să înceapă
săptămâna de lucru în oricare zi a săptămânii.
 
insa acest text nu se regaseste chiar in interiorul regulamentului, ci in "preambulul" acestuia .mai departe nici nu este definit, nici nu este folosit.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

tu uiti de la ce a plecat discutia, citez :

 

 

"iti dau un exemplu , poate asa intelegi mai bine:

pornesti la lucru in cursa duminica seara dupa o pauza saptamanala normala. conduci 3 programe de exemplu si miercuri faci o pauza saptamanala redusa,sa zicem de 30 de ore dupa care incepi din nou programul saptamanal joi dimineata la ora 6. mergi apoi pana miercurea viitoare la ora 6 cand esti obligat sa incepi o noua perioada saptamanala de odihna . in acest moment mai ai cateva ore de mers pana acasa(sa presupunem ca in 4 ore ajungi) .

de miercuri de la ora 6 pana joi la ora 6 faci 24 de ore pauza,conduci 4 ore pentru a ajunge acasa apoi de joi de la ora 10 incepi o noua pauza  saptamanala normala in care recuprezi si diferenta de 15 ore din prima saptamana.(stai acasa 5 zile)."

 

-discutia a plecat de aici si tu ai venit cu exemplul tau care nu are relevanta, dar daca vrei uite zic ca tot ce am zis eu despre legislatie aici pe site este gresit si ca tot ce ai scris tu este adevarat si rog toti soferii sa iti asculte sfaturile.

discutia a plecat de fapt de la afirmatia mea ca este gresita ideea ca nu poti face 2(sau mai multe) perioade de repaus saptamanale reduse consecutive.

acest exemplu pe care l am dat are si utilitate practica, ma ajuta sa ajung acasa cu 21 de ore mai devreme, si respecta cerintele regulamentului

exemplul colegului cri5tian este mai simplu dar sustine afirmatia mea

un alt exemplu cu utilitate practica este urmatorul:

 

iei un repaus saptamanal normal marti si miercuri , lucrezi de joi pana duminica,    

luni iei un repaus saptamanal redus,apoi  lucrezi marti si miercuri

joi iei din nou un repaus saptamanal redus 

de vineri poti lucra din nou 6 perioade de 24 de ore , pana joi saptamana urmatoare cand incepi un repaus saptamanal normal

 

de ce este practic?? ...pentru ca dupa cea de a doua perioada de repaus zilnic redusa, cea de joi(saptamana 2), poti lucra din nou 6 perioade de 24 de ore pana joia viitoare(saptamana 3). daca nu exista acest al doilea repaus sau daca nu s-ar lua ca repaus saptamanal ar insemna ca nu poti lucra decat vineri sambata si duminica, pentru ca atunci s ar incheia cele 6 perioade de 24 de ore de la sfatsitul precedentei perioade de odihna saptamanale(perioada de repaus saptamanal redus luata luni in a doua saptamana )

in oricare 2 saptamani consecutive (1+2 sau 2+3 )din cele 3 saptamani in discutie exista cel putin o perioada de repaul zilnic normal si una redusa (reduse sunt de fapt 2, in cea de-a doua saptamana, iar acestea sunt repausuri saptamanale reduse consecutive

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

de ce te-ai oprit vineri si nu ai mers maxim 6 perioade de 24 de ore, adica pana marti la ora 15:59 daca tot vrei sa imi arati ca ai dreptate ?

exemplu asta al tau este legal daca asta vrei sa vezi scris aici, doar ca asa cum am zis ai pierdut timp aiurea.

 

-citez iar din ce ai afirmat:

"Da. Faci 2 (două) săptămâni de muncă, fiecare din ele cu maximul de repausuri zilnice reduse admise (adică 3).

Exemplu:

Săptămâna de muncă #1: Start luni ora 00:00

                                         Sfârşit: miercuri ora 18:00*

Repaus săptămânal redus până joi ora 18:00,

Săptămâna de muncă #2: Start joi ora 18:00

                                         Sfârşit duminică ora 12:00*

 

* Fiecare săptămână de muncă din exemplu are câte 3 perioade de activități zilnice de 13 ore urmate de un repaus zilnic redus de 9 ore.

Sper că m-am făcut înțeles"

 

- tu chiar  crezi ca se poate face asa ceva ???

 

tu uiti de la ce a plecat discutia, citez :

 

 

"iti dau un exemplu , poate asa intelegi mai bine:

pornesti la lucru in cursa duminica seara dupa o pauza saptamanala normala. conduci 3 programe de exemplu si miercuri faci o pauza saptamanala redusa,sa zicem de 30 de ore dupa care incepi din nou programul saptamanal joi dimineata la ora 6. mergi apoi pana miercurea viitoare la ora 6 cand esti obligat sa incepi o noua perioada saptamanala de odihna . in acest moment mai ai cateva ore de mers pana acasa(sa presupunem ca in 4 ore ajungi) .

de miercuri de la ora 6 pana joi la ora 6 faci 24 de ore pauza,conduci 4 ore pentru a ajunge acasa apoi de joi de la ora 10 incepi o noua pauza  saptamanala normala in care recuprezi si diferenta de 15 ore din prima saptamana.(stai acasa 5 zile)."

 

-discutia a plecat de aici si tu ai venit cu exemplul tau care nu are relevanta, dar daca vrei uite zic ca tot ce am zis eu despre legislatie aici pe site este gresit si ca tot ce ai scris tu este adevarat si rog toti soferii sa iti asculte sfaturile.

Bla, bla, bla Gongy... 

Lasă tu la o parte că pierd eu timpul aiurea, sau că e pointless un asemenea program... te-am provocat să demonstrezi că este ilegal să procedez așa. Provocarea vine din partea mea și îți este direct adresată... nu am vorbit urât, nu te-am jignit și nici nu intenționez s-o fac. Motivul acestei provocări vine din rațiuni de dreptate, nicidecum din interese de-ale mele ascunse, cum insinuezi...

Nu sunt de ieri pe forum, am povestit și ne-am contrat amândoi nu o dată... iar eu am învățat multe în tot acest timp, atât de la tine cât și de la alții. Dar asta nu înseamnă că îmi poți trânti în nas că este ilegal ce fac, doar pentru că o spui tu.

Iar de ascultat sfaturile mele de către ceilalți șoferi... să nu uităm că nu e primul sfat care-l dau, au fost destule. Și n-ai intervenit prea des să mă corectezi. Nu văd ce e rău în a da un sfat cuiva care-l cere... oricât de ironic te-ai exprima tu vis-a-vis de asta.

Diferența dintre noi Gongy nu este la nivelul cunoștințelor legislative... eu recunosc când greșesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Ce să-ți răspund Gongy?

După primul citat, colegul mi-a atras atenția asupra exemplului. Și l-am refăcut, ăla în care am mai băgat câte un program de o oră, ca să se înțeleagă mai bine. Dar ambele mele exemple le-am postat pentru a-mi susține afirmația și anume:2 (două) săptămâni de muncă incluse într-o săptămână.

Primul exemplu l-am făcut simplist... ok, pentru lămurire l-am făcut pe al doilea. Și am explicat și termenii subliniați mai sus.

Poftim, repet și aici:

Într-o săptămână se pot face 6(șase) perioade de repaus zilnic redus!!!

De dragul muncii (voluntare dealtfel) pe care o depuneți aici pentru ca ceilalți să învețe, explic(din nou) și CUM și mai ales DE CE este legală o astfel de afirmație:

Reg. C.E. 561/2006, la art. 4, litera (h), definește perioada de repaus săptămânal redus,

citez: ''orice perioadă de repaus de mai puţin de patruzeci şi cinci de ore, care poate fi redusă la minimum douăzeci şi patru de ore consecutive, sub rezerva condiţiilor menţionate la articolul 8 alineatul (6)''

explicație: Observăm că sunt făcute niște mențiuni în enunțul defininției de mai sus, mențiuni cu scopul de a stabili clar și fără dubii că este vorba despre un repaus săptămânal redus. Un repaus zilnic NU POATE FI REDUS LA MINIMUM 24 de ore. Mai exact, orice perioadă de repaus cu o durată cuprinsă între 24 de ore și 45 de ore ESTE o perioadă de repaus săptămânal redus.

concluzie: Atâta timp cât nu te afli la bordul un tren/ferry (situație pentru care există reglementări separate, iar prezenta concluzie poate/nu poate să fie adevărată), putem spune că orice perioadă de repaus cu o durată cuprinsă între 24 și 45 de ore, ESTE o perioadă de repaus săptămânal redus.

Să vedem acum ce este cu ''sub rezerva condiţiilor menţionate la articolul 8 alineatul (6)'', din enunțul definiției... poate o fi vreo condiție în plus...

Art. 8, aliniatul 6, din același regulament zice:

citez: ''(6) Pe parcursul a două săptămâni consecutive, un conducător trebuie să efectueze cel puţin:
– două perioade de repaus săptămânal normale sau
– o perioadă de repaus săptămânal normală şi o perioadă de repaus săptămânal redusă de cel puţin douăzeci şi patru de ore. Cu toate acestea, reducerea se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârşitul celei de-a treia săptămâni care urmează săptămânii în discuţie.
O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.
''

explicație: Observăm că nu se mai impune nici o condiție suplimentară referitoare la durata perioadei de repaus săptămânal redus. Se impune totuși, o altă condiție și anume SĂ EXISTE!!! Îți dă intervalul de timp... ''Pe parcursul a două săptămâni consecutive'', te condiționează referitor la câte astfel de repausuri... ''cel puţin [...] o perioadă de repaus săptămânal redusă '' și îți impune și un moment de începere (cel mai târziu)... ''O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă''.

concluzie: Perioadele de repaus săptămânal marchează începutul respectiv sfârșitul săptămânii de lucru.

Acum să trecem la săptămânile astea, că e jale mare cu ele...

Tot la art. 4, la litera (i) de data asta, avem definiția săptămânii:

citez: ''perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni şi ora 24.00 a zilei de duminică''

explicație: Observăm că avem ÎNTOTDEAUNA același moment de început... ''ora 00.00 a zilei de luni'', ÎNTOTDEAUNA același moment de sfârșit... ''ora 24.00 a zilei de duminică'' și putem deduce că durata săptămânii este de FIX 168 de ore.

concluzie: Aceasta este săptămâna descrisă și folosită în Reg. C.E. 561/2006. Subliniez că pentru asta se folosește termenul simplu săptămână.

Regulamentul însă, încă dinainte de a stabili regulile timpilor de muncă și odihnă, face o precizare referitoare la riscul confuziilor și la aliniatul 13 din motivație, zice:

citez: ''Toţi termenii cheie ar trebui definiţi în mod complet pentru a facilita interpretarea şi a garanta aplicarea uniformă a prezentului regulament. De asemenea, este necesar să se prevadă asigurarea unei interpretări şi aplicări uniforme a prezentului regulament de către autorităţile de control naţionale. Definirea termenului „săptămână” care figurează în prezentul regulament nu ar trebui să împiedice conducătorul auto să înceapă săptămâna de lucru în oricare zi a săptămânii''

explicație: Observăm că mai apare o sintagmă... ''săptămâna de lucru'', dar aceasta nu este definită clar niciunde în regulament. Enunțul însă ne dă câteva indicii și anume că săptămâna de lucru nu este același lucru cu săptămână și că, spre deosebire de săptămână, săptămâna de lucru poate începe în orice zi.

concluzie: Săptămâna de lucru poate începe în orice zi din calendar și dacă coroborăm cu ultima frază din art. 8, aliniatul 6, deducem că săptămâna de lucru are prevăzută o durată MAXIMĂ de 143 de ore și 59 de minute.

Din tot ce am scris și explicat până acum, subliniez următoarele:

Regulamentul îmi impune un număr minim de repausuri săptămânale. Nu maxim, ci minim. Eu pot face mai multe repausuri săptămânale liniștit.

Săptămâna de lucru este perioada dintre două repausuri săptămânale. De data asta, regulamentul îmi impune o durată maximă a săptămânii de lucru. Nu minimă, ci maximă. Durata minimă a unei săptămâni de lucru este de 1 minut, dacă ținem cont de modul de înregistrare al datelor în tahograf.

După FIECARE repaus săptămânal, eu pot începe o nouă săptămână de lucru pe care o pot duce până la maxim (143 de ore și 59 de minute). Având în vedere că săptămâna este fixă (termen folosit dealtfel și în manualul T.R.A.C.E., cel care explică modul în care sunt instruiți agenții de control), iar săptămâna de lucru variază ca durată și moment de început, eu pot face două (sau mai multe) săptămâni de lucru, pe parcursul aceleași săptămâni.

Revenim la regulament și la art. 8, aliniatul 4, avem:

citez: ''Un conducător nu poate efectua mai mult de trei perioade de repaus zilnic reduse între două perioade de repaus săptămânal''

explicație: Observăm că regulamentul interzice mai mult de 3 perioade de repaus zilnic reduse pe parcursul unei săptămâni de lucru.

concluzie: E voila...

Două săptămâni de lucru, comasate într-o săptămână, fiecare din ele cu câte 3 perioade de repaus zilnic reduse. Legal.

Ți-am demonstrat că d.p.d.v. legal afirmația este corectă, cum dealtfel intenționam și la momentul postării exemplului respectiv. Eu știu la ce te referi tu, mai ales că iubești manualul T.R.A.C.E., dar tu ai fost cel care te-ai aruncat să combați ideea și ai realizat ulterior că nu vorbim de cazuri particulare sau reglementate separat.

Așa că... ori demonstrezi că este ilegal să faci ce tocmai am descris și că afirmația mea este falsă, ori îți ceri scuze.

 

P.S. Mai am afirmații pentru tine Gongy, fii atent aici:

  • Într-o săptămână de muncă se pot conduce 62 de ore!!!
  • Într-o săptămână de muncă se poate prelungi durata zilnică de condus la 10 ore, de 4 ori!!!
  • Se pot face 2 repausuri săptămânale reduse consecutive!!!
  • Într-o săptămână se pot conduce 58 de ore!!!

Le dezbatem când vrei tu, cu argumente și tot ce trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
daca tu crezi ca astea sunt 2 pauze saptamanale te inseli amarnic, asa cum ti-am zis este doar timp pierdut.

      

 

asta doar ca sa vezi ca ai lacune, deci mai ai de studiat pentru  a reusi sa intelegi termenii folositi in legislatie.

Argumente Măria Ta, argumente. Un citat dintr-o lege ceva, sau măcar un număr de lege și caut eu... trebuie să te bazezi pe ceva când îmi spui că am lacune, nu?

Altfel nu ești decât un Gică-Contra care se bazează pe faima câștigată cu câteva ghicitori. Sau e ''fumată'' și asta?

Stai cuminte că nu-ți ameninț eu nici o poziție aici pe forum, prea puțin mă interesează culoarea numelui de utilizator sau mai știu eu ce. Din partea mea ești liber să mă bagi la cârcotași când vrei tu... faptul că n-ai adus nici un argument legal să mă contrazici spune ceva, nu?

De fapt... cam merit să fiu băgat acolo nu?... să mă învăț minte să mai provoc conducerea împărăției :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Noh ști ceva... scutește-mă.

Până acum, de 2 zile încoace n-am văzut decât aere și impresii de atotștiutor de la tine, plus acuzații că mint.

Dar realitatea este că de fapt și de drept... n-ai spus nimic concret. Mi-ai cerut să vorbesc concins, am făcut-o. Ți-am cerut să prezinți argumente... pauză.

Și e cam evident că dai din colț în colț, devreme ce nu te-am văzut nicicând așa ''activ'' pe acest forum. Dar, din păcate pentru tine, ești foarte activ să mă combați pe mine, dar repaus total când ți se cere să demonstrezi ce susții. Așa că Gongy, lasă-mă... de palavragii sunt sătul aici pe comunitate.

Ba că e ilegal, apoi o dai că nu este... acum spui că este ilegal și în postul următor ''este, dar nu în exemplul dat de tine''... ce-i cu tine de te bâlbâi așa? Spune ce ai de spus, argumentează... Acuma, să-mi fie cu iertare că sună a laudă, dar nu sunt chiar un neica nimeni cu care să n-ai ce să discuți... și o știi prea bine.

Sunt gata să admit că greșesc, de pe acum, dar arată-mi tu unde... poate interpretez eu aiurea vreun text de lege, poate am calculat greșit, poate invoc cine știe ce directivă abrogată între timp... ce te costă să-mi explici tu?

...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
-  daca saptamana ta ar fi inceput ( Atentie mare te rog )  vineri si s-ar fi terminat miercuri , da se putea face 6 repausuri zilnice reduse consecutive,

sper ca acum  intelegi.

Hah?!?

Prostie mai mare nici dacă te chinuiai nu puteai să scoți. Păi dacă săptămâna mea ar fi început vineri și s-ar fi terminat miercuri (evident că la capetele ei avem câte un repaus săptămânal, nu?) atunci nu intru în ilegalitate cu asta:

 

Un conducător nu poate efectua mai mult de trei perioade de repaus zilnic reduse între două perioade de repaus săptămânal.

Este irelevant faptul că fac 3 repausuri reduse într-o săptămână calendaristică și 3 în alta... sunt 6 între două repausuri săptămânale, deci ilegal!!!

 

Pune mâna și citește profesore... ți-ai dat singur cu firma în cap.

P.S. Pe tine nu te pune puțin pe gânduri modul cum sunt formulate excepțiile alea? De ce nu le-au formulat la fel? Zice că ai voie să conduci 10 ore de două ori pe săptămână și să dormi doar 9 ore de trei ori între două repausuri săptămânale. Încurci borcanele stimabile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Gongy susține că, datorită faptului că controalele se fac luându-se săptămânile calendaristice ''în bloc'', adică în totalitate... dacă fac 3 repausuri zilnice reduse într-o săptămână, urmate de încă 3 în săptămâna următoare, toate 6 fiind în aceeași săptămână de lucru, este legal. Se aplică la fel ca și la controlul duratelor zilnice de condus de 10 ore, spune el.

Deși regulamentul prevede încadrarea numărului maxim permis de prelungiri ale duratei zilnice de condus la 10 ore (adică 2) într-o săptămână și 

încadrarea numărului maxim permis de perioade de repaus zilnic redus (adică 3) într-o săptămână de muncă, el susține totuși că controalele se vor face identic!!!

 

Cu alte cuvinte, în opinia lui, chiar și o săptămână de muncă simplă și banală, cu maxim 3 perioade de repaus zilnic redus, poate deveni ilegală!!!

De exemplu, în primele 3 perioade de 24 de ore din săptămâna mea de muncă, muncesc câte 15 ore, apoi în următoarele 3, câte 13 ore. Numai că dacă eu încep săptămâna asta de muncă joi la ora 2:00... hopa, am intrat în ilegalitate, deoarece duminică la ora 24:00, cu toate că încă mai am de dormit 2 ore din repausul zilnic normal, vine milițianul și zice: ''Nu-i bun, amendă! Ai 4 repausuri zilnice reduse săptămâna asta!!!''

 

Sau nici acum n-am înțeles bine Gongy?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

Deși regulamentul prevede încadrarea numărului maxim permis de prelungiri ale duratei zilnice de condus la 10 ore (adică 2) într-o săptămână și 

încadrarea numărului maxim permis de perioade de repaus zilnic redus (adică 3) într-o săptămână de muncă, el susține totuși că controalele se vor face identic!!!

 

 

daca regulamentul prevede asa, cum sa faci controalele netinand cont de aceste prevederi?? scopul unui control este sa verifice daca ai respectat intocmai prevederile regulamentului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Gongy susține că, datorită faptului că controalele se fac luându-se săptămânile calendaristice ''în bloc'', adică în totalitate... dacă fac 3 repausuri zilnice reduse într-o săptămână, urmate de încă 3 în săptămâna următoare, toate 6 fiind în aceeași săptămână de lucru, este legal. Se aplică la fel ca și la controlul duratelor zilnice de condus de 10 ore, spune el.

Deși regulamentul prevede încadrarea numărului maxim permis de prelungiri ale duratei zilnice de condus la 10 ore (adică 2) într-o săptămână și 

încadrarea numărului maxim permis de perioade de repaus zilnic redus (adică 3) într-o săptămână de muncă, el susține totuși că controalele se vor face identic!!!

 

Cu alte cuvinte, în opinia lui, chiar și o săptămână de muncă simplă și banală, cu maxim 3 perioade de repaus zilnic redus, poate deveni ilegală!!!

De exemplu, în primele 3 perioade de 24 de ore din săptămâna mea de muncă, muncesc câte 15 ore, apoi în următoarele 3, câte 13 ore. Numai că dacă eu încep săptămâna asta de muncă joi la ora 2:00... hopa, am intrat în ilegalitate, deoarece duminică la ora 24:00, cu toate că încă mai am de dormit 2 ore din repausul zilnic normal, vine milițianul și zice: ''Nu-i bun, amendă! Ai 4 repausuri zilnice reduse săptămâna asta!!!''

 

Sau nici acum n-am înțeles bine Gongy?!?

Uite Gongy... te întrebasem dacă am înțeles corect. (pe pagina anterioară)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.